PEC Zwolle presenteert ambitieus plan en wil 20 miljoen euro ophalen

    PEC Zwolle presenteert ambitieus plan en wil 20 miljoen euro ophalen

    woensdag 18 juli 2018 om 07:33

    PEC Zwolle hoopt in de komende jaren een stevige plek in de subtop van de Eredivisie te veroveren. De Zwollenaren willen vast om plek vier tot acht gaan spelen en hopen in de komende jaren twintig miljoen euro aan groeikapitaal op te halen. PEC hoopt de club terug te geven aan de regio Zwolle door het uitgeven van aandelen.

    De Eredivisie-club richt zich op het aantrekken van extern kapitaal, wat noodzakelijk is om de doelstelling te bereiken. 'In de periode 2019-2024 is PEC Zwolle voornemens om in totaal 20 miljoen euro aan groeikapitaal op te halen om daarmee de gewenste ambities te kunnen realiseren', schrijft PEC op het clubkanaal.

    Technisch directeur Gerard Nijkamp zegt dat PEC voor een 't-splitsing' staat. "Zijn we tevreden met hoe het gaat, of zetten we de schouders er met elkaar onder en proberen we de volgende stap te zetten?"

    Voorzitter Adriaan Visser vertelt dat de directie van PEC de club terug wil geven aan de regio Zwolle door de verkoop van een gedeelte van de aandelen. "Wel wil ik een duidelijke kanttekening maken. Er is hier geen sprake van een overname, de club blijft te allen tijde baas in eigen huis middels een meerderheid van de aandelen."

    "Echter is PEC Zwolle een ambitieuze club, zowel de mannen op het veld als de directie en interne organisatie willen zich ontwikkelen en niet stil blijven staan. Vandaar dat wij met elkaar uitspreken, wat goed is, moet beter!"

    Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

    Plaats een reactie

    frankn27 +5546
    woensdag 18 juli 2018 om 07:35
    We blijven altijd jullie grote voorbeeld hè? :) en nu spelers als vd vaart halen: jullie kunnen het! :)
    Vind ik leuk
    Strijp +11780
    woensdag 18 juli 2018 om 07:41
    Een afgeserveerde voetbal analist die een gratis contract aangeboden kreeg, ik hoop dat PEC meer ambitie heeft :-)
    Vind ik leuk
    Snapje? +6642
    woensdag 18 juli 2018 om 07:42
    Daar spreekt ambitie uit... leuk en fris voetbal... hup PEC!
    Vind ik leuk
    HanV +4235
    woensdag 18 juli 2018 om 11:52
    Dat was Esbjerg, best verstandig dat die een prestatiecontract aanbieden.
    Vind ik leuk
    Strijp +11780
    woensdag 18 juli 2018 om 12:33
    Dat klopt, daarom zeg ik ook dat ik hoop dat PEC meer ambitie heeft.
    Vind ik leuk
    zwollie +7418
    woensdag 18 juli 2018 om 08:34
    Laat Twente nou net niet het grote voorbeeld zijn voor PEC Zwolle. Je ziet wat er dan gebeurd.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5546
    woensdag 18 juli 2018 om 10:48
    Misschien zijn we toch meer je voorbeeld dan je zou willen.... als je nu vd vaart enzo wil halen (die flink zou willen verdienen) dan ga je dezelfde fouten maken in de hoop een stap te maken... en dan ook nog aandelen verkopen goh laat twente dat nou net gedaan hebben :)
    Vind ik leuk
    Tossa +2123
    woensdag 18 juli 2018 om 11:00
    Je zegt het goed: ALS...
    Ik denk dat v/d Vaart van toegevoegde waarde kan zijn als mentor, coach maar dan wel tegen een prijs dat door Pec betaald kan worden.
    Moet hij wel eerst zelf willen en kunnen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:40
    helaas is het niveau van v/d Vaart zover gedaald , dat ie zelf geld mee moet brengen om voor PEC te mogen voetballen ...
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    donderdag 19 juli 2018 om 08:31
    Het gaat niet om vd vaart maar om de ambities van PEC. Die gaan verder, en dat is goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:38
    Nou laten we hopen van niet!
    Vind ik leuk
    HanV +4235
    woensdag 18 juli 2018 om 11:44
    Weet je wel hoeveel clubs al aandelen verkocht hebben? De helft van de eredivisie en trouwens ook van de keukenkampioendivisie heeft al aandelen, soms alles, verkocht.
    Vind ik leuk
    Strijp +11780
    woensdag 18 juli 2018 om 07:35
    De club terug geven aan de regio is een leuke manier om “geef ons geld en investeer in ons” te brengen
    Vind ik leuk
    pietprecies +4589
    woensdag 18 juli 2018 om 08:14
    Daarnaast, je krijgt er maar 1x inkomsten uit.

    Pec kan beter op zoek naar hoe ze meer uit sponsoring etc kunnen gaan halen.

    Jezelf groter proberen voor te doen dan je achterban is, we hebben bij Twente gezien wat er dan kan gebeuren.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:21
    Een kapitaalinjectie waarmee je de prestaties kan verhogen resulteert in betere sponsorcontracten. PEC heeft afgelopen jaren bewezen bewust en geduldig met hun centen om te kunnen springen en zodoende langzaam te blijven groeien.

    Wat Twente heeft gedaan is in 2/3 jaar tijd zichzelf naar de top brengen met woekerconstructies die je uiteindelijk gaan inhalen, dat staat hier compleet los van.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 11:39
    Ik denk wel dat PEC veel beter met dat geld om zou gaan
    Vind ik leuk
    Toppert +1610
    woensdag 18 juli 2018 om 09:27
    Laat Twente er nou even buiten, bovendien klopt het voorbeeld niet wat je gebruikt.

    Verder ben ik het er wel mee eens. Je kan je aandelen maar 1 keer uitgeven en daarmee kan je eenmalig kapitaal binnenhalen, echter behouden aandelen waarde, dus je zal ze moeten terugbetalen incl rente of op een andere manier vloeit er geld terug naar de aandeelhouders.

    Je moet dus in staat zijn om je begroting structureel te verhogen met de inkomsten die je krijgt uit je aandelen uitgifte. Gaat PEC dat 'investeren' in spelers, dan gaat de club Twente achterna. En dan zorgt juist die niet al te grote achterban voor een faillissement (in tegenstelling tot Twente).

    Ik denk dat PEC hier een foute inschatting maakt. De regio Zwolle is vooral ingericht met dienstverlenende instellingen (bijv idem aan Den Haag). Ze missen grote industrie / commerciele bedrijven die grote bedragen in Zwolle willen steken. PEC heeft altijd moeite om een goede hoofdsponsor te vinden. Kortom het gaat PEC niet lukken om de begroting structureel op te poetsen naar een +20miljoen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 11:41
    Waarom zou PEC dat geld niet succesvol kunnen investeren in spelers?
    Ze verdienen nu volgens mij ook al geld aan het investeren in spelers.
    Waarom dat ineens niet meer zou gebeuren als ze meer investeren is niet helemaal duidelijk. Kun je dat toelichten?
    Vind ik leuk
    Toppert +1610
    woensdag 18 juli 2018 om 14:23
    Omdat het investeren met geen gegarandeerde opbrengst is. Je hebt niet alle risico's in eigen hand. Als je een speler van 5 miljoen verkoopt en je herinvesteert dat in een andere speler voor 2.5miljoen en de speler flopt, ben je die 2.5 kwijt. Jammer maar helaas... het was immers vrij geld.

    Maar bij geld van aandeelhouders is dat geld niet vrij. Dat geld moet deels opeisbaar blijven en je betaald er bijv rente over. Het is geen gift. Dus als je die 20 miljoen investeert in spelers en je houdt er na wat miskleunen een keer 10 miljoen van over, dan moet je die andere 10 miljoen ergens anders vandaan halen. En dat gaat PEC niet lukken, daarvoor zijn hun structurele inkomsten te mager.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 14:39
    Dat klopt, maar PEC lijkt vrij goed te zijn in het aantrekken en verkopen van spelers.
    Dus ik zie niet waarom ze ineens slechtere inschattingen maken als ze meer geld hebben.
    Vind ik leuk
    Toppert +1610
    woensdag 18 juli 2018 om 15:07
    Omdat ze met meer geld, ander type (duurdere) spelers gaan aanschaffen. PEC heeft best heel veel miskopen gehad de afgelopen drie jaar... maar die waren goedkoop en dus was PEC wellicht ook bereidt een beperkt risico te nemen.
    Even een lijstje met miskopen:
    17/18 Parzyszek, Bakker, Ondaan, Menig, Freire (Koppers gebleseerd, Namli, en Boer goed)
    16/17 Ogenda, Achahbar, vdPavert, Brock-Madsen, Mastour, Israelsson (twijfel Verdonk en Holla, goed Bouy en Sandler)
    15/16 Hebling, El Hasnaoui, Schenkeveld, Lazic (slecht maar veel gespeeld vd Hart, goed Bouy, Mokhtar, Marcellis, Menig en Veldwijk)

    Kortom, ik ben niet zo onder de indruk van de PEC scouting en ik kan er zo nog een jaartje of wat aan vastplakken met meer voorbeelden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 15:34
    Maar volgens mij draaien ze op transfergebied wel winst of niet?
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1849
    woensdag 18 juli 2018 om 07:35
    Toch doen ze het de laatse jaren erg goed
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:39
    De makkelijke weg. Bedelen voor een paar centen, ten koste van de club. Een club moet je nooit verkopen, ook geen gedeelte. Altijd baas in eigen huis.
    Bij een gedeelde verkoop, is de zeggenschap ook gedeeld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 07:40]
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5324
    woensdag 18 juli 2018 om 07:45
    Ambitieus plan van PEC maar let aub op wat voor investeerders je aantrekt. Je hebt in je eigen provincie een prima voorbeeld wat grote ambities je kunnen gaan brengen
    Vind ik leuk
    HanV +4235
    woensdag 18 juli 2018 om 12:00
    Die club gaf geen aandelen uit maar leende toen het echt moest bij woekeraars als Doyen, XXIII Capital, ING en een 'bedrijf' op Cyprus.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26091
    woensdag 18 juli 2018 om 07:48
    Aandeelhouders zijn voor een gedeelte eigenaar. Bij aandeelhouderschap hoort ook stemrecht en inspraak. In het geval van PEC is baas in eigen huis een utopie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 11:42
    Hoezo? Als je toch zelf het merendeel houdt is er volgens mij weinig aan de hand.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26091
    woensdag 18 juli 2018 om 17:01
    Maar waarom zou je in PEC investeren zonder enige inspraak of stemrecht? Geld afgeven en kophouden. Als minderheidsaandeelhouder heb je geen rechten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 17:05
    Als jij vertrouwen hebt in dat ze een goed plan hebben en jij je investering terugverdient kan dat toch gewoon?
    Als jij geld investeert via crowdfunding heb je ook geen invloed
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26091
    woensdag 18 juli 2018 om 17:08
    Eens. Maar geld verdienen aan een voetbalclub is weinig mensen gegeven. Zonder enige vorm van inspraak moet je wel een hele grote fan zijn om geld in PEC te stoppen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 17:29
    Dat weet ik niet.
    Ik heb altijd het gevoel dat je met goed scouten heel ver kunt komen.
    Kijk naar Monaco, of AZ.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 18:02]
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 07:57
    Tja, leuk plan, maar of dit van de grond komt? Een investeerder wil iets terug zien, in de vorm van inspraak. We gaan het zien, maar heb m'n twijfels.
    Vind ik leuk
    Pecunia +23
    woensdag 18 juli 2018 om 13:55
    Het plan wordt ook eerst onderzocht. Men gaat kijken of er genoeg draagvlak voor is. Willen genoeg bedrijven en particulieren aandelen kopen? Zo niet, dan blijft de ambitie om een stabiele middenmotor te worden/blijven.

    Een aandeelhouder heeft stemrecht op de aandeelhoudersvergadering, klopt. Maar aangezien PEC zelf een meerderheidsbelang houdt, zal het zelf de koers voor de toekomst kunnen blijven bepalen.

    Dus wat mij betreft een prima initiatief. Geen wildgroei, maar rustig en heel gedegen doorgroeien. Het geld legt slechts een basis. Of je een subtopper wordt én blijft hangt ook af van andere factoren.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 13:56]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13342
    woensdag 18 juli 2018 om 08:13
    Van mij hoeft dit allemaal niet ze nodig.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14187
    woensdag 18 juli 2018 om 08:17
    Wel realistisch blijven. Voor Zwolle zit er in het huidige voetbal niet meer dan middenmoot met uitschieters naar boven in. Nu risico's nemen en verwachtingen stellen voor meer zou zonde zijn, waren net zo goed bezig sinds hun promotie. Maar er blijven toch 6-8 clubs die groter zijn of het danwel beter voor elkaar hebben.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 11:44
    Als ze dat goed goed investeren kunnen ze best inlopen op die 6-8 clubs. Of de rest definitief voorbij gaan
    Vind ik leuk
    PSVFU +4818
    woensdag 18 juli 2018 om 08:29
    Investeer eerst maar in een fatsoenlijke grasmat ipv die plastic rommel.
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 08:38
    Verassende reactie nr1
    Vind ik leuk
    Guntherr +1223
    woensdag 18 juli 2018 om 08:45
    Dat is echt het enige probleem idd..
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:03
    Deze investering gaat onder andere gebruikt worden om een hybrideveld neer te leggen zo gauw deze kunstgrasmat af is. Dit plan is al langer bekend en wil PEC al enige tijd uitvoeren, echter was dit een investering die PEC met de huidige begroting moeilijk tot niet kon realiseren. Met deze injectie moet dit mogelijk zijn en zal dit ook gaan gebeuren. Ook wij willen graag weer gras ruiken als we achter het doel staan.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4818
    woensdag 18 juli 2018 om 14:47
    Kan ik me voorstellen ja. Als je vooraan staat vliegen de stukken autoband om je oren zeker?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13342
    woensdag 18 juli 2018 om 16:34
    Nee, want bij Zwolle ligt er kurk tussen de plastic sprietjes.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4818
    woensdag 18 juli 2018 om 18:01
    Ok
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 08:47
    Er ligt inderdaad kurk tussen. Wat echter wel naar is, is wanneer je even een lekkere douche krijgt van de veldsproeier als het buiten 4 graden is in de herfst wanneer de wind verkeerd staat. Foi dat ga ik echt niet missen.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1223
    woensdag 18 juli 2018 om 08:45
    Dat PEC Zwolle is toch ook een fenomeen he, sinds de seconde dat ze terug waren in de Eredivisie geweldig gepresteerd en een super beleid. Voorbeeld voor alle clubs, die scout moet een standbeeld krijgen want elk jaar krijgen ze het weer voor elkaar om een goed team neer te zetten.

    Bij Cambuur kreeg je dit gevoel ook een tijdje maar die zijn echt gedaald als een falende raket.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:48
    Normaal gesproken eindigd zwolle achter ajax psv feyenoord az vitesse heerenveen groningen en utrecht. Dan spelen ze om plek 9 tot 14 met clubs met dezelfde status en mogelijkheden in een normaal seizoen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 11:46
    Zo goed zijn Heerenveen en Groningen niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:08
    Grotere supporters schate groter stadion groter achterland grotere historie. Zwolle prima club maar geen subtopper maar middenmoot.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 13:14
    Nou, Groningen krijgt dat stadion met geen mogelijkheid vol en Heerenveen komt uit een klein dorp.
    Zwolle was een paar jaren geleden ook nog geen middenmoter, dus die laten gewoon zien dat ze kunnen groeien.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:35
    Spelers zullen heerenveen of groningen altijd verkiezen boven zwolle mochten ze alle drie intresse hebben. Ook een eenmalige kapitaal injectie veranderd daar niks aan. Kijk wat voor spelers beide clubs hebben voorgebracht (robben huntelaar nistelrooy suarez berg van dijk enz) wat is de grootste speler en verkoop van zwolle? (Sandler?)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 13:39
    Op dit moment misschien, maar dat kan best veranderen.
    Er was ook een tijd dat je beter naar Roda kon gaan dan naar Groningen.
    Of beter naar Willem II dan naar PEC.
    AZ was ooit vrij klein in de eerste divisie.
    Goed beleid en geld is belangrijker dan Van Nistelrooy of Suarez
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:43
    Ja hoor we zullen zien de uitholling van de selectie gebeurt bij elke middenmoot club dus kom je nimmer verder. Maar we zullen in de winterstop zien waar zwolle staat. De tweede seizoenshelft was al hoopgevend en dan vertrekken je beste spelers ook nog eens. Dat vangen 2 vvv spelers en wat ex ajax en feyenoord jeugd niet op.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 13:48
    Ja dat valt wel mee denk ik.
    Leemans en Van Crooy zijn goede spelers. Lachman kan ook goed meekomen in de eredivisie.
    Ik snap wel dat ze een boost willen, maar ook zonder kan het ze wel eens lukken
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:52
    Begin met echt gras zou ik zeggen
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 10:57
    Lekker originele reactie ook....
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:03
    Misschien omdat Trotsvanhetnoorden ook bepaald niet de enige is die er zo over denkt? En ik geef hem volledig gelijk ook!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 11:06
    Komt allemaal, maar verzin eens wat nieuws. Vanaf 2021/2022 speelt Pec op gras, wellicht eerder als de Knvb met geld over de brug komt. En nu niet meer zaniken hé?
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1804
    woensdag 18 juli 2018 om 12:12
    Dus omdat jullie vinden dat je het al opgelost hebt moeten wij maar accepteren dat jullie het voetbal aan het verpesten zijn?
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 12:16
    Lekker blijven janken heeft zin. Voetbal aan het verpesten, pffff doe ff normaal zeg.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1804
    woensdag 18 juli 2018 om 12:24
    Ik kijk niet meer naar wedstrijden op kunstgras, vind dat altijd ongelovelijke kutwedstrijden dus ja voetbal aan het verpesten ja, daarnaast zie ik er de ironie wel van in dat jij jankt over het feit dat ik zogenaamd zou janken over pec terwijl ik enkel een drogreden van jouw kant benoemde.

    Ik kijk niet naar die wedstrijden da's mijn probleem als anderen het wel graag willen moet je dat kunstgras vooral wel doen maar om drogredenen te gebruiken om je gelijk te halen ja dan reageer ik ja.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +354
    woensdag 18 juli 2018 om 12:34
    Oja, vandaar dat iedereen het pec spel altijd roemt om het slechte, saaie spel. Of was het nou juist fris frivool aanvallend voetbal? Ga lekker een origineel excuus bedenken.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1804
    woensdag 18 juli 2018 om 13:02
    Begrijpend lezen is niet echt je sterkste kant he.
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 13:42
    Het is in ieder geval ook niet jouw sterkste kant. Je lulverhaal dat wedstrijden op kunstgras kut zijn raakt kant noch wal. Over een drogreden gesproken....
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1804
    woensdag 18 juli 2018 om 20:02
    Ik heb het uberhaupt beargumenteerd dus ook niet met een drogreden, ik vind kunstgrasvoetbal niet leuk om te zien omdat ik zie dat spelers hun niveau niet halen op zulke velden, dus dan kan pec wel leuk spelen maar als hun tegenstanders hun niveau niet halen verpest het alsnog de wedstrijd en is het competitievervalsing... Bij deze mijn argumentatie geen drogreden te vinden
    Vind ik leuk
    Ramon89 +354
    woensdag 18 juli 2018 om 17:56
    Ik begrijp precies wat voor onzin je uitkraamt hoor. Maar zelf weten.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1804
    woensdag 18 juli 2018 om 20:03
    Blijkbaar niet als je denkt dat het onzin is...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:54
    Hoeft ook niet orgineel te zijn . Maar het bezopen dat een voetbalclub niet eens een eigen grasveld kan onderhouden/ betalen . En in het stuk staat dat zwolle wil aanhaken met financien en groter wil worden . Waarom zou de knvb over de brug moeten komen ? De clubs die op echt gras spelen krijgen toch ook geen geld voor hun veld ?
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 13:59
    Nee , die hoeven de boel ook niet te vervangen. Nogmaals, Pec gaat over op gras, vanaf 2021-2022, als het huidige veld is afgeschreven.
    Vind ik leuk
    Purist01 +635
    woensdag 18 juli 2018 om 15:22
    Durven ze niet in Zwolle. Omdat ze weten dat het dan zeker keukenkampioendivisie wordt met die plastic koorknapenselectie van ze.
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 20:47
    Pec troll alert
    Vind ik leuk
    grptje +108
    woensdag 18 juli 2018 om 09:17
    Dit gaat op een eerlijke mannier niet zo sls die fraude club uit de regio
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    woensdag 18 juli 2018 om 09:22
    Gaat die Thomas eigenlijk blijven?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:05
    We zouden graag zien dat hij verlengd en blijft, echter heeft hij al aangegeven dat hij een volgende stap wil maken en hij zodoende niet wil verlengen. Ook wil hij niet gratis de deur uitlopen dus heeft hij aangegeven hem te verkopen. Zijn contract loopt nog maar een jaar door namelijk.
    Vind ik leuk
    Purist01 +635
    woensdag 18 juli 2018 om 15:20
    Nou, volgens veel pec-fans is het een topper die toch echt naar een grote club moet. Persoonlijk denk ik dat het met die belangstelling voor deze vedette wel meevalt. Hooguit wat interesse van tweederangs clubjes misschien.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13342
    woensdag 18 juli 2018 om 16:38
    Wat moet jij een sneu leven hebben, de enige reacties die je op VP geeft zijn lulverhalen over PEC en je durft niet eens te zeggen voor welke club je zelf bent. Dan kan je wel raden dat jouw club nog een stuk triester is dan PEC.
    Vind ik leuk
    Purist01 +635
    woensdag 18 juli 2018 om 20:11
    Is het relevant wat mijn club is? Dit gaat toch over PEC? Dus als je reageren wilt, doe het dan op de inhoud in plaats van op clubvoorkeur van een ander. Of is dat te ingewikkeld voor je?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13342
    woensdag 18 juli 2018 om 20:34
    Als je altijd ongefundeerd kritiek hebt op maar 1 club dan moet je rancune toch ergens vandaan komen, dat jij dan te laf bent om je eigen club te noemen is dan toch wel erg sneu.
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 20:48
    Pec troll alert
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 20:48
    Pec troll alert
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:49
    Met een melodramatisch gebaar gaven de grasmagistraten aan de Ceintuurbaan 'de club in spirituele zin terug aan de regio' door terug te grijpen naar de prefix PEC. Ook zou de club sponsormatig, promotioneel en 'marketingtechnisch', baat gaan krijgen bij de naamsverandering van FC naar PEC én er 'de regionale band mee versterken'.

    Een merkwaardige move. PEC Zwolle voelt aan als een stadsclub, FC Zwolle als en regioclub.

    PEC. PEC Zwolle. PEC Zwolle'82. FC Zwolle. PEC Zwolle...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:52
    Wat zijn er toch altijd een aantal pissebedden hier op vp. Het is nooit goed of t deugd niet. Een club zonder ambities is een stervende club. de rest om je heen gaat nl. wel door. Ik vind juist dat ze het heel goed en verantwoord doen de laatste jaren en iedere keer komen ze met verassende oplossingen qua spelers, alleen kunnen ze die vaak alleen maar voor 1 of 2 seizoenen huren en lopen ze daarna weer gratis de deur uit. Nu kan men straks hopelijk iets neerzetten met een meer stabiel fundament, waarin het niet een komen en gaan is van huurspelers ieder jaar weer. Pec heeft Zwolle en omgeving de laatste jaren heel veel goeds gebracht en dat kan nog veel meer worden. ik zou zeggen: 'VIVE LA PEC, VIVE LA ZWOLLE EN OMGEVING!
    Vind ik leuk
    Ramon89 +354
    woensdag 18 juli 2018 om 10:32
    Hmm misschien dat er nog een aantal oud sponsoren van een gedegradeerde club uit de regio in ons willen investeren?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 11:48
    Die hebben hun geld hard nodig om Twente overeind te houden denk ik :p
    Vind ik leuk
    Degraaf +16612
    woensdag 18 juli 2018 om 11:32
    Hoop dat dit lukt, is een sympathieke club!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:41
    De groei die PEC op alle fronten heeft doorgemaakt in de afgelopen jaren kan op deze manier prima voortgezet worden. (bezoekers aantallen verdriedubbeld, veel samenwerkings verbanden in de regio op zowel economisch- als sportief gebied opgebouwd, een grote concurrent die tijdelijk wegvalt etc etc) Het komt niet zomaar uit de lucht vallen en dit is een proces wat 6 jaar geleden is ingezet. Gunfactor is hoog, Zwolle als beste economische regio van NL, groei van Zwolle als stad en in inwoners aantallen en de enorme aantrekkingskracht van grote bedrijven die zich vestigen of hun voeten steviger in Zwolse grond zetten door investeringen en/of centralisatie in de stad. Enorme investeringen in infra in en rond de stad. Er lijkt nog maar weinig in de weg te staan voor deze expansie! En het mooiste is: Wij zijn erbij, ofwel; support your local football club!!
    Vind ik leuk
    Purist01 +635
    woensdag 18 juli 2018 om 15:18
    "We willen ons ontwikkelen en niet stil blijven staan"....en vervolgens wordt de trainer van de op 1-na slechts presterende club na de winterstop gehandhaafd en bedankt voor een prima seizoen. Ongeloofwaardiger wordt het niet. Tuurlijk, voor plek 4 gaan met een aanvoerder die hoopt dat ajax kampioen wordt. En die domme kreten: wat goed is moet beter. Wat houdt dat nu precies in volgens twitter-voorzitter die een grote muil heeft op twitter maar nergens voor staat? Visser mag blij zijn dat PEC geen topprestatiecultuur heeft en dat de achterban gezelligheid en meedoen belangrijker vindt dan voetbalsfeer en winnen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13342
    woensdag 18 juli 2018 om 16:40
    Heb je een hersenbloeding gehad ofzo? Je slaat enkel wartaal uit.
    Vind ik leuk
    Purist01 +635
    woensdag 18 juli 2018 om 20:09
    Onderbouwing graag heer Wubbers. Of is dat zoals meestal bij jou teveel gevraagd? Begrijp ik dat jij het wel een goeie tweede seizoenshelft vond? En vind jij serieus dat er een voetbalsfeer hangt rondom dat plastic veld? En ontken jij dat ene Bram van Polen hartstochtelijk ajax-fan is? Oftewel: waarom noem jij feiten wartaal?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13342
    woensdag 18 juli 2018 om 20:33
    De 2e seizoenshelft was niet goed, maar alleen een debiel zou dan de trainer willen ontslaan.
    Er hangt altijd een prima sfeer rond ons helaas van plastic zijnde veld, kom een keer langs dan zal je het zelf ook ervaren.
    En jij bent volgensmij echt de enige persoon op aarde die problemen heeft met de clubvoorkeur van onze Bram, dus waarom je denkt dat dit een valide argument is is mij een raadsel.
    Vind ik leuk
    Purist01 +635
    donderdag 19 juli 2018 om 13:35
    Je laatste zin bevestigt de cultuur binnen de club: meelopertjes die het prima vinden dat de captain openlijk hoopt dat een andere club kampioen wordt. En prima sfeer? Als je de sfeer bij het WK-schaatsen en in het Holland Heineken House ook prima vindt dan begrijp ik je opmerking. Heeft alleen niets met voetbal te maken.
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 20:49
    Pec troll alert
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 18 juli 2018 om 20:49
    Pec troll alert
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    donderdag 19 juli 2018 om 08:49
    Hou je ff bij de feiten die er toe doen. Ambitie wordt bij PEC gekoppeld aan investeren iets wat voor de grote drie in NL anders ligt dan voor PEC. Voorlopig hebben wij gezien ons jaarbudget aardig gepresteerd door gewoon slim selectie beleid . Dat nu wordt ingezien dat er meer nodig om dit te handhaven getuigd van boeren slimheid. Niet het feit dat, maar de manier waarop. PEC heeft met een van de grootste aantallen sponsoren binnen de Eredivisie een enorme band zowel zakelijk als qua gunning met de omgeving. Nu wordt dit alleen maar verder uitgewerkt, dat is slim.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    donderdag 19 juli 2018 om 08:36
    Goed dit te lezen. Wel jammer dat mn. geïnvesteerd wordt in de selectie. Als je iets wilt terug geven aan Zwolle en omgeving wees je dan ook bewust van de regionale en landelijke realiteit dat ook en juist het vrouwenvoetbal een inpuls verdient.

    Als je dan toch ambities uitspreekt wees dan een moderne club.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13342
    donderdag 19 juli 2018 om 10:21
    Zo lang er niemand zit te wachten op Vrouwenvoetbal hoeft daar ook niet in geïnvesteerd te worden. Alle wedstrijden van pec vrouwen waar ik ben geweest zaten enkele honderden mensen op de tribune dus klaarblijkelijk is er weinig animo voor, dan moet je er ook geen geld aan verspillen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PEC Zwolle presenteert ambitieus plan en wil 20 miljoen euro ophalen