FIFA maakt achttien genomineerden voor mooiste WK-goal bekend: Ronaldo en Messi

    FIFA maakt achttien genomineerden voor mooiste WK-goal bekend: Ronaldo en Messi

    dinsdag 17 juli 2018 om 09:54

    De FIFA heeft de achttien nominaties voor de mooiste goal van het afgelopen WK bekendgemaakt. De Russische topschutter Denis Cheryshev is de enige speler met een dubbele afvaardiging in de lijst.

    Cheryshev scoorde in de openingswedstrijd tegen Saudi-Arabië na een fraaie passeerbeweging en een knal in de korte hoek. Later in de wedstrijd kwam hij nogmaals tot scoren, maar zijn inzet met buitenkant links heeft de shortlist niet gehaald. De linkspoot vond in de kwartfinale tegen Kroatië opnieuw het net: zijn bekeken schot in de bovenhoek is wél genomineerd door de FIFA.

    Ook supersterren Cristiano Ronaldo (vrije trap tegen Spanje) en Lionel Messi (fraaie aanname en knal tegen Nigeria) hebben de eerste schifting overleefd. De vrije trap van Toni Kroos tegen Zweden, de volley van Dries Mertens tegen Panama en het afstandsschot met buitenkant rechts van Benjamin Pavard tegen Argentinië behoren eveneens tot de kanshebbers.

    De stembussen zijn nog geopend tot maandag 23 juli. De FIFA zal dan bekendmaken wie de opvolger wordt van James Rodriguez. De Colombiaanse WK-topscorer van 2014 troefde vier jaar geleden Robin van Persie af met zijn fraaie volley tegen Uruguay.

    Lees meer over:WK 2018

    Plaats een reactie

    La Luz +374
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:58
    Die van Pavard is veruit de mooiste
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11440
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:02
    Ik heb niet alles gezien, maar die zat er lekker in inderdaad..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:03
    Eens! Technisch gezien ook een moeilijke bal om zo binnen te schieten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    Guust +5298
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:16
    Vooral dat effect wat er aan zat
    Vind ik leuk
    El torro +247
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:47
    Was inderdaad de beste
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:16
    Staat die goal van Musa er ook tussen? De 1-0 tegen IJsland (heerlijke aanname) . Deze goal heeft sowieso veel te weinig aandacht gekregen. Had bv Messi hem zo gemaakt dan kwam men woorden te kort.
    Update:ik zie dat Musa er tussen staat echter is het de 2-0 solo actie.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:00
    Ik ga voor Cheryshev!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:02
    Chadli vs Japan. Niet om het doelpunt, maar om de prachtige aanval voorafgaand aan dit doelpunt!
    Vind ik leuk
    Quareck +6745
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:16
    Dit doelpunt was in zijn geheel zeker de mooiste, maar ik denk dat ze puur naar degene kijken die het uiteindelijke doelpunt maakt, en dan was het weer niet zo bijzonder natuurlijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:18
    Mee eens. In dat geval zullen de meesten, waaronder ook ik, gaan voor de goal van Pavard.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1707
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:03
    Afstandsschot van Nacho was ook genieten
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:08
    Een filmpje zou geen overbodige luxe zijn. Maar: voor mij de goal van Quaresma. Moet daarbij opmerken dat het mooie goals zijn maar geen onvergetelijke, iets wat een wk toch wel kenmerkt. Bijv zon goal als Dennis Bergkamp of de solo van robben of de zweefkopbal van van persie. Die blijven je bij.

    Niet Nederlandse voorbeelden: James in 2014 en tshibalala in 2010 bijv. Maxi Rodriguez in 2006
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2480
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:12
    Je haalt me de woorden uit mijn mond. Paar leuke goals gezien maar geen echte bijblijvers. Zoals giovanni van bronckhorst tegen uruguay en die jij op noemt
    Vind ik leuk
    Lusitano +251
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:21
    Quaresma
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2340
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:24
    Niet omdat hij het is maar die goal van Messi was qua aanname perect dus voor mij die goal.
    Afstandschoten zijn mooi maar zit geluk bij , vrije trappen heb je alle tijd dus die vallen voor mij af.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:59
    Idd vind ik ook. Zo op gevoel en echt een geweldige aanname.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26750
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:26
    Pavard.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:50
    Ik vind die van Mandzukic wel mooi tegen Frankrijk. 8P
    Vind ik leuk
    Quareck +6745
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:17
    Mooier dan die hij maakte voor Frankrijk 😊
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:19
    Nee, die heeft de schijds gemaakt.
    Vind ik leuk
    Quareck +6745
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:39
    De scheids zorgde voor de kans, dan moet je hem nog binnen kunnen koppen he
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:50
    Je hebt een punt.
    Vind ik leuk
    Mario1984 +526
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:08
    De eerste goal van Kroatië tegen Argentinië. Vooral mede door de assist
    Vind ik leuk
    RtdDub +10777
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:39
    Top 3 goals van 2014 hadden alle 3 gewonnen in 2018.

    Als het puur om techniek gaat, is die van Messi de mooiste.
    Vind ik leuk
    Pijpsmurf +180
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:05
    Pavard met afstand de mooiste, snap niet dat die van Messi genomineerd is, zo mooi vindt ik die nou ook niet
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7703
    woensdag 18 juli 2018 om 08:36
    die aanname!!! enfin als je ik vinDT met DT schrijft, begrijp ik dat je simpele dingen niet begrijpt
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:23
    Dat die van Persie het niet haalde is wel raar... dat was bijna Superman die vloog.
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:27
    Die bal van Meunier ging er niet in, maar de aanval was mooi over zoveel schijven van Belgie en dan neemt hij hem ook nog buitenkant-pootje.
    Vind ik leuk
    Quareck +6745
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:58
    We nomineren hem voor het mooiste niet doelpunt van het toernooi :)
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:17
    Hah, dat is de bokaal die iedereen of niemand wil. :))
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FIFA maakt achttien genomineerden voor mooiste WK-goal bekend: Ronaldo en Messi