De Visser langs de lijn bij de eredivisionist: 'Mijn tips werden weggemoffeld'

    De Visser langs de lijn bij de eredivisionist: 'Mijn tips werden weggemoffeld'

    zaterdag 21 juli 2018 om 23:34

    Eén van de aanwezigen bij het oefenduel tussen Willem II en Alkhor Club (0-0) op zaterdagmiddag was Piet de Visser. De hoogbejaarde scout van Chelsea koestert warme gevoelens voor de Tricolores. De Visser denkt dat technisch directeur Joris Mathijsen goed werk levert bij Willem II. 

    "Ik zie wel een aantal positieve punten", aldus De Visser voor de camera van het Brabants DagbladIn het verleden was hij zeven jaar werkzaam in Tilburg. "De aanwinst Pol Llonch bevalt me zeer goed."

    Met de komst van de Spaanse middenvelder en de andere nieuwelingen van Willem II heeft De Visser niets te maken. "Nee, nee. Mathijsen is een uitstekende technisch directeur, hij is de man die dat doet. Hij stelt de trainers aan en stelt de selectie samen."

    "Maar: ik ben natuurlijk een echte Willem II-man. Daarom ben ik hier ook. Jarenlang heb ik weleens een tip willen gegeven - en die werden altijd weggemoffeld. Angst, of weet ik wat. Ik wil me er echt niet mee bemoeien, want ik ben scout voor Chelsea, daar heb ik mijn handen aan vol. Mathijsen heeft vanaf het begin contact met mij gezocht, we zijn on speaking terms. Dat is goed. Ik voel me dan ook wat meer betrokken."

    Lees meer over:EredivisieWillem II

    Poll

    Eindigt Willem II komend seizoen in het linkerrijtje?

    (2133 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 21 juli 2018 om 23:46
    Wat een beterweter!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:48
    Misschien weet hij het ook gewoon wel beter
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    zondag 22 juli 2018 om 00:01
    Misschien wil de beste man gehoord worden: "ik voel me meer betrokken"...

    Da's makkelijk, als je geen verantwoording hebt...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27955
    zondag 22 juli 2018 om 01:08
    Wat heeft dat met elkaar te maken?
    Hoeveel scouts worden weggestuurd om een mislukte speler?

    Daarnaast heeft De Visser kwaliteiten die Willem II onmogelijk zomaar binnen kan halen. Iedere tip of suggestie van hem is goud waard voor ze.
    Vind ik leuk
    Quareck +7143
    zondag 22 juli 2018 om 01:07
    Die man heeft echt al veel talenten ontdekt idd, maar hij is dan ook al 114 jaar scout 😁
    Vind ik leuk
    Hulsink +479
    zondag 22 juli 2018 om 07:38
    Wie probeer je nu belachelijk te maken, De Visser of Quareck?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    zondag 22 juli 2018 om 08:25
    Zo kort nog maar? In mijn herinnering langer.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:02
    Ik snap niet dat jou reactie 27 likes waard is?
    Ik wacht nog op mijn 13de
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 22 juli 2018 om 06:40
    Hij weet het ook echt beter.

    Lul niet als je hem niet kent.
    Vind ik leuk
    Jafio +1717
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:48
    Een slappe kruik
    Vind ik leuk
    wil +1059
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:51
    Probeer jij maar eens op 83 jarige leeftijd scout van Chelsea te zijn.
    Vind ik leuk
    Jafio +1717
    zondag 22 juli 2018 om 00:03
    Dat is toch juist triest ga lekker genieten van je ouwe dag
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1090
    zondag 22 juli 2018 om 00:15
    Ik dacht: ff kijken van welke club die sneue lul jafio fan is. En ja hoor... typisch weer zo'n grootmuil uit de stad met uitsluitend laagbouw en de meeste alcoholverslaafden van het land. Die moet natuurlijk ff bepalen of iemand zijn hobby nog uitoefent of niet op die leeftijd. Wat een droevig figuur en misbruiker van onze zuurstof.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 00:15]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 06:59
    Heerlijk, een stad met alleen maar laagbouw. Puur genieten!
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1090
    zondag 22 juli 2018 om 11:38
    Ja als je daarvan kunt genieten is het leven mooi. Lekker man!
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:12
    wat maken jullie je eigen druk man
    en wtf maakt het uit of een stad veel laagbouw heeft
    misschien dat jullie tot elkaar kunnen komen op het jaarlijkse hoogtepunt in Tilburg
    hand in hand op roze maandag op de Tilburgse kermis
    peace man !!!
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1090
    zondag 22 juli 2018 om 11:34
    Zo ist pik! Je kunt overigens niet ' je eigen' druk maken. Peace
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 11:36]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:56
    Heerlijk deze reactie. Bam!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    zondag 22 juli 2018 om 00:22
    Dat doet Piet ook.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3231
    zondag 22 juli 2018 om 01:41
    Dat is juist wat hij doet! Die man ademt voetbal en geniet ervan om overal jeugdwestrijden te gaan bekijken. En ik geef hem geen ongelijk...
    Vind ik leuk
    benny-boys +1098
    zondag 22 juli 2018 om 08:15
    En dat komt van een Huurclub uit Breda.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    zondag 22 juli 2018 om 08:32
    Hij is niet oud hoor, in spelers scouten zitten veel onverzadigde vetzuren, dus piet is nog maar op de helft.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    zondag 22 juli 2018 om 00:04
    Nee.

    Maar als Piet echt zo goed is komt-ie met versterkingen/namen voor Willem II en niet de media opzoeken.
    Vind ik leuk
    Vendaron +203
    zondag 22 juli 2018 om 00:33
    Ik ga er niet van uit dat de visser zelf de media heeft opgezocht. Brabants dagblad is altijd aanwezig bij oefen wedstrijden van Willem II en die zullen hem wel gesproken hebben. Of ze hebben hem alleen gezien en daar even een artikel over gemaakt. Niet echt de meest betrouwbare krant.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 05:45
    Jij haalt er net zelf uit dat hij nu meer betrokken is. Dit is omdat nu contact met hem gezocht wordt.
    Dat zal niet over de kleur van het shirt gaan.
    Vind ik leuk
    Vendaron +203
    zondag 22 juli 2018 om 00:00
    Jafio is tegenwoordig wat er nog over is van de harde kern van nac. Grote mond op het internet verder niks.
    Vind ik leuk
    Jafio +1717
    zondag 22 juli 2018 om 00:02
    Och och helemaal geen harde kern want dat zijn juist de personen die voetbal verpesten! En dat heeft weer met hersenen te maken daarom heeft Feijenoord zo’n grote harde kern!!
    Vind ik leuk
    Vendaron +203
    zondag 22 juli 2018 om 00:04
    En oude gerespecteerde mannen op internet voor slappe kruik uitmaken vind je dan wel van een goed stel hersens getuigen?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    zondag 22 juli 2018 om 00:23
    Is goed Jafio. Welterusten, kusjes.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1170
    zondag 22 juli 2018 om 10:56
    Ga jij lekker wachten op die huurlingen van City B.
    Vind ik leuk
    Jafio +1717
    zondag 22 juli 2018 om 11:54
    Ja die b spelers die zelfs al beter zijn dan die a spelers van jullie
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1170
    zondag 22 juli 2018 om 12:33
    Daarom eindigen we de laatste jaren boven jullie, veel plezier met kei veel bier drinken dit seizoen... want daar waren jullie de beste in toch? Of waren dat toch de twente supporters uiteindelijk?
    Vind ik leuk
    wil +1059
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:50
    Piet is en blijft een geweldige man. En nog steeds scout bij Chelsea.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    zondag 22 juli 2018 om 00:09
    Ja,want hij is echt onmisbaar...

    Piet zegt een echte Willem II man te zijn maar ondertussen rolt er niets door uit z'n Chelsea netwerk. Gaat allemaal naar Arnhem. Ondanks dat hij "Roman" mag zeggen i.p.v. "Abramovich". Is makkelijk roepen als scout, i.p.v. TD met (statutaire) verantwoordelijkheid. Pietje betreurt vaak de beslissingen maar vergeet ff dat het makkelijk roepen is als scout.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 00:10]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:19
    dat al die spelers naar Arnhem gaan is niet Piet zijn schuld
    dat komt omdat de eigenaren van deze 2 clubs bevriend zijn en volgens mij regelmatig samen in bed liggen
    en daar word dan besloten welke spelers er naar Vitesse gaan ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:17
    inderdaad , al vraag ik me af wat ie bij Chelsea doet
    Piet bezoekt heel veel jeugdwedstrijden , maar zie jij bij Chelsea ooit een jeugdspeler doorbreken
    misschien dat een Nederlandse club Piet kan gebruiken als adviseur
    want hij heeft op zeker verstand van voetbal
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    zondag 22 juli 2018 om 08:36
    Hij wordt wel vergeetachtig. Ik vrees de ziekte van decubitis. Als eerste vallen alle herrineringen aan miskopen weg. Hij lijdt er al jaaaaaaaren aan.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26182
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:51
    Willem II kan er alleen maar op vooruit gaan door naar Piet de Visser te luisteren!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    zondag 22 juli 2018 om 00:11
    Neuh.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1170
    zondag 22 juli 2018 om 10:45
    Ben jij een beetje jaloers op piet de visser? Of wat heeft piet jouw aangedaan? Hij is een meester-scout. Dat zul jij nooit worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:51
    De weekendstagiaire van de ochtendshift van primeur maakte onlangs gewag van de transfer van Courtois naar Chelsea, hetgeen niets meer of minder dan een subliminale hommage is aan het onvolprezen scoutingnetwerk van Piet de Visser.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    zondag 22 juli 2018 om 00:13
    Piet zag Courtois al op z'n negende uitblinken op een bijveldje in Leuven. Terwijl niemand anders dat zag.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    zondag 22 juli 2018 om 06:10
    Hij heeft mijn voetbaltalenten anders knap over het hoofd gezien. Bijna niemand die dat presteerde maar meneer de Visser wel hoor. ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:54
    Doe mij even een nieuwe Scholes, Berbatov en Rio Ferdinand, Piet.

    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:59
    Van Nistelrooy, Ronaldo, Alex, Gomes, Leonardo, Neymar, David Luiz ook niet slecht, lees zn boek zou ik zeggen
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 00:03
    Misschien een keer in de winter als ik Hitch-22 uit heb.
    Vind ik leuk
    fcfc +356
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:55
    Een grote afrikaan te bedden gebracht waarschijnlijk. Zit niet iedereen op te wachten Piet.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5357
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:58
    Wellicht haalt Willem II dat linker rijtje nog eens wanneer De Visser eens een tip heeft waar de club voor kan gaan.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +932
    zondag 22 juli 2018 om 00:02
    Ik snap de zure reacties niet op deze man. Heeft meer dan eens bewezen een superscout te zijn. Er zijn er dan altijd een paar die zeggen dat er zoveel gescout zijn door piet en die het dan niet gehaald hebben. Azijnzeikers!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    zondag 22 juli 2018 om 00:14
    Ja, ik pis azijn omdat ik Piet met een zak zout neem. Bedoel, respect voor de man maar heeft hij de echt groten ontdekt?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 00:36
    Meneer de Visser is een levende legende. Zelfs spelers als David Luiz en Ramires, die in lagere divisies in Brazilie speelde weet hij op waarde te schatten.

    Wel opmerkelijk dat je echt op iedereen moet reageren hier. Jij moet echt niets hebben van hem he?
    Vind ik leuk
    Gerro +6476
    zondag 22 juli 2018 om 00:47
    Misschien ff google wie hij allemaal ontdekt heeft maar kwam een lijstje tegen met namen als Overmars,Stam,Van Nistelrooy,Ronaldo de lima,Neymar,De Bruyne,Courtois,Cech.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +932
    zondag 22 juli 2018 om 09:40
    zie hierboven
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    Vendaron +203
    zondag 22 juli 2018 om 00:03
    De Visser had zoveel meer kunnen betekenen voor Willem II. Jammer dat het zo is gelopen. Wel geweldig dat die nog steeds langs komt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    zondag 22 juli 2018 om 00:15
    Kan nog steeds. Volgens Piet kent hij iedereen bij Sjelsie.
    Vind ik leuk
    Foebele +54985
    zondag 22 juli 2018 om 00:20
    Gun die man dat, het is zijn club, hij heeft tevens een goede naam als scout. We mogen in Nederland oude gediende ook wel iets meer waarderen.
    Vind ik leuk
    Gerro +6476
    zondag 22 juli 2018 om 00:28
    De beste man heeft toch heel wat talenten ontdekt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91361
    zondag 22 juli 2018 om 00:41
    Piet lijkt steeds meer op Bernie Ecclestone.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 00:54
    Ouwe poffert van chelsea.. wat is het nieuws? Staat aan de zijlijn van willem 2.. als ik bij katwijk-barcelona aan de zijlijn staat maakt VP dan ook een artikel over mij? :)
    Vind ik leuk
    Blindsy +11090
    zondag 22 juli 2018 om 06:20
    Nee, want jij bent een nobody (ik ook!) en dit is Piet de Visser, bij zijn oude liefde. Onze Piet, in zijn vak een van de beste ter wereld, en bezeten van het spelletje.
    Piet speurt werkelijk de hele wereld af, op zoek naar talent. Een of ander suf toernooi voor 15 jarigen in centraal Afrika? Piet is er bij. En de week erna weer snel naar Zuid Amerika. Week in week.uit op reis, de dood meerdere malen in de ogen gekeken. Maar nauwelijks hersteld of Piet zit al weer in Brazilie om daar de trapveldjes af te struinen.
    Lees jij liever artikel 39 over een of andere speler waar Ajax weer interesse in zou hebben? Leuk voor je, maar ik ruil ze allemaal in voor dit artikeltje over Piet.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    zondag 22 juli 2018 om 08:51
    Klopt. Je kunt je aan hem net zo heerlijk ergeren als Sjaak Swart. Beide veel kennis, maar ook weinig relativeringsvermogen als het hun eigen ding betreft . Respect voor zulke lui. Je mag er best grappen over maken.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11090
    zondag 22 juli 2018 om 11:22
    Ja, mbt relativeringsvermogen heb je absoluut gelijk. Daar mag iedereen wat van vinden maar uiteindelijk levert het altijd boeiende interviews op.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5124
    zondag 22 juli 2018 om 01:23
    Pff sommige reacties weer...

    Juist alle respect voor iemand op leeftijd die tot het laatst doorgaat! Weer typisch Nederlands van oww oww vooral niet zeggen als je ergens goed in bent, vooral niet jouw kennis uiten, doe normaal doe je gek genoeg bla bla, best raar mensen die zelf niks in het voetbal hebben betekend dan tegen zo'n man zeggen dat hij eigenlijk maar niks moet zeggen? niks weet? Hoort dat ook bij doe normaal doe je gek genoeg? Raar hoe mensen iedereen veroordelen maar zelf geen kennis van zaken hebben. En alsof De Visser het doet voor zijn ego? ook weer zoiets? Hij heeft veel keer de dood in de ogen gekeken, is op leeftijd hij voelt ook dat het niet lang meer kan duren, jahoor hij doet het nog voor zijn ego?? ga toch weg mensen, hij doet het voor zijn passie!

    Mensen als De Visser, Swart op hoge leeftijd nog actief zijn moeten een voorbeeld zijn voor al die keyboard warriors die heel de dag zitten achter hun toetsenbordje......
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:55
    Helemaal goed verwoord Nummertien. Onbegrijpelijk dat zo'n artikel wordt aangewend om iemand een flink belachelijk te maken. De beste man wordt geroemd om zijn scoutingskwaliteiten.
    Van mede supporters vind ik het al helemaal respectloos. In 1992 moest hij noodgedwongen stoppen als trainer van NAC vanwege gezondheidsredenen. Maar hij legde wel de basis voor het team dat aan het einde van het seizoen promoveerde via de nacompetitie. Als iemand voetbal ademt is het Piet de Visser wel.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +209
    zondag 22 juli 2018 om 02:37
    Piet is oke !!!
    Vind ik leuk
    munkikiii +1868
    zondag 22 juli 2018 om 03:02
    Echt die Piet daar heb ik diep respect voor zien jullie je al op 80ste nog inzetten voor je baas ? Deze man houdt zoveel van het spelletje dat hij gewoon blijft doen wat ie het leukst vindt ( buiten het geld om wat ie denk ik niet eens nodig heeft ) ik hou ook van mijn baan maar tot mijn 80ste
    Vind ik leuk
    Blindsy +11090
    zondag 22 juli 2018 om 06:12
    Meesterscout De Visser, mooi om te lezen dat hij on speaking terms is met 'zijn' Willem II. Niet kapot te krijgen, die Piet. En wat een liefhebber, nog steeds.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 07:12
    Piet de Visser houdt vooral van Piet de Visser. En hij luistert ook graag naar Piet de Visser, en Piet hoort ook graag Pietpraat.

    Vandaar dat hoedje ... denk ik.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 07:13]
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1170
    zondag 22 juli 2018 om 10:48
    Ja klopt, en gaf hij feyenoord tips dan was het natuurlijk een warme man.
    Vind ik leuk
    rinirat +2442
    zondag 22 juli 2018 om 08:45
    begint beetje zielige oude man te worden.
    Vind ik leuk
    wil +1059
    zondag 22 juli 2018 om 10:15
    En hij heeft in Afrika ook nog een geweldige voetbalacademie.
    Vind ik leuk
    peinke +2033
    zondag 22 juli 2018 om 10:27
    Ah, er is weer een adviesje van deze zichzelf overschattende zogenaamde superscout. Bah, wat een misselijke man!
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1170
    zondag 22 juli 2018 om 10:47
    Hij zegt toch niet dat Willem II alles moet halen wat hij tipt? Hij wil alleen betrokken zijn bij de club waar hij in t verleden veel voor heeft betekend. Beetje respect voor zo’n man mag wel.
    Vind ik leuk
    peinke +2033
    zondag 22 juli 2018 om 11:33
    Je bedoelt waarschijnlijk: Club waar hij geld aan verdient en vooral enige macht en invloed kan uitoefenen. Is dat niet het geval, dan is hij rancuneus! Heel vervelende man, heeft zijn tijd gehad en moet snel achter de geraniums.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4045
    zondag 22 juli 2018 om 11:39
    Ga alsjeblieft naar bejaardenhuis Zeldenrust. Ouwe zeikerd.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:55
    Ja daaaag Piet de Visser is een ikoon!! En dat zeg ik als NAC supporter...vergelijk hem met bouwmeester bij NAC.... altijd opzoek naar talent...de man is een levende encyclopedie..die lichamelijk klap op klap te verwerken heeft....ik heb ontzettend veel respect voor Piet!!!
    Vind ik leuk
    wil +1059
    maandag 24 september 2018 om 23:07
    Kun je een man opnoemen in de voetbalwereld die op zijn leeftijd nog scout is van een van de bekendste clubs van Europa? Diep respect voor Piet de Visser is op zijn plaats.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Visser langs de lijn bij de eredivisionist: 'Mijn tips werden weggemoffeld'