PSV ziet Ajax portemonnee trekken: 'Blijven bij onze financiële uitgangspunten'

    PSV ziet Ajax portemonnee trekken: 'Blijven bij onze financiële uitgangspunten'

    dinsdag 17 juli 2018 om 07:51

    Toon Gerbrands leest op het trainingskamp van PSV in Zwitserland ook de verhalen dat Ajax flink de portemonnee trekt. De algemeen directeur van de Eindhovenaren schrikt daar niet van.

    "Ik lees alles, maar heb daar verder geen mening over", zegt Gerbrands in het Eindhovens Dagblad. "Wij blijven in elk geval bij onze financiële uitgangspunten. We komen vanuit een moeilijke situatie en zijn nu stabiel. Voor de toekomst willen we een pot van dertig of veertig miljoen euro creëren, zodat we kunnen handelen zonder dat we ook per se moeten verkopen. Met andere clubs bemoei ik me niet. Ik hou me voor honderd procent bezig met ons eigen verhaal."

    Gerbrands kondigde al aan dat een vertrek van hem niet aan de orde is. "De telecommaatschappijen verdienen vrijwel niets aan gesprekken daarover, als iemand belt. Als ik ergens een contract heb ondertekend, is er van mijn kant altijd een volledig commitment tot de einddatum. Het gaat niet gebeuren dat ik voor die tijd uit eigen beweging wegga. Ik ben niet te koop. En in het geval de raad van commissarissen van mij af zou willen? Dan is dat in een mum van tijd geregeld."

    Gerbrands hoopt meerdere steunpilaren deze zomer te behouden voor PSV. "Wij kunnen ook best concurreren met de middenmoot van bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland. Het helpt ons dat we al geplaatst zijn voor Europees voetbal en een kans hebben om Champions League te spelen. Dat scheelt bij de keuzes van bepalende spelers, zoals bijvoorbeeld Luuk de Jong, die blijft."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Wordt PSV komend seizoen weer kampioen?

    (8180 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 17 juli 2018 om 07:55
    Duidelijke taal.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23316
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:03
    Wij zijn trots op ons PSV ! Stabiliteit terug en kampioen geworden in moeilijke tijden. Vertrouwen in van Bommel & Co en laten we met hopen dat we de CL ingaan !! Eendracht maakt macht !!!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11776
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:47
    Dat geldt voor elke club “Eendracht maakt macht!!!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23316
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:01
    Ja, maar t lied hoort maar bij 1 club....Ons aller PSV
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11776
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:17
    Standaard nummertje dan (-:
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23316
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:32
    Ha ha, je moet wat he
    Vind ik leuk
    Enden +4009
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:51
    Als er serieuze interesse voor een de Jong of Zoet was geweest waren ze wel weggegaan. Voor de nederlandse competitie zeker aanwinsten en ervaren krachten voor PSV
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:56
    De beste directeur van de Nederlandse voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:57
    Never change a winning team
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:59
    Gerbrands kijkt niet naar Amsterdam maar geeft vervolgens wel aan eigenlijk hetzelfde te willen creëeren: een flinke pot waar men zo uit kan putten voor directe versterkingen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:04
    Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Iedere club wil toch geld hebben om directe versterkingen te kopen?
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:05
    Dat lijkt inderdaad niet meer dan logisch, maar was bij PSV nooit echt het geval en wordt dus nieuw. Zal hij dat zelf hebben bedacht?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:06
    Geen idee haha! Vroeger hadden ze Philips als hoofdsponsor, die schokte volgens mij, zeker voor die tijd, veel geld.
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:15
    hij roept het al vanaf het begin sinds hij bij PSV werkt...
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:24
    Dan doet hij daar nog best lang over.
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:16
    PSV had ook aardig wat schulden die afgelost moesten worden en nu ook zijn...
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:26
    Is dat zo? De totale schulden last lijkt, hoewel mogelijk anders opgebouwd, juist groter te zijn.
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:32
    ik had begrepen dat PSV een paar externe financieerders hadden afgelost... maar ja ik kan er ook naast zitten natuurlijk :)
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:36
    Mensen die nooit in de boeken hebben gestaan? Dat vraagt om een onderzoekje. ;)
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:41
    Dit kwam aan bod gisteren bij "Vragen aan toon" meer weet ik er ook niet van en volg ik de financien van PSV ook niet op de voet :)
    Ben supporter dus kijk eigenlijk alleen naar het voetbal.. en krijg soms wat door bij PSV-TV
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:46
    Ik heb dat soort getallen ook nooit direct paraat hoor. Maar ik vind het altijd wel interessant om als er wat wordt geroepen op VP even te kijken of er ook informatie over te vinden is.

    De constante struggle voor bestuurders van een topclub is om de balans te vinden tussen gezond worden/blijven aan de ene kant en presteren aan de andere kant.

    Dat kost geduld, tijd, en af en toe een concessie. Ook speelt het nodige geluk mee. Ajax werd onder De Boer 4 keer kampioen met relatief veel inkomsten en weinig uitgaven. Dan loopt het saldo vanzelf op.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:52
    Ze moesten externe schulden afbetalen en zowel de schulden bij de gemeente. Ook waren/ zijn ze bezig met de herdgang en ook die moet afgelost worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:04
    Heeft hij bij AZ al gedaan. Zal hij wel van Cruyff gehoord hebben.

    Gerbrands kan goed luisteren.
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:16
    Gerbrands heeft een eigen indentiteit en zal het niet van Cruijff hebben. Deze man heeft gewoon een goede hersenen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:27
    Hij pikt van veel mensen wat op, en trekt zijn eigen plan. Maar is wel zo slim, om naar de juiste mensen te luisteren. Dat verhaal van Cruyff heeft heel vaak in de media gestaan.
    Cruyff was ook zoveel keer aan woord. Haha. Dit verhaal is al 20 jaar oud. Alleen die andere directeuren wisten het allemaal beter.
    Dachten ze ...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:27]
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:44
    oke :)
    Vind ik leuk
    Jur74 +8787
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:04
    Dat is toch logisch dat hij een pot wil creëren? Dan kan je vooruit kopen ipv wachten tot er iemand verkocht word. Bij Az deed hij het ook zo, hoewel het verhaal daar wat anders lag na de val van Dsb,
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:11
    Bij AZ dichtte hij vooral heel knap het enorme gat dat DSB achter zich liet. Dat potje kwam eigenlijk pas later.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8787
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:20
    Volgens mij kwam hij bij Psv binnen met een enorme schuld, die heeft hij inmiddels weg gewerkt. Je kan zeggen over Gerbrands wat je wil, maar als er één eerlijk is en niet weg loopt voor problemen is hij het.
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:26
    In hoeverre is die schuld nu anders geworden dan bij zijn binnenkomst? De gemeentedeal was al gemaakt. Sanders had PSV gesaneerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:29
    Dan wil jij denk ik niet weten, hoe groot de schuld was bij Philips.

    Ik denk, ca 150 miljoen. Die 48 miljoen was dus voor Philips. Daarom stopte Philips.

    Iets met bodemloze put.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:32
    Welke 48 miljoen was voor Philips?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:36
    Dat gemeentegeld.

    Ik denk, dat Philips jaarlijks 20 miljoen sponsorde, maar daar boven op, ook nog eens fors geld leende aan PSV.

    Maar op het laatst bleef dat bedrag maar oplopen en stopten ze ermee.

    48 miljoen gemeente. 3x CL. Mertens, Strootman verkocht. En nog schulden overhouden. Knap hoor.

    Applaus.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:36]
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:40
    Werden Mertens en Strootman destijds niet direct aangetrokken na die gemeentedeal?

    Die deal was overigens slim en goed, maar creëerde een nieuwe “schuld” waar de oude werd afgelost.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:47
    Volgens mij was het gewoon Philips die een deal met de gemeente sloot. Het stadion en de grond waren van hun.
    En Philips had de gemeente Eindhoven geld genoeg opgeleverd. Philips wilde het boek PSV sluiten, door de oplopende tekorten.

    De verkoop van Mertens en Strootman bedoel ik. 3x CL =75 miljoen. En die 2 spelers = 30 miljoen. En nog een schuld overhouden. Hoeveel was het dan wel niet? Haha.
    Vind ik leuk
    elmoo +637
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:56
    Het stadion was niet meer van Philips is begin jaren 90 verkocht aan PSV voor 1 gulden
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:12
    Ja ... maar nu is de situatie anders. PSV kreeg 48 miljoen, maar moest Philips daarvan terug betalen.

    Dus hoe maakt niet uit. Maar Philips wil hun geld terug. En Philips heeft meer invloed dan PSV, bij de gemeente.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:12]
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:43
    Jij snapt het niet helemaal. PSV heeft van lening van een Duits bank( gemeente staat garant) de hypotheek afgelost en een betere afgesloten. Waardoor er jaarlijks geld gespaard wordt. En Philips is helemaal niet gestopt met sponsering.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44655
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:06
    Klopt. Mertens en Strootman werden gekocht NA de gemeentedeal.
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:38
    Dit is echt het domste wat ik deze week hier gelezen heb.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8787
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:44
    Menig PSV-supporter snapte niet dat hun club gedwongen was om spelers te verkopen én niet de financiële middelen had om bijvoorbeeld een linksback aan te trekken. "Mensen vergeten vaak snel. Toen ik drie jaar geleden hier begon, had PSV net een financiële herstructurering achter de rug. Dat was mooi voor de club, maar er stond wel een schuld van bijna vijftig miljoen euro in de boeken", aldus Gerbrands.

    "Na gesprekken met de raad van commissarissen wist ik waar ik aan begon: die schuldenlast moest worden teruggebracht. En dat moesten we zo regelen dat we onze sportieve ambities geen geweld aan zouden doen. Nou, dat is gebeurd", vervolgt hij. "We zijn twee keer kampioen geworden, hebben Champions League gespeeld en we hebben onze financiële huishouding op orde."
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:49
    En dan is 50 miljoen ... al minus die 48 van de gemeente en 2x CL.

    Want toen kwam Gerbrands.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:49]
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:53
    In 2014 had PSV in kortlopende en langlopende schulden opgeteld 57 miljoen schuld.

    In 2017 was dat 74 miljoen.

    De opbouw daarvan zal best anders zijn maar de cijfers lijken niet veel beter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:17
    Dan was dat al zeker minus de gemeentedeal?

    Ik weet natuurlijk niet alles. Ik reken het terug.

    Alle inkomsten en dan nog een schuld overhouden. Dan gaat het richting de 125 a 150 miljoen.
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:25
    Ik denk dat als we cijfers in detail gaan bekijken dat we best kunnen schrikken van één en ander. Maar schulden op zich is raar. Vrijwel iedereen heeft schulden en verplichtingen.

    Kijk eens naar hoe hoog Feyenoord moet gaan inzetten richting een nieuw stadion.

    PSV steekt het ook in verbetering van de faciliteiten. Dat haat zich weer terugbetalen. Net als meer geld stoppen in jeugd(trainers). Ook daar gaat PSV vroeg of laat echt wel vruchten van plukken.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:58
    Juistt en dat is de waarheid en niet anders;) dus nu kan hij een aardige pot creëren als je vooral cl gaat spelen:)
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:55
    Precies volgens mij als ik het goed heb stond die schulden rond de 50 a 60 miljoen die is na wat spelers en een goed cl weggewerkt en heeft hij aardig een potje aan overgehouden. Kan zijn dat het over wat minder schulden gaat maar goed toch knap wat die man steeds doet. Niks gek en maar blijven geloven in de mensen om hem heen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:55
    Ik vertel het alleen maar, om te laten zien, hoe beroerd het er voor stond. Met het NLs voetbal. De meeste clubs stonden dik in het rood.
    Dus is het al knap, dat het redelijk snel, zo goed is gegaan.

    Tussen 2011-2013 stonden Ajax, PSV en Feyenoord alle drie rond de min 70 miljoen of meer in het rood.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13334
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:05
    Net als Parijs en Manchester inderdaad.
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:12
    Parijs ligt ietsje anders volgens mij. Daar zitten ze zich dagelijks te pletter te rekenen hoe te voldoen aan FFP.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8661
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:05
    Dat heeft niks met amsterdam te maken maar met gezond en verstandig financieel beleid. Je hoeft niemand te verkopen, kan hogere transfersommen eisen, omdat je niet hoeft te verkopen etc etc...dus kap aub met het betrekken van dat Amsterdamse in vele niet Amsterdams gerelateerde bericht aangezien jullie echt niet de wereld hebben ontdekt of alles hebben uitgevonden.Veel dank.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:14
    PSV heeft het nooit gedaan hoor en ik zeg ook niet dat hij 1 op 1 Ajax wil kopiëren.

    Hij stelt echter nadrukkelijk niet te kijken terwijl hij hetzelfde nastreeft. Dat is grappig om te zien.
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:17
    dat grappig zie ik niet maar okee...
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:29
    Korm, iedere bestuurder kijkt naar de concurrentie. Daar wordt ook beleid op afgestemd. Als je dat niet doet ga je nooit die concurrentie winnen.

    Nadrukkelijk toepen dat je dat niet doet is bühnepraat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:26
    Ik denk dat PSV en ajax op dat gebied niet te vergelijken zijn. ik denkt dat Toon bedoeld dat PSV doet wat binnen de middelen past en zich niet gek laat maken. PSV zal geen onnodige risico's nemen om te concureren met Ajax.
    dus kijk je niet naar ajax maar naar je eigen middelen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:29
    Dat laatste is natuurlijk heel goed en ook de manier waarop Ajax het deed. Door op de rem te trappen en dit vermogen heeft opgebouwd waar PSV destijds juist behoorlijk investeerde in spelers als Strootman, Mertens, Wijnaldum en Matavz.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8661
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:21
    Je Suggereert anders een hele hoop...mijn vorige reactie kan ik volgens mij gewoon weer hier plakken..
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:31
    Alles kan en mag ook.

    Gerbrands steekt zijn kop niet in het zand en houdt de concurrentie scherp in de gaten. Zoals hij ook hoort te doen. Nadrukkelijk zeggen van niet us aandoenlijk, maar bezijden de realiteit.
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:22
    Want natuurlijk Ajax heeft het uitgevonden en niemand anders heeft een spaarpotje opgebouwd. Ze willen gewoon op Ajax lijken. Dat wil je toch horen?
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:28
    Nou, Gerbrands zou een gat in de lucht springen als hij het banksaldo van Ajax had. Denk je niet? Dus in zoverre wil hij daar echt wel op lijken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:51
    Als het zover is, dan verlaat hij PSV. Dat is zijn project dus, tot 2021.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2423
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:28
    Je doel kan hetzelfde zijn maar je methodiek anders.
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:32
    Hoe is de methodiek van PSV anders?
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2423
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:21
    Door ervaringen uit hé verleden, nu een strak financieel plan waar niet van afgeweken wordt (pas iets halen als er iets vertrekt en met inachtneming vh salaris plafond) maar wel als doel een buffer op te bouwen.
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:34
    Fritske, daar lijkt niet echt sprake van.

    Lozano werd vastgelegd voor er iemand vertrokken was en na de uitschakeling in de voorronde EL moest daarom een speler verkocht worden (Pröpper).

    Romero werd ook gekocht vóór Locadia werd verkocht. Waarbij de verkoop van Locadia ook financieel noodzakelijk was.

    Het lijkt dus precies omgekeerd te gebeuren.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2423
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:46
    Daar lijkt het idd wel op al is de situatie Romero wellicht te koppelen aan het slecht functioneren van Luuk en de onzekerheid over de kwaliteit van Locadia dus bittere noodzaak en het halen van Lozano een gevolg van het vertrek van Memphis en Narsingh waarbij Bergwijn nog steeds niet 100% de leemte invulde.
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:48
    Voetbaltechnisch inderdaad best te verklaren, maar financieel liep het op de zaken vooruit
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:01
    Hij roept sinds zijn eerste jaar om hetzelfde scenario te hebben als Bayern munchen en die kant wilde hij ook op gaan maar moest eerst schulden afgelost worden.
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:16
    Hoe gaat het met die schulden?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11153
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:06
    Autonome actie vab Gerbrands, gaat uit van eigen kracht.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:49
    Is toch logisch geldt voor elke club in nl... het vervelende was dat hij het rotzooitje van ienand anders kon opknappen dan is het dubbel op.
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:17
    Sanders had bij zijn komst al het meeste saneren gedaan.

    En logisch is het niet hoor. Vrijwel iedere club geeft alles weer uit wat er binnenkomt. Echt een potje opbouwen dien er niet veel.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:27
    Dat zeg jij maar wat doet ajax nu dan ze hebben nog steeda meer binnen gekregen dan dat ze hebben uitgegeven en dat deed psv laatste jaren ook en kan nog steeds. En sanders heeft de problemen juist eigenlijk opgewekt.
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:41
    Opgewekt? Leg eens uit.

    En het is vrij simpel hoor, PSV heeft transfers nodig als het bijvoorbeeld geen poulefase in Europa speelt.

    Dus dan kan er wel meer binnenkomen aan transfers er blijven potjes die moeten worden gedicht.

    Is niet erg, nu lijdt PSV in ieder geval geen verlies. Maar er is nog lang geen potje van 40 miljoen. Al kan dat met twee grote transfers geregeld zijn. Alleen wie naast Lozano gaat die maken?
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:48
    Lozano zelf en als pereiro goed seizoen speelt heb je er nog 1 daarnaast cl en tc gelden ben je er al boven. En toen sanders en salazar bij psv aan de leiding waren gingen er alleen transfers in. Volgens mij hadden we voor mertens en strootman 12 miljoen betaald destijds. Paar klote seizoenen gedraaid kwam bijna tot geen geld in daarnaast nog de gemeenteschulden....
    Vind ik leuk
    2cents +54874
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:54
    Gemeenteschulden?

    Met het geld waarmee de gemeente de grond onder het stadion kocht werden toch juist schulden afgelost? Daarbij hieft PSV toch slechts een heel schappelijke pachtsom te betalen? Geregeld door Sanders volgens mij, waarmee hij de club wegsleepte van de rand van de afgrond. En die Salazar was toch slechts perschef?

    Lozano zelf, daar gaat een groot deel van naar derden.

    En ALS Pereiro een goed seizoen speelt?

    Daar ga je geen beleid op maken hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:06
    Gerbrands is het gewend om al jaren in pure armoede te leven!

    Hij wil ook net als ons Ajax stinkend rijk worden! Ons Ajax, de allergrootste, allermooiste, allerrijkste, maar vooral allerwarmste club van Nederland en ver daar buiten! Ons Ajax, ons mooie warme Ajax!
    Vind ik leuk
    stratumseind +164402
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:21
    Jij red het vandaag niet met maar 1 doosje tissues...
    Vind ik leuk
    Huomel +1206
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:08
    CLICKBAIT ALERT, om veel mensen er op te laten clicken met als bij effect onnodige discussies uit te lokken... VP wordt er alsmaar beter en beter in!

    PSV ziet Ajax portemonnee trekken: 'Blijven bij onze financiële uitgangspunten'
    "Ik lees alles, maar heb daar verder geen mening over", zegt Gerbrands.

    PSV ziet wel meer clubs hun geldknip opentrekken.. is dat zo bijzonder??
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9635
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:12
    Leuke van Toon; "we blijven bij onze financiele uitganspositie", als of dat zijn persoonlijke heldhaftige principiele keuze is.......... Hij kan beter zeggen: "we hebben geen cent te makke", dus..............
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:19
    hmmm dan ken je de financiele huishouden van PSV niet want ze hebben nog geld zat om spelers te halen...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9635
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:28
    Welnee, armoe troef vergeleken bij Ajax...........da's geen geheim, of heeft Toon je net gebeld met een openbaring dat ie nog ergens 40 miljoen heeft liggen....? Je schijnt de financiele huishouding nog al goed te kennen.......
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:36
    Ik weet wel dat er nog een potje is ja, was gisteren wel duidelijk!

    Tuurlijk is het niet te vergelijken met Ajax maar dat PSV geen cent te makken heeft is dus klinkklare onzin..
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9635
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:49
    Toon heeft al eerder aangegeven ( niet bang, maar..... ) "beducht te zijn" voor de financiele kracht van Ajax en een eventuele alleen heerschappij van Ajax, a la Bayern , zou mogelijk kunnen zijn in de directe toekomst.
    Wil graag zelf een spaarpot hebben van 40 miljoen waar hij jaarlijks uit zou kunnen putten, dat was zijn eigen relaas.
    Wat hij nu wel of niet vindt, weet ik niet meer, want opeens heeft hij "geen mening" meer.....natuurlijk heeft hij die wel; Gerbrands en geen opinie ha ha ha
    Dus, hij kan niet anders, hij heeft de middelen niet, althans niet voldoende.... ( volgens mijn logica )
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:53
    wat ik raar vind is dat PSV inderdaad meldde dat er geen geld was maar men haalt wel Romero en Lozano ff op.
    Gerbrands meldde gisteren ook ff dat PSV nog een middenvelder wil kopen rond de kwaliteiten van van Ginkel dus moet er een geld potje zijn lijkt mij... Jou verhaal over Ajax in de rol van Bayern klopt helemaal maar ajax heeft afgelopen 2 seizoen ook boven de 80 miljoen verkocht.
    Concureren met ajax kan PSV inderdaad niet maar men heeft nog wel geld om te investeren hoor...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9635
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:03
    Ik kan mij die zorg van Gerbrands heel goed voorstellen, dit kan echt een groot probleem worden.
    Maar dat hij nu zegt " geen mening" .....misschien wel logisch, als je het antwoord schuldig moet blijven......

    Nogmaals, die zorg van Gerbrands is inderdaad terecht, 80 miljoen is niet niks.....als volgend jaar de Ligt en de Jong "goeidag zeggen" komt er weer zo'n bedrag bij, da's veel voor ED begrippen en de onderlinge concurrentie verhoudingen zijn dan natuurlijk ver te zoeken.
    Gerbrands heeft tot nu toe alle geluk van de wereld gehad dat die domme ex voetballers bij Ajax _ De Directie_ elkaar de tent uitvochten.....en 4 jaar faalde als gevolg van het gebrek aan ervaring op bestuurlijk gebied etc.,
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:07
    daar ben ik het zeker mee eens... en mag het zo worden dat ajax het Bayern wordt van nederland dan zal de competitie snel naar de klote gaan...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9635
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:16
    Nou.....dat is het gekke, dat is in Duitsland niet zo.....
    "Iedereen" speelt daar voor de tweede plaats.....en vinden dat heel spannend, "lijkt wel" .....Ik hoor niemand klagen over afnemende belangstelling.

    In Nederland:
    PSV en Ajax dus...... voor de rest ook niet veel andere kwaliteiten die staan te dringen....... Kijk maar naar de ED kampioenschappen van de laatste 20 jaar, niet echt spannend, de ED is toch erg populair. ( in Nederland )
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 10:17]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:55
    Geld zat?waar halen ze dat vandaan?
    Vind ik leuk
    Korm +35352
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:21
    uit een potje... gisteren werd er bevestigd dat PSV nog een middenvelder gaat kopen kwa kaliber van ginkel
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:03
    Dan moeten ze goed in de buidel tasten denk ik,of goede scouting maar zal moeilijk worden denk ik.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:17
    Toontje is weer jaloers
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:19
    Als je geen geld hebt kun je het ook niet uitgeven. Verkopen die lozano en paar andere spelertjes kopen!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:19]
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2423
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:26
    Als Psv ergens in uitblinkt is het wel in de interne rust. Als je kijkt hoe soepel het vertrek van Brands en Cocu opgevangen is is dat ook een kwaliteit. En dat is niet sinds kort maar al van jaren. Ook een applaus waard lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Huomel +1206
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:31
    in een dikke half uur 50+ reacties... meesten weer te maken met wie het wiel uitgevonden heeft en andere onzin, tja mensen laten zich helaas maar al te graag uitlokken :-(.

    Wat Toon Gerbrands doet is financiële huishouding toepassen wat elk groot gezond multinational bedrijf ook doet... daar zit geen patent van één elke persoon/club op.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164402
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:32
    Prima beleid toontje, blinde paniek is voor anderen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:00
    “Hebben geen geld, Ajax is gewoon veel groter”
    Vind ik leuk
    Zazu +154
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:22
    Ik denl dat ajax kampioen gaat worden... Ze hebben een uitstekend elftal alleen heb ik geen vertrouwen in eric ten hag... Komt uit de rutten school en missen de kwaliteiten om ook van hun visie af te wijken en te handelen wat goed is voor het team. Mark van bommel is hopelijk wat verder.. Maar denk toch dat psv een wisselend jaar tegenmoet gaat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:33
    Snap het wel, maar denk dat ze het hier niet mee gaan redden in het huidige transferklimaat. Zeker de scouting heeft tot nu toe goed gewerkt (zie lozano), maar als alles en iedereen meer gaat uitgeven, zullen ze mee moeten om concurrerend te zijn en blijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:42
    Gooien met geld en kijk aan wat voor spelers hahahahaaha lach me rot.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31443
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:52
    Geen centen dus 😂
    Vind ik leuk
    Bhj +1495
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:57
    Hij zegt heel duidelijk, wij kunnen niet mee. We moeten een beetje mazzel hebben om dit seizoen bij te kunnen blijven.

    Hopen dat Lozano blijft en dat de aankopen van Ajax niet gaan brengen wat er wel verwacht wordt, dan maken we nog een kans dit jaar.


    Dan zie ik hier PSV supporters lichtelijk arrogant doen met teksten als nuchterheid, gezelligheid, teamspirit en slimheid.

    Ik weet niet op wie je doelt met nuchterheid, maar de nuchterheid is al tijden ver te zoeken. Vooral bij de supporters. Gerbrands is een Fries, die blijft inderdaad wel nuchter. Gezelligheid hebben we hier ook.

    De slimheid, neem ik aan de dat je op de manier van spelen bedoeld. Ik hoop dat mijn team nooit op die manier gaat spelen, dan maar dom zijn (als jij het andere slim vind).

    Ik houd van voetbal omdat ik er door vermaakt wordt. Nu wordt ik al jaren in de ED niet echt meer vermaakt, maar als je dan ook nog als topclub zijnde zulk resultaat voetbal gaat spelen tegen de mindere clubs, dan is er voor mij helemaal geen vermaak meer over.

    Persoonlijk ben ik van mening dat Ajax nog 1 aankoop zou moeten doen, achterin want ik vind Blind toch echt de verdedigende middenvelder en een CLV kunnen we nog wel gebruiken.

    We gaan zien wat het seizoen brengt, op papier zou Ajax met dit elftal in Nederland toch wel met 90 punten of meer kampioen horen worden.

    Het enige waar ik weinig vertrouwen in heb is onze technische staf.
    Aan de andere kant, bij Van Bommel moet ik het ook nog maar eerst even zien.

    Veel PSV'ers die roepen, wij zien een groot coach. Hij was groot tacticus. Dat was Cocu ook en ik vind Cocu nou niet heel bijzonder. Ja hij heeft 3 kampioenschappen, 1 met dank aan Frank de Boer of Ajax en 1 waarin het geval Nouri ongewild een grote rol heeft gespeeld, helaas. Of het gelukt was, als het niet was gebeurd zullen we nooit weten.

    Maar goed, naast dat het ongelofelijke afbraakvoetbal dat hij speelde is toch ook niet wat de gemiddelde voetbalsupporter wilt zien. In Eindhoven slikken ze dat, maar bij veel clubs en ook Fener zit dat wel anders denk ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:16
    Mijn god hey, ik ben blij dat meneer eens verstandig word en niet begint over het grote voorbeeld voor PSV genaamd Ajax. Normaal kunnen ze geen hap lucht nemen om het vervolgens over Ajax te hebben. Ik heb niet zoveel tegen PSV supporters die dat doen, want dat zijn nu eenmaal supporters (ook een beetje van onze club) en dat is normaal, maar een bestuur moet zich inderdaad alleen bezig houden met hun eigen koers. Marcel Brandhout hat daar zo'n handje van en die kwal van een v Bommel had al moeite bij z'n eerste interview.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:29
    Hahahaa, wat een vraag weer vandaag wordt pSv kamioen 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:45
    Heerlijk om te zien hoe angstig al die PSV boertjes hier zijn. Ga nu maar vast accepteren dat ajax de komende jaren gaat domineren, wat zullen we genieten in Amsterdam. En dan zal het minderwaardigheidscomplex in Eindhoven alleen maar toenemen!
    Vind ik leuk
    stratumseind +164402
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:24
    Nondeju nog eens aan toe zeg , nooit geweten dat mijn clubke zoveel Amsterdamse fiscalisten in dienst heeft......
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:01
    Ha ben Ajacied ,maar leuk
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:35
    Wij hebben gewoon ontzettend goed verdiend de laatste jaren.En met de Ligt, de Jong, vd Beek, Ziyech,Neres en Dolberg staat er een kapitaal op t veld die door de ervaring van Blind en Tadic misschien nog wel beter gaan gedijen.Wij kunnen deze transfers dus gewoon betalen.Als PSV dit potje had, hadden ze t zelfde gedaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:25
    en dan heef Ajax nog niet eens de grond onder de Johan Cruyff stadion verkocht en hebben we het niet over de parkeer terrein rond het stadion gehad!!
    Vind ik leuk
    Aliassmits +162
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:58
    Dat is een goede instelling, je alleen druk maken over je eigen club, zouden meer mensen moeten doen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:20
    Tja, zoals clubs als Real, Barcelona, Bayern en Juventus al hebben aangetoond, met geld smijteb helpt wel als het om prijzen gaat. En eenmaal in die flow wordt geld verdienen om er mee te smijten weer een stuk makkelijker. Ik zou bijna hopen dat andere eredivisie clubs wat goede spelers aantrekt zodat de competitie wat aantrekkelijker wordt voor buitenlandse voetballers. Kan me voorstel dat als je als prof in het stadion van bijv. Excelsior speelt, je niet echt onder de indruk raakt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV ziet Ajax portemonnee trekken: 'Blijven bij onze financiële uitgangspunten'