Schreuder: 'PSV speelde met Van Bommel in de 'overdrive'. Kostte ze de titel'

    Schreuder: 'PSV speelde met Van Bommel in de 'overdrive'. Kostte ze de titel'

    zondag 22 juli 2018 om 08:29

    Het seizoen van regerend landskampioen PSV kan alle kanten op na de aanstelling van trainer Mark van Bommel, verwacht NOS-verslaggever Joep Schreuder. De oud-aanvoerder van de Eindhovenaren zou PSV van meer gif kunnen voorzien, maar moet volgens Schreuder uitkijken dat hij niet té enthousiast wordt.

    De NOS-verslaggever denkt terug aan het seizoen 2012/2013, toen Van Bommel zijn spelerscarrière afsloot met één laatste seizoen in het Philips Stadion. De 79-voudig Oranje-international liep in de eerste vijf wedstrijden tegen vijf gele kaarten op, greep met PSV naast de landstitel, verloor de bekerfinale van AZ en nam tegen FC Twente afscheid met een rode kaart.

    "PSV speelde toen onder aanvoering van de gretige Van Bommel in de 'overdrive', waardoor sommige spelers zichzelf niet meer waren. Dat kostte PSV onder meer daardoor de titel", aldus Schreuder over de ploeg die destijds onder leiding stond van trainer Dick Advocaat. "Het is ongelooflijk dat PSV toen met onder anderen Strootman, Mertens, Wijnaldum en Van Bommel in de ploeg geen kampioen werd."

    'Trainermoe'
    Schreuder denkt echter dat de trainerswissel ook voordelig uit kan pakken voor PSV, mits Van Bommel 'de scherpe randjes' van zijn karakter verwijdert. "Ondanks de vijf redelijk goede jaren die Cocu in Eindhoven heeft gehad, is de aanstelling van Van Bommel voor PSV een geschenk uit de hemel", vindt de NOS-man. "Niets ten nadele van Cocu, maar na vijf jaar kunnen de club en de spelers deze impuls goed gebruiken. (...) Spelers kunnen onbewust ook 'trainermoe' worden."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Gaat Van Bommel slagen als trainer van PSV?

    (16136 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rene80 +1876
    zondag 22 juli 2018 om 08:34
    Van bommel gaat het gewoon goed doen.. Ik hoop dat hij zijn harde manier van spelen ook zal doorgeven naar de spelers. Niet lullen maar poetsen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:41
    Verlof voor het personeel van de EHBO zit er voorlopig niet meer in als PSV moet spelen met van Bommel aan het roer. Maar hopen dat de arbitrage durft op te treden tegen dat lompe boeren gedrag uit Eindhoven.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:47
    De EHBO heeft al maandenlang verlof wat minimaal tot de Kerst gaat duren. Dit omdat de grootste schopper van de ED zwaar geblesseerd thuis zit nadat hij zichzelf blesseerde in de thuiswedstrijd tegen VVV. Jammer genoeg heeft een collega verdediger, een Argentijn die kampioen gele en rode kaarten pakken is en door de mand viel op het laatste WK, nu de rol van grootse schopper van de ED overgenomen van Lothar Feltmann. Feltmann is niet alleen de grootse schopper van de ED maar ook de grootse matennaaier.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:55
    Het zit diep ofniet?😂
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:00
    Ik denk nog een restje stress van gisteren bij de afhaalbalie. Dit gecombineerd met de warmte is funest voor je denkvermogen en als je dan ook nog eens uit Eindhoven komt, ja...
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2368
    zondag 22 juli 2018 om 10:29
    Niet zomaar wat aanneme , er zijn ook psvers elders .
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1214
    zondag 22 juli 2018 om 10:35
    Menneke toch. Lekker blijven klagen over Eindhoven/PSV.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:00
    Ik kom niet uit Eindhoven FopNEUS, maar wel uit de regio Zuid-Oost Brabant, je weet wel de allerslimste regio van NL.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    zondag 22 juli 2018 om 12:21
    Moet je nagaan hoe slim de regio Brabant zou zijn als jij er niet was ;-)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    zondag 22 juli 2018 om 12:20
    De grootste schopper van de Eredivisie zou best Veltman kunnen zijn, maar dat zijn tenminste voetballende overtredingen. In Eindhoven speelt een (overhypet) jochie dat zonder dat er een bal in de buurt is tegenstanders slaat, dat is naar mijn mening veel onsportiever. Mocht ie blijven zal hij ongetwijfeld weer een paar van die acties maken en PSV benadelen.

    Misschien zelfs wel een reden voor geinteresseerde clubs om minder geld te bieden. Je mist zo’n speler natuurlijk wel een stuk of 5/6 wedstrijden door zijn streken. Buiten dat ie er natuurlijk ook nooit staat in de topwedstrijden.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:48
    Ik neem aan dat jij Hendriks bedoelt. Opvallend genoeg verloor PSV telkens punten afgelopen seizoen wanneer Hendriks niet meespeelde. Ze kunnen niet allemaal zo sportief zijn dan CV Schwaab die slechts 1 gele kaart pakte afgelopen seizoen. Zegt dat misschien ook wat over de voetbalkwaliteiten van Schwaab?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    maandag 23 juli 2018 om 04:12
    Ik heb het niet over Hendrix, die heeft toch niemand geslagen?
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:10
    Jij bedoelt Chucky? Chucky dat het niet zo scheinheilig achter de rug van de scheidsrechter zoals Veltman dat doet. Chucky probeert ook niet tegenstanders een kaart aan te naaien zoals Veltman dat doet. Chucky is Zuid-Amerikaans temperament. Veltman moet zijn onkunde compenseren met onsportief en schopgedrag.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    maandag 23 juli 2018 om 14:43
    Ik zeg volgens mij ook nergens dat ik dat van Veltman goedkeur, ik ben ook helemaal geen fan van Veltman. Maar Zuid-Amerikaans temperament, my ass! Lozano moet zijn handjes thuishouden.

    Zuid-Amerikaans temperament is alleen goed te keuren wanneer het sportief op de bal wordt gespeeld, dan hou ik er juist van. Maar dit is gewoon erg onsportief.

    Overigens ligt Mexico in Midden-Amerika, dus waarom men het Zuid-Amerikaans temperament noemt is mij een raadsel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:44
    Dat sowieso, ook Lozano dient zich te gedragen in het veld. Is zeker een leerpuntje voor Lozano.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    maandag 23 juli 2018 om 14:47
    Precies, al mag je dat ook nu wel verwachten van iemand die over een week 23 wordt.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:49
    Jip.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    maandag 23 juli 2018 om 14:49
    En Janneke? :p
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:50
    Jip ;)
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2368
    zondag 22 juli 2018 om 10:27
    Nog geen wedstrijd gespeeld ?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zondag 22 juli 2018 om 08:35
    Ik vind PSV ook veel meer naar voren voetballen nu.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:35
    Ik schrok mij een hoedje. Joep Schreuder ... help, waar is mijn psychiater?

    Wilt u die man niet meer aan het woord laten VP? Dat scheelt mij een behoorlijke som geld.
    Vind ik leuk
    dezink +1140
    zondag 22 juli 2018 om 08:37
    Denk wel dat v Bommel het goed gaat doen . Alle respect voor Cocu met 3 titels, maar het was wel tijd voor een frisse wind in Eindhoven .
    Vind ik leuk
    PRICE +25388
    zondag 22 juli 2018 om 09:39
    Cocu is op het goede moment vertrokken.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39743
    zondag 22 juli 2018 om 11:01
    Ik denk het ook.
    5 jaar Cocu, 5 jaar Van Bommel en 5 jaar Van Nistelrooij.
    Vind ik leuk
    PRICE +25388
    zondag 22 juli 2018 om 11:05
    Zou kunnen alleen weet niet of van Nistelrooy 5 jaar wil wachten? Zal misschien eerst over bijvoorbeeld over 2 jaar een club gaan trainen en daarna eventueel PSV
    Vind ik leuk
    Topdrie +2283
    zondag 22 juli 2018 om 08:42
    Van Bommel is een verademing ten opzichte van Cocu. Hij heeft z'n eigen ideeen en laat PSV aanvallend en dominant voetballen. Een van de Nederlandse coaches die het uiteindelijk ook buiten NL kan gaan redden. Dat hij niet te hard van stapel loopt is de taak van z'n schoonvader. De ideale mentor in zijn ontwikkeling als coach. Het is nu al een verademing om PSV te zien spelen ten opzichte van vorig seizoen
    Vind ik leuk
    Jordtt +1033
    zondag 22 juli 2018 om 09:00
    Hoezi zou Bommel het buiten NL redden? Juist die eigen ideeën zijn funest telkens voor onze trainers. Beter een Cocu, die zich naar zijn materiaal aanpast... Laat hem nu eerst eens iets presteren voordat we hem naar het buitenland lullen, want dat is echt nog totale onzin!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    zondag 22 juli 2018 om 12:23
    Juist de Nederlandse trainers die clubs aanvallend en dominant laten voetballen redden het niet in het buitenland.

    Cocu zal het veel verder schoppen als trainer dan Van Bommel.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:43
    Ik vind zijn media optredens nu al een verademing in vergelijking met dorpspastoor Cocu.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:48
    onzin
    als ik niet kan slapen zet ik altijd een interview met Cocu op en dan val ik zo in slaap
    maar eigenlijk maakt dat geen fuck uit , hij is gewoon 3 keer kampioen geworden in 5 jaar PSV en dat is toch het belangrijkste
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 08:49]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:50
    Probeer dan ook eens beelden van Van der Looi, Pastoor of Faber ook gegarandeerde nachtrust voor je
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:51
    en als je een keer goed wilt lachen zet je ten Hag aan ...
    Vind ik leuk
    derechter +71
    zondag 22 juli 2018 om 09:39
    Cocu is net zo een slaapverwekkende boer als alle andere boeren en vooral onbestaanbaar.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:03
    en jij bent vooral een domme boer ...
    Vind ik leuk
    derechter +71
    zondag 22 juli 2018 om 10:08
    Moet je niet naar de kerk domme boertje? Daar houden jullie van de Pedosexuele Sex Vereniging wel van? Veel over eenkomsten ook!
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:09
    houd jij gewoon je grote mond engnek
    Vind ik leuk
    derechter +71
    zondag 22 juli 2018 om 10:11
    Aha das nou echt de reactie van een persoon die zich aangesproken voelt.

    Smerige gelovige pedosexuele Brabanders toch ook.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:16
    jij bent echt nog dommer dan de sluitspier van een varken ofniet
    jij reageert op mij kneus , dus dan is het logisch dat ik me zelf aangesproken voel viezerik
    waar de mond vol van is , loopt het hart van over zeggen ze altijd
    en dat zal in jouw geval ook wel zo zijn
    ga maar vast een nieuw account aanmaken , het zal ongeveer wel je 100 ste zijn
    want je zal er zo wel afgegooit worden hier voor de zoveelste keer
    fijne dag in de TBS kliniek waar jij nooit meer gaat uitkomen
    Vind ik leuk
    derechter +71
    zondag 22 juli 2018 om 10:17
    Nee ik ben geen PSV supporter! hoe kom je daarbij?
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1214
    zondag 22 juli 2018 om 10:40
    Zeker niet nee. Daar ben je niet slim genoeg voor.
    Vind ik leuk
    derechter +71
    zondag 22 juli 2018 om 10:59
    Tuurlijk jullie kwamen ook zo slim over op tv met die aangiften. Echt heel erg hoogopgeleide koeienmelkers en geiten neukers.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1214
    zondag 22 juli 2018 om 10:39
    Ik lees dat je veel verstand van voetbal hebt......
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    zondag 22 juli 2018 om 10:53
    Ik geef je een raad: Nooit reageren op derechter, het is een asociaal typ en bovendien slecht in de nederlandse taal. Je moet meestal raden wat hij bedoelt. Onbestaanbaar schrijft hij, weet jij wat dat is?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:59
    zo een moet je eigenlijk gewoon rapporteren , die hoort hier niet thuis met zijn smerige praat , dat patiëntje
    helaas zijn ze bij VP nog niet zo ver dat ze iemand een IP ban geven , dus hij kan daarom ook meteen een nieuw account aanmaken
    Vind ik leuk
    derechter +71
    zondag 22 juli 2018 om 11:02
    ip block hahahaha succes met me VPN hahahahaha technisch onbenul dat je bent.

    Snap waarom de titel slimste regio pleiten is. De bedrijven vluchten ook al naar Almere(ASML) en Amsterdam (Phillips)
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    zondag 22 juli 2018 om 11:07
    Ik denk dat ze bij VP niet weten hoe dat gaat zo'n IP ban. Als ze daar eenmaal achter komen dan hebben ze nog veel werk te doen. Er zitten nl. heel veel onbeleerbare trollen op VP.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1761
    zondag 22 juli 2018 om 10:27
    wat is onbestaanbaar???...bedoel jij met ......derechter..... de kant waar je hersenen zijn uitgevallen??
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:02
    hahaha ja zijn vogende profielnamen zijn; nooit gehad en 1 , dit gaat over zijn hersens en zijn IQ
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    zondag 22 juli 2018 om 11:11
    Derechter vraagt zich al jaren lang af wat hersenen zijn. Hij heeft noch links, noch rechts, ook maar iets wat hersenen zouden kunnen zijn. Hij leeft puur op zijn instinct en ook dat is in de war.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:17
    hij volgt zijn instinct dus in bovenstaande reactie's ???
    dan moeten ze hem echt nooit meer vrij laten uit de kliniek waar hij in zit
    ik heb vooral medelijden met zijn familie , je doet er als ouder alles aan om je kinderen een normale opvoeding te geven , en dan krijg je zo'n hopeloos patiëntje als kind
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1214
    zondag 22 juli 2018 om 10:38
    Blijkbaar telt dat niet. Volgens vele moet altijd alles mooi zijn. Titels tellen niet. En Cocu's media optreden was gewoon goed. Precies zoals hij is.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:41
    ja inderdaad , maar het is wel vaak vrij slaapverwekkend wat ie zegt
    maar voor mij tellen de titels , niet hoe hij overkomt
    ten Hag is soms ook net pipo de clown , maar als ie 3 keer kampioen word met Ajax , dan heeft ie het gewoon goed gedaan
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:41
    ja inderdaad , maar het is wel vaak vrij slaapverwekkend wat ie zegt
    maar voor mij tellen de titels , niet hoe hij overkomt
    ten Hag is soms ook net pipo de clown , maar als ie 3 keer kampioen word met Ajax , dan heeft ie het gewoon goed gedaan
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1214
    zondag 22 juli 2018 om 10:45
    Precies. Al zou het wel jammer zijn als ten Hag 3 x kampioen zou worden 😉
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:52
    ja PSV moet er ook alles aan doen om dat te voorkomen
    maar als het wel gebeurt , dan zij het zo
    je kunt niet ieder jaar kampioen worden , en als je na 34 wedstrijden boven aan staat ben je gewoon de terechte kampioen
    dan moet je het jaar erop zorgen dat je weer beter bent
    maar ik ben wel benieuwt volgend seizoen , tot nu toe vind ik nog niet dat PSV zich echt versterkt heeft
    van Ginkel was de motor op het middenveld , en daar hebben we nog niet echt een vervanger voor
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39743
    zondag 22 juli 2018 om 09:17
    Alsof media optreden belangrijk is voor een coach.
    Pak dan eerder Ten Hag aan...
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:58
    Ja ten hag is ook een clown maar die heeft soms nog wat te melden. Cocu is 5 jaar open deuren en inkoppertjes. Een ultieme grijze muis. Ben benieuwd hoelang hij het gaat volhouden in het hectische turkije
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:08
    ik ben het met je eens dat Cocu niet echt heel veel te melden heeft
    maar van ten Hag schiet ik toch echt gewoon keihard in de lach , en die neem ik tot nu toe ook niet serieus
    zijn ik heb wilde Younes laten invallen , als beloning voor zijn goede werk deze week , 1 minuut voor tijd en PSV is bang voor ons zijn echt gewoon hilarisch
    zeg dan gewoon niks , je zet jezelf gewoon voor lul
    ik denk overigens wel dat het een goede trainer is , al vraag ik me wel af of ie de druk bij Ajax aan kan
    maar we zullen het zien dit jaar
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    zondag 22 juli 2018 om 12:24
    Dit is een PSV-topic toch?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17490
    zondag 22 juli 2018 om 08:46
    Mark was een geweldige speler, in het NL elftal ook altijd van genoten.
    Hoop dat hij ook een mooie trainerscarriere tegemoet gaat.
    Vind ik leuk
    PRICE +25388
    zondag 22 juli 2018 om 09:38
    Van Bommel brengt nieuw voetbal bij psv met veel top talenten als 12,13 en 14e man. Het ziet er goed uit in Eindhoven.
    Garanties krijg je nooit geld natuurlijk ook voor Amsterdam en Rotterdam
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:50
    Voordeel van het samenspelen met van Bommel was wel dat als de aanvallers van de tegenpartij dan eens langs het middenveld kwamen, ze al geen onderbenen meer over hadden om een echte aanval op te zetten.
    Vind ik leuk
    fcfc +275
    zondag 22 juli 2018 om 08:50
    Die scherpe randjes zijn dikke prima voor deze fornitegeneratie.
    Vind ik leuk
    Snapje? +2699
    zondag 22 juli 2018 om 08:50
    Der untergang!
    Vind ik leuk
    plein19 +1399
    zondag 22 juli 2018 om 08:58
    Ik heb een bloedhekel aan Van Bommel. Maar verwacht meer van hem dan van Ten Hag
    Vind ik leuk
    Jackhalls +81
    zondag 22 juli 2018 om 09:05
    Ik vond van bommel toen die verder naar voren speelde bijna als cam het beste bij psv. Toen maakte die ook veel goals waaronder een hattrick in de arena
    Vind ik leuk
    Kuip +6271
    zondag 22 juli 2018 om 09:05
    Eindelijk een coach naar mijn hart. Wat Cocu gepresteerd heeft is in mijn ogen zeer mager. Hij heeft niets kunnen neerzetten. Slechts wat in de schoot geworpen kampioenschapjes.
    Van Bommel, met de sterke adviseur van Marwijk in z’n rug, gaat echt z’n stempel drukken met herkenbaar modern voetbal. Bovendien heeft PSV tot nu toe al heel goed ingekocht. Eindelijk is de balans in de achterhoede terug met twee echte linkspoten ( Angelino en Viergever). De voorhoede is meer dan uitstekend. Slechts het middenveld kan nog wel een versterking gebruiken, hoewel je met Hendrix, Pereiro, Luckassen, Mauro en Ramselaar voor Nederlandse begrippen al een eind op weg bent.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:51
    Van Bommel heeft bovendien als international destijds mogen "werken" met de grootste coachramp ooit, Marco Van Basten. Hij weet dus hoe het, op alle aspecten van het coachschap, per se niet moet. De ideale leerschool voor een toekomstig topcoach.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:47
    eerste jaar dat ie kampioen werd bij PSV werd PSV met overmacht kampioen
    tweede jaar stonden we bijna heel het jaar bovenaan , en werden we pas in April ingehaald door Ajax
    op de laatste speeldag viel het inderdaad niet tegen toen , maar Ajax was nooit als koploper de laatste speeldag ingegaan , als de scheidsrechter Ajax toen thuis tegen fc Utrecht, in de laatste minuut geen penalty had gegeven na een schwalbe
    vorig jaar stond PSV ook heel het jaar aan kop en werden ze 4 speelronde's voor het einde kampioen
    dus welk kampioenschap is dan in de schoot geworpen ???
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39743
    zondag 22 juli 2018 om 12:04
    Een andere manier om het elfde te zeggen: Ajax heeft zelf keer op keer gefaald.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:08
    ja alleen in het tweede jaar dat PSV kampioen werd misschien
    in het eerste seizoen en vorig jaar werd PSV gewoon met overmacht kampioen van Nederland een paar wedstrijden voor het einde
    we kunnen ook zeggen dat PSV gefaald heeft in de 4 jaar dat Ajax kampioen werd , ze kwamen niet boven de 80 punten toen volgens mij
    maar degene die kampioen word is gewoon de terechte kampioen
    je haalt tenslotte gewoon de meeste punten
    Vind ik leuk
    Kuip +6271
    zondag 22 juli 2018 om 12:23
    In de eredivisie gaat het altijd tussen Ajax of PSV ( een uitzondering daargelaten). Een van tweeen wordt kampioen. Dus bijzonder is die prestatie niet. Als je m’n schoonmoeder als trainer aanstelt wordt ze in ieder geval tweede. Ik kijk vooral naar de speelstijl en Europees voetbal. Daarin herken je de topcoach. Op beide onderdelen heeft Cocu gefaald.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:32
    PSV werd in een CL groep met Wolfsburg , united en CSKA gewoon 2e hoor
    en daarna door penalty's uitgeschakeld door de latere finalist atletico
    ook heeft Ajax een begroting die veel hoger is als die van PSV , dus als je dan 3 keer kampioen word in 5 jaar tijd heb je het gewoon goed gedaan
    maar blijf jij maar lekker Cocu de grond intrappen , ik heb 3 kampioenschappen geviert met hem in de laatste 5 jaar
    hoeveel heb jij er gevierd de afgelopen periode ???
    en op elke trainer is wel wat aan te merken , maar als trainer van een Nederlandse topclub telt maar 1 ding
    en dat is kampioen worden
    Vind ik leuk
    Kuip +6271
    zondag 22 juli 2018 om 12:48
    Ik vier nooit kampioenschappen omdat het mij geen bal uitmaakte wie er kampioen wordt. Ik kijk naar de speelstijl en hoe er in een echte competitie (Europa League of Champioens League) gepresteerd wordt. Daardoor kan ik mensen objectief beoordelen. Onze competitie behoort tot de zwaksten in Europa op dit moment. En aangezien er maar twee clubs zijn die, gezien de budgetten, kampioen kunnen worden , zegt dat niks.
    Vind ik leuk
    zwollie +6889
    zondag 22 juli 2018 om 09:07
    Onze joepie de poepie heeft ook een mening.
    Vind ik leuk
    Freddy.R +18
    zondag 22 juli 2018 om 09:09
    Denk dat hij het wel in zich heeft om een goede trainer te worden , heeft echt alles meegemaakt op top niveau , en kan met moeilijke vragen terecht bij zijn schoonvader .
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1527
    zondag 22 juli 2018 om 09:12
    Het PSV onder Cocu was nog saaier dan Ajax onder de Boer en helaas ook met een aantal landstitels
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:38
    Verschil met de Boer, Cocu en Bommel is dat de Boer het alleen moest doen. Cokukeleku was de hulp van de grote Hiddink nodig en Bommel van zijn schoonvader
    Vind ik leuk
    JoeyC +1288
    zondag 22 juli 2018 om 14:37
    De Boer had geen assistenten naast hem zitten op de bank? Nu is blijkbaar niets te gek bij Ajax met die incapabele directeur aan het roer, maar betalen ze echt mensen om alleen maar voor de show, langs de hoofdtrainer te gaan zitten?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:26
    Nee Cocu had idd geen assistenten... Moet ik ze noemen?... Ze redden het niet, toen sprong Hiddink bij.

    Van Bommel moet nu toch ervaring hebben? Bij PSV in de jeugd , Australië en daar bij Arabieren
    Vind ik leuk
    Blitsbal +259
    zondag 22 juli 2018 om 09:20
    Klopt toen werd van bommel vervolgd door de media
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:23
    Ik vind hem de logische vervanger van Cocu. Wel ben ik benieuwd hoe hij het gaat doen. De spelers zullen iig veel respect hebben voor de persoon van Bommel.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8193
    zondag 22 juli 2018 om 09:25
    Een prima Trainer, maar moet zijn schoonvader nu definitief niet meer betrekken bij zijn carriere.
    Gewoon 100% verantwoordelijkheid nemen en wat hij thuis op de bank bespreekt met wie dan ook gaat niemand wat aan,
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:40
    Juust
    Vind ik leuk
    bergerac +21
    zondag 22 juli 2018 om 09:52
    Schreuder leeft nog steeds teveel in het verleden; nederland is geen topland meer en dat vergeet hij steeds. Voor aankomende trainers is dit een ideale competitie want ze denken allemaal dat ze het voetbal hebben uitgevonden, zie naar Ten Hag bij Ajax vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Zazu +87
    zondag 22 juli 2018 om 09:55
    Van bommel moet begrijpen dat je straks geen 3 wedstrijden in de week.. De tegenstander kan vastzetten,opjagen,druk zetten want dan gaat het mis. Je zal ook het spel onder cocu moeten beheersen en bij lastige uitwedstrijden, terugzakken en toeslaan zodat je energie bespaart. Ben benieuwd of Mark al zo ver is, maar denk dat psv heel sterk de competitie gaat beginnen en een terugslag gast krijgen, maar dat denk ik bij ajax ook, want ten hag denkt ookt het wiel opnieuw uitgevonden te hebben.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    zondag 22 juli 2018 om 10:31
    Van PSV mag je toch meer verwachten dan Cocu liet zien. Het mag toch wel allemaal iets frivoler.
    Vind ik leuk
    stratumseind +146828
    zondag 22 juli 2018 om 10:17
    bommeltje voor de komende 4 jaar carte blanche geven en alles komt goed

    Perfecte opvolger van cocu.De komende 3-4 jaar Van The Man klaar stomen en we zitten voor de eerste 8-10 jaar gebakken.

    Heerlijk clubke ons psv
    Vind ik leuk
    alaaf +463
    zondag 22 juli 2018 om 10:26
    Wie is Joep Schreuder, kan nooit iemand met verstand van voetbal zijn??
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 10:27]
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    zondag 22 juli 2018 om 10:28
    Ik zou als PSV supporter toch blij zijn dat er een nieuwe trainer is gekomen. Cocu heeft het na behoren gedaan echter het spel was vaak ook niet om aan te gluren. Hopelijk komt er door van Bommel weer meer allure in het spel van PSV
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 10:28]
    Vind ik leuk
    myrthewit +1486
    zondag 22 juli 2018 om 10:29
    Wat een flauwekul!
    De redenen dat PSV toen de titel niet won waren er 4:
    -vervelende spelers in de selectie waardoor er onderling veel probelemen waren
    -slechte keeper
    - van Bommel die te veel loopwerk voor zijn positie moest doen en dat niet meer kon
    -Dick Advocaat die flink grillig kan zijn; viel dat seizoen nog wel mee, maar maakte te vroeg bekend dat hij er mee stopte.

    Maar de grootste reden ervoor was toch dat Ajax beter was....
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    zondag 22 juli 2018 om 11:37
    Dat zijn dus vijf redenen volgens jou.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:32
    Ach we zullen wel zien hoe het gaat, komend seizoen. Supporters van Feyenoord, PSV en Ons Aller Ajax denken bijna allemaal dat hun ploeg kampioen gaat worden. Ik doe geen voorspellingen want ik denk zelf dat het Nederlandse voetbal nog verder af gaat glijden. PSV en Ajax zie ik beiden niet in de CL terecht komen. Veel clubs zullen de bus parkeren in het eigen strafschop gebied, bang om tegen een nederlaag aan te lopen. Dat maakt het allemaal niet leuker. Ik heb m'n Fox abonnement maar vast opgezegd. Ga niet meer betalen om me wekelijks 2 uur kapot te ergeren.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    Smash +2940
    zondag 22 juli 2018 om 13:11
    Als je menig keer ten onrechte kaarten krijgt, dan wordt het lastig. Dit gold ook voor Strootman. Beide hebben toen meerdere keren kaarten gekregen, die invloed hebben gehad. Verder slaat dit stukje helemaal nergens op. Spelen in overdrive. Schreuder overdrived!
    Vind ik leuk
    8mei2016 +72
    zondag 22 juli 2018 om 13:16
    Heb er wel vertrouwen in!!
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    zondag 22 juli 2018 om 14:31
    Hij gaat niet slagen. Dat is toch geen trainer!
    Vind ik leuk
    JoeyC +1288
    zondag 22 juli 2018 om 14:31
    Van Bommel werd toen wel gezocht door de scheidsrechters. Van de eerste 5 gele kaarten waren er 4 onterecht of erg makkelijk gegeven.
    PSV had toen wel erg goede spelers, maar het lukte Advocaat niet om er een goed team van te maken. Een beetje zoals Ajax nu met Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    zondag 22 juli 2018 om 14:33
    Hij heeft grotendeels wel gelijk Schreuder. Hij was een irritante, maar wel zeer briljante voetballer. Maar zoals Schreuder zegt, je kunt ook iets te enthousiast zijn. Daar ben ik wel bang voor. We zullen het gaan zien.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:24
    Kampioenschap tusse ajax psv ligt er aan wat feyenoord nog haalt of doet of kwijt raakt anders klassieke top 3 voor de titwl
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 05:32
    Misschien dat Vitesse na 2 wedstrijden boven PSV staat. Overigens denk ik niet dat die Rus na dit seizoen nog bij Vitesse is. Ze kunnen hem niet betalen. Heel NL heeft trouwens mooie vrouwen. Dus ook in Brabant of Friesland.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Schreuder: 'PSV speelde met Van Bommel in de 'overdrive'. Kostte ze de titel'