Heerenveen bevestigt transfergeruchten en presenteert nieuwe aanwinst

    Heerenveen bevestigt transfergeruchten en presenteert nieuwe aanwinst

    woensdag 18 juli 2018 om 12:16

    SC Heerenveen heeft de transfer van Rodney Kongolo afgerond. De jongere broer van Terence Kongolo is woensdagmiddag officieel gepresenteerd door de Friezen. 

    De twintigjarige jeugdinternational van Oranje komt over van Manchester City en tekent voor vier seizoenen. "Rodney is een goede allround en moderne middenvelder die op meerdere posities kan spelen", karakteriseert technisch manager Gerry Hamstra zijn nieuwe aanwinst in gesprek met de clubsite. "Hij is een waardevolle versterking voor ons middenveld, waardoor we nog meer opties krijgen binnen onze selectie." Kongolo moet de ernstig geblesseerde aanvoerder Stijn Schaars vervangen op het middenveld.

    Heerenveen moet nog wachten totdat de FIFA groen licht geeft voor de transfer, maar hoopt Kongolo zo snel mogelijk aan de selectie toe te voegen. Kongolo doorliep, net als broer Terence, de jeugdopleiding van Feyenoord, maar besloot in de zomer van 2016 naar Manchester City te vertrekken. Vorig seizoen speelde hij op huurbasis bij League One-club Doncaster Rovers.

    Plaats een reactie

    woensdag 18 juli 2018 om 12:19
    Nou laat maar eens zien dat het buitenland zo’n goede keuze is geweest!
    Vind ik leuk
    henkvlis +3559
    woensdag 18 juli 2018 om 12:20
    Ja inderdaad, ben benieuwd of zijn buitenlandse avontuur goed is geweest voor zijn ontwikkeling.
    Laat inderdaad maar eens zien wat je waard bent !
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15555
    woensdag 18 juli 2018 om 12:24
    Hij blonk nooit uit bij City en was altijd middelmaat in de jeugd.
    Vind ik leuk
    Sytz +2975
    woensdag 18 juli 2018 om 12:32
    Zat wel in het EDS toch, dat moet toch wel wat betekenen
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:34
    Als hij de beste jeugdspeler van City was geweest had hij nou ook geen contract bij Heerenveen getekend.
    Dit is gewoon een goede aankoop met voldoende ontwikkelmogelijkheid.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:56
    Ik hoop het voor je! (En voor het nl voetbal)
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15555
    woensdag 18 juli 2018 om 13:16
    Dit is ook een goede koop voor Heerenveen. Ik wil alleen zeggen dat hij nooit goed genoeg was voor City en ik denk ook niet voor Feyenoord op dit moment. Hij heeft natuurlijk wel potentie
    Vind ik leuk
    YC93 +168
    woensdag 18 juli 2018 om 13:17
    Was bij Feyenoord altijd één van de grotere talenten, opzich alleen maar leuk dat we zo een jongen nu weer wekelijks kunnen zien spelen. Laten we hopen dat hij, op 2 wedstrijden in een seizoen na, z'n belofte alsnog waar kan maken!

