'Ben gekomen om veel wedstrijden te spelen. Dat vertrouwen kreeg ik bij Ajax niet'

'Ben gekomen om veel wedstrijden te spelen. Dat vertrouwen kreeg ik bij Ajax niet'

Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 23:19ma 16-07-2018 om 23:19

Mateo Cassierra voelt bij FC Groningen het vertrouwen dat hij bij Ajax niet voelde. De Colombiaanse aanvaller richt zich tijdens zijn huurperiode maar op een ding: het spelen van wedstrijden in de Eredivisie.

"Ik ben hier gekomen om veel wedstrijden te spelen", vertelt de verhuurde Cassierra aan FOX Sports. "Dat vertrouwen kreeg ik bij Ajax niet. Maar nu ben ik hier en richt ik me op dit team. Ik hoop dat ik alles kan geven bij Groningen."

Cassierra krijgt de vraag wat het grote verschil tussen Ajax en Groningen is. "Ik denk het niveau van de ploeg. Ajax is een topclub, die altijd meedingt naar de landstitel en een plek in de Champions League. Groningen strijdt daarentegen altijd om een plek in de top-acht of top-zes. Daarom maak ik me niet druk. Het idee is hetzelfde. Je wilt elk duel gewoon winnen. We zullen zien hoe de wedstrijden gaan verlopen."

Cassierra kwam twee jaar geleden samen met landgenoot Davinson Sanchez naar Ajax. Sanchez vertrok al na een jaar naar Tottenham Hotspur, daar waar Cassierra dit seizoen niet in de plannen van Erik ten Hag voorkwam. "Nog geen twee jaar geleden waren we ploeggenoten. Nu speelt hij bij Tottenham en Colombia. Ik moet nu vooral hard werken, fit blijven en de gretigheid voelen om die droom ook waar te maken."

Poll

Gaat Cassierra ooit nog doorbreken in Ajax 1?

(6768 stemmen)

Plaats een reactie

Foebele +53324
maandag 16 juli 2018 om 23:21
Gewoon knallen in Groningen dit jaar, zodat ze niet om je heen kunnen. Ik zie best wel iets in die jongen, maar kan hij het in de eredivisie en kan hij veel goals maken, wat uiteindelijk alles bepalend is voor een spits.
Vind ik leuk
Twardt +585
maandag 16 juli 2018 om 23:22
had hem graag bij PEC zien spelen.
Vind ik leuk
fcfc +424
dinsdag 17 juli 2018 om 00:00
20 wedstrijden op kunstgras is niet heel aantrekkelijk voor een buitenlandse speler.
Vind ik leuk
Excelsior +1413
maandag 16 juli 2018 om 23:23
Nog steeds gek dat ten Hag siem de Jong boven hem koos.
Vind ik leuk
Yuri +3558
maandag 16 juli 2018 om 23:26
Denk dat iedere Ajacied het daar mee eens is
Vind ik leuk
FSCeara +9418
maandag 16 juli 2018 om 23:39
Het is ook gek dat je deze jongen geen 3 wedstrijden laat staan om zich te bewijzen en te kijken wat hij brengt in plaats van “ never a price in my life” huntelaar !
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 08:00
Hoho, hij schoot hoogst persoonlijk Jong Oranje naar de Europese titel. En hij heeft wat bekers gewonnen.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:42
TH spoort niet. Probeert vaak dure woorden te gebruiken maar weet niet eens wat het betekend.
Vind ik leuk
2cents +61654
maandag 16 juli 2018 om 23:25
Heeft hij al wat kunnen laten zien in Groningen?
Vind ik leuk
Quaresma +5894
maandag 16 juli 2018 om 23:30
Ja onder de douche liet hij zijn ploeggenoten al versteld staan.
Vind ik leuk
2cents +61654
maandag 16 juli 2018 om 23:32
Daar begint toch vaak het respect, onder de douche. Degenen die beweren dat dat op basis van voetbalkwaliteiten gaat zijn nooit onderdeel geweest van een voetbalteam in de kleedkamer.
Vind ik leuk
Quaresma +5894
dinsdag 17 juli 2018 om 00:05
Waarom denk je dat Frankrijk het WK heeft gewonnen?
Vind ik leuk
2cents +61654
dinsdag 17 juli 2018 om 00:08
Omdat ze met Kroatië gedoucht hebben?
Vind ik leuk
MojoRisin +15144
maandag 16 juli 2018 om 23:56
Het blijkt dat ze met hun boxershort aan douchen.. :)
Wat ik heel vreemd vind overigens..
Vind ik leuk
Quaresma +5894
dinsdag 17 juli 2018 om 00:04
Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook gedaan heb. Geen idee waarom eigenlijk. Tot dat ik plotseling bij de senioren kwam en een draai om de oren van de aanvoerder van het eerste elftal kreeg. Sinds dien staat deze jongen er ook weer bij zoals het hoort en daarna besef je pas hoe dom het eigenlijk is.

Dat de aanvoerder naakt douchte begreep ik eigenlijk wel, die struikelde 3x over zijn eigen als hij naar de douche liep.
Vind ik leuk
Kwikwek +2823
dinsdag 17 juli 2018 om 00:19
Ik als jong broekie in het eerste douch ook gewoon met mijn boxer short aan net als overigens een groot deel van mijn teamgenoten.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 00:32
En waarom? Schaamte of? Of voetbal je veel met jongens van buitenlandse afkomst?
Vind ik leuk
Kwikwek +2823
dinsdag 17 juli 2018 om 00:47
Het lag niet aan schaamte. Ik voelde me er niet comfortabel bij om met 22 pikken in 1 hokje te zitten en ik moet je eerlijk zeggen de hoeveelheid nederanders die met een boxer doucht is ook erg toegenomen.
Vind ik leuk
cj_fey +4407
dinsdag 17 juli 2018 om 07:27
Kom ik toch uit een tijd dat dat niet voorkwam, lijkt me ook alleen maar heel onhandig....
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
dinsdag 17 juli 2018 om 03:08
Kom uit de douche (kast) topic haha 😂
Vind ik leuk
Counterattack +11761
maandag 16 juli 2018 om 23:26
Een stap terug om een sprong voorwaarts te maken?
Vind ik leuk
NvC +8524
maandag 16 juli 2018 om 23:30
Ik denk niet dat hij ooit de kans voor Ajax 1 gaat krijgen
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1951
maandag 16 juli 2018 om 23:33
Vind hem een completere spits dan Dolberg en Huntelaar
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
maandag 16 juli 2018 om 23:42
Ik ook
Vind ik leuk
xaja32 +244
maandag 16 juli 2018 om 23:35
sierhuis is minstens een klasse beter
deze jongen gaat het niet redden denk ik
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 23:45
Vergeet niet dat het voor veel latino’s acclimatiseren hier. Bij de ene duurt het langer dan de ander. Je kan sierhuis, Dolberg, hunter en Mateo niet met elkaar vergelijken.
Vind ik leuk
Romario9 +13588
dinsdag 17 juli 2018 om 00:13
Tuurlijk kun je vier centrumspitsen wel met elkaar vergelijken, wat is dat nou weer voor onzin?
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
maandag 16 juli 2018 om 23:42
Succes en ik hoop je snel terug te zien bij ajax
Vind ik leuk
jari_ +903
maandag 16 juli 2018 om 23:48
Ben benieuwd of hij zich gaat laten zien bij Groningen. Ik weet nog niet wat ik van hem vind. Vind hem geen spits-uitstraling hebben. Sierhuis heeft dat veel meer voor mij. Je kent het wel. Die absolute drang en wil om een bal tegen het net te jagen.

Maar goed, net als bij vrouwen.. het gaat niet om het uiterlijk, maar om het karakter ;)
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
dinsdag 17 juli 2018 om 03:10
Yeah right gezwam in de ruimte 😂
Vind ik leuk
Cookee +12728
dinsdag 17 juli 2018 om 13:18
Haha, mooie afsluiter.

Ik vind hem veel actiever dan Dolberg en ook scherper. Maar wat jij zegt dat hij tekort komt... dan vind je zeker ook dat Dolberg dat tekort komt, die loopt ook vaak te slapen?

Het gaat mij bij vrouwen om dat ze blijft boeien en andersom.
Uiterlijk is het papiertje eromheen, de snoep zit vanbinnen.
Vind ik leuk
Gary Oak +216
maandag 16 juli 2018 om 23:54
De stelling kan beter zijn gaat hij dit seizoen het waarmaken bij Groningen. Dat is nog maar de vraag. Daarna kan er gekeken worden of het ooit wat bij Ajax 1 gaat worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 23:54]
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 00:06
Ze willen hem in Amsterdam niet laten doorbreken dat is het gewoon!!!! Wanbeleid!
Vind ik leuk
Cookee +12728
dinsdag 17 juli 2018 om 13:14
Die jongen heeft al 3 jaar verloren van zijn carriere bij Ajax, zo zonde.
Ze zijn blind daar bij Ajax.
De laatste aankoop is zeer toepasselijk.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:43
Helemaal met je eens!!!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
dinsdag 17 juli 2018 om 00:49
Dit jaar hebben we Dolberg en Huntelaar voor de spitspositie en volgend jaar zijn dat Sierhuis en Cassiera.
Huntelaar gaat met een landstitel met pensioen en Dolberg wordt verkocht voor 70 miljoen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 05:33
Oops die gaat scoren tegen Ajax😊
Vind ik leuk
orion73 +1532
dinsdag 17 juli 2018 om 06:44
Je kreeg het vertrouwen niet omdat je simpelweg niet goed genoeg bent voor Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 07:05
Houten klaas
Vind ik leuk
G.Kopf +5004
dinsdag 17 juli 2018 om 07:36
Zal toch wel grappig zijn als hij ajax uit het kampioenschap knalt. Soor Vertonghen actie.
Vind ik leuk
GROBAR66 +1534
dinsdag 17 juli 2018 om 08:29
Ik had hem graag in de basis gezien bij Ajax , deze gozer is echt een koele spits, Groningen heeft echt mazzel met hem
Vind ik leuk
Cookee +12728
dinsdag 17 juli 2018 om 13:13
Hij is actiever dan Dolberg maar ook scherper.
Dit toont maar weer aan dat Ajax geen kijk op voetbal heeft.
Als je Tete houdt en Haps laat gaan, dan moet je analist worden maar niet meer actief in voetbal willen zijn.
Vind ik leuk
Cookee +12728
dinsdag 17 juli 2018 om 13:11
Die jongen had na het 1e jaar bij Ajax al weg moeten gaan, hij heeft meer potentie dan Dolberg, hij moet in de top spelen. Maar is nooit serieus genomen in Amsterdam, zoals wel meer spelers... als Zivco en dat scandinavisch-talent.
Vind ik leuk
GROBAR66 +1534
dinsdag 17 juli 2018 om 16:46
Dat ziet toch een blinde dat Cassiera een echte spits is . Geef hem een goede kans en hij gaat nog ver komen
Vind ik leuk
Cookee +12728
dinsdag 17 juli 2018 om 17:01
Ajax haalt Zivco... en dumt hem weer. En dan cassierra voor veel geld gehaald maar nooit een echte kans gegeven. Ik hoop dat de aanvoer van ballen goed is, dan kan hij zeker 10 of 12 maken en dan ben je een prima spits voor Groningen. Bij Ajax schiet hij er dan zeker 20 in.
Vind ik leuk
GROBAR66 +1534
dinsdag 17 juli 2018 om 19:25
Hij maakt er zeker meer dan Dolberg of Huntelaar
Vind ik leuk
Cookee +12728
dinsdag 17 juli 2018 om 19:55
Nou bij Ajax wel maar bij Groningen zal hij niet zoveel ballen krijgen en Huntelaar sla ik nog wel iets hoger aan dan Cassierra, maar potentie heeft hij meer dan Dolberg, dat vind ik een dooie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws