Update: 'Everton en Brands betalen 39 miljoen; presentatie mogelijk maandag al'

    Update: 'Everton en Brands betalen 39 miljoen; presentatie mogelijk maandag al'

    zaterdag 21 juli 2018 om 21:02

    Marcel Brands heeft zijn eerste grote aankoop als director of football van Everton zo goed als binnen. Richarlison maakt de overstap naar Goodison Park. Met dat nieuws pakken onder meer de BBC en The Daily Mail vrijdagavond uit.

    Everton moet diep in de buidel tasten voor de 21-jarige Braziliaan, die in de zomer van 2017 nog dicht bij een transfer naar Ajax was. Hij koos op het laatste moment voor Watford en dat legt de Premier League-club geen windeieren. The Toffees zijn bereid om liefst 56 miljoen euro voor Richarlison te betalen, aldus The Daily Mail. Ook de BBC maakt melding van die transfersom.

    De aanvaller, die voornamelijk als linksbuiten speelt, kent Everton-manager Marco Silva nog uit hun gezamenlijke periode aan Vicarage Road. De Portugees drong bij Brands nadrukkelijk aan op een hereniging. De onderhandelingen met Watford verliepen echter moeizaam, aangezien de relatie is bekoeld sinds Everton Silva probeerde los te weken bij Watford.

    Update 21/7 21.02: Volgens The Liverpool Echo is de transfer van Richarlison naar Everton in de afrondende fase beland. Waarschijnlijk wordt de Braziliaanse maandag gepresenteerd op Goodison Park. Het medium weet dat Everton beduidend minder moet betalen dan de eerder genoemde 56 miljoen. Waarschijnlijk neemt Watford genoegen met circa 39 miljoen euro; dat bedrag kan door bonussen in de toekomst oplopen tot 45 miljoen euro. 

    Plaats een reactie

    vrijdag 20 juli 2018 om 19:08
    Gefeliciteerd heeft effe geduurd...


    Maar das altijd bij Marcel haha
    Vind ik leuk
    Rodajc +12648
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:32
    En toch heeft ie altijd goed werk geleverd. Kwaliteit kan tijd kosten natuurlijk.
    Vind ik leuk
    PRICE +25474
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:08
    Marcel geeft gas
    Vind ik leuk
    Spiegel +8796
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:40
    Das altijd? Ff geduurd?

    Het is 21 juli en hij is per 1 juli in dienst bij Everton.

    Ik snap dat je probeert te stoken en dat Brands niks goed kan doen bij je, als ex-PSV’er, maar 3 weken is ongeveer half zo lang als dat overmars met Magallan bezig is, en die is er nog niet eens.
    Of die hele zomer met Richarlison, en die kwam ook niet.

    Ook wachtte hij een paar jaar terug vrij lang met de aankoop van Ziyech.. met alle gevolgen van dien...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2890
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:15
    Mag effe duren maar als je zulke spelers (Braziliaantje, Lozano, Romero) haalt, prima toch? ;-)
    Vind ik leuk
    Gerro +5749
    zondag 22 juli 2018 om 00:40
    Ja hij geeft nu aan 1 speler meer uit dan in zijn hele termijn bij psvee dat was zelfs voor Marcel een schock dus heeft ie er de tijd voor genomen dit voormalig Ajax target binnen te halen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +893
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:09
    Gewoon afgekeken van Ajax.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22552
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:28
    Nee hij doet t beter. Want hij hengelt m wel binnen, Ajax lukte t niet. En ga niet zeggen dat Ajax t geld niet heeft ;)
    Vind ik leuk
    Nummertien +2612
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:28
    Kon Overmars niks aan doen.
    Ging niet om geld, hij had zijn ja woord al gegeven. Tot dat de trainer van Watford hem belde en hem overhaalde, kon Overmars verder niks aan doen.. Brands is vrij laat met de transfers er moet nog wat bij, bij Everton die zijn nog lang niet klaar...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2890
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:23
    Hij is tenslotte al een jaar in dienst.

    Oh, wacht nee. Drie weken pas.
    Vind ik leuk
    Molukker +96
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:13
    Gaat niet alleen om transfergeld, maar ook om salaris, gebied, etc. Er zitten meer factoren aan, dan alleen maar FIFA in je koppie :)
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1625
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:02
    Als je het een beetje goed heb gevolgd kwam het door de portugese trainer dat hij niet naar Ajax ging en die zit nu ook weer bij Everton
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4232
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:22
    Tja, Everton wilde Tadic ook. Die hebben wij weer.

    Zo gaat dat, ene keer lukt het, andere keer niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:10
    Zo kan ik ook wel TD zijn gewoon lekker met geld smijten voor gevestigde namen makkelijke job 👍🏻
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:13
    Precies. 56 miljoen is weer stevig uitonderhandeld door Brands. Slecht zeg!
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2369
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:15
    Dus jij weet precies hoe goed of slecht die speler is ? Dat jij geen TD bent .
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:22
    Maar hopen dat de gemeente een beetje goed bij kas zit.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4531
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:56
    En dat ze wèl belasting betalen.
    Vind ik leuk
    Eendracht +13908
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:28
    Of een stadion door de gemeente neergezet krijgen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:57
    Of de FIOD op bezoek krijgen.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2369
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:13
    Zo gaat dat toch met alle TD bij zulke clubs ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:12
    Is beetje uitlokkend, is idd heel normaal voor PL clubs.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:15
    Het is de PL niet de eredivisie met ze goedkope buiten kansjes
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2890
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:16
    Tsja, alsof ze dat niet allemaal doen in Engeland. 25 miljoen voor Jahanbaks die een onuitwisbare indruk maakte op het WK. Om niet te vergeten de vele miljoenen die betaald worden voor binnenlandse transfers in Engeland.

    In Engeland moet je nu eenmaal de portemonnee trekken...
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7704
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:12
    50 te veel voor deze speler.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2369
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:15
    Dat lijkt me sterk overdreven .
    Vind ik leuk
    mcmodd +21357
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:07
    Ja, dat lijkt me ook. Dat had Ajax ook wel willen betalen voor zo’n goede speler.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:13
    In 1 jaar tijd 100 miljoen pond betalen voor Sigurdsson + Richarlison, ik weet niet of de Iraanse miljardair dat voor ogen had toen hij zei Everton naar de top vier te willen brengen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:34]
    Vind ik leuk
    haarlemx +421
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:16
    Sigurdsson and Richarlison brengen je niet naar de top 4. Kijk maar af van City hoeveel het kost en wat er nodig is. Kijk naar Chelsea hoe slecht het gaat als je het niet bijbeent.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2890
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:18
    Die IJslander heb ik ook nooit begrepen. Vijftig miljoen voor iemand met een goede trap in z'n poten... Terwijl je al genoeg keus had op die plek (aanvallende middenvelder).
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:52
    Staat wel 85 miljoen van Lukaku tegenover, ze hebben met Pickford de duurste Engelse keeper in huis(Alisson Becker is Braziliaan) en Richarlison heeft vind ik laten zien dat hij goed in de Bpl past, die verkopen ze aan Chelsea voor 80/90 miljoen over 2 jaar.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 19:53]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:57
    Maar het punt is natuurlijk dat het geenszins spelers zijn waarvan je mag verwachten dat je daarmee vierde eindigt, wel zijn ze peperduur en het is nog maar helemaal afwachten hoe Richarlison zich zal ontwikkelen, ook hij heeft nog een hele ontwikkeling door te maken, met name wat betreft constantheid.. Sigurdsson een hele leuke speler voor de middenmoot en misschien de Europa League, maar dan houdt het echt op.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:36]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:16
    Deels met je eens, tegelijkertijd bewees Leicester dat je met de juiste (niet perse de grootste namen)ook ver kan komen, Chelsea werd vorig jaar kampioen, dit jaar halen ze niet eens CL voetbal, met spelers als Hazard, Courtois, Willian, Kante enz.enz.dat zouden dan de namen zijn die je zeker bij de eerste 4 moet brengen, niet dus. Ik bedoel maar, namen zeggen niet alles. Ik vond op het afgelopen WK veel "namen" behoorlijk tegenvallen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:17]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:22
    Nee uiteraard, je hebt het altijd over waarschijnlijkheden (zo was het in de zomer van 2015 bijv. extreem onwaarschijnlijk dat Leicester kampioen zou worden in het wonderseizoen dat zou komen) , zekerheden zijn er op voorhand niet, toch kun je denk ik wel stellen dat een top-four finish er op deze manier voorlopig hoogstwaarschijnlijk niet inzit voor Everton, zeker niet als je extreem diep in de buidel moet tasten voor B-garnituur (echte topspelers of de grootste talenten komen niet naar Everton en dan wordt het toch wel heel lastig om serieus te concurreren met de grote jongens in Engeland), zoals ze de afgelopen transfer windows en deze zomer hebben gemerkt.

    Ik zou het al razendknap vinden als Silva op plaats 6 weet te eindigen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8248
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:59
    Ach, heeft die man wat te doen, speeltje...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:14
    En dan wordt die net voor brands zijn neus weggekaapt :)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26680
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:15
    Die zijn gek.

    Marcel kan voor het eerst in zijn leven fatsoenlijk geld gaan uitgeven en dan haalt hij hem.

    Max 30 waard....

    Dat voor een club die 50 heeft betaald voor sigurdsson 😂
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2890
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:18
    Wie had-ie dan moeten halen voor dat geld?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:26
    Brands doet tot nu goed zijn werk bij Everton!!
    Vind ik leuk
    Just dekler +1296
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:36
    Ik heb ook een hart en nieren.....
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +685
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:36
    Met een speler die eind vorig seizoen op de bank zat? En daar 56 miljoen aan uitgeven? Ik vind het een slechte aankoop, had hij makkelijk een betere voor kunnen kopen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 19:38]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:45
    Ik heb er wel vertrouwen op Brands, dat dit geen miskoop is. En hij is pas 21 jaar. Dus wie weet :).
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8248
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:00
    Dat zal nog moeten blijken....alleen de punten tellen hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:46
    Wat is hier indrukwekkend aan? Je hebt te maken met een speler die nadrukkelijk aangeeft voor Everton te willen spelen vanwege de trainer, appeltje eitje lijkt me.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2890
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:19
    Ja, het feit dat je met Watford moet onderhandelen plus 53 Braziliaanse zaakwaarnemers is inderdaad te verwaarlozen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:05
    Die sympathieke Brands doet het maar stilletjes en heeft veel verstand van het voetbal als modern bedrijf. Zelfs als speler vond ik hem sympathiek. Ik hoop niet dat ie gast van VI wordt. Te laag voor hem. Gemiste kans, Brands voor de KNVB.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4232
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:09
    Brands gaat weer verder met de ex-Ajax targets. Waar Ajax interesse in heeft/ had, heeft Brands ook interesse in.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1214
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:20
    Je zit er echt mee volgens mij.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4232
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:27
    Totaal niet, deze jongen is nu toch totaal niet meer haalbaar.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2890
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:21
    Klopt ja, Ajax was echt dichtbij de transfers van Strootman, Mertens, Willems, Lozano, Mertens, De Jong, Schwaab, Isimat, Arias, Ramselaar, Guardado. Dankzij Ajax is Brands ze immers op het spoor gekomen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23872
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:36
    Valt nog mee dat VP nergens in het artikel ex-Ajaxtarget heeft vermeld ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:04
    Brands heeft eerst geprobeerd Lozano weg te plukken bij PSV. Echter de € 56 miljoen die Brands aan Richardson heeft uitgegeven nu, waren niet genoeg om Lozano bij PSV weg te kunnen kopen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4232
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:37
    Richarlison is in alles beter dan Lozano: sneller, fysiek sterker, meer scorend vermogen en bovendien nog jonger ook. Fysiek kan Lozano bij lange na niet de PL aan.

    Als Richarlison 39 miljoen moet kosten, zal PSV met 30-35 genoegen moeten nemen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:59
    PSV gaat met € 30 - 35 miljoen geen genoegen nemen. Prijs voor Lozano en Bergwijn is € 70 miljoen. Dan kun jij ook wel natellen dat Lozano minimaal € 45 - € 50 miljoen moet gaan kosten. Daarbij is PSV niet voornemens om Lozano te laten gaan, behalve bij een zeer goed bod.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4232
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:25
    Moet het allemaal nog maar zien, PSV wou ook 20 voor Arias. Word nu waarschijnlijk 10-15.

    Tussen de 30-35 zal PSV er zeker over nadenken, bij een bod van 40 of meer is ie sowieso weg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:30
    Kijk even op PSV Fans.nl; “ PSV hangt prijskaartje van € 50 miljoen om nek buitenspeler”.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4232
    maandag 23 juli 2018 om 05:11
    PSV hing ook een prijskaartje van €20 miljoen om de nek van Arias, dat is uiteindelijk ook een heel stuk minder geworden.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1625
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:04
    Vind Neres beter
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:12
    Eerste miskoop is binnen, aardige voetballer maar zeker niet meer dan 10 miljoen waard.
    Vind ik leuk
    jari_ +745
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:22
    Ik ben wel fan van Brands. Heeft veelal goed werk geleverd bij PSV, mooi dat hij het nu in een grote competitie mag laten zien. Wellicht een mooie springplank naar een absolute topclub.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2047
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:36
    Volgens mij kunnen ze ook nog wel een scorende spits erbij halen maar goede aankoop
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:07
    Mooie aankoop. Die gaat ze erin schieten bij Everton.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Everton en Brands betalen 39 miljoen; presentatie mogelijk maandag al'