Afgeschreven AZ'er in de basis: 'Ik doe mijn best en hoop op het beste'

    Afgeschreven AZ'er in de basis: 'Ik doe mijn best en hoop op het beste'

    Gepubliceerd: zaterdag 21 juli 2018 om 19:42za 21-07-2018 om 19:42

    De rol van Fred Friday léék uitgespeeld bij AZ, maar omdat de Alkmaarders nog altijd geen vervanger voor Wout Weghorst hebben gestrikt, is de Nigeriaan op dit moment 'gewoon' eerste spits bij de club. Friday (23) blijft stoïcijns onder de situatie. 

    "Ik doe mijn best, probeer alles te geven en hoop op een mooi seizoen. We zitten nu nog in de voorbereiding. Iedereen doet zijn best en helpt elkaar tijdens de trainingen en in de wedstrijden", zei de aanvaller na afloop van het oefenduel met Panathinaikos (2-0 winst) tegen AZ Fanpage"Maar nu focus ik me vooral op de volgende wedstrijd en het restant van de voorbereiding. Zodra de eerste echte wedstrijd begint, weten we meer."

    Directeur voetbalzaken Max Huiberts liet onlangs weten dat het aantrekken van Friday achteraf gezien eigenlijk een verkeerde inschatting was. Daarom mag hij nu ook vertrekken. De spits focust zich voorlopig op AZ. "Tijdens elke training en elke wedstrijd ontwikkel je jezelf. Ik train hard, doe mijn best en dan hoop ik op het beste. Ik doe gewoon mijn ding, maar leg mezelf wat dat betreft geen extra druk op. Ik wil gewoon elke dag een betere speler worden."

    Friday tekende in 2016 een vierjarig contract bij AZ. In januari van dit jaar werd de oud-speler van Lillestrøm verhuurd aan Sparta. 

    Poll

    Kan Friday alsnog slagen bij AZ?

    (1056 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 21 juli 2018 om 19:50
    AZ heeft toch echt iets beters nodig dan Fred. Ik was niet bepaald onder de indruk van hem tegen Panathinaikos
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:52
    Voor 20 miljoen Dessers ophalen
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1144
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:59
    Mag az van mij gratis ophalen. Wat een drama is dat zeg.
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +472
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:22
    Dessers doet het toch best redelijk? Aardig wat goals gemaakt ook, afgezet tegen het aantal minuten. Liever hem dan die overschatte Kerk. Die kan alleen een beetje blind rennen.
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1144
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:47
    Dessers durft niet te schieten. Had er wel 20 moeten maken gezien het aantal kansen. Ben zelf ook geen fan van Kerk. Is snel en sterk maar scorend vermogen ontbreekt. We hebben volgensmij 7 spitsen bij Utrecht maar niet een staat garant voor veel doelpunten. Wordt nog lastig aankomend jaar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:53
    Met die 25 miljoen halen ze vast nog wel een andere :p
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27647
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:06
    AZ heeft geld zat voor een aardige spits na het verkopen van Weghorst. Jahanbahksh gaat ook nog voor +25M

    Janssen voor 10M terughalen bij Spurs ;-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +14230
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:14
    Hou het maar op 12,5, max 15 miljoen, voor die Jahanbahksh. Ook mooi. En volgens mij hebben ze vandaag n talentvolle buitenlandse buitenspeler gehuurd, alvast de vervanger? Goed bezig in Alkmaar.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9093
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:17
    2 partijen hebben 25 geboden en dan kom jij met 15.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14230
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:27
    Ja. Waarschijnlijk omdat ik dat nieuws gemist heb? Week terug werd er nog ergens gemeld dat AZ op min 15 hoopte.

    Maar goed, prachtige ontwikkeling. Mooi seizoen, onzichtbaar wk, en dan toch zo'n bedrag? Meteen doen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9093
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:56
    Hij gaat helaas voor ons ook weg, zo een jongen hou je niet tegen.

    Leicester en Brighton hebben beide 25 geboden btw
    Vind ik leuk
    Blindsy +14230
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:05
    Ik hoorde het net. Prachtig bedrag, meteen doen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27647
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:29
    Brighton & Hove Albion schijnt een bod van 25M neer te gaan leggen. Leicester City ziet in Jahanbahksh de vervanger van Mahrez en zit ook nog goed in de slappe was. We zien het wel! Het komt AZ toe in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14230
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:32
    Leicester had ik inderdaad al ergens opgevangen. Laat ze er maar lekker samen om vechten. Ik gun AZ wel 25 miljoen.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1774
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:50
    Voor 10 miljoen mag ie terugkomen, maar geen cent meer.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5761
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:10
    Misschien bij Roda? Wij hebben helemaal geen spits volgens mij momenteel
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4020
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:11
    Friday lijkt toch best wat basistechniek te missen. Ballen springen vaak enorm van de voet.
    Handig als backup en als cultheld. Maar laat Boadu maar lekker zijn draai vinden in het eerste,
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2343
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:21
    Fred is een echte friday avond spits dus keukenkampioen niveau
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2343
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:23
    Ik zou als az zijnde hem verhuren of wegdoen en sowieso henkie veerman halen en er dan nog een spits bijkopen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:43
    Veerman? Dat is een hele andere invalshoek..
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2343
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:55
    Klopt maar geweldige stand in voor de spits die ze nog faan halen neem ik aan
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:38
    AZ gaat zo verliezen in Kazachstan!
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:46
    Je moet wel heel erg matig zijn wil je als spits niet bij AZ kunnen slagen.
    Denk dat als je daar Johnsen of Sol neer zet je zo weer de topscorer kunt verwelkomen, niet omdat ze zo goed zijn maar omdat je als redelijke afmaker je daar kunt scoren in overvloed daar weten Janssen, Weghorst en Alireza alles van.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 21:47]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws