FC Twente krijgt miljoenen van 'Noabers': Met volle kracht vooruit

    FC Twente krijgt miljoenen van 'Noabers': "Met volle kracht vooruit"

    Gepubliceerd: woensdag 18 juli 2018 om 09:18wo 18-07-2018 om 09:18

    FC Twente bevestigt dat er een akkoord is bereikt met de gemeente Enschede over een miljoeneninjectie. Algemeen directeur Erik Velderman is blij met dat nieuws.

    Naast hulp van de gemeente Enschede is een groep Twentse investeerders bereid om een bedrag van maximaal veertien miljoen euro in de club te pompen. De groep opereert onder de vlag van 'Noabers' en 'verleent een naar aandelen converteerbare lening aan de club'.

    "Deze steun voor FC Twente is een ongekende bundeling van krachten in onze regio en daar mag eenieder trots op zijn", vertelt Velderman op de clubsite van Twente. "Er is nog veel werk aan de winkel, maar met deze steun kunnen de technische mensen met volle kracht vooruit. Alles moet erop gericht zijn dat we met FC Twente zo snel mogelijk terugkeren in de Eredivisie."

    "FC Twente begrijpt dat het geduld van velen de afgelopen tijd op de proef is gesteld. Het proces waarin we met alle partijen zaten, vergde echter alle zorgvuldigheid, ook wat betreft de communicatie. Gelukkig is het geduld beloond. De steun en de loyaliteit die de club heeft mogen ontvangen, hebben we als hartverwarmend ervaren."

    Plaats een reactie

    Berbr +2245
    woensdag 18 juli 2018 om 09:21
    De vraag is: hoe ga je dat, met normaal beleid, ooit terug betalen?
    Vind ik leuk
    komoanFC +2150
    woensdag 18 juli 2018 om 09:23
    Gokken op een paar mooie transfers denk ik.
    Vind ik leuk
    Baszabas +633
    woensdag 18 juli 2018 om 11:39
    En weet je wat nu nog het allermooiste is: Twente gaat met alle investeerders maar ook schuldeisers om tafel waarbij er gesproken wordt over het kwijtschelden van enkele miljoenen schulden. Oftewel met deze injectie aan de ene kant wordt er aan de achterkant de schuldenlast niet groter.

    Deze club gaat nooit kapot!

    https://www.tubantia.nl/fc-twente/blijdschap-bij-fc-twente-niet-failliet-en-geld-voor-nieuwe-spelers~a5353929/

    FC Twente heeft een spelersbudget vrijgekregen van 4,5m. Op de schaduwlijst staan van der Heijden, Rienstra, Reis en (tromgeroffel) Douglas.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 11:43
    Goed nieuws!
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14756
    woensdag 18 juli 2018 om 11:45
    Inderdaad hartverwarmend die 14 miljoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:41
    Die 4 jaar niet aflossen en rente betalen moet ook via de reguliere markt regels. Wat dat in houd is dat de gemeente een gigantisch bedrag straks nog krijgt... tel daarbij de schulden op. En Twente heeft zich heel veel dieper in het rood gestoken.
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    woensdag 18 juli 2018 om 09:41
    Daar willen ze de gemeente voor onder druk gaan zetten ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:55
    dat staat er toch in
    een naar aandelen conventeerbare lening aan Twente , dat betekent volgens mij dat de lening omgezet kan worden naar aandelen in de club , als die niet afgelost kan worden
    Vind ik leuk
    Futre +3195
    woensdag 18 juli 2018 om 10:09
    En dan worden de NOABERS eigenaar van de Twente. Kun je net zo goed een echt rijke Rus of Arabier in huis halen. Acht miljoen is ook peanuts voor de situatie waar Twente in zit.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:03
    Dit zal niet terug betaald worden, denk ik. Puur een stukje speculatie van mijn kant:
    -Zolang Twente verblijft in de Eerstedivisie zal er nooit terug betaald worden.
    -Bij een terugkeer in de Eredivisie zullen de schuldeisers misschien mede-eigenaar worden van de club.

    Wat voor een snelle terugkeer naar de Eredivisie zal spreken in Ted van Leeuwen. Hij weet toch altijd veel voor elkaar te krijgen met minuscule budgetten.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 11:43
    Het zijn supporters.... het gaat alleen maar veel tijd kosten....
    Vind ik leuk
    zwollie +8517
    woensdag 18 juli 2018 om 14:01
    Dat word nooit terugbetaald, word gewoon door de burgers van Enschede betaald via hogere ozb belasting.
    Vind ik leuk
    heur es +780
    woensdag 18 juli 2018 om 09:22
    Top, goed nieuws!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:23
    Flink bezuinigen! Weten wij alles van in Arnhem.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:24
    Die laatste zin is volgens mij hoofdzakelijk voor Twente mensen bedoeld.
    Ik denk dat meer dan 80% van de rest van Nederland er anders over denkt.

    Aan Fc Twente:
    Als dit echt het red middel is, doe er dan ook iets goeds mee zodat Twente op den duur weer een gezonde club is.
    Ik prefereer dat boven de sportieve prestaties alhoewel ik ook wel kan begrijpen dat dit paralel loopt.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1272
    woensdag 18 juli 2018 om 09:31
    Denk iedereen maar ergens gaat in het koppie van Twente rond, wij moeten weer zo snel mogelijk terug komen, koste wat het kost. Dat kan gruwelijk fout gaan
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:15
    Te lang in de eerste divisie is ook einde verhaal. Lastig parket.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1272
    woensdag 18 juli 2018 om 11:41
    Elke club in Nederland zal niet snel aan Twente willen verkopen, transfervrij kan nog
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:56
    Clubs denken aan geld, als er meteen betaald wordt zal het ze worst wezen.
    Vind ik leuk
    HanV +4667
    woensdag 18 juli 2018 om 12:13
    Ik denk dat het de clubs niets uitmaakt aan wie ze verkopen, hoogstens dat ze direct betaald willen worden.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1272
    woensdag 18 juli 2018 om 13:20
    En niet in termijnen... Twente zullen ze toch moeilijker gaan doen
    Vind ik leuk
    Rene80 +2143
    woensdag 18 juli 2018 om 09:27
    Trots ?
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1879
    woensdag 18 juli 2018 om 09:28
    Schimmige zaken weer, ik ben zo blij dat ik geen belastingbetaler in en Enschede ben!!
    Vind ik leuk
    Pec010 +2196
    woensdag 18 juli 2018 om 09:31
    Ik zou liever belastingbetaler in Enschede zijn dan een poepwagen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1879
    woensdag 18 juli 2018 om 10:06
    Oeh, scherp geantwoord, zeer inhoudelijk ook. Maar geeft weer het niveau van de gemiddelde Twente supporter aan blijkbaar, lekker oordelen op naam (en kleur en afkomst etc).
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5903
    woensdag 18 juli 2018 om 10:36
    Terwijl jij helemaal niet aan generaliseren doet.....
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:37
    Haha gewoon een grappige reactie, wat verwacht je dan met zo'n profielnaam? voel je niet meteen aangevallen joh;)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:42
    Hahaha, wat maakt jou dan beter? Jij generaliseert hier door over de gemiddelde Twente supporter te (ver)oordelen en ze te beschuldigen. Ik ben tevens benieuwd hoe je op basis van 1 reactie een gemiddelde kan bepalen? Inhoudelijk kan ik zeggen: ik vind het niet erg om belasting in Enschede te betalen. Leuke stad met veel leuke mensen en dan ook nog eens een (in mijn ogen) prachtige voetbalclub. Veel mensen in de stad hebben warme gevoelens bij de club, maar er zijn er ook voldoende die het desondanks niet eens zijn met de gegeven garantstelling(en). Het bedrijfsleven heeft ook veel baat bij FC Twente (op het hoogste niveau) omdat dit een uitstekende gelegenheid is om bedrijven met elkaar in contact te brengen, te doen aan sponsoring en naamsbekendheid in de regio te vergroten.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1879
    woensdag 18 juli 2018 om 13:32
    huh, waar spreek ik alle Twente supporters aan dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 14:13
    "Maar geeft weer het niveau van de gemiddelde Twente supporter aan blijkbaar, lekker oordelen op naam (en kleur en afkomst etc)."

    Dus de gemiddelde supporter van Fc Twente oordeelt op naam (en kleur en afkomst). Moet ik je nou echt uitleggen wat je zelf hebt getypt en/of wat een gemiddelde is?
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1879
    woensdag 18 juli 2018 om 14:30
    Ja doe maar eens, misschien steek je ervan zelf ook nog wat van op, ben benieuwd! 🙂
    Vind ik leuk
    Pec010 +2196
    woensdag 18 juli 2018 om 10:49
    Het kost me inderdaad enige moeite om inhoudelijk in te gaan op mensen die zichzelf poepwagen noemen maar voor jou maak ik graag een uitzondering.

    Ik ben absoluut geen Twente supporter, zoals mijn naam en profiel al
    doet vermoeden ben ik voor Pec. Belastingbetaler zijn in Enschede is net zo erg of leuk als in Rotterdam, Urk, groningen of waar dan ook. Overal worden besluiten overwogen en geprobeerd te kiezen voor de minst slechte oplossing. Fc Twente is belangrijk voor die regio en de gemeente heeft er veel belang bij dat ze blijven bestaan.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3963
    woensdag 18 juli 2018 om 11:35
    Pec010 Gemiddelde Twente supporter noemen. Tja, als lezen al niet lukt...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:54
    Oeh, knap dat jij op basis van 1 antwoord kan bepalen of iemand voor Twente is of niet. Zijn nickname geeft namelijk duidelijk een andere clubvoorkeur aan.
    Vind ik leuk
    Feeltje +64
    woensdag 18 juli 2018 om 12:42
    Daarom heet hij ook PEC ? beetje bij blijven Poepje
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:04
    We betalen met liefde een paar euro extra voor Twente, dat noemen ze achterban!!
    Vind ik leuk
    Nielsk +1272
    woensdag 18 juli 2018 om 09:29
    Dus ipv de 12 miljoen toch de 14 miljoen maar de eigenlijk noodzakelijke extra miljoenen wat je deze week kon lezen, krijgen ze niet
    Vind ik leuk
    volharding +814
    woensdag 18 juli 2018 om 09:34
    Super voor Twente , hopelijk snel weer terug naar de eredivisie. Zeker ook voor de supporters van Twente!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2245
    woensdag 18 juli 2018 om 09:45
    Hopelijk niet.
    Vind ik leuk
    De Goffert +625
    woensdag 18 juli 2018 om 09:35
    1 van de grootste schandalen in ons voetbalgeschiedenis!!!
    Criminaliteit wordt beloond!!!
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    woensdag 18 juli 2018 om 09:37
    Hopelijk wordt Sparta kampioen die doen het gewoon met eigen middelen
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5903
    woensdag 18 juli 2018 om 09:46
    In Sparta zit ook gemeenschapsgeld.
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    woensdag 18 juli 2018 om 09:58
    is bij niet bekend en als het zo zou zijn dan zal het minimaal zijn.

    het erg genoeg dat Twente op deze manier wordt geholpen en dat ze nog een aardig potje krijgen om te investeren (mischien wel meer dan ploegen als Fortuna, Emmen, Excelsior om er een paar te noemen
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5903
    woensdag 18 juli 2018 om 10:21
    Elke euro belastinggeld in voetbal clubs is er 1 teveel. Dat is ook mijn mening.

    Daarom blijft heb belachelijk dat fc twente geen lening mocht aangaan bij doyen van de KNVB en nu dus als de zoveelste Nederlandse club bij de gemeente heeft moeten aankloppen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:48
    Dat potje om te investeren komen van 30 bedrijven die, jawel het woord zegt het al, ong 14 milj investeren voor de selectie van Twente.
    geloof me dat ik helemaal niet blij ben met de gang van zaken maar er is geen gemeenschapsgeld nu in Twente gepompt wat zovelen hier denken.
    Ook al lezen ze het dat het niet zo is blijven ze volharden.
    Zo groot is de haat tegen Twente op dit moment.
    Weet ik, grotendeels aan hunzelf te danken, maar eens een dief altijd een dief?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:57
    die 4 miljoen wat al was begroot zal de komende 2 jaar ,toch ergens anders op moeten worden bezuinigt
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:18
    Zal best kunnen.
    Dan zal die 4 milj dus ipv aan gemeente betalingen ergens anders aan besteed worden bv betaling (deels) gevalletje Corona.
    Ik moet je hierbij het juiste antwoord schuldig blijven maar misschien dat iemand anders daar meer over weet.
    Ik praat nu alleen over de feiten en niet de gevolgen of dergelijke want daar weet ik te weinig van af.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:37
    Laat ze maar lekker in de keuken kampioen divisie, andere clubs die wel alles op een rijtje hebben mijn voor keur. Nu alleen nog alles wat kunstgras heeft op normaal gras laten spelen..
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:40
    Fraude word beloond....
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:40
    Hopelijk heeft Twente een goede jeugdopleiding dan wel een goede lichting in hun jeugdelftal(len). In 2011 flikte Koeman het ook bij Feyenoord om na een, bijna faillissement, uiteindelijk met een stel "jonkies" de 2e plek te veroveren na desastreuze jaren van financieel wanbeleid door van den Herik. Kortom, er is hoop voor de tukkers!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    woensdag 18 juli 2018 om 09:43
    als ze er maar geen 18 jaar overdoen....
    Vind ik leuk
    COYG +6869
    woensdag 18 juli 2018 om 09:53
    En dan komen die Ajacieden weer met het feit dat we toen gingen feesten. Zij zouden zich niet verlagen tot zoiets. Is niet verlagen maar juist trots en blij zijn dat je iets hebt bereikt.

    Onze jeugd was toen ontzettend goed. En ze spelen nog steeds op niveau.
    Vind ik leuk
    Patje41 +928
    woensdag 18 juli 2018 om 10:27
    Ach ja een kinderhand,,,,,,
    Vind ik leuk
    COYG +6869
    woensdag 18 juli 2018 om 10:51
    Dit bedoel ik dus...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    woensdag 18 juli 2018 om 09:41
    Zijn zo weer terug in de ED, die weten van aanpakken !
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4020
    woensdag 18 juli 2018 om 09:42
    Het is het dichten van het ene gat met een andere lening.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34685
    woensdag 18 juli 2018 om 09:42
    Schuldclub.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2245
    woensdag 18 juli 2018 om 09:43
    Bah
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:50
    Twente en PSV moeten van fuseren! Hebben ze 2 gemeentes die bij kunnen springen
    Vind ik leuk
    Futjebal +2322
    woensdag 18 juli 2018 om 10:01
    kan Ajax er ook nog bij...die hebben namelijk de meeste steun gehad van allemaal...31.4 miljoen...ik zou het even opzoeken als ik jou was. sta je een volgende keer niet zo voor lul
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:04
    Hahahaha voor lul? Ajax heeft tenminste een oplossing gezocht en staan financieel sterker dan de rest van de ed en de kkd bij elkaar!
    Vind ik leuk
    Futre +3195
    woensdag 18 juli 2018 om 10:17
    Nu wel ja. Maar eerlijk is eerlijk; ze hebben wel veel geld van de gemeente ontvangen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:20
    Klopt! Maar ze zijn daarna echt wakker geworden!
    Helaas liggen ze in Eindhoven en in Enschede na zo ontzettend moeilijke jaren nog te slapen
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    woensdag 18 juli 2018 om 10:56
    Dit bedoelde hij dus met jezelf voor lul zetten.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    woensdag 18 juli 2018 om 09:55
    BELACHELIJK!!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:01
    oneerlijke compititie net als spelen op kunstgras oneerlijk is.
    twente wordt gered, maar om de vd eijden, reis en dat soort dure spelers te halen roept veel vragen op.
    twente wordt gered maar neem dan spelers die passen bij een club met financiele nood.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 10:02]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:06
    uitstel van executie ,wie brengt er volgend jaar de begroting bij elkaar,aandelen kun je maar 1 keer verkopen
    Vind ik leuk
    Patje41 +928
    woensdag 18 juli 2018 om 10:17
    En weer een club die gered wordt door de gemeente
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6292
    woensdag 18 juli 2018 om 10:28
    Het zijn subsidiejunks geworden en daar loopt het vaak verkeerd mee af. X
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 10:29]
    Vind ik leuk
    Slayerized +1293
    woensdag 18 juli 2018 om 12:04
    Hebben we geleerd tijdens een werkbezoek aan Amsterdam. We heten vanaf nu Heracles We Are Here Too en trekken krakend door heel Nederland. We gaan voor de openingswedstrijd tegen Sparta het Polman stadion kraken, daarna is camp nou aan de beurt. Femke Halsema is akkoord zei ze. Juncker verzekerde mij tussen twee flessen wijn door dat het GEEN staatsteun is.

    Alles is dus afgevinkt.

    Nederland, wij zijn er klaar voor, jullie ook!?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6292
    woensdag 18 juli 2018 om 12:16
    Er gaan in Twente nog heel veel generaties voorbij voordat de ----- ++++ zullen gaan worden.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1293
    woensdag 18 juli 2018 om 12:23
    Dan is het beter elkaar de hand te schudden en sluiten wij ons aan bij de competitie van Opper-Volta.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5574
    woensdag 18 juli 2018 om 10:45
    Met dit soort bericht plaatsingen van vp snap ik dat men zo anti twente blijft.... gemeente geeft helemaal geen nieuwe kapitaalinjectie...

    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1142
    woensdag 18 juli 2018 om 11:34
    Zo snel mogelijk terugkeren svp! Echt gras, heerlijk stadion en uitstraling
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:36
    Flikker op met jouw kutclub!
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1142
    woensdag 18 juli 2018 om 15:13
    Ik ben voor Ajax
    Vind ik leuk
    Feeltje +64
    donderdag 19 juli 2018 om 08:27
    AKWARD!!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:27
    Hou jij je mond maar met je kutclub!
    Vind ik leuk
    Feeltje +64
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:31
    Moet jij nodig zeggen arrogant mannetje ga je ff lekker aflaten trekken op de wallen om al je frustraties kwijt te raken. want blijkbaar doet je vrouw niet genoeg
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:13
    Niemand heeft medelijden met FC Twente club van list en bedrog die iedereen jarenlang benadeeld hebben!
    Vind ik leuk
    Feeltje +64
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:06
    Mij maakt het niet uit wat jij denkt over FC Twente.
    Wij komen er sterker uit! Dit is club liefde! Wij komen binnen 2 seizoenen weer terug in de Ere!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 16:01
    Gaat mooi niet gebeuren!!
    Vind ik leuk
    Feeltje +64
    vrijdag 20 juli 2018 om 16:14
    Zekers wel let maar op
    Vind ik leuk
    Forza DTC +10
    woensdag 18 juli 2018 om 11:35
    Gewoon boschker weer in de goal en nkufo vragen of die nog ff wil meedoen voor een vriendenprijs dan worden ze zeker wel 9e
    Vind ik leuk
    Forza DTC +10
    woensdag 18 juli 2018 om 11:37
    De gemeente en noabers tegen iedereen denk ik dan
    Vind ik leuk
    Guntherr +1378
    woensdag 18 juli 2018 om 11:37
    Het zit ook nooit eens mee he..
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    woensdag 18 juli 2018 om 11:45
    ah lekker kopen maar weer twente aflossen komt ooit wel een keer
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:12
    Ik heb echt helemaal niks met Twente en ja, ik heb ook gelachen toen ze degradeerden maarrrr, het zou vp sieren als ze wel het volledige en juiste verhaal zouden publiceren. De gemeente geeft deze keer GEEN geld aan twente, ze schorten de aflossing van de lening en de rente voor 2 jaar op. Als ik het juist heb is dat goed voor 4 miljoen.

    Nu zit daar naar mijn mening nog wel een addertje onder het gras want 2 uitstel van betaling van rente op een lening zou gezien kunnen worden als een vorm van staatssteun. Dus wellicht krijgt dat nog een staartje. Die miljoenen komen volgens mij van de investeerders.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5903
    woensdag 18 juli 2018 om 14:36
    Met dit hele pakket van afspraken gaan we naar Brussel en daar gaan we vragen of dit mag. De eerste berekeningen laten zien dat het kan, maar het uiteindelijke oordeel is aan de Europese Commissie.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:16
    Twente-vrienden, laten we niet meer reageren op de haters.
    Discussies zonder einde!
    We gaan het weer alleen over voetbal hebben en samen de schouders eronder!
    #COTE! #YNWA
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:34
    Belachelijk! Failliet laten gaan die club! List en bedrog wordt beloond!
    Vind ik leuk
    Feeltje +64
    woensdag 18 juli 2018 om 12:45
    Fc Twente is een mooie Club met mooie supporters en sfeer.
    Jullie hebben nu allemaal wel je lolletjes gehad niet?
    we zijn gedegradeerd dat is toch wel genoeg!
    Als je niets beters kunt reageren onder een FCT artikel doe het gewoon niet!

    FCT is een eredivisie waardige ploeg we komen harder terug dan jullie denken!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 19:20
    Mijn club is ook gedegradeerd maar kan gelukkig zonder staatssteun verder. Ik vind het wel jammer dat de concurrentie betere en duurdere spelers kan kopen terwijl zin flink wat schulden hebben.
    Vind ik leuk
    Siemjo +295
    woensdag 18 juli 2018 om 13:14
    Uitstel van executie? Ze leren het daar nooit. Blijven boven hun stand leven.
    Vind ik leuk
    Terg +67
    woensdag 18 juli 2018 om 13:21
    Met volle kracht vooruit ...naar de afgrond. En tientallen miljoenen van arme Tukkers naar de ratsmodee.
    Vind ik leuk
    berwi +471
    woensdag 18 juli 2018 om 13:41
    gered voor 1 jaar dan gaan ze volgend seizoen naar de kloten
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +594
    woensdag 18 juli 2018 om 13:49
    FC Twente heeft alle sympathie verloren in Nederland. Deze club blijft hoog van de toren blazen, terwijl ze op de intensive care ligt. Het beste zou zijn dat ze in de regionalliga in Duitsland opnieuw beginnen, zodat ze de andere clubs in Nederland niet nogmaals kunnen besodemieteren.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:39
    is en blijft fc fraude
    Vind ik leuk
    Slayerized +1293
    woensdag 18 juli 2018 om 15:51
    Klopt. Op dit moment pleegt fc Enschede Heracles Twente alweer fraude. Joop Munsterman heeft zijn dood in scène gezet en laat een miljoenmiljard na aan onze integere club. Hij sterft ( zogenaamd) doordat er bij hem, vermomd als Jan Smit, een chestburster uit zijn abdomen kruipt. Die groeit uit tot xenomorph die de hele Heracles selectie opvreet.

    Oppassen als je straks grote eieren ziet.
    Joop leeft trouwens samen met aldo teruggetrokken in zijn luchtkasteel aan de Saône.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 19:16
    Dit te lezen ... heerlijk! Ga zo door!
    Vind ik leuk
    Slayerized +1293
    woensdag 18 juli 2018 om 19:31
    Prometheus gezien?
    Vind ik leuk
    HJB135 +104
    woensdag 18 juli 2018 om 18:37
    Alle criticasters: Lees s.v.p. onderstaand artikel van Jeroen Kapteijns!!

    Dinsdagavond werd bekend dat FC Twente een akkoord heeft bereikt met de gemeente Enschede en een dertigtal Twentse bedrijven. Door de miljoeneninvestering werd het dreigende faillissement voor de club uit Enschede afgewend. Voor menig FC Twente-liefhebber goed nieuws, echter heeft dit tot veel woede geleid in de rest van Nederland.

    “Weer veel kritiek op uitstel van betaling van rente en aflossing die het noodlijdende FC Twente van gemeente Enschede heeft gekregen”, zo schrijft Jeroen Kapteijns, verslaggever van De Telegraaf, op zijn Twitteraccount. “Deze Prinzipienreiter hoor je nooit over het meest eminente voorbeeld van staatsteun in Nederland: de manier waarop Ajax met de ArenA hoog te paard is gezet.”
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 19:14
    Twente GEFELICITEERD! Wees blij met en trots op de investeerders en de gemeente. Daar bestaat gelukkig nog binding met een voetbalclub.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws