Hansson doet na 77 Feyenoord-minuten tijdelijk stapje terug: Absolute meerwaarde

    Hansson doet na 77 Feyenoord-minuten tijdelijk stapje terug: "Absolute meerwaarde"

    donderdag 19 juli 2018 om 09:09

    Emil Hansson zal komend seizoen in de Keuken Kampioen Divisie te bewonderen zijn. Het Noorse Feyenoord-talent (20) wordt door de Rotterdammers voor een jaar uitgeleend aan RKC Waalwijk. Beide clubs hebben dit donderdagochtend bekendgemaakt via de officiële kanalen.

    De vleugelaanvaller annex offensief ingestelde middenvelder kwam in 2015 over van SK Brann en maakte tijdens het kampioensseizoen 2016/2017 zijn debuut in de hoofdmacht. Een doorbraak in Feyenoord 1 bleef echter uit. Zijn bijdrage in de hoofdmacht is tot dusver beperkt gebleven tot slechts 77 minuten in officiële wedstrijden.

    Een tijdelijk vertrek was daardoor de meest verstandige oplossing, meent technisch directeur Martin van Geel. "Door hem dit seizoen te verhuren, kan hij zich verder ontwikkelen onder leiding van Fred Grim. In Waalwijk kan hij de benodigde speelminuten maken om verdere ervaring op te doen wat bij Feyenoord, gezien de vele concurrentie op zijn posities, lastig was", laat hij weten aan de clubsite van de Rotterdammers.

    RKC-collega Frank van Mosselveld is blij dat zijn club komend seizoen de beschikking heeft over Hansson. "Emil is een zeer talentvolle speler die als aanvallende middenvelder kan spelen maar ook op de flanken uit de voeten kan", vertelt de oud-verdediger. "Bij Feyenoord 1 had Emil weinig uitzicht op speeltijd, maar ik ben er van overtuigd dat hij voor ons een absolute meerwaarde gaat zijn. We zijn blij dat hij gekozen heeft voor RKC Waalwijk en zich bij ons verder wil ontwikkelen."

    Plaats een reactie

    Rafael +774
    donderdag 19 juli 2018 om 09:13
    Grote verwachtingen van Emil Hansson. 1 jaar verhuren en volgend jaar verwacht ik meer speelminuten van hem te zien bij Feyenoord
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18036
    donderdag 19 juli 2018 om 09:18
    Ja ik ook. Giovanni werd ook verhuurd aan RKC dus komt wel goed ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:31
    Vertonghen ook.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18036
    donderdag 19 juli 2018 om 09:34
    Ja alleen speelde RKC toentertijd ED maar het was een goede leerschool voor Gio en Vertonghen.
    Vind ik leuk
    Afcajaxxx +467
    donderdag 19 juli 2018 om 10:04
    goed dat ze hem verhuren hebben ze tenminste nog wat inkomsten.
    vooral nu jurgenson nog geen 2 tientjes meer waard is
    Vind ik leuk
    meinema +1173
    donderdag 19 juli 2018 om 10:29
    Reageren om het reageren.. stop daar nou toch eens mee
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:18
    Dan zal er bij dollie wel geld bij gaan joodje!.
    Vind ik leuk
    Afcajaxxx +467
    donderdag 19 juli 2018 om 14:20
    die wil graag nog even blijven (zoiets heet "gemotiveerd" kakkie)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:36
    Toch gek dat hij naar een club als rkc wordt gestuurd. Kan ook echt wel bij een club onderin de eredivisie mee. Al is het altijd afwachten met zo’n huurperiode.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:05
    Onderin de eredivisie is niet per definitie beter dan eerste divisie. Vraag maar aan Roda, Sparta, Twente, NEC
    Vind ik leuk
    Quaresma +5161
    donderdag 19 juli 2018 om 09:13
    Prima versterking voor een club als RKC
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    donderdag 19 juli 2018 om 09:15
    Was ook zo'n topper dit, toen ze hem kochten.Nou we zien t!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:26
    Alsof al jullie spelers toppers zijn...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    donderdag 19 juli 2018 om 10:02
    Blijkbaar wel als ze een veelvoud waard zijn als die van jullie!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:54
    Blijkbaar niet gezien Dolberg, Orejuela, etc. Beetje een misselijke opmerking. Ben ik niet van je gewend.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    donderdag 19 juli 2018 om 14:14
    Nou ja, ze gaan bij ons voor hogere prijzen weg.Er is geen speler bij jullie die voor meer weggaat dan Ziyech,de jong,vd beek,Dolberg,Neres,de Ligt.Dus blijkbaar worden ze hoger ingeschaald.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:40
    Nou dat is zeker niet de reden. En het ging er om dat jullie niet allemaal talenten hebben die zo goed zijn.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    donderdag 19 juli 2018 om 15:04
    Klopt, ze zijn ook niet allemaal even goed.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    donderdag 19 juli 2018 om 09:29
    Als je de zaken niet in perspectief kunt zien, dan blijft je blikveld idd beperkt...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:20
    Verhuren zegt nog niks ,zelfs de boer werd nog verhuurd kan ik me herrineren , maar die jood jar is gewoon nog steeds zuur na 4 jaar leegstand!.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    donderdag 19 juli 2018 om 15:54
    He,daar hebben we onze tokkie uit mokum weer! Geen paniek, deze jongen gaat hierna 6 jaar naar TOP OSS, en die stomen m dan klaar voor jou Feyenooit.
    Vind ik leuk
    Breda-mike +395
    donderdag 19 juli 2018 om 09:16
    De keukenkampioen divisie... het is toch lachwekkend. Kunnen we het niet gewoon eerste divisie blijven noemen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:44
    Als wij het gewoon de eerste divisie blijven noemen weet iedereen wat we bedoelen. De Keuken Kampioen Divisie, welke volslagen idioot heeft dit verzonnen?
    Vind ik leuk
    mexicano +652
    donderdag 19 juli 2018 om 10:35
    Keuken Kampioen
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    donderdag 19 juli 2018 om 14:54
    alles voor de financiele bijdrage....
    maar idd 'keuken kampioen divisie' dat zou de KNVB gewoon moeten weigeren :(
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    donderdag 19 juli 2018 om 09:18
    Heeft RKC hem binnen omdat ze een nieuwe keuken hebben aangeschaft in de kantine?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:40
    Hahahahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:19
    een tweede Benjamin de Ceulaar??
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:26
    Hopelijk wordt het wat met hem.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4818
    donderdag 19 juli 2018 om 09:27
    tsja.... 20 jaar en dan verhuurd worden aan een eerste divisie club. Geloof niet dat je het dan gaat redden.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    donderdag 19 juli 2018 om 09:32
    Wat is redden? Hij wordt maar verhuurd dus blijkbaar willen ze niet perse helemaal van hem af. Hij is nog zo jong dat het talent wat er in zit nog makkelijk uit kan komen.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4818
    donderdag 19 juli 2018 om 09:53
    Voor mij is "redden" het, als je een basisspeler wordt voor Feyenoord. Daarvoor zitten de talenten bij Feyenoord. En uitzonderingen daargelaten, ik denk dat je op je 20ste dan al verder moet zijn. Wil niet zeggen dat ie er niet kan komen, want zoals ik zeg zijn uitzonderingen er genoeg. Er zijn echter helaas heel wat meer voorbeelden van spelers die bij Pec, Heerenveen
    of Dordrecht ed. terecht komen
    Vind ik leuk
    Splintair +1610
    donderdag 19 juli 2018 om 09:35
    Je kan spelers toch nog niet afschrijven als ze nog maar 20jaar jong zijn!?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1141
    donderdag 19 juli 2018 om 09:44
    Voor de redactie en 60% van het volk hier ben je afgeschreven als je voor je 20e niet gelinked bent aan Ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:22
    Vakkie Debiele jood : Omdat je als speler geen prijzen wil winnen?.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1141
    maandag 23 juli 2018 om 17:13
    Gast doe rustig, ik zat al in de kuip toen jij nog in de proppenschieter van je vader zat. De meeste mensen hier zijn Ajacied en daarom mijn reactie, voor de redactie (imo allen voor Ajax) en zeker 60% van de bezoekers hier (ook voor Ajax) tel je alleen mee als je bij Ajax speelt.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 17:50
    Ik zat al in de kuip toen jij nog in de luiers zat jochie.Zondag ga ik met mijn zoontje weer naar de kuip dus praat geen poep!.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1141
    dinsdag 24 juli 2018 om 14:21
    Wat leuk voor je, en heb hier weinig Feyenoorders kunnen ontdekken die +20 jaar een SK hebben.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4818
    donderdag 19 juli 2018 om 09:54
    afschrijven niet, maar de kansen om te slagen bij Feyenoord worden zo wel minimaal natuurlijk. Dat hebben we de laatste jaren wel kunnen concluderen.
    Vind ik leuk
    Splintair +1610
    donderdag 19 juli 2018 om 11:21
    Zeg dat maar tegen Toornstra, vd Heijden, Botteghin, el ahmadi,Kuyt!
    Die waren op hun 20e ook nog niet echt in beeld bij de top-3.
    Toch wel geslaagd bij feyenoord
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4818
    donderdag 19 juli 2018 om 12:15
    Prima lijstje. Maar dit zijn eigenlijk ook nog niet de uitzonderingen natuurlijk. De uitzonderingen zijn een van Bronkhorst bijvoorbeeld. Die werd uitgeleend en kwam terug en bleef bij Feyenoord. De namen die jij noemt zijn gegroeid van club naar club. Zouden dit soort spelers direct bij feyenoord komen, dan moeten ze maar eens die progressie zien te maken. Daar is gewoonweg de tijd niet voor, want dan zit je met een selectie van 50 man. Mooier had het geweest als je een Janssen zou noemen vind ik ;-)

    Ik heb het meer over een lijstje van Achabar, Hamer, Schuurman, en die middenvelder die 2 jaar geleden vertrok.
    Vind ik leuk
    KadIJ +12
    donderdag 19 juli 2018 om 12:20
    Gustafson?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4818
    donderdag 19 juli 2018 om 12:48
    had pech met de trainer. Zou er een trainer zitten die meer zou willen voetballen dan zou hij meer kansen gehad hebben. Gaat Utrecht enorm veel plezier aan beleven.
    Vind ik leuk
    Splintair +1610
    donderdag 19 juli 2018 om 13:19
    Ja inderdaad,natuurlijk ook legio voorbeelden die het niet hebben gehaald. Ik snap je punt zeker wel, maar wilde eigenlijk alleen aangeven dat je op je 20e nog niet kan stellen of een speler het gaat 'redden' of niet.
    (Al kunnen we ook weer een hele discussie openen over wat 'redden' eigenlijk inhoudt😉)
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4818
    donderdag 19 juli 2018 om 13:35
    voor wat betreft het laatste had ik me al enigszins uitgelaten ;-)
    Vind ik leuk
    El Cazador +5357
    donderdag 19 juli 2018 om 09:40
    Ken top voetballers die 1 jaar bij RKC hebben gespeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:07
    Had hem liever in de eredivisie gezien. Desalniettemin; vlieguren zijn vlieguren.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    donderdag 19 juli 2018 om 10:16
    Heeft m'n club weer liggen te slapen, dit was nou zo'n speler die wij ook heel erg goed hadden kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +194
    donderdag 19 juli 2018 om 10:17
    Dat Emil verhuurd wordt is een goede zaak. Dit is van de afgelopen jaren 1 van de enige aanvallende jeugdige speler die wat heeft. Jammer alleen dat hij aan de 1ste divisie verhuurd moet worden. Feyenoord had daar net zo goed een team kunnen hebben als het financieel zou passen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 12:05
    Een domme zet om Hansson te verhuren aan een eerste divisie club, waarom niet aan een laag geklasseerde eredivisie club? Het niveau onderin de eredivisie is niet veel hoger dan in de eerste divisie al krijg je wel met betere ploegen te maken dus meer weerstand op bouwt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hansson doet na 77 Feyenoord-minuten tijdelijk stapje terug: "Absolute meerwaarde"