Kuwas: 'Ik zag de prijs die Heracles Almelo voor me vraagt niet aankomen'

    Kuwas: 'Ik zag de prijs die Heracles Almelo voor me vraagt niet aankomen'

    woensdag 18 juli 2018 om 08:25

    Brandley Kuwas is verbaasd door het bedrag dat Heracles Almelo voor hem vraagt. De aanvaller staat in de belangstelling van clubs, maar niet iedereen kan hem betalen. Dat kan alleen de top, zegt Kuwas tegen TC/Tubantia.

    Kuwas zegt dat het niet rustig is rond zijn persoon. "Maar het is heel simpel: Heracles wil een bepaalde prijs voor me en ik had niet gedacht dat die zo exceptioneel hoog zou zijn. Ik zag het niet aankomen", vertelt Kuwas eerlijk.

    Kuwas bekijkt de situatie van twee kanten, noemt het 'dubbel' en benadrukt dat hij op een leeftijd (25) is dat hij een stap moet maken. "Mensen denken nu dat Kuwas geen stap wil maken naar een stabiele subtopper in Nederland, maar dat is niet zo. Het kan niet, want die betalen niet zo veel geld, alleen de top kan dat. Of ik moet naar het buitenland. Het doet me niet per se wat als mensen iets van me vinden, maar dan moet er wel gezegd worden wat er speelt en hoe het zit."

    Kuwas begrijpt dat Heracles hoog in de boom zit en voelt zich niet geroepen om te speculeren over zijn transferwaarde. "De bedragen in het voetbal veranderen ook, kijk maar naar de transferbedragen, die zijn extreem hoog. Ik heb er ook respect voor, maar voor mezelf zou ik die stap graag maken. Het is wat dat betreft geven en nemen."

    Poll

    Is Kuwas goed genoeg voor de Eredivisie-top?

    (3963 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rodajc +12634
    woensdag 18 juli 2018 om 08:26
    Zo super is hij natuurlijk ook weer niet. Zou een goede speler voor AZ zijn maar voor de top komt hij wss toch tekort, al zie ik Feyenoord hem nog wel halen.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    woensdag 18 juli 2018 om 08:30
    Nee. Want hij speelt op rechts.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    woensdag 18 juli 2018 om 08:31
    Dus? Als evt vervanger van Jahanbakhsh of Berghuis, ik zie het gebeuren.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    woensdag 18 juli 2018 om 08:35
    Zie berghuis niet meer weg gaan.
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1533
    woensdag 18 juli 2018 om 10:21
    Ik ook niet. Bij Feyenoord uitblinker, maar in Engeland hopeloos gefaald en dat staat wel op je CV.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    woensdag 18 juli 2018 om 10:28
    Feyenoord is zijn top. Zou in portugal nog net mee kunnen.

    Fysiek niet goed genoeg voor duitsland etc.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1406
    woensdag 18 juli 2018 om 08:30
    Neejoh ik denk dat AZ met Friday al een spits heeft met dezelfde kwaliteiten. Zou daar dus alleen maar in de weg lopen denk ik.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    woensdag 18 juli 2018 om 08:32
    Kuwas is toch meer een rechtsbuiten en vind hem wel duidelijk beter dan Fredje.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1406
    woensdag 18 juli 2018 om 08:38
    Heb je gelijk in. Toch vindt ik friday meer completere speler dan kuwas. Zouden samen wel erg leuk zijn voorin. Hoe gaat het met alireza dan duurt wel lang!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    woensdag 18 juli 2018 om 08:35
    Friday gaat weg.
    Kuwas is geen spits.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:33
    Az als subtopper neerzetten en feyenoord als topper. Ik denk dat az al op het niveau van feyenoord zit.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11121
    woensdag 18 juli 2018 om 08:36
    Ik denk dat jij die uitspraak eens moet heroverwegen en niet alleen naar de competitiestand van vorig jaar moet kijken. Werden 3x simpel opzij geschoven bovendien
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:38
    Laatste 10 jaar is az 4x boven feyenoord geeindigd.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:44
    En 6 keer dus niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:49
    Ik geef toch aan dat az op hetzelfde niveau zit.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11121
    woensdag 18 juli 2018 om 09:27
    Dat zitten ze dus niet. Afgelopen 3 jaar niks te vertellen gehad zowel uit als thuis. Die competitie stand zegt mij niet zo veel. Feyenoord heeft die in januari al op gegeven
    Vind ik leuk
    companen +831
    woensdag 18 juli 2018 om 12:16
    Competitie stand zegt alles en in Alkmaar wordt er ook aantrekkelijker gevoetbald met veel jongens uit de regio. AZ en Feyenoord zijn sportief vergelijkbaar maar AZ heeft de toekomst terwijl Feyenoord steeds verder achter raakt.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11121
    woensdag 18 juli 2018 om 12:29
    Haha wat jij wilt
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:57
    hoe kom jij erbij dat feyenoord verder achterop raakt? volgens mij is feyenoord van bijna failliet naar een gezonde/ financieel groeiende club gegaan in de afgelopen tien jaar. Plus dat het sportief ook langzaamaan beter gaat.
    Maar verder raakt Feyenoord steeds verder achter op de rest hoor...
    keep on dreaming
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    woensdag 18 juli 2018 om 08:37
    Feyenoord hoort nog steeds voor een betere categorie spelers dan AZ te gaan, dat het nu vaak gelijk is zegt veel over beide clubs en hoeveel uit de potentie wordt gehaald.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:40
    Potentie van feyenoord ligt inderdaad veel hoger. Az doet het gewoon al jaren heel goed met de middelen die ze hebben.
    Vind ik leuk
    Ikkedus +228
    woensdag 18 juli 2018 om 09:47
    Twente kan hem wel betalen....
    Vind ik leuk
    pinkelman +4008
    woensdag 18 juli 2018 om 15:08
    AZ reken ik tegenwoordig toch wel als een top 3 club die strijd met Feyenoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:28
    Voor 300.000 lossen velen hun hypotheek in een keer af ja, is dus veel.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6683
    woensdag 18 juli 2018 om 08:28
    Wat moet hij kosten dan?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    woensdag 18 juli 2018 om 08:30
    Prima voor utrecht of heerenveen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:54
    Hou toch op man utrecht is niet minder als az hoor ... utrecht eerse 3 dit jaar let maar op wordt de verrassing van het seizoen , misschien zelfs wel voor de titel !!!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    woensdag 18 juli 2018 om 10:05
    Overdijven is ook een vak.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:12
    Teo smith spreek jou in december , staat utrecht 2 e 100%
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    woensdag 18 juli 2018 om 12:27
    Deal
    Vind ik leuk
    Eendracht +13908
    woensdag 18 juli 2018 om 12:37
    Zou Ajax dan toch 3e worden??
    Vind ik leuk
    4everfcu +1596
    woensdag 18 juli 2018 om 12:21
    welnee wij zijn niet sterker maar juist iets minder geworden ik hou het op plek 6 tm 8.
    Vind ik leuk
    Kuip +6271
    woensdag 18 juli 2018 om 08:31
    Snap nog steeds niet waarom Feyenoord hem niet haalt.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1797
    woensdag 18 juli 2018 om 08:32
    Lui zijn gek geworden daar, max 2 mio.
    Vind ik leuk
    pietprecies +3133
    woensdag 18 juli 2018 om 08:44
    Ja dat denk ik ook maar stel ze vragen 3-4 mil, dat is voor de meeste clubs gewoon veel centjes
    Vind ik leuk
    Leading87 +28
    woensdag 18 juli 2018 om 09:10
    Hou op joh. Kuwas vertegenwoordigt een waarde van minimaal 4 miljoen. Plus een tweejarig contract. Tussen de 5 en 7 lijkt mij realistisch in de huidige markt.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15463
    woensdag 18 juli 2018 om 10:32
    Volgens transfermarkt.nl zo'n 4,5 miljoen
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:32
    Kuwas kan alleen maar over Ajax praten! Want ja, Nederland heeft maar 1 topclub, en dat is ons Ajax! De grootste, de mooiste de rijkste maar vooral de allerwarmste club van Nederland en ver daar buiten! Ons Ajax , ons mooie warme Ajax!
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1214
    woensdag 18 juli 2018 om 08:37
    Wat een hoop onzin in jouw stukje tekst
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:58
    Haha oja want ajax word altijd 1ste...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2820
    woensdag 18 juli 2018 om 10:48
    Zo !!! fijn getrold ?
    Vind ik leuk
    Vapormax +1797
    woensdag 18 juli 2018 om 11:46
    Warmte........??? Nouri????
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:13
    Warmte.....??? Jeugdtrainertjes???
    Vind ik leuk
    Vapormax +1797
    woensdag 18 juli 2018 om 16:07
    Aldus inwoner uit Drenthe .........
    Vind ik leuk
    Sota +68
    woensdag 18 juli 2018 om 08:34
    Heracles hoeft niet te verkopen en wil hem graag houden. Alleen als het aanbod niet te weigeren is dan mag hij gaan
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1957
    woensdag 18 juli 2018 om 10:28
    Ze moeten hem gewoon een mooie transfer gunnen
    Vind ik leuk
    Sota +68
    woensdag 18 juli 2018 om 11:35
    Als de prijs goed is dan wordt de tranfer hem van harte gegund. We kunnen hem zelf ook prima gebruiken
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:35]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1957
    woensdag 18 juli 2018 om 11:36
    Das het dilemma
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1398
    woensdag 18 juli 2018 om 08:36
    Voor een subtopper zou hij zeker een meerwaarde kunnen zijn. Ik zou hem graag bij Vitesse zien. Al heeft die positie nu even geen prioriteit met het aantrekken van Gong. Verder nog Beerens en van Bergen voor die positie. Maar ik vind het een geweldige speler.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3184
    woensdag 18 juli 2018 om 09:16
    Denk je trouwens dat die Gong gaat spelen?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:37
    Deze prijs is al lang niet meer bepaald door een sportieve waarde, maar door de economische realiteit.
    Vind ik leuk
    Drazzbull +65
    woensdag 18 juli 2018 om 08:53
    Betrokken bij 18 doelpunten, helemaal niet verkeerd voor een speler van mijn cluppie. Ik denk eerder dat de vraagprijs rond de 5 à 7 miljoen ligt.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:56
    Gewoon nog een jaartje (of 2 met optie)uitzitten. Of ze willen je in de winter slijten of je loopt transfervrij de deur uit en kunt goed tekengeld eisen bij een nieuwe club.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:57]
    Vind ik leuk
    pos +8215
    woensdag 18 juli 2018 om 09:00
    Clubs gaan allemaal mee in de transfergekte wat dat betreft. Vraag is simpelweg wil een club als bijvoorbeeld AZ pak hem beet 4 miljoen betalen voor spelers als Kuwas of Johnsen. Of gaan ze wachten tot spelers bijna uit hun contract lopen om zo toe te slaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:11
    denk dat twente hem wel kan betalen
    Vind ik leuk
    buenosje +517
    woensdag 18 juli 2018 om 10:09
    Anders lees je eerst reacties van de anderen, voordat je de zoveelste bent met deze originele opmerking!

    *EDIT* Excuus, je was de eerste. Goeie grap man!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 10:11]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:44
    Hij wisselt goede met slechte wedstrijden af,en speelt vaak een one man show om zich in de kijker te spelen
    Vind ik leuk
    Humberto01 +214
    woensdag 18 juli 2018 om 10:46
    Hij gaat niet voor minder dan 4,5 miljoen weg. Als de top 3 hem niet willen wordt het vervolgens het buitenland! Engeland ( 2e niveau) of Turkije zou een optie zijn. Het is al door John Stegeman ooit eens gezegd, de Nederlandse subtop willen/kunnen hem al niet meer betalen.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1739
    woensdag 18 juli 2018 om 11:06
    Goede speler voor Heracles.

    Denk dat de top te hoog gegrepen is voor hem! Dan moet je continu presteren en niet een paar momentjes hebben per wedstrijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:06
    Af en toe een superwedstrijd spelen en voor de rest met zesjes van het veld stappen is niet genoeg voor de 'top'
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:30
    Gewoon Eredivisie waardig. Zou geen stap zetten in het buitenland. Misschien 2e divisie van Engeland ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kuwas: 'Ik zag de prijs die Heracles Almelo voor me vraagt niet aankomen'