Update: Teleurgestelde back ruilt NAC in voor avontuur in League One

    Update: Teleurgestelde back ruilt NAC in voor avontuur in League One

    Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 19:40di 17-07-2018 om 19:40

    James Horsfield is per direct vertrokken bij NAC Breda. De 22-jarige verdediger maakte zijn afscheid bekend via Instagram. NAC Breda heeft nog geen mededelingen gedaan over de aftocht van Horsfield, die een jaar geleden nog een contract voor drie jaar signeerde in het Rat Verlegh Stadion. 

    Afgelopen seizoen stond Horsfield slechts zeven keer in de basis bij NAC. Ook komend jaar had de Brit weinig uitzicht op speeltijd. Reden voor NAC en de rechtsbenige linksback om uit elkaar te gaan. 

    'Mijn avontuur bij NAC Breda is ten einde gekomen', schrijft Horsfield. 'Ik wil deze prachtige club bedanken voor alles wat ze voor mij hebben gedaan. Ook wil ik de fans bedanken. Zij steunen de ploeg altijd, ongeacht het spel of het resultaat.'

    'Deze club terug naar de Eredivisie loodsen was één van de beste momenten uit mijn carrière. Ik kreeg daarna niet veel kansen om te spelen, naar mijn gevoel werd ik niet beloond voor mijn arbeid op de training. Daarom vertrek ik nu. Bedankt voor de mooie tijd, ik zal het niet vergeten.'

    In januari 2017 huurde NAC Horsfield voor een halfjaar van Manchester City. Daarna ging de back dus definitief aan de slag in Breda. 

    Update 19.40 uur: Horsfield zet zijn carrière voort bij het Engelse Scunthorpe United. De 22-jarige back heeft een tweejarig contract getekend bij de club uit de League One. 

    Plaats een reactie

    dinsdag 17 juli 2018 om 10:29
    Als je niet presteerd wordt je ook niet beloond slimmerik
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:48
    Waarom ontbinden als je nog geen andere club hebt?
    Vind ik leuk
    Rene80 +2133
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:50
    Er zal vast meer gebeurd zijn waardoor dit de beste beslissing was.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:51
    Transfervrij ben je natuurlijk een stuk aantrekkelijker plus je kan meer tekengeld ontvangen, dus uiteindelijk is een ontbinding vrijwel altijd voor speler als club aantrekkelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:56
    Behalve voor Winston Bogarde destijds ;)
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3153
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:30
    Winston was niet te redden, vergokte toch alles wat er binnenkwam.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:11
    Die zat dan ook voor een salaris bij Chelsea wat ie elders nooit meer ging verdienen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:51
    Lekker man. Afscheid nemen via internet.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1050
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:57
    prima speler voor de Leaugue one in engeland ofzo.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1562
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:08
    Deze gast kon er heel erg weinig van, niemand zal hem missen in Breda
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:10
    Ik kan me niet 1 actie of moment van hem herrineren..
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:44
    Mooie naam Horsefield.

    Gaan NAC supporters ook een wedstrijd van de nieuwe club van Vreven bezoeken bij wijze van Dankjewel?
    Ik zal hem missen.
    Hij klonk interessanter dan anderen; "ik heb de beelden nog niet gezien" of "we hebben 1 kans gehad dus hadden moeten winnen", die trainers hoef ik niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:54
    3de divisie Engeland...hoe kom je op zo'n keuze
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32947
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:33
    Daar kennen ze hem?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws