'Brands aan het werk gezet bij Everton: oud-Ajax-target en Welbeck moeten komen'

    'Brands aan het werk gezet bij Everton: oud-Ajax-target en Welbeck moeten komen'

    woensdag 18 juli 2018 om 08:09

    Everton hoopt Richarlison over te nemen van Watford. Marco Silva stond vorig jaar aan het roer van The Hornets en werkte daar samen met de Braziliaanse aanvaller. Silva zorgde ervoor dat Richarlison niet naar Ajax, maar naar Watford ging.

    Nu hoopt de Portugees hem naar Everton te halen, meldt The Times woensdag. Silva heeft bij director of football Marcel Brands aangegeven dat hij Richarlison graag wil hebben. Nu is het aan Brands om in onderhandeling te treden met Watford.

    Duidelijk is niet wat de Premier League-club vraagt, maar de aanvaller zal niet voor een appel en een ei op te halen zijn. Watford betaalde twaalf miljoen euro voor Richarlison, die eerder ook al op de radar van Tottenham Hotspur stond.

    Naast Richarlison aast Everton ook op Danny Welbeck. De spits mag vertrekken bij Arsenal en heeft in Londen nog een contract voor een jaar. Welbeck kwam vorig seizoen nog 28 competitieduels in actie, maar de verwachting is dat hij onder Unai Emery een reserverol gaat krijgen. Daarom mag hij weg.

    Plaats een reactie

    G.Kopf +932
    woensdag 18 juli 2018 om 08:12
    Wellbeck, daar heb je ook wat aan, een half seizoen. Brands is tot nu toe beetje aan het klungelen daar.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:15
    Heeft jaren niks anders gedaan :)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:21
    En dan nog heeft ons mooie 4 jaar niets. -;;
    Dat jullie leiding in amsterdam chaos is zegt niets over brands, doet het goed.
    Richarlison is te verdedigen, Welbeck niet doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:10
    gelukkig is het niet zo'n klungel als Overmars
    die lukt het al 4 jaar niet met de hoogste begroting van Nederland om een prijs te pakken
    Brands word gevraagt door Everton , de volgende stap voor Overmars is waarschijnlijk een Engelse amateurclub
    dus trap jij maar lekker Brands de grond in terwijl je droomt over een kampioenschap kneus ...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:19
    Mongooltje ben je. Niets anders! Overmars heeft de luxe om Arsenal af te wenden, dus leer je feiten voor je onzin kraamt! Laat brands maar lekker verzuipen
    Vind ik leuk
    J R Riquelme +1168
    woensdag 18 juli 2018 om 10:27
    Gast je maakt jezelf en mede Ajacieden echt belachelijk met zulke opmerkingen!

    Eerlijk is braaf, Brands heeft het meer dan prima gedaan in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1129
    woensdag 18 juli 2018 om 10:47
    Feit dat je alleen reageert op dat gedeelte en niet over het al jaren geen kampioen meer worden met zo'n begroting, weet je zelf ook dat hij daarin wel degelijk gelijk heeft. Maar dat durf jij natuurlijk niet toe te geven. Alleen een grote mond opzetten. Stoer hoor!
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    woensdag 18 juli 2018 om 13:35
    Denk dat Overmars zijn volgende stap Arsenal wordt.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:43
    ik hoop het voor hem , al vind ik dat ie het de laatste jaren niet heel goed gedaan heeft bij de club met de hoogste begroting van Nederland
    qua verkoop wel , maar zijn aankoopbeleid is vrij matig
    ook is Ajax al aan zijn 3e trainer bezig in 2 jaar tijd
    maar ik reageer alleen maar op een kneusje die net doet alsof brands er niks van kan
    Brands heeft nog nooit gewerkt bij een club met de hoogste begroting van Nederland , maar is toch 4 keer kampioen geworden dus dan doe je toch wel iets goed
    Vind ik leuk
    PRICE +25878
    woensdag 18 juli 2018 om 08:33
    Gaat nog erg stroef bij Everton betreft aankopen,misschien heeft Brands allang spijt van zijn move naar Everton.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:30
    hij zit nog in zijn inwerk periode ;-)
    Vind ik leuk
    Spunk +18
    woensdag 18 juli 2018 om 08:15
    Welbeck slaagt nergens volgens mij kan hij het mentaal niet brengen. Ook veel blessures. Veel zeggend dat Arsenal hem na 2? seizoenen afdanken. Doe het niet Brands ga je spijt van krijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:25
    Maak er maar 4 seizoenen van, maar echt veel van betekenis heeft hij er in al die tijd niet gedaan inderdaad.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    woensdag 18 juli 2018 om 08:15
    Ik snap de belangstelling voor Richarlison niet zo. Bij Watford moest hij zelfs op de bank zitten einde van het seizoen.
    Al kan het nog wel wat worden bij een iets aanvallender team.
    Tottenham is sowieso te hoog voor hem op dit moment. Nog een jaartje Watford zal hem goed kunnen doen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21513
    woensdag 18 juli 2018 om 11:23
    Deze Richarlison was vorig jaar zo gewild bij Ajax, ik denk dat hij daar (voor veel geld dus) ook op de bank was beland. Wat is dat toch, die belangstelling voor spelers die na aankoop dan niet aanslaan? Het zijn vaak van die spelers waarvan de naam hier nauwelijks aanslaat als je hem gebruikt. Ik zag al veel mensen in mijn omgeving met opgetrokken wenkbrauwen vorig jaar: Richarlison? Moeten we die kennen? Ik had wat filmpjes gezien en het zag er wel aardig uit, maar echt goed? Dat ook niet bepaald. We kunnen de nadruk hier in Nederland maar beter op de eigen talenten richten, die komen er dan ook wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:53
    Dat "op de bank beland" gaat nu kennelijk een heel eigen leven leiden, maar feit is dat hij in ALLE wedstrijden van Watford in de competitie heeft meegedaan en het overgrote deel ervan in de basis begon. Alleen rond april is hij een wedstrijdje of 3/4 op de bank begonnen, het is wat.. Vooral in de eerste seizoenshelft heeft hij laten zien over veel potentie te beschikken en vergeet ook niet dat dit zijn eerste seizoen buiten Brazilië was.

    Al met al kun je gerust spreken van een behoorlijk geslaagd eerste seizoen in de Premier League waarin hij ontzettend veel vlieguren heeft gemaakt en met name in de eerst seizoenshelft ook zeer goede dingen heeft laten zien, het is echt niet voor niets dat hij in de winter al in verband werd gebracht met een aantal echt grote clubs.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    woensdag 18 juli 2018 om 13:32
    Ben ik het niet geheel mee eens.

    Zijn eerste 10 wedstrijden heeft hij uitstekend gespeeld. Vervolgens kwam de belangstelling uiteraard. Zijn niveau kon hij niet vasthouden om wat voor rede ook.

    Waarschijnlijk moet hij nu een hoop geld kosten, dus denk ik dat topclbs zoals Tottenham de gok niet nemen. Want wat als hij blijft hangen.

    Hij heeft de laatste wedstrijden geen basis meer gestaan vanwege het feit dat hij uit vorm was. Dus misschien pakt hij het dit seizoen weer goed op, maar voor hem is het zeker beter om een constant jaar te draaien. Want dat heeft hij nog niet.

    Dat hij vaak in de basis is begonnen zegt natuurlijk niks als je niet presteert. Werd ook vaak gewisseld 2e seizoenshelft.

    Bij Ajax weet je ook niet of hij het gered had, maar de ED is natuurlijk wel van veel lager niveau en makkelijker voor aanvallers bij clubs als Ajax, PSV, AZ en Feyenoord.

    Voor hem hoop ik op een goed seizoen, maar bij Everton en zeker bij Tottenham zal hij nog veel meer druk krijgen dan bij Watford.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:49
    Het was vooral een reactie op "Wat is dat toch, die belangstelling voor spelers die na aankoop dan niet aanslaan?"

    Het is natuurlijk flauwekul om te doen alsof Richarlison na aankoop niet is aangeslagen. Zoals je terecht zegt, begon hij fantastisch en speelde daarna nog altijd prima wedstrijden, maar de tweede seizoenshelft was wel minder.. Zo'n terugval is dan ook helemaal niet vreemd voor een Braziliaan van 20 die voor het eerst van zijn leven in het buitenland speelt in een relatief modaal elftal dat als geheel altijd goede en slechte fases zou kennen in de PL en de trainerswissel (de man die hem had gehaald en waar hij een hele goede band mee had, moest weg in Januari.. Daar heeft Richarlison zich ook openlijk over beklaagd) en het gezeik dat daaromheen ontstond, heeft wellicht ook niet meegeholpen; het positieve is wel dat hij ontzettend veel heeft gespeeld in zijn eerste seizoen onder grote weerstand (zoals ik al zei het overgrote deel van de wedstrijden in de basis is begonnen en tot maar liefst 2800 minuten kwam in de competitie alleen al - slechts 1 speler van Watford maakte nog meer minuten).

    Hij heeft in april inderdaad een paar wedstrijdjes vanaf de bank moeten beginnen, maar daarna is hij ook weer een aantal keer in de basis begonnen, het is zeker niet zo dat hij gedurende het seizoen uit de gratie is geraakt zoals leek te worden gesuggereerd.. Wel ben ik het met je eens dat het wellicht het beste voor hem zou zijn om bij Watford te blijven aankomend seizoen, maar dat hij de potentie heeft om op den duur naar een grotere club te gaan, is ook wel duidelijk.

    We zullen het nooit meer weten, maar de kans lijkt mij zeer groot dat hij een absolute smaakmaker was geworden in de hele zwakke Eredivisie als hij destijds wél naar Ajax was gekomen en niet alleen dat maar mogelijk was Ajax dan zelfs kampioen geworden aangezien hij wel minstens 2 klassen beter is dan Kluivert.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 14:57]
    Vind ik leuk
    mcmodd +21513
    woensdag 18 juli 2018 om 13:39
    Dan mag je je in alle redelijkheid, wat mij betreft, wel afvragen waarom hij wel naar Watford en niet naar Ajax ging. Ook Ajax had wel 12 miljoen euro willen betalen en dan had dat toch eerder in de lijn der verwachtingen gelegen?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 14:49
    Het was al akkoord met Ajax, maar toen Silva hem belde heeft hij zich bedacht. Naar eigen zeggen omdat het een jongensdroom was om in de Premier League te spelen.. Ook geen slechte keuze achteraf, aangezien hij er zeer veel heeft gespeeld onder hoge weerstand en ook al hele goede wedstrijden heeft gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 14:53]
    Vind ik leuk
    Johnnie +287
    woensdag 18 juli 2018 om 08:23
    Je haalt Malcolm en gaat vervolgens nog voor richarlison en welbeck? Haal anders nog 4 dezelfde soort spelers die vrijwel allemaal op dezelfde positie kunnen spelen....
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +710
    woensdag 18 juli 2018 om 08:26
    Wie heeft Brands tot nu toe eigenlijk gehaald? Iedere dag lees je 20 nieuw namen, maar niemand tekent een contract.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:29
    Niemand dus.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +710
    woensdag 18 juli 2018 om 08:32
    Niemand? Wat doet die man dan de hele tijd?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40261
    woensdag 18 juli 2018 om 11:20
    Ow ja, ga Brands afrekenen obv geruchten en roddels hier op VP. Onvoorstelbaar hoe hier vele gewoon niet zelf nadenken en alles blind geloven.
    Brands moet je afrekenen op feiten en niet op deze bullshit van transferroddels.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +710
    woensdag 18 juli 2018 om 16:18
    Maar welke feiten dan? Feit is dat hij nog niemand heeft gehaald, of heeft Lozano al getekend? Of Arias? Of Zoet?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40261
    donderdag 19 juli 2018 om 08:42
    Brands zit bij Everton niet bij PSV.

    Lozano heeft vorig jaar een meerjarig contract getekend, hoezo bijtekenen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +710
    donderdag 19 juli 2018 om 16:41
    Nee tekenen bij Everton, maar van mij mogen ze ook blijven hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:31
    Brands, prima voor een Nederlandse subtopper maar internationaal kansloos.
    Vind ik leuk
    Mari +6590
    woensdag 18 juli 2018 om 08:35
    Als Brandts maar niet bij Neres terecht komt als Richarlison onhaalbaar is.
    Ik zou, geld speelt toch geen probleem, Gerbrandts verrassen met een bod van € 60 mln (kan oplopen bla bla bla) voor Lozano
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    woensdag 18 juli 2018 om 08:45
    Brands’ handen zullen wel jeuken vwb Lozano maar daar zal hij met PSV wel afspraken over hebben gemaakt. Net als Cocu.

    Mogelijk dat PSV hen nog inseint als er clubs echt concreet worden voor spelers zodat ze eventueel nog kunnen overbieden, maar anders zal spelers meenemen wel zijn uitgesloten.
    Vind ik leuk
    pietprecies +3251
    woensdag 18 juli 2018 om 08:54
    Lozano heeft ontegenzeggelijk talent maar ik ben bang dat de PL fysiek te veel voor hem is. Als hij met een fysieke aanpak al bij Veltman in de broekzak zit, wat dan te denken van de gemiddelde sloper achterin in de PL?
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    woensdag 18 juli 2018 om 08:58
    De kwaliteit van veel spelers in de PL wordt ook een beetje overschat. Veel blind rennende opkomende backs die niet heel goed zijn in verdedigen.

    Lozano moet daarbij wel voor een ploeg spelen die achterover leunt en waar hij dus de ruimte krijgt in de tegenaanval. In de drukte heb je alweer veel minder aan hem.
    Vind ik leuk
    Mari +6590
    woensdag 18 juli 2018 om 08:41
    Nu ik de andere postings lees krijg ik het gevoel alsof we willen dat Brandts mislukt. Waarom toch
    Toen hij bij PSV zat was het ok als hij een speler haalde die achteraf niets was, beter voor Ajax en Feijenoord.
    Maar hij zit nu in het buitenland.
    Ik gun hem veel succes. Toch weer een Nederlander. Mooi toch!
    Bovendien was hij nooit arrogant of zo.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:00
    De transferwindow duurt nog zo’n 6 weken. Sommige mensen reageren hier alsof de transferwindow volgende week al afgesloten wordt. Brands heeft in de afgelopen 4 jaar 3 maal een team weten samen te stellen dat kampioen wordt. Brands zal echt wel weten waarmee hij bezig is.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:51
    Alleen sluit de transfer window voor Premier League-clubs deze zomer al 9 augustus en volgens mij werkt Brands bij Everton.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:29
    Ik heb het even nagezocht en je hebt inderdaad gelijk:
    Volgend seizoen eindigt de transferperiode op de donderdag voor de start van de competitie, op 9 augustus om 17.00 uur (Engelse tijd). Voor de lagere competities blijft de huidige transferdeadline wel gewoon staan.
    Dan moet M. Brands inderdaad wel snel in actie gaan komen want 9 augustus is het over 3 weken al.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +710
    woensdag 18 juli 2018 om 16:21
    Brandts heeft nog geen fuck bereikt, alleen maar geruchten.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:24
    Hij heeft nog 3 weken de tijd. Na 9 augustus kunnen we de rekening opmaken. Even geduld nog aub.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +710
    woensdag 18 juli 2018 om 16:25
    Duurt echt te lang voor iemand die 200 miljoen kan uitgeven!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:29
    Volgens mij mag hij “slechts” € 100 miljoen uitgeven.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +710
    woensdag 18 juli 2018 om 16:53
    Ja, dan telt iedere euro natuurlijk en moet je rustig aan doen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2016
    woensdag 18 juli 2018 om 09:56
    Welbeck is een goeie ,sir Alex zei over hem dat het onbegrijpelijk was ze hem hebben laten gaan bij man u