Kluivert 'te vroeg vertrokken': 'We leiden op om fans te vermaken. Amper gebeurd'

Kluivert 'te vroeg vertrokken': 'We leiden op om fans te vermaken. Amper gebeurd'

Gepubliceerd: woensdag 18 juli 2018 om 12:23wo 18-07-2018 om 12:23

Justin Kluivert is op te jonge leeftijd vertrokken bij Ajax vindt hoofd jeugdopleidingen Saïd Ouaali. De negentienjarige vleugelaanvaller vertrok afgelopen zomer op geruchtmakende wijze uit Amsterdam en tekende een contract bij AS Roma.

"Het vertrek van Justin Kluivert is een verlies voor de jeugdopleiding", laat Ouaali weten aan Voetbal International. Kluivert doorliep de jeugdopleiding in Amsterdam en haalde vervolgens het eerste elftal. "Je kunt stellen dat we ons werk als opleiding goed hebben gedaan, maar zo zie ik dat niet", vindt Ouaali. "Wij leiden op om spelers in De Arena sowieso nog een paar jaar te zien schitteren, het publiek te vermaken. Dat is bij hem amper gebeurd."

Het hoofd jeugdopleidingen ziet ondertussen hoe Ajax een koerswijziging heeft gemaakt door meer in te zetten op het binnenhalen van ervaren spelers. Ouaali spreekt van een goede ontwikkeling en denkt niet dat dit ten koste gaat van de jeugdopleiding. "Neem de komst van Klaas-Jan Huntelaar, die kan van toegevoegde waarde zijn voor de groei van Kasper Dolberg. Nicolás Tagliafico hetzelfde verhaal, daar trekken jonge talenten zich aan op. En dat zal met Dusan Tadic niet anders zijn, vermoed ik."

Poll

Gaat Kluivert slagen bij Roma?

(30960 stemmen)

Plaats een reactie

Barry Engels +32314
woensdag 18 juli 2018 om 12:25
Nou.... wat fijn.
Vind ik leuk
Farmer +14287
woensdag 18 juli 2018 om 15:05
Gezien de aandacht die dit ventje nog altijd krijgt, vraag ik me af of het over voetbal gaat, of een aflevering van Jersey Shore.
Dat zijn ook van die strontverwaande playertjes, die menen dat de hele wereld om hun draait toch?
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
woensdag 18 juli 2018 om 15:11
Het is inderdaad stuitend... maar de veelgeprezen redactie is natuurlijk de grootste drijvende kracht achter het door de strot duwen van de wegen van Justin....
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 12:25
Van mij mag jij ook een keer vervangen worden. Veelste licht voor die functie.
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2967
woensdag 18 juli 2018 om 12:27
Lekker inhoudelijk.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 12:28
Meer dan jouw das wel een feit
Vind ik leuk
Vp128 +825
woensdag 18 juli 2018 om 13:07
Wat heeft zijn das er nou mee te maken?
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 12:26
.....stichting open deur
Vind ik leuk
henkvlis +4720
woensdag 18 juli 2018 om 12:28
goede opmerking Miss Dubbel D, vraag is alleen wanneer jij open deur houdt.
Ik sta in elk geval klaar om je te komen bezoeken hoor !
Vind ik leuk
Yuri +3558
woensdag 18 juli 2018 om 12:31
Is Vp nu ook al een datingsite geworden. Man man man.
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
woensdag 18 juli 2018 om 12:33
Kwaliteit!
Vind ik leuk
Angelo.v.g +107
woensdag 18 juli 2018 om 14:38
Gelijk heb je! Maar zoals henk reageerd zegt genoeg over hem haha. Als ze geen miss dubbel D had geheten dan was zijn reactie nooit zo geweest. Triest is dat toch gewoon. niks meer niks minder. Komt aardig wat tekort
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 14:39]
Vind ik leuk
Farmer +14287
woensdag 18 juli 2018 om 15:03
Grappig feitje: De anonimiteit op een open forum als deze, is dus niet te checken..

Iemand met de naam 'Miss Dubbel D', kán dus iemand van het vrouwelijk geslacht zijn, of gewoon een zgn 'G.I.R.L.
(Guy In Real Life)

Die 19 jarige 'jongblonde Wendy'waar jij mee dácht te cammen, blijkt gewoon een 54jarige Henk te zijn, met een bierbuik, en haren van zn bilspleet tot halverwege zn rug.

En anders moet je bv dit stukje eens luisteren, gaat over 2 meisjes...
https://www.youtube.com/watch?v=EC3Ggoyvon4&t=0s&index=29&list=PLWeOE21QhqVWkZGifCJdfaPhEyxVXMFTR
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
woensdag 18 juli 2018 om 15:12
Of een leuke vent in donker Afrika....
Vind ik leuk
Farmer +14287
woensdag 18 juli 2018 om 16:04
"Samba, met zn 40cm-lange Mamba!" :P
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 13:09
wie niet lol:p
Vind ik leuk
Rodajc +18664
woensdag 18 juli 2018 om 12:28
Ligt meer aan Kluivert en zijn entourage dan aan Ajax, jammer maar de compensatie vergoedt het toch gedeeltelijk. Vind niet dat Ajax in deze situatie iets beter had kunnen doen.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 12:29
Waarom? 17 miljoen voor een kleuter is best netjes toch?

Kluivert koos er zelf voor om de bank warm te gaan houden! Ik hoop in ieder geval dat hij geen minuut speelt!
Vind ik leuk
Pagan1964 +3760
woensdag 18 juli 2018 om 14:34
Zielig, net alsof je zelf niet voor de poen zou kiezen
Vind ik leuk
Basschot +2256
woensdag 18 juli 2018 om 18:49
Poen is niet alles. Daarnaast nu op de bank zitten betekent straks voor weinig geld in Malta spelen. Je moet eerst goed worden!
Vind ik leuk
Pagan1964 +3760
donderdag 19 juli 2018 om 09:07
Dat wat jij zegt is alleen een aanname. Het geld wat hij nu verdient is echt
Vind ik leuk
Basschot +2256
donderdag 19 juli 2018 om 17:54
Zoveel is dat ook weer niet. Straks op Malta verdiend hij weer niets. Beter een topdog worden en dan ga je naar een grote club als basisspeler en maak je echt veel geld. Kijk maar nu weer naar Kongolo.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3760
donderdag 19 juli 2018 om 17:57
Jij weet helemaal niet hoeveel dat is. En hij gaat echt niet op Malta spelen dus als je nou wilt reageren: graag een beetje met realiteitszin. En Kongolo verdiend nog steeds meer geld als wat hij hier ooit kan verdienen.
Vind ik leuk
Basschot +2256
donderdag 19 juli 2018 om 18:05
Ik weet niets en jij wel. Noem me 5 Nederlandse spelers die naar topcompetities gingen onder de 20 jaar die nu in de top spelen?
Tip kijk meneer Kluivert zijn wedstrijden maar van afgelopen seizoen. Vrijwel allemaal drama!
Ha ha Denk je nu echt dat Heerenveen hem veel geld geeft?
Vind ik leuk
Farmer +14287
woensdag 18 juli 2018 om 14:37
De volgende verwende shitkleuter, weet nu , hoe hij moet tieren en stampvoeten om óf meer salaris te krijgen, of gewoon een dikke transfer te regelen.

Voor deze 17 mil, die Ajax toch echt niet broodnodig is, hadden ze beter Kluivertje kunnen houden, en een signaal naar hem afgeven dat ze niet met zich laten sollen.

"Kluivertje, jij bent een snotventje, dat nu 1 jaartje bij het eerste heeft gezeten. Als jij je gelijk zó ondankbaar, en arrogant opstelt naar de club die je alles geleerd heeft, dan zal dat zich snel tegen jou keren! JE hebt nog een doorlopend contract, de Technische staf, zál aankomend seizoen met je om tafel gaan, maar dat jij als 1 van de jongste spelers in de hele selectie, gelijk een salariseis op tafel legt, die boven ons plafond ligt. Nee. JE accepteert wat je hebt, en als we nog 1x weer zoiets horen, dan zit je de rest van je cotract uit, op de tribunes van De Toekomst. Duidelijk?

Oh, en je hoeft niet jankend je pappie op te bellen hiervoor, die heeft niks te zeggen bij Ajax".

Maar ja, ik twijfel dus of vdSar daar de ruggegraat/kloten wel voor heeft. Die zit dan gelijk in de piepzak als de Aandeelhouders hem dan schofferen wegens kapitaalvernietiging...(pure belangenverstrengeling in de beleidsopzet, maar goed; Wat is nu belangrijker dan, de Club, met haar uitstraling/imago/reputatie, of 'een zak geld"? Volgens de aandeelhouders, vooral het laatste dus)

Zoals Raiola hier nu even voor zakkenvuller speelt, en Ajax 'noodgedwongen toch maar meewerkt', is een stukje imago-verlies, die je met die 17 miljoen, nooit compenseert hé?
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 14:38]
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 12:28
Kluivert is toch pas laat op de middag naar Italië gevlogen?
Vind ik leuk
#Keizerout +45760
woensdag 18 juli 2018 om 12:35
Da's gewoon een grap van theo maassen. Ken je geen Amsterdamse cabaretiers? :p
Vind ik leuk
Farmer +14287
woensdag 18 juli 2018 om 14:40
Ajax: "Nee Justin jij krijgt GEEN Stapelbed"
Justin:"Dán...zal.....ik...mijn....maatregelen....moeten....nemen"
(Youp van t Hek - Ikea Stapelbed. Ooit gehoord? Schitterend stukje)
Vind ik leuk
#Keizerout +45760
woensdag 18 juli 2018 om 14:44
Haha, ik ken het :p
Vind ik leuk
Feeltje +92
woensdag 18 juli 2018 om 12:29
Wat een club die ajax
eerst zijn ze hem liever kwijt dan rijk speelt hij een beetje goed en dan moet hij blijven.
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
woensdag 18 juli 2018 om 12:32
Kluivert 2 leeft in een cocon in zijn eigen wereld. Hoop dat hij het gaat maken in Rome maar hij is nog zo zo bleu.
Vind ik leuk
Farmer +14287
woensdag 18 juli 2018 om 14:48
"Yo listen up, here's a story..
About a little guy that lives in a blue world..
And all day and all night and everything he sees
is just blue, like him, inside and outside

Blue his house, with a blue little window
and a blue corvette
and everything is blue for him, like himself
and everybody around, cuz he's got
nobody to listen....


........"
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
woensdag 18 juli 2018 om 21:06
Praat je moerstaal asshole.
Vind ik leuk
Farmer +14287
woensdag 18 juli 2018 om 23:10
Ken je dat liedje niet?

En hoezo moet je me gelijk uitschelden als jij de referentie niet snapt?
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
woensdag 18 juli 2018 om 23:33
As je liedjes zingt zit je op de verkeerde site asshole.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
woensdag 18 juli 2018 om 12:36
Het is de schuld van Overmars dat Kluivert zo vroeg is vertrokken.
Vind ik leuk
2cents +61663
woensdag 18 juli 2018 om 12:53
Welnee joh, tenzij je vind dat Kluivertje net zoveel moet verdien als Tadic en de helft van zijn toekomstige transfersom in zijn eigen zak mag steken. Met aks bijkomend gevolg dat Raiola iedere transferperiode gaat proberen Kluivert ergens te slijten.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
woensdag 18 juli 2018 om 13:03
Nee. Kluivertje is te vroeg belangrijk gemaakt. Hij had eerst vlieguren moeten maken in Jong Ajax en op basis daarvan een verbeterd contract moeten tekenen, een verbeterd jeugdcontract dus.
Maar Kluivertje moest noodgedwongen opgesteld worden omdat Traoré op de Afrika Cup zat, Nerespas een maand later kwam dan Traoré en moest aanpassen.
El Ghazi was toen verkocht, dat was de fout. Die had pas verkocht mogen worden als er een vervanger was, dus in de zomer pas. Maar Overmars vond het belangrijker om nog even wat miljoentjes te pakken.
Kluivertje deed het redelijk tot goed en had zijn naam mee.

Het jaar daarop had Kluivertje weer in Jong Ajax moeten gaan spelen, maar dat gebeurde niet. Kluivertje was er mentaal niet klaar voor en die afweging is fout geweest.

Dus de schuld van Overmars, zoals alles de schuld van Overmars is. Gelukkig is het zijn laatste jaar bij Ajax.
Vind ik leuk
2cents +61663
woensdag 18 juli 2018 om 13:17
Dus Overmars had de persoonlijkheid van Kluivert verkeerd ingeschat en de oude wet dat de beste moet spelen in zijn geval moeten negeren?

Men probeerde dat overigens nog wel een tijdje, door Younes te laten spelen ten koste van Kluivert. Tot grote frustratie van een groot gedeelte van het Ajax publiek trouwens.

Overigens was het helemaal niet de bedoeling dat Kluivert zou gaan spelen toen Traore nog bij de Afrikacup was. Kluivert mocht het slechts gaan proberen in Jong Ajax omdat hij toe was aan wat moeilijkers dan de o19. Alleen deed hij dat zo goed dat men hem direct in Ajax 1 wilde proberen. Vrij normaal bij Ajax, toch?
Vind ik leuk
base +2338
woensdag 18 juli 2018 om 13:18
Dus dat de club gezond is en nu aankopen kan doen is ook Overmars zijn schuld.
Maar inderdaad het zou het beste zijn iedereen er uit want het is de laatste jaren al zo lekker rustig geweest met een stabiele coach die wat opbouwde en de tijd krijgt.
Door mensen als jou zal het altijd een puinhoop blijven die elk jaar iedereen vervangen willen zien worden want dat was zo een succes de laatste 4 jaar.
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1951
woensdag 18 juli 2018 om 12:38
Jammer mis hem niet door zijn arrogante houding maar mis hem wel omdat die soms zijn klasse liet zien
Vind ik leuk
Basschot +2256
woensdag 18 juli 2018 om 18:51
Soms.. heel soms en dan alleen tegen NAC en Roda
Vind ik leuk
Fritske01 +5132
woensdag 18 juli 2018 om 12:40
Ja, Ajax lijkt onder Overmars meer een handelshuis dan een voetbalclub die het hoogste nastreeft. Veel draait om het geld en minder om de supporter
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 12:41]
Vind ik leuk
Basschot +2256
woensdag 18 juli 2018 om 18:51
Tja als 19 jarige spelers je gaan blackmailen dan weg ermee!
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 12:40
http://www.asroma.com/en/news/2018/7/gallery-best-photos-from-day-8-at-trigoria#&gid=1&pid=32 veelzeggende foto lolol.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 12:43
Ik las: "gaat Sluivert klagen bij Roma"... maar ja die verdomde dyslexie
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 13:44]
Vind ik leuk
Farmer +14287
woensdag 18 juli 2018 om 14:52
Ja dat, of je zou dronken dat je al weer denken bent?
Vind ik leuk
misterTP +347
woensdag 18 juli 2018 om 12:51
De opleiding heeft hier toch prima gefunctioneerd? Je probeert topspelers op te leiden die met het niveau van Ajax 1 meekunnen en het liefst uit kunnen groeien tot de wereldtop. In het geval van Kluivert is dit gelukt, hij heeft genoeg kwaliteit voor Ajax 1 en wellicht een stap hoger. Dat Kluivert vervolgens de keuze maakt om weg te gaan is niet de schuld van de jeugdopleiding.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1089
woensdag 18 juli 2018 om 12:53
Ach als ik zie dat roma 9-0 wint en Kluivert heeft 0 goals en 0 assists zegt dat meer dan genoeg
Vind ik leuk
Itsese +6217
woensdag 18 juli 2018 om 12:53
"Wij leiden op om spelers in De Arena sowieso nog een paar jaar te zien schitteren, het publiek te vermaken. Dat is bij hem amper gebeurd." Niet alleen bij hem, dat lukt je al 4 jaar niet meer :)
Vind ik leuk
patergizmo +280
woensdag 18 juli 2018 om 13:13
Door ervaren spelers te halen, is ook een bescherming naar je eigen jeugd toe, door ze meer te laten invallen en een jaartje langer ik de jeugd te laten voetballen, hoeven ze ook niet gelijk voor 50 duizend man op hun 18 a 19de gelijk een dragende kracht te zijn, en kunnen ze gewoon voetballen tot hun 22 a 23ste om daarna voor een smak geld weg te gaan
Vind ik leuk
deltiaan +1425
woensdag 18 juli 2018 om 13:18
fans vermaken?????? nee nee miljoenen verdienen
Vind ik leuk
LarsNL16 +3611
woensdag 18 juli 2018 om 13:18
Ik vind het nog steeds doodzonde voor die jongen en ook voor het Nederlandse voetbal. Potentie en talent heeft hij echt wel, maar hij moet wekelijks voetballen om beter te worden.
Vind ik leuk
LIO7 +1775
woensdag 18 juli 2018 om 13:22
Geen woord gelogen...
Vind ik leuk
Deck010 +9832
woensdag 18 juli 2018 om 13:29
En ja hoor.....daar is ie weer. Ik had de hoop dat we nu onderhand wel eens een keer klaar waren met de berichten over Kluivertje.
Maar VP zou VP niet zijn als ze weer ergens een berichtje kunnen vinden over hem. En weer met die achterlijke foto. Het is net of ie zijn slush puppy te snel heeft gedronken Ahhhh brainfreeze.
Vind ik leuk
Muscles +1744
woensdag 18 juli 2018 om 13:33
Preciese analyse waar ik het helemaal mee eens ben. Balans, ervaring en jeugd is het Ajax dat weer de lakens echt uitdeelt en prijzen gaat winnen
Vind ik leuk
dhrwobo +43966
woensdag 18 juli 2018 om 13:39
"Wij leiden op om spelers in De Arena sowieso nog een paar jaar te zien schitteren, het publiek te vermaken. Dat is bij hem amper gebeurd."

Nou... als je opleidt om te vermaken.. waarom koop je dan in 12 maanden tijd een compleet elftal aan nieuwe dure spelers? Daarmee verklein je toch de kansen voor je 'zelf opgeleid talent' om hen een paar jaar te zien schitteren en het publiek te vermaken???
Vind ik leuk
MN223 +1637
woensdag 18 juli 2018 om 13:40
Ach, de fans van Ajax laten zich ook prima vermaken door de hoeveelheid geld die op de bank staat, en dat is met Kluivert dan weer wel prima gelukt.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 13:49
hehe, eindelijk een topic over Kluivert :)
Vind ik leuk
Iefmeister +7960
woensdag 18 juli 2018 om 13:52
Hij zegt het goed kjh kan een goede .....voor dolberg. Maar dat is het niet natuurlijk. Zo’n opleiding vs aankopen zal altijd schoksgewijs gaan. Vorig jaar amper iets kunnen aantrekken en dan leuk je wat meer op de jeugd. Dit jaar andersom. Niks mee maar er vallen zo wel geregeld goeie talenten buiten de boot.

Ik vind wel dat ze langzaamaan wat ongevoeliger mogen worden van biedingen van 20 miljoen. Daar haal je nauwelijks een goeie voor terug als het al lukt.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 14:17
Niemand intereseert het of die koekert slaagt of niet slaagt
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 14:55
Beste voorrstel .... Je kunt elke maand meer dan $ 32950 bij je thuis verdienen, en het meest bijzondere is dat het veel interessant is om alleen wat websites te controleren en niets anders. Geniet van fulltime en freedome geld, ook een geweldige carrière in je leven .... Meer informatie krijgen ..


HIER ➤➤➤➤➤➤➤➤ w­w­w.W­e­b­J­o­b­8.C­o­m
Vind ik leuk
windforce11 +3416
woensdag 18 juli 2018 om 16:35
Oh echt? Ik ga het gelijk doen....
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 15:23
Lekker belangerijk!
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
woensdag 18 juli 2018 om 15:28
Eeuwige soap dit. Zo'n ondankbare rotjoch kun je echt wel missen
Vind ik leuk
windforce11 +3416
woensdag 18 juli 2018 om 16:34
Dolberg is geen eigen jeugd
Vind ik leuk
Jan Nijhof +642
woensdag 18 juli 2018 om 17:34
"Daar trekken jonge talenten zich aan op", mooie redenering maar zo praat je alles goed. Plan Cruijff was 'bijkopen waar de opleiding niet voldoende levert'. Ik vind het prima dat die meetlat strakker komt te liggen, maar dan moet hoofd jeugdopleiding er vooral ook oog voor hebben dat ze daar dus beter hadden mogen leveren, dat ze daar uitdaging in zien. Dat zou ik beter passend vinden bij een ambitieus, zelfkritisch hoofd jeugdopleiding.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 18:37
Oud nieuws, herhaalde vraag in n oud jasje....
Vind ik leuk
Bella +0
woensdag 18 juli 2018 om 21:48
Zit je nu met opgeleide ex-psv’ers in je maag! Labi-rat en Stuntelaar
Vind ik leuk
Lesseh +144
woensdag 18 juli 2018 om 22:34
Justin Kluivert zal niet slagen bij AS Roma, het zijn stuk voor stuk betere en geharde voetballers in de Italiaanse competitie, geen schijn van kans. Mag staks de schoenen gaan poetsen van de voetballers.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 22:36]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws