'NAC lijdt onder WK en oefentournee van Manchester City in de Verenigde Staten'

    'NAC lijdt onder WK en oefentournee van Manchester City in de Verenigde Staten'

    Gepubliceerd: woensdag 18 juli 2018 om 10:47wo 18-07-2018 om 10:47

    NAC Breda is opnieuw van plan om meerdere Manchester City-spelers op huurbasis aan de selectie toe te voegen, maar zal geduld moeten hebben. De regerend Engels landskampioen is bezig aan een reeks oefenwedstrijden in de Verenigde Staten, maar moet het doen zonder de WK-gangers.

    The Citizens nemen daardoor spelers als Arijanet Muric en Lukas Nmecha mee. NAC wil de Servische doelman en de Duitse aanvaller maar al te graag huren, maar zal volgens BN DeStem moeten wachten tot Manchester City terugkeert uit de Verenigde Staten. De twee zullen niet eerder dan begin augustus in Breda te bewonderen zijn.

    Luka Ilic gaat niet met Manchester City mee naar de Verenigde Staten, maar NAC kan voorlopig ook geen beroep doen op de negentienjarige linkspoot uit Servië. De spelmaker wacht nog altijd op zijn Nederlandse werkvergunning en kan tot die tijd alleen maar meetrainen. Naar verwachting zal het proces nog enkele weken in beslag nemen, meldt het regionale medium.

    Poll

    Gaat NAC zich volgend seizoen opnieuw handhaven?

    (2978 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jarinr10 +10870
    woensdag 18 juli 2018 om 11:00
    Tip! maak je shirt lichtblauw, maak er Breda City van,en je hebt de spelers een stuk eerder.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8071
    woensdag 18 juli 2018 om 11:15
    Nou nou.....dan krijg je zulke goede spelers bij je club naar binnen geschoven en dan nog klagen over het feit dat je op ze moet wachten. Zonder deze huursoldaten had NAC al lang in de KKD gespeeld.
    Ik zou mezelf mooi stilhouden, komend seizoen handhaven in de ED en dan een hele grote fles whiskey en sigaren kopen om die Rus te bedanken.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:17
    Welke Rus?
    Vind ik leuk
    Deck010 +8071
    woensdag 18 juli 2018 om 11:20
    Oeps.....Arabier natuurlijk. Was nog even blijven hangen in het verleden.
    Vind ik leuk
    Excelsior +1341
    woensdag 18 juli 2018 om 11:23
    Denk dat hij in de war is met Vitesse.
    Vind ik leuk
    Baosje +67
    woensdag 18 juli 2018 om 16:01
    of te veel whiskey op .....

    ach zie het al 010 in zijn naam

    waarschijnlijk zo'n doorgesnoven havenslaaf uit rotterdam zuid .....
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3374
    woensdag 18 juli 2018 om 11:53
    Maar niemand vroeg wat jij zou doen toch? En als je dan toch gaat verkondigen wat jij zou doen, kom dan in ieder geval met dingen die kloppen sheriff!
    Vind ik leuk
    Deck010 +8071
    woensdag 18 juli 2018 om 12:39
    Och ja....ik vraag ook niet om reacties of likes hoor. Geef gewoon mijn mening, daar is een forum voor. En volgens mij heb ik al uitgelegd dat ik even in het verleden was blijven hangen wat betreft de Rus die een Arabier had moeten zijn. Ik zal voortaan eerst kijken of meneer Ballotelli al op een topic heeft gereageerd want dan mag de rest natuurlijk niet meer reageren.
    Vind ik leuk
    Jafio +1804
    woensdag 18 juli 2018 om 11:16
    Een hoop domme meningen en dan iemand van NEC die vorig seizoen ook aardig wat huurspelers hebben gehad dusss
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    woensdag 18 juli 2018 om 11:18
    "Arijanet Muric en Lukas Nmecha mee. NAC wil de Servische doelman en de Duitse aanvaller"

    Muric is van Montenegro en Nmecha is een Engels man.....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    woensdag 18 juli 2018 om 11:25
    Ach, dat kan zo'n club uit Tilburg niet schelen :p
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    woensdag 18 juli 2018 om 11:29
    Hahaha top banter!
    Vind ik leuk
    076Mike +351
    woensdag 18 juli 2018 om 18:42
    Muric - Servie of Montenegro? Of toch gewoon in Zurich geboren en dus ook een Zwitsers paspoort..?

    Nmecha - Engels of Duits? Gewoon in Hamburg geboren.. En pas later met het gezin naar Engeland verhuist..

    Dus.. Als je VP nou wil bashen.. Lees dan even verder als je wat uitzoekt..... ;) ;) ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 18:43]
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    woensdag 18 juli 2018 om 18:47
    Muric heeft de Zwitserse en Montenegrijnse nationaliteit. Speelt in de jeugd elftallen van Montenegro dus is een Montenegrijn.

    Nmecha is in Duitsland en jong naar Engeland verhuist. Speelt voor de Engelse jeugdelftallen dus is Engels.

    Ik weet wel wat ik zeg hoor..... Helaas voor jou want jij dacht slim te zijn
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    076Mike +351
    woensdag 18 juli 2018 om 18:57
    Jeugdelftallen..

    Dan kunnen beide jongens er dus nog voor kiezen voor het andere land uit te gaan komen in de toekomst..
    Vind ik leuk
    076Mike +351
    woensdag 18 juli 2018 om 19:19
    Maar goed, even inhoudelijk..

    Nmecha - Lijkt mij na zijn seizoen in U23 onhaalbaar! Die zal, mits verhuurd, in een hoger aangeschreven competitie belanden..

    Muric - "we zoeken een ervaren, liefst nederlands sprekende keeper" aldus de club..

    Groot? Ja!
    Goed? Zal ook vast..
    Ervaring? Nihil (op hoogste niveau)
    Nederlands sprekend? Alles behalve
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:24
    Als Twente dit nou ook vol hield..
    Vind ik leuk
    Tico +13
    woensdag 18 juli 2018 om 11:28
    De afgunst druipt er van af hier zeg! NAC komt er langzaam maar zeker bovenop, en zijn gewoon goed bezig! Financieel gaat het top, de jeugd krijgt steeds meer kansen en dat allemaal door de deal met city. Over een paar jaar een gezonde middenmoot club! Let maar op!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:19
    Die krijgen steeds meer kansen.. in Helmond bedoel je? ^^

    Het zou nac sieren als ze dan in plaats van huren eigen spelers zoeken, zodat ze ook daadwerkelijk zouden kunnen groeien, maar dat beleid van NAC is waardeloos en puur gericht op (en afhankelijk van) gratis spelers van City. Sattelietclub puur sang. En ondertussen weet nog steeds niemand wat NAC voor Angelino heeft ontvangen natuurlijk? Maar dat is natuurlijk zogenaamd omdat Smulders alles zó goed geheim weet te houden.

    Reacties met "wij zijn geen sattelietclub maar hebben ook geen goed tegenargument", "ons stadion zit vol" en " wij drinken veel bier" in 3..2..1..
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:46
    We zijn geen sattelietclub aangezien NAC geen deel uitmaakt van de city football group. Deze samenwerking is tijdelijk en heeft tot nu toe ervoor gezorgd dat NAC terug is in de eredivisie en is gehandhaaft. Over een aantal jaar, wannee hopelijk een aantal van de spelers die nu bij helmond spelen en andere jeugdspelers zijn doorgebroken dan zal de samenwerking ofwel stoppen ofwel zullen er een stuk minder spelers gehuurd worden in een evt nieuwe samenwerking. Tegen die tijd zal NAC ook makkelijker in staat zijn eigen spelers te halen is de verwachting omdat het dan meer inkomsten kan genereren doordat ze langere tijd eredivisie spelen en het financieel nu goed aan het oppakken zijn.
    Vind ik leuk
    Tico +13
    woensdag 18 juli 2018 om 15:47
    Ik zie het al, jij bent niet helemaal op de hoogte! Het is je vergeven hoor knulletje🎈
    Vind ik leuk
    076Mike +351
    woensdag 18 juli 2018 om 19:43
    Dat van Helmond heb je niet helemaal lekker begrepen..

    NAC heeft ervoor gekozen om de jongens die net onder het 1e hangen, maar in ogen van de staf wel minuten moeten maken, uit te lenen aan helmond, omdat kans op minuten daar in beginsel groter is..

    De jongens die daar weer onder hangen, trainen met de 1e selectie samen, maar zullen hun minuten in Jong en/of -19 moeten maken..

    De verhuurde jongens komen na een jaar in de basis (aldus het plan) kwalitatief gegroeid en met meer ervaring terug..

    Op dit moment is NAC op trainingskamp in Manchester.. vdGaag heeft in de groep van 23 man.. 5 jeugdspelers mee.. Jongens van mindere kwaliteit als de jongens bij helmond..

    Dus ja, meer kansen
    Vind ik leuk
    Muskeklier +202
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Eigen spelers:

    Koch ex psv, mets international, Carolina ex psv sporkslede ex ajax
    Grad Damen eigen jeugd El allouchi eigen jeugd, verschueren voormalig jong belgie
    Tevrede ex Heerenveen Kasteneer ex ado
    Rosheuvel ex roda(met 7 assists vorig seizoen)

    Daar nog bij Greg Leigh, opkomende brede back uit league one

    Gehuurde spelers nu zijn: palmer brown(international Amerika) en Fernandes, die bij de toptalenten van city zit!

    Vind ik leuk
    Muskeklier +202
    donderdag 19 juli 2018 om 22:46
    5,5 mil... Pak daar ffe 3%van...

    Das anderhalve ton voor 1 speler die 1 seizoen GRATIS in Breda speelde😂

    Overigens zouden psv & feyenoord hetzelfde doen als nac als bv barca zich meld met gratis spelers😉👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:54
    Nee. Die clubs willen geen sattelietclub zijn. Je noemt ook clubs die wel de capaciteiten in huis hebben om goed beleid te voeren.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 14:01]
    Vind ik leuk
    Muskeklier +202
    zondag 22 juli 2018 om 12:15
    En wat is goed beleid voor kleinere clubs volgens jouw dan??

    Degraderen, omdat ajax, psv&feyenoord alle toptalenten wegroven uit de jeugdopleiding, en die kleine clubs vervolgens alleen tweede keus overhouden?!

    Of creatief zijn met weinig middelen?
    Afgelopen seizoen 7 ex jeugdspelers hun kans gehad om te spelen, dit seizoen weer 2a3 daarbij....
    Ja ze huren gratis bij city, maar daardoor kunnen ze wel meer dan normaal in de jeugdopleiding steken!

    Idem met financien....
    In 3 jaar van categorie 1 naar categorie 3(met in de juup geen sluitende begroting vanwege stadion huur a 1mil)

    En stadion thuisvak+vissenkom voor 97%gevuld....

    Volgens mij voert nac juist een goed beleid!

    Nu ist nog overleven.... Maar over een aantal jaar staat er gewoon een elftal die voor een deel bestaat uit eigen jeugd, deel koop met ervaring en uitzonderlijk spelers gehuurd!

    Vind ik leuk
    0343 +442
    woensdag 18 juli 2018 om 11:39
    Max 3 spelers per seizoen huren, nu invoeren. Dit is toch gekkenwerk. Hou op hoor!
    Vind ik leuk
    076Mike +351
    woensdag 18 juli 2018 om 18:46
    Hoeveel van de 18 clubs afgelopen seizoen in de ED hadden er max 3 huurlingen in dienst?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31497
    woensdag 18 juli 2018 om 12:17
    Het grote voordeel van een samenwerking met City.....
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:19
    Het valt niet mee om een huurclub te zijn! Met alle respect voor huurclubs overigens.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws