Ajax is een topclub met goede spelers, maar hier verwacht men iets meer van je

    "Ajax is een topclub met goede spelers, maar hier verwacht men iets meer van je"

    Gepubliceerd: donderdag 19 juli 2018 om 16:59do 19-07-2018 om 16:59

    Justin Kluivert merkt dat het niveau bij AS Roma hoger ligt dan bij Ajax. De jonge aanvaller weet dan ook dat er meer van hem gevraagd wordt bij zijn nieuwe club. 

    "Het niveau bij AS Roma is wel een aantal stapjes hoger dan bij Ajax, dat is ook waarom ik voor deze stap heb gekozen", legt Kluivert uit in gesprek met de NOS. "Ajax is een topclub met goede spelers, maar hier verwacht men iets meer van je. En ik verwacht nu meer van mezelf."

    Of Kluivert zijn concurrenten in Rome net zo makkelijk gaat aftroeven als hij Amin Younes aftroefde bij Ajax? "Dat zal moeten blijken. Ik doe mijn best en ik ben blij dat er concurrentie is. Ik hou ervan om de strijd aan te gaan. We spelen veel wedstrijden dit seizoen dus we hebben iedereen nodig."

    "Ik ben jong, maar tegenwoordig maakt dat niets meer uit. Ik kijk daar niet meer naar. Ik weet dat ik nog veel beter moet om de ultieme top te behalen. Dat is ook niet gek. Daarom zal ik altijd honderd procent geven", aldus Kluivert.

    Plaats een reactie

    Fritz Korbach +24491
    donderdag 19 juli 2018 om 17:03
    Het is niet heel moeilijk om meer van jezelf te verwachten als je 80% van de Nederlandse backs niet voorbij kwam
    Vind ik leuk
    Farmer +12746
    donderdag 19 juli 2018 om 17:06
    Verschil tussen Roma en Ajax:

    Als je bij Ajax arrogant loopt te piepelen dat je als snotneus 1.5M salaris wilt, dan jouwen ze je uit, en wordt je gewoon verpatst.

    Als je dat bij Roma flikt, staat dr een groep 'petjes en capuchons' voor zn deur, zn splinternieuwe Ferrari met kettingen en knuppels aan schoot te slaan, om het signaal af te geven, iets meer respect voor de club te tonen ;P

    Hij kan z'n voeten maar beter laten spreken idd, anders spreken de Romaanse voetjes wel...
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3015
    donderdag 19 juli 2018 om 19:25
    Lijkt mij zeer verstandig om zijn voeten te laten spreken. Wat er uit zijn mond komt is om te janken.
    Vind ik leuk
    Farmer +12746
    donderdag 19 juli 2018 om 19:44
    Idd, daar beginnen we zo naderhand wel een keertje flauw van te worden.
    Al dat geblaag met die interviews... als ie dát moet goedmaken, mag hij minstens 30 goals maken dit seizoen...
    Vind ik leuk
    pietprecies +7606
    donderdag 19 juli 2018 om 23:22
    Dat dus, daarbij zijn de echte toppers de spelers die motivatie uit zichzelf halen ipv hun voetbalomgeving, spelers als cr7, Suarez enz die willen vechten om het beste uit zichzelf te halen ongeacht de spelers om je heen, dan komen de grote clubs vanzelf
    Vind ik leuk
    Nozem +174
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:05
    Zit er niet nog een nederlander die hem kan helpen met articuleren en zijn zinsopbouw.. beetje kansloos. Dacht eerst dat het in het engels was omdat het ondertitelt werd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 00:06]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    donderdag 19 juli 2018 om 17:04
    Wat een waardeloos interview.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3371
    donderdag 19 juli 2018 om 17:37
    Geef alsjeblieft die journalist niet de schuld want het is heel erg lastig iets zinnigs uit dat ventje te krijgen..
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:10
    Hahaha, zeg dat. Vandaar ook de ondertiteling denk ik.
    Vind ik leuk
    Artikia +488
    donderdag 19 juli 2018 om 17:04
    Hij gebruikt wel veel zijn mond voor iemand die met zijn voeten wilt spreken..
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +779
    donderdag 19 juli 2018 om 17:05
    Ik verwacht helemaal niks, over het paard getilde speler, met clubliefde voor zijn eigen bankrekening.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    donderdag 19 juli 2018 om 17:58
    Nu zal hij iets meer verdienen maar straks zit hij in Malta of keer terug met hangende pootjes en speelt bij PEC Zwolle (met alle respect) en dan zal hij niet meer zoveel verdienen. Ik hoop niet dat hij nu al zijn geld verbrast!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:06
    Niveau ‘aantal stapjes’ hoger dan bij ajax ... ik wens die jongen oprecht veel succes !😊
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    donderdag 19 juli 2018 om 17:25
    Hij kan het weten
    Vind ik leuk
    Rene80 +2131
    donderdag 19 juli 2018 om 17:09
    Grootste fout van zijn nog korte carrière gok ik. Over het paard getild..... Je hebt bij ajax nog eigenlijk niets gepresteerd dus logisch dat je meer van jezelf verwacht. Hoop voor meneertje kluivert dat hij 75% van ons straks keihard kan uitlachen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:09
    ik ga het als PSV-er toch echt zeggen met pijn in mijn hart
    maar volgens mij heeft Ajax toch echt meer prijzen gepakt als Roma en belanden er meer spelers via Ajax in de Europese top als via Roma
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3555
    donderdag 19 juli 2018 om 17:39
    Ja maar Roma wint van Barcelona, Ajax ook ?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 17:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:46
    ja, af en toe.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3555
    donderdag 19 juli 2018 om 17:52
    In de wedstrijden waar het er voor Barcelona niet meer om gaat ? en vele jaren terug ?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 17:52]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:11
    maar winst toch? Dat was je vraag. Hoe dat tot stand komt, is niet relevant. ;)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3555
    donderdag 19 juli 2018 om 20:54
    Jij weet best wat ik bedoelde :)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:53
    omdat Roma afgelopen jaar de halve CLfinale gespeeld heeft is het toch nog geen europese top
    Ajax speelde vorig jaar een europese finale , hoe lang is het geleden dat Roma die bereikt heeft ???
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3555
    donderdag 19 juli 2018 om 20:57
    Roma heeft Barcelona uitgeschakeld. Hoe groot acht jij de kans dat dat Ajax lukt ? En de finale van de EL moet dan bewijzen dat Ajax beter is ? Dat noemen ze jezelf voor de gek houden. een halve finale CL is toch veel beter als een finale EL, dat is voor de afvallers hoe knap de prestatie van Ajax ook was
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 21:02]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:01
    ja maar meneertje Kluivert hoeft het ook allemaal niet te gaan overdrijven alsof het in Nederland helemaal niks was
    hij kwam de helft van de backs in de Eredivisie niet eens voorbij en maakte zijn meeste goals tegen degradatie kandidaten
    en dat komt echt niet omdat het niveau bij Ajax niet zo hoog was
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3555
    donderdag 19 juli 2018 om 21:03
    Nee inderdaad, dat was niet nodig maar dat het niveau daar hoger ligt lijkt me wel duidelijk
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 21:04]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:13
    Veel succes...

    Ajax is er alleen maar beter op geworden. Als je dat maar niet vergeet.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:28
    Had hem graag nog 1 of 2 jaar bij ajax gezien, eerlijk is eerlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:31
    Ja maar de keuze van hem of wat we nu hebben is geen keuze..
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:33
    Klopt, hebben nu een betere selectie! Had hem er nog graag bij gehad. Maar idd, als hij was gebleven hadden ze miss Tadic niet gehaald.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2490
    donderdag 19 juli 2018 om 17:16
    Bij Ajax had ik ook meer verwacht/gehoopt
    Vind ik leuk
    Donnygo +2957
    donderdag 19 juli 2018 om 17:18
    En je zult ook merken dat je concurentie 4 stappen beter zijn als jij, dat ze je bij 1 mindere wedstrijd op de bank zetten en dat je bij een te grote bek zo weer op je plekje wordt gezet door een betere speler.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2131
    donderdag 19 juli 2018 om 17:20
    Het is trouwens toch eigenlijk van de zotte dat hij bij roma meer van zichzelf verwacht dan dat je bij ajax deed. Je moet verdomme elke dag het beste uit jezelf willen/moeten halen onafhankelijk waar je speelt. Zegt genoeg over zijn karakter. Dit is precies de reden waarom ronaldo zo'n topper is geworden. Die eist elke dag elk uur 120% van zichzelf.
    Vind ik leuk
    Stranger +5559
    donderdag 19 juli 2018 om 18:38
    Geef jij altijd 100 % van jezelf bij je baas?
    En blijkbaar hoef jij geen cent meer als je een studie of verantwoording meer gekregen hebt.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2131
    donderdag 19 juli 2018 om 19:00
    Huh waar heb ik het over geld?
    Nergens toch? Hoor je mij klagen dat hij naar as roma is gegaan?

    Kijk ik heb mijn twijfels over of die er zal slagen dat is iets anders, maar waar hoor je mij verder zeggen dat hij niet voor het hoogst haalbare moet gaan en dat hij niet moet happen als hij dik kan verdienen ?

    In mijn optiek is het belachelijk dat hij als het moet blijkbaar tot meer in staat is. Jij als ajacied zou het juist met me eens moeten zijn aangezien kluivert eigenlijk toegeeft bij ajax niet zichzelf volledig heeft gegeven.

    Ado is van een ander niveau dan ajax dat geef ik toe maar er is 1 ding wat er door de Ado supporters van hun spelers wordt verwacht en dat is schuim op de bekken tijdens de training en tijdens de wedstrijden, en als je dan verliest so be it maar je hebt er als team in ieder geval alles aan gedaan.. Maar blijkbaar ben jij al tevreden met 75% dat mag maar als je niet altijd alles geeft dan ben je ook geen topsporter
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:21
    Als er nog meer van hem verlangt wordt zakt ie helemaal door de mand
    Vind ik leuk
    Rene80 +2131
    donderdag 19 juli 2018 om 17:22
    Irritant dat vp zeer regelmatig titels veranderd nadat het al is gepost. Denk eerst na voor je een artikel online gooit.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:49
    Lekker vp weer Kluivert elke dag moeten wij die rotkop zien daar zitten wij niet op te wachten
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:43
    Meneer de psv trol is er ook weer! Denk je dat wij op jou zitten te wachten?! Klik dan niet joh! Man man wat een jankerd
    Vind ik leuk
    Ale +5044
    donderdag 19 juli 2018 om 17:54
    Had jij je maar voor 100% voor Ajax ingezet, waardeloze kwal.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:56
    Wat een dweil of is het droeftoeter
    Vind ik leuk
    Tfoe +3875
    donderdag 19 juli 2018 om 18:55
    Roep en droeftoeter ...beide van toepassing.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    donderdag 19 juli 2018 om 17:57
    Oh dus nu opeens verwacht Kluivert meer van zichzelf. Jammer dat hij dat niet deed bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27538
    donderdag 19 juli 2018 om 17:58
    Succes Kluivert. In de Serie A zijn de backs van de kleinere clubs van hoger niveau dan in de ED.. Dat was vaak al uitdagend genoeg..
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2610
    donderdag 19 juli 2018 om 18:00
    Tjah hij had beter eerst één stapje kunnen maken door naar b.v. de middenmoot van Engeland, Spanje, Italie of Duitsland te gaan. Deze stap naar Roma lijkt mij net iets te groot voor hem.
    Vind ik leuk
    James655 +913
    donderdag 19 juli 2018 om 18:25
    Kan Justin ook iets specifieker zijn in zijn constateringen? " Een aantal stapjes hoger........" "Hier verwacht men meer van je......" Ajax verwacht ook de top kwaliteit in haar voetbal, net zo goed, maar moet het wel doen met spelers die het kan betalen. Dat het tempo in het spel momenteel lager ligt komt door de visie van Ten Tag. Onder Bosz was dat wel anders en Ajax heeft in de afgelopen jaren meer dan eens op Europeesch gebied tegenstanders met snel agressief voetbal problemen bezorgd. Dus Kluivert: wat precies verwacht Roma van jou, dat Ajax niet van je vroeg en dat jij denkt wel te kunnen en je ex-Ajax collega's niet? Ik vind je in deze uitspraken erg aanmatigend en je lijkt het niet te willen afleren. En ga de Nederlanders niets wijs maken over het spel van Roma, want ik zie de ploeg hier iedere week in het seizoen spelen en zo zijn er veel meer. Hier op de Italiaanse tv of In Nederland achter de buis. Overigens ook hier weer zwakke journalistiek: waarom vraagt de journalist niet aan Kluivert : "Leg eens uit"?
    Vind ik leuk
    klick +950
    donderdag 19 juli 2018 om 18:34
    even nog een schopje na!!!!!
    Vind ik leuk
    renemar +577
    donderdag 19 juli 2018 om 18:49
    Stapje hoger? wen dan maar aan de tribune. Bij ons was her al niks. Oh wacht, tegen roda was het een voldoende.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:54
    Laten we hopen dat hij het gaat maken! Denk persoonlijk dat hii het niet gaat redden! Gun het hem wel dat tie ‘t redt!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 19:02
    Ligt toch echt aan jezelf wat je van jezelf verwacht en niet aan de club
    Vind ik leuk
    kikokiko +31
    donderdag 19 juli 2018 om 19:03
    Verwaande kwast
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:07
    WAt een dom arrogant ventje. Hij weet waarschijnlijk nog niet hoe het toegaat in Italië. Z'n Ajax Arrogantie is T ie in iedergeval niet verloren. Wat een blaaskaak
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5671
    donderdag 19 juli 2018 om 19:08
    Nogmaals, kluivertje is 18 net 19?.. spelers als een Ryan Babel (21 toen hij vertrok), Royston Drenthe (20), Memphis (21), waren ook allemaal te jong toen ze vertrokken uit de eredivisie en hebben veel meer laten zien bij hun club dan dan een Kluivert maar kwamen ook tekort. Kluivert is niet eens de uitblinker van het team wat geen kampioen werd. wat denkt deze gast wel niet, dat hij beduidend meer talent dan zijn voorgangers heeft? Wat heeft zo'n jongen voor zaakwaarnemer die niet even de cijfers aan hem presenteerd. Wat een enorme gok met zijn carriere maakt deze jongen. Zo'n Kishna, die wel kampioen van Nederland werd met Ajax, is misschien wel het meest vergelijkbaar met Justin. 2 jaar wisselspeler en over 3 jaar bij ADO?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:13
    Ik vind Tadic beter. Ruimen die gast en Rioola meenemen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:17
    Zoveel mensen met woede hahahaha rare misgunners... als frenkie straks toch weggaat hebben jullie dan meer woede of is het dan wel okee?
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    donderdag 19 juli 2018 om 19:38
    Dat hadden ze bij Ajax ook van je verwacht.....je kon het alleen niet brengen...
    Vind ik leuk
    Muscles +960
    donderdag 19 juli 2018 om 20:05
    De arrogantie druipt er vanaf. Enige zelfreflectie ontbreekt. Hopelijk een diepe val om ooit spijt te krijgen van het door jezelf geforceerde vertrek bij de mooiste club..........
    Vind ik leuk
    Ibo +165
    donderdag 19 juli 2018 om 20:13
    Ik zou als ik Ajax was mn ballen uit de broek lachen: 17 mln voor een speler dienog niks heeft gepresteerd en komend seizoen alleen maar voor onrust zou zorgen als t niet ging zoals mijnheertje t wou. Net als bij Milik een werelddeal voor een speler die nooit de echte top zal halen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws