Update: Sporting heeft Ajacied binnen en lijkt ook Dost-nieuws aan te kondigen

    Update: Sporting heeft Ajacied binnen en lijkt ook Dost-nieuws aan te kondigen

    zaterdag 21 juli 2018 om 12:02

    De kou tussen Bas Dost en Sporting Portugal is uit de lucht. De 29-jarige Nederlandse spits blijft de formatie uit Lissabon trouw. Donderdag meldt hij zich weer op de club en tekent hij een nieuw contract, meldt O Jogo.

    Na een incident met Sporting-hooligans in mei wees alles er nog op dat Dost zou vertrekken. De harde kern van de Portugese grootmacht viel eigen spelers aan in de kleedkamer. Daarbij raakte de Oranje-international gewond aan zijn hoofd. Hij was in shock en liet later in een uitgebreide brief weten weg te willen. 

    Het vertrek van voorzitter Bruno de Carvalho maakte de weg vrij voor beide partijen om toch weer in gesprek te gaan. Dat heeft geresulteerd in een akkoord over een nieuw, driejarig contract. De oude verbintenis van Dost liep medio 2020 af. De transferclausule van zestig miljoen euro wordt gehandhaafd.

    Update 21/7, 12.02 uur: Sporting Portugal lijkt met een video op social media te bevestigen dat Bas Dost in Lissabon blijft. De Nederlandse spits krijgt komend seizoen gezelschap van Mees de Wit, die transfervrij overkomt van Jong Ajax. De buitenspeler zal wel in het onder 23-elftal beginnen, meldt Sporting. 

    Poll

    Snap jij dat Dost toch blijft?

    (2681 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 19 juli 2018 om 11:13
    Haha 60 miljoen.

    Ik was weg gegaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:17
    Ik denk dat Bas daar wel genoeg voor gecompenseert word om te doen besluiten te blijven ;)
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    donderdag 19 juli 2018 om 11:25
    Ja natuurlijk, voor wat hoort wat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 11:26
    Toch gek dat je van meer geld dapper wordt
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:34
    Ach ja ik hoef zelf ook echt niet te zwemmen in het geld, maar beetje pootje kunnen baden erin zou wel fijn zijn dus enerzijnds begrijp ik het ook nog wel ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 11:37
    Ja, maar dat kon ie ook al wel denk ik.
    Ik dacht alleen dat hij zo bang was dat hij z'n contract wilde laten verscheuren en gratis vertrekken. Nu krijgt meneer een paar tientjes extra en is het ineens weer veilig en leuk? Ik vind dat vreemd
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:40
    Nou ik denk als ik de tekst zo lees dat het voor dost niet zozeer puur om die idioten aanval ging maar mischien meer om hoe de voorzitter met de situatie omging, want van die gekke supporters zullen er echt nog zijn daarzo maar pas na die voorzitter weg is heeft bas besloten toch wel te willen blijven
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 11:46
    Dat zou ook goed kunnen inderdaad.
    Vind ik leuk
    Koeien +2234
    donderdag 19 juli 2018 om 12:58
    Wat we in NL weinig hebben meegekregen is dat de voorzitter en complete randdebiel was die zelf een verleden had bij die hooligans en naast andere jarenlang lopende ellende ook deze zaak zwaar heeft lopen bagatelliseren.

    Het was vooral noodzaak dat die gast gewoon weg moest als signaal van de club dat de spelers (hun gezondheid) belangrijker is dan die vol-idioot.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    donderdag 19 juli 2018 om 11:43
    ligt er wel aan hoe groot dat bad dan is ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:56
    Een gewoon fatsoenlijk 2 a 3 persoons bubbelbadje zou ik zeer tevreden mee zijn hoor maar dan wel echt de hele voetjes goed bedekt :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:42
    Misschien dat je jouw zakgeld bij de Aldi kan omwisselen voor 1centen, dan moet pootje baden toch kunnen...of heb je zulke grote voeten?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:02
    Haha nee maatje 43 dus dat valt wel mee zou te doen moeten zijn idd
    Ffe hamertje zoeken voor mijn spaarvarkentje dan maar ;)
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2354
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:37
    Wel als profiel foto plaatsen dan hè!
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    donderdag 19 juli 2018 om 12:06
    Waarschijnlijk is de beveiliging behoorlijk aangescherpt en beloven ze hem veilig te houden. Hiernaast idd een lekker salaris
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:36
    Het is wel een risicofactor om daar te blijven...
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1553
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:43
    Heeft er slim een nieuw contract uitgesleept en lacht zich nu een bult op zijn hoofd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:04
    Liever een bult op je hoofd lachen dan er eentje krijgen via zon rare supporter
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1553
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:08
    Het kwalijke in deze zaak is dat die Bruno de Carvalho er achter blijkt te zitten. De mensen die hij heeft opgestookt zitten nu voor een groot deel vast. Deze malloot gaat vrijuit. Je gaat haast hopen dat deze Bruno ook nog eens bezoek krijgt.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:15
    Wat een pussy
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:18
    Een pussy was uit angst weg gegaan denk ik eerder
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:41
    Nee even pussy is bang om net als ze collega gewoon weg tegaan! Een echte kerel laat niet zo over zich heen lopen en zich kopen als een h...
    Vind ik leuk
    companen +831
    donderdag 19 juli 2018 om 11:24
    Met geld is iedereen te koop ook de bange basje
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:43
    Nou ik ook maar na zo een aanval? Alleen als ik dan ook gewapende bodyguards met een licentie om te schieten 24/7 mee krijg.

    Gezondheid is onbetaalbaar!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2786
    donderdag 19 juli 2018 om 11:25
    Dat vind ik niet noodzakelijkerwijs een negatief woord...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:44
    Niet alle positieve pussy’s zijn oké...

    Vind ik leuk
    mba4u2c +2786
    donderdag 19 juli 2018 om 11:45
    Daarom zeg ik ook "niet noodzakelijkerwijs"...
    Vind ik leuk
    Adriaan +455
    donderdag 19 juli 2018 om 11:39
    Mensen zeggen dat die Pussy is maar je bent wat je eet.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22551
    donderdag 19 juli 2018 om 11:17
    Hij had lekker naar Engeland moeten gaan. Voor zo'n supporters zou ik nooit meer in actie willen komen. Het is wachten op de volgende shit.
    Vind ik leuk
    Bdog +5001
    donderdag 19 juli 2018 om 11:19
    In Engeland kan het ook flink koud zijn, zit je weer met bivakmutsen!
    Vind ik leuk
    3Bier +6861
    donderdag 19 juli 2018 om 11:20
    Nogmaals het bewijs dat de meeste voetballers maar aan 1 ding denken. Ze voetballen niet voor de supporters, anders was hij wel weg gegaan. Loonsverhoging en de liefde is weer terug....
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    donderdag 19 juli 2018 om 11:28
    Zou mij niks verbazen als Dost in Engeland meer had kunnen verdienen hoor. Dost zat goed bij Sporting..
    Vind ik leuk
    3Bier +6861
    donderdag 19 juli 2018 om 11:32
    Daar heb jij wel gelijk in maar de vraag is of er überhaupt wel interesse is geweest vanuit Engeland.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    donderdag 19 juli 2018 om 11:35
    Ja dat ook zo, maar ik ga uit van wat ik lees..
    Of misschien zegt dat eigenlijk al genoeg hahahhaa
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    donderdag 19 juli 2018 om 11:26
    De 40 gasten die dat deden zijn geen supporters, dat zijn een stel randdebielen, net als die voorzitter die weg gestuurd is.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:18
    They gave him an offer he can’t refuse ..
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14889
    donderdag 19 juli 2018 om 11:21
    Een jaarvoorraad paardenkoppen? Dan snap ik `m wel......
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:26
    En dan ook Dost met die supporter en de voorzitter in een grieks restaurant...gaat Bassie ff naar t toilet z’n gun halen ;)
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:51
    En als Dost zn zoontje laat dopen, weet je hoe laat het is :P
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:01
    En als bloedeigen broer van bassie uit vissen gaan, dan moet je ook gaan oppassen ;)
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:22
    Verkopen ze trouwens ook cannoli in Portugal?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:36
    Ik zie bassie echt van zn stoel vallen als ie 80 is...
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:03
    Tegen die tijd, zwemt die Bruno de Carvalho 'met de vissen' :P
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:12
    Waar moet hij voetballen dan als ie naar Sicilie is gevlucht , bij Us Palermo ?
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:27
    Ik denk dat 'Mo Greene' dat wel regelt :P
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:47
    Idd, laat die maar zn bril opzetten bij de masseur 😉
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:55
    Maar Sicilië weet ik niet zeker, t schijnt dat Tolwegen daar moordend zijn soms. Tarieven om op af te knallen...
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:03
    Mee eens zodra hij zn auto gaat starten heb je daar grote kans op
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:12
    Ja dat, of hij 'komt nooit aan op het vliegveld'...
    (/trekt stropdas wat los)
    Vind ik leuk
    davidben +4113
    donderdag 19 juli 2018 om 11:55
    Je verkracht één vd meest geliefde oneliners in de filmgeschiedenis. 👌
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 12:15
    Je hebt goed opgelet .. 10 punten 😉
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:29
    Je doet het iig niet op de trouwdag van je dochter!
    Vind ik leuk
    Gudoeman +247
    donderdag 19 juli 2018 om 11:18
    Goed dat hij blijft.... ergens anders zou hij zwaar mislukken
    Vind ik leuk
    fr0do +1066
    donderdag 19 juli 2018 om 11:18
    Slim gespeeld, wellicht een vet salaris aanbod gekregen met miss een behoorlijke vergoeding voor de gedane schaden. Zakelijk en slim.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2436
    donderdag 19 juli 2018 om 11:19
    Zo is dat bassie, niet luisteren na je vriendin. Doen wat je zelf wilt. 👍
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    donderdag 19 juli 2018 om 11:23
    Nooit verwacht en 60 miljoen zal nooit iemand betalen. Dus die zit daar z'n contract uit.
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:32
    Apart idd. 2 maand geleden zou hij daar per'se weg willen, zelfs PTSS hebben opgelopen en zich niet meer veilig voelen.

    Apart dat een gesprekje dat allemaal opheldert.

    NB, Rui Patricio is direct getaaid naar de Wolves in Engeland.
    Van een topclub uit Portugal naar een promovendus in de PL is ook wel een aparte 'move', dus er zat daar wel iets flink mis....
    En Rui Patricio is toch altijd een clubicoon van ze geweest.(beetje de Buffon van Portugal...)

    Patricio is als ge bliksem vertrokken maar Dost weten ze wel te houden..

    héél apart idd..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:34
    Het lijkt bijna op opgezet spel om salarisverhoging af te dwingen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:01
    Pre-cies!

    Hij is 29, bedankt voor Oranje, dus in die zin zal Bas Dost nooit meer waard worden. Zo kan hij nog mooi even cashen idd.

    En geef hem ergens eens ongelijk. T is ook schandalig hoe die voormalig-Directeur zich daar manifesteerde. Denk dat menig Nederlander, in een verhoudingsgewijze-vergelijkbare situatie, zijn of haar werkgever, net zo hard een poot had uitgedraaid.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2786
    donderdag 19 juli 2018 om 11:24
    Goed voor hem. Hier rendeert hij optimaal...
    Vind ik leuk
    HJR +6822
    donderdag 19 juli 2018 om 11:29
    Die gaat zijn oud-hotelkamergenoot bij Oranje, Zoet, overhalen ook te komen. Of Zoet wil is een andere vraag :)

    Nooit verwacht, want hier in Portugal werd eral geschreven dat hij zeker wegging.

    Maar en goede salaris verhoging zal wel helpen tegen zijn ´lichte vorm van PTSS´ :S.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:33
    Lekker weer, leuke competitie, hij is er succesvol en het geld is goed.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:40
    Jezelf eerst lekker voor lul zetten met stoornis en al om vervolgens lekker te blijven voor een verbeterd contract... noem het slim ik vind het behoorlijk sneu.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:49
    helenaal met je eens,roep dan niet dat je weggaat
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:48
    Wat een klont zeg, eerst heel hard roepen dat je weg wilt. (wat ik wel terecht vind overigens) Maar dan alsnog blijven vind ik wel heel erg raar, ga dan ook niet heel hard roepen dat je zonodig weg moet.
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:57
    Oude tactiek: "Never let your enemy's know what you're thinking!" :P
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:32
    en wie is in dit geval dan de vijand?
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:03
    De buitenwacht: zowel de goedaardige, maar vooral de boosaardige Sporting-fans? En de aloude roddelMedia natuurlijk :)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:55
    Bedrijgt worden zou al weggaan bij de club. Maar zelds aangevallen worden ? Ha-ha zou geen minuut er meer blijven. Geen veiligheid dus bij Sporting. Is toch Ap Nor Maaaaaaaal
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 12:10
    Het verhogen van het salaris doet wonderen, ipv. van 3 miljoen verdient hij 5 of 6 genoeg om bewaking van te betalen.
    Vind ik leuk
    remakil +4859
    donderdag 19 juli 2018 om 12:46
    Slappe lul is het... principes blijken toch te koop!
    Vind ik leuk
    haarlemx +421
    donderdag 19 juli 2018 om 13:01
    Dat vindt mevrouwtje Dost niet leuk.
    Vind ik leuk
    TonS +21
    donderdag 19 juli 2018 om 13:49
    Blijft een raar verhaal!!! 😎
    Vind ik leuk
    Arvin +2424
    donderdag 19 juli 2018 om 14:02
    Zwak. Zeker na z'n eerdere uitspraken. Had gewoon weg moeten gaan.
    Vind ik leuk
    TheLobster +1498
    donderdag 19 juli 2018 om 14:04
    Ik dacht dat bas principes had.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:14
    Trauma is snel verdwenen.. chicken als je mee leest , zie je dat iedereen aan zich zelf denkt ... spotten met een trauma en 2 weken later bijtekenen ... wat een hond echt zeg
    Vind ik leuk
    Feeltje +57
    donderdag 19 juli 2018 om 14:19
    Super speler had em graag vaker gezien bij Oranje!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:23
    Zei het gelijk al na die aanval op de foto met 3 kleine schrammetjes , die schrammetjes heb ik als ik met mijn zoontje van 4 aan het stoeien ben .....
    Vind ik leuk
    debacle +476
    donderdag 19 juli 2018 om 15:56
    Maffia baas Bruno is vertrokken... dus kan hij die hooligans niet meer op het trainingscomplex laten...wel nog even de sloten verwisselen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:10
    Denk dat hij na die klap met een strijkijzer z'n verstand is verloren..
    Vind ik leuk
    G.Kopf +892
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:11
    Voor wat extra geld gooit Bas zijn principes wel opzij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:13
    Na na niet zo geweldig na na na
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:23
    Good old gun op zn slaap heeft blijkbaar wel geholpen voor bassie 🔫
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:28
    Zal wel terecht een verbeterd contract getekend hebben
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:54
    ach ja wie zou dat hier dan wel weigeren ........................................................................................................................................................................................................................................................................................idd niemand!.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:42
    Ik begrijp die reacties niet zo goed van jullie. Hij wilt gewoon opnieuw beginnen bij de mooiste club in Portugal en nu Carvalho weg is( President). Blijft hij zijn supporters die hem steunen trouw en wint hij de Europa League en wordt hij Kampioen in Portugal.
    Vind ik leuk
    Bo +0
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:47
    Alles draait om geld bij het voetbal. Hou ze een zak met geld voor en alles is vergeten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Sporting heeft Ajacied binnen en lijkt ook Dost-nieuws aan te kondigen