De Eredivisie? Ik ben er nog niet op uitgekeken hoor. Ik kan nog veel leren

"De Eredivisie? Ik ben er nog niet op uitgekeken hoor. Ik kan nog veel leren"

Gepubliceerd: vrijdag 3 augustus 2018 om 14:15vr 03-08-2018 om 14:15

Kevin Diks weet nog niet of hij komend seizoen bij Fiorentina voetbalt. De rechtsback, die afgelopen seizoen werd uitgeleend aan Feyenoord, is echter positief gestemd.

Fiorentina nam Diks in 2016 over van Vitesse, maar stalde hem vervolgens weer in Arnhem en bij Feyenoord. Nu staat hij er naar eigen zeggen een stuk beter op. "Absoluut, dat merk ik deze voorbereiding. Ik kom anders binnen", vertelt hij aan De Stentor.

"Vooral het jaar bij Feyenoord heeft me heel goed gedaan. Ik heb het daar mentaal en fysiek een paar maanden moeilijk gehad, belandde ook op de bank, maar uiteindelijk heb ik best veel gespeeld en een goed half jaar gedraaid. Ik ben daardoor groter, sterker en volwassener geworden. Ik heb in die periode gemerkt dat ik een karakterjongen ben. Ik kom overal bovenop."

Diks hoopt bij Fiorentina te blijven, maar sluit een nieuwe verhuurperiode niet uit. "Na de voorbereiding neemt Fiorentina een besluit", weet hij. "De Eredivisie? Ik ben er nog niet op uitgekeken hoor. Ik kan nog veel leren in Nederland. Maar dat kan in Italië ook. Italianen schakelen veel met systemen. Dat tactische ligt mij wel. Ik zit lekker in mijn vel en hoop de trainer te overtuigen."

Plaats een reactie

LosBlancos +1156
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:18
En dan sta je ineens tegenover Cristiano Ronaldo 😜
Vind ik leuk
The Iceman +18064
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:18
Zolang hij maar niet in Engeland gaat voetballen.
Vind ik leuk
heur es +962
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:19
De eredivisie word niet sterker met jou!

Blijf lekker daar. Mooie Italiaanse vrouwen, lekker eten, mooi weer.

Op bankie cashen.

Na je contract zal het heel moeilijk zijn een club te vinden.

Vind ik leuk
Hans Worst +1718
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:42
tuurlijk niet, serie B is ook lekker. of 2divisie spanje. lekker naar turkije in t zonnetje en cashen, t kan allemaal als je een beetje goeie Clubs achter je Naam hebt staan
Vind ik leuk
Foebele +52759
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:24
Niet goed genoeg voor Feyenoord, dus wat denkt hij nou bij Fiorentina klaar te gaan spelen dan? Die jochies bij de subtop of middenmoot moeten de eredivisie zeker niet verlaten voor ze bij de top3 geslaagd zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:27
Als die Diks z,n vrouw cq vriendin net zo veel voldoening geeft als dat hij Feyenoord heeft gegeven dan heb ik medelijden met zijn vrouw cq vriendin.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:30
Mag wel bij ons komen, had toch een redelijke 2e helft van het seizoen.
Vind ik leuk
soplul +3564
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:46
Is ook zo.
Zou voor genoeg clubs in linkerrijtje een goede speler zijn.
Vind ik leuk
Grijs +1414
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:49
Denk dat je als ADO-zijnde in je handen mag klappen als dat lukt (zeg ik zonder dat ik de rechtsback van ADO voor me kan halen). Bracht Feyenoord niet naar een hoger niveau, maar kan zeker iets toevoegen aan de middenmoot.

Het is geen hoogvlieger, maar mensen die zeggen dat hij niet eens in de Eredivisie kan spelen weten/begrijpen niets van voetbal, hebben de tweede seizoenshelft niet meegekregen of zijn gewoon te koppig om hun mening bij te stellen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
vrijdag 3 augustus 2018 om 15:08
In je handen wrijven is een beetje raar gezegd. Maar snap wel wat je bedoeld. Onze rechtsback (Tyronne Ebuehi) is naar Benfica en is international van Nigeria en was ook op het WK te vinden.

Momenteel hebben wij alleen talenten lopen voor de rechtsbackpositie en hebben wij er nog een nodig. Oud Feyenoord talent Robin Polley klopt bij ons ook op de deur. Maar al met al zou ik het niet verkeerd vinden om Diks een jaartje te huren.

Jouw tweede stuk van het verhaal gaf ik hierboven al aan. De rest doet alleen papegaaien.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 3 augustus 2018 om 15:13]
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:46
Wegblijven aub wegblijven!
Vind ik leuk
RtdDub +13295
vrijdag 3 augustus 2018 om 15:34
Ramp voor de kerst.
Na de kerst deed ie het gewoon goed.
Vind ik leuk
soksa +1812
vrijdag 3 augustus 2018 om 16:48
Zou hij doorhebben dat de enige reden dat hij in de basis stond was omdat de halve verdediging van Feyenoord chronisch geblesseerd was? Hij doet voorkomen alsof hij zichzelf in de basis heeft geknokt door goed te spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws