Nederlander krijgt 'niet te weigeren' aanbod en schrijft geschiedenis in Astana

    Nederlander krijgt 'niet te weigeren' aanbod en schrijft geschiedenis in Astana

    Gepubliceerd: zondag 22 juli 2018 om 09:20zo 22-07-2018 om 09:20

    Rangelo Janga heeft in Kazachstan voor een fraaie primeur gezorgd. De 26-jarige oud-spits van onder meer Willem II, Excelsior en FC Dordtrecht is de eerste Nederlander ooit die onder contract staat bij FC Astana.

    "Daar kwam ik gisteren ook achter" vertelt Janga aan de clubsite van Astana. De spits hecht echter niet veel waarde aan dit historische gegeven. "Zo is het leven. Ik wil graag voetballen en van het spelletje genieten en niet nadenken over waar ik vandaan kom."

    Het is voor Janga zijn tweede transfer in korte tijd: in januari verruilde hij het Slowaakse AS Trencin voor AA Gent. Nadat hij een 'niet te weigeren' aanbieding' kreeg vanuit Kazachstan, keerde Janga De Buffalo's echter alweer de rug toe. "Ik ben de voorbereiding op het nieuwe seizoen bij Gent begonnen. Maar toen ik de aanbieding van Astana ontving, hoefde ik niet lang meer na te denken. De gesprekken begonnen drie weken geleden en nu ben ik hier."

    Plaats een reactie

    Splintair +2004
    zondag 22 juli 2018 om 09:23
    Hoe is de betaal-discipline in kazachstan? Je hoort nog wel eens van die verhalen van spelers die naar het oosten trekken, en dan maandan lang geen salaris krijgen
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4019
    zondag 22 juli 2018 om 09:29
    Ik dacht dat Kazachstan een redelijk rijk land was. Behoorlijk wat olie en gas in de bodem daar.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    zondag 22 juli 2018 om 14:39
    Bevolking heeft echter niets. Alleen de elite is superrrijk
    Vind ik leuk
    derechter +70
    zondag 22 juli 2018 om 12:18
    Beter dan bij ADO
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6287
    zondag 22 juli 2018 om 09:29
    Mooie stap voor hem. Alleen blijft Kairat Almaty de mooiste club van Kazachstan.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:01
    Daar speelt russische legende arshavin toch ?
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6287
    zondag 22 juli 2018 om 12:49
    Ja, klopt.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3540
    zondag 22 juli 2018 om 09:29
    Kazakstan. Kan ie lekker op de steppe gaan voetballen...
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7871
    zondag 22 juli 2018 om 09:52
    Ik denk dat je de toendra bedoelt
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3540
    zondag 22 juli 2018 om 09:54
    Daar speelt ie zijn uitwedstrijden... ;-)
    Vind ik leuk
    Romario9 +12057
    zondag 22 juli 2018 om 09:30
    Zeg VP, ik heb jullie de afgelopen dagen 2x via het “tip de redactie”-formulier op nieuws gewezen en er is nog steeds niets mee gedaan. What’s up with that?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:36
    Ging zeker niet over Ajax? :p
    Vind ik leuk
    Romario9 +12057
    zondag 22 juli 2018 om 09:48
    Haha dat klopt, maar de redactie hoeft ook niet gewezen te worden op Ajax nieuws, want daar zitten ze bovenop. (Was ook geen PSV nieuws overigens).
    Vind ik leuk
    Excelsior +1336
    zondag 22 juli 2018 om 10:36
    Wat was het dan?
    Vind ik leuk
    Romario9 +12057
    zondag 22 juli 2018 om 11:49
    Rini Coolen is benoemd tot nieuwe hoofdtrainer van Rosenborg. Toch een topclub in Noorwegen. Leek me wel nieuwswaardig.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15976
    zondag 22 juli 2018 om 13:36
    Interim toch maar?
    Vind ik leuk
    Romario9 +12057
    zondag 22 juli 2018 om 15:29
    Desalniettemin
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3540
    zondag 22 juli 2018 om 09:32
    Ik heb net effe "Kazakhstan girls" ingetikt op Google. Tjongejonge, zou dat het zijn waarom ie daar een contract heeft getekend...
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    zondag 22 juli 2018 om 14:39
    Meiden daar gaan niet zo snel met een blaka
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:33
    Kazachstan ken hij lekker 4-4-2 spelen samen met borat in de spits.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3540
    zondag 22 juli 2018 om 09:34
    Jij hebt er kaas van gegeten. Dat is wel duidelijk...
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:38
    Ik volg de Kazachstan's competitie heel graag.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3540
    zondag 22 juli 2018 om 09:41
    Da's inderdaad duidelijk...
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:45
    AZ zal ons binnenkort meer kunnen vertellen, was vorig seizoen de revelatie met mooi en goed voetbal dus die moeten een "makkie" in Kazachstan hebben, toch?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:46
    Dat komt wel goed. 😁
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:13
    Top transfer
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    zondag 22 juli 2018 om 11:25
    Ook zo'n FK Astana, uit Kazachstan of all places, zou makkelijk om Europees voetbal meedoen hier in dit dramatische voetballand...als je naar het trieste niveau kijkt van de subtop hier...wordt weer een groot feest in de play offs van de Europa League..
    Vind ik leuk
    Rodajc +15976
    zondag 22 juli 2018 om 13:37
    Astana heeft best een goede ploeg hoor, niks mis mee. Niveautje Heerenveen is het wel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws