'Ben gekomen om veel wedstrijden te spelen. Dat vertrouwen kreeg ik bij Ajax niet'

    'Ben gekomen om veel wedstrijden te spelen. Dat vertrouwen kreeg ik bij Ajax niet'

    maandag 16 juli 2018 om 23:19

    Mateo Cassierra voelt bij FC Groningen het vertrouwen dat hij bij Ajax niet voelde. De Colombiaanse aanvaller richt zich tijdens zijn huurperiode maar op een ding: het spelen van wedstrijden in de Eredivisie.

    "Ik ben hier gekomen om veel wedstrijden te spelen", vertelt de verhuurde Cassierra aan FOX Sports. "Dat vertrouwen kreeg ik bij Ajax niet. Maar nu ben ik hier en richt ik me op dit team. Ik hoop dat ik alles kan geven bij Groningen."

    Cassierra krijgt de vraag wat het grote verschil tussen Ajax en Groningen is. "Ik denk het niveau van de ploeg. Ajax is een topclub, die altijd meedingt naar de landstitel en een plek in de Champions League. Groningen strijdt daarentegen altijd om een plek in de top-acht of top-zes. Daarom maak ik me niet druk. Het idee is hetzelfde. Je wilt elk duel gewoon winnen. We zullen zien hoe de wedstrijden gaan verlopen."

    Cassierra kwam twee jaar geleden samen met landgenoot Davinson Sanchez naar Ajax. Sanchez vertrok al na een jaar naar Tottenham Hotspur, daar waar Cassierra dit seizoen niet in de plannen van Erik ten Hag voorkwam. "Nog geen twee jaar geleden waren we ploeggenoten. Nu speelt hij bij Tottenham en Colombia. Ik moet nu vooral hard werken, fit blijven en de gretigheid voelen om die droom ook waar te maken."

    Poll

    Gaat Cassierra ooit nog doorbreken in Ajax 1?

    (2018 stemmen)

    Plaats een reactie

    Foebele +51117
    maandag 16 juli 2018 om 23:21
    Gewoon knallen in Groningen dit jaar, zodat ze niet om je heen kunnen. Ik zie best wel iets in die jongen, maar kan hij het in de eredivisie en kan hij veel goals maken, wat uiteindelijk alles bepalend is voor een spits.
    Vind ik leuk
    035 +4375
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:07
    Met dit soort uitspraken maakt hij geen vrienden.
    Vind ik leuk
    Foebele +51117
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:16
    Nee, ik denk dat dit een typisch verhaal is van een vrije vertaling van de journalist.

    Er is ook geen uitzicht bij Ajax op veel spelen, dat is hem gewoon eerlijk verteld, hij praat in het Spaans en de interviewer kan dan gebruik maken van de verschillen tussen talen en termen die gebruikt worden voor iets, waardoor hij de ilussie kan wekken dat Cassiera geen vertrouwen van de club voelt, dat is wat anders dan dat de club zegt we zien het in je zitten, maar momenteel heb je twee man voor je dus bewijs je bij een goede club in de subtop/middenmoot van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    035 +4375
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:19
    Ik denk dat het over is voor hem bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Foebele +51117
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:21
    Als hij geen topjaar draait bij Groningen wel ja, scoort hij er daar 15 dan mag hij zich het jaar erop bewijzen in de voorbereiding.
    Vind ik leuk
    RebelVox +5740
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:31
    Dier jongen komt sterk terug, volgend jaar gaat hij vlammen bij Ajax, nu gaat hij Groningen helpen aan veel punten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:29
    Lijkt mij ook een verdraaing van woorden. Denk sowieso niet dat hij het type baldadig persoon is die dit soort dingen gaat roepen terwijl hij nog gewoon onder contract staat.

    Hoop dat hij een mooi jaartje draait. Logisch dat hij Huntelaar en Dolberg of zelfs S. de Jong er niet uitspeelt, maar voor Groningen lijkt hij me meer waardevol dan bijvoorbeeld een Hoesen was.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 01:32
    Dat hij Siem de Jong (er in de spits) niet uitspeelde is natuurlijk een kontverhaal.
    Die beslissing kwam voort uit het onvermogen van een trainer, kon deze jongen niks aan doen. We hebben allemaal kunnen zien wat ‘dat’ ons gebracht heeft.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1290
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:06
    Alweer een trainer die er niets van kan. Hoeveel hebben jullie er daarvan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:55
    Hé Fritske. Laat me raden. Je deed je telefoon aan en stuitte toevallig op een Ajax-topic.

    Ouwe stiekeme Ajacied.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1290
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:13
    Yep, maar je hebt me door. Ben niet echt een club addict. Wel Psv fan maar geen Ajax of Feyenoord hater.
    Reageer wel altijd op rare posts.
    Cassierra heeft het tot nu toe niet gehaald door slechte trainers ????.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:41
    Dat lijkt me ook sterk. Blijkbaar laat hij niet genoeg zien anders had hij zijn kans wel gehad.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:38
    Durf dan voordat je op "rare posts" reageert, eerst goed te lezen.

    Anders kom je tot die "rare conclusies" die ik in jouw post lees.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:36
    Ben ik met je eens, echter blijven dan Huntelaar en Dolberg daar nog wel staan. Vind Siem de Jong trouwens ook niet zo'n slechte spits hoor. Dat hij hem er niet uitspeelde vind ik niet eens zo heel gek.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:56
    Niet zo gek? Kijk dat was nu net mijn punt, ik denk niet dat hij die kans heeft gehad.
    De man schoot ze er in Ajax 2 er behoorlijk vaak in, om vervolgens toen Huntelaar en Dolberg niet beschikbaar waren door een "middenvelder" gepasseerd te worden.

    Dat is voor mij net als de 2e keeper bij blessure van de 1e passeren omdat een rechtback ook mooie duiken maakt.
    Het getuigde niet echt van vertrouwen in zijn kunnen. Daarbij deel ik jouw mening over Siem als spits niet geheel, hij kan leuk als "stormram" fungeren maar laten we eerlijk zijn hij heeft niet de kwaliteiten die een (Ajax) spits moet hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:28
    Haha, je voorbeeld met de keeper is wat overdreven, maar ik begrijp je punt. Ik denk dat ik de Siem van zijn eerste tijd bij Ajax nog voor m'n ogen heb. Daar was hij toch zeker niet slecht in de punt. Maar inderdaad, het is een hele harde degradatie als er een middenvelder blijkbaar boven je staat in de spitsen rangorde. Daarnaast speelde Siem ook gewoon nog kut.
    Vind ik leuk
    Twardt +313
    maandag 16 juli 2018 om 23:22
    had hem graag bij PEC zien spelen.
    Vind ik leuk
    fcfc +275
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:00
    20 wedstrijden op kunstgras is niet heel aantrekkelijk voor een buitenlandse speler.
    Vind ik leuk
    Excelsior +1350
    maandag 16 juli 2018 om 23:23
    Nog steeds gek dat ten Hag siem de Jong boven hem koos.
    Vind ik leuk
    Yuri +3731
    maandag 16 juli 2018 om 23:26
    Denk dat iedere Ajacied het daar mee eens is
    Vind ik leuk
    PRICE +25389
    maandag 16 juli 2018 om 23:31
    Siem de Jong is gewoon totaal afgewerkt,die zie ik weinig nog aan het voetballen toe komen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8038
    maandag 16 juli 2018 om 23:39
    Het is ook gek dat je deze jongen geen 3 wedstrijden laat staan om zich te bewijzen en te kijken wat hij brengt in plaats van “ never a price in my life” huntelaar !
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:00
    Hoho, hij schoot hoogst persoonlijk Jong Oranje naar de Europese titel. En hij heeft wat bekers gewonnen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:42
    TH spoort niet. Probeert vaak dure woorden te gebruiken maar weet niet eens wat het betekend.
    Vind ik leuk
    2cents +50821
    maandag 16 juli 2018 om 23:25
    Heeft hij al wat kunnen laten zien in Groningen?
    Vind ik leuk
    Quaresma +5160
    maandag 16 juli 2018 om 23:30
    Ja onder de douche liet hij zijn ploeggenoten al versteld staan.
    Vind ik leuk
    2cents +50821
    maandag 16 juli 2018 om 23:32
    Daar begint toch vaak het respect, onder de douche. Degenen die beweren dat dat op basis van voetbalkwaliteiten gaat zijn nooit onderdeel geweest van een voetbalteam in de kleedkamer.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5160
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:05
    Waarom denk je dat Frankrijk het WK heeft gewonnen?
    Vind ik leuk
    2cents +50821
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:08
    Omdat ze met Kroatië gedoucht hebben?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11322
    maandag 16 juli 2018 om 23:56
    Het blijkt dat ze met hun boxershort aan douchen.. :)
    Wat ik heel vreemd vind overigens..
    Vind ik leuk
    Quaresma +5160
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:04
    Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook gedaan heb. Geen idee waarom eigenlijk. Tot dat ik plotseling bij de senioren kwam en een draai om de oren van de aanvoerder van het eerste elftal kreeg. Sinds dien staat deze jongen er ook weer bij zoals het hoort en daarna besef je pas hoe dom het eigenlijk is.

    Dat de aanvoerder naakt douchte begreep ik eigenlijk wel, die struikelde 3x over zijn eigen als hij naar de douche liep.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2683
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:19
    Ik als jong broekie in het eerste douch ook gewoon met mijn boxer short aan net als overigens een groot deel van mijn teamgenoten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:32
    En waarom? Schaamte of? Of voetbal je veel met jongens van buitenlandse afkomst?
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2683
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:47
    Het lag niet aan schaamte. Ik voelde me er niet comfortabel bij om met 22 pikken in 1 hokje te zitten en ik moet je eerlijk zeggen de hoeveelheid nederanders die met een boxer doucht is ook erg toegenomen.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:27
    Kom ik toch uit een tijd dat dat niet voorkwam, lijkt me ook alleen maar heel onhandig....
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1412
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:08
    Kom uit de douche (kast) topic haha 😂
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:26
    Een stap terug om een sprong voorwaarts te maken?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:00
    Een variant op de authentieke Echternach-routine; twee stappen achteruit en drie stappen vooruit.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    035 +4375
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:10
    Wie begrijpt dit soort reacties? Als dat niemand is is de waarde van jouw posting ook waardeloos.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:26
    Ik snap ze en apprecieer ze. :-)
    Vind ik leuk
    035 +4375
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:36
    Voor iemand die een leeftijd aangeeft van 108 is dit niet serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:40
    Ben ik niet goed wijs geweest toen ik het profiel invulde. Wist ik niet eens meer. Ik doe blijkbaar maar wat. Pff tegen mezelf
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:43
    Counterattack is niet serieus te nemen, althans op VP
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:12
    Het betreft uiteraard geen nucleaire wetenschap en maakt deel uit van mijn vrijwel ongelimiteerde interessecanon,gepaard aan al dan niet triviale parate kennis die in retrospect niet 100% accuraat bleek te zijn.

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Processie_van_Echternach


    'Tijdens de optocht zijn de deelnemers aan elkaar vastgemaakt met witte zakdoeken en springen zij in de maat van de processiemars naar voren, afwisselend op hun linker- en rechtervoet. Dit is in 1947 zo ingesteld omdat het voormalige ritme (drie stappen naar voren en twee terug) voor te veel chaos zorgde'.

    Fijne dag nog!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    NvC +2280
    maandag 16 juli 2018 om 23:30
    Ik denk niet dat hij ooit de kans voor Ajax 1 gaat krijgen
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    maandag 16 juli 2018 om 23:33
    Vind hem een completere spits dan Dolberg en Huntelaar
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1957
    maandag 16 juli 2018 om 23:42
    Ik ook
    Vind ik leuk
    PRICE +25389
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:04
    Benieuwd of Dolberg zijn niveau weer haalt net als onder Bosz
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 00:05]
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:20
    Ik verbaas me erover hoeveel krediet Dolberg heeft, hij was een tijdje erg goed dat klopt. Maar Cassierra kreeg 1 kans in het eerste in het begin en daarna nooit weer... Dolberg bleeeeef maar kansen krijgen maar liet het nooit weer zien toen de vorm weg was.
    Vind ik leuk
    xaja32 +147
    maandag 16 juli 2018 om 23:35
    sierhuis is minstens een klasse beter
    deze jongen gaat het niet redden denk ik
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:45
    Vergeet niet dat het voor veel latino’s acclimatiseren hier. Bij de ene duurt het langer dan de ander. Je kan sierhuis, Dolberg, hunter en Mateo niet met elkaar vergelijken.
    Vind ik leuk
    Romario9 +10662
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:13
    Tuurlijk kun je vier centrumspitsen wel met elkaar vergelijken, wat is dat nou weer voor onzin?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1957
    maandag 16 juli 2018 om 23:42
    Succes en ik hoop je snel terug te zien bij ajax
    Vind ik leuk
    jari_ +745
    maandag 16 juli 2018 om 23:48
    Ben benieuwd of hij zich gaat laten zien bij Groningen. Ik weet nog niet wat ik van hem vind. Vind hem geen spits-uitstraling hebben. Sierhuis heeft dat veel meer voor mij. Je kent het wel. Die absolute drang en wil om een bal tegen het net te jagen.

    Maar goed, net als bij vrouwen.. het gaat niet om het uiterlijk, maar om het karakter ;)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1412
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:10
    Yeah right gezwam in de ruimte 😂
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:18
    Haha, mooie afsluiter.

    Ik vind hem veel actiever dan Dolberg en ook scherper. Maar wat jij zegt dat hij tekort komt... dan vind je zeker ook dat Dolberg dat tekort komt, die loopt ook vaak te slapen?

    Het gaat mij bij vrouwen om dat ze blijft boeien en andersom.
    Uiterlijk is het papiertje eromheen, de snoep zit vanbinnen.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +194
    maandag 16 juli 2018 om 23:54
    De stelling kan beter zijn gaat hij dit seizoen het waarmaken bij Groningen. Dat is nog maar de vraag. Daarna kan er gekeken worden of het ooit wat bij Ajax 1 gaat worden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 23:54]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:04
    Heel veel succes daar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:06
    Ze willen hem in Amsterdam niet laten doorbreken dat is het gewoon!!!! Wanbeleid!
    Vind ik leuk
    QPK1985 +396
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:17
    Daar zullen ze toch wel hun reden(en) voor hebben lijkt mij!?
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:14
    Die jongen heeft al 3 jaar verloren van zijn carriere bij Ajax, zo zonde.
    Ze zijn blind daar bij Ajax.
    De laatste aankoop is zeer toepasselijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:43
    Helemaal met je eens!!!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15542
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:49
    Dit jaar hebben we Dolberg en Huntelaar voor de spitspositie en volgend jaar zijn dat Sierhuis en Cassiera.
    Huntelaar gaat met een landstitel met pensioen en Dolberg wordt verkocht voor 70 miljoen.
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2535
    dinsdag 17 juli 2018 om 05:33
    Oops die gaat scoren tegen Ajax😊
    Vind ik leuk
    orion73 +1274
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:44
    Je kreeg het vertrouwen niet omdat je simpelweg niet goed genoeg bent voor Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:05
    Houten klaas
    Vind ik leuk
    G.Kopf +890
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:36
    Zal toch wel grappig zijn als hij ajax uit het kampioenschap knalt. Soor Vertonghen actie.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1527
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:29
    Ik had hem graag in de basis gezien bij Ajax , deze gozer is echt een koele spits, Groningen heeft echt mazzel met hem
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:13
    Hij is actiever dan Dolberg maar ook scherper.
    Dit toont maar weer aan dat Ajax geen kijk op voetbal heeft.
    Als je Tete houdt en Haps laat gaan, dan moet je analist worden maar niet meer actief in voetbal willen zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:11
    Die jongen had na het 1e jaar bij Ajax al weg moeten gaan, hij heeft meer potentie dan Dolberg, hij moet in de top spelen. Maar is nooit serieus genomen in Amsterdam, zoals wel meer spelers... als Zivco en dat scandinavisch-talent.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1527
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:46
    Dat ziet toch een blinde dat Cassiera een echte spits is . Geef hem een goede kans en hij gaat nog ver komen
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:01
    Ajax haalt Zivco... en dumt hem weer. En dan cassierra voor veel geld gehaald maar nooit een echte kans gegeven. Ik hoop dat de aanvoer van ballen goed is, dan kan hij zeker 10 of 12 maken en dan ben je een prima spits voor Groningen. Bij Ajax schiet hij er dan zeker 20 in.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1527
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:25
    Hij maakt er zeker meer dan Dolberg of Huntelaar
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:55
    Nou bij Ajax wel maar bij Groningen zal hij niet zoveel ballen krijgen en Huntelaar sla ik nog wel iets hoger aan dan Cassierra, maar potentie heeft hij meer dan Dolberg, dat vind ik een dooie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ben gekomen om veel wedstrijden te spelen. Dat vertrouwen kreeg ik bij Ajax niet'