Hoofd opleiding Ajax kondigt koerswijziging aan: 'Dat zal minder nodig zijn'

    Hoofd opleiding Ajax kondigt koerswijziging aan: 'Dat zal minder nodig zijn'

    Gepubliceerd: donderdag 19 juli 2018 om 10:08do 19-07-2018 om 10:08

    Ajax zag de afgelopen jaren diverse toptalenten naar het buitenland vertrekken, maar haalde zélf ook spelers op jonge leeftijd naar Amsterdam. Hoofd jeugdopleiding Saïd Ouaali denkt dat dat in de nabije toekomst minder vaak gaat gebeuren.

    "Het klopt dat wij zelf ook spelers op jonge leeftijd uit het buitenland halen", vertelt Ouaali aan Voetbal International. Onder meer Kasper Dolberg wist op die manier het eerste elftal te bereiken. "In de afgelopen periode zijn dat er veel geweest. Aangezien we een paar jaar geleden de A2-junioren hebben weggehaald, hadden we te maken met een overbruggingsperiode."

    "Dat gat hebben we zo opgevuld, maar in de nabije toekomst zal dat minder nodig zijn", vervolgt Ouaali. "Ook als je bekijkt wat er vanuit de onder- en middenbouw aankomt. Grote talenten zijn altijd welkom vanuit het buitenland en dat zal zeker nog wel gebeuren, maar niet in de aantallen zoals in de voorbije jaren."

    "Er stonden weer genoeg topclubs in de rij, maar blijkbaar hebben de talenten vertrouwen in het pad bij Ajax", aldus Ouaali. "Dat plan is voor iedereen helder. Soms lees ik dat van vertrokken spelers, dat ze bij Ajax een plan misten. Maar dat is onzin. Als je zestien jaar bent, vanuit de middenbouw naar de bovenbouw gaat, dan is het heel simpel. Goed genoeg is oud genoeg. Ofwel: als je er klaar voor bent, krijg je de kans."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Afcajaxxx +479
    donderdag 19 juli 2018 om 10:14
    En het heden en de toekomst.
    Altijd doelgericht wat een heerlijke club is het toch XXX
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    donderdag 19 juli 2018 om 10:28
    "Soms lees ik dat van vertrokken spelers, dat ze bij Ajax een plan misten. Maar dat is onzin."

    Hahaha .... tuurlijk. kritiek op Ajax is noooooit terecht.
    Vind ik leuk
    Iggy +4005
    donderdag 19 juli 2018 om 10:32
    Ajax wordt beheerst je leventje steeds meer, is het niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:34
    Het zijn allemaal Ajacieden ze willen dat Ajax 10x per 10 jaar kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    donderdag 19 juli 2018 om 13:00
    Sterker nog: Ajax wordt de komende 200 jaar eenvoudig met 10 vingers in de neus kampioen met schitterend voetbal.
    Behalve natuurlijk als het even tegen zit door het gras, de tegenstander, de scheids, het weer, pech, de speeltijden, het competitieschema, blessures, herfstblaadjes, supporters, pannen met de spelersbus, tenues of enige andere tegenslag
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:09
    Haha wat moet jij een stom leven hebben, het enige wat jij hebt is het haten op Ajax 😁
    Vind ik leuk
    hans59 +222
    donderdag 19 juli 2018 om 13:28
    Dat is gewoon afgunst, ik tegen tegenwoordig meer reacties van niet Ajjaxeden onder Ajax topics met een zuurgehalte van Azijn.
    Zij die realistisch zijn natuurlijk uitgesloten
    Vind ik leuk
    GOAL! +442
    donderdag 19 juli 2018 om 13:30
    Wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten...
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    donderdag 19 juli 2018 om 18:30
    Ik hou ajacieden graag en spiegeltje voor.
    Kan ik het helpen dat wat ze zien niét zo fraai is
    Vind ik leuk
    hans59 +222
    vrijdag 20 juli 2018 om 16:17
    Jij kan niet zeggen wat een ander ziet
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33267
    donderdag 19 juli 2018 om 10:35
    Nou is het ook niet zo populair om te zeggen dat ze in Engeland meer geld krijgen.
    Dus op zich kan het best kloppen
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:38
    Ajax moet een brutaal zijn en gewoon de beste 18 jarigen die nog niet hebben getekend jeugd spelers weg kopen bij Feyenoord /PSV /AZ-!!!!
    Vind ik leuk
    cj_fey +4166
    donderdag 19 juli 2018 om 11:39
    kampioen met terugwerkende kracht?
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    donderdag 19 juli 2018 om 11:58
    En dan nog steeds geen kampioen worden daar
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    donderdag 19 juli 2018 om 11:44
    Ach dat hoor je ook bij de andere topclubs. Het is echt onzin. Natuurlijk is er een plan, en dat plan is heel simpel. Ouaali zegt het ook duidelijk. Een kind kan dat nog begrijpen...
    Vind ik leuk
    GOAL! +442
    donderdag 19 juli 2018 om 13:28
    Plannen genoeg daar tannat... alleen schort het vaak nog wat aan de uitvoering... :)
    Vind ik leuk
    HJR +8278
    donderdag 19 juli 2018 om 10:14
    Nou komen de meeste voorspelbare reacties weer:
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 10:16
    ze dekken zich alvast in.... :-)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29221
    donderdag 19 juli 2018 om 10:29
    Precies. In de toekomst zullen ze minder jeugd aankopen, omdat de jeugd langer bij Jong Ajax moet blijven spelen met al die dure aankopen voor het eerste ;-). Dus logisch dat ze minder jeugd gaan kopen in de toekomst
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 10:30]
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 10:45
    klopt.. dus gaan we vanaf nu niet meer arrogant doen maar ons telkens indekken...

    het is maar net hoe de wind waait in Eindhoven :-)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29221
    donderdag 19 juli 2018 om 10:48
    Waaide het maar n bietje hier in Eindhoven, is met die hitte van harte welkom!
    Vind ik leuk
    3Bier +10755
    donderdag 19 juli 2018 om 10:15
    Geen plan hebben wordt altijd gebruikt als smoes dat ze voor het geld hebben gekozen. Chelsea, City, Man Utd, Arsenal hebben wel een plan. Namelijk talent jatten van Ajax/Feyenoord/PSV paar jaar in een jeugdteam, verhuren en dan met winst verkopen zodat ze weer Europese toppers kunnen blijven aantrekken. Is gewoon een winstmodel wat blijkbaar werkt en waar die talenten allemaal intrappen.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    donderdag 19 juli 2018 om 10:22
    Daar geloof ik dus echt niet in. Het levert die club vrijwel niks op. De meeste van die jongens worden echt niet verkocht voor een paar miljoen. Ik denk zelfs dat het die clubs meer kost dan dat het ze oplevert. Zo'n jongen verdient een paar ton aan salaris elk jaar, ouders krijgen een vegoeding en er moet wellicht een verblijf voor de familie komen. Tenslotte hebben al die clubs dat geld niet nodig. Als ze er winst op maken dan is het wel een heel klein percentage van hun totale omzet.
    Vind ik leuk
    3Bier +10755
    donderdag 19 juli 2018 om 10:42
    Man City verhuurd elk seizoen zo'n 30 tot 40 jeugdspelers. De 1 verkopen ze uiteindelijk voor 10 miljoen (Unal) de ander voor 5 (Angelino) en de ander loopt misschien gratis de deur uit. Maar de meesten zullen altijd geld opleveren. De hele grote talenten breken door maar dat gebeurd bijna nooit.
    Chelsea heeft Ake voor 23 miljoen verkocht. Ook jongens als Bruma en van Aanholt hebben ze voor miljoenen verkocht. Maar ook gasten als Kalas, Piazon verkopen ze met dikke winsten. Geloof mij nou maar dat ze er goed op verdienen, anders doen deze clubs dit niet. Ik geloof dat de City Group meer dan 200 spelers onder contract heeft staan. En steeds meer clubs gaan het op deze manier doen.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    donderdag 19 juli 2018 om 11:45
    Chelsea en City zullen misschien inderdaad een beetje winst maken. Maar dat is vrijwel niks van hun totale omzet. Alleen snap ik niet wat Arsenal en United in dat rijtje doen. Zover mij bekend is hebben die niet van zulk soort praktijken.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21455
    donderdag 19 juli 2018 om 10:15
    Leuk lulverhaal maar als je zoveel geld hebt als Ajax ga je de transfermarkt op om ervaren spelers te halen. Dan zie je nu toch gebeuren. Het opleiden zal iets meer op de achtergrond staan.
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 10:18
    onzin.. opleiden blijft nummer 1. Als je ziet hoeveel geld dat heeft opgeleverd dan blijft dat meer lucratief dan kopen en verkopen.

    Ajax probeert nu meer een mix te creëren en dus zal er ook gekocht worden maar dan wel goede aankopen die wat mogen kosten.
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2568
    donderdag 19 juli 2018 om 10:27
    Alle Nederlandse clubs moeten nu juist investeren in jeugd. Maar ook op tijd kansen geven. En goede doorverkoopregelingen treffen met de topclubs. De markt is gek geworden blijkt wel als ze voor Frenkie de Jong 50 miljoen zouden betalen. Maar een Willem II had met beter beleid hier ook tussen de 5 en 10 miljoen van kunnen krijgen. Hoe interessant wordt het dan voor de kleinere clubs?
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 10:40
    kleine clubs kopen middelmaat. opleiden blijft het beste. Willem II heeft een doorverkoopclausule geregeld rondom de Jong.
    Vind ik leuk
    Vedette +48
    donderdag 19 juli 2018 om 10:44
    Helemaal mee eens! Uiteindelijk plukt de hele eredivisie daar de vruchten van. En op termijn ook het Nederlands elftal. Clubs waar veel eigen jeugd rondloopt worden over het algemeen ook veel beter bezocht door supporters.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:34
    Morris ik ben het met de meeste amsterdammertjes hier totaal oneens , omdat bij de meeste de frustratie er tegenwoordig van afdruipt
    maar jij slaat de spijker op zijn kop , als ze dit zo doorzetten bij Ajax en elke keer de goede aankopen kunnen halen in combinatie met eigen jeugd hebben ze gewoon een heel goed beleid
    en als het dan ook nog lukt om talenten tot hun 22ste te behouden kan Ajax gewoon nog een keer hele hoge ogen gooien in Europa
    succes in ieder geval vast volgende week , en ik hoop voor de sportieve Ajaxcieden hier dat Ajax gewoon de CL haalt samen met mijn PSV
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 10:42
    dank.. overigens is elke club hier vertegenwoordigd met gefrustreerde supporters. Ze zijn schaars die redelijk reële opmerkingen kunnen maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:49
    inderdaad wij hebben ze ook helaas , een geintje op zijn tijd is lachen en hoort er ook gewoon bij
    maar Ajax PSV en Feyenoord hebben elkaar gewoon nodig om er een mooie competitie van te maken , waardoor het voor spelers aantrekkelijk word om naar Nederland te komen
    Ajax geeft met het aantrekken van Tadic en Blind in ieder geval vast het goede voorbeeld
    respect
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 11:00
    zeker een geintje moet lukken. sommige blijven ze herhalen en doen dit alleen in Ajax topics. tja.. 1x is leuk.. voorspelbaarheid wordt minder leuk.

    enfin.. het is te hopen dat Feyenoord aan gaat haken. PSV heeft nog wel kapitaal lopen en kan stappen maken mits ze hun huid duur verkopen.

    Hopelijk kan AZ een duurzame subtopper blijven die het de top 3 structureel moeilijk kan maken. Idem voor Vitesse.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 12:51
    ik denk dat PSV een moeizaam jaar tegemoet gaat eerlijk gezegd
    ze moeten echt een 2 goede aankopen gaan doen , willen ze meedoen met Ajax
    Ajax heeft zich echt versterkt , en hebben zelfs als Ziyech nog gaat veruit de beste selectie van de eredivisie
    ik kan daar vrede mee hebben , je kunt namelijk niet elk jaar kampioen worden , en je kunt dit jaar ook gebruiken om jeugdspelers een kans te geven , zodat ze ervaring krijgen op het hoogste niveau
    als je daar nog een goede vervanger voor van Ginkel bij haalt gaan ze gewoon samen met Ajax om het kampioenschap strijden
    en ik moet zeggen dat ik gisteren aangenaam verrast was door het spel tegen Galatasaray
    een oefenwedstrijd zegt natuurlijk niks , maar het was wel leuk om te zien dat er toch wel talent rond loopt in Eindhoven
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 13:06
    Als PSV vorig seizoen weet door te zetten dan maken ze gewoon een kans. Echter Europees zal zijn tol gaan eisen. Daar ligt het grootste probleem. De selectie is dan inderdaad niet volwaardig
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:21
    we zijn van Ginkel kwijt Morris , en die was gewoon echt belangrijk op het middenveld
    en Ajax heeft gewoon 2 echte toppers gekocht , zeker voor de Nederlandse competitie
    verder hoop ik gewoon dat we allebei CL gaan spelen dit jaar
    dat zou toch geweldig zijn
    Vind ik leuk
    Bizzy +21455
    donderdag 19 juli 2018 om 12:38
    Ajax koopt meer spelers dan ooit tevoren. Dit is toch niet wat Cruyff beoogt had. Voor een buitenstaander is het fascinerend om dit te zien. Toekomst zal uitwijzen of ze succes hiermee hebben.
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 13:07
    Cruyff heeft altijd gezegd dat als er geen talent is voor een beoogde positie / of ze kunnen spelers halen van een bepaald niveau dan is dit zeer zeker gewenst.

    Zolang het de doorstroming maar niet teveel beïnvloed.
    Vind ik leuk
    2cents +57923
    donderdag 19 juli 2018 om 10:19
    Of anders, net aan goed genoeg is niet meer voldoende. Het moet écht goed genoeg zijn.

    En Mazraoui toont aan dat de beste mag starten en niet degene die het duurst was.

    Dat lijkt me een prima uitgangspunt.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29221
    donderdag 19 juli 2018 om 10:32
    Is ook een goed uitgangspunt. Wel een beetje mismanagement dat je natuurlijk 4 rechtsbacks in de selectie van het eerste hebt. Eén is een zelf opgeleide speler die al jaren bij de club speelt en geen volgende stap heeft kunnen zetten (Veltman), dan heb je twee flinke miskopen die miljoenen hebben gekost en uiteindelijk gaat toch iemand uit je eigen opleiding er met de basisplaats mee heen.

    Maar we zien allemaal het liefst eigen jeugd doorstromen.
    Vind ik leuk
    2cents +57923
    donderdag 19 juli 2018 om 10:41
    Dat met die rechtsbacks is echt ridicuul inderdaad. En dan is Veltman ook nog van origine CV en Kristensen ook gewoon een omgeturnde middenvelder.

    Wat Orejuela precies is, buiten Colombiaan, ben ik nog niet achter.

    Maar als je een omgeturnde middenvelder koopt voor zoveel geld en hij is niet beter dan een Zeefuik die je wegstuurt dan klopt er duidelijk iets niet.

    Kan best dat Kristensen het nog gaat waarmaken, maar hij is niet direct beter en gaat nooit heel veel beter worden dan wat je zelf kunt opleiden.

    Bizar.

    Nu hopen we op Mazraoui, maar voor hem zit verdedigen nauwelijks in zijn natuur. Ook zie je dat hij gewend is dat er spelers achter hem staan want hij probeert alles voetballend op te lossen. Vaak lukt het, maar soms ook niet en dan levert het direct een kans op.
    Vind ik leuk
    3Bier +10755
    donderdag 19 juli 2018 om 10:21
    Ik heb liever dat Ajax 2 voor NL begrippen toppers haalt voor veel geld dan 8 aankopen van 5 miljoen. Orejuela, Kristensen, Cassierra, Labyad dat had van mij niet gehoeven. Met Blind en Tadic weet je in ieder geval wat je in huis haalt. Bij twijfel zou ik altijd de voorkeur geven aan een talent.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10283
    donderdag 19 juli 2018 om 10:28
    Je moet gewoon het 1 doen en het ander niet laten, al naar gelang behoefte en omstandigheden die je niet altijd in de hand hebt.
    Zo simpel is dat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33267
    donderdag 19 juli 2018 om 10:40
    Nee, je moet gewoon kiezen voor of jeugd of aankopen.
    Dan weten de supporters van de rivaal tenminste wat ze moeten roepen
    Vind ik leuk
    hans59 +222
    donderdag 19 juli 2018 om 13:38
    Idd, een gezonde selectie zien te krijgen tussen ervaring en talenten. Wat nu ook gebeurd. Die ervaren spelers die ervaring in het buitenland hebben kunnen kunnen zo ook die jonge talentjes die het al gemaakt hebben en denken probleemloos met ook al klaar te zijn voor de Europese toplanden en daar snel rijk te worden met hun voeten op de grond zetten.
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2568
    donderdag 19 juli 2018 om 10:15
    Inderdaad! Al die spelers die roepen dat ze een plan missen. Of het is ingefluisterd door de zaakwaarnemer om de club de schuld te geven dat ze weggaan. Of de club twijfelde zelf al. Iedereen die goed genoeg is krijgt kansen. Zo moeilijk is het niet.
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 10:20
    het gaat allemaal om geld.

    zo'n zegt: ik ben goed genoeg, prima plan wat er ligt. als jullie mij zo talentvol vinden, waarom betaal je niet meer?

    vervolgens gaan ze naar Engeland waar totaal geen plan ligt. enige zekerheid die ze hebben is dat ze verhuurd gaan worden op ten duur en met winst weer worden verkocht.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33267
    donderdag 19 juli 2018 om 10:41
    Misschien was het plan voor Kongolo al die tijd wel dat hij bij Heerenveen zou tekenen op z'n 20e
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 10:43
    dan is het een vreemd plan..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33267
    donderdag 19 juli 2018 om 11:06
    Ja, maar als Feyenoord géën plan had.. :p
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 11:09
    de speler ook niet.. volgens mij moet hij gewoon goed spelen en dan komen de kansen vanzelf..

    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:28
    Altijd leuk met dat Ajax, heeft het over opleiden maar bedoelen eigenlijk spelertjes overal vandaan plukken.
    Vervolgens na een paar jaar komen ze uit de eigen jeugd en wordt de jeugdopleiding weer geprezen omdat het zo goed zou zijn. Maar als dan een speler wordt weggehaald gaan lopen piepen dat de spelers worden weggehaald...
    beetje sneu...
    Vind ik leuk
    base +2408
    donderdag 19 juli 2018 om 11:04
    Bij Feyenoord gebeurt dat natuurlijk niet dat gebeurt alleen bij AJAX.
    😂😂
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:30
    ik roep niet dat gehaalde spelers eigen jeugd is. bij ajax hebben ze daar wel een handje van. Eriksson is eigen jeugd genoemd en zo zal dat vast ook met bijv dolberg gaan.
    trouwens wel fijn dat je rekening houd met mijn bijziendheid en ajax met alleen maar hoofdletters schrijft.
    Of is dat slechts om te benadrukken hoe belangrijk Ajax wel niet is?
    Vind ik leuk
    Sanuk +3261
    donderdag 19 juli 2018 om 10:33
    Met andere woorden, de koopclub gaat nu bezuinigen op de jeugdopleiding.
    Trouwens PSV vorig jaar al kampioen onder 19 en onder 17.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 10:35]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33267
    donderdag 19 juli 2018 om 11:05
    Minder spelers uit het buitenland halen. Misschien gaat het geld wel naar de jeugd die we al hebben.

    Gefeliciteerd met de titels
    Vind ik leuk
    Sanuk +3261
    donderdag 19 juli 2018 om 12:24
    Dank U, jij met jong Ajax en het vrouwenteam.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33267
    donderdag 19 juli 2018 om 12:59
    Noem je ons eerste team nou een dameselftal? :p
    Vind ik leuk
    Sanuk +3261
    donderdag 19 juli 2018 om 13:12
    Nee die zijn geen kampioen, dames wel.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +464
    donderdag 19 juli 2018 om 11:08
    Dat heeft alles te maken met het eerder laten doorstromen naar oudere teams van jonge spelers bij Ajax zodat ze meer weerstand krijgen en zodanig sneller ontwikkelen. Daarom vind ik t in principe ook geen goed teken dat jong Ajax kampioen geworden is. Ergens betekent dat dat er al spelers verhuurd hadden moeten worden aan eredivisieclubs
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7989
    donderdag 19 juli 2018 om 12:00
    Omdat de leeftijdsgenoten bij Ajax al in Jong Ajax spelen, die zijn al veel verder dan de jochies bij PSV.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3261
    donderdag 19 juli 2018 om 12:20
    Nee in jong ajax speelt voor 10 miljoen miskopen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174235
    donderdag 19 juli 2018 om 10:40
    Hoeft ook niet , cash heeft zijn leuter inclusief noten volledig buiten de broek hangen en koopt als de vrouwenbond in de Bijenkorf
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 11:02
    weer een nuttige opmerking, wederom herhaling in een nieuw jasje.

    Gelukkig bestaat je leven uit:
    1) niets doen
    2) bier zuipen
    3) hoeren neuken
    4) Ajax...

    ik geniet altijd van trouwe fans..
    Vind ik leuk
    stratumseind +174235
    donderdag 19 juli 2018 om 11:25
    4) is nog niet geheel af, de puntjes moet je ook invullen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    Morris +23244
    donderdag 19 juli 2018 om 11:27
    net zo goed als Stratumseind..
    Vind ik leuk
    Plaotie +24
    donderdag 19 juli 2018 om 10:56
    "Het klopt dat wij zelf ook spelers op jonge leeftijd uit het buitenland halen" en In de afgelopen periode zijn dat er veel geweest. Aangezien we een paar jaar geleden de A2-junioren hebben weggehaald, hadden we te maken met een overbruggingsperiode."

    Dit begrijp ik niet helemaal: De A2 is inderdaad toen opgeheveld en daardoor zijn er (juist) spelers vertrokken naar andere clubs. Maar daardoor zijn er toch niet veel buitenlandse spelers teruggehaald? De laatste 2 jaar zijn er voor O19 aardig wat buitenlandse talenten gehaald bij Ajax, maar niet omdat de A2 destijds werd opgedoekt en ze daardoor te maken hadden met een overbruggingsperiode.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws