'AZ dingt nog naar handtekening Eredivisie-spits; onderhandelingen in impasse'

'AZ dingt nog naar handtekening Eredivisie-spits; onderhandelingen in impasse'

Gepubliceerd: maandag 23 juli 2018 om 06:54ma 23-07-2018 om 06:54

Björn Johnsen staat nog altijd op het verlanglijstje van AZ, maar de onderhandelingen met ADO Den Haag verkeren in een impasse. Dat meldt het Algemeen Dagblad maandag.

Jöhnsen is de beoogde opvolger van Wout Weghorst, die deze zomer voor tien miljoen euro naar VfL Wolfsburg vertrok. De Alkmaarders beschikken momenteel over Myron Boadu en Fred Friday. Het jeugdexponent maakt een aardige indruk in de voorbereiding, terwijl de al bijna afgeschreven Nigeriaan plots ook begint te scoren.

Het vertrek van Alireza Jahanbakhsh denkt AZ op te kunnen vangen met Dorin Rotariu. De 22-jarige Roemeen wordt gehuurd van Club Brugge. Op de positie van rechtsbuiten beschikt de club verder nog over talent Calvin Stengs, die het afgelopen seizoen grotendeels miste wegens een kruisbandblessure.

Jahanbakhsh staat voor een toptransfer naar de Premier League, zo werd afgelopen weekend duidelijk. Brighton & Hove Albion betaalt bijna 25 miljoen euro voor de Iraniër. Daarmee verbreekt hij het transferrecord bij AZ, dat op naam stond van Vincent Janssen. De spits leverde 22 miljoen op, toen hij naar Tottenham Hotspur vertrok.

Poll

Gaat Jahanbakhsh slagen in Engeland?

(3954 stemmen)

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +3712
maandag 23 juli 2018 om 07:03
Denk dat johnson wel komt bij az en gewoon er 15 inknalt komend seizoen
Vind ik leuk
Bossie020 +6117
maandag 23 juli 2018 om 07:35
Maar die 15 legt Friday er ook wel in.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3712
maandag 23 juli 2018 om 16:52
Nou vond hem bij sparta nou niet echt een meerwaarde helemaal tegen emmen vond ik het zeer mager van zijn kant
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 07:03
Vorige week koste Johnson 5 miljoen en nu 10 miljoen Max, alles wordt duurder hoe langer je wacht!
Vind ik leuk
Floaz +902
maandag 23 juli 2018 om 07:05
Gewoon Fred Friday erin is net lekker gewend
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
maandag 23 juli 2018 om 07:23
Redelijke spits, niet minder dan weghorst misschien wel beter.
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 08:54
Denk dat Johnsen in potentie zeker wel een betere spits is dan Weghorst.
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
dinsdag 24 juli 2018 om 09:31
100 %mee eens.

Weghorst is overschat.
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 11:02
Vind het maar een lompe irritante spits die het van hard zwoegen moet hebben.
Vind ik leuk
rober2704 +842
maandag 23 juli 2018 om 07:29
ADO zal wel een overdreven prijs voor Johnson hebben neergelegd bij AZ wetende dat de miljoenen met de verkoop van Wout en Aliresa daar binnenstromen..
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
maandag 23 juli 2018 om 07:46
En terecht! AZ vraagt ook belachelijk veel voor spelers! Wat hun goed recht is hoor maar dan mag den Haag het toch ook. De tijden dat een een speler voor een appel of een ei weg gaan zijn voorbij.
Vind ik leuk
Erik7494 +1422
maandag 23 juli 2018 om 08:11
AZ is een topclub in Nederland. ADO presteert zelden beter dan het tweede rijtje. Dan liggen de prijzen gewoon anders. Als Johnson al AZ speler geweest zou zijn en er 15 zou hebben ingeschoten was hij 10 miljoen waard. Als ADO speler is hij maximaal 3-4 miljoen waard.
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
maandag 23 juli 2018 om 08:14
AZ een topclub? Ben je nou echt serieus hiermee? Kom op zeg AZ is geen topclub hoor. Winnen 2x op rij de Beker niet worden geen kampioen, ze schurken gewoon tegen de top 3 aan en dan ben je net als mijn club Utrecht een middenmoter hoor.
Vind ik leuk
Ryanaz +2820
maandag 23 juli 2018 om 11:28
AZ en Feyenoord zijn subtop.. Utrecht Vitesse en Heerenveen etc zijn middenmoot
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
maandag 23 juli 2018 om 12:00
Geen topclub dus ;-)
Vind ik leuk
Ryanaz +2820
maandag 23 juli 2018 om 12:03
Maar ook geen middenmoot;)
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
maandag 23 juli 2018 om 12:12
Prima hoor subtop. Maar zeker geen topclub.
Vind ik leuk
Erik7494 +1422
maandag 23 juli 2018 om 11:36
Nee, ze schurken samen met Feyenoord tegen de top 2 aan, als je de statistieken van de afgelopen jaren bekijkt. Je hebt Ajax en PSV, dan AZ en Feyenoord, en daarna pas de subtop: Utrecht, Heerenveen, Vitesse.

Als je structureel bij de 1e 4 van Nederland hoort en ook als zodanig presteert in Europa, ben je gewoon Nederlandse top.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:36]
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 08:55
Te hoog in het bolletje geslagen daar in Alkmaar. Neem het gerust met een korreltje zout.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 08:25
Klinkt een beetje arrogant? AZ bepaalt weer de prijs?
Vind ik leuk
Bossie020 +6117
maandag 23 juli 2018 om 18:36
Max Huiberts zit echt niet met een pistool in z'n hand te onderhandelen. Als jij graag de Opel Kadett van je buurman wil kopen maar hij vraagt er 40.000 Euro voor omdat jij net je huis hebt verkocht denk je toch ook "wat een malloot"? Dat dacht Max dus ook toen hij de vraagprijs van Johnsen hoorde.
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 08:58
En Weghorst en Ali voor zulke bedragen verkopen is ook te veel te veel.
Vind ik leuk
Floaz +902
maandag 23 juli 2018 om 07:40
Lekker bij ado blijven die Johnsen, misschien kan ie naar China hehe
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 09:00
Levert Den Haag en Johnsen beide meer op dan dat clubje uit Alkmaar doet-;)
Vind ik leuk
Come on Utreg +29716
maandag 23 juli 2018 om 07:44
Stengs terug is wel heel aardig. Groot talent. Johnsen is een logishe aankoop. Zit veel veel rek in. Die heeft zich echt tot een goalgetter ontwikkeld bij ADO. Friday in de deal met ADO betrekken?
Vind ik leuk
rober2704 +842
maandag 23 juli 2018 om 07:50
Ik bekeek de opstellingen van de oefenwedstrijden tot nu toe van AZ maar zag dat Stengs nog niet in actie is geweest...klopt dat..? Heb hem wel op foto's gezien van trainingen
Vind ik leuk
Come on Utreg +29716
maandag 23 juli 2018 om 07:55
Zal wel heel rustig gebracht worden na zware blessure.
Vind ik leuk
ThomDH070 +1020
maandag 23 juli 2018 om 09:52
Ado heeft geen intresse in Friday, past niet in t systeem, tevens hebben we al Zhang gehaald die niet voor m onder doet
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 08:06
Als Max gewoon de vraagprijs betaalt voetbalt Johnsen volgend seizoen bij AZ, zo simpel is dat, Max wil het maximale voor de spelers van AZ en v.As wilt ook het maximale voor ADO, voor koopjes moet MAX naar de KKD
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 09:01
Heel simpel is het eigenlijk he-:)
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
maandag 23 juli 2018 om 08:08
Ik zou eerder Mimoun Mahi halen, kann op alle drie posities voorin spelen, geeft veel assists en goals.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 08:13
En een goed koppel met zijn maatje idrissi. Enige nadeel van Mahi is zijn fitheid. Is nooit een heel seizoen zonder blessures. Was dit wel het geval dan had hij allang een stap omhoog gemaakt.
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
maandag 23 juli 2018 om 11:15
verschillende blessures geweest, kan die ook niks aan doen.
Vind ik leuk
Freddy.R +59
maandag 23 juli 2018 om 08:46
Denk dat het erg spannend word voor hem
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 08:49
Gewoon volhouden hoe meer je de transfer deadline naderd hoe hoger de prijs
Vind ik leuk
PeterAdo +352
maandag 23 juli 2018 om 08:52
11 miljoen voor Johnson nu minimaal omdat ze Jankabassie nu voor 25 mil. verkocht hebben aan een Engelse laagvlieger waar zelfs Top Oss nog van kan winnen
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 08:54]
Vind ik leuk
Floaz +902
maandag 23 juli 2018 om 09:02
Haha 11 miljoen voor Johnson, blijven dromen...
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 09:03
25 miljoen voor Ali is ook een droom die uitkomt en over houtenklaas Weghorst maar niet te spreken😃
Vind ik leuk
Floaz +902
dinsdag 24 juli 2018 om 10:43
Dat klopt, standbeeld voor Max
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 11:05
Maar dan wel zeuren als Den Haag voor een hun
vice topscorer er het maximale willen uithalen en dan met zo'n kut opmerking dat Den Haag het maar moet accepteren.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 09:16
Precies Peter, de prijzen stijgen razend snel, laat AZ nog maar even wachten dus, zitten we over 2 weken ook op 20 miljoen! hahahahaha
Krijgt v.As ook een standbeeld!
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 09:04
Hahaha laat ze maar wat meer kaas verkopen misschien dat het dan wel lukt om de prijs af te tikken.
Vind ik leuk
Floaz +902
maandag 23 juli 2018 om 09:11
Ze hadden het bod moeten accepteren, want Friday begint het goed te doen en als Boadu doorbreekt, speelt hij... Laatste bod van AZ
Vind ik leuk
JapAZ +522
maandag 23 juli 2018 om 09:47
Tja, ADO wil niet achter blijven en wil natuurlijk ook het grote geld. Logisch
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 09:53
Precies, jij begrijpt het!
Vind ik leuk
Multatuli +162
maandag 23 juli 2018 om 10:06
Prachtig hoe gefrustreerd al die ADO supporters zijn, alleen omdat ze meteen alles geloven wat hun management zegt.

En dan maar gaan schelden op AZ, Huiberts, vd Brom en AZ-supporters, alleen omdat ze hun zin niet krijgen, namelijk Johnsen verkopen voor meer dan de hoofdprijs.

Ten eerste doet AZ niets ongeoorloofds (voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten? Vertel mij eens welke club dat niet wil?). Dat AZ veel verdient met goede transfers wil niet zeggen dat al dit geld meteen doorgesluisd moet worden naar Den Haag.

Ten tweede kennen wij niet (jullie dus ook niet) de exacte feiten (zoals wat is de vraagprijs en wat heeft AZ geboden).

Ten derde is de prijs voor een spits geen objectief gegeven het is maar net wat de vragende partij ervoor wil hebben en de kopende partij ervoor wil betalen. Dat jullie vinden dat hij meer waard is dan AZ ervoor wil betalen, wil niet zeggen dat AZ objectief te weinig bied (want zoals al gezegd, niemand weet wat er gevraagd en geboden is).

En tot slot is het maar voetbal hoor. Als je wat meer in het leven hebt meegemaakt weet je dat er belangrijkere zaken in het leven zijn dan voor hoeveel een spits wordt gekocht/verkocht.

Ik hoop (net als jullie) dat Johnsen lekker bij ADO blijft want AZ heeft genoeg goede voorhoede spelers. Zeker als over een paar maanden alle geblesseerden weer terug zijn. Die Johnsen voegt aan AZ niet veel toe dus voor de komende maanden kan prima Friday in de spits. Stel dat we Friday het hele seizoen laten staan (wat ik niet hoop) dan scoort zelfs hij er wel 15+ bij AZ.

ADO supporters wel veel succes gewenst dit seizoen. Hoop voor jullie dat Johnsen er ook weer 15+ inschiet.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:07]
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:20
Zo is dat, wij zijn een beetje gefrustreerd, en jullie arrogant, dus gaan jullie maar uit een ander vaatje tappen, opzoek naar het spitsje van de week, nog net niet gratis!
Vind ik leuk
Multatuli +162
maandag 23 juli 2018 om 13:20
Dus omdat AZ een gezonde financiële situatie wil en op zoek is naar betaalbare spelers, zijn wij arrogant ? verder alles goed ?
Vind ik leuk
nulzeven2 +599
dinsdag 24 juli 2018 om 14:17
Wij staan ver weg van arrogant.

Kom eens een biertje drinken kerel, er is hier een groot verschil met die zelfbenoemde godenzonen.
Dat veranderd niet door een transfer die wel of niet doorgaat hoor
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:35
Friday prikt ze er ook in. Maar ectra spits is lekker. Johnson niet te veel voor betalen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 09:07
Als AZ niet kan betalen moeten ze de speler ook niet gek maken. Betalen of verder kijken naar een betaalbare spits die ze wel kunnen bekostigen.
Vind ik leuk
Floaz +902
dinsdag 24 juli 2018 om 10:46
Bod uitbrengen = gek maken?
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 11:00
Bod uitbrengen mag zeker, maar dan wel graag een serieus bod conform de markt.
Vind ik leuk
Floaz +902
dinsdag 24 juli 2018 om 13:20
Een bod wat niet conform is voor Ado kunnen ze toch gewoon niet op ingaan en weigeren, dan is het pech voor AZ, AZ mag het ook een prima bod vinden, blijft ie toch lekker bij Ado
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
dinsdag 24 juli 2018 om 15:37
Dan zijn we toch snel uitgeluld. Niet voldoen aan de prijs is verder kijken.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 15:56
Mousa dembele weghalen bij de spurs. Zij willen van hem af, en hij deed het altijd erg goed bij az.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws