Liverpool maakt transfer Alisson wereldkundig: Braziliaan duurste doelman ooit

    Liverpool maakt transfer Alisson wereldkundig: Braziliaan duurste doelman ooit

    donderdag 19 juli 2018 om 23:03

    Liverpool heeft eindelijk zijn gewenste nieuwe doelman binnen. Alisson Becker komt voor een recordbedrag over van AS Roma.

    De 25-jarige Alisson keepte zich afgelopen seizoen in de kijker bij AS Roma. De Italiaanse club haalde hem in de zomer van 2016 naar Europa, maar in zijn eerste seizoen was de Braziliaan tweede keus achter Wojciech Szczesny. Het afgelopen jaar greep Alisson zijn kans. Mede dankzij zijn uitstekende optredens haalde Roma de halve finale van de Champions League, waarin uitgerekend Liverpool aan het langste eind trok.

    Ook bij het Braziliaanse elftal groeide Alisson uit tot onbetwiste eerste keeper, voor Ederson Moraes van Manchester City. Bij Liverpool moet hij een oplossing bieden voor het keepersprobleem, dat werd in de Champions League-finale nog maar eens pijnlijk duidelijk. Loris Karius gaf de wedstrijd tegen Real Madrid uit handen met twee grote blunders.

    Liverpool was naar verluidt niet de enige geïnteresseerde club, maar was bereid om ver te gaan. Roma ontvangt een basisbedrag van 62,5 miljoen euro, bevestigt de Serie A-club. Dat bedrag kan door bonussen nog oplopen tot 72,5 miljoen. Daarmee is Alisson de duurste keeper ter wereld.

    Poll

    Gaat Alisson het maken bij Liverpool?

    (1312 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 19 juli 2018 om 23:09
    Een berg geld voor een niet heel bijzondere doelman. Beter cillessen kunne halen, 50 miljoen goedkoper
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24023
    donderdag 19 juli 2018 om 23:12
    Voor Cillissen komt er een plekje vrij bij Roma..
    Vind ik leuk
    Quaresma +5237
    donderdag 19 juli 2018 om 23:14
    En Cillessen is 3 klassen minder
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:55
    Niemand kende die Braziliaanse kabouter voor dit seizoen. Keept geweldig maar ik zou als trainer altijd een keeper boven of rond de 1,90 willen hebben.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5237
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:06
    Hij is 1.91.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:10
    Dan moet ik ff naar Specsavers haha hij leek echt klein.
    Vind ik leuk
    Neutraal +616
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:17
    Louis?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2791
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:23
    3 klassen minder? Waar baseer je dat op? Ben ik wel benieuwd naar...
    Vind ik leuk
    PRICE +25878
    donderdag 19 juli 2018 om 23:45
    Cillissen doe je best en maak je transfer
    Vind ik leuk
    davidben +4156
    donderdag 19 juli 2018 om 23:18
    Ja, weet niet wat ik moet zeggen. Je bent een voetbalfan. Wil natuurlijk niet zeggen dat je er verstand van hebt.
    Vind ik leuk
    TheMariner +2999
    donderdag 19 juli 2018 om 23:18
    Niveau Cillissen hadden ze al. Ze willen nu een stap vooruit.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:22
    Grapje zeker?
    Vind ik leuk
    TheMariner +2999
    donderdag 19 juli 2018 om 23:26
    Hoor je me lachen dan ?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:28
    Dat zal lastig worden, maar wat jij zegt neem je zelf toch ook niet serieus hoop ik?
    Vind ik leuk
    TheMariner +2999
    donderdag 19 juli 2018 om 23:44
    De wereld is groter dan Ajax hoor.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +357
    donderdag 19 juli 2018 om 23:42
    Cillessen is wel beter dan mignolet en karius, maar ook geen wereldtop. Liverpool had echt een boost nodig in de goal en heeft dat nu met allisson. Al moet ik bekennen dat ik persoonlijk nog niet heel erg onder de indruk ben van hem.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11402
    donderdag 19 juli 2018 om 23:33
    Compensatie voor de goedkope som van Salah?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    donderdag 19 juli 2018 om 23:46
    Zeer waarschijnlijk wel ;)

    Geruchten gingen zelfs dat Chelsea en Real Madrid minder voor hem zouden moeten betalen. Of dat ook daadwerkelijk zo is..?
    Vind ik leuk
    LargoWynch +707
    donderdag 19 juli 2018 om 23:34
    De zoveelste idiote reactie. Ja want Cillessen zou Liverpool ook echt maar 12 of 20 miljoen euro hebben gekost, not! Mensen zoals jij kunnen echt beter hun mond houden met dit soort flauwekul.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    donderdag 19 juli 2018 om 23:48
    Daarnaast is Cillessen ook al wat jaartjes ouder en gaat dus wat minder lang mee. Alisson kan nu toch minstens 8 jaar mee. Cillessen heeft ook geen wedstrijd ritme. En dat is dus nog een extra groot risico, omdat je niet 100% zeker weet wat je in huis haalt.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1176
    donderdag 19 juli 2018 om 23:49
    Haha Cillissen, die is leuk voor de Engelse niddenmoot, niet voor de top.
    Komt hij simpelweg tekort.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1668
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:38
    Grap van de dag!!!! Haha cillessen. Leuk die paar wedstrijdjes voor barca maar heeft totaal niks bewezen nog. Ajax ook wisselend gekeept.
    Vind ik leuk
    Jesperb1 +182
    donderdag 19 juli 2018 om 23:09
    De keeperscarrousel is begonnen!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:10
    Karius kan weer terug in zijn aguarius
    Vind ik leuk
    psv.040 +313
    donderdag 19 juli 2018 om 23:10
    toch iets te duur.
    Vind ik leuk
    klick +730
    donderdag 19 juli 2018 om 23:11
    weggegooid geld!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:11
    Ergens toch wel merkwaardig dat Ederson de tweede keeper is van Brazilië, die vind ik toch nog wel een klasse beter dan deze toch wel wat overschatte Alisson. Waarsch. zal dat ook wel aan het licht komen nu ze beiden in dezelfde competitie gaan keepen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:20]
    Vind ik leuk
    TheMariner +2999
    donderdag 19 juli 2018 om 23:25
    Logisch dat de Brazilianen hun beste keeper niet opstellen maar één die een klasse minder is toch? Of zou jij er misschien minder kijk op hebben dan jezelf denkt? Zij werken met beide keepers dus zullen ze wel weten wat het best is.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:31
    Het is een vrij omslachtige manier om te stellen dat Ederson beter is dan Alisson, persoonlijk heb ik daar heel weinig twijfel over en dat de keuzes van een bondscoach niet zaligmakend zijn, zien we maar al te vaak, diezelfde bondscoach liet de nauwelijks renderende Jesus veel te lang staan afgelopen WK. Ik laat me graag verrassen, maar denk oprecht dat mijn beeld aankomend seizoen alleen maar bevestigd zal worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:37]
    Vind ik leuk
    LargoWynch +707
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:15
    Ik vind je refenering helemaal niet vreemd. Ederson keept bij City, een club van een beduidend hoger niveau dan AS Roma. Verder ben ik ook niet zo overtuigd van de Braziliaanse bondscoach of technische staf, ik zie niet in waarom wat je opteert niet gewoon 100% kan kloppen. Het is vooral een enorme hype nu rond Alisson, dat vertroebelt kritisch denken toch ook wel behoorlijk ;)
    Vind ik leuk
    TheMariner +2999
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:24
    Ederson kreeg er vorig seizoen 9!!! om zn oren tegen Liverpool, dus als je het over enorme hype's gaat hebben dan heb je er hier nog ééntje.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:19
    Zou het niet zo kunnen zijn dat ze (Brazilië) inside hebben afgesproken met Roma om Alisson te laten keepen op het wk om zijn transferwaarde omhoog te krikken ?

    Voetbal is maffia he.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:32
    Hahahaha, je sarcasme is scherp vandaag:)
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:13
    De statistieken van Alisson zijn wel echt beter dan die van Ederson. Gezien zijn statistieken behoort Alisson tot de absolute top van de keepers. Ik ben benieuwd hoe Alisson het gaat doen in de PL. Hij zal waarschijnlijk wel even moeten wennen, zoals elke keeper dat moet doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:29
    We weten allemaal dat die niet het hele verhaal vertellen en dat het wel degelijk uitmaakt in welke competitie en zeker ook in wat voor een soort team je keept. Neem bijv. de save success rate waarmee Nick Pope van Burnley er op een gegeven moment bovenuit sprong, maar dat is voor een groot deel ook te verklaren als je weet hoe Sean Dyche zijn defensie organiseert.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:37
    Ik weet ook wel dat het niet alles zegt. Zeker omdat het een andere competitie is. Nu kun je nog niet met 100% zekerheid zeggen dat Alisson of Ederson beter is. Dat gaan we volgend seizoen zien. Ik vind alleen wel dat je aan deze statistieken kan zien dat je een topkeeper binnen haalt.
    Overigens vind ik Pope wel een hele goede keeper. Nog zo'n seizoen er er komt waarschijnlijk wel een topclub langs.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:29
    Het moge duidelijk zijn dat we EINDELIJK een keeper hebben van het niveau dat we na willen streven.

    Een van de beste keepers die we hebben gehad (uit de stats) is Reina. 313 wedstrijden waar hij 252x heeft moeten vissen.

    En 3x raden wie de minste is.... Mignolet!!
    158 gespeeld en 195 doorgelaten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:07
    Migs zijn stats zijn ook echt schokkend. Dat soort statistieken hebben keepers van een degradant.

    0.95 reddingen per tegengoal.
    En gemiddeld 1.5 doelpunten tegen per wedstrijd.

    Alisson maakt 3.4 reddingen per tegengoal.
    En krijgt 0.79 goals tegen per wedstrijd.
    Vind ik leuk
    wiedewiede +360
    donderdag 19 juli 2018 om 23:11
    Duurste doelman ooit ! Ben benieuwd hoe lang hij dat zal zijn...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:11
    Duur maar een grote verbetering t.o.v. Karius en Mignolet
    Vind ik leuk
    Il Gordo +3119
    donderdag 19 juli 2018 om 23:11
    Benieuwd waar Cillessen (en Zoet?) terecht gaat komen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22700
    donderdag 19 juli 2018 om 23:15
    Zoet blijft lekker in eindhoven hoop ik. En cillesen zal denkniveau niet naar Italië willen.. zal hopen op Engeland denk ik
    Vind ik leuk
    Il Gordo +3119
    donderdag 19 juli 2018 om 23:25
    Hoop ik voor jullie ;-)

    Nah, Cillessen wil gewoon meer spelen en volgens mij maakt het hem geen zak uit waar dat is zolang-ie 1.) in de CL en landelijk om prijzen speelt en 2.) ongeveer (netto) hetzelfde salaris vangt.

    De AS Roma's en Napoli's maken prima kans, denk ik.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3651
    donderdag 19 juli 2018 om 23:39
    Als hij CL wil spelen zou hij toch echt naar Roma moeten, In de PL is er geen plek bij een ploeg die CL gaat spelen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:44]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +3119
    donderdag 19 juli 2018 om 23:43
    Daarom. Italië is dan wel waarschijnlijk. Leuke competitie trouwens komend seizoen, Serie A, met Ronaldo en Nederlanders bij AS Roma.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6429
    donderdag 19 juli 2018 om 23:12
    Zijn helemaal gek bij de Reds

    Zo veel geld voor een doorsnee keeper
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1187
    donderdag 19 juli 2018 om 23:16
    Tja die finale hebben toch wat oogjes open doen gaan. Dit is de enige club die asap een keeper van dat bedrag nodig heeft lol
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22700
    donderdag 19 juli 2018 om 23:16
    Nja, dat werd ook over Van Dijk gezegd, maar die had toch een mooi aandeel in t behalen van de CL finale. Dus ze zijn daar niet zo slecht bezig vind ik
    Vind ik leuk
    yabba1000 +738
    donderdag 19 juli 2018 om 23:15
    mooi man! mooie club voor hem. hoop dat liverpool nu eindelijk de concurentie kan aangaan met city,

    schitterende club!
    Vind ik leuk
    Sil95 +10248
    donderdag 19 juli 2018 om 23:17
    Lachwekkend veel geld eigenlijk voor een relatief aardige keeper.. Wel een vooruitgang ten opzichte van Karius en Mignolet , dat dan weer wel..
    Vind ik leuk
    Excelsior +1349
    donderdag 19 juli 2018 om 23:20
    Ja maar er zijn genoeg goedkopere doelmannen die ook een vooruitgang zijn.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10248
    donderdag 19 juli 2018 om 23:22
    Precies mijn punt , alleen anders verwoord ;)
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3651
    donderdag 19 juli 2018 om 23:43
    Wij hebben een uitstekende doelman voor 15 miljoen bij genoa opgehaald, zolang je niet in de hype meegaat en je ogen open houdt zijn er genoeg goede doelmannen voor een prima prijs op te halen.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    donderdag 19 juli 2018 om 23:44
    Ben het deels met je eens. Al valt het aantal goedkopere opties ook wel mee hoor. Cillessen kost misschien wel 30 miljoen, maar is ook al heel wat ouder. Daarnaast is een keeper met weinig wedstrijd ritme altijd een groot risico. Leno zou ik als enige optie zien die veel goedkoper was en een echte versterking.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3651
    donderdag 19 juli 2018 om 23:49
    Perin was ook wel een versterking geweest voor Liverpool, in de Bundesliga lopen ook veel goede doelmannen die je voor een redelijke prijs kan kopen, maar snap dat Liverpool een (redelijk) gevestigde naam en daarmee zekerheid wou kopen ( tot hoever een jaar presteren een zekerheid is)
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    donderdag 19 juli 2018 om 23:55
    Zou ook een goede optie zijn geweest, alleen was hij al weg ;)

    Klopp staat er wel om bekend dat hij een keuze maakt en dan ook alleen die speler wilt. Als het prijskaartje tegenvalt of de speler niet haalbaar is gaat Liverpool niet voor een alternatief. Er gaat zeer waarschijnlijk dus ook geen alternatief voor Fekir komen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2480
    donderdag 19 juli 2018 om 23:19
    Veel geld maar dat is vandaag de dag heel normaaltjes. En records zijn er om gebroken te worden en dat is wat liverpool hier doet. Verwacht nog veel van liverpool deze transfer periode. Een goede spits en verdediger en ik geef ze een serieuze kans op de titel.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    donderdag 19 juli 2018 om 23:41
    Precies! En over een jaar zijn die records misschien toch weer verbroken.

    Een spits is niet echt noodzakelijk lijkt me. Firmino heeft het daar heel goed gedaan. Extra verdediger is altijd welkom. Want met Klavan als back-up heb je echte middelmaat als back-up.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2480
    donderdag 19 juli 2018 om 23:47
    Welke verdediger zou jij graag zien willen komen dan.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    donderdag 19 juli 2018 om 23:51
    Oef.. hele moeilijke vraag. Ik heb me er eigenlijk niet heel erg mee bezig gehouden omdat Lovren een goede tweede seizoenzhelft en WK heeft gehad. Wie zou jij in gedachte hebben?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2480
    donderdag 19 juli 2018 om 23:54
    Als je iemand haalt moet het een topper zijn geen talent maar iemand die er meteen staat. Ik zou gewoon eens een poging wagen bij sergio ramos of zo. Harde maar zeer goede verdediger die al ze hele leven speelt in spanje. Is nu ook 31/32 of zo en wilt misschien eens een andere competitie meemaken. Weet alleen niet hoe salah hier over denkt 😀
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    donderdag 19 juli 2018 om 23:58
    Hahah. Ramos zou ook nooit worden geaccepteerd door de fans. Koulibaly zou ook altijd nog kunnen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2480
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:00
    Boateng mag vertrekken toch bij bayern. Heeft ervaring met de engelse competie dus zou eventueel ook een oplossing zijn
    Vind ik leuk
    Demi +257
    donderdag 19 juli 2018 om 23:51
    Gomez & Matip hebben we ook nog.. en Fabinho kan ook centraal spelen..
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    donderdag 19 juli 2018 om 23:57
    Matip en Gomez zouden prima zijn. Het is alleen de vraag of Klopp Gomez ook wel echt centraal wil zetten of rechts. Een verdediger is wat mij betreft ook niet noodzakelijk.
    Vind ik leuk
    chicken +10497
    donderdag 19 juli 2018 om 23:22
    Goed bezig! Hele mooie aankoop :)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:33
    Liverpool heeft toch een hele duurzaame transfer periode achter de rug. Misschien Fekir die ook nog komt. Hele dikke investering. Ben benieuwd of ze er wat uit halen
    Vind ik leuk
    TheMariner +2999
    donderdag 19 juli 2018 om 23:37
    Samen met Neuer, deGea, Oblak en Courtois hoort Alisson bij de 5 beste keepers van het moment. Courtois wil terug naar spanje, Neuer en deGea zijn onhaalbaar en Oblak onbetaalbaar. Allisson is dus het beste wat haalbaar was. Allisson 75 miljoen en vDijk 85 miljoen, dat is samen 5 miljoen minder dan wat ze voor Coutinho ontvingen.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3221
    donderdag 19 juli 2018 om 23:47
    Ederson is minstens zo goed als Alisson.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:53
    Minstens ja, zei eerder al een klasse beter (hij kan alles wat Alisson ook kan en meevoetballend is hij vele malen sterker), wat Alisson natuurlijk nog steeds een hele behoorlijke keeper maakt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:55]
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3221
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:02
    Is zelfs beter dan Alisson ja. Heeft daarnaast ook nog een wereldrecord voor de langste uittrap.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2515
    donderdag 19 juli 2018 om 23:38
    Zijn statistieken zijn echt top. En behoort hij tot de absolute top. Ik vond hem niet zo heel speciaal wat ik van hem gezien heb. Maar goed, ik heb hem ook dan maar een stuk of 4 wedstrijden live gezien bij Roma. Ik ben benieuwd hoe het zal lopen. Nu heerst er tenminste wel weer meer rust rond de doelman situatie.

    Dit bedrag is natuurlijk erg veel. Maar waarom mag een keeper niet evenveel kosten als een goede aanvaller of middenvelder? Ik heb al vaker gezegd dat de keeper misschien wel het meest belangrijk is.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26750
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:29
    Hadden beter donnarumma kunnen halen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Liverpool maakt transfer Alisson wereldkundig: Braziliaan duurste doelman ooit