'Ambitieuze' PSV-tiener blinkt uit tijdens oefenzege: Ik wil er staan

    'Ambitieuze' PSV-tiener blinkt uit tijdens oefenzege: "Ik wil er staan"

    donderdag 19 juli 2018 om 09:42

    Donyell Malen heeft zich woensdagavond laten zien tijdens het oefenduel tussen PSV en Galatasaray. De regerend Eredivisie-kampioen won met 3-1 en basisspeler Malen was goed voor een doelpunt en een assist op maatje Cody Gakpo.

    Malen kwam afgelopen zomer over van Arsenal en kende een prima seizoen bij Jong PSV met dertien treffers in de toenmalige Jupiler League. De negentienjarige Oranje-jeugdinternational wil dit seizoen echter voor zijn kans gaan in de hoofdmacht. "Ik heb het gevoel dat ik van dit trainingskamp weer sterker ben geworden", laat Malen weten aan het Eindhovens Dagblad. "De laatste wedstrijden bij PSV is het voor mijn gevoel telkens iets beter gegaan met me."

    De Eindhovenaren spelen, met de strijd om de Johan Cruijff Schaal in het vooruitzicht, nog oefenwedstrijden tegen Olympiacos Piraeus en Valencia, waarin Malen zich graag wil bewijzen. "Ik ben ambitieus en wil er staan als ik kansen krijg", spreekt Malen zich uit. "Over vandaag mag ik denk ik tevreden zijn en ik wil dit doortrekken naar volgende week."

    Poll

    Is Malen al klaar voor een basisplek in PSV 1?

    (1474 stemmen)

    Plaats een reactie

    G.Kopf +1678
    donderdag 19 juli 2018 om 09:45
    Kan beter maar Ajax.
    Vind ik leuk
    Bdog +5477
    donderdag 19 juli 2018 om 09:46
    Niet malen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1678
    donderdag 19 juli 2018 om 09:48
    Ik vind Copy wel een heel leuke voornaam trouwens.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5741
    donderdag 19 juli 2018 om 09:51
    Hahaha... het staat er echt.
    Vind ik leuk
    Entombed +1134
    donderdag 19 juli 2018 om 10:53
    Hij heet Cody Gakpo... goede typisch idd. Hadden de maar COPY paste gedaan :P
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 12:47]
    Vind ik leuk
    DrJ +1054
    donderdag 19 juli 2018 om 11:35
    + Gakpo kwam erin toen hij eruit ging, dus beetje lastig assist geven.
    Vind ik leuk
    Entombed +1134
    donderdag 19 juli 2018 om 12:48
    Het boeit ze ook niet echt denk ik zo... is goed ad-inkomsten scoren met zo'n site... Gelukkig draai ik Ghostery.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5493
    donderdag 19 juli 2018 om 09:49
    Dan zullen ze het waarschijnlijk eigen jeugd noemen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1678
    donderdag 19 juli 2018 om 09:50
    Feitje.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    donderdag 19 juli 2018 om 09:54
    Vandaar dus Copy Gakpo.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44790
    donderdag 19 juli 2018 om 10:17
    Je bent degene die het zegt. Jankerd.
    Vind ik leuk
    Entombed +1134
    donderdag 19 juli 2018 om 10:54
    Nope... meer een Ajax/Arsenal protegee. Net zoals Bazoer ook geen Ajax jeugd was.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 12:23
    Ik ben een beetje klaar met die eigen jeugd discussie. In heel Europa (en misschien ook wel breder dan dat) verkassen tieners met regelmaat van de ene club naar de andere omdat ze daar betere kansen zien. Of een betere opleiding. Of een cultuur die beter bij ze past.

    Ik vind eigenlijk maar één ding van belang: waar debuteer je in het betaalde voetbal.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6331
    donderdag 19 juli 2018 om 19:20
    Hoezo, PSV heeft toch niks met eigen jeugd?
    PSV is toch een koopclub?
    Vind ik leuk
    3Bier +8614
    donderdag 19 juli 2018 om 09:47
    Ik heb een beetje dubbel gevoel bij dit soort gasten.
    Aan de ene kant is het alleen maar goed als jonge Nederlandse talenten doorbreken, zeker aanvallers kunnen we goed gebruiken.
    Aan de andere kant hoop ik dat jongens zoals hij, die op hun 16e van club verruilen en kiezen voor het geld, flink op hun smoel gaan. Om als voorbeeld te stellen voor andere talenten.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:50
    Heeft hij al gedaan. Is op zijn 16de van Ajax naar Arsenal gegaan. Nu is hij wat ouder en hopelijk wat verstandiger.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1635
    donderdag 19 juli 2018 om 10:00
    Verstandiger is hij sowieso geworden. Hij is naar PSV gekomen
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:07
    Dat is dus al een rede dat hij nog net zo dom is als eerst...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:42
    Reden
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:48
    Haha tnx ben soms te snel.
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +741
    vrijdag 20 juli 2018 om 03:40
    Goeie reden vriend
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:52
    Voor een Dubbel gevoel moet je bij Miss Dubbel D zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:10
    Ik vind het een mooi voorbeeld. Van Ajax via Arsenal bij PSV terecht komen. Harder kan je niet op je smoel gaan.
    Vind ik leuk
    masterpsv +16174
    donderdag 19 juli 2018 om 10:12
    Is oud ajacied toch;). Iets met grote smoel.
    Vind ik leuk
    tannat +13696
    donderdag 19 juli 2018 om 10:12
    Precies. Ajax is het allerhoogst haalbare. Real en Bayern beven als ze de naam Ajax horen en de schoonheid van het ajaxvoetbal doet pin aan ieders ogen.
    Toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:14
    Hahaha wat happen jullie makkelijk he. 1 geintje en jullie lampenkappen zitten met zn allen op de kast.
    Vind ik leuk
    tannat +13696
    donderdag 19 juli 2018 om 10:16
    geintje?
    ik ben bloedserieus. niets mooier en perfecter dan Ajax. Vindt 99% van de wereldbevolking althans.
    Vind ik leuk
    3Bier +8614
    donderdag 19 juli 2018 om 11:00
    Ik begin langzamerhand fan van je te worden. Ga zo door!
    Vind ik leuk
    Cappie +7354
    donderdag 19 juli 2018 om 14:19
    Leuk is dat altijd he.
    Lekker een andere club afzeiken en als iemand er dan wat van zegt dan was het een geintje en moet je niet zo happen. Een duidelijk geval van een win-win situatie.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:16
    Klopt, ik las dat Real en Bayern Ajax hopen te ontlopen tijdens de voorronden van de CL :)
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44790
    donderdag 19 juli 2018 om 10:19
    Zal geen probleem vormen, aangezien Ajax EL gaat spelen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 19 juli 2018 om 11:55
    Voor Nederland te hopen dat Ajax de CL haalt, aan PSV heb je niks.
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +741
    vrijdag 20 juli 2018 om 03:42
    Aiii
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    donderdag 19 juli 2018 om 10:21
    Nee tannat, ajax is een opstapje. Iedereen wilt daar zo snel mogelijk weg als ze eenmaal een bal kunnen raken.

    Alleen als je echt mislukt bent, ga je terug. Kijk naar Blind en KJH.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9643
    donderdag 19 juli 2018 om 10:54
    Nou meneer Alrond.

    Ik ben dan wel een PSV’er, maar Blind en Klaas-Jan zijn alles behalve mislukt.

    Vergeet overigens ook niet waar Klaas-Jan is opgeleid...
    Vind ik leuk
    Adjab +802
    donderdag 19 juli 2018 om 12:34
    Ajax blijft toch een instituut in de wereld . PSV komt uit het land van Ajax volgens de buitenlanders. 😊
    Vind ik leuk
    Rodajc +14300
    donderdag 19 juli 2018 om 10:18
    Misschien heeft hij bij Arsenal wel zoveel geleerd dat hij nu sneller bij PSV kan doorbreken. De stap naar het buitenland is echt niet zo zwartwit als jij het schetst.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44790
    donderdag 19 juli 2018 om 10:20
    Hij zal absoluut sneller volwassen zijn geworden. Meer zelfstandig, meer aanpassingavermogen, getraind met topspelers.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1635
    donderdag 19 juli 2018 om 10:35
    Maar dat zien die kleuters daar niet. Hij is weg bij het o zo grote Ajax, dus dan is het gelijk niets meer
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:15
    Ja in de jeugd speelde die inderdaad met topspelers. Tot zijn 16e ongeveer.
    Vind ik leuk
    3Bier +8614
    donderdag 19 juli 2018 om 10:34
    Daar heb je wel gelijk in maar een talent ontwikkelt zich sneller als het wekelijks op niveau minuten maakt. In NL sta je als 18 jarige gewoon in de basis als je goed genoeg bent. Dan heb je op je 21ste 100 wedstrijden op het hoogste niveau op je naam. Veel van die gasten die naar het buitenland zijn vertrokken gingen pas rond hun 21ste hun minuten maken. Ze hadden veel verder kunnen zijn in hun ontwikkeling. Van al die talenten die vroeg zijn vertrokken heeft alleen Krul het echt gered bij de club waar hij naar toe is vertrokken. De rest heeft steeds stappen terug moeten maken i.p.v. stappen naar voren. Je kan mij niet vertellen dat grote talenten in de jeugd, zoals Rekik, Bruma, Ake, Fosu Mensah, hebben gedroomd van clubs als Hertha, Wolfsburg, Bournemouth en Crystal Palace. En dan noem ik nu de jongens op die uiteindelijk redelijk terecht zijn gekomen. Er zijn er tig die veel minder terecht zijn gekomen. Uiteraard kan ik het niet bewijzen maar ik ben van mening dat deze jongens verder in hun ontwikkeling hadden kunnen zijn als ze bij hun clubs waren gebleven. Vergelijk bijvoorbeeld de ontwikkeling van Bruma/Rekik met die van De Vrij, die wel bij Feyenoord bleef als jong talent.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14300
    donderdag 19 juli 2018 om 10:53
    Ik geloof dat een stap naar het buitenland wel degelijk kan bijdragen in de ontwikkeling en volwassenheid van spelers. Er zijn sowieso weinig Nederlandse spelers succesvol in het buitenland dus vindt dat je niet echt van duidelijk bewijs kan spreken.
    Vind ik leuk
    3Bier +8614
    donderdag 19 juli 2018 om 11:06
    Wel grappig dat de topclubs in Engeland graag hun talenten in NL stallen zodat ze zich kunnen ontwikkelen. Blijkbaar zien zelfs die clubs in dat je beter in NL kunt spelen dan in een jeugdploeg in Engeland.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2655
    donderdag 19 juli 2018 om 17:10
    Malen had Barça, United en Chelsea al afgewezen maar kreeg maar geen contract van Ajax. Gierigheid in het kwadraat. Hij is nooit voor het grote geld vertrokken
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +745
    donderdag 19 juli 2018 om 09:49
    Uitstekend talent, heeft wat mij betreft alleen af en toe oogkleppen op en mag soms beter om zich heen kijken of iemand er beter voor staat. Heeft al een aantal keer gehad aan het eind van vorig seizoen dat hij de bal breed kon leggen maar toch zelf schoot ( en miste).
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:52
    Ik dacht eindelijk een PSV-talent die uitblinkt en is het alsnog een speler die opgeleid is door Ajax.... ;)
    Vind ik leuk
    Bullshit +1089
    donderdag 19 juli 2018 om 10:14
    Hij is net op tijd vertrokken uit Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Muhammed +51
    donderdag 19 juli 2018 om 09:52
    Jezus zeg VP dit is de derde keer dat ik een nieuw account moet aanmaken omdat mijn account er af wordt gehaald terwijl ik voor de derde nog nooit iemand heb uitgescholden, respectloos behandeld heb of ontoelaatbaar gedrag vertoonde. Man man man
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13349
    donderdag 19 juli 2018 om 11:05
    Je heet Muhammed en roept Jezus.
    Grappig.
    Misschien dat buddha je kan helpen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    donderdag 19 juli 2018 om 09:53
    Copy Gakpo komop VP
    Vind ik leuk
    Romario9 +11670
    donderdag 19 juli 2018 om 09:54
    Ook als Lozano blijft zal Malen zijn minuten wel gaan maken, want onze Chucky zal ongetwijfeld wel weer tegen een schorsinkje aanlopen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 19 juli 2018 om 11:56
    Maak daar maar twee of drie van ;-)
    Vind ik leuk
    Vak-T +618
    donderdag 19 juli 2018 om 10:04
    De nieuwe Memphis!!!!
    Vind ik leuk
    benny-boys +1098
    donderdag 19 juli 2018 om 10:52
    Veel en veel beter dan Kkuivert in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    donderdag 19 juli 2018 om 10:11
    zou vna Bommel dan eindeljik de jeugd eens een kans gaan geven?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    donderdag 19 juli 2018 om 10:17
    Onder Cocu kreeg de jeugd ook een kans. (oa Zoet, Willems, Brenet, Hendrikx, Bakkali, Mauro, Paal enz enz)... Het is een proces die PSV moet doorlopen. Tov clubs als Ajax en Az heeft PSV een achterstand, maar die wordt snel ingelopen. Zie de kampioenschappen van PSV -017 en PSV -019
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    donderdag 19 juli 2018 om 10:27
    een proces, klinkt wel heeeeel erg Ten Hahahaahag achtig
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:13
    Helemaal goud lozano 100 + en de vervanger is er al,wat een fantastische club is psv toch.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:33
    Amen
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1692
    donderdag 19 juli 2018 om 10:16
    Mauro gaf de assist op gakpo
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 14:03
    Vind die Mauro wel een geniaal spelertje
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:51
    Mooi dat je iemand dom noemt en vervolgens niet eens het woord reden kan spellen
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1635
    donderdag 19 juli 2018 om 11:40
    Haha, scherp
    Vind ik leuk
    John M. +4739
    donderdag 19 juli 2018 om 12:19
    Ik ben niet op de hoogte met Malen. Waar speelde hij voor hij naar Arsenal ging?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    donderdag 19 juli 2018 om 14:03
    Ajax
    Vind ik leuk
    John M. +4739
    donderdag 19 juli 2018 om 15:34
    Dank je wel. Ajax heeft misschien spijt nu dat ze hebben laten gaan. Wilden ze hem geen contract geven of had hij te weinig geduld?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2655
    donderdag 19 juli 2018 om 17:19
    Ze waren te gierig om hem op z'n 16e een contract aan te bieden. Pas nadat hij Barça, United en Chelsea had afgewezen vond hij het mooi geweest en ging naar Arsenal
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ambitieuze' PSV-tiener blinkt uit tijdens oefenzege: "Ik wil er staan"