Van Hooijdonk geërgerd: 'Tegen échte tegenstanders vrijwel niks laten zien'

    Van Hooijdonk geërgerd: 'Tegen échte tegenstanders vrijwel niks laten zien'

    zaterdag 21 juli 2018 om 16:39

    Pierre van Hooijdonk is tijdens het voorbij WK in Rusland allesbehalve onder de indruk geraakt van Engeland. De hype rondom The Three Lions vond hij misplaatst, schrijft de analist en columnist in Voetbal International. 

    Engeland, dat in de halve finale sneuvelde tegen Kroatië, maakte de ene na de andere goal uit vrije trappen en corners. 'De Engelsen hadden het meeste werk gemaakt van hun standaardsituaties. Bij vrije trappen kwamen verschillende varianten voorbij, bij de corners formeerden ze hun treintje', zag Van Hooijdonk.

    'Verder heb ik me vooral geërgerd aan de hype rond Engeland. Nadat ze van wat zwakke broeders hadden gewonnen, rolden de ex-spelers bij de BBC over elkaar heen van enthousiasme. Alsof ze het voetbal echt even naar huis zouden laten komen. Ik vond het misplaatst en arrogant. Tegen échte tegenstanders heeft Engeland vrijwel niks laten zien.'

    Lees meer over:WK 2018Engeland

    Plaats een reactie

    Rodajc +14295
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:46
    Zeikerd. Alsof die hele hype helemaal serieus was, was veel meer gebouwd op hoop. Engeland smacht er zo naar en na zoveel teleurstellingen was de hoop terug, is toch.mooi voor zo'n groot voetballand?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91316
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:59
    Dat is mooi ja, maar voor andere is dat genot. Hoog van de toren blazen en er keihard af lazeren!
    Vind ik leuk
    Rodajc +14295
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:07
    Mwa vond ze ook weer niet echt hoog van de toren blazen, die arrogantie zag ik niet per se.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91316
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:08
    Ik vond ze in Engeland vrij hoog van de toren blazen.Heb het niet over de spelers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:36
    ja dat komt omdat ze dachten dat ze aan de makkelijke kant zaten en daarom de finale zouden binnenwandelen
    maar ze hadden kroatië ff onderschat
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:21
    Naar mijn idee was het ook met een enorme knipoog. Niets mis mee.
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:13
    Dat dat gebaseerd was op hoop, heb je gelijk in. Toch heeft hij gewoon een punt hier.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1086
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:47
    Je zult je daar maar aan ergeren. Wat een kutleven heb je dan.
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +457
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:47
    Het zijn stuk voor stuk goede voetballers maar hebben niet 1 echte vedette die het elke wedstrijd met uitzonderlijke kwaliteiten doet voor Engeland. Kane komt in de buurt maar ook hij was niet te zien in de grote wedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:57
    Een schrijnend gebrek aan creativiteit vanuit het middenveld en een vrij blinde speler als Sterling naast zich.. Kane had de 0-2 tegen Kroatië moeten maken, maar verder heeft hij er zo'n beetje het maximale uitgehaald in Rusland, heeft zich ook altijd een waardig aanvoerder getoond. Als je zo ontzettend weinig creëert vanuit open spel en verzuimt je topspits in stelling te brengen, is het al een klein wonder dat je de halve finale haalt van een WK en met wat geluk hadden ze zelfs de finale gehaald.

    Als Kane een beetje fatsoenlijke aanvoer had gehad, had hij er zomaar 10+ kunnen maken in plaats van de 6 waarop hij nu bleef steken.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1128
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:20
    Ik had er tegen panama en tunesie minstens 8 gemaakt
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:25
    Niet zo bescheiden, jij had er wel 12+ gemaakt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:47
    Van te voren was het ook meer een grap. 'It's coming home' was gewoon een ludiek gezegde. Maar toen ze echter begonnen te winnen ging iedereen er in geloven. En werd het inderdaad redelijk arrogant. Uiteindelijk hebben ze wel het deksel op de neus gehad.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:48
    Pierre die zich ergert aan vrije trappen. Haha.

    Je ergert je uiteindelijk aan je eigen gedrag. Let maar eens op. Wat jezelf doet, daar irriteer je je aan bij een ander.

    Best komisch bedacht door de natuur.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 16:50]
    Vind ik leuk
    HansVites +4737
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:49
    Hij heeft wel een punt die Engelsen stelden weinig voor.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6587
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:56
    Klopt

    En die Southgate maar Sterling op blijven stellen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:49
    Hij heeft 100% gelijk. Ze hebben niets laten zien. Zoals altijd. Hoogmoed komt voor de val.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6587
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:50
    Hij heeft wel een punt

    Engeland stelt verder niet zo veel voor
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:52
    Engeland is de Lozano onder de landen, tegen echte tegenstanders het niet laten zien.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 16:52]
    Vind ik leuk
    The Iceman +9000
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:55
    De regerend wereldkampioen lijkt me toch wel een echte tegenstander.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:01
    Eén goal dankzij slecht verdedigen, verder speelde ie weer niet bijzonder.

    Tegen Brazilië en Zweden was het al helemaal afgrijselijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:16
    Ajax laat het voorlopig tegen niemand zien.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4372
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:28
    Dat komt omdat ajax nu nog ten hag heeft. Wacht maar als er over 3 weken en andere coach voor de groep staat. #kampioen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:26
    Zo snel al?

    Jammer.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:40
    Dat hoeft ook niet tijdens oefenwedstrijden, woensdag moeten we er staan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91316
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:56
    Ik vind het ook een vrij matig elftal. Niets bijzonders aan.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3643
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:57
    Dat is zeker waar.Komen ook heel stijf over.Vrij statisch .
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91316
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:00
    Onwijs ja, echt matig en zit weinig leuks in het elftal. Niets bijzonders eigenlijk, ja Kane en de rest is vrij voorspelbaar.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3643
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:02
    Heb veel bewondering gehad voor Kroatië en Japan.Voetballen met het hart.Chauvinisme droop ervan af.Heerlijk .
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91316
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:05
    Heerlijk ja, zag je bij de Russen ook terug. Die hebben die wedstrijd gevochten als beren.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3643
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:06
    Klopt.Die landen bewijzen dat je met echt knokken je nog een heel eind kunt komen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91316
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:07
    Precies, ik vind dat ook mooi om te zien.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3643
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:09
    Daarom had ik ook geen favoriet.Due dienen zich vanzelf aan 😁
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2863
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:56
    Engeland denkt bij ieder WK/EK waar ze aan meedoen: we worden kampioen...
    Net als (vaak) Nederland trouwens...
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5357
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:57
    Ik ben het eens met Van Hooijdonk dat Engeland het voornamelijk van standaardsituaties moest hebben.
    Ze zijn 2 keer op waarde geklopt door de aantrekkelijk spelende Belgen.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2863
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:57
    Frankrijk scoorde trouwens ook vaak uit stilstaande situaties...incl gratis penalties..
    Vind ik leuk
    Tfoe +3643
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:04
    Frankrijk speelde echt geen goed voetbal.Verdedigend niet om aan te gluren.Wel effectief met een geweldige mbappe. Alhoewel de keeper van Kroatië zijn dag niet had.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:59
    Onberispelijke en uiterst sympathieke Piair vond het misplaatst en arrogant van de Engelse ex-spelers om zo enthousiast te reageren op de overwinningen van hun nationale team ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:01
    Ach kick and rush was net zo erg Engelse kunnen niet voetballen daarom kopen ze de hele wereld leeg.


    Next
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:05
    Ik vond Engeland ook niet veel nee. Maar veel landen vielen tegen.

    Dieptepunt en tevens hoogtepunt was toch wel de overwinning van zuid korea op duitsland 🤣
    Vind ik leuk
    Tfoe +3643
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:10
    Dat was hilarisch😂
    Vind ik leuk
    jochempje +2772
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:19
    Net zoals België, maar dat mag je hier schijnbaar niet zeggen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26139
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:32
    Zegt iemand die zelf ook de meeste goals standaardsituaties heeft gemaakt. Pierre is een zure vent geworden. Zijn vrije trap was een ongekend wapen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:37
    Ssssssssssst allemaal luister naar onze betweter Pierre.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164587
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:07
    mosterd maaltijd ...zoiets....
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:31
    3x gewonnen , 3x verloren l, 1x gelijk.

    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1128
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:15
    Serieus van hooydonk beste analist van nederland ... is inderdaad zo wat heeft engelenad gepresteerd alleen onverdiend van colombia gewonnen ... als nederland in olaats van engeland had gespeeld hadden we 100% de finale gehaald
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1128
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:19
    Van panama en costa rica gewonnen en van colombia zonder james ..... nou het is wat zeg
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:26
    Costa Rica?
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1128
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:26
    Haha ja ik weet niet eens meer van wie kun je nagaan ... tegen wie was het dan ???
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:27
    Als je de kwartfinale bedoelt: Zweden, dat was op zich een redelijk goede en verdiende 2-0 overwinning.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1128
    zondag 22 juli 2018 om 10:00
    Bedoelde in de poule
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:55
    Tunesië, had het na 20 minuten al 0-3 voor Engeland moeten staan, gezien de enorme kansen. Uiteindelijk maakte Kane toen de winnende 1-2 in de slotfase.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 01:39
    Hahahaha, zegt Pierre. Die man was alleen goed in standaardsituatie's. Zijn vrijtrappen waren meesterlijk en af en toe een balletje inkoppen. Bij het NL elftal werd hij in gezet als breekijzer in de laatste minuten. Nu kraakt hij ook technische spelers (RvP32) af, die lamlendige koevoet. De Engelsen zouden deze houten klaas niet serieus moeten nemen, als ze hem kennen trouwens.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 01:43]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:48
    Het spel was vol goede wil dat was duidelijk te zien, maar het zag er rommelig uit.
    Vind ik leuk
    JayDee +72
    zondag 22 juli 2018 om 11:52
    Helemaal eens met Pierre.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Hooijdonk geërgerd: 'Tegen échte tegenstanders vrijwel niks laten zien'