'Lijnders maakt veel indruk bij Liverpool-terugkeer en krijgt extra taken'

    'Lijnders maakt veel indruk bij Liverpool-terugkeer en krijgt extra taken'

    Gepubliceerd: zondag 22 juli 2018 om 14:54zo 22-07-2018 om 14:54

    Bij Liverpool heeft men zeker nog geen spijt van de terugkeer van Pepijn Lijnders. In tegendeel:The Liverpool Echo schrijft dat de Nederlandse trainer een belangrijkere functie binnen de staf van Jurgen Klopp krijgt. 

    Begin dit jaar vertrok Lijnders bij Liverpool om aan de slag te gaan als hoofdtrainer van NEC. Met de Nijmegenaren wist hij niet te promoveren en dat leidde tot zijn ontslag. Niet lang daarna keerde hij terug bij Liverpool, in een nog ongetitelde functie. In de eerste weken na de terugkeer van Lijnders is zijn invloed direct duidelijk, aldus The Liverpool Echo

    In de voorbereiding op het nieuwe seizoen heeft Lijnders te taken overgenomen van Zeljko Buvac. De assistent van Klopp is al sinds april afwezig om privéredenen en de verwachting is dat hij niet meer terugkeert. De overgenomen taken geven Lijnders nog meer verantwoordelijkheid binnen de Liverpool-staf. 

    'Lijnders is populair binnen de spelersgroep en heeft veel respect afgedwongen', schrijft het lokale medium zondag. De stormachtige ontwikkeling van Liverpool-talent Ben Woodburn (18) wordt grotendeels op conto van Lijnders geschreven. "Pep is zo enthousiast en zijn voetbalkennis is fenomenaal", zegt Woodburn over Lijnders. "Hij was voor mij de link tussen de jeugdopleiding en het eerste elftal. Hij heeft me enorm geholpen."

    Plaats een reactie

    zondag 22 juli 2018 om 14:57
    Hopelijk zit hij daar op zijn plek. Voor de camera kwam hij absoluut niet over. Maar blijkbaar op het trainingsveld heel goed.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19187
    zondag 22 juli 2018 om 14:59
    Op het trainingsveld van NEC niet echt.. ;-)
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    zondag 22 juli 2018 om 15:01
    Nec had ook niet echt een goede selectie, nu ook niet. Trainers kunnen niet meteen wonderen verrichten he..
    Vind ik leuk
    poklane +5220
    zondag 22 juli 2018 om 15:14
    Dat veranderd niks aan het feit dat Lijnders een gigantische wanprestatie heeft neergezet bij NEC. Onder Adrie Bogers pakte NEC in 18 wedstrijden 40 punten, onder Lijnders pakten ze er 34 in 20 wedstrijden. 2 wedstrijden meer, 6 punten minder, dan doe je iets flink fout.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1568
    zondag 22 juli 2018 om 15:56
    Hoe kan je daar Lijnders voor aankijken? Ik vindt dat hij het goed heeft gedaan daar, alleen niet goed genoeg. Ik snap dat je puur op punten kijkt want daar gaat het om. Maar Bogers heeft natuurlijk hele voorbereiding gehad plus oefenwedstrijden. Daarin tegen moest Lijnders dus de spelers heel snel eigen visie geven zonder oefenwedstrijden of enige voorbereiding! Als je iemand zou moeten aankijken waarom Nijmegen niet kampioen is geworden is het bestuur erachter. Want waarom zou je een trainer ontslaan die 1ste staat en ook nog genoeg punten haalde?
    Vind ik leuk
    poklane +5220
    zondag 22 juli 2018 om 16:40
    Lijnders had de lijn van Bogers gewoon moeten doortrekken. Directe promotie afdwingen en dan werken naar een Eredivisie seizoen.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1568
    zondag 22 juli 2018 om 16:47
    De lijn doortrekken zit wel in zijn naam ... even zonder gein. Ja tuurlijk maar dat gaat ten eerste niet zo makkelijk als je zegt. Het gaat niet altijd zo als het bij vitesse gaat, waar Sturing meteen 7-0 wint en de play offs dik verdient wint vervolgens!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13823
    zondag 22 juli 2018 om 20:23
    Als hij die lijn had moeten(!) doortrekken, had Bogers niet hoeven vertrekken.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:59
    Er moet ook chemie zijn tussen spelers en staf en je hebt bovendien ook nog te maken met het feit dat een goede assistent niet altijd een goede hoofdtrainer is. Jan Wouters is daar bijvoorbeeld een goed voorbeeld van. Erwin Koeman heb ik ook altijd een betere assistent gevonden dan hoofdtrainer.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    zondag 22 juli 2018 om 16:33
    Amen
    Vind ik leuk
    Drobtine +2546
    zondag 22 juli 2018 om 21:26
    Die spelers die spelen niet voor niets bij nec waren niet slim genoeg om de kwaliteit van Lijnders te begrijpen Als je bij Porto en Liverpool succesvol bent ben je tegoed voor een keuken kampioen divisie clubje
    Vind ik leuk
    poklane +5220
    zondag 22 juli 2018 om 21:29
    Hij is succesvol als assistent, dat iemand als assistent goed functioneert wilt nog niet zeggen dat diegene het ook als hoofdcoach goed doet. En een echt goede coach past zich aan aan het niveau en de kwaliteiten van zijn spelers, dat het niveau bij NEC vele malen lager ligt als bij Porto en Liverpool is een kut smoes.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 21:30]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 22:17
    Terecht punt, niet iedere analytisch en tactisch supersterke trainer is ook een goede hoofdcoach. Boekhouders zijn over het algemeen niet de beste verkopers maar voor een succesvol bedrijf heb je beiden nodig.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:16
    Ik ben iedergeval blij dat hij weg is met Jack de gier is er meer rust bij de club.
    Vind ik leuk
    Broekie +543
    zondag 22 juli 2018 om 15:22
    Competitie moet nog beginnen. Paar nederlagen en supporters gaan morren...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19187
    zondag 22 juli 2018 om 15:26
    Ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie, NEC hoort niet in de KKD vind ik.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1663
    zondag 22 juli 2018 om 19:09
    Nek hoort daar wel!!!
    Sparta Roda en Twente horen er niet.
    Zitten nog geen 7000 man, moet je nagaan als ze middenmoot KKD spelen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19187
    zondag 22 juli 2018 om 19:26
    Dat Nek zegt, zegt voor mij al genoeg..
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:29
    Hoofdtrainer is toch heel anders dan assistent.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19187
    zondag 22 juli 2018 om 15:38
    Ja dat blijkt wel..
    Vind ik leuk
    Drobtine +2546
    zondag 22 juli 2018 om 21:22
    Daar komt geen enkele trainer tot zijn recht
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19187
    zondag 22 juli 2018 om 21:28
    Waar niet?
    Vind ik leuk
    Gerro +7375
    zondag 22 juli 2018 om 22:27
    Daar had zelfs die andere Pep niks van gemaakt heeft te maken met kwaliteit en zo.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    zondag 22 juli 2018 om 14:57
    Typisch voorbeeld van een geboren assistent trainer. Het is niet het type persoon voor het hoofdtrainerschap maar dat geeft ook niks. Goede assistenten zijn goud waard.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:01
    op zich ben ik het helemaal met je eens
    maar als het je lukt om met het NEC van vorig seizoen niet te promoveren , terwijl je bij de overname riant aan kop stond , dan begin ik toch wel te twijfelen aan je voetbalkennis
    Vind ik leuk
    NvC +5280
    zondag 22 juli 2018 om 15:12
    Toen Lijnders werd aangesteld stond Fortuna aankop, NEC stond er net achter.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:14
    ok dan had ik het verkeerd , ik dacht dat Nec bovenaan stond
    maar het blijft een feit dat NEC onder lijnders heel veel punten heeft verloren , waardoor ze niet gepromoveert zijn toch ?
    Vind ik leuk
    NvC +5280
    zondag 22 juli 2018 om 17:26
    Ja klopt. NEC stond 1 punt achtrr Fortuna op 2 januari toen Lijnders werd aangesteld. Ze hadden wel een wedstrijd minder gespeeld.
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    zondag 22 juli 2018 om 16:56
    Nee dat klopt niet..nec stond 5 punten voor.
    Vind ik leuk
    NvC +5280
    zondag 22 juli 2018 om 17:25
    Nee NEC stond 1 punt achter Fortuna met een wedstrijd minder toen Lijnders werd aangesteld. Als je Google Fortuna Winterkampioen jupiler league zie je artikels daarover. Dan had NEC op 2 januari (aanstelling Lijnders) nooit 5 punten los kunnen staan.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19187
    zondag 22 juli 2018 om 14:58
    Pepijn Lijnders, top of tob trainer in wording?
    Vind ik leuk
    Sil95 +11337
    zondag 22 juli 2018 om 15:02
    Mooi dat hij bij een topclub als Liverpool op zijn plek zit en men zijn inbreng/aandeel op prijs stelt en men hem apprecieert.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:05
    Mooi voor die man. Weer doen waar die goed in is.
    Vind ik leuk
    Futre +3116
    zondag 22 juli 2018 om 15:06
    Ik vind eerder dat dit blijk geeft van het amateurisme binnen Liverpool dan aan de zogenaamde kwaliteiten van Lijnders. We hebben deze nar allemaal meerdere malen zien schutteren. Of we zijn allemaal gek en alleen Liverpool ziet het correct.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    zondag 22 juli 2018 om 16:15
    Maar hij heeft bij Liverpool ook niet de verantwoordelijkheden als hoofdcoach.Dat maakt toch wel een heel groot verschil.Hij kan ik de luwte z'n dingetje doen.
    Vind ik leuk
    Futre +3116
    zondag 22 juli 2018 om 21:20
    Ik walg van zijn dingetje 😉
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    zondag 22 juli 2018 om 21:48
    Haha, ja dat kan. Ik ken het wat je bedoeld.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27538
    zondag 22 juli 2018 om 15:09
    Liverpool is hem tijdens zijn periode in Nijmegen duidelijk uit het oog verloren!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    zondag 22 juli 2018 om 16:13
    Klopp werkt al een tijdje met 'm. Die weet precies wat hij aan hem heeft.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 16:13]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27538
    zondag 22 juli 2018 om 16:14
    Schijnbaar
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:10
    Wordt een toekomstige supertrainer.. Pep 'guardiola'lijnders :)
    Vind ik leuk
    Jackhalls +217
    zondag 22 juli 2018 om 15:27
    Het schijnt dathij ook videoref is op de training !!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34309
    zondag 22 juli 2018 om 15:38
    Vaag.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    zondag 22 juli 2018 om 16:12
    Zal die het expres hebben gedaan bij NEC, zal je bijna denken. Klopp is echt lyrisch en dat is geen koekenbakker.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 17:39
    Hier zit je als NEC supporter toch niet op te wachten. Blijft een apart verhaal.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1663
    zondag 22 juli 2018 om 19:06
    Zo zie je maar, lag gewoon aan de hele hele hele matige selectie van NEK.
    Kerel heeft er natuurlijk verstand van alleen nitwits van NEK snappen er geen reet van, middelmaat en dan zeg ik het nog netjes.

    Moet je nagaan, huidige selectie is nog slechter.....

    Vind ik leuk
    Blindsy +13823
    zondag 22 juli 2018 om 20:05
    Ik wilde eigenlijk zeggen: dan had het nut om op te stappen, hij is er toch beter op geworden.
    Maarre, VP, de trainer van Liverpool heet Jürgen, niet Pep.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 20:22
    Ehhhh 3 of 2 ehhhhh1 nee toch 2🙈 zelden zo’n koekebakker gezien
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws