Dolblije Blind richt zich op twee posities: 'Ajax is thuis, Amsterdam is thuis'

    Dolblije Blind richt zich op twee posities: 'Ajax is thuis, Amsterdam is thuis'

    Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 21:05di 17-07-2018 om 21:05

    Daley Blind toont zich dolgelukkig met zijn terugkeer bij Ajax. De verdediger annex middenvelder keert na vier jaar Manchester United terug op het oude nest en kan niet wachten om te beginnen.

    "Ik ben blij om terug te zijn. Ajax is thuis, Amsterdam is thuis. Het voelt goed", zegt Blind voor de camera van Ajax TV. De 28-jarige linkspoot kwam op Old Trafford niet veel meer aan spelen toe. "Je gaat gewoon kijken wat de opties zijn. En uiteindelijk werd Ajax concreet. Toen ben ik daar heel serieus over na gaan denken en heb ik de keuze met mijn hart gemaakt."

    "Je moet het in zo'n transferperiode wel objectief bekijken, maar dit was voor mij gewoon een hele mooie optie, waar ik vol voor wil gaan", vervolgt Blind. "Ik heb de keuze echt gemaakt met mijn hart, met gevoel. Ik denk dat dit het goede moment is om terug te keren. Ik ben ook zeker niet teruggekomen om af te bouwen. Ik ben 28, voel mij fit en sterk. Ik ben er klaar voor."

    Het is nog wel afwachten of hij volgende week tegen Sturm Graz al in de basis staat. "Ik ben ontzettend gretig, maar het moet wel verantwoord zijn", zegt Blind. 'Ik heb nu net drie of vier trainingen in de benen en Ajax is al een maand bezig. Dat is wel een verschil. Het seizoen duurt nog lang en ik wil graag het hele seizoen fit blijven, dus we zullen hier goed naar moeten kijken."

    Blind richt zich bij Ajax op twee posities: centrale verdediger en defensieve middenvelder. "Ik weet dat mensen een leidersrol van mij verwachten. Ik heb veel geleerd in de afgelopen vier jaar en veel ervaring opgedaan. Ik heb twee nieuwe trainers meegemaakt bij United en met spelers op het veld gestaan van wie ik veel geleerd heb. Ik hoop dat ik dat kan overbrengen op de groep."

    Poll

    Wordt de terugkeer van Blind een succes?

    (10107 stemmen)

    Plaats een reactie

    stollie38 +18267
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:10
    Daley is coming home!! 😎😎😎
    Vind ik leuk
    chicken +11895
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:11
    Welcome home Daley
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:11
    Dat zou ik ook zeggen,naar 4 jaar gecasht te hebben
    Vind ik leuk
    Luiehond +2094
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:14
    Is ook nooit goed! De meesten komen pas na hun 30e weer terug!
    Vind ik leuk
    Rodajc +15840
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:11
    Goede aankoop van Ajax, waarbij beide partijen ook precies weten wat ze aan elkaar hebben.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18267
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:13
    Succes en hopelijk promoveren jullie. 👍
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19402
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:31
    Slijmbal :p
    Vind ik leuk
    stollie38 +18267
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:57
    Hahaha 😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:00
    stollie38 alias Sjaak Swart ;)
    Vind ik leuk
    stollie38 +18267
    woensdag 18 juli 2018 om 06:00
    😀
    Vind ik leuk
    Yuri +3647
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:11
    Wat een held
    Vind ik leuk
    RebelVox +8525
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:04
    Helemaal mee eens een held!
    Hij kiest er niet voor om in Turkije, China, Amerika of de woestijn zijn zakken te vullen.
    Hij kiest ervoor om veel te spelen, belangrijk te worden voor Ajax en Oranje.
    Held!!
    Daley welkom terug!
    Vind ik leuk
    kcim +2947
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:13
    Onderschat niet Wat hij bij Ajax bruto gaat verdienen. Alleen de NL fiscus grijpt een flink deel af.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33290
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:23
    Aanzienlijk minder dan ze in China betalen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:12
    Ajax is thuis en Amsterdam is thuis. Luidt de kop. Tot nu toe.

    Ajax ligt toch in Amsterdam of is er wat veranderd?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31568
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:14
    Abcoude Noord ;-))
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:42
    Waar jullie krimpen groeit Amsterdam stevig door
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:19
    Daley komt natuurlijk uit Diemen, maar vooruit: Amsterdam rekenen we ook goed als zijn thuis.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:13
    Papa’s keuze heb ik echt met mn hart gemaakt , met gevoeeel
    Vind ik leuk
    Kuip +8481
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:13
    Daley wordt de stille motor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:58
    Daley wordt veel meer dan de stille motor:

    "Ik weet dat mensen een leidersrol van mij verwachten"

    Hij heeft zijn leiderschapskwaliteiten tot nu toe wel erg goed verborgen gehouden, maar we gaan het zien. Follow the leader ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 21:58]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    woensdag 18 juli 2018 om 01:47
    Daley is voetballend een leider.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31568
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:14
    Ik val nu al in slaap....
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:26
    Als middenvelder prima maar zeker niet als CV of op de back. Daley mist snelheid.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1303
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:52
    Ajax heeft betere opties voor het middenveld
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:59
    Wie dan ?
    Vind ik leuk
    Yuri +3647
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:00
    Mister 50 miljoen,
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:06
    Het is Tadic of Ziyech. Beide lijkt me teveel van het goede. Die twee mogen het onderling uitvechten.

    Ik gok op Tadic, Labyad en Blind. Frenkie de Jong wordt de kind van de rekening. Goede vraag wat er met Schone gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    Yuri +3647
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:11
    Nee hoor Tadic kan prima linksbuiten en Ziyech op het middenveld. Schöne gaat idd banken en Labyad idem.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    woensdag 18 juli 2018 om 01:48
    Zet Tadic linksbuiten en Ziyech rechter aanvallende middenvelder, probleem opgelost.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1303
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:41
    F De Jong, Ziyech, Donny vd Beek, Carel Eiting en Tadic.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:48
    Middenveld is overbezet.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1303
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:55
    Daarom Blind lekker in de verdediging...zal een stuk eenvoudiger zijn voor hem aangezien het hier geen niveautje premier league is.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 05:29
    Dat is db ook niet anders was hij wel vaste waarde geweest bij man united.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    woensdag 18 juli 2018 om 01:49
    Europees spelen en het probleem is opgelost.
    Vind ik leuk
    klick +949
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:41
    misschien heeft die 3 miljoen per jaar je hart wel gereset :)
    Vind ik leuk
    Forza u +1437
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:52
    Waar is dagobert Overmars gebleven? Is ie uit Amsterdam vertrokken?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:55
    Je bent zeker vergeten dat ze je uitfluiten en uitkotste daar en dan zeggen ik ben weer thuis ,Je liegt nog meer dan je vader
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 01:05
    Er komt meer onzin uit jouw gemiddelde topics dan dat Trump twittert. En dat is een prestatie opzich. Dat dan weer wel..:.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 01:05]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:57
    Precies zoals hier boven word gezegd. Als cv en dan doorschuiven naar 6. Zie hem liever op 6 staan, daar komt ie het beste tot ze recht. Ben alleen bamg dat ten hag spontaan rimpels erbij krijgt en dat die het niet waar maakt om bij een top club trainer te zijn. Terwijk ik bij utrecht wel van hem gecharmeerd was, alleen bij ajax loopt die met diep lood in ze schoenen😭
    Vind ik leuk
    52N6E +1066
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:58
    Succes! Welcome back!!
    Vind ik leuk
    mazu +2785
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:30
    Hij speelt voor ajax, niet voor ons aller Pec Zwolle
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:58
    Toch prachtig dat die jongen door zijn huur periode bij Groningen zover is gekomen. Kwam met pek en veren richting Groningen. Speelde en gedroeg zich fantastisch met als gevolg een carriere in een stroomversnelling.
    Vind ik leuk
    Foebele +54727
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:58
    Ik ben ook fit en gretig...
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2306
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:00
    Super welcom back
    Vind ik leuk
    mazu +2785
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:30
    Hij speelt voor Ajax, niet voor ons aller Pec Zwolle
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2306
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:36
    Daarom mag ik hem wel welkom heten terug bij ajax toch? 😂
    Vind ik leuk
    mazu +2785
    woensdag 18 juli 2018 om 07:59
    Waarom? Ik ga spelers ook niet welkom terug heten bij de egels, jij wel? Of ben je stiekem een beetje voor ajax?😉
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:00]
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2306
    woensdag 18 juli 2018 om 21:57
    Haha zekers das mn 2e cluppie.. We leven in een vrij land 😂
    Vind ik leuk
    mazu +2785
    woensdag 18 juli 2018 om 23:15
    Ok begrijp het, mijn 2e cluppie komt uit Rotterdam 😉
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2306
    woensdag 18 juli 2018 om 23:30
    Van mij mag je en alszou je welkom terug zeggen mag het van mij ook 😂😂
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:00
    , geen prijzen meer winnen is thuis
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:01
    Geen laatste man.
    Defensieve middenvelder of stand-in voor linksachter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:05
    verreweg domste transfer van ajax in de afgelopen 20 jaar.

    20 miljoen (als de bonussen uitgekeerd worden) voor een back, die ooit niet eens goed genoeg bevonden werd voor ajax 1, en verhuurd werd aan fc groningen, is een absolute grap. Met dat geld had je de hele selectie bijna een miljoen bonus kunnen geven bij het behalen van een kampioenschap... Of nog beter, meer des ajax, haal 4 echt talenten voor een paar miljoen op bij mindere clubs. Of nog veel beter, het salarisplafond verhoogd, en daarmee kluivert een contract aanbieden waarmee hij nog een jaartje of twee in amsterdam was gebleven, en veel meer had opgeleverd dan de schamele 20 miljoen.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    woensdag 18 juli 2018 om 06:03
    Salarisplafond van 1 miljoen naar 3 miljoen, maar blind is ook de Nederlandse Mbappe.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1560
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:09
    Kampioenen !
    Vind ik leuk
    Futjebal +2312
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:12
    Ik krijg een deja vu van een aantal jaren geleden...PSV had Advocaat als coach..van Bommel kwam terug..en wat wonnen ze...helemaal niets
    Vind ik leuk
    Nummertien +5023
    woensdag 18 juli 2018 om 04:20
    Haha wat een vergelijking!
    Hij was toen 35jaar! Blind 28 jaar
    vBommel kwam in een selectie terecht met allemaal groepjes, van Toivonen tot Hutchi, vBommel ergerde zich dood! Blind en Tadic komen in een hele andere selectie, een selectie wat goed met elkaar om gaat en waar meer talent en kwaliteit in zit dan waar vBommel toen in kwam als 35jarige.
    Tsjonge jonge dit is toch wel de meest aparte vergelijking van de maand......
    Vind ik leuk
    Futjebal +2312
    woensdag 18 juli 2018 om 09:19
    Blind is ook 10x slechter dan van Bommel en zou willen dat hij zo'n carriere had gehad. Die groepjes heb ik niks van gemerkt. Die groep ging samen op stap dus dat zat goed. Bij Ajax goed met elkaar omgaan?? Met een splijtzwam die eigenlijk ,volgens zichzelf, de eredivisie is ontgroeid. Let maar eens op wat de salarisverschillen met deze groep gaat doen. Kijk als Blind er 30 per seizoen inschiet is het geen probleem dat hij 2 miljoen per jaar meer verdiend. Maar dat gaat echt niet gebeuren. De vergelijking is dus helemaal niet apart
    Vind ik leuk
    Nummertien +5023
    woensdag 18 juli 2018 om 13:44
    Ga toch weg man haha, niet je fout toegeven maar gewoon doorgaan Haha! vBommel was 35jaar! Die was toen niet 10x beter en nogmaals hij kwam in een selectie terecht die verdeeld was die matig was!
    30 inschiet pfff ja hoor Blind is spits... Blind komt van United, komt met routine is international, daar komen geen scheve gezichten van. Je lult maar een eind raak onsamenhangend met geen feiten, echt lachwekkend jouw berichtjes
    Vind ik leuk
    Futjebal +2312
    woensdag 18 juli 2018 om 14:19
    jij weet het zo goed dat die selectie verdeeld was??...ze kwamen wekelijks met bijna heel de selectie op mijn werk...goh wat waren ze toch verdeeld. En ja van Bommel was op zijn 35e nog 10 X beter dan Blind op zijn 28e . iedereen doet net of er een wereldster is binnengehaald..kom op zeg Blind!!..bij Manchester binnen gehaald door familievriend van Gaal. Niemand die het begreep. van Bommel Barcelona, AC Milaan en Bayern Munchen...dus ja ..10 X beter......maar we spreken elkaar wel aan het eind van het seizoen
    Vind ik leuk
    Nummertien +5023
    woensdag 18 juli 2018 om 14:25
    Selectie was verdeeld in groepjes leuk dat ze gingen eten, op het trainingsveld was het één en al irritatie toen. Dat jij dat niet meer weet? Hutchi en Toivonen konden niet omgaan met de gedrevenheid van vBommel. Marcelo faalde, Matavz was niet de scorende spits wat werd gedacht. 35 jarige vBommel in geen goede selectie vergelijken met Blind en de houdige Ajax selectie het is lachwekkend en je blijft er maar aan vasthouden maakt het alleen maar lachwekkender. Iedereen doet net alsof Blind een nobody die binnenkomt alleen maar jaloezie! En dan komen mensen met zulke vergelijkingen haha
    Vind ik leuk
    Sambal +9
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:20
    Daley en vernon waren speelde niet geheel toevallig op 6 in het meest succesvolle ajax periode vooral Daley weet snel de juiste diepte pass te geven . Dit gaat Ajax veel brengen . De kans om door te gaan tegen sturm G is fors gestegen
    Vind ik leuk
    pietprecies +7767
    woensdag 18 juli 2018 om 08:28
    Inderdaad, die diepte miste Ajax nogal vooral toen Frenkie geblesseerd was, Dolberg slijpt alvast zn messen voor de passes van Blind
    Vind ik leuk
    Mitchy10 +2051
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:44
    Who’s next? Babel? Of ben ik nu te enthousiast?
    Vind ik leuk
    twentegoal +497
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:10
    HA HA AMSTERDAM IS THUIS.. DAN ZIET HET ERUIT😩😩
    Vind ik leuk
    SimonSays +6061
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:59
    Ik ben zeer benieuwd hoe Blind het gaat doen. Ajax heeft echt fors betaald (te fors voor een 1jarig contract van een niet-bepalende speler, naar mijn mening). Er is sowieso groots ingekocht, de verwachtingen zijn dan ook torenhoog. Een bijna perfect recept voor chaos in de hoofdstad, de enige ingrediënten die nog ontbreken zijn een aantal verliespunten in de Arena. De striemende fluitconcerten zullen ons te zijner tijd waarschuwen - als indicatoren der onrust - wanneer het kritieke punt is bereikt.

    Maar bewaar de chaos aub voor na de Europese wedstrijden, want eerst moeten die coëfficiëntpunten gepakt worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 01:09
    Weten we ook waar jij dus een hard plassertje van krijgt! :)
    Vind ik leuk
    SimonSays +6061
    woensdag 18 juli 2018 om 01:24
    Weten we ook wie er fantaseert over harde plassertjes, hahaha. Ik moet zeggen dat ik dat niet gedacht had van Zlatan, maar ieder z'n ding.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 02:29
    Flikker op met je fobie kneus
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:07
    Heb net met mijn Iphone, OnePlus6, iPad Pro en PC op NEE gestemd.
    Vind het betalen van 20 miljoen voor Blind echt de allergrootste grap ter wereld.
    Zijn vader is ook een grap.
    Passieloze, fantasieloze mensen die door veel slijmwerk hogerop zijn gekomen.
    Blind is echt heel slecht.
    De enige reden waarom hij bij man united kwam is door van gaal de beste vriend van zijn vader.

    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    woensdag 18 juli 2018 om 06:00
    En de naam Blind geeft veel voetballiefhebbers nog steeds buikpijn, Danny Blind, slechtste trainer NL elftal ooit.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +238
    woensdag 18 juli 2018 om 00:14
    Bilind is een mooie aanwinst voor de eredivisie, maar denk niet hij zijn stempel zal drukken op het spel van ajax!!
    Vind ik leuk
    14forever +8738
    woensdag 18 juli 2018 om 00:26
    Zijn we dan eindelijk van Schone verlost op 6...
    Vind ik leuk
    Bas49 +22
    woensdag 18 juli 2018 om 00:46
    Heel mooi . Met deze selectie is het mogelijk om heel productief te worden. De doorsnee eredivisiewedstrijden in de eerste helft al beslissen. Genoeg energie en vorm ontwikkelen voor de topduels en Europese wedstrijden , dan zie ik dit seizoen helemaal zitten.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 01:12
    Eindelijk iemand die weet wat we in huis hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:48
    Zeker van een basisplek bij Ajax waarom zou hij ongelukkig zijn, elke Ajax supporter is blij dat Daley terug is op het oude nest.
    Vind ik leuk
    hassel +806
    woensdag 18 juli 2018 om 02:47
    Wat een loser, na man united wil niemand deze kneus hebben.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5023
    woensdag 18 juli 2018 om 04:14
    Hij had veel interesse, maar koos met zijn hart voor zijn cluppie.
    141 wedstrijden voor United ja wat een loser hoor? Wat een kneus ben jij...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 05:26
    En nog maar een over db /ajax pffffffffffff
    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    woensdag 18 juli 2018 om 05:58
    Met zijn hart en zijn gevoel, je vergeet je salaris van 3 miljoen euro per jaar Daley.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +983
    woensdag 18 juli 2018 om 07:49
    Ben fit en gretig.. Of bedoeld hij ben fit en kan niet beter ?
    Vind ik leuk
    Corse996 +1607
    woensdag 18 juli 2018 om 08:35
    Fout in de kop. Had moeten zijn, Blind richt zich op positie 2.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10489
    woensdag 18 juli 2018 om 09:35
    Hij zegt feitelijk: ik heb met twee nieuwe ervaren Trainers gewerkt over de jaren en kan dus onervaren ten Hag nog wel wat leren...
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2017
    woensdag 18 juli 2018 om 10:58
    Speelt al een jaar niet meer,..
    Krabbelt nu al terug voor Storm boys wedstrijd zegt genoeg
    Hoop van sar en overbonus dat t geen kat in de zak is 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:04
    Laatts is dan al niet meer in 2018 🤪🤪🤪🤪 wees er blij mee zal de rest van de clubs met snelle spitsen ook zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 21:42
    Thuis????
    Ja als ze je daar kwijl willen en je meer niet als wel speelt .
    Zeg je ik kom thuis
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws