Van Leeuwen: 'Bieden ons spelers aan waarbij PSV zich achter de oren zou krabben'

    Van Leeuwen: 'Bieden ons spelers aan waarbij PSV zich achter de oren zou krabben'

    woensdag 18 juli 2018 om 22:22

    FC Twente heeft na de miljoeneninjectie van investeerders en de steun van de gemeente Enschede verreweg het grootste budget in de Keuken Kampioen Divisie. De Tukkers hebben 4,5 miljoen euro beschikbaar om de selectie vorm te geven.

    Technisch directeur Ted van Leeuwen beseft dat hij aan de bak kan. Hij denkt dat FC Twente liefst acht tot negen nieuwe spelers nodig heeft. "We moeten nog een heel elftal vullen. Het goede nieuws is dat we na de bekendmaking zo'n 450 nieuwe vrienden erbij hebben die allemaal makelaar van beroep zijn", zegt Van Leeuwen tegen FOX Sports.

    "Die bieden ons spelers aan waarbij PSV zich twee keer achter de oren zou krabben of ze het wel konden betalen", vervolgt de directeur. "Men denkt dat we nu schatrijk zijn. Wat er werkelijk is, is dat we niet meer geld hebben dan dat we dachten. We moeten nog steeds zuinig aan doen."

    Twente nam vorige week Xandro Schenk transfervrij over vaan Go Ahead Eagles en trok ook al Tim Hölscher en Wout Brama aan. Verder werden Ulrich Bapoh en Matt Smith gehuurd.

    Plaats een reactie

    035 +5411
    woensdag 18 juli 2018 om 22:25
    Mooi
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:27
    Ik proef een hele sterke smaak, het heet fraude
    Vind ik leuk
    035 +5411
    woensdag 18 juli 2018 om 22:28
    Misschien jouw tanden niet gepoetst na jouw belastingaangifte? :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:30
    Heb een kunst gebit, dusja of dat nou de reden zal zijn betwijfel ik
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:32
    Hwahaha hwahaha
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:36
    Hij is ook gelijk stil. Dat antwoord had hij niet verwacht.
    Hij heeft gelijk storing in zijn schedel
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 22:37]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:37
    Brainfreeze..... ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:07
    Ook al heb je een kunstgebit, moet je je gebitje poetsen, of meur je anders graag uit je mond -;)
    Vind ik leuk
    035 +5411
    woensdag 18 juli 2018 om 23:14
    precies.........
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:32
    Hij had het over tanden poetsen. Ik moet me gebit poetsen :p. Ik elke avond en ochtend douche ik en poets ik mijn uitneembare supersonische tanden 😅
    Vind ik leuk
    035 +5411
    woensdag 18 juli 2018 om 23:12
    Alles werkt perfect bij mij dus daar geen zorg over.Met een kunstgebit kun je ook uit je straatje stinken DAF.
    Maar........... jouw belastingaangifte klopt wel, want daar ging het mij om. :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:56
    Ik proef een hele sterke angst: volgend jaar F.C. Twente weer tegenkomen in de Amstel Cup.
    Vind ik leuk
    Molshoop +108
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:26
    https://www.nrc.nl/nieuws/1990/07/12/boete-ajax-voor-fraude-twee-miljoen-6935227-a286639

    I rest my case...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:47
    Lopen ze nu bij Twente ook al met "Frenkie" te leuren?
    Vind ik leuk
    Bertus +5221
    donderdag 19 juli 2018 om 07:08
    Met Ted van Leeuwen aan het roer zou ik maar niet al te gerust zijn. Vraag het eens bij zijn vorige werkgevers hoe ze over hem denken.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:26
    Had ik maar van dat soort vrienden.!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:27
    Ben je weer back kerel?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:31
    Zekers. :-)
    Vind ik leuk
    035 +5411
    woensdag 18 juli 2018 om 23:15
    Nieuw accountje?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:16
    Zekers
    Vind ik leuk
    035 +5411
    woensdag 18 juli 2018 om 23:22
    Heppie weer wat fouts gedaan dan met een ban als gevolg?
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2678
    woensdag 18 juli 2018 om 23:29
    Zekers!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 23:30]
    Vind ik leuk
    035 +5411
    woensdag 18 juli 2018 om 23:30
    LOL
    Vind ik leuk
    Schaar +1479
    woensdag 18 juli 2018 om 22:26
    Je moet ook af en toe een gokje durfen wagen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:26
    Zouden ze niet lekker een stukkie van de schulden aflossen
    Vind ik leuk
    SimonSays +5926
    woensdag 18 juli 2018 om 22:39
    Nee joh, alles op rood.
    Vind ik leuk
    mortagon +1155
    donderdag 19 juli 2018 om 00:50
    Als die monstermann er nog zat zouden ze alles op groen zetten kan je het meeste winnen;)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1834
    woensdag 18 juli 2018 om 22:26
    Stoere praat vd degradant, als ie dat al gezegd heeft. Ik persoonlijk wil niks met Twente te maken hebben da’s geen voetbalclub, die schulden onverantwoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:32
    Geen voetbalclub... hebben wel na de top 3 de meeste supporters, maar zijn geen voetbalclub? Ik vind het een geweldige club dat ze ondanks deze moeilijke tijd achter hun club blijven staan. Gauw weer terug naar de ED met Twente!
    Vind ik leuk
    Counterattack +11106
    woensdag 18 juli 2018 om 22:39
    Helemaal mee eens, AZ heeft het helaas ook al een keer mee gemaakt en Twente helaas ook.
    Ik hoop op Twente, NEC en dan een derde traditionsvereijgn.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11410
    woensdag 18 juli 2018 om 22:44
    Die tweede liever niet.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11106
    woensdag 18 juli 2018 om 22:47
    Ieder zijn voorkeur. :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 04:55
    Vak DUBBEL DOWN ARNHEM
    Vind ik leuk
    klick +769
    woensdag 18 juli 2018 om 22:45
    En evengoed geen bestaansrecht. Diep triest en echt onbegrijpelijk dat ze aankopen gaan doen
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:43
    Waarom zou de 4e club van Nederland geen bestaansrecht hebben? 19.000 supporters die een seizoenskaart kopen voor de Jupiler League (KKD). Waar vindt je dat?
    En als je selectie nog geen 11 volwaardige spelers bevat, dan vindt jij het onbegrijpelijk dat F.C. Twente aankopen doet? Zet je heen over de afgunst.
    Vind ik leuk
    klick +769
    donderdag 19 juli 2018 om 07:47
    Ik heb geen afgunst maar heb een hekel aan vals spelen!
    Ondanks de goeie supporters blijft het beleid in de club aankopen ondanks dat ze op een haar na failliet zijn. Raar beleid als je het mij vraagt. volgens mij kunnen ze met deze selectie makkelijk meedraaien om het kampioenschap! Tevens nog de aankoop die ze bij sparta weggekaapt hebben voor een hoog salaris. Ze kunnen het financieel niet rond breien. dan houdt het wat mij betreft op!
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    donderdag 19 juli 2018 om 08:54
    Ik heb ook een hekel aan vals spelen. Maar Twente was niet de eerste club die het deed, en zal ook zeker niet de laatste zijn.

    Overigens is die 4,5 miljoen het totale spelerssalarissenbudget dat Twente heeft, dus dat is inclusief de salarissen van de spelers die nu al onder contract staan. Het zou fijn zijn als onze volksmenners van VP zulke nuances zouden aanbrengen om niet iedereen die strak staat van de afgunst/hekel/haat weer te laten ontploffen.
    Vind ik leuk
    klick +769
    donderdag 19 juli 2018 om 18:30
    Dus omdat meerdere clubs dit doen is het maar goed? Als je boven je stand leeft moet je gas terug nemen en niet gas bij! begroting van 20 miljoen kom op zeg. Wie vals speelt moet pijn lijden! en 3 gele kaarten is inmiddels wel een keer rood
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    donderdag 19 juli 2018 om 19:34
    Twente kan het dus met het nieuwe steunpakket, met extra geld van investeerders en opschorting(geen kwijtschelding) van 2 haar voor de rente en aflossing, de financiën op orde. Nu hi weer.
    Vind ik leuk
    klick +769
    donderdag 19 juli 2018 om 21:00
    Naar verluidt betaalt Twente twee jaar lang geen aflossing, rente en verzekeringspremie voor een door de gemeente verstrekte lening.

    Dus niks uitgesteld, tevens hangt hun nog veel boven het hoofd:

    - belasting schuld 4,4 miljoen
    - onbetaalde zaak waarnemers 6-10 miljoen
    - voor topsalarissenspelers wegkapen
    - compensatie zoals beloofd voor andere clubs laten varen

    Een garantstelling betekent dat de gemeente 7 miljoen betaalt aan schuldeisers van de club als FC Twente dat zelf niet kan. Bij de gemeente heeft Twente al een lening van 17 miljoen lopen en Enschede staat ook al voor 8,4 miljoen garant. Bij een bankroet van de club moet de stad dus 25,4 miljoen afschrijven. Twente moet de gemeente komend seizoen 2,1 miljoen euro aan rente en aflossing betalen.

    als jij dit normale vind in een bedrijf weet ik het niet meer
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    donderdag 19 juli 2018 om 23:35
    Dat die rente, aflossing en premie na die 2 jaar alsnog moet worden betaald is zo klaar als een klontje. Zo heeft de gemeente dat vanaf het begin gecommuniceerd.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1834
    woensdag 18 juli 2018 om 22:45
    Opdoeken schulden zijn onverantwoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:00
    Real had ook vele schulden, maar worden ook niet gestraft. Op een gegeven moment zelfs honderden miljoenen en de enige straf 1 zomer geen transfers mogen doen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1834
    woensdag 18 juli 2018 om 23:32
    Goed verglijk 👍🏻
    Vind ik leuk
    mortagon +1155
    donderdag 19 juli 2018 om 00:53
    Real kan elk jaar zn rente betalen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4707
    woensdag 18 juli 2018 om 22:28
    De jeugdopleidingen van Ajax hebben een eigen budget van 7 miljoen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11106
    woensdag 18 juli 2018 om 22:40
    Mede daarom denk ik ook kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19142
    woensdag 18 juli 2018 om 22:28
    Laat ze maar terug komen hoor...
    Vind ik leuk
    luccerd +3036
    woensdag 18 juli 2018 om 22:30
    Pffff, en wij maar wachten op Korotaev....

