'Ambitieuze' PSV-tiener blinkt uit tijdens oefenzege: Ik wil er staan

    'Ambitieuze' PSV-tiener blinkt uit tijdens oefenzege: "Ik wil er staan"

    donderdag 19 juli 2018 om 09:42

    Donyell Malen heeft zich woensdagavond laten zien tijdens het oefenduel tussen PSV en Galatasaray. De regerend Eredivisie-kampioen won met 3-1 en basisspeler Malen was goed voor een doelpunt en een assist op maatje Cody Gakpo.

    Malen kwam afgelopen zomer over van Arsenal en kende een prima seizoen bij Jong PSV met dertien treffers in de toenmalige Jupiler League. De negentienjarige Oranje-jeugdinternational wil dit seizoen echter voor zijn kans gaan in de hoofdmacht. "Ik heb het gevoel dat ik van dit trainingskamp weer sterker ben geworden", laat Malen weten aan het Eindhovens Dagblad. "De laatste wedstrijden bij PSV is het voor mijn gevoel telkens iets beter gegaan met me."

    De Eindhovenaren spelen, met de strijd om de Johan Cruijff Schaal in het vooruitzicht, nog oefenwedstrijden tegen Olympiacos Piraeus en Valencia, waarin Malen zich graag wil bewijzen. "Ik ben ambitieus en wil er staan als ik kansen krijg", spreekt Malen zich uit. "Over vandaag mag ik denk ik tevreden zijn en ik wil dit doortrekken naar volgende week."

    Poll

    Is Malen al klaar voor een basisplek in PSV 1?

    (1474 stemmen)

    Plaats een reactie

    G.Kopf +890
    donderdag 19 juli 2018 om 09:45
    Kan beter maar Ajax.
    Vind ik leuk
    Bdog +5001
    donderdag 19 juli 2018 om 09:46
    Niet malen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +890
    donderdag 19 juli 2018 om 09:48
    Ik vind Copy wel een heel leuke voornaam trouwens.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4935
    donderdag 19 juli 2018 om 09:51
    Hahaha... het staat er echt.
    Vind ik leuk
    Entombed +799
    donderdag 19 juli 2018 om 10:53
    Hij heet Cody Gakpo... goede typisch idd. Hadden de maar COPY paste gedaan :P
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 12:47]
    Vind ik leuk
    DrJ +938
    donderdag 19 juli 2018 om 11:35
    + Gakpo kwam erin toen hij eruit ging, dus beetje lastig assist geven.
    Vind ik leuk
    Entombed +799
    donderdag 19 juli 2018 om 12:48
    Het boeit ze ook niet echt denk ik zo... is goed ad-inkomsten scoren met zo'n site... Gelukkig draai ik Ghostery.
    Vind ik leuk
    PRICE +25388
    donderdag 19 juli 2018 om 09:55
    Niet Malen???? Die Malen gaat een hele grote speler worden.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5160
    donderdag 19 juli 2018 om 09:49
    Dan zullen ze het waarschijnlijk eigen jeugd noemen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +890
    donderdag 19 juli 2018 om 09:50
    Feitje.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13276
    donderdag 19 juli 2018 om 09:54
    Vandaar dus Copy Gakpo.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39743
    donderdag 19 juli 2018 om 10:17
    Je bent degene die het zegt. Jankerd.
    Vind ik leuk
    Entombed +799
    donderdag 19 juli 2018 om 10:54
    Nope... meer een Ajax/Arsenal protegee. Net zoals Bazoer ook geen Ajax jeugd was.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 12:23
    Ik ben een beetje klaar met die eigen jeugd discussie. In heel Europa (en misschien ook wel breder dan dat) verkassen tieners met regelmaat van de ene club naar de andere omdat ze daar betere kansen zien. Of een betere opleiding. Of een cultuur die beter bij ze past.

    Ik vind eigenlijk maar één ding van belang: waar debuteer je in het betaalde voetbal.
    Vind ik leuk
    MeAgain +5674
    donderdag 19 juli 2018 om 19:20
    Hoezo, PSV heeft toch niks met eigen jeugd?
    PSV is toch een koopclub?
    Vind ik leuk
    3Bier +6861
    donderdag 19 juli 2018 om 09:47
    Ik heb een beetje dubbel gevoel bij dit soort gasten.
    Aan de ene kant is het alleen maar goed als jonge Nederlandse talenten doorbreken, zeker aanvallers kunnen we goed gebruiken.
    Aan de andere kant hoop ik dat jongens zoals hij, die op hun 16e van club verruilen en kiezen voor het geld, flink op hun smoel gaan. Om als voorbeeld te stellen voor andere talenten.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:50
    Heeft hij al gedaan. Is op zijn 16de van Ajax naar Arsenal gegaan. Nu is hij wat ouder en hopelijk wat verstandiger.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1214
    donderdag 19 juli 2018 om 10:00
    Verstandiger is hij sowieso geworden. Hij is naar PSV gekomen
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:07
    Dat is dus al een rede dat hij nog net zo dom is als eerst...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:42
    Reden
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:48
    Haha tnx ben soms te snel.
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +725
    vrijdag 20 juli 2018 om 03:40
    Goeie reden vriend
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:52
    Voor een Dubbel gevoel moet je bij Miss Dubbel D zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:10
    Ik vind het een mooi voorbeeld. Van Ajax via Arsenal bij PSV terecht komen. Harder kan je niet op je smoel gaan.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13876
    donderdag 19 juli 2018 om 10:12
    Is oud ajacied toch;). Iets met grote smoel.
    Vind ik leuk
    tannat +9105
    donderdag 19 juli 2018 om 10:12
    Precies. Ajax is het allerhoogst haalbare. Real en Bayern beven als ze de naam Ajax horen en de schoonheid van het ajaxvoetbal doet pin aan ieders ogen.
    Toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:14
    Hahaha wat happen jullie makkelijk he. 1 geintje en jullie lampenkappen zitten met zn allen op de kast.
    Vind ik leuk
    tannat +9105
    donderdag 19 juli 2018 om 10:16
    geintje?
    ik ben bloedserieus. niets mooier en perfecter dan Ajax. Vindt 99% van de wereldbevolking althans.
    Vind ik leuk
    3Bier +6861
    donderdag 19 juli 2018 om 11:00
    Ik begin langzamerhand fan van je te worden. Ga zo door!
    Vind ik leuk
    Cappie +6791
    donderdag 19 juli 2018 om 14:19
    Leuk is dat altijd he.
    Lekker een andere club afzeiken en als iemand er dan wat van zegt dan was het een geintje en moet je niet zo happen. Een duidelijk geval van een win-win situatie.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:16
    Klopt, ik las dat Real en Bayern Ajax hopen te ontlopen tijdens de voorronden van de CL :)
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39743
    donderdag 19 juli 2018 om 10:19
    Zal geen probleem vormen, aangezien Ajax EL gaat spelen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    donderdag 19 juli 2018 om 11:55
    Voor Nederland te hopen dat Ajax de CL haalt, aan PSV heb je niks.
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +725
    vrijdag 20 juli 2018 om 03:42
    Aiii
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1178
    donderdag 19 juli 2018 om 10:21
    Nee tannat, ajax is een opstapje. Iedereen wilt daar zo snel mogelijk weg als ze eenmaal een bal kunnen raken.

    Alleen als je echt mislukt bent, ga je terug. Kijk naar Blind en KJH.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8766
    donderdag 19 juli 2018 om 10:54
    Nou meneer Alrond.

    Ik ben dan wel een PSV’er, maar Blind en Klaas-Jan zijn alles behalve mislukt.

    Vergeet overigens ook niet waar Klaas-Jan is opgeleid...
    Vind ik leuk
    Adjab +611
    donderdag 19 juli 2018 om 12:34
    Ajax blijft toch een instituut in de wereld . PSV komt uit het land van Ajax volgens de buitenlanders. 😊
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    donderdag 19 juli 2018 om 10:18
    Misschien heeft hij bij Arsenal wel zoveel geleerd dat hij nu sneller bij PSV kan doorbreken. De stap naar het buitenland is echt niet zo zwartwit als jij het schetst.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39743
    donderdag 19 juli 2018 om 10:20
    Hij zal absoluut sneller volwassen zijn geworden. Meer zelfstandig, meer aanpassingavermogen, getraind met topspelers.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1214
    donderdag 19 juli 2018 om 10:35
    Maar dat zien die kleuters daar niet. Hij is weg bij het o zo grote Ajax, dus dan is het gelijk niets meer
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:15
    Ja in de jeugd speelde die inderdaad met topspelers. Tot zijn 16e ongeveer.
    Vind ik leuk
    3Bier +6861
    donderdag 19 juli 2018 om 10:34
    Daar heb je wel gelijk in maar een talent ontwikkelt zich sneller als het wekelijks op niveau minuten maakt. In NL sta je als 18 jarige gewoon in de basis als je goed genoeg bent. Dan heb je op je 21ste 100 wedstrijden op het hoogste niveau op je naam. Veel van die gasten die naar het buitenland zijn vertrokken gingen pas rond hun 21ste hun minuten maken. Ze hadden veel verder kunnen zijn in hun ontwikkeling. Van al die talenten die vroeg zijn vertrokken heeft alleen Krul het echt gered bij de club waar hij naar toe is vertrokken. De rest heeft steeds stappen terug moeten maken i.p.v. stappen naar voren. Je kan mij niet vertellen dat grote talenten in de jeugd, zoals Rekik, Bruma, Ake, Fosu Mensah, hebben gedroomd van clubs als Hertha, Wolfsburg, Bournemouth en Crystal Palace. En dan noem ik nu de jongens op die uiteindelijk redelijk terecht zijn gekomen. Er zijn er tig die veel minder terecht zijn gekomen. Uiteraard kan ik het niet bewijzen maar ik ben van mening dat deze jongens verder in hun ontwikkeling hadden kunnen zijn als ze bij hun clubs waren gebleven. Vergelijk bijvoorbeeld de ontwikkeling van Bruma/Rekik met die van De Vrij, die wel bij Feyenoord bleef als jong talent.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    donderdag 19 juli 2018 om 10:53
    Ik geloof dat een stap naar het buitenland wel degelijk kan bijdragen in de ontwikkeling en volwassenheid van spelers. Er zijn sowieso weinig Nederlandse spelers succesvol in het buitenland dus vindt dat je niet echt van duidelijk bewijs kan spreken.
    Vind ik leuk
    3Bier +6861
    donderdag 19 juli 2018 om 11:06
    Wel grappig dat de topclubs in Engeland graag hun talenten in NL stallen zodat ze zich kunnen ontwikkelen. Blijkbaar zien zelfs die clubs in dat je beter in NL kunt spelen dan in een jeugdploeg in Engeland.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2283
    donderdag 19 juli 2018 om 17:10
    Malen had Barça, United en Chelsea al afgewezen maar kreeg maar geen contract van Ajax. Gierigheid in het kwadraat. Hij is nooit voor het grote geld vertrokken
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +619
    donderdag 19 juli 2018 om 09:49
    Uitstekend talent, heeft wat mij betreft alleen af en toe oogkleppen op en mag soms beter om zich heen kijken of iemand er beter voor staat. Heeft al een aantal keer gehad aan het eind van vorig seizoen dat hij de bal breed kon leggen maar toch zelf schoot ( en miste).
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:49
    Hij wilt er staan? Kruipt hij momenteel?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2719
    donderdag 19 juli 2018 om 09:54
    Kruipen dat doen jullie Turken voor Erdogan!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:45
    He geen grote mond over mijn president he 😂😂
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    donderdag 19 juli 2018 om 09:56
    Kom op, je kan beter😂 👍.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39743
    donderdag 19 juli 2018 om 10:21
    Ik moet je teleurstellen, deze Turk is een triest geval...
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    donderdag 19 juli 2018 om 10:28
    Dacht ik eerst ook, maar heb ff met hem gepraat afgelopen week, niet over voetbal, maar over het leven, blijkt dan een heel normale man.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:46
    Ah iedereen heeft zo zijn mening haha
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    donderdag 19 juli 2018 om 12:22
    Mening kan ook veranderen als je een keer over andere dingen praat dan voetbal. Voetbal hier is alleen maar elkaar wat opnaaien.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:55
    FC Oss is weer TOP Oss Sanuk.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    donderdag 19 juli 2018 om 20:17
    ?
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    donderdag 19 juli 2018 om 20:19
    ???
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:44
    Wist je dat echt niet?
    Jij hebt in je profiel staan dat je FC Oss supporter bent, dus vandaar.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    vrijdag 20 juli 2018 om 04:25
    Is dat zo? Raar. Ik heb Fc Oss nog nooit zien voetballen, ik zie het zelf ook niet in mijn profiel. Ben heel lang geleden ooit een keer in Oss geweest🤣.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:36
    Ja en toch staat het er, dus vandaar mijn opmerking. Maakt ook niet uit wat daar staat, dus enjoy the good weather.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:04
    Ik woon in Thailand, altijd 30+, maar nu regenseizoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:46
    Goed geregeld, ik in Mexico Cancun, in winter 25, maar nu richting 40, genoeg plekken om af te koelen en straks weer de zeeschildpadden die eieren komen leggen. :-)
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:09
    Ik woon op Phuket, vrij constant het hele jaar rond de 32 graden, hebben droog- en regenseizoen juni t/m half oktober, maar gelukkig meestal korte hevige buien met verder genoeg zon.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:47
    Bij mij staat trouwens ook Willem II, niks mis mee maar ik ben er nog niet geweest in stadion.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:32
    Goed visweer jonguh.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2719
    donderdag 19 juli 2018 om 09:50
    die komt er wel , effe geduld hebben
    niet bluffen en nederig blijven.
    lol
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:52
    Ik dacht eindelijk een PSV-talent die uitblinkt en is het alsnog een speler die opgeleid is door Ajax.... ;)
    Vind ik leuk
    Bullshit +438
    donderdag 19 juli 2018 om 10:14
    Hij is net op tijd vertrokken uit Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Muhammed +52
    donderdag 19 juli 2018 om 09:52
    Jezus zeg VP dit is de derde keer dat ik een nieuw account moet aanmaken omdat mijn account er af wordt gehaald terwijl ik voor de derde nog nooit iemand heb uitgescholden, respectloos behandeld heb of ontoelaatbaar gedrag vertoonde. Man man man
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10202
    donderdag 19 juli 2018 om 11:05
    Je heet Muhammed en roept Jezus.
    Grappig.
    Misschien dat buddha je kan helpen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13276
    donderdag 19 juli 2018 om 09:53
    Copy Gakpo komop VP
    Vind ik leuk
    Romario9 +10662
    donderdag 19 juli 2018 om 09:54
    Ook als Lozano blijft zal Malen zijn minuten wel gaan maken, want onze Chucky zal ongetwijfeld wel weer tegen een schorsinkje aanlopen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    donderdag 19 juli 2018 om 11:56
    Maak daar maar twee of drie van ;-)
    Vind ik leuk
    Vak-T +279
    donderdag 19 juli 2018 om 10:04
    De nieuwe Memphis!!!!
    Vind ik leuk
    benny-boys +547
    donderdag 19 juli 2018 om 10:52
    Veel en veel beter dan Kkuivert in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4175
    donderdag 19 juli 2018 om 10:11
    zou vna Bommel dan eindeljik de jeugd eens een kans gaan geven?
    Vind ik leuk
    Bizzy +18519
    donderdag 19 juli 2018 om 10:17
    Onder Cocu kreeg de jeugd ook een kans. (oa Zoet, Willems, Brenet, Hendrikx, Bakkali, Mauro, Paal enz enz)... Het is een proces die PSV moet doorlopen. Tov clubs als Ajax en Az heeft PSV een achterstand, maar die wordt snel ingelopen. Zie de kampioenschappen van PSV -017 en PSV -019
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    Dorzon +4175
    donderdag 19 juli 2018 om 10:27
    een proces, klinkt wel heeeeel erg Ten Hahahaahag achtig
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:13
    Helemaal goud lozano 100 + en de vervanger is er al,wat een fantastische club is psv toch.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:33
    Amen
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1472
    donderdag 19 juli 2018 om 10:16
    Mauro gaf de assist op gakpo
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    donderdag 19 juli 2018 om 14:03
    Vind die Mauro wel een geniaal spelertje
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:51
    Mooi dat je iemand dom noemt en vervolgens niet eens het woord reden kan spellen
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1214
    donderdag 19 juli 2018 om 11:40
    Haha, scherp
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    donderdag 19 juli 2018 om 12:19
    Ik ben niet op de hoogte met Malen. Waar speelde hij voor hij naar Arsenal ging?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    donderdag 19 juli 2018 om 14:03
    Ajax
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    donderdag 19 juli 2018 om 15:34
    Dank je wel. Ajax heeft misschien spijt nu dat ze hebben laten gaan. Wilden ze hem geen contract geven of had hij te weinig geduld?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2283
    donderdag 19 juli 2018 om 17:19
    Ze waren te gierig om hem op z'n 16e een contract aan te bieden. Pas nadat hij Barça, United en Chelsea had afgewezen vond hij het mooi geweest en ging naar Arsenal
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ambitieuze' PSV-tiener blinkt uit tijdens oefenzege: "Ik wil er staan"