PEC-smaakmakers nog niet weg: 'Geweldige selectie, we kunnen hoge ogen gooien'

    PEC-smaakmakers nog niet weg: 'Geweldige selectie, we kunnen hoge ogen gooien'

    maandag 23 juli 2018 om 07:36

    Diederik Boer heeft hoge verwachtingen van het nieuwe seizoen. De 37-jarige doelman denkt dat PEC Zwolle er sterker op is geworden. Zeker als smaakmakers Ryan Thomas en Younes Namli blijven.

    "Ik hoop echt dat ze allebei blijven", zegt Boer tegen de Stentor. "Dan hebben we een geweldige selectie en hoeft er niemand meer bij te komen. Ik denk dat we dan hoge ogen kunnen gooien in de Eredivisie. Ryan en Younes maken ons sterker. De club heeft haar ambities uitgesproken, die twee passen prima in dat plaatje. Vooralsnog spelen ze nog bij ons en zullen ze gewoon gaan spelen. Laten we hopen dat dat zo blijft."

    Boer vindt de selectie van PEC met name in de breedte sterker. "Bijna alle posities zijn dubbel bezet, er even vanuit gaande dat niemand meer weggaat. Daarin zijn we echt sterker geworden. Vorig seizoen hadden we niet veel smaken om mee door te wisselen. Nu zijn er vijftien, zestien spelers die prima meekunnen in de Eredivisie. Het ziet er hartstikke goed uit. Met de groep die er nu staat, kan het een mooi jaar worden."

    Poll

    Gaat PEC komend seizoen dé revelatie van de Eredivisie worden?

    (2155 stemmen)

    Plaats een reactie

    frankn27 +5546
    maandag 23 juli 2018 om 07:44
    Om antwoord te kunnen geven op de poll moet ik weten of ze dit seizoen al op natuurgras spelen of nog op dat valsspeelveld.
    Valsspeeldveld? Dan moeten ze weer bij de beste 8 voor play-offs kunnen komen met ploegen als emmen graafschap en fortuna
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:53
    Van de drie clubs die jij noemt is Emmen de enige die op kunstgras speelt..
    Vind ik leuk
    frankn27 +5546
    maandag 23 juli 2018 om 07:58
    Ik zeg toch niets over de kunstgrasvelden van die 3?
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    maandag 23 juli 2018 om 08:41
    Lekker janken kerel
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5324
    maandag 23 juli 2018 om 08:56
    Even likes scoren door af te geven op kunstgras, laat gaan
    Vind ik leuk
    Ramon89 +354
    maandag 23 juli 2018 om 08:51
    Als je de kunstgras-haat-hype had gevolgd wist je dat dat pas in 2020/21 gaat gebeuren. Als je dat niet wist, boeit het je dus niet genoeg en moet je niet zeuren.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5546
    maandag 23 juli 2018 om 10:09
    PEC boeit me niet
    Vind ik leuk
    groninger +1236
    maandag 23 juli 2018 om 10:19
    fc fraude boeit mij ook niet.
    Vind ik leuk
    zwollie +7416
    maandag 23 juli 2018 om 10:43
    Je bent wel erg veel met PEC bezig, terwijl het je niet boeit.
    Vind ik leuk
    Pec Man +798
    maandag 23 juli 2018 om 13:52
    Net zoals jij mij ook niet boeit.
    Vind ik leuk
    HanV +4234
    maandag 23 juli 2018 om 08:56
    Kijk jij ook naar de cijfers als je iets beweerd? Vorig jaar zakten ze op de laatste dag naar plek 9 en waren ze over de thuiswedstrijden 8e. 1 plekje beter. Jaar ervoor waren ze thuis juist 3 plekken slechter dan in het totaal. Weer een jaar eerder 1 plekje beter.
    Vorig jaar eindigen de ploegen op kunstgras thuis 2x hoger, 2x gelijk en 3x lager dan in het totaal. Jaar ervoor 2,3,1. Jaar daarvoor 0,3,3.
    Het maakt echt niet uit.
    Vind ik leuk
    038power +133
    maandag 23 juli 2018 om 09:56
    Hou is op met dat gezeik over die kunstsprieten,het gaat om de selectie die Zwolle nu heeft toch.Over een paar jaar ligt er een prima grasmat in....
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:56]
    Vind ik leuk
    The Genius +3151
    maandag 23 juli 2018 om 10:57
    Van een revelatie kan je al niet meer spreken als het meerdere jaren achter elkaar "boven verwachting" acteert
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5359
    maandag 23 juli 2018 om 13:35
    huilen coby
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 17:27
    Een twente fan die het over valsspelen heeft. Het moet niet gekker worden.

    Hou je lekker bezig met je eigen fraudeurs clubje uit de keuken kampioen divisie.

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91083
    maandag 23 juli 2018 om 07:57
    Jullie hebben een spits nodig. Mike gaat echt niet meer dan 7 goals maken.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5546
    maandag 23 juli 2018 om 07:58
    Ik zie hem er wel 10-13 inleggen maat
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 07:59]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91083
    maandag 23 juli 2018 om 08:03
    Zal zijn eerste keer zijn. Heeft nog nooit zoveel gescoord en weet zeker dat hij het nu ook niet gaat doen. Ik ken Mike natuurlijk heel goed als voetballer. Hij heeft het bij ons ook nooit gekund en hij heeft wel wat jaartjes bij ons in de basis gestaan. Meestal nog aan de zijkant ook omdat het niet vlot in de spits. What you see is what you get met MIke. Harde werker, weinig rendement.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +354
    maandag 23 juli 2018 om 08:49
    Je hebt niet perse een spits nodig om te scoren, zie ook ons afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91083
    maandag 23 juli 2018 om 08:51
    Ik mag hem als Hagenees maar ben blij dat ie niet meer bij ons voetbalt.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +354
    maandag 23 juli 2018 om 08:54
    Ach wij zijn gewend aan spitsen die niet kunnen scoren ;). Hoewel hij het in de voorbereiding redelijk heeft gedaan, zover ik weet.
    Vind ik leuk
    Hyena +28651
    maandag 23 juli 2018 om 08:50
    Hij heeft er volgens mij al een keertje 11 ingelegd toch? Ik denk dat Mike gaat verrassen dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91083
    maandag 23 juli 2018 om 08:59
    Nope.........8 goals is zijn max. Zowel bij ons als bij de Kralingers.


    180 wedstrijden gespeeld in totaal en 40 goals in totaal in de eredivisie. Onze spits Johnsen maakt de helft in 1 jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:45
    Hij heeft in 12/13 in 33 wedstrijden er 11 ingelegd. Ken je feiten, als je zo stellig bent
    Vind ik leuk
    Hyena +28651
    maandag 23 juli 2018 om 11:24
    Wil net zeggen inderdaad.. Heb het zelf ook nog even gecheckt en zie toch echt 11 staan.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5546
    maandag 23 juli 2018 om 10:10
    Bij Excelsior ook nooit 10x?
    Vind ik leuk
    Pec Man +798
    maandag 23 juli 2018 om 10:31
    Bij ADO kreeg hij geen toevoer. Tja dan scoort een spits weinig.
    Vind ik leuk
    zwollie +7416
    maandag 23 juli 2018 om 10:44
    Van Namli zal hij ook weinig aanvoer krijgen, als Namli blijft.
    Vind ik leuk
    The Genius +3151
    maandag 23 juli 2018 om 10:59
    denk dat Namli heel anders gaat spelen nu saymak en mohktar weg zijn.
    Vind ik leuk
    BerendFC +61
    vrijdag 27 juli 2018 om 17:56
    Omdat de spelers om hem heen ook niks waren dat is het verschil tussen Ado en PEC..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:58
    Johnsen?;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91083
    maandag 23 juli 2018 om 08:03
    Kan PEC niet betalen. ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:20
    Op basis van de tweede seizoenshelft schat ik plek 10 tot 14
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5324
    maandag 23 juli 2018 om 08:50
    Een mooi jaar, hoge ogen.......

    Je hebt van de laatste twee seizoenen anderhalf seizoen op degradatieniveau gevoetbald. Er staan zeer veel nieuwe jongens in het veld komend seizoen. Wacht eerst de competitiestart maar eens af voordat je van te voren dit al loopt te roepen.

    Met een start Heerenveen (t), Utrecht (u), PSV (t), Groningen (u), Vitesse (t), Emmen (u) en AZ (u) zou je zomaar kunnen starten met 3 uit 7. En dan wordt het weer het hele seizoen achter de feiten aanlopen.

    En hoezo zijn alle plaatsen dubbel bezet? Voorin heb je Ondaan, van Crooij, Namli en Van Duinen. Dat is nog erg magertjes
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 08:51]
    Vind ik leuk
    HanV +4234
    maandag 23 juli 2018 om 09:15
    Alle posities dubbel bezetten met maar 15 man kan niemand. Maar dit is wel het eerste seizoen dat er maar liefst 3 spelers met eredivisie-ervaring zijn gekocht. Jaren er voor was het niet meer dan een JL-spits of een speler uit de Feyenoord-jeugd. Die noemen we nu niet eens, terwijl Flemming en Hamer toch goed presteren, in oefenwedstrijden dan wel. Zelfs het talent lijkt dit jaar een echt talent en geen circusartiest, Generau. Voorin is het erg mager, het begin is loodzwaar. Het seizoen staat voor de deur, alle ploegen tussen de 7-14 gaan dus voor een plek bij de eerste 8.
    Vind ik leuk
    peinke +2033
    maandag 23 juli 2018 om 08:58
    .... en dat met al die ambitieuze plannen. 40 procent van PEC moet 20 miljoen euro aan aandelen opleveren. Dan is het te hopen dat die Nijkamp de transfers niet hoeft te doen! Dat is zeker niet zijn sterkste punt, zeker niet als je dan ieder jaar na een investering van 7,5 miljoen in spelersbudget en salarissen met 100 procent doet stijgen. Maar ja, als je dan niet verkoopt! Dan dondert snel je waarde in elkaar als je je beseft dat het spelerspakket, de supporters en sponsoren de waarde vormen van PEC (zonder eigen stadion, zonder catering) en dat is op dit moment zeker geen 50 miljoen waard.
    Namli en Thomas moeten voor dekking zorgen van de huidige transfers en om nog geld te vangen voor het nog 1 jarig contract van Thomas. Al tijden beweer ik dat die Thomas niet de miljoenen gaat opleveren maar gewoon volgend jaar transfervrij vertrekt. Namli, waar aandacht voor was en is, moet ineens klaarblijkelijk zoveel opleveren dat iedereen afhaakt.
    PEC heeft goed ingekocht en in staat om zelfs zonder de twee genoemde spelers een aardige team op de been te brengen. Maar de ambities die in de afgelopen week is uitgesproken .... doe maar normaal.... Dat gaat zeker niet met die dromer Nijkamp lukken, zeker niet als je deze twee spelers niet eens kunt wegbrengen en de wetenschap van de afgelopen jaren dat nagenoeg iedere speler uit z'n contract loopt en ,,gratis'' Zwolle verlaat. Je ziet je supportersaandeel nu al in elkaar donderen, zonder dat je er een in de kluis hebt. Ik zie het tekort voor komend seizoen alweer flink oplopen. Bovendien, eerst maar eens zien of Van 't Schip een team kan maken van dit niet lullige spelersmateriaal, zelfs als deze twee gasten nog blijven. Ik heb zo mijn twijfels!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5546
    maandag 23 juli 2018 om 10:12
    Ik heb je hele verhaal niet gelezen maar ik blijf me erover verbazen dat jij alleen maar zo kritisch bent over je eigen cluppie... PEC doet het hartstikke naar behoren dus ik denk dat je beetje onrealistisch bent in je verwachtingspatroon. Mokhtar en saymak konden ook al niets goed doen in jouw ogen, terwijl je er zoveel aan te danken had
    Vind ik leuk
    peinke +2033
    maandag 23 juli 2018 om 10:27
    Eerst lezen, dan je hersens gebruiken en dan een oordeel geven. Dat lijkt me realistischer. Bovendien.... je hoeft het er niet mee eens te zijn. Als altijd onderbouw ik mijn mening, lees goed, mening. Dat is heel wat anders dan alleen maar afgeven omdat je zogenaamd tegen de club bent. Sla mijn verhaal gerust over en bespaar anders je reactie!
    Verwachtingspatroon: Prima selectie, handhaving, plan m.b.t. stabiele middenmoter uitvoeren, gestage groei! Nou.....?
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:29]
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5359
    maandag 23 juli 2018 om 14:26
    Je moet niet vergeten waar we vandaan komen. Dat we de afgelopen jaren clubs als Sparta, Go Ahead, Roda voorbij gestreefd zijn is razend knap. Zeker met de financiele middelen die wij hadden/hebben. Ik hoop dat Nijkamp dat ook niet doet. Eerst maar eens boven ADO eindigen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 14:27]
    Vind ik leuk
    peinke +2033
    maandag 23 juli 2018 om 21:53
    Oh, dat is prima hoor. Daar hoor je mij niet over. Maar heb nu vaak de indruk dat Visser/Nijkamp iets te optimistisch zijn, naar hoger streven prima, maar er is net een meerjarenplan om een stabiele middenmoter te worden. En het risico uitsluiten dat je nooit degradeert bestaat niet, kijk naar FCT met de 5e spelersbegroting vorig seizoen. Huisje bij de schuur laten. Ik heb het tijdperk en grootheidswaanzin van Martin Eibrink meegemaakt, misschien weet je zelf ook wel hoe dat is afgelopen. Het plan wat er nu is, is prima. En de club is nu en over een paar jaar zeker geen 50 miljoen waard. Daarvoor zijn de bezittiingen te gering. Luchtfietserij dus! Als Nijkamp vervangen wordt door Brands, dan ga ik er in geloven, maar Nijkamp is en blijft een lichtgewicht en een slechte ,,verkoper''.
    Vind ik leuk
    Pec Man +798
    woensdag 25 juli 2018 om 14:38
    Of het nu goed is of het is fout, die Peinke loopt altijd te zeuren. Wanneer een feit wit is, dan zegt hij zwart en wanneer een feit zwart is, dan zegt hij wit. Het maakt dus totaal niet uit wat je ook zegt. Hij heeft altijd wat aan en op te merken, ook al heeft hij 100% ongelijk.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5546
    woensdag 25 juli 2018 om 21:55
    Dat is dus ook wel onder de eigen pec supporters bekend... gelukkig maar..
    Vind ik leuk
    Pec Man +798
    donderdag 26 juli 2018 om 15:32
    Klopt.
    Vind ik leuk
    Purist01 +634
    maandag 23 juli 2018 om 10:10
    Wat bijzonder dat al die topclubs zich niet melden voor Ryan Thomas en Younes Namli. Vooral omdat er zo enorm veel interesse was in deze geweldige spelers.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5546
    maandag 23 juli 2018 om 10:14
    Denk dat ze indd te goed zijn voor pec maar te kort voor middenmoot pec... misschien utrecht of vitesse ofzo?
    Vind ik leuk
    Purist01 +634
    maandag 23 juli 2018 om 12:48
    Of naar een Belgische club?
    Vind ik leuk
    The Genius +3151
    maandag 23 juli 2018 om 10:57
    "Bijna alle posities zijn dubbel bezet, er even vanuit gaande dat niemand meer weggaat. Daarin zijn we echt sterker geworden. Vorig seizoen hadden we niet veel smaken om mee door te wisselen. Nu zijn er vijftien, zestien spelers die prima meekunnen in de Eredivisie.

    11*2= 22 Boer!

    Daarnaast hoop ik dat Namli eens over zn blessure komt, en Thomas of verkocht wordt of alsnog met 1 jaar verlengt!
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:05
    Er dient zich een Robin van Persie scenario aan, die tot volle bloei kwam na het vertrek van Thierry Henry bij Arsenal.

    Een ontluikende Younes Namli, niet langer gebukt gaand onder het etalagespel van Mokthar en Saymak.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    maandag 23 juli 2018 om 12:21
    PEC zal komend seizoen vermoedelijk ergens tussen plek 9 en 13 uitkomen. Voor de winterstop nog wel in het linkerrijtje maar daarna zullen we weer alles uit de kast moeten halen om te blijven verrassen. De selectie is weliswaar breder dan vorig seizoen maar om echt te blijven presteren moet je na een verrassende start ook blijvend kunnen verrassen met wisselende opstellingen. Dat is wat afgelopen seizoen samen met een instortende mentalitieit van enkelen uit de selectie is gebeurd.

    Desondanks wens ik de mannen veel succes en het is goed te zien dat wij bij de oefenduels een duidelijk verschil tussen de a en b selectie zien. Vorig jaar werden de meeste oefenpotjes met minder wisselingen overduidelijk gewonnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PEC-smaakmakers nog niet weg: 'Geweldige selectie, we kunnen hoge ogen gooien'