De Eredivisie? Ik ben er nog niet op uitgekeken hoor. Ik kan nog veel leren

    "De Eredivisie? Ik ben er nog niet op uitgekeken hoor. Ik kan nog veel leren"

    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:15

    Kevin Diks weet nog niet of hij komend seizoen bij Fiorentina voetbalt. De rechtsback, die afgelopen seizoen werd uitgeleend aan Feyenoord, is echter positief gestemd.

    Fiorentina nam Diks in 2016 over van Vitesse, maar stalde hem vervolgens weer in Arnhem en bij Feyenoord. Nu staat hij er naar eigen zeggen een stuk beter op. "Absoluut, dat merk ik deze voorbereiding. Ik kom anders binnen", vertelt hij aan De Stentor.

    "Vooral het jaar bij Feyenoord heeft me heel goed gedaan. Ik heb het daar mentaal en fysiek een paar maanden moeilijk gehad, belandde ook op de bank, maar uiteindelijk heb ik best veel gespeeld en een goed half jaar gedraaid. Ik ben daardoor groter, sterker en volwassener geworden. Ik heb in die periode gemerkt dat ik een karakterjongen ben. Ik kom overal bovenop."

    Diks hoopt bij Fiorentina te blijven, maar sluit een nieuwe verhuurperiode niet uit. "Na de voorbereiding neemt Fiorentina een besluit", weet hij. "De Eredivisie? Ik ben er nog niet op uitgekeken hoor. Ik kan nog veel leren in Nederland. Maar dat kan in Italië ook. Italianen schakelen veel met systemen. Dat tactische ligt mij wel. Ik zit lekker in mijn vel en hoop de trainer te overtuigen."

    Plaats een reactie

    LosBlancos +1202
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:18
    En dan sta je ineens tegenover Cristiano Ronaldo 😜
    Vind ik leuk
    The Iceman +10662
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:18
    Zolang hij maar niet in Engeland gaat voetballen.
    Vind ik leuk
    heur es +719
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:19
    De eredivisie word niet sterker met jou!

    Blijf lekker daar. Mooie Italiaanse vrouwen, lekker eten, mooi weer.

    Op bankie cashen.

    Na je contract zal het heel moeilijk zijn een club te vinden.

    Vind ik leuk
    Hans Worst +866
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:42
    tuurlijk niet, serie B is ook lekker. of 2divisie spanje. lekker naar turkije in t zonnetje en cashen, t kan allemaal als je een beetje goeie Clubs achter je Naam hebt staan
    Vind ik leuk
    Foebele +54937
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:24
    Niet goed genoeg voor Feyenoord, dus wat denkt hij nou bij Fiorentina klaar te gaan spelen dan? Die jochies bij de subtop of middenmoot moeten de eredivisie zeker niet verlaten voor ze bij de top3 geslaagd zijn.
    Vind ik leuk
    LargoWynch +1152
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:27
    Die chronische zelfoverschatting is bijna vertederend te noemen ;) Dit soort lui leven echt in hun eigen bubble, niet geremd door enige zelfkennis of reflectie. Een voetballer van niks werkelijk, niveau Sparta. Wat Fiorentina ziet in zo'n figuur is me werkelijk een groot raadsel!
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 augustus 2018 om 10:43
    Ik vind dat Diks juist altijd realistisch is. Hij zegt toch dat hij bij Feyenoord een leerzame slechte periode heeft gehad en dat hij de eredivisie niet ontgroeid is.

    Deze jongen moet je niet over een kam scheren met jongens als Willems of Buttner (om het even bij tot back gedegradeerde jeugd-buitenspelers te laten).
    Vind ik leuk
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:27
    Als die Diks z,n vrouw cq vriendin net zo veel voldoening geeft als dat hij Feyenoord heeft gegeven dan heb ik medelijden met zijn vrouw cq vriendin.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90160
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:30
    Mag wel bij ons komen, had toch een redelijke 2e helft van het seizoen.
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:46
    Is ook zo.
    Zou voor genoeg clubs in linkerrijtje een goede speler zijn.
    Vind ik leuk
    Grijs +1202
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:49
    Denk dat je als ADO-zijnde in je handen mag klappen als dat lukt (zeg ik zonder dat ik de rechtsback van ADO voor me kan halen). Bracht Feyenoord niet naar een hoger niveau, maar kan zeker iets toevoegen aan de middenmoot.

    Het is geen hoogvlieger, maar mensen die zeggen dat hij niet eens in de Eredivisie kan spelen weten/begrijpen niets van voetbal, hebben de tweede seizoenshelft niet meegekregen of zijn gewoon te koppig om hun mening bij te stellen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90160
    vrijdag 3 augustus 2018 om 15:08
    In je handen wrijven is een beetje raar gezegd. Maar snap wel wat je bedoeld. Onze rechtsback (Tyronne Ebuehi) is naar Benfica en is international van Nigeria en was ook op het WK te vinden.

    Momenteel hebben wij alleen talenten lopen voor de rechtsbackpositie en hebben wij er nog een nodig. Oud Feyenoord talent Robin Polley klopt bij ons ook op de deur. Maar al met al zou ik het niet verkeerd vinden om Diks een jaartje te huren.

    Jouw tweede stuk van het verhaal gaf ik hierboven al aan. De rest doet alleen papegaaien.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 3 augustus 2018 om 15:13]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31902
    vrijdag 3 augustus 2018 om 14:46
    Wegblijven aub wegblijven!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    vrijdag 3 augustus 2018 om 15:34
    Ramp voor de kerst.
    Na de kerst deed ie het gewoon goed.
    Vind ik leuk
    soksa +1553
    vrijdag 3 augustus 2018 om 16:48
    Zou hij doorhebben dat de enige reden dat hij in de basis stond was omdat de halve verdediging van Feyenoord chronisch geblesseerd was? Hij doet voorkomen alsof hij zichzelf in de basis heeft geknokt door goed te spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws