'Cillessen belangrijke spil in keeperscarrousel; Barcelona schroeft vraagprijs op'

    'Cillessen belangrijke spil in keeperscarrousel; Barcelona schroeft vraagprijs op'

    donderdag 19 juli 2018 om 10:54

    De keeperscarrousel komt op gang met de transfers van Alisson Becker en Thibaut Courtois en daarmee breken ook spannende tijden aan voor Jasper Cillessen. De FC Barcelona-doelman is in beeld om zowel de Braziliaan als de Belg op te volgen.

    Althans, dat meldt El Mundo Deportivo. AS Roma ziet Alisson voor zo'n 75 miljoen euro naar Liverpool vertrekken, terwijl Chelsea en Real Madrid er zo goed als uit zijn over de transfer van Courtois ter waarde van 35 miljoen. Vooral bij de Romeinen is Cillessen in beeld om het stokje over te nemen, maar ook de keepersjacht van The Blues kan gevolgen voor hem hebben.

    Chelsea heeft namelijk naast Cillessen het oog laten vallen op Samir Handanovic en Petr Cech. In dat geval moeten Internazionale en Arsenal op zoek naar een nieuwe doelman en komt de Oranje-international daar in beeld. The Gunners haalden met Bernd Leno overigens al wel een andere nieuwe sluitpost.

    Barça lijkt de vraagprijs voor Cillessen ondertussen wat te hebben opgeschroefd. Waar de Catalanen de oud-Ajacied eerder voor dertig miljoen wilden laten gaan, is nu 35 tot veertig miljoen nodig om hem los te weken in Camp Nou.

    Poll

    Is AS Roma een geschikte club voor Cillessen?

    (3074 stemmen)

    Plaats een reactie

    jepo10 +685
    donderdag 19 juli 2018 om 10:59
    Zolang hij maar weer ergens eerste keeper wordt, is alleen maar goed voor Oranje
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +24892
    donderdag 19 juli 2018 om 11:05
    Goed voor hemzelf, en dan hopelijk inderdaad ook goed voor Oranje.

    Het is wel opmerkelijk dat Courtois gewoon goedkoper is dan Cillessen als je bovenstaande bedragen mag geloven. Courtois staat toch wel iets hoger op de ladder wat mij betreft.. heeft op hoog niveau meer gepresteerd tot nu toe.
    Vind ik leuk
    jepo10 +685
    donderdag 19 juli 2018 om 11:07
    Ja Courtois is een betere keeper, maar Chelsea moet hem goedkoper verkopen omdat zijn contract nog maar 1 jaar door loopt. Die van Cillessen nog 3 jaar, denk dat het hem daar in zit.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +24892
    donderdag 19 juli 2018 om 11:16
    Snap ik, maar dan nog vind ik het bijzonder.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2160
    donderdag 19 juli 2018 om 11:08
    Heeft vooral met het contract te maken, Courtois had nog een contract tot 2019. Als hij nog een doorlopend contract zou hebben, was hij natuurlijk veel duurder dan Cillessen (en waarschijnlijk ook Alisson) geweest.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16261
    donderdag 19 juli 2018 om 11:08
    Omdat Courtois nog maar een contract tot volgende zomer heeft en niet bij wil tekenen. Liever nu 35 miljoen dan volgend jaar 0..
    Vind ik leuk
    dhrwobo +24892
    donderdag 19 juli 2018 om 11:45
    Snap ik... en voor Courtois vind ik dat nog wel een leuk bedrag... maar Cillessen is toch geen 40 miljoen waard?!?! Kom op, leuke keeper, maar als Barcelona 20 miljoen voor hem krijgt dan mogen ze meer dan tevreden zijn. 20 miljoen voor een keeper is nog steeds veel geld, tenzij het echt een wereldkeeper is zoals Ederson, Allison, Courtois, De Gea enz.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16261
    donderdag 19 juli 2018 om 12:33
    Ben het volkomen met jou eens hoor, ik vind Cillissen dat ook niet waard, maar het is tegenwoordig 'wat de gek ervoor geeft' op de transfermarkt.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +24892
    donderdag 19 juli 2018 om 12:43
    Ja dat is waar. Het is moeilijk om goede en minder goede spelers te onderscheiden, omdat voor beiden echt 30-40-50 miljoenen op tafel komen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16261
    donderdag 19 juli 2018 om 12:48
    Dat zeker, en had Cillissen nu nog bij Ajax gespeeld dan zou Ajax echt geen 30-40 miljoen vangen hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:12
    Dat is de voetbalwereld hè. Waan van de dag, goede/slechte makelaars en wat de gek ervoor geeft!

    Die 75 miljoen voor Alisson vind ik sowieso overdreven. Dat impliceert toch dat hij de beste keeper ter wereld is. Want duurste = beste. Toch? (ik weet wel beter)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +24892
    donderdag 19 juli 2018 om 11:16
    Ja gekke wereld
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    donderdag 19 juli 2018 om 11:41
    Het was denk ik de beste die Liverpool kon halen en dat was ze dat geld wel waard.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2957
    donderdag 19 juli 2018 om 11:48
    Dat is zo, maar dat zegt tegenwoordig toch helemaal niks. Bale, Pogba en Neymar waren/zijn ook niet de beste spelers ter wereld toen het transferrecord werd verbroken. Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik het apatt vind dat men het belachelijk vind dat 75 miljoen word betaald voor een keeper, maar een aanvaller mag wel zoveel kosten.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:36
    Courtois heeft nog maar een 1 jarig contract bij Chelsea
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4808
    donderdag 19 juli 2018 om 12:43
    Gewoon zoet eerste keeper.
    Vind ik leuk
    Mari +8423
    donderdag 19 juli 2018 om 11:00
    Cillessen blijft waar hij is (als hij verstandig is) en
    Zoet kan naar Roma
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:06
    Waarom moet hij dan blijven? Als hij verstandig is kiest hij voor een club waar hij eerste keeper wordt, en ook voor langere tijd. Daarmee valt m.i. Chelsea af, daar vind ik ze doorgaans nogal zenuwachtig met hun beleid.
    Jammer dat Liverpool nu vergeven is, want dat was een goede club voor Cilessen geweest. Arsenal lijkt mij ook wel wat voor hem. Maar ik zie Cech nou niet direct terugkeren bij Chelsea.
    We'll see. Zolang hij maar eerste keeper wordt.
    Vind ik leuk
    Mari +8423
    donderdag 19 juli 2018 om 11:12
    Je geeft het uitstekend aan. De grotere clubs zijn voorzien. Kom je bij een kleine club en voor je het weet wordt de trainer ontslagen, de volgende verwijt jou de nederlagen (je was niet zijn aankoop) en je mag gaan verpieteren.
    Bij Barca op de bank, bekerwedstrijden keepen, misschien eerste keeper (je weet maar nooit).
    Kijk naar Vermeer.
    Hij wilde prijzen pakken met Feijenoord. Eerste jaar zwaar mislukt.
    Tweede jaar Feijenoord kampioen, zonder Vermeer of dankzij zijn afwezigheid. Als hij was gebleven was hij de eerste keeper geworden.
    Gelukkig was hij weg . Onana is uitstekend
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:27
    Arsenal heeft Leno al gekocht, dus Cillessen gaan ze sws niet halen
    Vind ik leuk
    Tictac +102
    donderdag 19 juli 2018 om 14:09
    Zoet blijft in Eindhoven
    Vind ik leuk
    Mari +8423
    donderdag 19 juli 2018 om 16:06
    Hoezo?
    Hij verdient het. Nooit geklaagd, altijd zijn best gedaan.
    Ik vind hem geen topper, maar voor subtop Duitsland, Engeland, Italie, Spanje goed genoeg.
    Als hij geduld heeft wordt hij deze zomer nog gekocht.
    Er hoeft maar 1 keer een grote transfer ergens te komen en het geld gaat rollen
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +375
    donderdag 19 juli 2018 om 11:02
    overschatten keeper komt te kort voor de PL. Kan beter in spanje blijven daar buiten red hij het niet
    Vind ik leuk
    base +2186
    donderdag 19 juli 2018 om 11:09
    Volgens jou is de premier veel beter dan la liga ?
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +375
    donderdag 19 juli 2018 om 12:49
    voor een keeper zeker.
    Vind ik leuk
    2cents +54830
    donderdag 19 juli 2018 om 11:03
    Nog een jaartje Barcelona en dan volgend jaar Onana maar opvolgen bij Ajax. 😉
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13327
    donderdag 19 juli 2018 om 11:10
    Blijft Onana dit seizoen dan denk je?
    Hij en Ziyech hebben toch een vertrekwens?
    Vind ik leuk
    2cents +54830
    donderdag 19 juli 2018 om 11:12
    Onana blijft. Ziyech mag vertrekken, zo was afgesproken.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13327
    donderdag 19 juli 2018 om 11:18
    Hoe weet je of hij blijft?
    Vind ik leuk
    2cents +54830
    donderdag 19 juli 2018 om 11:27
    Omdat niemand buiten Ziyech mag vertrekken.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13327
    donderdag 19 juli 2018 om 11:28
    Ok
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1874
    donderdag 19 juli 2018 om 11:07
    Transfer Cillessen zou goed zijn voor Cillessen, het Nederlands elftal, NEC en Ajax
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1269
    donderdag 19 juli 2018 om 11:14
    Haha als Chelsea voor Petr cech gaat dan ze de kant van arsenal op namelijk geen ambities meer
    Vind ik leuk
    John M. +4731
    donderdag 19 juli 2018 om 11:30
    Nu Arsenal Leno heeft gehaald is Cillessen daar niet meer nodig. Leno is een goede keeper, nummer twee in Duitsland na Neuer.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 19 juli 2018 om 12:11
    Als je bedoeld in de competitie ja maar niet bij de Duitse ploeg want daar is namelijk Ter Stegen de 2e doelman (had dit WK moeten keepen Neuer was namelijk 8 maanden geblesseerd)
    Vind ik leuk
    John M. +4731
    donderdag 19 juli 2018 om 12:16
    Je hebt gelijk, Ter Stegen was bij het WK nr. 2, maar Löw noemde ze voor het tournooi gelijkwaardig. Hij moest kiezen maar vond het een heel moeilijke keus.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 19 juli 2018 om 12:19
    Persoonlijk vind ik ook Ter Stegen net iets beter als Leno maar scheelt niet heel veel nee.
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    donderdag 19 juli 2018 om 11:50
    Zo zie je weer de prijsopdrijving in het verrotte FFP systeem. Mark doet er goed aan zijn poot strak te houden en spijkerhard te blijven op evt transfers van Ajacieden.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    donderdag 19 juli 2018 om 12:13
    Wel een uitdaging...

    Volgens VP is hij in beeld om zowel de Braziliaan als de Belg op te volgen.
    Dan moet je goed afspreken op welke dagen hij traint bij Chelsea en de andere dagen moet hij dan in Rome zijn....
    Maar een dubbel salaris maakt veel goed denk ik ;o)
    Vind ik leuk
    Tictac +102
    donderdag 19 juli 2018 om 14:18
    Cillessen is toch geen 40M waard? Voor 13M uit Amsterdam vertrokken en daarna nog 21 wedstrijden gespeeld voor Barcelona en zijn selectie voor oranje verloren. Lijkt me een kwestie van afbouwen in China of terug naar NEC.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Cillessen belangrijke spil in keeperscarrousel; Barcelona schroeft vraagprijs op'