Kanttekening bij mogelijke Feyenoord-rentree Clasie: 'Vooral in het mentale'

    Kanttekening bij mogelijke Feyenoord-rentree Clasie: 'Vooral in het mentale'

    vrijdag 20 juli 2018 om 11:10

    Jordy Clasie wil dolgraag terugkeren bij Feyenoord en technisch directeur Martin van Geel onderzoekt de mogelijkheden. Pierre van Hooijdonk is enthousiast, maar plaatst ook een kanttekening. De middenvelder speelde weinig de voorbije jaren.

    "Meer dan in het fysieke zit mijn twijfel vooral in het mentale", zegt de oud-Feyenoorder in het Algemeen Dagblad. "Het doet wat met een speler, niet kunnen voetballen, wéér revalideren, er maar een beetje bij hangen. Je raakt gefrustreerd. Hoe verwerk je dat? Maar als ik het voor het zeggen had bij Feyenoord, zou ik me daardoor niet laten leiden. Hij is voor de Eredivisie een prima speler."

    Van Hooijdonk ziet wel een gevaar voor het 'nieuwe' middenveld van de Rotterdammers. "Aangezien El Ahmadi weg is en ook Tonny Vilhena waarschijnlijk zal vertrekken, krijg je met de eventuele komst van Clasie wel een heel ander middenveld. Minder fysiek. Clasie en Yassin Ayoub lijken in zekere zin wel wat op elkaar. Maar ik zou hem er altijd bij halen. Ook omdat die jongen heel graag wil."

    "Clasie lijkt me het type dat het liefst gewoon in Nederland voetbalt. En wat is voor hem mooier dan dat hij de komende jaren bij Feyenoord speelt, de club waar hij gek op is en waar hij met zijn mentaliteit uitstekend past? Clasie is een pure versterking. Geen twijfel over mogelijk."

    Poll

    Stelling: Feyenoord moet Clasie terughalen

    (3824 stemmen)

    Plaats een reactie

    Eldenia +401
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:15
    Wat moet je met die kabouter
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2786
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:19
    We kunnen hem misschien in de tuin zetten...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:20
    Ja. Net als Messi en Mertens. Klein maar fijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:24
    Precies zeker een welkome versterking voor jullie nu el hamadi weg is.
    Vind ik leuk
    Eldenia +401
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:27
    Clasie vergelijken met messi of mertens haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:28
    Nee, je moet hem vergelijken met een kabouter. Haha.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 11:29]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8217
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:45
    Clasie bij Feyenoord blijft concurrentie voor de Efteling hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:35
    Wat moeten we met jou?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23866
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:36
    Vergelijken we hem wel met N'golo Kante.

    Maar die is weer 5x zo goed als Clasie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:34
    N'golo Kanté. ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:37
    #nahemeenheletijdniets
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:40
    Marco Verratti
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:32
    Is dit een vraag of een opmerking? Maakt overigens niet uit...je voegt hiermee sowieso niets toe aan de discussie op dit forum. Ik vind dat Tapia een kans verdient op het middenveld van Feyenoord. De komst van Clasie zou dit eventueel in de weg kunnen staan. De gevraagde transfersom (?) of een huurconstructie kosten mijn inziens dan teveel aangezien je met Tapia al over een prima speler beschikt. Ik zie veel liever een middenvelder die uit de voeten kan op de (beoogde) plek van Amrabat, toornstra en Ayoub. Daar moet namelijk echte kwaliteit komen, mits vilhena vertrekt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:33
    Iemand die het snapt. Clasie is een verspilling van je tijd
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:40
    Tapia heeft toch al veel kansen gehad? ALs vervanger van Vilhena (wat een foute beslissing was bij de aankoop) was hij niet best en als vervanger van KEA evenmin. Als cv speelt hij te risicovol. Gewoon hem verkopen en Clasie óf Amrabat de kans geven met Wehrmann en El Bouchataoui daarachter.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:54
    Vind ik niet...niet meerdere wedstrijden achter elkaar op die plek. Bij Peru speelt hij uitstekend en in de cl stak hij erbovenuit centraal in de verdediging...het is dat iedereen kijkt naar dat ene foutje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:53
    Tapia neemt teveel risico en Amrabat is nog een beetje te onrustig.
    Clasie brengt meer rust en neemt minder risico. Al levert hij dan geen geld meer op.
    Ik zou Tapia dan maar verkopen voor 5 miljoen.
    Vind ik leuk
    Kramertje +819
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:06
    zet Tapia maar in het rijtje van een Kramer, Bilal, Nelom

    spelers die al een tijdje de bank van Feyenoord warm houden
    (en dan zouden we ze een kans moeten geven als er iemand vertrekt)

    Als je wilt meedoen om het kampioenschap dan heb je echt niets aan een Tapia

    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:17
    Tapia kan de baas van het middenveld worden maar mist het vertrouwen van Gio helaas...
    Vind ik leuk
    Ricklek +1793
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:35
    Beetje onrespectvol. Voor feyenoord is dit een prachtige spelers als vervanger van el ahmadi
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:56
    Net zo goed als Daley Blind hoor, maar dan voor een paar dubbeltjes minder.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    vrijdag 20 juli 2018 om 16:54
    Met hem gaan ze zeker niet om het kampioenschap spelen iig.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:45
    Zo, die is wel origineel. De 456e opmerking over de lengte van Clasie. Hulde.
    Vind ik leuk
    Mari +6551
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:18
    Waarom zou Vilhena weg gaan?
    Als het hem bevalt, goed verdient, perspectief ziet, dan kan dat zwaarder wegen dan spelen/bankzitten in het buitenland.
    Vind ik leuk
    orion73 +1274
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:37
    Precies. Overal hoor je dat Vilhena weggaat maar van hemzelf heb ik (nog) helemaal niet gehoord dat hij verder wil gaan kijken.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:20
    Zie Vilhena liever vandaag vertrekken dan morgen. Gio heeft hem anderhalf seizoen de hand boven het hoofd gehouden terwijl zijn prestaties zeer ondermaats waren, hij vaak gewoon barslecht speelde. Als Tapia net zoveel vertrouwen was gegund dan was hij uitgegroeid tot beste Feyenoorder en nu voor 15-20 miljoen verkocht.
    Vind ik leuk
    orion73 +1274
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:37
    Toch scoorde hij 11x in de competitie. Zijn niet veel middenvelders die dat soort cijfers hebben.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:24
    Dat is waar, maar verliest elk kopduel, loopt vaak niet vrij en is nooit creatief naar voren. Daarnaast veel balverlies. Nee, ik vind hem Feyenoord onwaardig.
    Vind ik leuk
    orion73 +1274
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:35
    Ik snap je bezwaren maar zie maar eens iemand terug te halen die er ook 11 maakt. Clasie gaat dat niet doen hoewel ik die voetballend een stuk sterker vind.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:41
    Tapia heeft voetballend veel meer in huis, is creatief, kan ballen afpakken en durft risico's te nemen.
    Vind ik leuk
    orion73 +1274
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:50
    Dat klopt maar die krijgt niet het volle vertrouwen van Gio. Blijft zwerven tussen bank en basis. Dat zal dit seizoen weer zo zijn verwacht ik.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1241
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:18
    Volledig met Pierre eens. Deze jongen heeft al bewezen dat hij geweldig kan voetballen, combineer dat met zijn enorme drang om weer voor Feyenoord te voetballen en je hebt een topversterking voor een cruciale positie in het elftal
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2959
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:25
    Zou echt een versterking zijn voor Feyenoord. Ben wel benieuwd hoe Feyenoord het vertrek van El Ahmadi gaat opvangen, want dat was wel een hele belangrijke kracht de afgelopen jaren
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18036
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:39
    Zeker weten. Gelukkig gaat Robin nog een jaar door. Hopelijk blijft ook Berghuis. Dat zijn spelers die iets extra's toevoegen. Karim was echt de aanjager op het middenveld. Die ga je sowieso missen, we zullen zien wie hem gaat vervangen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2786
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:19
    Dat had ik ook nog wel kunnen bedenken...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 11:23]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:21
    Jammer dat ze het jou nooit eens vragen dan. Altijd maar weer dezelfde mensen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2786
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:24
    Misschien moet ik mijn nummer eens doorgeven. Wellicht dat dat helpt...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:20
    Ik zou vormer halen die is tenminste in vorm.
    Vind ik leuk
    ronnieb +414
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:21
    Clasie zou natuurlijk veel meer de vervanger van Ahmadi dan van Vilhena zijn. Clasie is denk ik wel beter dan Karim - mits fit. Zo weinig heeft ie ook niet gespeeld. Vorig seizoen 28 wedstrijden en de 2 seizoenen bij Newcastle 50 wedstrijden. Wel soms als invaller maar toch knap dat hij zich in een team heeft geknokt waar eigenlijk de ster speler op zijn plek stond (Vormer). Ik hoop heel erg dat 'ie komt. Zet altijd druk, balafpakker, en altijd naart voren passen. Hoe is het met z'n schouder?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:43
    Clasie zal als verdedigende middenvelder slechter zijn dan KEA, maar als spelmaker weer beter. Zal dus niet veel verschil in zitten. En inderdaad speelde hij gewoon zijn wedstrijden bij Club, na zijn blessure. Hij zat trouwens bij Southampton. Waar hij in zijn eerste jaar ook veel wedstrijden speelde en het goed deed. Tot Koeman weg ging en er een fysiek sterke concurrent kwam.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:47
    Daarom. Al dat geblaat hier is wat overdreven. Gewoon een uitstekende speler.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:22
    100 % eens met pierre.

    Tuinkabouter moet weg blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:37
    Teo ??? Pierre wil juist dat ie komt
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:43
    Ben het wel eens met hem.

    Tweede deel is mijn mening.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:13
    Schaam je.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:50
    Waarom wimpie?

    Kunnen wel wat beters vinden toch...
    Die jongen bakt er al 2-3 jaar niets meer van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:51
    Omdat het een echte Feyenoorder is.
    Alleen daarom al.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:57
    Daar win je geen prijzen mee..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:24
    Voor alle Feyenoord Fans.
    Hieronder het internet adres van de theater show van het 110 jarig bestaan van Feyenoord.
    Niet om het een of ander maar het is een absolute aanrader.

    https://livestream.com/showbizzlivechannel2/events/8286755
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:04
    geweldig, de coolsingel 1970, daar was ik al bij.... sjezus ik ben oud inmiddels :P
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:08
    Ik zie gelukkig dat je niet ouder bent als ik;-)
    O ja, ik was er ook bij op de Coolsingel en ben ook in het voormalige San Siro stadion geweest voor die europacup finale tegen Celtic.
    Dat zijn momenten in mijn leven die ik nooit vergeet en daarbij elk detail nog weet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:14
    Geluksvogel.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:17
    ik was pas 11, en helaas een pa die geen reet om voetbal gaf....
    maar het toch goed gekomen met me ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:20
    Ik zeg altijd, een Feyenoord supporter ben je niet voor even maar wel voor je hele leven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:50
    Een Feyenoord supporter ben je niet voor je plezier. Maar voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:55
    Helemaal goed geschreven Hup Wim Jansen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:28
    Tegenwoordig is hij ook psycholoog! Hou je lekker bezig binnen Feyenoord, en ga niet elke keer je mening geven terwijl je niet eens weet wat er in zijn koppie speelt pff
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:31
    Nou, v Hanegem leg ff wat geld bij en je lievelingsspeler keert terug op t oude nest.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:35
    jarinr10 denk jij dat van hanegem gaat huilen als clasie terug komt ??

    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:36
    Huilen van blijdschap
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:39
    Van blijdschap of verdriet , hij huilt altijd daarom snap ik niet dat hij Zo populair is bij het legioen ... feyenoorders zijn voor mij echte mannen zoals boskamp en israel fraser , die huilen niet overal om
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:16
    Stoere bikkelharde mannen, met een klein hartje.

    Dat zijn de besten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:34
    Ik wil ook heel graag en wil ook in nederland voetballen ... kan ik dan ook bij feyenoord spelen pierre ???
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:17
    Nee.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14889
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:40
    Als van Hooijdonk zich ook maar enigzins verdiept had in Clasie dan had ie geweten dat het mentale aspect wel het laatste is waar je aan moet twijfelen vij Clasie.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:47
    Amen. Maar ja, Pierre.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:48
    Goed genoeg voor de huidige eredivisie. Dat denk ik ook wel. Maar ze moeten de grens toch ook nog over?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:19
    Daar hebben meer NLse clubs last van.
    Nee, je zal met Blind en Viergever de grens over moeten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:22
    Dan vind ik Blind toch nog net van een andere categorie in het voordeel van Blind.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:49
    Ik niet. In wat is Blind beter dan Clasie op de plek van controlerende middenvelder?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:29
    Blind heeft bewezen dat hij mee kon op PL niveau. Hij was weliswaar geen basisklant, maar heeft toch vrij veel gespeeld en is international. Dit kan je van Clasie niet zeggen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    vrijdag 20 juli 2018 om 16:37
    Dat is geen antwoord op de vraag. Blind hobbelde een beetje mee als linksback of laatste man. Het feit dat ie van ManU, wat in die tijd niet heel veel beter presteerde dan Southampton, afkomt zegt me niet zoveel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:28
    Zijn pass is beter, zijn fysiek, techniek en zijn mentale weerbaarheid.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:31
    Z'n fysiek inderdaad wel. Voor de rest: kijk nog eens goed ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:58
    Ze hadden beter Blind kunnen kopen voor 22,5 miljoen.
    HAHAHAHAHAHAHHAHAAHHAHAHA geintje natuurlijk.
    Niemand maar dan ook niemand zou zoveel geld neerleggen voor een mislukte speler bij manchester united die daar alleen maar naar toeging omdat zijn vader beste vriendjes was met de trainer.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +194
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:00
    Tuurlijk moet er altijd voor een spelers als Clasie ruimte zijn bij Feyenoord. Getalenteerd en een Feyenoord hart. Echter doet Feyenoord er verstandig aan om zakelijk te zijn en geen hoge prijs voor hem te betalen. Feyenoord heeft al zat middenvelders en Southampton gaat hem toch niet kunnen slijten aan een andere club waar hij heen wil
    Vind ik leuk
    RtdDub +10614
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:16
    Het enige, enigszins negatieve wat er in dat hele stukkie staat volop in de kop gooien.

    Applaus voor jezelf, VP!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1078
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:05
    kwam al bij club Brugge niet meer mee , jammer
    Vind ik leuk
    El Cazador +5357
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:31
    Ben het niet vaak eens met vriend Pierre maar nu duidelijk wel!!!
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +231
    vrijdag 20 juli 2018 om 14:18
    Een jaar huren zou beter zijn
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1730
    vrijdag 20 juli 2018 om 17:50
    Haal dan ook gelijk Melvin Platje, die wil ook heel graag!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kanttekening bij mogelijke Feyenoord-rentree Clasie: 'Vooral in het mentale'