Oefenduel loopt uit de hand: Ze waren volgegoten met bier en doorgesnoven

    Oefenduel loopt uit de hand: "Ze waren volgegoten met bier en doorgesnoven"

    zondag 5 augustus 2018 om 19:54

    FC Dordrecht baalt als een stekker van de ongeregeldheden in de slotfase van de oefenwedstrijd tegen VV Katwijk. Daarbij vielen zaterdag meerdere gewonden.

    De oefenwedstrijd tussen Katwijk en Dordrecht werd in de slotfase afgebroken, nadat twee groepen massaal op de vuist gingen. Eén persoon moest naar het ziekenhuis met een kaakfractuur. De aanleiding voor de vechtpartij was een feestbus die vanuit Dordrecht met zo'n vijftig supporters naar Katwijk was afgereisd.

    De twee clubs waren niet op de hoogte van de bus vol supporters. De groep bleek bij aankomst zwaar onder invloed. "Ik heb begrepen dat ze vóór de wedstrijd al bij één of twee strandtenten zijn weggestuurd. Ze waren volgegoten met bier en doorgesnoven", zegt Dordrecht-preses Hans de Zeeuw tegen Omroep West.

    Bij aankomst sloeg de vlam in de pan: supporters van Dordrecht en Katwijk gingen op de vuist. De Zeeuw: "Het is zwaar klote, dit had nooit mogen gebeuren. Het is heel vervelend voor Katwijk." Hij noemt de groep geen supporters van Dordrecht, maar 'een stel randdebielen'. "Ik heb de helft van de jongens nog nooit eerder gezien."

    Lees ook: Chaos bij oefenduel: 40 man op de vuist, één supporter met spoed naar ziekenhuis

    Plaats een reactie

    FC Treurwilg +5042
    zondag 5 augustus 2018 om 19:58
    Moeten maar aannemen dat het geen supporters waren, die 12 toeschouwers bij Dordt zal De Zeeuw wel kennen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:05
    Mijn kleine stadion zit anders dan wel redelijk vol :)
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 19:58
    En die andere helft dan? Blijkbaar heeft hij hun wel al eerder gezien en dus “supporter” van zijn club.. Berisping en ze mogen weer kijken?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2663
    zondag 5 augustus 2018 om 19:59
    Hadden de jonge supporters wel hun shirtjes binnenstebuiten gekeerd voor de veiligheid?
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 21:27
    Makkelijk een paar likes gescoord?
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 21:50
    Bang dattie je inhaalt? Gewoon een leuk grappie toch
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 22:07
    Vond ik niet, gisteren al genoeg over gezegd maar joh, maak lekker plezier. Mij inhalen? Ik word volgende maand 52,volg het voetbal al vanaf 1976 dus wedstrijdjes om likes is aan mij niet besteed, ik probeer altijd inhoudelijk te reageren en een gezonde discussie op gang te brengen.
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 22:15
    Moet eerlijk zijn dat ik de discussie niet gevolgd heb gister en excuus als mijn reactie uitlokt tot een onnodige discussie. Het loopt niet over van inhoudeijke reacties op deze website, dus laten we daar maar naar terug gaan.
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 23:29
    Vind ik leuk
    Topdrie +2663
    maandag 6 augustus 2018 om 19:00
    Op die leeftijd je druk maken om likes. Man man man. Dus als ik een grapje heb mag ik het niet plaatsen. Stel je voor dat anderen zich gaan storen aan het feit dat er mensen zijn die het liken. Daar moet je toch niet aan denken
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 21:14
    Wat jij wilt,ik gaf mijn mening dan zij we het dus niet eens, evengoed fijne avond.
    [Reactie gewijzigd op maandag 6 augustus 2018 om 21:16]
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 06:35
    briljant!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    zondag 5 augustus 2018 om 20:00
    Echt steeds triester wordt t in Nederland, met 50 man in een bus een oefenduel bezoeken om de boel even kort en klein te slaan.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 5 augustus 2018 om 21:02
    Inderdaad, wij gingen vroeger met 5 bussen. Het gaat echt achteruit in Nederland.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    zondag 5 augustus 2018 om 21:23
    5x busje komt zo?
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 5 augustus 2018 om 21:47
    Ja skoefele
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 20:00
    volgegoten met bier en wat snuiven daar ga ik niet van rellen

    altijd die zwakke smoesjes
    [Reactie gewijzigd op zondag 5 augustus 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 20:07
    Jij misschien niet maar er zijn er genoeg die je voor een kleine botsing (omdat iemand anders je aan de kant duwt) dan al helemaal in elkaar slaan... mijn broertje kan het weten, die lag een week in het ziekenhuis!
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 20:09
    Klootviolen hou je overal en altijd .
    En het spijtige is dat ze er vaak nog mee weg komen ook

    Hopelijk is alles met je broer goed gekomen
    [Reactie gewijzigd op zondag 5 augustus 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 20:11
    Ja idd... Deze gelukkig niet, omstanders trokken hem van mijn broertje af en hielden hem vast tot de security en politie er was. 3 jaar celstraf.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 20:12
    er bestaat dus toch gerechtigheid gelukkig maar helaas was het echte kwaad natuurlijk al geschied
    Vind ik leuk
    QPK1985 +660
    zondag 5 augustus 2018 om 20:58
    😂
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 21:07
    Ja achja, heeft er wel zijn huidige vriendin aan overgehouden dat dan nog wel
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 21:21
    elk nadeel heb zijn voordeel
    Vind ik leuk
    035 +5553
    zondag 5 augustus 2018 om 21:28
    Mooie uitspraak van die Ajacied he? :-))
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 21:32
    heel zelden zeg maar gerust sporadisch komt er ook nog wel eens iets zinnigs vandaan......
    Vind ik leuk
    035 +5553
    zondag 5 augustus 2018 om 21:35
    Vandaag geen bier maar azijn?? :-))
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 21:38
    nee hoor lekker weer aan de san miguel as usual
    Vind ik leuk
    VZW291 +762
    zondag 5 augustus 2018 om 20:13
    Dat niet alleen, meestal krijgen ook nog allerlei extra voorzieningen. En als staf voor de misdragingen raken ze tijdelijk hun extra voorzieningen kwijt. Om na een paar weken bakzeil te halen, in de hoop dat al dat extra's helpt om ze in het gareel te houden.

    Vind ik leuk
    J Kiprich +15715
    zondag 5 augustus 2018 om 20:10
    Je komt in feeststemming de bus uit en hup daar begint het gezeik al...
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    zondag 5 augustus 2018 om 20:36
    Erg genoeg dat je die rommel gebruikt. Moet je absoluut niet trots op zijn. Zeker geen jonge dochters?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 21:25
    1 volwassen 1 bijna volwassen en 1 puberdochter

    die hebben allemaal 0,0 last van mijn fratsen
    schijnbaar heb je mijn reactie niet goed gelezen of niet begrepen
    Vind ik leuk
    035 +5553
    zondag 5 augustus 2018 om 21:33
    Kinders hebben altijd last vd fratsen van hun ouders Straatje. Tenzij die ouders niets met die kinders te maken (willen)hebben.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 21:33
    ik mag aannemen dat je "mijn verhaal" een beetje kent?
    Vind ik leuk
    035 +5553
    zondag 5 augustus 2018 om 21:36
    Nee
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 21:37
    dat verklaard een hoop dan
    Vind ik leuk
    035 +5553
    zondag 5 augustus 2018 om 21:39
    Slappe reactie Straatje.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 21:41
    helemaal niet want als je mijn verhaal kent snap je mijn opmerking ook
    Vind ik leuk
    035 +5553
    zondag 5 augustus 2018 om 21:43
    Met alle begrip: Hoe zou ik jouw situatie moeten kennen? Ik reageer alleen op drugsgebruik zoals jij aangaf. Meer niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 21:44
    ik was in de veronderstelling dat jij door de tijd heen hier ook wel het e.e.a over en van mij gelezen had.
    Blijkbaar heb ik het mis dus dat is mijn fout in deze.
    Vind ik leuk
    base +2191
    maandag 6 augustus 2018 om 03:16
    Zoals alcohol drinken en shag roken ?
    Ik zie jou alleen veroordelen maar niet reageren op het gedeelte waar mensen uitleggen dat alcohol op veel gebieden een groter probleem is dan andere middelen.
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    zondag 5 augustus 2018 om 22:46
    Ik ben opgegroeid in een omgeving zonder drugs, ik begeef me in kringen waar geen drugs wordt gebruikt, en ik hoop dat mijn kinderen nooit, maar dan ook nooit met die rommel beginnen! Dat jij een snuifje eigenlijk heel gewoon vindt... Dat vind ik zorgelijk, maar lekker doen!
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 22:56
    je hoeft je over mij geen zorgen te maken
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    zondag 5 augustus 2018 om 20:52
    Drank en drugs haalt het agressieve uit mensen die onderliggend al een kort lontje hebben, maar zonder drugs en drank zich weten te beheersen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 21:23
    ik heb een hele lange lont dus......
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    zondag 5 augustus 2018 om 22:42
    Blijkbaar. Houden zo!
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    maandag 6 augustus 2018 om 00:11
    Hahaha, stroomt daar ook wel es te veel bloed door?

    En wordt ie dan ook een beetje blauw?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    maandag 6 augustus 2018 om 00:14
    elke dag zelfs.......
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    maandag 6 augustus 2018 om 00:22
    En als je dr dan es keihard op slaat?
    Komt dr dan ook mínder bloed in? Of wordt ie dan blauwer?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    maandag 6 augustus 2018 om 00:46
    dan word ie allleen mar blauwer
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4277
    zondag 5 augustus 2018 om 21:08
    Jij noemt dat dinsdagavond toch ?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165531
    zondag 5 augustus 2018 om 21:25
    of woensdagavonden , maakt mij niets uit
    Vind ik leuk
    VZW291 +762
    zondag 5 augustus 2018 om 20:01
    Tja, de bekende ''groep die het voor de rest verpest'' en alle aandacht weer op zich weet te vestigen.

    Ondertussen moet een heel deel van de oefenpotjes in Nederland al achter gesloten deuren plaats vinden.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15715
    zondag 5 augustus 2018 om 20:01
    Zonde, ik heb die bus helemaal gemist....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91507
    zondag 5 augustus 2018 om 20:45
    Dat was de de ouderwetse methadonbus. ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 5 augustus 2018 om 20:46]
    Vind ik leuk
    Degraaf +16710
    zondag 5 augustus 2018 om 20:02
    "Ik heb de helft van de jongens nog nooit eerder gezien."

    Dus de andere helft wel, dan is het zoeken niet zo moeilijk meer ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 20:09
    Wat een loser v/d Zeeuw.... beetje eigen supporters benadelen ! Alsof de rest zo lief is .... 1 ruzie hebben 2 schuld ! Come on Dordrecht....
    Vind ik leuk
    VZW291 +762
    zondag 5 augustus 2018 om 20:23
    Ik neem aan dat hij zijn verantwoording neemt voor het deel van zijn club.

    De lui die zich misdragen, die benadelen de eigen supporters. Want de volgende keer als FC Dordrecht een leuk oefenpotje plant is er een kans dat de betreffende gemeente zegt dat het achter gesloten deuren moet.
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 20:34
    Sure ... maar tegen wie mogen Ajax PSV Feyenoord Utrecht den Haag dan.nog spelen dan?
    Vind ik leuk
    VZW291 +762
    zondag 5 augustus 2018 om 20:45
    In ieder geval zelden tegen Engelse clubs, dat moet direct achter gesloten deuren. Ook Belgische clubs liggen niet makkelijk. Deels wordt het opgelost door de wedstrijd in het eigen stadion te houden.

    Maar als er dan toch een wedstrijd lokaal gespeeld wordt dan worden er behoorlijk wat beveiligers ingezet om alles in goede banen te leiden.
    Vind ik leuk
    Tweey +2098
    zondag 5 augustus 2018 om 20:23
    Altijd zelfde gelul "zijn geen supporters en heb ze nog nooit gezien".
    Vind ik leuk
    VZW291 +762
    zondag 5 augustus 2018 om 20:24
    Tja, het zijn geen supporters en we hebben ze nooit gezien. We hebben ze echter wel een apart vak in het stadion gegeven, een supportershome, een sfeerbudget en zijn wekelijks in overleg met ze.

    Maar voor de rest hebben we helemaal niks met ze te maken.
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 20:45
    Het blijkt maar weer dat er bij elke club wel een aantal aso's zitten.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1546
    zondag 5 augustus 2018 om 20:52
    Grote mond. Als ze straks weer een kaartje kopen bakkie koffie erbij . Nederland slap land
    Vind ik leuk
    zondag 5 augustus 2018 om 20:54
    Is dat nieuw dan...word wakker man...ties 2018
    Vind ik leuk
    yuuup +9459
    zondag 5 augustus 2018 om 22:50
    Voila ze vroegen er dus wel degelijk om.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Oefenduel loopt uit de hand: "Ze waren volgegoten met bier en doorgesnoven"