    Vind ik leuk
    Juventus FC +3654
    woensdag 18 juli 2018 om 12:21
    Denk niet dat hij zijn bankrekening gaat laten zien
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:32
    hij heeft al laten zien dat het een slechte keuze was, anders had hij bij Feyenoord gespeeld. En nu speeltie bij Heerenveen
    Vind ik leuk
    Hupfean +3625
    woensdag 18 juli 2018 om 12:34
    Teleurgestelde reactie van een gefrustreerde Feyenoord fan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:43
    Leuk dat je zo goed weet hoe ik me voel,maar ben niet teleurgesteld en gefrustreerd.
    ga eerst maar eens proberen voor jezelf te denken ( zal je vast al moeite zat mee hebben gok ik zo) voordat je dat voor een ander gaat doen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3625
    woensdag 18 juli 2018 om 12:59
    Lees je eigen reactie nog eens terug.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:02
    dat hij al een paar jaar eerste elftal bij feyenoord had kunnen spelen ipv nu terug komen naar heerenveen lijkt me buiten kijf. maakt mij niet uit dat dat niet is gebeurd maar geeft toch wel aan dat zijn buitenlandse tripje geen succes was? Als dat het wel was had hij bij city gespeeld of in ieder geval bij een championship club ofzo.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3625
    woensdag 18 juli 2018 om 13:47
    Zo formuleer je het iig beter. En dat klopt idd, maar daar hebben alle clubs bijna mee te maken. Wij waren ook niet blij dat Dennis Johnsson naar Ajax ging en Albert Gudmundsson naar Psv. Ook vanuit de jeugd/jong teams. En waar zijn ze nu? Shit happens. Misschien heeft Feyenoord hem niet gevolgd of vinden ze hem niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 14:13
    Vanuit Feyenoord oogpunt maakt het me eigenlijk geen reet uit of zo iemand gaat of niet. Als het jochie denkt beter af te zijn in city prima joh lekker laten gaan. Maar dan hoeft ie van mij ook niet jarenlater mislukt met hangende pootjes terug te komen.
    Dan had ie vroeger maar verstandiger moeten zijn.
    Uiteindelijk hebben deze " talenten" alleen zichzelf ermee als ze zo vroeg weggaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:35
    Rare opmerking.
    Je speelt toch liever bij Heerenveen dan bij Feyenoord?
    ;)
    Vind ik leuk
    Deck010 +3688
    woensdag 18 juli 2018 om 12:43
    Hahahaha, ik zou er eigenlijk niet om moeten lachen maar ik vind het een geweldige opmerking Henkie.
    Hoop dat jullie veel plezier mogen hebben van Rodney. Wat ze hier ook allemaal lullen, die jongen heeft echt talent. Heb hem vaak zat zien spelen in de jeugd bij Feyenoord en in potentie leek hij beter te worden als zijn broer.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:55
    Over 2/3 jaar is hij gewoon te koop voor een mooi bedragje.
    Kan hij bij Feyenoord alsnog zijn belofte inlossen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:59
    Hoop het voor je. gun het Heerenveen wel, denk ook wel dat het wat kan worden. Sowieso Heerenveen altijd wel handig geweest met inkoop/verkoop laatste tien jaar. (of misschien nog wel langer)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:44
    psstt niet verder vertellen henkie, doe maar net alsof ik voor feyenoord ben...
    moet nog uit een heereveense kast komen :p
    Vind ik leuk
    Bertus +4600
    woensdag 18 juli 2018 om 12:49
    Er zijn helaas al te veel talenten veel te vroeg vertrokken omdat ze het geld niet konden weerstaan. Heel er jammer want zo gaat het hier helemaal naar de klote.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1193
    woensdag 18 juli 2018 om 12:56
    Hou toch eens op met dat sarcasme over spelers die naar het buitenland gaan. Jullie snappen er niks van!! Tuurlijk ga je naar Manchester City als je 14, 15 jaar oud bent. Sowieso alleen al voor het geld en hoe tof is het om bij Manchester City te spelen. In Nederland heb je net zoveel kans dat je ontwikkeling niks wordt
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:59
    Totale onzin aangezien ze bij man city zomaar even 10 spelers kopen, dus krijgen ze in de eredivisie waar het niveau lager ligt toch veel meer en eerder kans op speelminuten en ervaring op te doen..
    Vind ik leuk
    Hupfean +3625
    woensdag 18 juli 2018 om 13:01
    En vaak mogen de ouders dan ook mee waar alles voor hun geregeld wordt, zoals een huis en een baan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:06
    wat een lulkoek zeg! in nederland sta je tien keer sneller in een eerste elftal en ben je ervaring aan het op doen en dus beter aan het worden en dus aan het ontwikkelen. beter dat dan dat je ergens op een bijveldje met City zijn 7de elftal speelt. Ja als ze zo vroeg gaan maken ze sneller wat centjes. Centjes die ze later mislopen omdat hun carriere al veel verder had kunnen zijn (door bovengenoemde ervaring etc.)
    Vind ik leuk
    Objectief +3036
    woensdag 18 juli 2018 om 14:10
    Als je het met je gezin niet breed hebt, en je kunt opeens veel geld in het buitenland verdienen en daarnaast krijg je pa/ma er een baan, is de verleiding erg groot. Dat het sportief vaak niet de beste keuze is, is een hele andere. Dat het te begrijpen is, is het ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 14:15
    Ik snap wel waarom de kindertjes / ouders ervoor zwichten.
    Maar uit oogpunt van geld en carriere kan je beter blijven omdat ze dan sneller een kans krijgen en dus hun carrière op kunnen bouwen ipv stil staan en in een reserve ploeg spelen.
    Kwestie van snel een beetje geld pakken terwijl als ze geduldig zijn veel meer geld kunnen pakken
    Vind ik leuk
    Objectief +3036
    woensdag 18 juli 2018 om 14:18
    Stukje inlevingsvermogen. Het is geen simpele kwestie zoals jij het schetst.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 14:23
    Ik zeg toch dat ik de keuze snap?! volgens mij is dat inlevingsvermogen maar goed.
    Zeg alleen dat meestal de keuze voor wat snel geld zorgt en uiteindelijk alleen maar geld kost ipv opbrengt.
    Want als het zulke talenten zijn komen ze eerder aan spelen toe in de eredivisie en gaan ze dus sneller een stap maken en dus gaan ze dan sneller meer verdienen.
    Ten opzichte vanbij city verpieteren en dan uiteindelijk of nergens terecht komen of (met alle respect) wat lager bij Heerenveen bijvoorbeeld.
    Mag jij vinden dat het niet zo simpel werkt, maar volgens mij werkt het wel degelijk zo.
    Vind ik leuk
    Objectief +3036
    woensdag 18 juli 2018 om 14:42
    Ik denk dat iedereen met gezond verstand kan bedenken dat het beter voor zo'n jeugdspeler is om je zo ver mogelijk te ontwikkelen in NL. Juist zijn hier de faciliteiten en begeleiding uitstekend. Het verleden heeft immers ook bewezen dat juist onze topspelers zich eerst hebben bewezen in de Eredivisie en van daaruit de stap naar het buitenland hebben gemaakt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    woensdag 18 juli 2018 om 12:20
    Alsnog aan de slag in de Eredivisie....helaas niet volgens het door mijn club uitgestippelde plan. Bedankt voor je loyale opstelling, doe mij je grote broer maar!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:20
    Je had ook bij Feyenoord kunnen spelen!
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15555
    woensdag 18 juli 2018 om 12:24
    Op de manier hoe hij in de jeugd bij City speelde absoluut niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:25
    Dat zou kunnen natuurlijk! Die heb ik nooit zien spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:40
    https://www.youtube.com/watch?v=Ir9gX3vrXIo

