Feyenoord stunt in Istanbul: knappe remise tegen Cocu na 3-0 achterstand

Feyenoord stunt in Istanbul: knappe remise tegen Cocu na 3-0 achterstand

Gepubliceerd: zaterdag 21 juli 2018 om 21:55za 21-07-2018 om 21:55

Feyenoord heeft zaterdagavond op spectaculaire wijze gelijk gespeeld tegen het Fenerbahçe van Phillip Cocu. In Istanbul eindigde de ontmoeting tussen de twee ploegen in 3-3. Opvallend: de drie Turkse goals vielen allemaal in de eerste achttien minuten. Steven Berghuis (tweemaal) en Jens Toornstra zorgden in de laatste paar minuten voor een comeback. 

Zonder trainer Giovanni van Bronckhorst - hij ontbrak vanwege familie-omstandigheden - begon Feyenoord werkelijk dramatisch aan het oefenduel in het Şükrü Saracoğlu Stadium. In de zevende minuut werd het 1-0: nadat een schot in eerste instantie nog was gekeerd door goalie Justin Bijlow, schoot Eljif Elmas de rebound van afstand binnen. 

Het werd daarna nog veel erger. Linksback Tyrell Malacia beging een overtreding en de daaropvolgende penalty werd benut door Giuliano. Enkele minuten later stond het 3-0: de kleine Mathie Valbuena kopte binnen. Na een halfuur veroorzaakte Eric Botteghin de tweede penalty van de avond. Bijlow voorkwam de vierde Fenerbahçe-goal. 

In de absolute slotfase van de wedstrijd kantelde de wedstrijd volledig. Berghuis tekende in de 87e minuut voor de aansluitingstreffer, kort daarna kopte Toornstra binnen en in de 95e minuut kreeg Feyenoord een penalty. Berghuis hield het hoofd koel en schoot de gelijkmaker binnen. 

Feyenoord speelt volgende week zondag nog een oefenwedstrijd tegen Levante. Zes dagen later, op 4 augustus, staat het duel om de Johan Cruijff Schaal op het programma. PSV is de opponent.  

Opstelling Feyenoord: Bijlow, St Juste, Botteghin, Van der Heijden, Malacia, Wehrmann, Toornstra, Vilhena, Berghuis, Van Persie en Larsson

Poll

Gaat Feyenoord komend seizoen serieus meestrijden om de landstitel?

(9762 stemmen)

Plaats een reactie

Ajacied_8 +18960
zaterdag 21 juli 2018 om 21:59
Feyenoord heeft weer het geluk uit het kampioensjaar?? Zelfs Toornstra heeft in een uitwedstrijd gescoord. MEt Van Persie gaan ze het veel beter doen dan iedereen denkt.
Vind ik leuk
COYG +8139
zaterdag 21 juli 2018 om 22:02
Vooral Berghuis-Van Persie is oogstrelend om te zien. Dat wordt genieten.
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:04
Hoop dat Berghuis blijft, hoop dat enorm.
Vind ik leuk
COYG +8139
zaterdag 21 juli 2018 om 22:09
Vast wel. Is verre weg de beste speler met RVP. Misschien zelfs de twee besten in de hele Eredivisie.
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:10
Kan zo zijn, maar juist daarom ben ik bang dat hij alsnog wordt weggekocht.
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:11
Haha wat lees ik
Vind ik leuk
COYG +8139
zaterdag 21 juli 2018 om 22:12
Iets wat niet over jouw cluppie gaat?!
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:16
Dus? Het is hilarisch wat je zei 😁
Vind ik leuk
COYG +8139
zaterdag 21 juli 2018 om 22:28
Hilarisch de waarheid.
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 07:11
NIEUWS NIEUWS : AJaxdedomstetrotsop4jaar niks kan lezen!.
Vind ik leuk
yuuup +10843
zaterdag 21 juli 2018 om 22:25
Op hun positie zouden ze inderdaad wel eens de beste kunnen zijn. Zeker afgelopen seizoen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 22:26]
Vind ik leuk
Skeptic +454
zaterdag 21 juli 2018 om 23:16
Als we Berghuis verliezen spelen we niet eens voor top 4 komen seizoen hahaha.
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
zaterdag 21 juli 2018 om 22:03
Ja.
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:10
als ie blessure vrij blijft kunnen ze het inderdaad beter gaan doen als gedacht word
sportieve reactie van een ajacied
respect
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
zaterdag 21 juli 2018 om 22:23
Was ook sportief bedoelt, al vat niet iedereen het zo op,zie de eerste reactie. En daarbij ben ik gewoon een hele grote fan van Van Persie!!
Vind ik leuk
J Kiprich +18997
zaterdag 21 juli 2018 om 22:36
Maar toch vond je het nodig om de link te leggen tussen geluk en het kampioenschap van Feyenoord. Dan kun je toch verwachten dat er reactie op komt!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
zaterdag 21 juli 2018 om 22:48
Elke kampioen heeft geluk nodig. Ook als Ajax kampioen wordt is dat met een dosis geluk. Dat is inherent aan elkaar.
Vind ik leuk
J Kiprich +18997
zaterdag 21 juli 2018 om 22:57
Ben ik niet met je eens. Er is een verschil tussen geluk hebben of dankzij geluk kampioen worden. En dat is me net iets te vaak door Ajacieden voorbij gekomen.
Vind ik leuk
BassieN +11332
zaterdag 21 juli 2018 om 21:59
Wat een veerkracht!
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 21:59
Slechte scheids hoor, gaf 2 heel makkelijke penalties weg.
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 21 juli 2018 om 22:01
Twee penalties. Er was er maar één voor Fener.
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:02
Fener kreeg 2 penalties, een gehouden door Bijlow. Die voor Feyenoord en een van Fener waren heel makkelijk gegeven.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 22:03]
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:04
Waren 2 penalties voor fener toch. Of ben ik nu gek
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:04
Klopt, de tweede is gehouden door Bijlow.
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
zaterdag 21 juli 2018 om 22:04
Je hebt de wedstrijd gezien? ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:06
Dus niet :)
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 21 juli 2018 om 22:06
Nope andere plannen, maar wel knap terug gekomen en dat wordt wat volgende week.
Vind ik leuk
Senna +6210
zaterdag 21 juli 2018 om 22:07
Noor twee bijlow een eruit gehaald
Vind ik leuk
Makis +1181
zaterdag 21 juli 2018 om 21:59
Dank je VP
Vind ik leuk
Ginovanni +21598
zaterdag 21 juli 2018 om 21:59
Toch netjes, Feyenoord.👍
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:03
Lang geleden dat ik jou hier heb gezien, en bedankt. Gekke scheids ook hoor.
Vind ik leuk
Ginovanni +21598
zaterdag 21 juli 2018 om 22:06
Thnx man.
Heb de wedstrijd verder niet gezien, maar las hier op VP van de vroege 3-0 achterstand.

Dan vind ik het knap en veerkrachtig, dat het toch 3-3 geworden is.
Prima!
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:08
Was wel na een aantal wissels van Feyenoord en ook van Fener, die Cocu was enorm blij na elke goal, bijna alsof hij iets gewonnen had, denk dat andere mensen dat ook denken.
Idd knap dat ze zijn teruggekomen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 22:08]
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:19
Haha, dat viel mij ook op. Sprong op bij een gemiste kans, overmand door de Turkse emoties.
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:20
cocu dacht eindelijk een keer te winnen vandaar zn JUICHENNNN
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:00
Hahah ik lig echt dubbel.
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
zaterdag 21 juli 2018 om 22:00
Zie je nou wel niks aan de hand met Feyenoord
Vind ik leuk
poklane +5406
zaterdag 21 juli 2018 om 22:00
Dik verdiend, niks op aan te merken, 3 kut goals tegen en zelf 3 fantastische doelpunten gemaakt

Maar zonder geinen, dit is de meest onverdiende 3-3 die ik ooit heb meegemaakt.
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
zaterdag 21 juli 2018 om 22:04
Ja, ze speelden niet best. Enzo.

Maar ja, als de tegenstander het laat lopen, moet je er maar van profiteren ook.
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 21 juli 2018 om 22:00
Diegene die eerder zeiden dat Cocu een goede trainer is, die zitten waarschijnlijk in een hoekje. 😂😂😂😂 Maar knap terug gekomen.
Vind ik leuk
COYG +8139
zaterdag 21 juli 2018 om 22:04
Heb je de wedstrijd gezien? Vast niet, want Fener speelde mooi voetbal.
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 21 juli 2018 om 22:05
Moet je dan voetbal gaan kijken dan? Je kan ook leukere dingen op de zaterdagavond gaan doen.
Vind ik leuk
COYG +8139
zaterdag 21 juli 2018 om 22:08
Uiteraard. Zeker als het niet je cluppie is ;P
Gaf alleen aan dat Cocu het goed voor elkaar had.
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 21 juli 2018 om 22:10
Snap het, maar ik hou wel de livescore in de gaten. 😏
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
zaterdag 21 juli 2018 om 22:08
De avond is nog jong voor vele stollie. ;-)
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 21 juli 2018 om 22:11
. Ben je al zooo oud dan. 😂 Grapje. 😎 Of heb je de Dino tijdperk meegemaakt.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
zaterdag 21 juli 2018 om 22:17
Als 38 jouw leeftijd is dan zit ik aardig in de buurt. Ik heb inderdaad nog rondgelopen met de T-Rexen. Had er geen kind aan.
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 21 juli 2018 om 22:17
Nope geen 38. 😁😁😁
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
zaterdag 21 juli 2018 om 22:05
Komop stille pijl. Mooi voetbal... De Belgen vonden van zichzelf ook dat ze mooi voetbal speelden. 't Is toch simpel? Als je zgn. goed speelt, moet je het afmaken ook ;-)
Vind ik leuk
COYG +8139
zaterdag 21 juli 2018 om 22:07
Nou tactisch waren ze goed. Ze speelden goed. Veel drukzetten. Deden wij dat maar.
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
zaterdag 21 juli 2018 om 22:09
Tsja, verschil in pure kwaliteit. Maar ondanks dat (ze speelden echt slecht), bleven ze er wel voor gaan. Goed trouwens dat Vente, Werhmann en Malacia weer speelminuten krijgen.
Vind ik leuk
COYG +8139
zaterdag 21 juli 2018 om 22:10
Klopt. De oude mentaliteit komt weer terug. Alles geven voor elkaar en voor het resultaat. Denken aan de reputatie enzovoorts.
Wehrmann is verrassend goed trouwens. Zou best een goede backup zijn op 6.
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
zaterdag 21 juli 2018 om 22:15
Wehrmann viel mij ook al op tegen Basel. En een heerlijke naam ook.

Echt, je kan 3-0 achterstaan. Maar je laat je niet voor lul zetten door een paar van die afgekeurde topvoetballers. En die mentaliteit zat er wel in, ook al was het voetbal kut. Dat moet echt beter en hopelijk kan Clasie daar wat in betekenen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:28
Het gekste van alles vind ik dat een Valbuena met een kopbal scoort. 1,40 en dan koppen. Einde van de wereld denk ik :D
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
zaterdag 21 juli 2018 om 22:30
:-D
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
zaterdag 21 juli 2018 om 22:07
Alsof ze de CL speelde in de eerste helft. 2e helft die tweede keeper van Fener, een drama. Wat een grabbelaar zeg.
Vind ik leuk
Bassie666 +466
zaterdag 21 juli 2018 om 22:01
whahaha, wat waren die Turken opeens stil..zowel hier als daar...geen getüter! ;-)
Vind ik leuk
Come on Utreg +29716
zaterdag 21 juli 2018 om 22:02
Wow! Oefenwedstrijd of niet, dit is een mooi resultaat!
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:03
Hoop slechte dingen gezien maar, Bijlow gaat een topper worden, geweldige keeper.
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
zaterdag 21 juli 2018 om 22:07
Toch niet Vincent Bijlow?
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:32
Bijlow in oranje
Vind ik leuk
heur es +874
zaterdag 21 juli 2018 om 22:03
Speelt die Malacia op Adidas 220 Volt?
Man man man
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
zaterdag 21 juli 2018 om 22:06
Die speelde niet goed vandaag.
Vind ik leuk
Jafio +2049
zaterdag 21 juli 2018 om 22:03
Die 3-3 was pas na heel veel wissels
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:09
Feyenoord heeft ook een aantal wissels gehad.
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:03
Leukste is nog het ontbreken van mensen die daarnet de grootste lol hadden.
Jezelf laten kennen heet dat.
Vind ik leuk
Vamos7 +11016
zaterdag 21 juli 2018 om 22:04
Ik blijf het zeggen het is maar een oefenwedstrijd.
Vind ik leuk
ficusje +2903
zaterdag 21 juli 2018 om 22:07
Feyenoord 1 psv 2 ajax een keer 3de plaats dit jaar,prognose oefenwedstrijden he.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
zaterdag 21 juli 2018 om 22:05
Dank Berghuis maar. Slechte eerste helft maar ja het is een oefenwedstrijd.
Vind ik leuk
Hammie +1154
zaterdag 21 juli 2018 om 22:06
Jongens niet te positief, die kut Turken wisselde veel... dus nu lijkt dat Feyenoord redelijk speelde.

Dus ff afwachten...
Vind ik leuk
Vamos7 +11016
zaterdag 21 juli 2018 om 22:09
Daarom zijn die oefenpotten zo zinloos.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13502
zaterdag 21 juli 2018 om 22:37
Dus al die honderden teams die oefenpotten spelen doen iets onzinnigs....?
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3712
zaterdag 21 juli 2018 om 22:06
Toch nog een dragelijke eindstand na die snelle 3-0
Vind ik leuk
ficusje +2903
zaterdag 21 juli 2018 om 22:09
Tja die 3-0 is ook opvallend,blijkbaar geen organisatie achterin.middenveld was nergens.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3712
zaterdag 21 juli 2018 om 22:16
Klopt dacht eerst dat word een grote uitslag maar na die gemiste penalty kregen ze beetje grip
Vind ik leuk
danny1974 +1921
zaterdag 21 juli 2018 om 22:07
Sterkte door Strijd. Nu thuis afmaken
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 22:08]
Vind ik leuk
Nummertien +4789
zaterdag 21 juli 2018 om 22:10
Haha vp met die horror topic
Goed gedaan hoor Feyenoord.
Vind ik leuk
tikkietoe +6117
zaterdag 21 juli 2018 om 22:13
Respect voor Feyenoord dat ze dit oefenpotje nog tot een gelijkspel krijgen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
zaterdag 21 juli 2018 om 22:19
Haters gonna hate.

Ha!
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
zaterdag 21 juli 2018 om 22:20
Horror he vp?
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 22:26
Ik zei in de rust toch ........dat het wel goed zou komen.
Geen woorden maar daden, leve Feyenoord 1
Vind ik leuk
broedkip +2221
zaterdag 21 juli 2018 om 22:29
Dat is dan weer wel knap.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13502
zaterdag 21 juli 2018 om 22:35
Lieve man die Cocu.....laat z'n vriend Gio niet afgaan.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zaterdag 21 juli 2018 om 22:45
Heb hier net lacherig gedaan na die 3-0 achterstand, maar heb ook de ballen ervoor om te zeggen dat dit een ijzersterke comeback is.niet verwacht!
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
zaterdag 21 juli 2018 om 22:57
Kudo's.
Vind ik leuk
Guust +6397
zaterdag 21 juli 2018 om 22:45
Hoe werd van Persie daar ontvangen?
Vind ik leuk
Enw02 +661
zaterdag 21 juli 2018 om 22:53
Ja ja de coolsingel is alweer in zicht
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 23:13
Niet lullen maar poetsen , geen woorden maar daden ! goed gespeeld jongens , next !
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 23:17
Die oefenwedstrijden neem ik niet te serieus. Altijd rare wedstrijden zijn dat
Vind ik leuk
zaterdag 21 juli 2018 om 23:24
Klopt maar van een achtertand terugkomen tegen Fener is altijd lekker
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 09:49
Ja denk wel dat Berghuis dit seizoen gaat vlammen! Die heeft er zin in.
Vind ik leuk
Starkoo +644
zaterdag 21 juli 2018 om 23:24
Die pol wat een grap vechten met AZ om P3, misschien ook 2 maar kampioen worden is er normaal maar voor 1 weg gelegd en dat hoort Ajax te zijn gezien de sterkste selectie. Alleen heb ik geen 100% vertrouwen in ten Hag, een goede trainer word er kampioen mee!
Vind ik leuk
Makis +1181
zaterdag 21 juli 2018 om 23:29
Seizoen moet nog beginnen. Maar snap je. Je hebt voor een kapitaal en talent op t veld staan. Daar hoort een bewezen trainer opgezet te worden maar denk juist wel dat ie t gaat laten zien
Vind ik leuk
Makis +1181
zaterdag 21 juli 2018 om 23:27
Ik zie die Kadioglu nou al 2 jaar rond wandelen en speelt ook in Oranje... is er nou echt geen club in Nederland geweest die die jongen kan gebruiken nu zit ie daar op de bank.
Vind ik leuk
JoeyC +3998
zondag 22 juli 2018 om 03:43
Ach ja, oefenwedstrijden. Maar wel veerkracht dat ze terug zijn gekomen.
Vind ik leuk
PSVKorsou +33
zondag 22 juli 2018 om 03:49
Nou PSV je weet wat je moet doen 4 augstus . 😃
Vind ik leuk
mcmodd +27132
zondag 22 juli 2018 om 07:05
Ja, het lijkt achteraf nog heel wat, het had iets van een lachfilm: Feyenoord gunt Fenerbahçe een 3-0 voorsprong en komt op zijn gemakkie tegen etenstijd terug op 3-3. In werkelijkheid is het zo dat je blijft kijken omdat er nergens anders een pot voetbal te zien is. Wat was dit bedroevend slecht zeg. In mijn gedachten was ik al op weg om het geld van mijn ticket terug te gaan vragen toen ik ineens tot het besef kwam dat ik nooit een ticket had hoeven kopen. Hoeveel geluk kan een mens hebben?
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 07:19
Ach ja kan je nagaan en feyenoord is nog een klasse beter dan utrecht wat jou cluppie nog voorstelt!.
Vind ik leuk
mcmodd +27132
maandag 23 juli 2018 om 13:57
Hadden we het niet over Feyenoord?
Vind ik leuk
zondag 22 juli 2018 om 07:17
Kan niet wachten tot volgende week : samen met zoonlief naar de kuip een laatste oefenpot tegen Levante met.Berghuis/van persie wat een koningskoppel!.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11978
zondag 22 juli 2018 om 07:39
Je bent van harte Welkom Mokum hoop dat we dan ook gewoon winnen 💪😉
Vind ik leuk
Jan Guevara +10320
zondag 22 juli 2018 om 08:26
Hahaha, ik las eerst Jens Berghuis en Steven Toornstra.... De alcohol van gisteravond is nog niet volledig uitgewerkt denk ik :)
Vind ik leuk
Coat +34
zondag 22 juli 2018 om 09:00
Kansloze wedstrijd van Feyenoord. Werden weggespeeld. Nadat het hele elftal van Fenerbache was gewisseld en de structuur zoek was mochten ze met hulp van de scheidsrechter gelijk maken. Maak me zorgen voor het komend seizoen!
Vind ik leuk
Charlyb +0
zondag 22 juli 2018 om 10:23
Gisterenavojd maakte duidelijk hoe zwak de defensie is en hoe ernstig het milddenveld versterking vraagt
Vind ik leuk
Guust +6397
zondag 22 juli 2018 om 11:31
Werd ook over PSV gezegd vorig seizoen voor de start, en ze werden toch mooi kampioen. Kan gek lopen.
Vind ik leuk
Horas +574
zondag 22 juli 2018 om 15:47
Eigenlijk moet je helemaal niet in die erdofiele Dönerdictatuur willen voetballen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws