Xavi looft 'Busquets' van Ajax: Een speler om in de gaten te houden

    Xavi looft 'Busquets' van Ajax: "Een speler om in de gaten te houden"

    zaterdag 21 juli 2018 om 08:37

    Xavi heeft een hoge pet op van Frenkie de Jong. De oud-speler van FC Barcelona geeft toe dat hij de Ajacied niet wekelijks aan het werk ziet, maar wat hij ziet kan hem bekoren. Xavi denkt dat De Jong een speler voor de toekomst is.

    "Ik heb hem nog niet veel zien spelen, maar ik weet wel dat hij op Busquets lijkt", zegt Xavi tegen Mundo Deportivo. "De Ajax-school lijkt een beetje op die van Barcelona. Eigenlijk komen we daar allemaal vandaan. Hij is jong, maar zou nu al veel kunnen bijdragen. Hij wordt nu al gezien als een beestachtig talent. Het is een speler om in de gaten te houden, een erg goede speler."

    Xavi denkt dat Barcelona moet jagen op spelers als De Jong. "Dit is wat Barcelona nodig heeft: spelers als Arthur, Rabiot, De Jong..Type voetballers die technisch begaafd zijn, werken voor het team, maar bovenal talent hebben. Uiteindelijk gaat het bij Barcelona om talent."

    "Bij Barcelona speel je veel in een gebied van dertig, veertig meter. Als de tegenstander dicht bij komt, moet je het talent hebben om de bal af te kunnen pakken. Dat is het verschil tussen een speler die slaagt bij Barcelona en een speler die technisch niet begaafd is."

    Plaats een reactie

    Yuri +3729
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:39
    Busquets? Eerder type Iniesta.
    Vind ik leuk
    Ale +3921
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:55
    Volgens ten Hag is het een type Stam.
    Vind ik leuk
    3puntertje +1377
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:55
    Meer type ruud vormer.
    Ventje heeft helemaal niks bewezen. Tot nu toe wordt er alleen gepraat over hoe goed men is maar in de praktijk valt dat nogal tegen.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11110
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:01
    Volgens Barca, Bayern, city dus niet. Wie zou er dan gelijk hebben denk jij?

    Vind ik leuk
    James655 +700
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:31
    Zo is het. De beste stuurlui staan aan wal.....
    Vind ik leuk
    3puntertje +1377
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:37
    Misschien zijn die wel op zoek naar een type vormer. Maar tot nu toe alleen maar roddels;)
    Geen overdaad aan woorden, maar daden..
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:21
    0 puntertje
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1731
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:04
    Hoeveel spelers denk je dat er bij dit soort clubs slagen die als talent worden binnengehaald? Deze clubs halen enorme hoeveelheden de Jongetjes.. en met een beetje mazzel breekt er eens in de zoveel tijd een door.. aan jouw opmerking te zien heb ik het vermoeden dat jij dit niet door hebt en alleen de Succesverhalen hebt gelezen?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1363
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:33
    Voorlopig zijn het alleen geruchten van de clubs, want er is nog geen euro geboden.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:48
    Lees nou eerst eens. Er wordt helemaal niet over een transfer gesproken door Xavi!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1363
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:52
    Ik reageer op luckyluksch, als 3 grote clubs zo geïnteresseerd zijn waarom bieden ze dan niet?
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:12
    Ik heb gelezen 'het derde bod van barca ...'. Ik weet niet of dat waar is, maar er is zeker wel interesse. Ik denk eerder dat er naar bepaalde spelers is geinformeerd, in plaats van dat er een bod is gedaan. Als Ajax-mensen zeggen dat spelers niet te koop zijn, dan worden vervolgens direct een drie/viertalnamen namen genoemd.

    Frenkie was lang geblesseerd, het lijkt mij gek als een club nu een hoog bod voor hem op tafel gaat leggen. Maar als Frenkie de komende maand indruk maakt, dan kunnen dingen (bij deze spelers) ineens snel gaan.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1363
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:56
    Ik vind echt wel dat deze jongen veel talent heb, alleen laat hem eerst eens basisspeler worden bij Ajax. En kijk dan verder. Er zijn al zoveel Nederlandse talenten de lucht ingeprezen. En hoeveel echte toppers hebben we nou in Europa?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1967
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:30
    Ik hoop dat dat verandert snel
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:45
    Klopt, maar ik denk dat er wel een aantal leuke spelers aankomenmomenteel, die wat beter zijn dan de spelers waar jij naar verwijst. Hopelijk breken ze door.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:51
    Ach als VP alle die lovende verhalen zou publiceren, die dagelijks in de buitenlandse media alleen al over Lozano verschijnen, dan was er geen plaats meer voor artikelen over f de jong.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4239
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:04
    Vandaar dat er ook nog 0 concrete interesse is in jankbaby Lozano.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    GOAL! +233
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:19
    Jij hebt het niet zo op Lozano he cheat codes?
    Vind ik leuk
    Yuri +3729
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:07
    50 miljoen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:52
    Xavi heeft De Jong nog niet zien spelen, maar wat hij wel ziet kan hem bekoren. Hij lijkt sterk op een speler van Barcelona?! Barcelona moet Xavi inzetten voor scouting, zoals eerder Van Der Vaart voor Ajax deed.
    Vind ik leuk
    Freddyst +50
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:01
    Lees eerst eens goed voor u een reactie geeft. Er staat ik zie hem niet wekelijks spelen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4239
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:05
    Hij ziet hem niet WEKELIJKS spelen. Lastig he, lezen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:17
    Ik kon bijvoorbeeld eerder lezen dat Justin zo ontzettend veel van Ajax hield, maar ik las, tussen de regels door, dat dit onzin is. Zo lees ik nu, tussen de regels door, dat Xavi wil meewerken aan de Frenkiehype. Kwestie van begrijpend lezen ;)
    Vind ik leuk
    Freddyst +50
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:16
    Dit is een lesje, hoe kom ik onder een fout uit met de grootste onzinnige reactie.
    Vind ik leuk
    GOAL! +233
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:20
    Niemand ziet deze jongen wekelijks spelen...
    Vind ik leuk
    Jozef +34389
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:58
    Hahaha, ze hebben inderdaad allemaal stront in de ogen....

    Maar ja, wie wil een tye Vormer nou niet?
    Vind ik leuk
    3puntertje +1377
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:01
    Wanneer je je team in vorm wil hebben, is hij heel handig.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3067
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:11
    Hij hangt er een beetje tussen in vind ik, soms pakt hij de ballen echt goed af op een manier zoals zijn naam genoot het continu deed in zijn goede jaren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:39
    Frenkie blijft lekker onze superster ❌❌❌
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6422
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:46
    Als Barça met een grotere zak geld komt is Ajax zo overstag ben ik bang
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:48
    Maar met die grote zak geld, halen wij dan weer een ervaren iemand erbij. Ik ga er vanuit dat hij blijft. Hij heeft daar nog niks te zoeken
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6422
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:01
    Ik denk dat hij juist heel goed zou passen in het Barça spelletje

    Als hij al blijft hoop ik wel dat Ten Hag hem op het middenveld in zal zetten ipv als CV

    Hij is geen verdediger van nature
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7704
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:04
    Bij het tweede dan toch. Kan nauwelijks het verschil maken bij Ajax.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:51
    Wat een afgunst.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7704
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:14
    Is dat zo? Hij heeft vorig jaar de trainer niet ervan kunnen overtuigen dat hij op het middenveld hoort. Heeft zich dus niet kunnen ontwikkelen op zijn favoriete positie. Makkelijk roepen met je afgunst. Ik kijk naar het belang van het NL voetbal. Deze jongen nu naar Barca betekent niets meer dan spelen bij het tweede. En over een jaar gaat hij met een leasecontract de deur uit naar Albacete.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:23
    Zijn veelzijdigheid is juist iets wat hem nog aantrekkelijker maakt en ervaring als CV is voor een DM echt zo gek nog niet om in de kofferbak te hebben.

    Ajax had vorig jaar, en heeft ook dit jaar teveel middenvelders en een gebrek aan verdedigers (dit is eigenlijk typerend voor Ajax, denk maar aan namen als sinkgraven, mazraoui en zelfs Blind).

    Ik denk niet dat Frenkie in de verdediging staat omdat hij de slechtere middenvelde is. Ik denk juist dat hij in de verdediging staat, omdat Lasse, Ziyech, vd Beek, Siem (en ga zo maar door) daar absoluut niet kunnen spelen.

    En dan kom ik gelijk weer bij die supergekke transfer van Blind. 16 mijloen, maar een echte CV of een goede RB heeft ajax beiden niet aangetroken. Dat kun je Frenkie niet kwalijk nemen of zeggen dat hij dus niet goed geoeg voor het middenveld bij Ajax zou zijn.

    Frenkie hoort op het middenveld en is een giga talent. Heel jammer van zijn blessure, maar we gaan het dit jaar zien (als hij fit is en blijft)
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7704
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:09
    Als Frenkie zo goed is als jij denkt dan speelt hij bij iedere coach op het middenveld en maakt hij je kampioen.
    Als hij blijft en ze zetten hem weer op cv dan kan het weleens einde carriere zijn.
    Hij heeft geweldig veel potentie en talent. Maar onana zet je ook niet in de spits.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:48
    Klopt, maar dat kun je dan de coach en het spelersbeleid kwalijk nemen, en niet Frenkie (vind ik dan).
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7704
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:07
    Ik zal het maar eerlijk bekennen. Ik vind het een hele fijne speler. Maar zover als dat hier geschreven wordt is hij helaas nog niet. En nog wat van die rare beslissingen (hem een hee seizoen op de verkeerde positie neerzetten) en dan is er weer een talent kapot.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1005
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:59
    Ik snap zowiezo niet waarom je spelers op een positie zou zetten die hun niet eigen is. Het gebeurd te vaak in NLin mijn ogen. Het gebeurt uit nood een keertje en als ze het daar dan goed doen blijven ze ze daar neerzetten. Eeuwig zonde. En onnodig. Ben blij met wat Ajax op de markt heeft gedaan deze zomer, maar snap niet dat ze niet een echte CV aangetrokken hebben.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:49
    Inderdaad. Maar dat is dan wel een bedrag waar jouw club alleen maar van mag dromen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:39
    Prima teksten voor Overmars dit. Drijf die prijs maar op zo :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:41
    goh xavi zou jij ffe charme offensiefje voor ons in willen zetten voor frenkie de jong aleen redden we het waarschijnlijk niet hem te halen mag je later terug komen jeugdtrainer of assistend worden . Gr barca bestuur en een dikke kus
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:40
    Best lastig, Nederlands......
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:56
    Best wel gelukkig zit ik hier dan ook op VP en niet op de dikke van dale fansite ofzo
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3207
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:16
    Desalniettemin probeer je in de Nederlandse taal een boodschap over te brengen. Best handig als je dan ook de Nederlandse taal zou beheersen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:20
    Mijn excuses voor het feit dat mijn nederlandse taal voor jullie bagger is,
    Maar Is het je niet duidelijk dan wat ik probeer te zeggen? En is dat niet belangrijker en kun je daar geen reactie opgeven ipv te letten spelfoutjes?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3207
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:27
    Och, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het niet alleen op een Van Dale fansite, maar ook op VP handig is om je boodschap goed over te kunnen brengen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:39
    Ja sorry dat is natuurlijk wel waar, nu is de nederlandse taal nu eenmaal niet mijn sterkste onderdeel
    Daarnaast om terecht te worden gewezen over de Nl taal door De Liefhebber die na mijn idee als ik zijn profiel bekijk wel eens uit friesland kan komen maakt het best wel extra pijnlijk ;)
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:54
    Als je het niet begrijpt, dan ben jij degene die tekort komt in de nederlandse taal.

    Taal is om te communiceren. Alleen onnozele mensen maken het een wetenschap.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3207
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:20
    Ik zeg toch ook niet dat ik het niet begrijp? Bovendien ligt bij miscommunicatie altijd de fout bij de zender. Die moet ervoor zorgen dat de ontvanger het kan begrijpen.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1005
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:02
    Bij geschreven teksten is het ook de interpetatie van de lezer, en zoals bekend zijn er meer mensen die het niet kunnen als die het wel kunnen waardoor er vaker misverstanden opduiken. Als je het niet snapt vraag dan om duidelijkheid ipv iemand corrigeren op een spelfout of puntjes en komma’s
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3207
    zondag 22 juli 2018 om 00:40
    Ik heb ook niemand op spelfouten gecorrigeerd. Wel scherp blijven...

    Voor wat betreft je punt over geschreven teksten, natuurlijk interpreteren mensen teksten verkeerd. Maar als mensen dat doen, dan komt dat omdat de schrijver ruimte laat voor die verkeerde interpretatie. Daarom moet je altijd rekening houden met je lezer, of ie iets snapt of niet. Als ie het niet snapt, dan heb je als schrijver iets verkeerd gedaan. Je kan het immers de lezer niet kwalijk nemen dat ie het niet begrijpt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 00:41]
    Vind ik leuk
    pos +8223
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:42
    Xavi moet vooral geen trainer worden als ik dit zo lees. Wat een geneuzel.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3207
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:42
    Van het oude barca middenveld van busquets, xavi en iniesta lijkt frenkie het minste op busquets... Heeft Xavi misschien per ongeluk filmpjes van Nigel de Jong opgezocht op YouTube?
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +314
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:47
    Ajax school lijkt op die van Barca???? Volgens mij heeft Cruijff de Ajax school bij Barca geïmplementeerd . Het is dus andersom.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8267
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:00
    De Ajax school vindt haar origine in Brazilie van de jaren 50/60/70, is dus niet ontstaan in Amsterdam maar diende wel als inspiratie voor Ajax.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:56
    lol.

    De Brazilianen wisten niet wat ze zagen/overkwam in 1974, geloof mij maar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:02
    En de Ajax school is weer deels afgeleid van het Feyenoord uit de jaren 60. Iedereen gebruikt weleens de tactieken van anderen. Maar het klopt inderdaad dat eerst Michels en daarna Cruijff het Tiki taka hebben geïntroduceerd bij Ajax en bij Barca. City is echter nog de enige club die echt zo speelt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:02
    Afgeleid van feyenoord, gekkie.

    Vaak krijgt Michels de credits voor 'total voetbal', maar dat is eigenlijk helemaal niet zo. Cruijff heersde in de kleedkamer en op het veld. Zonder Cruijff had 'Total Voetbal' nooit bestaan of in ieder geval nooit zo succesvol en bekend geworden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:06
    Je kan me gekkie noemen, maar ken je geschiedenis...
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:35
    Cruijff wordt gezien als revolutionair die het voetbal voor altijd heeft veranderd. Niet alleen door mij, maar door bijna alle internationaal grote spelers en coaches uit dat tijdperk en 10-tallen jaren erna tot de dag van vandaag.

    Juist Feyenoord heeft zich nooit aan kunnen passen aan het 'moderne' voetbal dat Cruijff en Michels introduceerden en na 1974 was het succes van Feyenoord daarom dan ook ineens.over.

    Cruijff heeft ook heel Barcelona overhoop gehaald en een tweede golf Nederlanders heeft de Ajax opvattingen verder bij Barca verfijnd. De invloed die Ajax op Barca heeft (gehad) is gigantisch.

    Misschien wil je het een beetje anders zien, maar ik zou niet weten wat Ajax van Feyenoord heeft afgeleid.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1005
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:04
    Precies. Zelfs in Barcelona zeggen ze dat ze het voetbal waar ze zolang succes mee hebben gehad zijn origine bij Ajax heeft. Is niet voor niks natuurlijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:27
    Sowieso de opstelling: 433. Dat komt van het Feyenoord van de jaren 60. Het spelen op balbezit en technische spelers in je voorhoede.

    Uiteindelijk heeft o.a. Michels het verbeterd. O.a. door overal technische spelers weg te zetten. De klassieke buitenspelers, met hun goede been op de goede flank. Daarna heeft Cruijff het weer verbeterd. En in het heden Guardiola en Enrique.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:13
    Ajax is het meest succesvol geweest met een 3-4-3 formatie, een ruit op het middenveld.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 21:17]
    Vind ik leuk
    johan2602 +65
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:54
    Hihihi van Feyenoord laat me niet lachen ..
    Feyenoord had in de jaren 60 al een veteranen elftal en ze kochten spelers die al bijna met pensioen waren ....
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:38
    Again, ken je geschiedenis.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5735
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:48
    Best wel armoedig dit...
    Gaat Barca nu ook Ronaldinho, Romario en Ronaldo inschakelen om te vertellen hoe erg Barca De Jong nodig heeft? :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:07
    Precies mijn gedachtes haha, best wel sneu
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23887
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:52
    Als Xavi de Jong echt zou kennen.. Dan zou hij vinden dat de Jong meer weg heeft van Iniesta dan van Busquets.

    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:54
    Als William al 62 moet kosten. Laat het afgeladen vrachtschip vol euroos maar naar Amsterdam varen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:07
    Will.i.am. in een Barca shirt ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:04
    Ik vind Frenkie meer een type Frenkie de Jong.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:06
    Hij wordt wel erg onhoog geschreven. Ik zou hem wel eerst eens een paar goede wedstrijden achter elkaar op het middenveld zien spelen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:04
    Alleen kenners schrijven hem omhoog.
    Vind ik leuk
    Molukker +96
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:06
    Barcelona heeft hem zeker betaald om hem te overtuigen van een transfer, goed gedaan Barcelona! Prijs mag nu 2x verdubbeld worden.
    Vind ik leuk
    Muscles +608
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:16
    Barcelona zet ook iedereen in.......Mark, keihard blijven. Past bij het NL Bayern idee
    Vind ik leuk
    pinkelman +4012
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:23
    Inderdaad, zie die Frenkie de Jong dingen doen.. niet meer normaal zeg.
    Wereldtop, zoals ook Dolberg die niet te houden is.
    Internationale klasse, Sturm Graz doet het nu al in de broek, bij het aanhoren van al die klinkende namen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    TonS +21
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:32
    Nog een jaartje Ajax, volgend jaar nog miljoen of 10 meer vragen, voila
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:35
    Dan is die ook wel 100.000.000 waard!
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:05
    Dat zou best wel eens kunnen gaan gebeuren inderdaad.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:23
    De jong moe6 lekker blijven bij Ajax. Hier komt hij nog aan voetbal en een basis plaats. Daar mar hij enkel keer mee doen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1493
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:45
    Busquets? Kwa style lijkt hij sprekend op Cruijff
    Vind ik leuk
    base +2034
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:18
    Nooit zien spelen maar wel een oordeel erover en een vergelijking nog wel.
    😂😂😂
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:51
    Denk nou niet dat hij dit meent. Wij Hollanders flappen er nietsontziend alles uit. Maar buitenlanders praten graag respectvol en dan zeggen ze niet altijd hun mening.
    Je maakt nu de fout te denken dat Frenkie iets kan.
    Realiteit is dat hij ooit een redelijke speler kan worden.

    Hij zal wegmoeten bij Ajax om goed te worden, net als Daley een normale speler bleef bij Ajax en pas goed werd bij ManUtd.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 11:53]
    Vind ik leuk
    Soemitra +59
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:44
    De Ajax school lijkt op die van Barcelona 🤔 denk dat het net andersom is Xavi alles bij barca is veranderd door JC daar.
    Vind ik leuk
    fcfc +280
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:42
    Als xavi het zegt. Toch de laatste die je wilt tegenspreken.
    Vind ik leuk
    Luka123 +98
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:04
    Het gaat bovenal om talent bij Barcelona... laat me niet lachen, de laatste jaren is Barcelona ook gwn een koop club geworden. Vind de Ajax school dan gwn veel beter want die laten talenten tenminste doorstromen naar het eerste elftal.
    Vind ik leuk
    Gerro +5748
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:01
    Hebben ze niks rondlopen op La Masia
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:48
    Er is echter nog geen club die concreet is in de belangstelling voor dit talent.
    Het is zomer en dan moet er toch wat geschreven worden.
    Spelers oordelen in de regel altijd netjes over elkaar.
    Fans zijn scherper in hun oordeel, zowel voor-als tegenstanders van talenten.
    Dat zie je hier terug tussen supporters van de top 2 en Feyenoord.
    Jammer dat meningen over individuele voetballers dan zo gekleurd zijn.
    Dat zie je de laatste maanden vooral met name over de Ligt, de Jong, Zoet, Lozano.
    Jammer...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Xavi looft 'Busquets' van Ajax: "Een speler om in de gaten te houden"