Van Marwijk geeft Real Madrid transferadvies: 'Dan zou ik voor Hazard kiezen'

    Van Marwijk geeft Real Madrid transferadvies: 'Dan zou ik voor Hazard kiezen'

    dinsdag 17 juli 2018 om 22:26

    Bert van Marwijk is het er niet helemaal mee eens dat Luka Modric is uitgeroepen tot beste speler van het WK. Hij had zelf gekozen voor Eden Hazard. Van Marwijk denkt ook dat de Rode Duivel een topversterking zou zijn voor Real Madrid.

    "Modric vind ik een geweldige voetballer, maar ik denk dat bij zijn uitverkiezing de gunfactor een rol heeft gespeeld, vanwege zijn leeftijd", zegt Van Marwijk, die zelf als bondscoach van Australië op het WK actief was, tegen Voetbal International. "Hazard had een grotere inbreng op zijn ploeg. Het sterke aan zijn spel is dat je hem werkelijk altijd kan aanspelen. Waarna er iets goeds gebeurt."

    "Of hij nou één of drie tegenstanders in zijn nek heeft, op welk deel van het veld hij ook staat, of zijn ploeg nou wel of niet goed in de wedstrijd zit. Met Hazard in je ploeg kun je jezelf dus altijd onder druk vandaan voetballen", aldus Van Marwijk. "Als hij in een aanval in balbezit komt, sticht hij gevaar met zijn directe passing, overzicht en voetballend vermogen."

    Van Marwijk begrijpt de interesse van Real in de aanvaller. "Mocht hij daadwerkelijk van Chelsea naar Real Madrid gaan, dan ben ik benieuwd wat er met Isco gaat gebeuren. Dat zijn dezelfde types, die kunnen elkaar in de weg gaan lopen. Dan zou ik voor Hazard kiezen. Zijn invloed op het spel en de uitslag is groter. Ook voor Barcelona zou hij een versterking zijn. Voor elke ploeg eigenlijk."

    Plaats een reactie

    dinsdag 17 juli 2018 om 22:28
    Die van Marwijk lult maar wat, want natuurlijk was Modric de beste speler van het WK.
    Vind ik leuk
    klick +769
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:39
    ik vond hem zeker niet het beste 1/8 1/4 1/2 finale dramatisch
    Vind ik leuk
    Romario9 +11669
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:56
    Dramatisch nog wel, hahaha
    Vind ik leuk
    klick +769
    woensdag 18 juli 2018 om 17:19
    en zeker die penaltys om te huilen!
    Vind ik leuk
    jari4ever +1158
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:57
    Ben niet vaak eens met Bart van merwijk maar nu wel
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3228
    woensdag 18 juli 2018 om 00:20
    Vind ik niet. Van Marwijk heeft een paar goede punten...
    Vind ik leuk
    buddha +8730
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:30
    Shaqiri !!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:30
    Beide waren goed.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:32
    Bert van Marwijk slaat hier wéér spijkers met koppen, en zal waarschijnlijk ook wel verbaasd zijn over het feit dat Antoine Griezmann op de derde plaats van deze uitverkiezing is beland, maar ja: vier jaar geleden werd zelfs Lionel Messi uitverkozen tot beste speler van het tornooi als eveneens verliezend finalist, terwijl dat zeker onterecht is!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 01:32]
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3703
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:01
    Dat van Modric is gewoon terecht, finale halen met knapen als strinic en vida is gewoon een topprestatie als aanvoerder
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2884
    woensdag 18 juli 2018 om 00:53
    En knapen als perisic rakitic mandzukic lovren subasic en kovacic.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 01:40
    Natuurlijk hebben ze een héél goed en hecht team, doch dan vind ik dat zeker eerder Mandzukic en Perisic de gouden bal zouden verdiend hebben, plus sowieso Mbappé eerder inde top-drie dan zijn landgenoot Griezmann, de valsspeler, want die heeft er nu ook echt wel gelegen (in dit geval figuurlijk) bij mij!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 01:36
    Ja, maar het is nu niet omdat je de finale haalt (en daarin dan "geflurkt" wordt, zoals ze bij ons zeggen!) dat je daarom ook de gouden bal verdient: ik treed hem volledig bij als hij zegt dat Hazard een groter aandeel heeft in de derde plaats van België dan Modric in de tweede van Kroatië, plus kijkt men dan ook helemaal niet naar de doelpunten (de gouden bal voor iemand die welgeteld nul keer gescoord heeft: dat is toch ook maar een lachertje, hoor!)?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:32
    Welk wk???
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:35
    Met een wat betere bondscoach boven zich had Mile Jedinak kunnen uitgroeien tot speler van het toernooi.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4175
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:35
    Vind iemand het interresant om te weten wat van marwijk vind ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:38
    Oké Bertje
    Vind ik leuk
    Mitchy10 +2051
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:43
    Real zal hier ongetwijfeld ontzettend blij mee zijn, de mening van Bert. Hazard kan vast invliegen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:46
    Hahahaha isco en hazard dezelfde spelers noemen... hazard speelt op de flank terwijl isco op 10 speelt. Blijkbaar heeft van marwijk een zonnesteek op gelopen. Hazard ging meer voor eigen succes dit wk. Terwijl modric ten alle tijden voor de opening kiest. Finale was modric niet op ze best
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 01:48
    In ieder geval heeft die Isco zeker géén goed WK gespeeld, doch Hazard juist wel, en verre van zelfzuchtig (soms naar de verkeerde speler, nl. i.p.v. een vrijstaande, gepasseerd: dat is waar), vind ik juist!!!
    Vind ik leuk
    Mari +8445
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:47
    Messi - Ronaldo
    Hazard - Mbape

    Wat mij verbaast is dat ik niets meer lees over de felbegeerde speler van Australië
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:51
    Van Marwijk kopt weer eens een open deur in. Blijft 1 van de meest grijze saaie muizen in de trainerswereld.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2306
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:00
    Oké Bert. Ik denk dat Real Madrid jouw advies zeer op prijs stelt. Als het Madrid überhaupt bereikt.
    Vind ik leuk
    Gerro +6463
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:27
    Mischien kan psv hazard proberen te huren maar daar heeft bertje niet aangedacht. Dat zal dan een pittig gesprekje word met van bommel
    Vind ik leuk
    Gary Oak +221
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:40
    Ik ben het helemaal met Van Marwijk eens over die gunfactor bij Modric en terecht. Maar het feit is dat er dit WK niet echt 1 uitblinker was
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    woensdag 18 juli 2018 om 07:16
    Niemand luister naar Bertje
    Vind ik leuk
    orion73 +1418
    woensdag 18 juli 2018 om 07:35
    Maar goed dat Bert aan Real verteld hoe het moet.
    Vind ik leuk
    rinirat +2427
    woensdag 18 juli 2018 om 08:33
    Modric was de spil van Kroatie, Hazard slechts een aanvaller kom op zeg. Gun factorik denk het niet als je in je eentje een ploeg op sleeptouw neemt.
    Hij wordt echt oud die van Marwijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:34
    "Hazard slechts een aanvaller": laat me niet lachen, man => hij is ook de aanvoerder, en zonder hem in deze vorm waren ze zeker niet zo ver geraakt, plus tegen Japan had hij pech met die bal op de paal (bijna 1-1), zoals Perisic ook een paar keer (tegen resp. Rusland en Engeland), of het had nooit eerst nog 0-2 voor de Japanners gestaan!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:19
    Ja ja van Marwijk...
    Ik hoorde je eens zeggen in een analyse op T.V.
    ´als ik Feyenoord was, zou ik Michiel Kramer oppikken bij ADO´, waarom ver weg zoeken als een goeie spits zo dichtbij op te halen is voor bijna nop... (ADO, waar Michiel destijds speelde). Kostte destijds geloof ik 2 miljoen...

    Dat heeft van Marwijk ook ooit gezegd...
    Dit om even zijn ´verstand van voetbal´ te relativeren...

    Groet
    Jan


    Dus ook van Marwijk...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Marwijk geeft Real Madrid transferadvies: 'Dan zou ik voor Hazard kiezen'