IJslander werd uitgelachen op Nederlandse tv: Karma bites you in the arse

    IJslander werd uitgelachen op Nederlandse tv: "Karma bites you in the arse"

    zondag 22 juli 2018 om 18:18

    Toen Gretar Steinsson een paar jaar geleden op de Nederlandse televisie verkondigde dat het nationale elftal van IJsland eraan zat te komen, werd de voormalig rechtsback van AZ uitgelachen. Daarom vindt Steinsson - anno 2018 technisch directeur van Fleetwood Town - het extra mooi dat zijn vaderland op zowel het EK 2018 als het WK 2018 van de partij was. Zelfs ontbrak-ie helaas. 

    "Vlak voor de play-offs voor het EK van 2012 kreeg ik een blessure en moest ik ermee stoppen. Ik speelde voor IJsland in de jaren dat het nationale voetbal in ontwikkeling was", blikt hij terug met VICE Sports

    "In die jaren ben ik trouwens nog een keer uitgelachen in een Nederlands televisieprogramma. Nederland zat in dezelfde kwalificatiegroep als IJsland en ik zei dat IJsland wel een kans maakte. Niet veel later stonden wij op het EK en WK, en jullie niet", vervolgt Steinsson. 

    "Karma bites you in the arse, zeggen ze hier in Engeland dan. Als ik denk aan de val van Oranje, denk ik aan die arrogantie, toen ik werd uitgelachen op de Nederlandse televisie."

    Plaats een reactie

    zondag 22 juli 2018 om 18:22
    Ja veel Nederlands doen erg kleinerend over andere landen. Karma is a bitch indeed. Vooral de ginger clown rooiehaagenees.

    Heb ook veel respect voor Ijsland. Zo Klein, maar wel zo veel talent
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 18:23]
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 18:25
    En zo veel meer mentaliteit dan Oranje
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12827
    zondag 22 juli 2018 om 18:34
    Meer talent dan Nederland denk ik niet, maar van de mentaliteit en het doorzettingsvermogen kunnen onze internationals nog wat leren!
    Vind ik leuk
    Obl93 +2016
    zondag 22 juli 2018 om 18:35
    Talent valt best mee, ijzeren discipline is wel aanwezig, dat zou Nederland moeten hebben.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12795
    zondag 22 juli 2018 om 19:32
    En andersom doe je heel arrogant over Polen, zeker qua voetbal. Na het afgelopen WK mag jij dus wel een toontje lager zingen.
    Vind ik leuk
    Martinnat +589
    zondag 22 juli 2018 om 18:22
    En gelijk heeft die
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 18:22
    In 2013 ook heel dichtbij het WK bijna Kroatië uitgeschakeld in de playoffs.
    Heerlijk dat het in 2016 en 2018 wel lukte. Die 3-0 op Nederland was goud
    Vind ik leuk
    tannat +9540
    zondag 22 juli 2018 om 18:22
    Dezelfde reden dat Ajax hier wordt uitgelachen
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:24
    Ik lees hier steeds hoe de platte kar alweer kan worden klaar gezet, hypocriete Brabander
    Vind ik leuk
    pietprecies +3251
    zondag 22 juli 2018 om 18:28
    De zelfde reden dat wij Ajacieden zo moeten lachen om wannabe Ajacieden zoals jij, kan haast niet anders aangezien je in staat bent om in topics die niks met Ajax dan wel PSV te maken hebben over Ajax begint, of heeft je mama je Ajax dekbed te heet gewassen?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19457
    zondag 22 juli 2018 om 18:23
    Leuk verhaal. Lekker kort...
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 18:25
    Geïrriteerd ofzo?? Hij zegt niks raars
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19457
    zondag 22 juli 2018 om 20:04
    Nee, het hele NL elftal heeft mijn interesse niet. Wist niet eens meer wie dit was. Sterke comeback van hem.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 21:25
    Ah oke dan zeg ik niks meer foute aanname mijn excuses
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19457
    zondag 22 juli 2018 om 21:43
    Nergens voor nodig hoor Timmio ;-)
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 22:00
    Ik dacht ik zeg even netjes sorry :P


    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19457
    zondag 22 juli 2018 om 22:15
    ;-)
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 22:17
    En nu we dit hebben gehad is het reclametijd.
    Ditmaal in de aanbieding. Irak, want in januari is de Azië cup er weer. :)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19457
    zondag 22 juli 2018 om 22:51
    Ik ga eerst eens checken welke landen er allemaal meedoen
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 23:29
    De Aziatische landen?

    Alle belangrijke doen altijd mee... Verder gun ik je geen keuze. Irak of niks! :P
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19457
    maandag 23 juli 2018 om 05:55
    Thailand. :-)
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    maandag 23 juli 2018 om 12:35
    Nee! :)
    Vind ik leuk
    pos +8265
    zondag 22 juli 2018 om 18:28
    Retteketetteketet AZ.

    En gelijk heeft hij. Arrogantie moet je niet willen uitstralen. Daarom paste hij ook zo goed bij AZ en was daarom zo populair.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:30
    Het EK2018 VP???
    “Zelfs ontbrak ie helaas”?? Lekkere spelling!
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 18:31]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:34
    Valt ons meteen op bij lezen, VP niet. Doen wij toch iets goed.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12827
    zondag 22 juli 2018 om 18:31
    EK 2018 3n WK 2018?
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 18:37
    Vergeef het ze. VP is voor Nederland die kunnen nooit weten wat zo iets is ::)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12827
    zondag 22 juli 2018 om 18:38
    Vergeven! :-)
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 18:42
    Ontopic though. Dit interview geeft perfect weer wat er mis is met Nederlands.
    Het publiek zit gevuld met eventjunkies en de echthe supporters arrogant als de pest.
    Op het veld echter is er al sinds Hiddink geen karakter in de ploeg. Zeg altijd al ik ga Nederland pas volgen als het team weer wat karakter krijgt. Met Koemen heb ik goede hoop maar voorlopig geen Oranje nog het moet eerst getoond worden.



    Als iemand me nu uit gaat maken voor successupporter. Neen. Ik volg IJsland (sinds 2013), Denemarken (2010) en Irak (2015).
    Zou ik niet doen als ik succes eis
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12827
    zondag 22 juli 2018 om 18:46
    Successupporter!

    Maar je hebt gelijk, het lijkt of de echt wil om te winnen al een paar jaar pleite is bij Oranje.
    Ik blijf desondanks positief en hopen op betere tijden.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 18:48
    Die tijden zijn sowieso leuk want dan is er overal feeststemming in Nederland. Prachtig, maar zoals ik al zei, ik ga er niet achter staan tot de mentaliteit er weer is. Die is er wel heel aanwezig bij IJsland (Dat in 2013 inderdaad nog uitgelachen werd haha verloren vaak van teams ala cyprus )
    Vind ik leuk
    polletjuh +63
    zondag 22 juli 2018 om 18:32
    Onderschat nooit je tegenstander
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6516
    zondag 22 juli 2018 om 18:37
    Is niet zo erg maar het gaat veel vaker voorkomen dat Oranje thuis zit en IJsland er gewoon bij is.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 18:44
    Zeker weten, maar ze uitlachen als ze hoop hebben is gewoon zielig gedrag en die 3-0 en latere plaatsing is dan heerlijke karma. Gretor heeft gewooon ook een punt, hij zegt nergens dat IJsland hoger niveau is dan Nederland
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 19:36
    Haha...IJsland heeft 1x een goede lichting en hoor eens hoe arrogant er wordt gesproken. De generatie voetballers die er nu voor Ijslsmd aankomen is Keuken-Kampioen niveau
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    zondag 22 juli 2018 om 18:51
    Dat is KARMA........arrogantie wordt een keer afgestraft!
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    zondag 22 juli 2018 om 18:53
    En wie ben jij ? Nooit van gehoord
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    zondag 22 juli 2018 om 18:54
    Even los van het sneue Oranje-gehos, en het 'mijn club is mooier dan de jouwe' (wat in elk land hetzelfde is) zie ik ons niet echt als n'n enorm arrogant volkje richting mindere voetballanden. Of kijk ik er met een roze bril naar?
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 19:10
    Beetje van beiden waarschijnlijk. Zo erg als de Fransen wordt het nooit maar denk jij dat een land als Duitsland je uit zou lachen op nationale TV?
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    zondag 22 juli 2018 om 20:25
    Nee. Ik vind Duitsland geen uitlacherig volk..
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 21:25
    En dat is dus precies waarom Nederland, niet een extreem kutvolk, gezien kan worden als arrogante klootzakken (in de randstad ook zeker goed te vinden ;))
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    maandag 23 juli 2018 om 08:55
    Overigens kregen wij het via media zoals Bild ook goed ingewreven dat we wieder nicht dabei waren. Dus helemaal klopt mijn uitspraak niet..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:32
    Ja maar dat is natuurlijk een vertraagde reactie op eerdere jaren, en die oorspronkelijke reactie was dan weer een vertraagde reactie op nog langer terug....
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    maandag 23 juli 2018 om 10:21
    Jawohl. Denk dat die Duitsers het op een gegeven moment wel zat waren om die Hollandse haat, zo lang na WWII nog te moeten ervaren. Dan is het wel leuk om een sneertje uit te delen. Overigens is Bild natuurlijk erg populistisch.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:10
    Heel erg inderdaad. In Duitsland had je vroeger een gezegde: twee lijken spraken met elkaar, Bulderende was erbij.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    maandag 23 juli 2018 om 12:36
    Ja maar dat is achteraf. Vooraf iemand uitlachen om iets wat later uitkomt is een stuk pijnlijker ...
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 00:29
    Duitsers lachen nooit. Die houden niet van grapjes.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    maandag 23 juli 2018 om 08:53
    Precies, dát.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 22:12
    Nee, inderdaad. Over het algemeen nemen we het eerder op voor de underdogs, zoals de Rode Duivels ;-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    maandag 23 juli 2018 om 09:16
    Over arrogantie gesproken. Reeds voor het WK besloten niet meer voor België te zijn, puur vanwege de soms erg arrogante Calimero-houding maar Nederland. En nog slechte verliezers ook, met mazzel van Brazilië gewonnen, daarna op taktiek door Frankrijk verslagen en ineens waren ze genaaid, speelde de tegenstander gemeen, etc.
    Nee, België is geen underdog meer, maar gedraagt zich als 'n stel Ajacieden 😜.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:34
    Je bedoelt de 'net-niet' resultaten? ;-0
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    maandag 23 juli 2018 om 10:25
    Nee, bij verlies alles en iedereen de schuld geven. Het gras was 1mm te lang voor het Godenzonenvoetbal, de scheidsrechter was niet goed, het spelprogramma is te zwaar, De Graafschap moet degraderen, etc etc.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:56
    EK 2018? EK beachvolleybal ofzo?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 19:18
    Toevallig heeft IJsland voor hun doen een goede lichting en dan meteen een arrogante houding aannemen. Zijn woeste werkers en niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1193
    zondag 22 juli 2018 om 19:37
    Kk ijsland
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26750
    zondag 22 juli 2018 om 19:40
    Gretar wie?
    Matige back.

    Next.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 22 juli 2018 om 21:19
    En toch heeft hij gelijk. Leukste is nog dat hij niet achteraff lult. Hij zei het al vooraf en werd kei hard uitgelacheen. Die mensen verdieennen het gelijk te trekken en dat zijn mentaal vaak de sterksten.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26750
    zondag 22 juli 2018 om 21:37
    Jep helaas wel.
    Vind ik leuk
    Mari +6590
    zondag 22 juli 2018 om 19:44
    Stuur haar maar een keer langs zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    lemon9 +763
    zondag 22 juli 2018 om 19:46
    Heb ik nie gezien on tellie
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 21:51
    Wij Nederlanders zijn de beste ter wereld.

    In ...

    Vast wel ergens in.
    Vind ik leuk
    Arvin +2427
    maandag 23 juli 2018 om 00:49
    Het poldermodel! :')
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 00:53
    Van alles een beetje niks. Zoals korfbal en kaatsen ... zeg maar.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 00:59
    Derksn
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:37
    Zit in de genen van ons volk. Vernederen en lachwekkend doen naar anderen en als anderen hetzelfde doend an heet het arrogant.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    IJslander werd uitgelachen op Nederlandse tv: "Karma bites you in the arse"