Ajax wilde enkele jaren geleden Belg als hoofd opleiding: 'Op één lijn met Jonk'

    Ajax wilde enkele jaren geleden Belg als hoofd opleiding: 'Op één lijn met Jonk'

    donderdag 19 juli 2018 om 12:45

    Bob Browaeys stond aan de wieg van de revolutie op het gebied van ontwikkeling in het Belgisch voetbal. Hij ziet dat de rollen de laatste jaren zijn omgedraaid, maar denkt niet dat Nederland zich heel veel zorgen hoeft te maken.

    "Als ik naar Nederland kijk, zie ik vooral potentie. Jullie hebben een miljoen spelers die bij clubs zijn aangesloten, wij vierhonderdduizend", zegt Browaeys tegen Voetbal International. "Daarbij mogen jullie je gelukkig prijzen met een topsportcultuur, iets wat bij ons ontbreekt. Kijk naar al die medailles die Nederland wint bij de Olympische Spelen."

    Browaeys noemt de ontwikkeling van individualistischer trainen een goede zaak, maar dat had al eerder gemoeten. "Ook vind ik het niet slim dat de jeugdteams in Nederland kunnen promoveren en degraderen, daarmee laat je resultaat prevaleren boven opleiden." Hij concludeert dat de jeugdteams van Oranje veelal uit 'vroegrijpe spelers' bestonden. "Het kan dus niet anders of veel talent bij jullie is verloren gegaan."

    Ajax
    Het vakmanschap van Browaeys wekte enkele jaren geleden de interesse van Ajax, dat hem wilde aanstellen als hoofd jeugdopleiding. "Ik heb gesprekken gevoerd met Wim Jonk en bij elke discussie bleek dat we op één lijn zaten. Ajax, Barcelona, voor mij is dat een bron van inspiratie geweest met als rode draad Johan Cruijff."

    Poll

    Gaat Nederland België in de toekomst weer voorbij?

    (994 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rene80 +2151
    donderdag 19 juli 2018 om 12:53
    Nederlanders zijn gewoon negatief ingesteld. Zodra we er 1 wk niet bijzijn vergeten we wat we de 2 wks ervoor hebben gedaan. Er zijn zeer veel goede degelijke Nederlandse spelers en op een volgend groot toernooi doen ze gewoon weer mee en hoor je niemand meer klagen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 19 juli 2018 om 12:58
    Negatief ingesteld? Na 1 gewonnen oefenwedstrijd denkt half Nederland al dat wij wereldkampioen worden. ;-)
    Vind ik leuk
    Quaresma +5495
    donderdag 19 juli 2018 om 13:13
    En na een verloren oefen wedstrijd denkt de helft dat we er nooit meer boven op komen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 19 juli 2018 om 13:20
    Dat denk ik dus echt niet, kritisch zijn wij wel..
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2389
    donderdag 19 juli 2018 om 13:38
    Zwartkijken is iets anders dan kritisch zijn. Dan heb je ook de gave om de positieve dingen te zien.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 19 juli 2018 om 13:47
    En die gave hebben Nederlanders echt wel.. :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:28
    En na 1 verloren oefenduel denkt half Nederland dat we bij niveau Luxemburg en Liechtenstein horen....
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 19 juli 2018 om 13:49
    Je kan lullen wat je wilt, maar over het algemeen zijn Nederlanders wbt Oranje eerder positief dan negatief ingesteld hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:48
    Echt niet. We zijn op alles aan het zeiken. Wat ik nu ook doe, maar ben niet voor niets een Nederlander...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 19 juli 2018 om 15:53
    'We'?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 14:15
    Nou.... Rene80 heeft hier toch wel een punt. Bij ons overheerst toch overwegend de klaagcultuur.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 19 juli 2018 om 14:19
    Is jouw mening, ik zie dat anders..
    Ik sta zelf ook positief in het leven, misschien scheelt dat?
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2389
    donderdag 19 juli 2018 om 14:33
    Raar dat het jou dan niet opvalt... misschien dat he alle negatieve comments niet leest bij elk berichtje over Oranje.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 19 juli 2018 om 14:38
    Het is goed joh, wij verschillen van mening, so be it..

    Geniet van je zonnige dag!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:15
    Ik denk dat je het beter kan verwoorden als kritisch. & Ja, Het volgende EK & WK doen we gewoon weer mee. We hebben echt geen slecht elftal. Ik miste vooral het gebrek aan motivatie.
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    donderdag 19 juli 2018 om 12:53
    Dat promoveren/degraderen is eigenlijk nog een soort van verdubbeld via de najaar- en voorjaarcompetitie verdeling te maken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    donderdag 19 juli 2018 om 12:57
    Onze beleidsmakers zijn ook niet heel pienter
    Vind ik leuk
    Blindsy +11122
    donderdag 19 juli 2018 om 12:58
    Dan zal deze Belg de deelname van een hoop Jong-teams aan de pyramide ook wel een gruwel vinden?
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    donderdag 19 juli 2018 om 13:04
    Kan, al is dat geen jeugd meer maar senioren. ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +11122
    donderdag 19 juli 2018 om 13:13
    18-19 jarige jochies van de Toekomst... dan maar jong-volwassenen noemen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    donderdag 19 juli 2018 om 13:09
    Dat is het ook.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11122
    donderdag 19 juli 2018 om 13:14
    Ben bang dat we er met Feyenoord ook aan moeten geloven..
    If you can't beat them, join them.. 😡
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    donderdag 19 juli 2018 om 13:16
    Ja, sowieso vind ik het idioot dat jullie het nog niet hebben. Nou gaat die hansson naar rkc. Daar schiet je wat mee op..
    Heel vreemd dat dat niet wat eerder had gekund.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11122
    donderdag 19 juli 2018 om 13:26
    Eerst kon het niet (geen geld om ons in te kopen), daarna de eigenwijsheid van MVG.
    Maar het gaat gebeuren, let maar op. En dan lekker op het binnenkort te bouwen complex a la de Toekomst gaan ballen. Kunnen ze weer jaren mee vooruit. Prima zaak.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    donderdag 19 juli 2018 om 13:40
    Ach, dat was een miljoen. Bilal niet kopen en je had het 3 jaar kunnen betalen :p

    Ik gun het jullie van harte trouwens hoor :p
    Vind ik leuk
    Blindsy +11122
    donderdag 19 juli 2018 om 16:06
    Nee, dat was wel iets meer. En er komt een complex bij, speciaal voor de jeugd. Er zijn straks dus 2 compleet nieuwe complexen.
    En dan ga ik er van uit dat Jong op dat 2e, Toekomst-achtige complex, de thuiswedstrijden gaat spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 16:07]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    donderdag 19 juli 2018 om 16:30
    Nou ik hoop dat het een succes wordt.
    Ik vind jullie een leukere rivaal dan PSV
    Vind ik leuk
    Youri99 +9011
    donderdag 19 juli 2018 om 15:15
    Ook vind ik het niet slim dat de jeugdteams in Nederland kunnen promoveren en degraderen, daarmee laat je resultaat prevaleren boven opleiden.

    Dat kan je tegelijkertijd ook zien als een oorzaak waarom het veel betere Belgie niet won van het meer prestatiegerichte Frankrijk.
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    donderdag 19 juli 2018 om 15:21
    Beetje dubbel dus.

    Daarnaast is het net hoe je er mee omgaat als club.

    En van de andere kant, als je nooit kon promoveren hadden opleidingen van wat kleinere clubs zich ook nooit maximaal kunnen ontwikkelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    Thobar +4292
    donderdag 19 juli 2018 om 22:35
    Goedé regeling toch. Clubs hebben niet elk jaar een lichting van hetzelfde niveau voor een bepaalde leeftijdsklasse. Nu kom je na een half jaar tenminste enigszins met gelijkwaardige teams in dezelfde klasse. Vraag mij af wat het alternatief zou moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11232
    donderdag 19 juli 2018 om 12:53
    Vanuit het zuiden zal victorie luiden, aldus de belgen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 19 juli 2018 om 12:54
    Qua verdedigers en middenvelders heb ik goede hoop, maar waar zijn de (toekomstige) goede aanvallers zoals v. Persie, Robben, P. Kluivert, v.Nistelrode, Bergkamp, v. Basten etc.?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:18
    Ik heb er vertrouwen in. Depay scoorde vorig seizoen ook veel. Net zoals promes. We missen wel echt een goede spits. We hebben best een redelijk team alleen gebrek aan motivatie de afgelopen keren.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 19 juli 2018 om 13:25
    Depay scoorde veel ja, maar daar kan Oranje nog steeds niet op bouwen, wel meer dan op Promes trouwens.

    Btw, ik heb er ook vertrouwen in hoor!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:31
    Komt goed: Redan, Brobbey en hopelijk nog Kluivert.
    Vind ik leuk
    Thobar +4292
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Brobbey lijkt toch de personificatie van de vroegrijpe speler waar die ne Bels het over had.
    Overigens vergeet ie zelf dat België met Lukaku ook zo'n vroegrijpe speler had en die is wel absolute wereldtop geworden itt Rekik en Bruma waar hij waarschijnlijk op doelt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    donderdag 19 juli 2018 om 12:57
    Duuh natuurlijk gaan we België op termijn voorbij. Ik zie een goede lichting spelers van oa Ajax en PSV komen. Jongens met veel talent en die honger hebben naar overwinningen. België heeft mazzel gehad met deze lichting voetballers. (en ik gun ze dat overigens van harte) ...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:05
    Talent is alles, ze groeien niet aan bomen en natuurlijk heeft elk land een mindere periode als het gaat om talent wat doorbreekt niet iets om je zorgen over te maken. Duitsland heeft dit ook en een veel grotere aanwas.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:34
    PSV ????????????
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    donderdag 19 juli 2018 om 13:35
    ?
    Vind ik leuk
    GOAL! +449
    donderdag 19 juli 2018 om 13:38
    Ajaxkampioen2017??????????
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:03
    Wat een lulkoek verhaal, beweert bijna dat het talent aan de bomen groeit en dat je ze alleen maar hoeft plukken. Misschien moet die lokale dorpsgek eens kijken bij Argentinië of Duitsland waar het talent ook op dit moment niet altijd voor handen is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    donderdag 19 juli 2018 om 13:14
    Ja, hij is de dorpsgek.. :p
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:11
    Ik zeg haal hem voor die laag gekwalificeerde Saïd
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:32
    zo lang de jongen spelers naar het buiten land gaan voor het geld en dan op de bank terecht komen gaan ze België nooit voor bij!!!
    Vind ik leuk
    GOAL! +449
    donderdag 19 juli 2018 om 13:40
    Juist laat de meisjes spelers maar naar het buitenland gaan...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:43
    Een Belg...nu hebben ze een clown als coach, bijna hetzelfde
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    donderdag 19 juli 2018 om 14:23
    Lijkt mij een geweldige visionaire opleider voor Ajax. Past bij huidige filosofie van ervaring, mentale weerbaarheid en talent ontwikkeling......maar of het gebeurt?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:45
    Beste voorstel .... Je kunt elke maand meer dan $ 33728 bij je thuis verdienen, en het meest bijzondere is dat het veel interessant is om alleen wat websites te controleren en niets anders. Geniet van fulltime en freedome geld, ook een geweldige carrière in je leven .... Meer informatie krijgen ..


    HIER ....>>>>>>>>>> w­w­w.W­e­b­J­o­b­8.C­o­m
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax wilde enkele jaren geleden Belg als hoofd opleiding: 'Op één lijn met Jonk'