    Maarja, van de andere kant, Roda moet volgens Molenaar weer vanaf ground zero gaan opbouwen. Misschien zitten we dan 2 jaar in de KKD, hopelijk wordt er dan wel verantwoord beleid gevoerd en hoop ik stiekem toch een beetje op wat beter voetbal... We zullen zien wat de tijd brengt...
    Vind ik leuk
    NvC +3751
    woensdag 18 juli 2018 om 22:36
    Wees blij dat je het doet op een manier waarbij je sympathie weet te onderhouden met het generale voetbalpubliek.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:49
    Precies! De enige juiste manier was dat Twente twee jaar geleden de gevolgen had geaccepteerd, namelijk vanaf 0 beginnen in de 1e divisie. Bovendien was een instelling van 'we gaan er alles aan doen om onze schulden weg te werken en onze naam te zuiveren' op zn plek geweest. Nee, we stellen een spelersbudget op van 4.5 miljoen... Ze moeten zich diep schamen in Enschede. Al spelen ze over 5 jaar weer europees voetbal, de vereniging is lucht voor mij!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 00:04
    Lucht op het stadhuisplein, wat wil je nog meer?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 22:38
    Jouw situatie bezorgt mij een moreel dilemma: ik hoop dat fc Twente promoveert, maar gun het Roda ook, evenals bijvoorbeeld Sparta.
    Ik hoop voor ons beiden rust en goed beleid. Die td van jullie, Van Veldhoven is denk ik een goeie vent. Als trainer rustig, steunt het elftal etc. Eindigden jullie met hem na een moeilijk jaar niet op een hoge positie, dat jaar erop?
    Groeten
    Vind ik leuk
    NvC +3751
    woensdag 18 juli 2018 om 22:30
    Voor de supporters van Twente hoop ik dat ze blijven bestaan maar deze club verdient het om keihard failliet te gaan.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 22:40
    Dit lijkt mij een contradictio in terminis.
    Vind ik leuk
    NvC +3751
    woensdag 18 juli 2018 om 22:41
    Dat is het ook. Gun de supporters het niet, maar de club wel.
    Vind ik leuk
    JordiHgl +10
    woensdag 18 juli 2018 om 23:05
    NCV dit is de eerste zinnige opmerking die ik hier lees. Je hebt gelijk. Feit is dat alle Fctwente supporters schamen zich voor wat er is gebeurt. Twente is gewoon een prachtige club. Dat er wanbeleid is gevoerd moge duidelijk zijn. Maar dit zijn individuen geweest waaronder Munsterman en van der Laan. Voor de mensen die hier Twente lopen te bashen hoop ik dat ze nooit zulke bestuurders krijgen als wij hebben gehad. Één ding is zeker 9 van de 10 eredivisie clubs waar dit was gebeurt zou geen hond meer komen kijken. Twente heeft hondstrouwe supporters en verkoopt gewoon meer seizoenskaarten als het jaar ervoor. Dan heb je wat mij betreft zeker bestaansrecht. De meeste azijn zeikers op dit forum weten niet eens waar ze over praten. Forza Twente!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:35
    Wat een bullshit niemand komt met 10 mil spelers bij jullie aan!
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 22:49
    Jawel, want in de KKD speel je niet met 11 tegen 11, maar 10 miljoen tegen 10 miljoen.

    In mijn vlegeljaren speelden we met 704 tegen 704, behalve Ajax . Die verschenen gewoon met z’n elven als godenzonen op het veld, maakten veren met was vast aan de ledematen en vlogen buiten bereik over ons heen. Vandaar dat ze altijd wonnen. 1 van hen vloog echter te dicht bij de zon. Die heette Icarus , maar wij mochten gewoon Abe Lenstra zeggen.
    Zijn gemummificeerde lichaam ligt opgebaard bij onze mooie Grolsch Polman veste, op de Potzdammer Platz, want Twente ligt in oost Duitsland.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:36
    4,5 miljoen zwart geld lekker. :)))
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    woensdag 18 juli 2018 om 22:36
    Een rare man, maar wel een goede TD
    Vind ik leuk
    Eendracht +15711
    woensdag 18 juli 2018 om 22:39
    Wel leuk dat Tedje mijn mails leest....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    woensdag 18 juli 2018 om 22:49
    NOT SPAM in de onderwerp regel gezet?
    Vind ik leuk
    Gilze +171
    woensdag 18 juli 2018 om 22:44

    Is t dan de fameuze Munterman??
    Vind ik leuk
    Rene Tak +147
    woensdag 18 juli 2018 om 22:46
    Miljoenen schuld,... toch ruim 4 miljoen buget voor spelers te kopen/ huren?
    Vreemd...
    Vind ik leuk
    Basschot +2211
    woensdag 18 juli 2018 om 22:47
    Juist dure en niet presterende trainers en spelers zijn o.a. schuldig aan deze situatie.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    woensdag 18 juli 2018 om 22:48
    Er zijn genoeg spelers transfervrij of werkloos die daar kunnen spelen. Die zullen je nog verbazen ook want die gaan ervoor.
    'Dure' nieuwelingen zien Twente toch maar als tussenstap en zijn volgned jaar weer weg als ze niet promoveren.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    donderdag 19 juli 2018 om 08:58
    4 miljoen om salarissen te betalen. Dat is inclusief de nu al aanwezige spelers als Assaidi, Boere, Brama etc...
    Vind ik leuk
    Basschot +2211
    woensdag 18 juli 2018 om 22:46
    Dacht dat Twente laatste jaren zoveel in de jeugd had geinvesteerd? Met o.a. Jong FC Twente. Waar zijn al die talenten gebleven dan?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 22:58
    Die waren het wachten zat en spelen nu in het eerste van so you think you can dance en boer zoekt vrouw.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    woensdag 18 juli 2018 om 22:46
    Schenk kwam niet transfervrij over. Er is een afkoopsom (vergoeding) aan Sparta betaald.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 22:57
    Er is geen afkoopsom betaald. Schenk was transfervrij.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 22:57]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    woensdag 18 juli 2018 om 23:04
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/824911/sparta-komt-met-statement-transfer-van-schenk-gaat-niet-door.html

    Sparta heeft gewoon geld gehad dus. Afkoopsom, vergoeding, financiele compensatie. Noem het zoals je wilt, maar Schenk heeft dus geld gekost.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 23:16
    Schenk stond op het punt om bij Sparta te teken en zag daar op t allerlaatst moment vanaf.
    Schenk heeft Sparta gecompenseerd voor oa de gemaakte kosten en tekende niet veel later transfervrij bij FC Twente.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 22:51
    Nee dat denken ze niet. Ze weten wel dat jullie onverantwoorde dingen doen. Te gek voor woorden dit: 14 miljoen krijgen van investeerders nadar de Gemeente weer Sinterklaas is en zelf ruim twee mio schade oploopt om vervolgens weer 4,5mio te gaan besteden aan spelers. Dus weer (te)vette contracten en de cirkel is weer rond. Het houd niet op, niet vanzelf.
    Licentiecommissie wakker worden.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 22:59
    Hopelijk gebeurd in Enschede niet wat er in in Utrecht is gebeurd. Dat de gemeente voor 20,5 (!) miljoen het schip inging dankzij FC Utrecht.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 23:08
    Vergeefse moeite: de leden van de licentiecommissie hebben we afgeknald. Wij hebben het in de Oostvaardersplassen namelijk niet zo op pottekijkers . Zeker niet nadat de tuchtcommissie ons pittoreske vissershaventje pearl harbor onverwachts plat wilde bombarderen met bommen. Grote aanstichters waren Gudde en Smit, die briefjes vol propaganda uitstrooiden over onze mooie Twentse killing fields. Allemaal vuilspuiterij over fraude en bedrog. Bij ons is doyen niets anders dan een middeltje om de eikenprocessierups te bestrijden.
    Zo zie je maar dat elkaars taal en gewoontes kennen altijd leidt tot wederzijds begrip.
    Vind ik leuk
    Molshoop +108
    donderdag 19 juli 2018 om 01:05
    Ja joh. Laten we het vooral doen met de selectie die we hebben. Daarmee zullen we zekers te weten op de lange termijn bestaansrecht opbouwen. Lekker makkelijk lullen. Wat heb je eraan wanneer je de schulden wegsaneert om er vervolgens achter te komen dat je een selectie hebt die amper achtervang op de bank heeft zitten en op het veld spelers heeft staan die, wanneer ze willen dromen over een evt. kampioenschap, beter een dvd uit 2010 kunnen opzetten omdat ze in de verste verte niet hoeven te rekenen dat ze dit ooit gaat lukken?! Ja, er moet bezuinigd worden. Ja, er moeten schulden weggesaneerd worden (en volgens mij zijn ze daar al druk mee bezig). Maar je moet ook op de lange termijn je voorbestaan garanderen om uiteindelijk financieel weer gezond te kunnen worden. Daar hoort bijvoorbeeld de noodzaak om te promoveren bij. Want een club met de omvang van Twente kan maar 1 of 2 seizoenen overleven in de KKD. Maar laten we het vooral over geldsmijterij gaan hebben. Lees onderstaand artikel. Veel succes!
    https://www.platform-investico.nl/artikel/creatief-met-staatssteun/
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 06:15
    FC Fraude dit heeft geen bestaansrecht !!!!
    Vind ik leuk
    Molshoop +108
    donderdag 19 juli 2018 om 12:18
    Jouw mening. Goed onderbouwd ook...
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 12:36
    Dit hoeft toch ook geen uitleg lijkt me....of heeft jouw voetbalclubje altijd netjes en eerlijk gehandeld
    Vind ik leuk
    Molshoop +108
    donderdag 19 juli 2018 om 18:24
    Dat hoor je mij niet zeggen. Maar het verleden leert dat er wel meer clubs niet zuiver op de graat zijn. Die hebben dus ook geen bestaansrecht meer volgens jou? Straffen? Zeker (is ook al gedaan)! Opheffen? Gaat Veels te ver.
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 22:38
    Twente is de eerste en enige bij wie het bewezen is en gewoon te weinig gestraft is. Sterker nog ze worden door gemeente, sponsoren en de knvb nog beloont ook. Te zot voor woorden en niet meer uit te leggen
    Vind ik leuk
    Molshoop +108
    donderdag 19 juli 2018 om 22:46
    Voordat je gaat beweren dat jouw clubje het braafste jochie van de klas is:

    https://www.nrc.nl/nieuws/1990/07/12/boete-ajax-voor-fraude-twee-miljoen-6935227-a286639
    Vind ik leuk
    Baszabas +608
    donderdag 19 juli 2018 om 16:00
    https://www.twentefans.nl/nieuws/bestuur-beleid/179185/ajax-kreeg-bij-de-bouw-van-de-arena-veel-meer-gemeentegeld-dan-fc-twente
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 16:06
    Ja....dus ?
    Twente moet failliet !!!!
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 16:56
    Gaat hier toch om fraude door de club list en bedrog ....niet om een stadion . Jullie coke snuivers zijn te dom om het te snappen
    Vind ik leuk
    Molshoop +108
    donderdag 19 juli 2018 om 18:27
    Zo zeg! De intelligentie spat van je opmerking af. Cursusje dom lullen gevolgd?
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 22:36
    Ja dat klopt.
    Dom lullen doet men in Tukkerland al een tijdje omnde maffia praktijken goed te praten
    Heel Nederland walgt van jullie
    Vind ik leuk
    Molshoop +108
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Spreek voor jezelf. Mijn gevoel voor hypocriete types zoals jij is geheel wederzijds. En voor wat betreft ons ‘cokesnuivers’: er zullen daar in de Arena minstens zoveel (zo niet meer) regelmatig hun neusje poederen.
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 22:47
    Interesse ligt bij ook niet in de Arena en daat gaat deze topic ook niet over. Steek je kop maar lekker in het zand en blijf je als calimero gedragen door maar ooit valt voor jullie het doek en hang ik mijn vlag uit.
    Want....,eerlijkheid duurt het langst
    Vind ik leuk
    Molshoop +108
    donderdag 19 juli 2018 om 23:57
    Ik steek mijn kop allesbehalve in het zand. Maar ik erger mij groen en geel aan huis-tuin-en-keukenmoraalridders zoals jij die beweren dat Twente de enige club is die over de scheef is gegaan, schande spreken en onder het mom van ‘eerlijkheid duurt het langst’ natte dromen hebben over scenario’s waarin ooit het doek zal vallen. Wake up call: het signaal vanuit de supportersgroep en sponsoren is duidelijk! Vervelend hè, die wekker die je weer doet ontwaken in de realiteit...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 00:27]
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    vrijdag 20 juli 2018 om 05:39
    Als jij in sprookjes geloofd is dat prima.
    Nu jij maar eena een andere club waarvan bewezen is dat zij ook gefraudeerd en opgelicht hebben!
    Blijkbaar vinden jullie dit allemaal normaal. In het besrijfsleven ging de stekker er allang uit.
    Je kunt toch niet de boel jaren lang maar oplichten en er geen straf voor krijgen
    Vind ik leuk
    Molshoop +108
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:07
    Je kunt een bvo niet vergelijken met het bedrijfsleven. Mensen halen niet hun identiteit uit een bedrijf. Een voetbalclub heeft die functie echter wel. Daarnaast heeft het ook een belangrijke rol als pulfactor voor het bedrijfsleven. Verder is het ook een factor die het gezicht van de regio bepaald (misschien nu niet heel positief, maar toch). En het geeft een hele grote schare iets om naartoe te leven. De wedstrijden zijn voor veel mensen iets waar de hele week naar uit wordt gezien. De sponsoren en de gemeente snappen dit. Zelfs de Romeinen begrepen dit principe en zorgden voor de gladiarorengevechten e.d.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:26
    Phfff.... Je blijft het dus gewoon goedkeuren.
    Veel plezier als je srraks in ieder sradion wordt uigekosts stelletje stumperds
    Vind ik leuk
    Molshoop +108
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:24
    Jammer dit. Ga hier ook geen woorden meer aan vuil maken. Nog een prettige voortzetting verder.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 05:09
    Ik ben het helemaal met je een ik erger me ook al jaren aan dat niet zeggende clubje uit enschede hoe komen ze er toch elke keer mee weg ik las ergens dat ze 60 miljoen schuld hadden en dat ze het eerst in brussel moesten laten goed keuren alle clubs moeten nu in opstand komen en dat twente mooi boycotten dat clubje bedriegers en fraudeurs moeten ze voorgoed opsluiten en weg laten rotten dus voor alle glory twente geilers schaam je diep dat je fan bent van zo.n gedrocht van een club boontje komt om zijn loontje jullie gaan wel weer in de fout en dan is het wel game over met dat net niet provincie clubje en dan zijn alle normale nederlanders net als ik blij en dan is het doei doei fc corrupt we zullen zien wie het laats lacht stelletje losers dat zijn die twente supportertjes
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 05:13]
    Vind ik leuk
    buenosje +856
    donderdag 19 juli 2018 om 09:14
    Geinig dat jij Messi dan een legend vindt. Heeft hij ook niet iets met belastingontduiking te maken? Opsluiten en weg laten rotten dan maar, of niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 16:28
    messi is een legende twente is een niet zeggende club dat boeren kut clubje mag niet in een adem genoemt worden met zo,n geniale voetballer jij zal zeker zo,n zillege twente supportertje zijn ofniet pannekoek dan moet je diep schamen
    zo,n speler met zo,n G clubje vergelijken een fijne dag nog

    Vind ik leuk
    buenosje +856
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:40
    Dat jij in één adem zoveel spelfouten weet te produceren zegt mij genoeg.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1217
    woensdag 18 juli 2018 om 22:54
    Zei de TD van achter zijn scherm met FM 18 op de achtergrond. Morgen staat er ook weer 450 man, personeel van de schuld eisers nu Twente toch geld heeft
    Vind ik leuk
    Baszabas +608
    woensdag 18 juli 2018 om 22:59
    Tedje is de goeiste!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6018
    woensdag 18 juli 2018 om 23:09
    Er zitten vast pareltjes tussen, Van Leeuwen
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +742
    woensdag 18 juli 2018 om 23:09
    Wanneer je 4,5 miljoen beschikbaar hebt, waarom moet de belasting betaler dan garant staan voor 7 miljoen?????
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    donderdag 19 juli 2018 om 08:59
    Nieuwsbericht gemist? Die garantstelling gaat niet door.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +742
    donderdag 19 juli 2018 om 21:59
    Waarschijnlijk in de krant van de wijzen uit het Oosten.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    donderdag 19 juli 2018 om 23:37
    Twente heeft wel om die extra garantstelling gevraagd, maar uiteindelijk niet gekregen. Lees de artikelen sinds dinsdag maar eens goed terug.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:10
    Het is duidelijk dat mensen een zeer naïef beeld over ondernemen hebben. Bedrijven moeten investeren als ze winst willen maken, dat is waarom bedrijven zich in de schulden steken om later meer geld te verdienen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20771
    donderdag 19 juli 2018 om 06:08
    Kan je wel pedant gaan lopen dat anderen niets weten van ondernemen, maar bij vrijwel elk ander fatsoenlijk bedrijf gaan de deuren gewoon dicht.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 06:27
    Als bedrijf weeg je je investering goed af. Dan kom je tot de conclusie dat met de bestaande schuld een investering van 4,5mio onverantwoord is. Dit is niet zakelijk handelen, dit is gokken dat het goed gaat. Ook in de KKD wordt je niet even kampioen door veel geld uit te geven. Het zal dit jaar dringen worden voor promotie.
    Vind ik leuk
    Smash +3223
    woensdag 18 juli 2018 om 23:10
    Wat een stakker deze man!
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6396
    woensdag 18 juli 2018 om 23:29
    Jij snapt het niet
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 06:13
    Wij snappe dat FC Fraude nog bestaat....dat had nooit gemogen .
    En nu weer lekker geld uitgeven van een ander.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6396
    donderdag 19 juli 2018 om 11:42
    Jij snapt het ook niet
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 12:37
    Leg uit dan
    Vind ik leuk
    Smash +3223
    donderdag 19 juli 2018 om 17:00
    Nee! Leg uit LinkeLoutje!

    Te schandalig voor woorden, dat deze man nog bijdehand gaat lopen doen. Een beetje terughoudendheid zou in deze situatie wel op zijn plaats zijn. Ze moeten nog miljoenen betalen, maar praten wel weer over 4,5 miljoen dat ze te besteden hebben.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    donderdag 19 juli 2018 om 23:39
    Twente heeft geen 4,5 miljoen te besteden aan salarissen van transfervrije en huurnieuwe spelers. In dat bedrag zit namelijk ook de salarispost van de al aanwezige spelers. De media probeert weer goedkoop te scoren over de rug van Twente en jij trapt daarin.
    Vind ik leuk
    Smash +3223
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:56
    Nou, nee hoor! Ik hoor het hem zelf zeggen, dus hoezo probeert de media goedkoop te scoren?
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:04
    De media brengt het alsof Twente nu nog 4,5 miljoen kan gaan uitgeven. Ze zeggen er niet bij dat het merendeel al in de huidige spelers is gestoken.
    Vind ik leuk
    Smash +3223
    vrijdag 20 juli 2018 om 17:44
    Dat gordijn houdt die Van Leeuwen hier dan toch zelf op!
    Hij krijgt de microfoon onder zijn neus geschoven, dus hij kan alles zeggen. Zelf gooit hij het rookgordijn op, door te stellen dat er spelers aangeboden worden, waarbij PSV zou moeten kijken of ze het kunnen betalen. Dit impliceert natuurlijk niet dat die spelers ook komen, maar duidelijker maakt het dit verhaal niet.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:21
    Hij wil alleen maar aangeven dat er suffe zaakwaarnemers zijn die denken dat ze veel te dure spelers bij Twente kunnen stallen. Tevens geeft Ted met zo'n uitspraak aan dat zulke zaakwaarnemers hem niet meer hoeven te bellen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    Smash +3223
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:28
    Klopt, maar hij laat wel de ruimte open, om het anders te interpreteren. (Maar dat is niet de eerste keer bij deze vage man).
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6396
    woensdag 18 juli 2018 om 23:28
    Mooie vent!
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11791
    woensdag 18 juli 2018 om 23:32
    4,5 miljoen is meer dan Utrecht beschikbaar heeft. En dan las je vorige week nog dat ze failliet zouden gaan. Vragen...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:38
    De kampioen PSV als referentiekader om top te halen, aanzien van PSV gegroeid.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 23:41
    Nee hoor, het is meer om aan te geven hoe weinig geld PSV eigenlijk heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:45
    Dat is het financiële aspect.
    Ik bedoelde het sportieve aspect.
    Dat waren in jaren 70 jullie en wij.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    donderdag 19 juli 2018 om 09:02
    Dat die zaakwaarnemers niet uit hun doppen kijken, kun je Twente niet aanrekenen.

    Van Leeuwen geeft een voorbeeld van de aanbiedingen dij hij krijgt, niet van de aanbiedingen die Twente kan/wil doen!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 12:03
    mee eens rock
    en nu als de wiedeweerga terugkomen op eredivisie niveau
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 00:21
    Laat maar eens zien meneer van leeuwen praatjes voor 10 maar voorlopig mag je gewoon je handen weer dicht knijpen dat een ander de rotzooi weer schoonvegen ik ben blij voor de supporters want waar zijn nou de grote heren die de boel hebben afgebroken en die bijna een club ten gronde laten gaan
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    donderdag 19 juli 2018 om 00:30
    Joop Munsterman en Aldo van der Laan zijn uit de kast gekomen en wonen nu samen in een luchtkasteeltje in Markelo, aan de oevers van de Loire. Ze leiden een teruggetrokken bestaan en genieten van een glaasje Doyen wijn en uitzicht op de scheve toren van Girona.
    Vind ik leuk
    Ron777 +73
    donderdag 19 juli 2018 om 00:58
    Ze mogen de aflossing en rente dit jaar niet te betalen is 4 miljoen nu gaan ze voor 4,5 miljoen spelers kopen dit is weer extra schulden aan het einde van seizoen dan is het dus echt afgelopen en gemeente kan fluiten maar hun geld
    Vind ik leuk
    Hhke +9
    donderdag 19 juli 2018 om 01:02
    Mafkees. Mi zn bakkes ment ie t wir te wete
    Vind ik leuk
    grptje +108
    donderdag 19 juli 2018 om 02:44
    Gaan weer frauderen klote club scheilheilige bende oplichters en die wethouders zijn scheitbakken gemeenteldie hun geld uitgeven als zijn het snoepjes
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 03:17]
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 06:10
    Die gasten belazeren jaren de boel....Gaan vervolgens een beetje zielig om medelijden en geld schooien en de de gemeente onder druk zetten om nu weer met een grote bek rond te lopen en het raar vinden dat iedereen ze uitkots
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    donderdag 19 juli 2018 om 10:15
    Wij vinden het helemaal niet raar dat we worden uitgekotst. Integendeel, dat vinden we juist prettig. Onze hoofden hebben namelijk de vorm van een emmer. Gevolgje van 30.000 jaar evolutie, want Heracles Twente ligt door het Twentekanaal als natuurlijke barrière totaal geïsoleerd van de rest van Zanzibar.
    Mijn vriendin is trouwens een vogelbekdier, ze is geboren op IJsland maar wegens mishandeling op 7 zonnewendejarige leeftijd het ouderlijk huis ontvlucht.

    Westerlingen hebben een doodnormaal huis-tuin-en keuken waterhoofd. Bijwerking van guinoa en bakfietszadels. Guinoa heeft een t-max van 4 uur, dus ik raad actieve kool aan.

    Ik hoop dat we wat dichter bij elkaar zijn gekomen.
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    donderdag 19 juli 2018 om 10:58
    Persoonlijk heb ik zaagsel hoofd al is deze wel van een donor uit Twente.....nadenken lukt me niet meer. Kan door dat Tukker koppie alleen nog coke en wiet verdragen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31433
    donderdag 19 juli 2018 om 07:22
    Nou weer een meevaller voor fc failliet.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1365
    donderdag 19 juli 2018 om 08:03
    De twente aanhang is wel makkelijk op te naaien.
    Ik snap dat het niet leuk is als je telkens zulke reacties leest,maar gun hen het plezier niet.

    Als je tegengas geeft hebben ze nog de grootste lol ook
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9039
    donderdag 19 juli 2018 om 08:07
    Joaaaa jiasaa
    Vind ik leuk
    Mooseair +81
    donderdag 19 juli 2018 om 08:12
    Ik blijf het wel grappig vinden, al die mensen die blijven haten richting Twente.

    Stel dat er bij de top drie hetzelfde was gebeurt. Dat er twee personen de boel bedonderen zoals bij Twente en die komen hierdoor ook in de shit. Moet dan heel Ajax, PSV of Feyenoord hiervoor bloeden? of zoals ons lieve Quaresmaatje zegt achter de tralies? Volgens bepaalde mensen blijft Twente maar liegen en bedriegen. Hoezo? dat er telkens weer een lijk uit de kast komt, omdat Munsterman en co iedereen jarenlang te slim af waren behalve zichzelf of die slappe kneusjes die vorig jaar niet wouden voetballen, waardoor ze degradeerden. Hierdoor ontstaat er toch een heel andere situatie telkens.

    Ja er zijn de laatste jaren teveel lijken uit de kast gekomen en de situatie is nog gewoon een drama. Twente wil graag weer wat opbouwen en persoonlijk vind ik dat ze op de goede weg zijn door de poppetjes op de juiste plek te zetten. Maar als het helpt voor alle haters. Sorry voor alle ellende namens FC Twente en ik hoop dat jullie nooit in dezelfde situatie terecht zullen komen.

    Ohja, nog een ding. Mochten er hier leraren nederlands zijn dit dit lezen, ook sorry voor de taalfouten.

    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 08:44
    Beste voetballiefhebbers/Twente haters,

    Misschien is het goed voor jullie om onderstaand artikel eens te lezen en na te gaan of je eigen club er zonder "staatssteun" er nog wel geweest was.
    https://www.platform-investico.nl/artikel/creatief-met-staatssteun/

    Hierbij een kort overzicht van wat er in het artikel zoal te lezen is.
    Vitesse en ADO hebben het meeste gemeenschapsgeld in de club zitten. Samen met nog 7 andere clubs hebben zij meer geld ontvangen van de gemeente dan Twente ooit heeft gekregen/geleend.

    In vele gevallen gebeurde dit door aan- en verkoop van grond en stadions.
    In sommige andere gevallen ging het om kwijtschelding van schulden tot wel ruim 6 miljoen euro.

    Ook "sympathieke" clubs als Cambuur, Sparta en De Graafschap waren er allang niet meer geweest zonder de overheid.

    De moraalridders van De Graafschap (op dit forum) moeten misschien ook hun mond houden. Het stadion dat zij bezitten is "geschonken" door de gemeente, evenals FC Emmen en Veendam het stadion in "ontvangst" mochten nemen.
    Daarbij mocht De Graafschap omgerekend zo'n 1,5 miljoen euro extra in ontvangst nemen van de gemeente.

    ADO mag de gemeente misschien wel het meest dankbaar zijn. De bouw van het stadion is bekostigd door de gemeente en vervolgens betaalde de gemeente nog 10 miljoen euro erbij om een aandeel in het stadion te krijgen. Daarbij werd ook een lening kwijtgescholden van ruim 6 miljoen euro.

    Voor de meesten die nu al afgehaakt zijn zullen dit artikel niet gaan lezen, maar heb dan ook geen commentaar op onze club!
    De grootste schuld die we hebben is de hypotheek van het stadion. Het stadion dat we zelf bekostigd hebben met financierders en betalen daar gewoon aflossing en rente over, in tegenstelling tot andere clubs in Nederland.
    Mocht de gemeente het stadion kopen, zoals dat bij veel andere clubs gebeurd is, dan kan Twente even 40 Miljoen bijschrijven. Uiteraard hoeft dit van mij niet
    maar zou wel eerlijke concurentie zijn met andere clubs in de competitie.
    Mooier zou zelfs zijn geweest als de gemeente het stadion gebouwd zou hebben zoals ook bij een antal clubs gebeurd is. Dat zou ons in totaal bijna 100 miljoen euro hebben gescheeld. In mijn optiek zouden we dan de op één na rijkste club van Nederland zijn.
    Gelukkig is dit niet zo. Wij kunnen als supporters trots zijn op onze regio die de club massaal helpt, waardoor wij minder afhankelijk zijn van de gemeente in
    tegenstelling tot 9 clubs uit de eredivisie.

    Wij als Twente supporters voelen ons als speelbal gebruikt. Wij dachten dat de club stabiel was en door goed beleid tot grote hoogte kon stijgen. Helaas heeft
    de realiteit ons ingehaald. Waar ik wel trots op ben is dat de supporters en sponsoren altijd achter de club zijn blijven staan. Dus niet achter de voormalige
    bestuurders, maar wel achter de spelers, staf en medewerkers die er alles aan doen om ons Twentse Ros weer tot grote hoogte te laten stijgen.

    @ J.Staatsen en overige voetballiefhebbers(!), je bent vrij om dit artikel te kopiëren en te plakken op elke reactie die kant nog wal raakt. Hopelijk zullen
    de haters hierdoor meer realiteitsbesef hebben en weten dat ook zei geen reet te vertellen hebben binnen hun eigen club.
    Vind ik leuk
    buenosje +856
    donderdag 19 juli 2018 om 09:19
    Laat ze dan ook even nadenken over de 'criminele' acties van hun helden Messi en Ronaldo met belastingontduiking. Gaan we daar ook met pek en veren achteraan of bekijken we hen als voetballers en hebben we het ook alleen over voetbal. Laten we het daar bij Twente ook eens over gaan hebben..
    Vind ik leuk
    Wally g +480
    donderdag 19 juli 2018 om 10:18
    Als andere clubs nou fair zijn , dat fraude niet getolereerd word in het voetbal dan verkopen /verhuren ze geen speler (s) meer aan ff fraude ! Aan de andere kant hun geluk moet ooit toch op zijn ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Leeuwen: 'Bieden ons spelers aan waarbij PSV zich achter de oren zou krabben'