    Zitten toch wel knappe steekballen en mooie goals tussen.
    Hij lijkt mij alleen niet bijzonder snel.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3625
    woensdag 18 juli 2018 om 13:49
    Ziet er goed uit iig. Groot en sterk lichaam, goeie steekpass en goed schot. En bal afpakker. Dat zal in de ED vrij makkelijk moeten zijn voor hem.
    Vind ik leuk
    JackieChan +156
    woensdag 18 juli 2018 om 13:23
    Was hij niet aanvoerder in de jeugd bij City?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:08
    ja.
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    woensdag 18 juli 2018 om 12:25
    Had,.....bij Feyenoord kunnen spelen,had heb je weinig aan. Misschien 2 jaar Heerenveen en daarna de volgende stap.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:26
    Bij Feyenoord blijven was een verstandigere keuze geweest, naar mijn bescheiden mening!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:23
    ...ben benieuwd,s6 Rodney
    Vind ik leuk
    derksen +8554
    woensdag 18 juli 2018 om 12:24
    Hele rare zaak ook weer

    Jonge vervelende over het paard getilde talenten Inc al die grote talenten van Ajax ook
    Jongens als je niet het lijf en talent heb van mbapee blijf dan lekker in Nederland
    Mbapee dat is een talent de rest mag titel talent niet eens uitspreken
    Naïef e lui allemaal
    Tjonge jonge
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    woensdag 18 juli 2018 om 12:26
    Zo'n vreemde zaak is dit toch niet?

    Het gaat al jaren zo..... je kunt onmogelijk verrast zijn.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12800
    woensdag 18 juli 2018 om 12:24
    Ben eens benieuwd, altijd interessant om te zien hoe zo'n spelers die zich in het buitenland de opleiding genoten hebben het terug in Nederland op het hoogste niveau zullen doen.
    Vind ik leuk
    KOudman +344
    woensdag 18 juli 2018 om 12:28
    Goede deal lijkt me, is er iets bekend over de transfersom?
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1213
    woensdag 18 juli 2018 om 12:31
    Tja was dan maar gewoon bij feyenoord gebleven...
    Vind ik leuk
    Hupfean +3625
    woensdag 18 juli 2018 om 12:33
    Dus hij speelt vanavond nog niet mee tegen Fc Twente, dan zaterdag maar op de open dag van Heerenveen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:39
    Ik hoop dat ie het leuk gaat doen bij ons
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:49
    Wat wel leuk om te lezen is, is dat zoveel Feyenoord supporters hem graag bij Feyenoord hadden gehouden! Dus....zal hij wel wat kunnen toch? Misschien toch iets van "balen" voor de Feyenoorders onder ons?
    Vind ik leuk
    FCshotover +128
    woensdag 18 juli 2018 om 13:00
    Goede speler voor Heerenveen sc
    Vind ik leuk
    LIO7 +707
    woensdag 18 juli 2018 om 13:21
    Goeie aanwinst voor Heerenveen!
    Vind ik leuk
    fc roodwit +633
    woensdag 18 juli 2018 om 13:23
    Raar dat Feyenoord hem niet heeft terug gehaald,lag de scouting weer te slapen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +818
    woensdag 18 juli 2018 om 13:50
    Nou laat maar zien dat jij een betere route gekozen hebt dan je broer die wel bij Feyenoord bleef, succes bij Heerenveen
    Vind ik leuk
    Heerenv1 +205
    woensdag 18 juli 2018 om 15:28
    Welkom Rodney!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Heerenveen bevestigt transfergeruchten en presenteert nieuwe aanwinst