Ajax wint niet in Engeland: fraaie goal Van de Beek niet genoeg bij rentree Blind

    Ajax wint niet in Engeland: fraaie goal Van de Beek niet genoeg bij rentree Blind

    Gepubliceerd: donderdag 19 juli 2018 om 16:52do 19-07-2018 om 16:52

    Ajax heeft een oefenduel met Wolverhampton niet winnend weten af te sluiten. In Engeland eindigde het vriendschappelijke treffen in 1-1. 

    Ajax begon met Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt als centraal verdedigingsduo aan het oefenduel met de Engelse formatie. De eerste helft leverde niet overdreven veel spektakel op en leek dan ook doelpuntloos te gaan eindigen, tot Donny van de Beek daar in de blessuretijd verandering in bracht. Na een dribbel van Noa Lang ging de middenvelder van Ajax de zestien in en rondde hij op fraaie wijze af: 0-1. 

    Aan het begin van de tweede helft ging De Jong naar de kant. Aanwinst Daley Blind viel in en maakte zo zijn eerste minuten sinds zijn terugkeer bij Ajax. Buiten een aantal kleine kansen voor beide ploegen gebeurde er weinig in Walsall, tot Nicolas Tagliafico een kwartier voor tijd een onhandige overtreding beging in de eigen zestienmeter. Wolverhampton-sterkhouder Ruben Neves verschalkte André Onana vanaf de strafschopstip.

    Ook invallers Dani de Wit, Kaj Sierhuis en Victor Jensen wisten in de slotfase niet hun stempel te drukken, waardoor het oefenduel in 1-1 eindigde. Woensdag wacht de eerste echte test voor de ploeg van Erik ten Hag. Dan is Sturm Graz de tegenstander in de race om een ticket voor de Champions Leauge. 

    Plaats een reactie

    donderdag 19 juli 2018 om 16:53
    Ik als Nederlandse Turk vind Ajax slecht
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7959
    donderdag 19 juli 2018 om 16:54
    Ik als Nederlandse Nederlander vind dit een rare opmerking.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 17:31]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:27
    Of Nederlandse Turk????
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7959
    donderdag 19 juli 2018 om 17:30
    Bestaat dat?
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    donderdag 19 juli 2018 om 19:01
    mag altijd, als je van meerdere culturen bent kun je dat benoemen zoals je wil, dus spaanse nederlander en nederlandse spanjaard kan ook, het is volgens mij niet uitgemaakt of de volgorde iets betekent.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7959
    donderdag 19 juli 2018 om 19:07
    Turkse Nederlander / Nederlandse Turk..... blijft een lastige keuze.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    donderdag 19 juli 2018 om 19:34
    voor jou toch niet of ben je ook van beiden wat.
    wat maakt het ook uit.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:13
    In het eerste geval zou hij ervoor kiezen om voor Turkije te spelen. In het tweede geval voor Nederland. Of is het nou andersom?
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7959
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:49
    Probleem opgelost!!!

    Wat wordt bedoeld met een Turkse Nederlander dan wel een Nederlandse Turk?

    Doorgaans betekenen combinaties als Turkse Nederlander dat iemand in Nederland woont en (waarschijnlijk) ook de Nederlandse nationaliteit heeft, maar wel van Turkse afkomst is. Bij een Nederlandse Turk is dat andersom: die woont in Turkije maar is afkomstig uit Nederland, of heeft in elk geval Nederlandse wortels. Het eerste woord geeft dus de afkomst aan, het tweede het land waar iemand woont.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    vrijdag 20 juli 2018 om 14:31
    Zou jij in het buitenland veel nederlandse gebruiken behouden? Ik weet dat niet.

    Ik voel me tussen mensen eerst mens en pas heel veel later Nederlander.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7959
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:10
    Wat bedoel je met Nederlandse gebruiken?
    (overigens voel ik me ook meer mens dan Nederlander).....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 15:10]
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:53
    Nederlandse gebruiken... rauwe vis eten, op zondag je Harley Davidson laten razen, het heilige fontein in elke stad inspringen en Zwarte Piet aanbidden.

    Zou best kunnen dat ik ook meer van Nederland ga houden als ik hier niet meer zou wonen hoor? En dat zouden Turken in dit land ook zo kunnen aanvoelen toch?
    Ben met je eens dat de term Turkse Nederlander een rare term is.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11608
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:49
    Ze zijn turk als ze boos zijn en hun zin niet krijgen, en trekken dan gauw de discriminatiekaart. Ze zijn Nederlander als ze ruimschoots kunnen genieten van onze sociale voorzieningen. En in wat voor een volgorde je dat zet maakt niet uit.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:56
    Die discriminatie kaart is onze gevoelige zenuw, heel de wereld weet hoe Nederland zich misdroeg toen Amsterdam rijk werd met Slavenhandel.

    Ik ben NL, maar heb mijn ogen niet in de zak. En jij als je eerlijk bent ook niet.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4444
    donderdag 19 juli 2018 om 18:15
    Ze zouden dubbele paspoorten moeten verbieden. Dan ben je of Nederlander of Turk wel zo overzichtelijk
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:44
    Jij met id komt niet verder dan europa dus stfu
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7959
    donderdag 19 juli 2018 om 19:09
    Waarom zou je buiten Europa willen? Bali is armoedig, Amerika regeert een clown, China kopieren ze alles en in Australie praten ze gek.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:25
    Blijf lekker binnen tot aan de grens van belgie knul
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 00:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 16:55
    Het feit dat mensen de afkomst van anderen kunnen verloochenen, wil nog niet zeggen dat een overheid dat ook moet doen.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1737
    donderdag 19 juli 2018 om 18:58
    Maar hij heeft wel gelijk wat een drama zeg, die gast achterin is dat toevallig zijn bijnaam achter op zijn shirt. Paulus kan naar het UWV ...
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    donderdag 19 juli 2018 om 19:15
    Ik lees hier weer allemaal superlatieven over hoe slecht het was en dat Ajax niet goed heeft ingekocht, Ten Hag waardeloos zou zijn etc... Hebben somigge hier dan echt het voetbalverstand van een bromvlieg? Volgende week staat gelijk de belangrijkste wedstrijd van het seizoen op het programma, denk je echt dat ze nu voluit gaan? Aan deze wedstrijden kun je geen waarde hechten, het is gewoon als een trainingspot, routines inslijpen en kijken hoe spelers op elkaar reageren.

    Ook dat geneuzel van somige over Blind, men vergeet even voor het gemak zijn laatste seizoen bij Ajax, hij was de uitblinker bij uitstek en denk je dat als je niet goed bent dat je effe 150+ wedstrijden in de basis bij ManU speelt? Effe serieus zeg!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:28
    Slappe feitjes, het afgelopen seizoen heeft hij amper gespeeld en kwam voor dit jaar ook niet in de plannen van Mourinho voor, punt 2 zijn het wel oefenwedstrijden maar tot nu toe niet tegen tegenstanders van formaat en als laatste is het resultaat niet zo belangrijk maar het spel wel, juist als je er volgende week moet staan, geloof me, het staat en voelt lekkerder als je zo'n potje wint, niet voor niets spreekt Ten Hag zijn zorgen uit.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3151
    donderdag 19 juli 2018 om 19:29
    Vorige oefenwedstrijden gingen idd een heel stuk beter.............of toch niet.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5436
    donderdag 19 juli 2018 om 16:54
    Jij als creativiteitsloze troll verdient een ban
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:49
    Ik moest anders wel stiekem gniffelen om zijn gebruikersnaam.
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    donderdag 19 juli 2018 om 17:26
    Ajax was super goed alleen: Het gras was slecht, de scheids ook en Ajax had heel veel pech
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1157
    donderdag 19 juli 2018 om 17:39
    echt iets wat Ten hag zou zeggen, waar nu alles in zijn handen ligt dit jaar..
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2555
    donderdag 19 juli 2018 om 17:53
    @tannat. Zegt iemand die anderen hier de maat neemt als ze arrogant zijn, lopen te trollen en stoken... wat een verschrikkelijke loser ben jij ook.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 17:53]
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    donderdag 19 juli 2018 om 18:27
    ik hou alleen een spiegel voor.
    Not a pretty face, is it?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2555
    donderdag 19 juli 2018 om 18:30
    LOL.. KUT he? als anderen JOUW juist een spiegel voorhouden he? Maar gezien je verstandelijke beperkingen is het je vergeven... zo zijn we ook wel weer
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    donderdag 19 juli 2018 om 18:32
    hahahaha
    Vind ik leuk
    Jozef +40023
    donderdag 19 juli 2018 om 17:55
    Fijn dat je gekeken hebt.

    Mooi verslag, waarvoor dank... 😉
    Vind ik leuk
    Dorzon +4444
    donderdag 19 juli 2018 om 18:06
    Je vergeet de coach
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:07
    Tannat net een genitale wrat
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3217
    donderdag 19 juli 2018 om 18:27
    Wat ben je zelf dan als je jezelf erismaar1club noemt en er vervolgens 2 selecteert in je profiel?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:45
    Diverse keren uitgelegd, geen zin om nogmaals te doen, kut voor je!
    Trouwens sorry dat ik een geintje maakte over je billie, ik zal het niet meer doen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3217
    donderdag 19 juli 2018 om 19:09
    Kut voor mij?
    Ik vroeg het me gewoon af, interesseert me verder geen reet.
    Laat me even weten wanneer mijn Billie klaar is met jou, stuur ik hem door naar zijn volgende klant.
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    donderdag 19 juli 2018 om 18:27
    Geniale rat?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 17:39
    In ieder geval heeft Blind al zijn meerwaarde bewezen.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1292
    donderdag 19 juli 2018 om 18:38
    Psv al kampioen in maart, met de vingers in hun neus.
    Ajax zwaar in het rood, Overmars ontslagen, toch handig zo 'n glazen bol.
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    donderdag 19 juli 2018 om 18:45
    nee hoor. is alleen door pech.
    Ajax is nog verreweg de aller aller aller beste... Met de allerbeste selectie en SCHITTEREND voetbal. Alleen zat het nu -net als de afgelopen 4 jaar- heel even tegen.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    donderdag 19 juli 2018 om 19:09
    Laten we hopen op een spannende concurrentie strijd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    Leeuw +6203
    donderdag 19 juli 2018 om 16:53
    Alsof Daley Blind nooit is weggeweest.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7959
    donderdag 19 juli 2018 om 16:53
    Helaas weer een matige voorbereiding...
    Hoop dat Ten Hag het op de rit krijgt, maar ik begin hem toch alweer te knijpen!
    Een speler als Kristensen mag toch nooit in de basis staan :(
    Vind ik leuk
    Hyena +30623
    donderdag 19 juli 2018 om 17:03
    Ik heb onder Ten Hag nog geen fatsoenlijke pot gezien. Geen tempo, veel te statisch, geen beleving. Het is vooralsnog echt om te janken.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:26
    Past bovenal gewoon niet bij Ajax. Van alles waar Ajax voor staat zie je niets terug met Ten Hag aan het roer.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 17:44
    De selectie is niet goed genoeg. ajax heeft opnieuw de verkeerde aankopen gedaan.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    donderdag 19 juli 2018 om 19:12
    De verkeerde aankopen? Tadic, Schuurs en Blind zijn prima aankopen voor de Eredivisie. Daarnaast is Ziyech nog niet eens verkocht. Het zijn maar oefenwedstrijden.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:33
    Ja, voor de gemiddelde club in de Eredivisie wel, maar als Ajax wat in Europa wil laten zien, dan zijn dit toch niet de uitzonderlijke spelers die Ajax daadwerkelijk beter gaan maken.

    Tadic voor de onhoudbare Kluivert, daar kan ik nog wel inkomen, maar ook Kluivert scoorde 10 keer en gaf 5 assists en is pas 19 jaar oud.

    Over Blind heb ik al zoveel geschreven. Hij is een verdediger/verdedigende middenvelder. Met name verdedigende middenvelders heeft Ajax voldoende die beter zijn dan Blind. Blind zie ik niet als een top centrale vedediger en een links back van dat niveau is volgens mij geen 16 miljoen waard voor een club als Ajax als je Tagliafigo al hebt. Daarvoor kun je wel wat goedkopers voor kopen.

    Schuurs is gehaald voor Jong Ajax, dat heeft Ajax zelf aangegeven.

    Waarom je Ziyech erbij haalt begrijp ik al helemaal niet. Die mag in principe gewoon weg van Ajax.
    .
    Bande is wel interessant, maar daarvan werd meteen gezegd dat hij (bij Jong Ajax) tijd nodig heeft om zich aan het Ajax systeem aan te passen en speelt in principe op dezelfde positie als Tadic/Neres(/Johnsen).

    Labyad is afwachten (dat zegt al genoeg). Het lijkt mij nou geen Lozano ofzo. Hij is wel multi-functioneel, dat is dan wel weer mooi aan hem..Maar zijn posities zijn op zich ook al meervuldig bezet door mijn inziens betere spelers.

    Maargoed, Ajax heeft geen vaste rechtsback en daar is helemaal geen speler voor gehaald. Het zou best kunnen dat top aankopen zoals Kristensen en Orejuela (of Mazraoui) alsnog doorbreken, maar daar mag je mijns inziens als Ajax zijnde niet op gokken.

    Ook een echte afmaker ontbreekt, want zo iemand heb je in Europa hard nodig met de beperkte kansen die je misschien krijgt. Zijn dat dan Dolberg, Huntelaar of Sierhuis? Het had verstandiger geweest als Ajax voor zo'n soort speler wat geld had uitgetrokken In plaats daarvan is zelfs Cassiera ondertussen verhuurd,

    Zo zie ik het dus. Ajax had vorig seizoen een ijzersterke selectie pech dat eerst Nouri wegviel. Daarna lange blessures voor Frenkie en Dolberg (maar ook Veltman en Eiting bijvoorbeeld). Dit heeft Ajax echt wel punten gekost en het incident van Nouri waarschijnlijk zelfs de CL groupsfase.

    De selectie lijkt dit aar breder en ook flexibeler, dat is wel een goede zaak, Maar ik zie in de aankopen dus geen speler die ajax echt naar een hoger niveau tilt en op bepaalde posities oogt ajax nog steeds kwetsbaar.

    Veel lees plezier. :-)
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:51
    Dat Ziyech weg mag, betekent niet dat hij gaat.....
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:59
    Maar dat is dus wel transfer beleid bij Ajax. Hij mag weg.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22127
    donderdag 19 juli 2018 om 17:50
    Met deze selectie heb je Van Gaal nodig
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 17:58
    Dan speelt Blind elke week, dat zou je ook niet moeten willen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22127
    donderdag 19 juli 2018 om 18:00
    Ik heb wel vertrouwen in Blind.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 18:08
    Natuurlijk wel, het is wel een goede aankoop. Maar in mijn ogen moet hij toch voor een basisplek blijven vechten. Hij is geen speler die de doorslaggevende actor zal zijn. Ajax had dat geld beter kunnen besteden.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22127
    donderdag 19 juli 2018 om 18:19
    Blind zal snel z'n ritme oppakken en gewoon zn plek afdwingen, dat je voor dat geld ook een andere speler had kunnen halen, lijkt mij logisch. Ik heb echter de overtuiging dat ze iemand zochten die de club kent en uiteraard de ervaring meebrengt. Ik zou zelf niemand kunnen bedenken die dat op dit moment zou kunnen zijn op die positie(s)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 18:22
    Welke positie? Dus Blind gaat ronaldo tegenhouden? Ik heb meer vertrouwen in de Ligt. Blind gaat scoren? Je hebt weinig aan Blind, nostalgisch is het leuk, maar verder echt niet
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22127
    donderdag 19 juli 2018 om 18:29
    Blind kan op meerdere posities spelen, daarvoor hebben ze hem gehaald, maar ik zou niet weten waarom hij een Ronaldo niet zou kunnen stoppen en om te scoren is ie zeker niet gehaald ;-)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 18:33
    Er bestaan betere centrale verdedigers die veel goedkoper zijn.

    Als verdedigende middenvelder is Frenkie gewoon 100 keer beter.

    En ga mij niet vertellen dat een links back 16 miljoen waard is. Tagliafigo is echt wel goed genoeg.

    Bij Blind laten snelheid, kopkracht, takkelen, dribbelen etc. etc. te wensen over.

    Leuke ervaring, maar dat had ajax ook niet nodig toen ze hun laatste CL finale wonnen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:36]
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    donderdag 19 juli 2018 om 19:14
    Hoe oud was je toen Ajax de CL won? -4?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:22
    lol
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:32
    Ik begrijp niet waar dat op slaat.

    Het heeft toch niks met mijn leeftijd te maken dat dat Ajax elftal het jongste elftal ooit was om de champions League te winnen.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:55
    Het gaat erom dat je zegt dat Ajax in 1995 geen ervaring had, toen ze de laatste CL wonnen. Rijkaard, Blind, de Boertjes, Overmars, Litmanen en van der Sar waren gemiddeld misschien jong, maar speelden al een tijd samen en hadden genoeg ervaring. Daarnaast is het Europese voetbal van toen niet te vergelijken met nu. Toen Ajax de CL won, mocht je maar 3 buitenlanders opstellen. Stel dat de UEFA dat weer invoert, dan zullen ALLE Nederlandse clubs weer wat te vertellen hebben in Europa.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:35
    Als ik het goed heb was de gemiddelde leeftijd van dat team 23.4 jaar.

    Het team dat de EL finale speelde was inderdaad het jongste team dat ooit in een Europese finale stond, met 22.7 jaar. Maar dit team heeft ondertussen ook aardige ervaring.

    Het Ajax team van 1995 (en daaromtrend) had gewoon uitzonderlijke klasse. Met of zonder ervaring, die klasse was er gewoon

    Wat Ajax nu heeft gedaan is 'ervaring' aankopen zonder de klasse te verhogen, want Daley, Labyad of Tadic zitten en zullen nooit op het nivo van de spelers die jij noemt zitten.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:29
    Dat klopt. Maar er is geen 1 Nederlandse club die ooit nog dat niveau gaat benaderen. Voor de eredivisie zijn het prima aankopen
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7959
    donderdag 19 juli 2018 om 19:13
    Blind vertrouwen?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22127
    donderdag 19 juli 2018 om 19:24
    Badamm tjing
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    donderdag 19 juli 2018 om 18:06
    Van Gaal kan ze ook niet brengen tot snellere acties hoor. Zodra ze proberen snelheid te maken zijn ze ineens hun techniek kwijt. Als ze proberen met extra slimme techniek te spelen dan worden ze door een terugsnellende tegenstander allemaal weer voorbij gelopen om de bus te parkeren. Hopelijk brengen de elf besten tegen Sturm Graz het er beter af, want dit was gewoon niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 18:18
    Daarom mag ajax ook nooit spelers als de Ligt, Frenkie, Onana, Neres, Kluivert en Sanchez verkopen. Tadic, Blind, Tagliafigo, en Labyad zijn wel leuk om de gaatjes te vullen. maar die eerste 6 spelers die ik noemde zijn van bijzindere kwaliteit en onvervangerbaar voor Ajax.

    De laatste CL die ajax won, was volgens mij het jongste team ooit om een CL te winnen. Al deze hysa om ervaring in het team te hebben slaat een beetje de verkeerde kant op.

    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    donderdag 19 juli 2018 om 19:09
    Ja, daar kan ik het mee eens zijn.. Maar intussen zijn Kluivert en ver daarvoor Sanchez wel verkocht en wacht Ajax de verkoop van De Ligt, Frenkie en Onana ook nog wel, misschien nu niet, maar dan zeker over een jaar. Juist dan hebben ze pas echt de leeftijd om voor Ajax voor heel grote waarde te zijn en Ajax weer aan de top in Europa te brengen. Juist dan zullen ze weer verdwijnen vermoed ik.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    donderdag 19 juli 2018 om 19:14
    Hoe oud was je -4 toen Ajax de CL won?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22127
    donderdag 19 juli 2018 om 18:23
    Dit is inderdaad niet goed genoeg. Van Gaal is overigens wel veel beter in staat om het beste uit spelers te halen en is strategisch een heel stuk beter.
    Vind ik leuk
    Mass +5481
    donderdag 19 juli 2018 om 20:06
    Nou...Ik wel...Zo vond ik PSV - ajax van een maandje of 3 geleden zeer fatsoenlijk....Die vergeten we niet snel meer...)
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    donderdag 19 juli 2018 om 19:16
    Een realistische ajacied.
    Respect.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 19:18]
    Vind ik leuk
    Larrush +231
    donderdag 19 juli 2018 om 16:53
    Met Ten Hag win je geen prijzen. Dan kan je nog zulke goede spelers kopen of halen. Heeft geen nut. Totaal geen visie!!
    Vind ik leuk
    Ale +5044
    donderdag 19 juli 2018 om 16:57
    Weer 1 die wakker wordt..
    Vind ik leuk
    Larrush +231
    donderdag 19 juli 2018 om 17:02
    Het is toch zonde dat je eindelijk een leuk team bij elkaar hebt, en dat je dan zo een pannekoek als Ten Hag heb rondlopen?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:27
    Om te huilen.
    Vind ik leuk
    Ale +5044
    donderdag 19 juli 2018 om 17:30
    Snap er ook geen bal meer van. Of dat nou komt door zijn opstellingen of dat gebrabbel van hem? Die Keizer was zo slecht nog niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:30
    Het zijn wel de spelers die het moeten doen
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1157
    donderdag 19 juli 2018 om 17:41
    lekker makkelijk gezegd bierprofessor
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:24
    En toch is het zo
    Vind ik leuk
    Butsbal +14978
    donderdag 19 juli 2018 om 17:21
    Laten zitten die vent
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 17:45
    Welke goede speler heeft ajax dan gekocht? Tadic? Ja, dat is wel leuk, maar ondanks de hype toch echt niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 16:53
    Heb het al vaker gezegd, championship niveau doet niet onder voor eredivisieniveau. Die doen in NLD gewoon mee om het kampioenschap.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 16:54]
    Vind ik leuk
    Ianvv013 +54
    donderdag 19 juli 2018 om 16:57
    Logisch, omdat ze net zoveel te besteden hebben als ajax
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 16:59
    Onder andere ja.
    Vind ik leuk
    bits +5470
    donderdag 19 juli 2018 om 16:57
    Ze spelen dit seizoen in de premier league en hebben dus ook behoorlijk kunnen investeren.
    Vind ik leuk
    ryolic +234
    donderdag 19 juli 2018 om 16:58
    Wolves spelen Premier League? :P
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 17:00
    Ja nu. Wedstrijden moeten nog starten. Ze spelen nog helemaal niks.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3234
    donderdag 19 juli 2018 om 18:00
    jawel, oefenpotjes zelfs vanmiddag nog ;-)
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    donderdag 19 juli 2018 om 17:04
    Klopt wel, maar dit was heel gezapig hoor. Een Ajax in volle gang in het seizoen tegen deze club dan zie je wel wat anders hoor.

    Ten Hag is duidelijk met dingen aan het oefenen inplaats om voor de score te spelen, uitslag is niet relevant voor hem nu is mn idee
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 17:09
    Tof dat er ook enigszins realistische Ajacieden zijn :p
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:33
    Bluf een realist? 😅😅😅😅
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 17:44
    Ik vind zijn verhaal realistischer dan al die gekkies die roepen dat Ten Hag er niks van kan.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:15
    Uhmm.... leuk dat Ajax 2 oefenpotten op een dag speelt, beter hadden ze 1 per dag gedaan 1 week voor de cl voorronde. Als je een week voordat je begint nog niet weet als trainer zijnde wat nou je strijdplan gaat worden , wat mede gevormt word door de rare opstellingen die ten hag creert ( zal mij een worst wezen waarom die dat doet ) dan heb je over een week geen idee wat nou te doen. Er zal geen vertrouwen zijn in een soort van vaste 11, de spelers zijn niet op elkaar ingespeeld, kortom iedereen doet dan maar wat ! En daar beschuldig ik toch echt ten hag van.

    Ooit heb ik het ten hag ook zien doen , maar van zijn instap tot aan nu ( nogmaals een week voor de cl voorronde ) straalt er gewoon vanaf dat er gewoon aangekloot word en hij straks weer in een te diep bad zwemt. Ik wil ook graag mensen het voordeel van de twijfel geven maar om nou daarbij alle negatieve effecten van ten hag aan de kant te wuifen gaat wel iets te ver vind je niet ?

    Aldus een Ajax fan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:19]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 18:17
    Leuk verhaal, maar het slaat echt helemaal nergens op.
    Alsof je tegen hun hetzelfde strijdplan gebruikt als tegen sturm graz bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:20
    Maakt niet uit wat voor plan je gaat gebruiken , als je er maar 1 creëert niet dan ? Vertrouwen is iets wat je nodig hebt en dat krijg je niet van aankloten
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:21]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 18:22
    Natuurlijk maakt dat uit.
    Alsof elk plan altijd automatisch goed werkt.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:24
    Nee dat gaat ook zeker niet werken elk plan. Maar bespeur jij dat er een strijdplan word gesmeed ? Ik zie eerder een team wat maar wat doet. Dan zitten zometeen alle oefenwedstrijden erop en dan begin je thuis tegen sturm pas je echte plan te smeden. Dat lijkt mij niet voldoende
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 18:33
    Ik heb vandaah niet gekeken. Ik moest werken.
    Watvoor strijdplan had je op dit moment willen zien?
    Hij heeft volgens mij vandaag nog uitgelegd dat een aantal spelers nog niet fit is. Daarnaast is de grote aankoop tadic er nog niet en andere grote aankoop blind deed een helft mee.
    Maar hoe zou het er volgens jou nu uit moeten zien?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:50
    F de jong niet in de verdediging. Dat behoeft eigenlijk geen uitleg, perr of wober konden er staan, ongeacht hoe je later aantreed. Je ziet de jong overal op het veld zwerven zoals een echte middenvelder te werk gaat. Maar goed dit kan als eerste punt persoonlijke voorkeur zijn. Daarnaast straalt het voetbal eigenlijk hetzelfde uit zoals we dat gewend zijn van ten hag. Hij blijkt een strijdplan te willen inslijten maar die is dus niet zichtbaar, en daar heeft die langer dan alleen deze zomer voor gehad. Dolberg word consequent buiten de opstelling gehouden , iets wat komt omdat dolberg niet zijn niveau aantikt volgens ten hag denk ik. Wij weten allebei dat het een speler is die vertrouwen nodig heeft. Er is weinig branie , weinig sturing van de zijkant, en ik persoonlijk herken geen plan in what so ever dan ook niet. Wedstrijdritme staat voor elke speler op 90% wat keurig is , maar een strijdplan valt niet af te lezen het is erg sober. Het maakt dan ook niet uit dat iedereen er nog niet is , dat maakt uiteindelijk alleen uit voor het niveau van je team, maar niet voor een bepaald strijdplan wat ten hag zou willen voeren maar niet te volgen is. Ik kan nu wel gaan uitleggen wat ik zelf graag wil maar daar draai het niet om, ten gaf heeft een grote mond maar die word je fataal als je niet snel iets doet.

    Ik hou niet van rancuneus oordelen over mensen, en probeer dan ook niet te hard te zijn voor ten hag, maar ik mis iets, er is gewoon geen duidelijk plan, er is geen eenheid.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:59]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 19:04
    Frenkie de Jong achterin is een beetje dubbel. Verdedigend maakt hij fouten, maar vorig jaar was Ajax (zowel onder Keizer als Ten Hag) het beste met Frenkie centraal achterin. Dat had hetzelfde effect als Sinkgraven op linksback. Je hebt een extra middenvelder en daarmee meer controle.
    Toen Frenkie wegviel vorig seizoen werd de controle ook direct minder.
    Dus dat Wöber of Schuurs daar zou moeten staan ben ik niet zeker van.

    Ik las eerder vandaag dat Dolberg last had van iets. Dus die speelt vooral niet door fitheid volgens mij.

    Weinig branie en sturing van de zijkant weet ik niet zo goed van wat je ermee bedoelt.
    En het strijdplan weet ik niet. Ik heb sowieso deze wedstrijd niet gezien.
    Volgens mij is de bedoeling dat er aanvallend zoveel mogelijk opties worden gecreëerd waardoor de tegenstander moet kiezen en tot fouten wordt gedwongen. (Daarom speelden de backs ook hoger in de tweede seizoenshelft en combineerden ze tot de achterlijn)
    In hoeverre dat in de voorbereiding een succes is weet ik niet.

    En grote mond valt wel mee toch? Hij temperde juist verwachtingen, omdat hij denkt dat Tadic en Blind niet automatisch betekenen dat je kampioen wordt.
    Ik zag gisteren een interview van De Ligt en die had het over bescheiden. Dus grote mond herken ik niet zo.
    Ik wil niet alles goedpraten wat hij doet. Ik heb de voorbereiding half gevolgd en vandaag dus niet gekeken, maar deze zelfde Ten Hag had met Utrecht tegen Zenit een heel goed strijdplan. Dat is ook geen toeval lijkt me. Dus strijdplan vertrouw ik hem eigenlijk wel toe.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:54
    Ben het zeker met je eens dat je ervoor zorgt door Frenkie als cv door te laten schuiven en hem in een vrije rol te dwingen als extra middenvelder, dat het ervoor zorgt dat je extra controle en creativiteit afdwingt op het middenveld. Dat hij verdedigend een foutje toont, komt vooral door het feit dat hij een middenvelder is. Geen enkel topteam zal zijn verdediging dit aandoen om extra controle te kweken, daarom zijn verdedigers dan ook geen middenvelders en vice versa. Zoals je Frenkie zijn omschrijving hanteert, kun je in mijn ogen voor hem dan ook beter een middenveld positie creeren met daarachter een stofzuiger, want ik verwacht dat hij het middenveld ook kan domineren zonder dat hij een extra man is.

    We praten over 2 backs die super veel gaan opkomen, is het dan handig om op Europees niveau te beginnen met een middenvelder achterin? Dus zodra blind aanwezig is zal dit niet meer van toepassing zijn (hopelijk).

    De algemene fitheid van Dolberg heb ik niet meegekregen, dat is spijtig, dan nog komen we er vooralsnog niet met huntelaar en sierhuis alleen, maar dat zal de tijd uitwijzen.

    Dat er weinig branie aanwezig is, komt in mijn ogen vooral weg doordat er teveel ruimte is voor eigen interpretatie en hierdoor een belangrijk stukje tactiek verloren gaat, wat dan ook nog niet aanwezig is en wat dan nu kort dag gaat worden. Hierdoor kom ik direct op sturing vd zijkant terecht, want die mis ik persoonlijk dan onder de wedstrijd, ik zie iedereen maar wat doen, gelukkig praten we hier over veel spelers met een verleden in de ajax jeugd waardoor ze gewend zijn dit in te vullen, maar sturing kan geen kwaad.

    Opzich is het strijdplan zoals jij hem benoemd totaal niet verkeerd, maar het heeft in principe net zo weinig succes als in het laatste halfjaar van vorig seizoen. Het is gewoon niet zo dominant als dat het zou moeten zijn. We hebben dan ook op korte termijn succes nodig dus ik had het prettiger gevonden als er nu doelgericht iets werd gecreerd dan iets aan zijn eigen lot over te laten, want scoringsvermogen is hier nooit uit ontstaan het afgelopen jaar. Oppermachtig maar het zet zich niet om in goals.

    Je kunt de verwachtingen niet temperen als je een half jaar als aanloop hebt gehad en eigenlijk alles hebt gekregen wat je hartje begeerd, misschien is die grote mond dan ook onterecht, maar in mijn ogen worden alle streefpunten afgewimpeld door verwachtingen te temperen en alles continue te weerleggen. Het is niet zo dat Ten Hag voor een onmogelijke taak staat en de selectie liegt er ook niet om. Niemand zal je kampioen maken, dat moet de trainer doen.

    Ik kom zelf uit Deventer en hij heeft ons laten promoveren een aantal jaren geleden, dus daar kreeg die sowieso alle lof voor van mij. Utrecht heeft die met een tactisch strijdplan zeer goed laten voetballen, op z'n guardiola's. Voordat Ten Hag dus kwam was ik zeer zeker ervan overtuigd dat het goed zou komen. Ik ben dus ook niet kritisch omdat ik het van huis uit ben over Ten Hag, integendeel.

    Immers bespeur ik iets van terloops laten gaan en blijven wijzen op de zwakkere kant van het verhaal, iets wat na een half jaar in mijn ogen niet meer mogelijk is. Laat mij alsjeblieft totaal ongelijk hebben. Sturm Graz zal ook aan de kant worden gezet, maar de daarop volgende tegenstander zal een te grote stap zijn op dit moment, en de voorbereiding laat ons niet meer veel te wensen over. In mijn ogen moet er dan nog een hele hoop gebeuren nu, buitenom het feit dat de selectie nog niet op peil is.



    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 20:51
    Ik denk dat er in wedstrijden waarin de tegenstander weinig aanvalt best iets voor te zeggen is. Je De Ligt kon het vorig jaar in veel gevallen best alleen af.
    Dat er weinig/geen topclubs zijn die dit zouden doen ben ik met je eens, maar het gebrek aan controle was vorig jaar kennelijk toch een probleem, want beide trainers vonden dat de beste optie, en onder Bosz draaide het beter met Sinkgraven als extra middenvelder, dus ook hij had daar kennelijk behoefte aan.
    Zodra Blind er helemaal klaar voor is zal Frenkie denk ik ook doorschuiven.

    Ja, daar ga ik inderdaad wel van uit.

    Ik vind het ook mager, ook omdat Huntelaar steeds minder wordt. Ik denk dat de gedachte is dat Sierhuis van hem moet leren en hem proberen voorbij te streven. Of nog een jaar moet wachten en in Jong spelen.

    Zou het ontbreken van Ziyech hier iets mee te maken kunnen hebben? Zijn passes en openingen waren vorig jaar onmisbaar voor Ajax en ik heb net de samenvatting gezien, en ik had het gevoel dat zo'n speler ontbrak. Iemand die met passjes strooit en openingen vindt. Een middenveld met Mazraoui, Eiting en Van de Beek mist dat.
    Qua sturing van de kant, tijdens de wedstrijd heeft dat volgens mij weinig zin. Iedereen zegt dat tenminste altijd, en degene die toch gaan roepen zijn volgens mij de onrustigere coaches. Ten Hag is vrij rustig.

    Ik weet niet of ik dat helemaal met je eens ben. Ik vond het vorig jaar aan het einde de goede kant op gaan. PSV kwam te vroeg, maar de wedstrijden daaromheen waren volgens mij echt niet slecht. We creëerden volgens mij gewoon veel kansen en tegen AZ wonnen we heel overtuigend.

    Ik denk wel dat mensen te makkelijk denken over 'je hebt twee goede spelers erbij, dus nu word je kampioen. Natuurlijk is de kans groter geworden, maar het domste wat je kunt doen is het nu roepen, met als gevolg dat je je ernaar gaat gedragen en ontzettend op je bek gaat. Mentaliteit en strijdlust was juist dit jaar het probleem bij Ajax. Nu zeggen dat je kampioen wordt door Tadic vergroot dat probleem denk ik juist weer.
    Hij weet heel goed wat er van hem wordt verwacht.

    Ik denk zelf dat we vorig jaar nog maar weinig hebben gezien van hoe hij het wil en dat hij dat dus ook nog niet in heeft kunnen slijpen. Hij nam het toen halverwege over en zei zelf al dat hij niet de boel om wilde gooien, omdat het punten kost.
    Dus ik denk dat hij wel een beetje de richting heeft aangegeven, maar dat we het team nog niet op zijn manier hebben zien voetballen.
    Het lukte hem inderdaad met Utrecht. Daarom heb ik er ook wel vertrouwen in dat het hem op een wat hoger niveau ook moet lukken.
    En ik reken het afgelopen seizoen dus niet echt mee als voorbereiding op dit seizoen.

    Ik denk ook niet dat dat de bedoeling is. Als we alle wedstrijden in de voorbereiding moeiteloos hadden gewonnen had hij volgens mij ongeveer hetzelfde verhaal verteld en dan was het heel anders over gekomen.
    Wat bedoel je met terloops laten gaan?

    Ik weet het niet. Sturm Graz moet ook lukken zonder dat iedereen het tactische plan helemaal onder de knie heeft. De wedstrijd daarna hangt denk ik vooral af van de loting. Dat het nog een stuk beter moet ben ik wel met je eens, maar ik verwacht dat dat wel gaat lukken.
    Vind ik leuk
    Hesses +1055
    donderdag 19 juli 2018 om 17:24
    Volgens mij is de uitslag bij ajax al een jaar of 4 niet relevant anders hadden ze wel wat gewonnen ;-)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 17:48
    Op een gegeven moment moet je toch een Labyad, Blind, Tadic ofzo zien in een oefenwedstrijd.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    donderdag 19 juli 2018 om 17:56
    Maar Wolves met wedstrijdritme is ook beter. Wolves kwam vandaag ook aanzetten met het B-elftal. Normaal gesproken zou ik Wolves ook hoger inschatten. Die spelen alleen al op een tempo wat een aantal Ajax spelers niet kan bijhouden.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    donderdag 19 juli 2018 om 18:40
    Nee mee eens Ajax heeft meer kwaliteit.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    donderdag 19 juli 2018 om 18:50
    Het ontloopt elkaar niet veel. Tadic en Blind hebben Ajax wel een stuk sterker gemaakt. Maar Wolves heeft echt wel een aantal posities waar ze een betere speler hebben staan dan Ajax.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    donderdag 19 juli 2018 om 18:54
    Ik zie daar geen De Ligt, Frenkie waar Europa achter zit, ook geen WK gangers zoals bij Ajax, ook niet het niveau qua creativiteit zoals bij Neres en Ziyech
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    donderdag 19 juli 2018 om 19:13
    Wk gangers: Rui Patricio en Saiss. Neves en Jota zijn toch spelers waar menig topclub in geïnteresseerd was/is. Creativeit hebben ze zeker wel met Jota, Cavaleiro en Costa.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:20
    wolverhampton speelt premier league volgend jaar , die hebben dus ff 200 miljoen gehad om nieuwe spelers te kopen , dus zo slecht is dit resultaat niet van Ajax
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 17:25
    Nee zo slecht is het niet maar ze hebben geen 200 miljoen uitgegeven. Zo ja, waar is dan het bewijs?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:34
    hoho midden noord dat zeg ik niet
    ik zeg dat ze met die promotie 200 miljoen hebben gehad om nieuwe spelers te kopen
    ik zeg niet dat ze dat gedaan hebben
    maar door die promotie hebben ze dus een begroting die veel hoger is als die van Ajax en dus ook een veel hoger spelersbudget , en dan is een gelijkspel niet zo heel erg slecht
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 17:35
    Ze hebben nog geen spelers lopen die waar ze 20 miljoen voor hebben betaald. Veel spelers zijn nog spelers die er vorig jaar ook bij waren.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 17:50
    Ajax kent het spelletje, wolverhampton absoluut niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:57
    nee als je promoveert naar de PL dan kun je er inderdaad niks van
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 18:05
    Ajax moet gewoon een Engels Champions league clubje opkopen. Deze hernoemen tot Ajax International. Spelers van Amsterdam naar Engeland doorschuiven (Vermaelen, Verthongen, Eriksen, Suarez, Aderweireld, Riedewald, Cillessen, etc. etc. etc.). Dan zitten ze vanzelf al in de Champions League groupsfase zonder er ook maar iets voor te hoeven doen (Leisester City) en krijgen ze ontelbare gelden toegereikt. Natuurlijk overwintert Ajax (en ook PSV) dan ieder jaar in de champions league en zijn ze mede de grootste clubs in Europa..

    Maar het gaat om geld ;-) Dus de Champions League is iets wat ongunstiger opgezet voor Nederland en meer dan 30 andere landen in Europa.

    Begrijp je het of niet? Ben je nog steeds geil op de Premiership? Nogmaals ik dus niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:34
    hoho midden noord dat zeg ik niet
    ik zeg dat ze met die promotie 200 miljoen hebben gehad om nieuwe spelers te kopen
    ik zeg niet dat ze dat gedaan hebben
    maar door die promotie hebben ze dus een begroting die veel hoger is als die van Ajax en dus ook een veel hoger spelersbudget , en dan is een gelijkspel niet zo heel erg slecht
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 17:49
    Gelul. Wolverhampton kan zich nooit en te nimmer met Ajax vergelijken ..... nooit. Zelfs de spurs kunnen dat niet

    Wees niet zo'n verschrikkelijke negatieveling
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:05
    misschien dat jij eens begrijpend nederlands moet leren lezen
    ik zeg namelijk al 2 keer dat een gelijkspel tegen wolverhampton helemaal niet zo slecht is dan als het lijkt
    echt verschrikkelijk negatief van mij inderdaad ...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 18:12
    Een gelijkspel tegen Wolverhampton is niet iets om mee naar huis te komen. Ajax niet waardig!

    Ik heb van te voren ook gezegd dat de ajax opstelling niet indrukwekkend was.

    Ook al ben je anti ajax, ga alsjeblieft nooit wolverhampton gelijk stellen aan Ajax (of PSV)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:20
    wat lul jij nou man
    waar slaat het op om te roepen dat ik anti ajax zou zijn
    als dat zo was dan had ik hier wel geroepen dat het helemaal niks word dit jaar en hebben gelachen dat ze niet eens van Wolverhampton kunnen winnen ofniet
    en waar vergelijk ik wolverhampton met Ajax
    ik weet niet of jij het weet hoor , maar het nederlandse voetbal is echt heel ver afgegleden de laatste jaren
    en we komen steeds lager op de europese ranglijst
    en dat komt niet omdat excelsior en Sparta slecht gepresteerd hebben in Europa de afgelopen paar jaar
    dat komt omdat de Nederlandse topclubs dramatisch gepresteerd hebben de afgelopen paar jaar op Ajax vorig jaar na dan
    maar als we dan afgelopen jaar maar met 2 clubs meedoen in Europa die bijna geen punten pakken , schiet dat ene jaar met Ajax nog voor geen meter op
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 18:27
    Sorry, Ik zei "oook al ben je ..." dus ik bedoelde niet te zeggen dat jij anti-ajax bent.

    Nederlands voetbal is om verschillende redenen afgegleden.

    Een belangrijke reden is de opzet van de Champions League.

    Een andere belangrijke reden is omdat clubs als Twente, AZ en zelfs het moderne Feyenoord niks te zoeken hebben in de CL.

    Ajax en PSV zijn de enige twee clubs die op zijn minst nog steeds wel kunnen verrassen.

    Wolverhampton is een niks zeggende club, als engels voetbal niet zoveel zou worden gepromoot
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:36
    wolverhampton is inderdaad een nietszeggende club dat ben ik helemaal met je eens
    alleen hebben die nu een spelers budget dat vele malen groter is als dat van Ajax en PSV
    ook kunnen ze betere spelers aantrekken omdat ze in een aantrekkelijkere competitie spelen als de eredivisie
    en ik zou me dus als Ajax supporter niet zo druk maken om een oefenwedstrijdje tegen wolverhampton
    belangrijk is dat ze er volgende week staan en met deze selectie moet dat zeker lukken
    ik hoop ook dat Ajax en PSV samen de CL halen zodat we het Nederlandse voetbal weer aanzien kunnen geven en we ook betere spelers kunnen halen
    Ajax laat in ieder geval zien dat er best nog wel goede spelers naar Nederland willen komen
    een voorbeeld voor de rest
    en ik ook sorrie
    ik begreep je verkeerd
    ik dacht dat je vond dat ik anti ajax was
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 18:42
    De basis opstelling die Ajax vandaag liet zien was om te huilen. Dat zei ik al voor de wedstrijd. De opstelling sloeg nergens op, met niet fitte spelers zoals Frenkie en vd Beekin in de basis. Mazraoui op het middenveld en Labyad niet eens in de basis. en ik had nog een aantal andere opmerkingen hierover.

    Vergelijk Wolverhampton alsjeblieft nooit met Ajax of PSV en zelfs niet met Feyenoord. Het maakt soms niet uit hoeveel geld ze hebben, want in nederland hebben we echt wel verstand van voetballen.

    Deze hele opzet van de CL benadeeld Nederland schandelijk, omdat we een klein land zijn. We hebben het geld niet en soms hebben we een goede generatie en dan een slechtere generatie.

    Ik denk dat we nu een goede generatie hebben, maar zelfs de groupsfase is zo ver weg voor Nederlandse clubs, puur omdat ze uit Nederland en niet uit engeland komen. Leicester is 'direct seeded' voor de groupsfases. Wie?

    Schandalig toch!?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:50
    Nederland is op voetbalgebied een van de beste landen ter wereld
    toen alles nog niet om geld draaide waren wij de top van europa
    helaas is door de UEFA alles verneukt
    die maken de rijke clubs alleen maar rijker
    heel de CL is erop gebouwd om de topclubs tot het einde erin te houden , zodat er meer mensen kijken
    de uefa doet er alles aan om te voorkomen dat er een finale zoals in 2003 plaatsvind tussen FC Porto en Monaco
    helaas worden we ingehaald door het geld
    topvoetballers als Rijkaard van Basten en Gullit bleven in de jaren 80 tot hun 25ste hier
    nu zouden die op hun 18e al weggekocht worden
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 18:56
    ach, het gebeurt nu zelfs al voor landen teams. Het is noodzakelijk om een (ff de naam vergeten) nations league op te zetten, waarin Frankrijk , Duitsland en nederland mekaar ontmoeten. Voor het geld natuurlijk. Ondertussen kijken we naar een WK met panama en Saoudi Arabie. Dit jaar heeft de WK finale dus ook aanzienlijk minder toeschouwers aangetrokken. Nedeland - Duitsland zal wel mensen trekken. Wat een toevallige loting. ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:22
    Oneens. Alsof deze oefenwedstrijd een standaard is hoe het niveau van de rest van het seizoen is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 17:24
    Met gezond verstand moet je weten dat er twee belangrijke wedstrijden aankomen. Waarom zou je nu dan niet een niveau halen en over een week wel? Je moet juist nu een team vormen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:31
    Klopt! Maar ik vertrouw op Ajax en dat zij (incl. Ten hag) het beste doen om zich optimaal voor te bereiden op sturm graz. Als daar tactische/opstellings wisselingen bij horen prima. Pas nadat Ajax zich wel of niet heeft gekwalificeerd kan je pas zeggen dat ze iets fout of goed hebben gedaan, uiteindelijk zijn zij de experts en is het voor ons makkelijk praten vanaf de zijlijn.

    Om terug te komen op je opmerking. Ik schat een Ajax PSV Feyenoord az echt wel hoger in dan de top van de championship, daar doet deze wedstrijd niks aan af (ondanks dat het een PL club is).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 17:32
    Dat is sowieso waar.

    Ik schat ze niet hoger in, maar dat is wat ik ervan vind.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:47
    Wordt helaas lastig vergelijken. Je kan gelijk hebben hoor, miss zie ik het wel helemaal verkeerd.
    Blij iig met de eredivisie haha, beter als die andere competities.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 17:53
    Premiership clubs met al hun geld en hun (corrupteerde, omgekochte voorkeursposities in de Europese competities winnen met z'n vijven maar bitter weinig.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7989
    donderdag 19 juli 2018 om 17:47
    Dit team van Ajax is ook nog niet de sterkste opstelling he.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7989
    donderdag 19 juli 2018 om 17:46
    Daarom vind ik het raar om te stellen dat we teleurstelden, Wolves is een steenrijke club (zeker na promotie) met geweldige talenten als Neves en Jota. Een team dat in Nederland misschien wel titelfavoriet zou zijn.

    Of kijk ik dan niet objectief als Ajacied? :p
    Vind ik leuk
    Senn +7160
    donderdag 19 juli 2018 om 18:42
    Je probeert het zwak optreden van je clubje weer recht te lullen.
    Troll
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7989
    donderdag 19 juli 2018 om 19:08
    Jouw clubje zou hier ook niet van winnen, prima spelers heeft Wolves met o.a. Neves en Jota. Maar goed, beide spelers zal jij wel niet kennen als niet-voetballiefhebber.

    Bovendien: oefenpotjes zeggen geen hol, zeker als je niet met de beste opstelling speelt.
    Vind ik leuk
    Senn +7160
    donderdag 19 juli 2018 om 19:12
    Je hebt gelijk!!
    Hoe hete je vorige account?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2015
    donderdag 19 juli 2018 om 20:10
    Wie is er aan het Trollen dan?
    Het is meerdere malen bewezen dat trainers een heel andere kijk hebben op t spelletje dan de supporters. Ondanks dat ik ook (nog) geen vertrouwen heb in Ten Hag, kan ik me niet voorstellen dat hij op deze manier naar Sturm toewerkt. Ik denk dat volgende week een aantal mensen hier terug gaan komen op het commentaar. Het zijn oefenpotjes. Kijken hoe spelers op elkaar reageren. Het echt bouwen aan een team gebeurt pas in comp/europese wedstrijden. Waarom wordt een team sterker dan gedurende een seizoen? En laten we eerlijk zijn, onder Bosz was het ook waardeloos de 1e helft vh seizoen.
    Ik heb het volste vertrouwen in Ajax met de aankopen die ze gedaan hebben en de weg die ze nu in zijn geslagen.
    Ze zullen het nu alleen wel gedurende het seizoen waar moeten gaan maken.
    Vind ik leuk
    Senn +7160
    donderdag 19 juli 2018 om 20:13
    Het trollen ging over een ander topic
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2015
    donderdag 19 juli 2018 om 21:58
    Ok. Als je “Troll” dan gebruikt heb voor een bepaald persoon om wat hij in een ander topic heeft gezegd neem ik mijn woorden terug. Begreep niet helemaal waarom hij een troll was voor wat hij nu zei. My bad 😉
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 17:46
    Da's onzin. Engels voetbal is gewoon slecht
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    donderdag 19 juli 2018 om 17:52
    Jij kijkt lekker vaal Engels voetbal..
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    donderdag 19 juli 2018 om 17:56
    Nee, gelukkig niet. Lange ballen, op en neer, het kan alle kanten opgaan. daarom winnen ze ook niks Europees.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    donderdag 19 juli 2018 om 17:58
    Lange ballen? Er zijn nog maar heel weinig clubs in Engeland die op de lange bal spelen. Alleen een aantal clubs in het championship en daar onder nog. In de PL alleen Burnley. Wel bijzonder dat je een mening hebt over het HUIDIGE Engelse voetbale terwijl je het niet kijkt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7989
    donderdag 19 juli 2018 om 19:08
    Hahaha die @HupHolland noemt de beste competitie ter wereld slecht😂
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    donderdag 19 juli 2018 om 19:15
    Ohh, ik nam hem al niet serieus. Maar nu al helemaal niet. Hij denkt nog dat ze in Engeland voetballen zoals ze daar 30 jaar geleden deden. Tijden zijn echter veranderd.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2490
    donderdag 19 juli 2018 om 16:53
    Ajax wint niks deze voorbereiding, gaat lekker.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    donderdag 19 juli 2018 om 17:06
    Gaat om tactieken erin slijpen, oefenen en dan is de uitslag op dit moment niet belangrijker, voorbereiding is bedoeld voor wedstrijd ritme, fouten maken die dadelijk eruit moeten, en lijnen in het elftal zien te krijgen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 17:12
    Sturm Graz staat voor de deur.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8215
    donderdag 19 juli 2018 om 17:17
    Gewoon niet open doen, kan je ook niet verliezen ;-)
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    donderdag 19 juli 2018 om 17:18
    Dat is pas een uitslag wat moet tellen, dan is het scorebord lijdent! De weg er naartoe is een weg van dingen proberen, dat weer met video beelden bespreken, enz enz je kent het wel. Leuk hoor oefenwedstrijden maar het zegt niet veel, pas als het echt begint kan je zien of de voorbereiding goed is geweest.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 17:20
    Ik citeer jou: voorbereiding is bedoeld voor wedstrijd ritme, fouten maken die dadelijk eruit moeten, en lijnen in het elftal zien te krijgen.


    Je hebt nog maar heel even, 6 dagen om het erin te slijpen.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    donderdag 19 juli 2018 om 17:30
    Ten Hag is toch al weken bezig.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 17:31
    En wat is er dan ingeslepen in die weken nu Stum Graz voor de deur staat?
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    donderdag 19 juli 2018 om 17:39
    Met veel verschillende spelers gespeeld, nu minder open gespeeld als tegen Anderlecht. In de omschakeling stond het nu beter. In de voorbereiding probeer je veel, belangrijkste is dat je team wedstrijden in de benen krijgen. Tegen Sturm moet het gebeuren en niet anders.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 17:40
    Doen ze lekker veel vertrouwen mee tanken.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7989
    donderdag 19 juli 2018 om 17:48
    Denk je niet dat Wolves een veel beter team heeft dan Sturm Graz?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    donderdag 19 juli 2018 om 18:01
    Dat vind ik een hele lastige vraag. Wat ik wel vind maar dat zal moeten blijken. Ten Hag is niet de juiste man.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    donderdag 19 juli 2018 om 18:39
    Ik heb ook twijfels over Ten Hag ook, maar dat is weer een andere discussie.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17247
    donderdag 19 juli 2018 om 18:14
    Ik hoop voor jou dat die eerste zin niet gaat uitkomen!
    Vind ik leuk
    Stranger +5559
    donderdag 19 juli 2018 om 17:49
    Het klopt wat je zegt . Alleen zou dat een week voor een van de belangrijkste wedstrijd van het seizoen al voor 98 % ingeslepen moeten zijn. Het gaat nu om de puntjes.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    donderdag 19 juli 2018 om 18:38
    Daarvoor hadden we onze WK gangers en aankopen nog niet.
    Vind ik leuk
    Stranger +5559
    donderdag 19 juli 2018 om 18:41
    Oké en die WK hangers kennen het team niet?
    Oké dat Tadic en Blind moeten wennen snap ik , maar de rest zal toch moeiteloos aan moeten kunnen schuiven.
    Maar we zullen de komende wedstrijden zien wat het wordt.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1737
    donderdag 19 juli 2018 om 16:54
    Gaarne UWV bellen voor de heer Paulus
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 17:13
    Zullen we ook meteen voor jou bellen?
    Vind ik leuk
    danny1974 +1737
    donderdag 19 juli 2018 om 17:15
    Wat een drama vanmiddag
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 17:28
    Wat een drama op vp bedoel je?
    Het is de voorbereiding. Doe niet zo dramatisch
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 16:54
    Over een gelijkspel mag Ajax niet klagen, over het vertoonde spel wel. Van Wolves win je niet zomaar even!
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    donderdag 19 juli 2018 om 16:54
    Heb vlagen gezien en het was niet slecht wat ik zag. Het moet nog steeds beter, maar je ziet toch wel dat een aantal belangrijke spelers nog niet helemaal fit zijn en ritme missen.

    Denk wel dat dit team goed genoeg moet zijn om volgende week prima voor de dag te komen tegen Sturm.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21455
    donderdag 19 juli 2018 om 16:54
    Match tegen Sturm Graz komt dichter bij.
    Dit was natuurlijk niet goed.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 17:14
    Ja, supernerveus worden we hiervan.. niks aan de hand hoor bizzy.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2686
    donderdag 19 juli 2018 om 16:54
    Het bayern München van Nederland heeft gepresteerd!
    Vind ik leuk
    stollie38 +18272
    donderdag 19 juli 2018 om 16:56
    Tegen Walsall moet je wel wat kunnen laten zien. Hopelijk raken ze weer op elkaar ingespeeld, want Sturm komt dichterbij. Het moet stukken beter en wat meer strijdlust.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1436
    donderdag 19 juli 2018 om 17:05
    Anders gewoon een keertje tegen een 5e klasser voor het zelfvertrouwen 4-2 moet dan te doen zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 16:56
    Assist leuk voor Noa Lang, maar ff serieus, heeft niemand hem geleerd dat je niet moet lopen met de bal? Die actie voor het doelpunt slaat echt nergens op.
    Vind ik leuk
    Cappie +7395
    donderdag 19 juli 2018 om 16:57
    HERE. HE. IS!
    BACK IN verwassen wit, rood en opnieuw verwassen wit blijkbaar
    Vind ik leuk
    fcfc +356
    donderdag 19 juli 2018 om 16:58
    Ten hag kiest straks weer een spetterend bijvoegelijk naamwoord als ontzettend en herhaalt deze 5 keer. De 4de keer versta je hem en kom je wederom tot de conclusie dat hij wel gepraat heeft maar niets gezegd. Proces zal hij ook nog wel een keer of 10 noemen na vandaag. #tenhagvandaagnogdedeuruitaub
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33187
    donderdag 19 juli 2018 om 19:33
    #lekkerinhoudelijk
    Vind ik leuk
    renemar +577
    donderdag 19 juli 2018 om 17:03
    Wanvertoning. Totaal geen creativiteit. In 90 minuten 2 kansjes gecreëerd. Eiting heeft de twijfelachtige eer de Ajacied te zijn die ik in 90 minuten alles heb zien fout doen. Huntelaar is een parodie. Lang niet een keer zijn tegenstander gepasseerd. De enige die meer dan een 6 verdiende was Onana, dat zegt alles.
    Een grote aanfluiting.
    Vind ik leuk
    fcfc +356
    donderdag 19 juli 2018 om 17:12
    Tegen anderlecht was eiting nog een van de weinige met het hoge cijfer 5. Nu deed hij precies niks goed inderdaad.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    Bullet +3233
    donderdag 19 juli 2018 om 17:37
    Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar aan de namen te horen die je noemt, staan er minimaal 3 niet in de basis volgende week.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:04
    Wederom niet best. Hou mijn hart vast! Moet veel beter wil je winnen volgende week.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:09
    Jongens heb geduld!
    Het komt allemaal wel goed met ons Ajax.
    Vind ik leuk
    Mari +10215
    donderdag 19 juli 2018 om 17:09
    Meer is niet altijd beter
    Vind ik leuk
    Rene80 +2131
    donderdag 19 juli 2018 om 17:11
    Ach ja zoals bijna alle ajacieden bij verlies/gelijkspel van een oefenwedstrijd van ajax en bij winst van een andere Nederlandse ploeg in een oefenwedstrijd, het zegt niets het is maar een oefenwedstrijd 😂.

    Dat het voor de andere partij ook een oefenwedstrijd vergeet men voor het gemak even.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 17:16]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:59
    Je haalt jezelf onderuit met je laatste zin. Gelukkig dat je het onbewust toch begrijpt.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2131
    donderdag 19 juli 2018 om 18:30
    Je doet je naam geen eer aan. Als je je gezonde verstand gebruikt zal je snappen wat er staat/bedoeld wordt. Maar hey daar kun je niets aan doen. De gedachte van sommige ajacieden wordt een beetje belachelijk gemaakt door me, kan me voorstellen dat dat natuurlijk niet mag/kan van je en dat je dit tegen gaat. Als jij je daar beter bij voelt mag dat hoor . Xx
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:06
    Denk jij maar wat je wilt en blijf vooral je eigen mening verkondigen alsof het de waarheid is.
    Ook aannames als waarheid zien, triest.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2198
    donderdag 19 juli 2018 om 17:18
    Weet dat t slechts voorbereiding is maar lijkt mij wel dat ze met t oog op de CL campagne een keer een goed gevoel aan zo'n oefenpotje willen overhouden. Ergens bekruipt mij t gevoel dat ook deze badmuts vrij rap weg is en nu zeurpruimen Dennis en Henni zijn buitengegooid is de weg dan weer vrij voor Peter Bosz.
    Vind ik leuk
    AFCA-95 +64
    donderdag 19 juli 2018 om 17:20
    Waar word de wedstrijd van vanavond uitgezonden? Weet iemand dat alvast bedankt
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:02
    Ziggo? En anders misschien een livestream of via Ajax YouTube kanaal, die zenden nog wel eens oefenwedstrijden live uit.
    Vind ik leuk
    AFCA-95 +64
    donderdag 19 juli 2018 om 20:40
    Oke ik ga kijken bedankt 🤙🏻
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:18
    Kan het helaas niet zien, hoop dat er wat moois te zien is. 25e gelukkig weer in de arena!
    Vind ik leuk
    Downvalley +248
    donderdag 19 juli 2018 om 17:21
    Ajax stelt teleur, tja men zegt oefenwedstrijden wil niets zeggen.
    Ook niet als je verliest en helemaal niet wint.
    Zie het alweer staan "Ajax red het weer niet in de voorronde Champions League".
    Triest.......... de voorbereiding is verre van goed.
    Moet er niet aan denken!!!
    Vind ik leuk
    timo45 +453
    donderdag 19 juli 2018 om 17:22
    Dit is toch een prima uitslag voor Ajax? De tegenstander is op papier toch 3 maatjes groter al zullen ze dit in Amsterdam niet toe willen geven..
    Vind ik leuk
    De Haan +352
    donderdag 19 juli 2018 om 17:24
    Hmm vind dat de voorbereiding wel erg veel talenten weer in de basis heeft. Denk toch dat je nu wel aardig je generale voor sturm moet gaan gebruiken een hele wedstrijd
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    donderdag 19 juli 2018 om 18:32
    Vind de talenten bar tegenvallen eiting veel balverlies Noa lang bakte er niks van
    Vind ik leuk
    JOJO +1772
    donderdag 19 juli 2018 om 17:37
    En dat tegen het B elftal...
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4944
    donderdag 19 juli 2018 om 17:40
    Tijd voor een nieuwe miljoenen aankoop. Davy Klaassen voor 25 miljoen terughalen een idee?
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6195
    donderdag 19 juli 2018 om 17:43
    Wéér niet de beste. Wordt een beetje zielig zo.
    Vind ik leuk
    lol123 +357
    donderdag 19 juli 2018 om 17:48
    2018-2019 Kampioen PSV!
    Vind ik leuk
    berwi +471
    donderdag 19 juli 2018 om 17:50
    die gaan het woensdag heel erg zwaar krijgen
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:51
    Wat een slecht elftal ,En daar moet ons mooie warme bescheiden clubje bang voor zijn haa echt nie laat ze maar komen
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:03
    Oke bedankt voor je input.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    donderdag 19 juli 2018 om 18:28
    Is ook niet de sterkste opstelling jullie kregen in de Arena toen al voetbal les alleen in Eindhoven wonnen jullie maar toen stond die oelewapper Ten hag al aan het roer
    Vind ik leuk
    vinny99 +793
    donderdag 19 juli 2018 om 17:52
    Spelersmateriaal is prima , nu nog een coach die erbij past. Ik zag zijn genoemde visie niet.. vorig half seizoen niet en nu in de voorbereiding ook niet.. hoop dat ik het aankomende woensdag mis heb en alle puzzelstukjes in 1 vallen maar ik ben er bang voor.....
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    donderdag 19 juli 2018 om 18:27
    Vind Ajax maar een matige aanval hebben op Neres na is het 10x niks !
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    donderdag 19 juli 2018 om 17:52
    Wel lekkere goal vam ajax idd
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1854
    donderdag 19 juli 2018 om 17:53
    Er wordt alweer gesproken over het Bayern München van Nederland... Ondertussen hebben ze in de voorbereiding nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, net als de tweede seizoenshelft van vorig seizoen.....
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    donderdag 19 juli 2018 om 18:26
    Spelen ook helemaal niet in de sterkste opstelling
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1854
    donderdag 19 juli 2018 om 19:25
    Het zegt mij ook nog niet veel hoor. Maar het was meer bedoeld aan al die journalisten die zeggen dat Ajax het Bayern van Nederland wordt, terwijl er onder ten Hag nog niet fatsoenlijk is gespeeld.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    donderdag 19 juli 2018 om 19:31
    Worden ze niet Ajax had geld moeten stoppen in de aanval
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 17:58
    Volgens mij 19.00 op kanaal 14 ziggo sport wederom Ajax te zie n.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:00
    Goed gedaan Wolverhampton . Hopen dat Sturm Graz volgende week vol gas gaat geven. Echt mooi om te zien hoe Ten Hag er een pijnhoop van maakt. Dit is echt genieten.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 18:04
    Wat sneu. Weer een nieuw pareltje op VP zie ik. Welkom! Probeer af en toe ook wat zinnigs te zeggen aub.
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    donderdag 19 juli 2018 om 18:01
    Gewoon verder gegaan waarmee Ajax geëindigd was voor de vakantie. Teleurstellend spel met heel soms een korte opleving.
    Vind ik leuk
    Bals +395
    donderdag 19 juli 2018 om 18:03
    Goed bezig die Ten Hag...
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    donderdag 19 juli 2018 om 18:07
    In ieder geval de degradant van de voorbereiding. Dat is iets anders dan kampioen.
    Vind ik leuk
    pim4ever +1087
    donderdag 19 juli 2018 om 18:12
    Mooi om Daley weer in dat shirt te zien, en wat een rust aan de bal.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3261
    donderdag 19 juli 2018 om 18:36
    Ja, slaapverwekkend😂.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11696
    donderdag 19 juli 2018 om 18:16
    Geen zorgen Ajacieden, Onze voorbereiding met Ten Hag was ook kut. Voorbereiding zegt allemaal niks. Misschien zijn ze wel met een missie deze wedstrijd in gegaan en is deze geslaagd, maar daar weten wij dan niks van af.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +791
    donderdag 19 juli 2018 om 18:20
    Heeft ajax echt meer dan 5mln betaald voor Blind...; het geld moet daar wel uit de kluis klotsen; verder is het maar een oefenwedstrijdje en geen slecht resultaat voor de nr 2 van NL tegen een Engelse ploeg lijkt me. Ten Hag heeft gewoon nog wat tijd nodig en Blind zal ook weer even moeten wennen.
    Vind ik leuk
    Bals +395
    donderdag 19 juli 2018 om 18:20
    Ajax - Anderlecht 1-3
    Ajax - FC Nordsjælland 1-3
    Ajax - FCSBoekarest 1-1
    Ajax - Wolverhampton Wanderers 1-1
    Weinig scorend en weer geen clean sheet.....
    Ajax - FC Walsall (3e divisie ploegje)
    Ajax - Sturm Graz... voorronde CL
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    donderdag 19 juli 2018 om 18:24
    alleen Ajax speelt nog steeds niet in de sterkste opstelling
    Vind ik leuk
    alaaf +1646
    donderdag 19 juli 2018 om 18:22
    Get used to it...beter wordt het niet
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    donderdag 19 juli 2018 om 18:23
    Vond het maar een rare opstelling maar aanvallend stelt Ajax niks voor die Noa lang en Eiting komen tekort dat mag duidelijk zijn !
    Vind ik leuk
    Bullshit +1684
    donderdag 19 juli 2018 om 18:24
    Zoals ik in een ander topic al aangaf, Tagliafico krijgt teveel kaarten en maakt teveel domme overtredingen om de beste back van NL te worden.
    Vandaag wederom het bewijs.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    donderdag 19 juli 2018 om 18:25
    gewoon slecht weer niets wat je niet weet onder deze trainer zal het niets worden saai en matig geen lijn in het spel
    Vind ik leuk
    Mitchy10 +2051
    donderdag 19 juli 2018 om 18:29
    Ben toch wel benieuwd hoe het er volgende week uit ziet. Labyad geschorst en Tadic twee dagen aan het trainen. Lijkt me vrij snel om in de basis te beginnen. Onana zal keepen, mazroui, de Ligt, Blind en Tagliafico lijkt me de achterhoede. Schone, van de Beek en Frenkie op het midden en Ziyech op linksbuiten? Het is nog niet lekker ingespeeld allemaal dus ik verwacht dat hij zoveel mogelijk hetzelfde houdt als vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3916
    donderdag 19 juli 2018 om 18:43
    Ten Hag vond Ajax fantastisch!
    Vind ik leuk
    Tsja +283
    donderdag 19 juli 2018 om 18:55
    Da's toch normaal......
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1776
    donderdag 19 juli 2018 om 18:59
    Was slappe hap!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:06
    Het is maar een oefenpotje...
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1996
    donderdag 19 juli 2018 om 19:17
    Waarom heeft Ajax geen geld in de aanval gestoken nauwelijks kansen gehad word een zwaar seizoen zo !
    Vind ik leuk
    JoeyC +2923
    donderdag 19 juli 2018 om 19:26
    Het zijn maar oefenwedstrijden, maar toch... Eentje winnen zou wel fijn zijn met oog op het tweeluik met Sturm Graz.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    donderdag 19 juli 2018 om 19:36
    Als je de top 4 volgt en ook hun voorbereiding moet je stellen dat zelfs ajax met al hun investeringen wellicht een harde kluif krijgen aan AZ.
    Wederom draaien die een hele overtuigende voorbereiding gezien feitelijk het elftal intact is gebleven en die jonge gasten weer gegroeid zijn.
    Mocht die jahanbakhsh blijven en komt er nog een afmaker bij voor Weghorst doen die gewoon mee om de titel. Ze draaien soepel en dat grote talent Boadu maakt al de nodige indruk en staat fysiek zijn mannetje.
    Als dan ook nog die Stengs kan aansluiten staat daar een heel gevaarlijk elftal zonder bakken geld er tegen aan hebben gegooid.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10272
    donderdag 19 juli 2018 om 19:51
    Ajax heeft een spitsen probleem, er moet er nog eentje bij dus......
    Vind ik leuk
    Tweey +2141
    donderdag 19 juli 2018 om 19:59
    Middelmatig ploegje. Vliegen er uit tegen Sturm Graz.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3346
    donderdag 19 juli 2018 om 20:34
    Weer niet gewonnen.....zwakke start zoals steeds de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 20:50
    Kracht hebben is een hele grote verantwoordelijkheid. Zowel verbaal als non-verbaal . Het feit dat iemand meent die kracht te moeten misbruiken om zijn gelijk te bewijzen, bewijst bij voorbaat al zijn ongelijk ook al heeft ie gelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:08
    Ajax heeft op papier een mega sterke selectie. Deze oefenwedstrijden zijn heel goed voor de spelers om op elkar ingespeeld te raken. De resultaten van deze oefenpotjes zijn niet zo belangrijk. Als ze straks maar hun wedstrijden winnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:19
    Dringend verzoek aan ajax: haal akinfenwa
    Vind ik leuk
    Leeuw +6203
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:21
    Ik wist niet wie dat was en heb gegoogled. Wat een beest, maar echt lachen. In Nederland zou zo'n speler alleen maar rood krijgen vanwege zijn spel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws