De Graafschap-selectie mag stappen na oefenzege: Ze krijgen mijn auto mee

    De Graafschap-selectie mag stappen na oefenzege: "Ze krijgen mijn auto mee"

    vrijdag 20 juli 2018 om 21:54

    De Graafschap heeft vrijdagavond het trainingskamp in Epe opgefleurd met een 3-0 oefenzege op SC Cambuur. Frank Olijve, Youssef El Jebli en Anthony van den Hurk namen de doelpuntenproductie voor hun rekening in een wedstrijd die zonder supporters werd afgewerkt.

    Trainer Henk de Jong betreurt het dat de lokale autoriteiten geen toeschouwers toe wilden laten. "De mensen van ons hadden hier moeten zijn. Ze horen te zien waarmee we bezig zijn, want we speelden ook echt leuk voetbal", vertelt de Friese oefenmeester aan de clubsite van De Graafschap.

    De spelersgroep van de Superboeren heeft al de hele week uitgekeken naar de vrijdagavond, aangezien ze na de wedstrijd tegen Cambuur mogen stappen met de hele selectie. "Ik ga niet mee, ik zie ze morgenochtend wel. Ze krijgen mijn auto mee", aldus De Jong, die hoopt dat zijn spelers verstandig zijn in hun keuze voor een chauffeur. "Eén van de Marokkaanse jongens, die gaan niet op stap en drinken niet. Die kan de rest dan afzetten en ophalen haha."

    Poll

    Gaat De Graafschap zich handhaven?

    (7662 stemmen)

    Plaats een reactie

    Eendracht +15712
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:57
    Toch blijft die gast een briljant gevoel voor humor hebben.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:58
    Mooi figuur ja, ondanks dat het een Fries is!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:02
    Als of het iemand boeit dat het een Fries is.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:04
    Friezen zijn normaal niks aan man, asociaal volk. Henk is een uitzondering.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:34
    Smerige buitenlanders zijn het! ;-)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:51
    Sws ;-)
    Vind ik leuk
    Bocajuun +437
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:06
    Net als twente en vites
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:40
    Neem aan dat je een grap maakt?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16312
    zaterdag 21 juli 2018 om 03:51
    Ben je weleens in Friesland geweest, of zit je alleen op VP om te zeiken op alles dat niet Ajax gerelateerd is?
    Vind ik leuk
    Cookee +10571
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:40
    Ik ben Leeuwarder en ik ben het helemaal met je eens.
    Friezen zijn horken. Zegt het voort.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:32
    En juist omdat het een Fries is is het een mooi figuur. Ben zelf geen Fries overigens. Maar hij is lekker nuchter daar zouden ze in de rest van het land wel eens een voorbeeld aan kunnen nemen.
    Vind ik leuk
    MG MG +224
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:43
    Past precies bij De Graafschap.
    Vind ik leuk
    Cookee +10571
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:42
    Friezen zijn niet nuchter, Leeuwarders wel, dat heeft hij daar geleerd. Maar hij wordt wel een beetje voorspelbaar dat nuchtere wordt een trucje, dat weet ik nu wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:48
    Met Leeuwarden heb ik niks. Geef mij maar dat dorpse nuchtere daar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:59
    Zo kan het ook, gras eraf vreten als het moet maar een poar neem’n als het kan!
    Vind ik leuk
    Rodajc +14295
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:00
    Aardig grote overwinning, tegenvallend van Cambuur wel. Wordt een spannend jaar onderin de eredivisie, maar De Graafschap heeft zeker mijn sympathie. Altijd een geweldige sfeer op De Vijverberg (op enkele incidentjes na) en gewoon een gezellig stadion.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4039
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:05
    Jullie hebben meer kans op promotie dan cambuur. Die gaan geen rol van betekenis spelen denk ik. Met Twente, Roda, Sparta en Gae gok ik.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14295
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:13
    Dat weet ik niet, al speelde Roda vandaag wel een redelijk goede wedstrijd tegen Eindhoven. Het is wat ons betreft nu moeilijk te voorspellen, denk dat de echte titelstrijd vooral tussen Sparta en Twente zal gaan en wij gaan voor die plekken daarachter.
    Vind ik leuk
    luccerd +3037
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:32
    Daar kan je wel eens helemaal gelijk in hebben. Ons Roda moet weer vanaf de bodem naar boven komen. Misschien het eerste en eventueel 2de jaar nog KKD en dan hopen op promotie. Het schort zoals ik kon zien toch wel weer aan scorend vermogen. Misschien een jaartje wat jeugdspelers de kans geven totdat Roda weer gezond is als club zijnde.

    Ontopic: zou Henk een spelersbus hebben? Als de hele selectie in een mini op stap moet gaan, zal t krap worden achterin;)
    Vind ik leuk
    Rodajc +14295
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:37
    Denk dat er ook wel gedeeltelijk gegokt wordt op Korotaev, maar tot die tijd zal er worden gewerkt aan een gezondere organisatie, een herkenbaardere speelstijl en misschien gokken op de playoffs? Onze 'topspits' moet nog komen en Remans en Djim daarachter kunnen ook best wat worden. Als wij onze club maar weer steunen komend seizoen!
    Vind ik leuk
    Bocajuun +437
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:07
    Anelka in de spits
    Vind ik leuk
    MG MG +224
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:33
    Vergis je niet dat het heel anders voetballen is in de eerste divisie. Daar hebben veel degradanten zich in vergist. Direct weer terug promoveren lukt niet zomaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:05
    Henk de jong is een van de weinige trainers met humor
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:05
    En toch. Volgens mij is dit een act. Eind vorig seizoen teerde-ie wat mij betreft ook te lang op die opmerking over de stapavond in de vorige voorbereiding.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:07
    Dat. Hij brengt het altijd zelf in de pers om als toffe peer over te komen. Zum kotsen. Type Ron Jans.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:16
    Ron Jans... Amen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4649
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:30
    Denk eerder dat zn auto straks wordt ondergekotst
    Vind ik leuk
    Futre +2913
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:21
    Henk is een doodenge volksmenner die iedere microfoon of camera in zijn buurt gebruikt om te tonen dat hij “zo lekker gewoon” is. Ik walg van die kwal maar diegene die de eerste reactie heeft gepost vindt hem zo ongeveer briljant. Ieder zijn ding maar wij zien het goed 😉
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5447
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:26
    Dat dacht ik dus ook altijd. Maar nog niet zolang geleden sprak ik met iemand, die Henk erg goed kent. Volgens die gene is Henk echt altijd zo. Voor en zonder de camera.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:30
    Ik hoop het voor 'm. Anders wordt het wel heel vermoeiend om die act vol te houden.

    Desalniettemin gun ik De Graafschap het allerbeste. Tof stadion, toffe supporterschare en mooie regio!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:58
    Ah lekker Johan Derksen napraten..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 22:58]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:00
    Nee.
    Vind ik leuk
    MG MG +224
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:47
    Hoe je je ook gedraagt, er is altijd wel iemand die het weer in twijfel trekt. Vaak is dat een weerspiegeling van jezelf.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:49
    Wauw, leg uit ;)
    Vind ik leuk
    MG MG +224
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:06
    Als je van jezelf wantrouwend bent benader je anderen ook zo.
    Trek je alles in twijfel. Dat noemen ze een paranoïde persoonlijkheidsstoornis. Daarbij heb je bij iedereen en alles een (ongegronde) wantrouwen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:12
    Ah, dank voor diagnose. Al trek ik 'm wel een beetje in twijfel, maar dat zul je begrijpen ;)

    Trouwens, weleens nagedacht dat er aanleidingen zijn om wantrouwend te worden? ;)
    En dat je niet per definitiefie alles wantrouwt?
    Vind ik leuk
    MG MG +224
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:42
    Ben benieuwd naar de aanleiding dan in dit specifieke geval.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:06
    Continue over dit soort 'kijk ons eens gr normaal doen' teksten. Ron Jans heeft er ook een handje van.
    Vind ik leuk
    MG MG +224
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:01
    Wat is die act dan?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:02
    "kijk mij eens de normale, nuchtere trainer uithangen".
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:30
    Daarom werkt hij ook alleen bij clubs in boeren gebieden. Daar vinden ze dat fantastisch. Omdat ze zelf de hele dag met een tractor heen en weer over een akker rijden , houden ze niet van trainers die af en toe iets zeggen wat ze aan het denken zou zetten. Stel je voor, nee het moet allemaal simpele, nuchtere, normale volkstaal zijn.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:08
    Ach, boeren gebieden. Leeuwarden is niets boers. Heb juist wel sympathie voor de superboeren. Maar denk gewoon dat Henkie niet altijd zichzelf is. Tegelijk zeg ik erbij dat ik 'm niet ken dus echt een aanname.
    Vind ik leuk
    MG MG +224
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:14
    Dat is precies het punt. Hij is gewoon zo. En een super sympathieke vent. Ook zonder cameras heb ik gezien.
    Geloof het of niet. Ze bestaan zulke mensen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:16
    Oké prima. Ik hoop het echt voor 'm. :)
    Vind ik leuk
    MG MG +224
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:18
    Nu ben je 41. En komt met zulke opmerkingen. Doorspekt met vooroordelen en hokjes gedrag.
    Je lijkt mij iemand die woont in een grote stad en op basis daarvan enigszins neerkijkt op de rest. Terwijl het wonen in een grote stad toch echt geen competentie is. Dat kan iedereen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 11:25]
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:27
    Dan zijn er blijkbaar veel die zo zijn als ik, want ik voorspel je dat deze man nooit trainer zal worden in de Randstad.
    Vind ik leuk
    MG MG +224
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:40
    Nee, daar hebben ze Ten Hag en zo. Echte randstedelingen.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:13
    Die wordt dan ook door iedereen uitgekotst.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:12
    Als ik nou met mijn baas van de Lidl afspreekt dat ik de hele winkel in me eentje doet.. wil ik zijn auto ook best wel lenen :)
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:13
    Stappen in Epe. Have fun boys!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:20
    Nou ja, op zich boeit het natuurlijk geen ster waar je op stap gaat. Als je met een paar toffe gasten laat volgieten en er zijn een paar (redelijke) dames in de buurt, heb je al gauw een prima feest ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:21
    Om 23 uur weer thuis.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8010
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:23
    Wel ff die auto onderkotsen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:18
    Hahaha Henkieee!!
    Vind ik leuk
    Molukker +101
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:11
    Wat voor auto heeft hij dan? Een dubbeldekker?
    Vind ik leuk
    Cookee +10571
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:38
    Graafschap speelde leuk, maar mijn hemel wat is Cambuur aan het doen? Weer allemaal spelers op verkeerde posities, weet niet wie dat altijd bedenkt maar ik snap er geen reet van, stel spelers nu eens op een logische plek op.
    En de vleugels zijn nog lam. Normaal wint de laagst spelende club zo'n potje maar Cambuur leek wel heel matig.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    zondag 22 juli 2018 om 18:34
    Met Google translatie moeten we dit jaar doen denk ik. Een plaats bij de play offs wordt al een hele uitdaging ben ik bang.We prutsen lekker verder heb ik alweer begrepen Cookee..
    Vind ik leuk
    Cookee +10571
    donderdag 26 juli 2018 om 13:44
    Jij had dit al voorzien he? Dat ze vol op het stadion inzetten. Merkwaardig want je kunt straks een mooi stadion hebben maar als het team er niets aan toevoegt, dan is het nieuwe er snel af.
    Ik vond prima toen Foeke kwam, want bij Utrecht had hij leuke spelers... maar mogelijk heb ik me vergist in hem, want bij Utrecht heb je een hele goede scouting in Frankrijk en hier moet Foeke het misschien allemaal zelf doen.
    Ik zie nu vooral veel goede spelers en goede talenten weggaan, naar clubs als Almere en Telstar waar ze wel weten hoe dit werkt.
    En wat er binnenkomt is veel minder dan dat er was.
    Een team met jonge spelers is leuk, maar wat Cambuur nu doet is gokken op ontwikkeling van spelers, lukt dat dan kan je 6e worden, lukt het met 2 a 3 niet dan ben je 12e.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:53
    Een ding is wel een feit, de KKD wordt de leukste ooit. We zullen het zien maar veel verwachtingen heb ik niet van Hake.
    Vind ik leuk
    Cookee +10571
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:32
    Mij lijkt Hake wel een goede vent. Maar iemand in die staf wil steeds gekke dingen doen, misschien Sipke wel? Die wil dan spelers op de verkeerde poot zetten of alles omdraaien als er 1 speler inkomt. Daardoor verloren ze tegen Dordt.

    Ik hoop dat Cambuur nu niet meteen begint met hele dwaze systemen, eerst simpel doen, tot het loopt en dan wat aanpassen anders duurt het wéér tot de winterstop voor het gaat lopen.
    Als ze lekker aanhaken zou mooi zijn, hoop op een doldwaas seizoen er zitten prachtige clubs nu in en hoop dat Cambuur mee kan in de stroom.
    Heb jij al wat gezien? Ik 15 min tegen De Schaafgrap. Dat hield niet over en tegen Sparta was wel erg lucky.
    Je moet hier spelers hebben die het ook kunnen in een kolkend Cambuur-bad. Ik gun Foeke suc6, wat is er mooier dan een Lee'wadder die de club opduwt? Maar hij kiest niet de makkelijke weg he?
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:30
    Ik zal eerlijk tegen je zijn. Ik ben Cambuur supporter sinds de MI side is opgericht. Ik was er 1 van destijds begin jaren 80.Nu kom ik er nauwelijks meer,(werk) op een paar wedstrijden die niet aan te zien waren. Omdat mijn zoon bij Cambuur jaren gespeeld heeft kwam ik vooral voor de jeugd. Natuurlijk volg je je club maar veel veranderd is er niet sinds ik voor het eerst bij Cambuur kwam.
    Veel vaak net niet een een hoop gedoe altijd. Ik denk ook niet dan Cambuur volgend jaar enige rol van betekenis gaat spelen. Foeke ken ik nog van de Breitnerstraat waar hij destijds woonde. Hij zal met beperkte middellen moeten werken.Maar das hier altijd al zo geweest.Nee ik ben nog niet wezen kijken, dat zal ik doen binnenkort.Stadion is echt prio. Tot die tijd hoop ik dt men hier wat kan neerzetten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10571
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:06
    Ik kom ook nooit meer door de sponsor. En zo zijn er velen als ons, als de club de afvallers zou kunnen behouden, dan maak je stappen naar 20.000. Ik zie nu op de tribunes heel veel jong spul maar zelden een bekende en ik ben nog maar 8 jaar weg.
    Er moet toch eens blijvend beleid neergezet worden, geef de jeugd vorm en zoek mensen met kijk op talent in de scouting. Ik vind dat systeem van een voetbal-database waardeloos... een kenner ziet dat in 5 minuten in deze regio of op jeugdvelden. Ik woon ook Huzem-West, dus we zitten straks dichtbij.
    Maar als je niet presteert in nieuw stadion dan is de lol daar snel vanaf.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:08]
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:44
    Das kennen we elkaar vast, ook weer leuk!.Lopen we over 3 kaar mooi richting de nieuwe tempel. Ik weet overigens zeker dat het een succes gaat worden. Cambuur, de omgeving en alles erom heen. Beter zelfs dan even verderop.JL of ED maakt dan geen verschil.
    Vind ik leuk
    Cookee +10571
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:08
    Wij zouden lopend kunnen, makkie.
    Ja, die kans dat wel elkaar kennen is groot, ik kwam van 69 tot 08 elke wedstrijd.
    Maar eerder had je nog twijfels, waarom ben je nu om? Feijenoord zegt, dat een nieuw stadion pas na 10 jaar zich uitbetaalt... kan Cambuur zo lang overbruggen?
    Die sponsors lieten de club in het laatste ED-jaar ook vallen... ik weet dat er geen sky-boxen zijn maar dan kan je de club toch wel helpen? Ik moet nog zien of sponsors komen.

    Had gister contact met iemand van Groningen, die is pislink omdat H'veen elke keer sponsors van Grun opbelt om ze af te troggelen, misschien moet Cambuur sponsors gewoon een jaar gratis laten komen... als zij zulke streken doen waarom moeten wij dan weer netjes zijn?
    Je ziet dat ook den Bosch nu het grote geld heeft en dan Roda en Twente en Sparta en NEC en Telstar en Almere nog voor je... misschien ben ik te pessi... had beter Messi kunnen zijn. :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 18:10]
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:06
    Dat is heel simpel. Ik principe zijn wij buiten de nu toevallig Twente, Sparta en Roda toch een " grote " club en zal dan uit gaan groeien naar een club waar spelers wel naar toe willen en op de wijze Heracles zal moeten groeien. Als ze willen trekken ze 12.000 man. Das voor ons voldoende en haalbaar. Ook ik ga dan weer een kaart halen, en meer teletekst supporters zoals ik.
    Feyenoord is idd een ander verhaal maar dat is vindt ik niet te vergelijken.
    Vind ik leuk
    Cookee +10571
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:31
    Ja, zo voelt dat voor mij ook dat Cambuur groot is. Maar als ik lees van vd Belt en ook van Foeke dat ze heel moeilijk spelers kunnen interesseren dan is de club niet zo groot tussen deze 4.
    Kijk naar de spelers, allemaal jonge talentjes, dat kan best leuk worden, maar met 2 jarig contract, dan vallen ze na 2 jaar op en dan zijn ze weg, dan moet je 3 jaar doen.

    Feijenoord
    Ik bedoelde dat Fey zegt, je ziet pas echt rendement na 10 jaar. Dat is wel erg lang hoor, je hebt dan wel 10 jr de kosten van de nieuwe meuk. En sponsors hier zijn behoudend.

    Stadion wordt 15 k hè. Dat moet kunnen. Nu komt 60% van buiten lwd, dus je hebt nu 4000 uit Lwd... met 110.000 inwoners moet dat toch 11.000 kunnen worden.

    Maar de huidige groep heb ik helemaal niks mee, er zit nog 1 van 2 jr terug. Zo bouw je nooit een band met supporters op. Ook niet eentje uit de regio, het lijkt H'veen wel... FC Planeet Aarde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Graafschap-selectie mag stappen na oefenzege: "Ze krijgen mijn auto mee"