'Ajax wordt de komende vijf, misschien wel tien jaar kampioen van Nederland'

    'Ajax wordt de komende vijf, misschien wel tien jaar kampioen van Nederland'

    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:10

    Johan Derksen durft de gok aan: de analist van Veronica Inside voorspelt dat Ajax de komende vijf jaar kampioen van Nederland wordt. Misschien pakken de Amsterdammers zelfs tien seizoenen op rij de titel, denkt hij. 

    Dat zegt Derksen voor de camera van Veronica. "Ajax wordt de komende vijf, misschien wel tien jaar kampioen van Nederland", zegt de 66-jarige analist. "Als deze trainer met deze talenten geen kampioen wordt, dan moet-ie sneller dan het geluid vertrekken."

    Ajax haalde deze zomer voor ruim veertig miljoen euro spelers naar de Johan Cruijff Arena. Onder meer Dusan Tadic, Daley Blind, Zakaria Labyad en Hassane Bandé werden aan de selectie toegevoegd. Vooralsnog slaagde de club er bovendien in om Matthijs de Ligt, Hakim Ziyech en Frenkie de Jong te behouden.  

    Lees ook: Derksen mocht geen vragen stellen aan Bosz: 'Sta je er als Jan Doedel bij'

    Poll

    Wordt Ajax de komende vijf jaar kampioen?

    (7838 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rene80 +1876
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:12
    Nou ajax is dus de lul! Er is zelden iets uitgekomen van wat derksen zegt !! Had als ajacied zijnde dit niet graag gehoord haha!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:15
    Klopt, Rene'
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:30
    Weet je wat nu het vervelende hieraan is? Iedereen gaat nu roepen dat wij zulke domme dingen massaal rondschreeuwen. ..
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:32
    Ook wel zelf over je heen geroepen als supporter zijnde. De arrogantie spat er nu eenmaal bij af. Of dat nu terecht of onterecht is.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:42
    Leer het verschil is tussen, zelfverzekerd en arrogant.
    Dan is de uitkomst 33
    Vind ik leuk
    Snapje? +2699
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:45
    Derksen.... zijn er echt mensen die deze man serieus nemen? Snap ik niet.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +6126
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:55
    Derksen zegt ook MISSCHIEN.........dan kan je van alles roepen!
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:07
    Net als dat jij gisteren BIJNA de loterij had gewonnen.....
    Vind ik leuk
    Castromann +5697
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:33
    Denk dat Derksen er meer mee bedoelt te zeggen.....
    Als je zoveel geld hebt geïnvesteerd in spelers met zulke extreem hoge salarissen (budget van ajax is net zoveel als alle eredivisieclubs bij elkaar) dan nen je aan je stand verplicht om de komende 10jr minimaal 9x kampioen te worden.
    Het zou wel funest zijn voor de eredivisie.....
    De lol / spanning/interresse is er snel af...zie schotland waar Celtic nu jarenlang alles wint.
    Geen topper wil daar nu meer voetballen. Plus Celtic is te zwak voor de Cl omdat ze in eigen land geen weerstand meer hebben.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:43
    Ik denk dat jij er een stuk meer achter zoekt als wat derksen bedoeld. Hij is een liefhebber van voetbal en ouwehoeren en dan met name over het voetbal. Alles wat hij zegt is simpel en oppervlakkig waar hij echt niet inhoudelijk zoveel ermee bedoeld :) maar waarbij hij soms wel nuttige dingen zegt. Alleen voorspellingen gaan hem niet goed af. Bij derksen probeer ik verder nooit teveel na te denken maar gewoon genieten van zijn discussies
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:00
    Celtic zit gewoon in de voorronde nog hoor, speelt tegen AEK, maakt verder niet uit.

    Geen topper wil daar voetballen....Hier wel dan de afgelopen 10 jaar?

    Wij maken hier in NL toppers, maar komen doen ze niet hoor.

    Situatie Celtic zal hier ook gaan gebeuren. Voor andere niet leuk, voor ons prima hoor.
    Situatie Glasgow had hier trouwens ook gebeurd, als de gemeente in Eindhoven niet even alle grond had opgekocht.

    Overigens maakt het mij weinig uit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:57
    Bhj kan zo bij Derksen in team, zelfde niveau. ;)
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:26
    Dank je wel, ik zie het als een compliment. Mensen in mijn omgeving hebben vaker gezegd, jij moet je opgeven voor de nieuwe Johan Derksen, maar heb het veel te druk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:34
    Op moment dat de Mol meer betaalt dan je huidige inkomen een sebattical regelen, kun je over een jaar je drukte weer in. Ik vond je opmerking gemeente Eindhoven voorspelbaar, waardoor je je analyse direct devalueerde, jammer, je kunt m.i. beter
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:44
    Nope, ik heb een eigen bedrijf. Die geef ik niet op, ook al geven ze meer. Soms moet je blij zijn met wat je heb. Het zou mooi zijn als het ernaast zou kunnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:37
    Gewoon doen als je kans hebt.
    Is enige TV-programma dat VP serieus neemt / volgt.
    Vind ik leuk
    Arvin +2424
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:04
    Glasgow had al veel meer schulden en kreeg toen een belasting aanslag van 9 miljoen die het nekte. Heeft dus niks te maken met de situatie bij PSV.

    Overigens is Rangers de club met de meeste titels, van alle clubs in de wereld, die vergelijking zou in de toekomst nog wel eens waar kunnen worden 😂😉
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:30
    Ja, want PSV had het gered als het ze zonder die 22 miljoen van de grond moeten doen.

    Geeft verder niet hoor, we kunnen niet allemaal zakelijk denken.

    en wat betreft de laatste, je loopt er nog 9 achter en zoals Johan zegt, de komende 5 tot 10 jaar zullen naar alle waarschijnlijkheid voor Ajax zijn.
    Maar, je mag blijven dromen hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:39
    Geen flauw idee, wij hebben ook veel moeilijke jaren gehad, veelal droogstand -maar wel EuropaLeague winst- en hebben niet de mega-sponsordeal zoals Ajax. Dan moet je zakelijk slim zijn. We worden allen gesteund door onze gemeenten, zijn voor veel bewoners ook trots vd stad. Emmen zal dit jaar ook veel bekender worden, puur door hun voetbalclub.
    Vind ik leuk
    Arvin +2424
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:12
    Wat ben jij een chagrijnig persoon zeg. Ik ben de eerste om toe te geven dat Ajax dit jaar de absolute titelfavoriet is, dat heb ik op andere plekken ook al aangegeven en toegelicht. Dat je ondanks de knipoog mn grap ervan niet snapt is je eigen probleem.

    Het andere punt, lees je maar in. PSV had moeten saneren, maar was niet opgehouden met bestaan omdat de schulden veel minder hoog waren dan die van Rangers. Sterker nog, Rangers had ondanks haar schulden nog door kunnen gaan, maar tijdens een bijzondere vergadering is er door middel van een stemronde door de andere Schotse BVO's bepaald of Rangers mocht blijven bestaan of niet. De situatie was ook anders omdat de grootste schuldeiser de overheid (belastingaanslag) was en die nou eenmaal het minst coulant zijn wbt betalingen. Ook was het een gevalletje lijken in de kast. Niemand was op de hoogte van de schulden tot het te laat was, bij PSV heeft men altijd transparant gehandeld.

    Om je opmerking met zakelijk denken kan ik alleen maar lachen. Buiten mijn werk als journalist ben ik een van de ontwikkelaars van de LKV tool en geef ik voorlichtingen aan gemeentes op het gebied van LKV wetgeving en data-analyses op het salarispakket. Zoek maar op bronkhorst bedrijfskompas of Robidus, beide klanten van mij, al denk ik dat die stof je boven je pet gaat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:58
    LKV betreft Loonkostenvoordeel bij mensen met een arbeidsbeperking. Uitstekende zaak, echt. Maar .... Je gaat me niet vertellen dat er een verband is met zakelijk denken bij PSV ... Tenzij het carnaval als een arbeidsbeperking wordt opgevat? Nee kom op, zakelijk denken. Laten we grappen over de selectie bij voorbaat als flauw terzijde schuiven.
    Vind ik leuk
    Arvin +2424
    dinsdag 7 augustus 2018 om 18:20
    Hij maakt geen opmerking over het zakelijk denken bij PSV, maar mijn zakelijk denken, vandaar ter illustratie wat ik doe.

    Puur het feit dat ik zzp'er ben met mijn eigen ontwikkeld en nieuw bedrijfsconcept geeft wel een beetje mijn zakelijke denken aan volgens mij 😂.

    Haha, ik moest me ook al inhouden om geen flauwe grappen te maken (dat hij daar alles wel vanaf zou weten oid), maar ik moet me helemaal niet verlagen tot dat niveau.

    De data-analyse is overigens waar het pas echt interessant wordt, haha. Bij BVO's gaat dat om tonnen, bij andere bedrijven als GG-net en het leger des heils gaat daar nog een nulletje bij. Ik doe mn journalistieke werk en lkv voorlichtingen normaal gesproken uit passie en verdien m'n boterham met de analyses.
    Vind ik leuk
    Arvin +2424
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:21
    Overigens heb ik deze dataanalyse in samenwerking met BDO (accountants van de meeste Nederlandse voetbalverenigingen) ook gedaan voor verscheidene BVO's. Zoals O.A. FC Utrecht, Feyenoord en PSV. We hebben Ajax ook benaderd, maar die weigerde de boeken van de afgelopen 5 jaar open te doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:09
    de Nederlandse ploegen liggen allemaal met 11 man voor de goal inclusief PSV alleen AZ wil nog een beetje voetballen tegen Ajax
    Vind ik leuk
    Castromann +5697
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:12
    Psv-ajax 3-0 (kampioenswedstrijd ) niet gezien?🤔😂
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:33
    Ajax PSV niet gezien? 3-0

    Scorebord journalistiek, typische PSV'er. Kijkt niet naar het voetbal, alleen naar de uitslag. Overigens was het vooral Ajax die tot de 1-0 in de aanval was, maar dat zal je wel verdrongen hebben.

    Geeft verder niet hoor, die kortzichtigheid zijn we wel gewend uit Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Castromann +5697
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:50
    Dat is jouw mening..... die ik netjes respecteer zonder toevoegingen.
    Dat zegt meer over jou denk ik 😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:44
    Ajax-PSV was 0-1 bij rust geweest als Blom Lozano in laatste minuut niet affloot, toen hij vrij op Onana afging vanaf eigen helft. Belachelijk om dan voor rust te fluiten. PSV Ajax 3-0 was net zo terecht als Ajax-PSV 3-0. Zie dit jaar jullie punten in Kuip eerst maar eens te pakken.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:19
    Kortzichtig ben je als je al 4 jaar loopt te lullen dat je de beste bent en vervolgens elk jaar aan het kortste eind trekt.... over kortzichtigheid gesproken.... of had je je glazen bol waarmee je in het verleden kijkt weer voor je neus staan
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 18:09
    Nou nou, deze Ajaxfan moet erkennen dat PSV die wedstrijd scherper was, tot op het randje ging. Na de 1-0 zakte het vertrouwen bij Ajax weg en Luuk de Jong troefde Wöber af.
    Dat verlies moeten we ruiterlijk erkennen.
    Maar we komen elkaar weer tegen ....
    Vind ik leuk
    Adjab +611
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:02
    Er waren 2 wedstrijden die het aanzien waard waren. Utrecht uit en Ajax thuis de rest was redelijk en slecht tot zeer dramatisch
    Vind ik leuk
    Castromann +5697
    dinsdag 7 augustus 2018 om 18:09
    Maar wat presteert celtic in de groepsfase als ze die n keer halen....juist nada noppes.
    En er voetballen hier best nog wat toppers nu en afgelopen jaren.
    Tadic ziyech vpersie lozano en toptalenten zoals bergwijn frenkie de jong oa en voorgaande jaren guardado Sanchez.
    Bij celtic is dat stukken minder of niet.😉
    Vind ik leuk
    Arvin +2424
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:57
    Maar als de rest van de competitie een beetje meetrekt (PSV doet ook goede zaken) dan kunnen we misschien de Franse competitie achterna. Daar is dezelfde situatie, maar spelen ook nog zat toppers bij andere clubs.

    Al is Ajax gewoon een arme club vergelijken met PSG natuurlijk. Maar toch lijkt me dat een beter doel dan de Schotse competitie achterna 😂
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:41
    Ik denk dat Ajax zelf een stuk rijker is dan PSG, de eigenaar of eigenaren van PSV, die zijn rijk, maar de club zelf heeft een schuld van hier tot en met.

    Logisch als je, als club uit een middelmatig land zulke uitgaven doet.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2734
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:47
    Meer budget als alle eredivisieclubs? Waar haal je die info vandaan dan? Of bedoel je soms eigenvermogen?
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:54
    Budget misschien wel. Noem het zorgvuldig opgepot geld... Qua begroting ontwijken PSV en Ajax elkaar nauwelijks.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:55
    Klopt. Geldt ook voor JustH en jou. ;). De opmerking van just H is arrogant, van snapje zelfverzekerd. In 2 Ajax-reacties achter elkaar verschil duidelijk gemaakt. ;)
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4519
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:46
    Zelfverzekerd is als het waar is als je iets roept. Jullie roepen dat jullie de beste zijn terwijl jullie het lachertje van Nederland en Europa zijn.
    Vind ik leuk
    Leedz +5559
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:48
    Verander je naam maar in Troela want je praat alleen maar onzin en je weet het
    Vind ik leuk
    Enden +3558
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:53
    Sorry maar dat is dus niet de betekenis van zelfverzekerd.
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:05
    Tja. Als Ajax het lachertje al van Europa is, dan weet ik in ieder geval zeker dat er om de rest sowieso niet gelachen wordt....
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:22
    Zelfverzekerd is zeker geen garantie dat dingen lukken. Maar je gaat er wel overtuigd van jezelf in. Goeie eigenschap is het.
    Vind ik leuk
    Ale +3896
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:34
    Zoals jou gedachten met Peter Bosz.........;)
    Vind ik leuk
    inimini +2162
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:31
    Ga jij eens heel snel terug naar school!

    Ik zal hier even voor de opheldering de definitie voorschotelen:

    Zelfverzekerd. Zelfverzekerdheid,Zelfzekerheid of zelfvertrouwen is een toestand waarin men (sterk) vertrouwen heeft in het eigen kunnen. Veelal betreft het een vertrouwen in de zaken die binnen het eigen interessegebied of de eigen vaardigheden vallen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:41
    Wist je dat zelfverzekerdheid en arrogantie heel dicht tegen elkaar aan liggen, verschil zit 'm in de lichaamshouding. De definitie van arrogantie :
    “De aanname dat de eigen waarde ver boven die van anderen staat. Een vals gevoel van trots. Onterecht denken dat anderen ondergeschikt zijn aan jou, tegen jou opkijken en naar jouw pijpen moeten dansen. Arrogantie is een masker voor onzekerheid.”

    Dat uit zich in:
    • een gesloten houding
    • weinig (open) communicatie
    • zullen discussie agressief en oneerlijk spelen
    • weten het altijd beter voor anderen
    • werken niet of slecht samen met anderen
    • geven eigen fouten of zwakheden nooit toe, maar verraden wel die van anderen
    • alleen voor eigen gewin gaan, zo nodig ten koste van anderen
    • doen aan plagerijen en pesterijen

    Het gaat dus om je assertiviteit, bij arrogantie komt er een hoop agressiviteit kijken die zelfverzekerde mensen niet laten zien.
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:03
    Lijkt me dat er weinig Ajacieden arrogant zijn als ik dit zo zie. Zou bijna denken dat er van een andere club arrogant zijn, je weet wel die, die altijd roepen dat wij arrogant zijn.

    Maar goed, dat ze mij arrogant vinden zal me verder een worst zijn. Overigens klopt dat deel dan ook weer helemaal niet met arrogant zijn, als ik het zo mag interpreteren.
    Vind ik leuk
    inimini +2162
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:27
    Is dit een reactie op mij? Ik reageer namelijk alleen op iemand die een andere kijk op de definitie van zelfverzekerdheid heeft. In ieder geval bedankt ;)

    QUOTE

    Zelfverzekerd is als het waar is als je iets roept. Jullie roepen dat jullie de beste zijn terwijl jullie het lachertje van Nederland en Europa zijn.

    UNQUOTE
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:13
    Nee, zelfverzekerd ben je als je vertrouwen heb in wat je doet. Dat heeft niets met de uitkomst te maken. Je kan zelfverzekerd zijn en van een betere verliezen. Dat is jammer maar je heb dan wel de juiste instelling.
    Vind ik leuk
    inimini +2162
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:46
    JustH, dit was een QUOTE van iemand anders, maar fijn dat je het nog even uitlegt ;)
    Vind ik leuk
    Aad300 +19
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:46
    Denk dat het verschil vooral is dat ze bij ajax meer met zichzelf bezig zijn dan bijv. psv en feyenoord. Als feyenoord of psv kampioen wordt is het eerste en onderhand het enige wat je hoort : helemaal niets in Amsterdam. Op beelden van het kampioensfeest zie je zelfs mensen rondlopen met psv shirts met opdruk "fuck 020". Denk eerder dat er een heel erg minderwaardigheidscomplex is naar ajax ipv dat ajax arrogant is, waarom is iedereen altijd zo obsessief bezig met dat het met ajax kut moet gaan.
    Vind ik leuk
    Remko +59
    dinsdag 7 augustus 2018 om 18:11
    Jaloezie en niks anders,vele aanhangers zijn bezig met onze mooie club,ik kan er van genieten aangezien zij om wat voir omstandigheid geen deel van kunnen uitmaken.het is niet meer of minder dan dat,aangezien het mij verder zou boeien wat een andere club doet,voor mij is er maar 1 club waarvan ik hoop dat zij het beter doen dan de anderen,mocht dat niet gebeuren jammer dan.
    Vind ik leuk
    Aad300 +19
    woensdag 8 augustus 2018 om 09:16
    En zo hoort het ook lijkt mij!
    Vind ik leuk
    davidben +4113
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:39
    Leren jullie anders eerst je eigen spelers de naam van jullie club correct uitspreken.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:10
    TjoepCola, Ben je een lachertje als je de laatste 8 jaar 4x 1ste en 4 x 2de wordt? Wat is jouw club dan?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:37
    Je doet die laatste 8 jaar er zeker bij omdat je anders in 4 jaar tijd toch geen prijzen pakt
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:39
    Nee maar ik speel ook maar met jaren, doet iedereen hier. Tot je niet verder kan, en dan zie je de totalen.
    Vind ik leuk
    Remko +59
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:19
    Jij kan zeggen wat jij zeggen wil,europese clubs kijken het meest tegen ajax op,bluf of zelfverzekerheid het doet er allemaal niet toe.nederlandse clubs zijn uitgescheten in europa,het laatste grote kunststukje wad van ajax door gewoon een el finale te spelen;je kan lullen wat je lullen wil,dit gaat psv niet lukken,en waarom niet?te weinig arrogantie en zelfverzekerheid want dat is wat je oa nodig bent om succes te boeken,en ik weet die vlieger gaat niet altijd op, maar het is wel een essintieel onderdeel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:21
    nou tjoep , na de wedstrijd tegen Osijek zijn wij ff het lachertje voor Nederland in Europa
    dus als je dan iets over Ajax wil zeggen , verzin dan wat beters
    wij zijn vorig jaar uitgeschakeld door een paar bouwvakkers en taxichauffeurs
    Ajax heeft verloren van Rosenborg , maar dat is toch wel een veel grotere naam in Europa dan Osijek
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:56
    Die bakker van Rosenborg maakt anders wel verdomd lekkere broodjes!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:02
    die kunnen nooit zo goed zijn als de poffertjes van de bakker op de Dam in Amsterdam , daar op het hoekje
    als ik overdag naar Amsterdam moet , ga ik daar altijd poffertjes halen
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:33
    Wat praat jij een onzin zeg echt waar, man man kijk ff naar je eigen club dat heeft fantastisch gepresteerd in Europa hoe durf je het te zeggen.
    Vind ik leuk
    R2 +4888
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:54
    Hoeveel daarvan heb jij meegemaakt? Sinds mijn geboorte ontlopen PSV en Ajax elkaar niet veel namelijk. Ik weet dat ik weer verwijten krijg over het "timeframe" dat ik erbij haal, maar het is gewoon zo dat de tijd dat Ajax superieur was al een hele tijd geleden is.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1001
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:03
    Klopt R2. Ben het er helemaal mee eens. Maar toch als ik zie hoe Ajax vorderingen maakt mbt transferbeleid, en ook de filosofie op dit moment, en vooral ook een beetje de rust kan gaan houden denk ik dat die tijden (misschien) wel weer kunnen herleven. In ieder geval in NL. Ik denk niet dat een Psv mee kan in de uitgaven en inkomsten die Ajax nu realiseert.

    Zelfs vorig seizoen zag het er al beter uit, maar het was jammer vd trainersperikelen, het gedoe rond Nouri en blessures. Naar mijn mening hebben ze het in het begin van het seizoen al verkloot. Ik denk dat Ajax dit seizoen heer en meester zal zijn.

    Het zal zich misschien niet uiten in verschil in punten, aangezien Psv Ijn wedstrijden ook zal gaan winnen maar ik gok dat Ajax aan het langste eind zal trekken.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1033
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:41
    Leuk die vorderingen die jij noemt maar die vorderingen gaan ook juist problemen opleveren. Ajax betaalt een aantal spelers nu fors meer. Vroeg of laat gaat dat gezeik opleveren. Voor je het weet betaal je slechte spelers veel te veel. Financieel denk ik dat Ajax niet voor zal blijven lopen....
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1001
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:41
    Het zal met de tijd wel een klein dipje veroorzaken maar ik ben ervan overtuigd dat Marc, als hij blijft, dit goed gaat regelen.
    Vind ik leuk
    Snapje? +2699
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:01
    Je zal die tijd maar meegemaakt hebben.... heerlijk!!!
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:28
    Ga je het dan over persoonlijke leeftijden hebben, mijn zoon van 8 is met zijn club 4 x 1ste en 4 x 2de geworden.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:44
    haha waarvan hij pas een jaar 4 of 5 echt besef heeft van ajax waardoor hij dus pas 1 kampioenschap heeft meegemaakt in 5 jaar.. ( just kidding) vind het wel een leuke vergelijking van je.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 13:45]
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:47
    We dollen maar wat Rene, het is betrekkelijk, je kan het altijd positief naar je toe rekenen. Plus dat ik geen zoon van 8 heb :-)
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:48
    Daarom begin ik ook lachend maat!
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:49
    :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:08
    ach ja Jozef , ik kreeg in 79 van mijn vader een seizoenskaart van PSV , en pas in 86 won PSV hun eerste prijs
    gelukkig hebben ze dat naderhand ruimschoots goed gemaakt
    PSV en Ajax komen altijd wel een keer in een dip , maar ze komen er ook altijd weer uit gelukkig
    misschien word PSV nu wel 3/4 jaar geen kampioen , maar je weet als supporter dat het toch altijd weer een keer gaat gebeuren
    en dat geldt natuurlijk ook voor Ajax
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:04
    Klopt en vaak herhaalt de geschiedenis toch, zou jij als timeframe specialist wel moeten weten toch.
    Vind ik leuk
    Remko +59
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:22
    En psv dan?nog langer en het was in 1988????daarna helemaal niks!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 14:23]
    Vind ik leuk
    R2 +4888
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:08
    Ik heb niet gezegd dat PSV ooit overal overheerste, dus vind dit maar een rare reactie. Getuigt nou ook niet echt van hoogstaande vaardigheden in begrijpend lezen.
    Vind ik leuk
    Remko +59
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:39
    Praat niet over begrijpend lezen als jij het zelf ook niet kan.geef mij aan waar ik vermeld dat psv overal overheerste?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    R2 +4888
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:52
    Jij begint ineens over Europees succes in 88 en hoe lang dat wel niet geleden is. Sindsdien zijn PSV en Ajax wat Nederlandse titels betreft zeer gelijkwaardig. Bovendien heb ik een superieur PSV niet genoemd.
    Vind ik leuk
    Remko +59
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:09
    Nogmaals heb ik dat ook niet gezegd dat psv superieur is geweest.Als ik jouw bericht lees wordt er niet bij gezegd nationaal of internationaal,jij zegt dat sinds jouw geboorte ajax en psv elkaar niet veel ontlopen!nou begrijp ik wel dat qua nationale titels dit wel aardig klopt,maar internationaal niet,nou weet ik niet waneer jij geboren bent en het maakt mij niet heel veel uit,maar dan zie ik nog steeds dat beide clubs verreweg van gelijkwaardig zijn,en dat is wat ik er mee aan wil geven,en dat heeft geen donder met begrijpend lezen te maken want dan moet jij bepaalde zaken beter aangeven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 16:11]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:24
    Ik ben helaas gestopt met trivia crack spelen... teveel geschiedenis vragen de laatste tijd.... en dan kun je niet meer winnen met al die Ajacieden die weten alleen maar iets van de geschiedenis af.... daar wonen ze in
    Vind ik leuk
    Remko +59
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:41
    Jeetje wat vervelend voor jou!hoe kom jij jouw tijd nu door dan behalve gezellig kletsen met mij?
    Vind ik leuk
    Cappie +6791
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:55
    Leg jij het verschil dan maar eens uit.
    En, als je toch bezig bent, leg dan meteen het verschil eens uit tussen "is" en "eens".
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:52
    Ik ben afgetest voor leraar.
    Hoop wel dat je begrijpt wat ik schrijf.
    Dit is wie ik ben en beter kan ik het niet.
    Vind ik leuk
    Cappie +6791
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:27
    Alsnog... legt het verschil dan eens uit tussen arrogant en zelfverzekerd. En vooral waar de grens ligt. En is dat een harde grens of is deze subjectief?

    Verder boeit het mij niet als jij "is" verkeerd gebruikt, maar wel als je andere mensen gaat terecht wijzen op een ander verschil.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:59
    Die grens is een stadsgrens, in Amsterdam heet het zelfverzekerd, en daarbuiten noemen ze het dan naar eigen inzicht arrogant. Ook wel genoemd, er een eigen draai aan geven.
    Vind ik leuk
    Cappie +6791
    woensdag 8 augustus 2018 om 08:55
    Hahaha... mooi antwoord.
    Maar met die laatste zin kan ik wel wat ja. Een eigen draai geven aan die betekenis, of aan uitspraken. En dat is het inderdaad. Van beide kanten en maar net hoe het ze uitkomt.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:52
    Alles is relatief cappie...er is alleen een verschil tussen subjectieve en feitelijke omstandigheden...die niet aan relativiteit onderhavig zijn...zoals het feit dat jullie elk jaar een goede selectie hebben en een reële kans op de titel(dan kun je zelfverzekerd zijn).... feit is ook dat je dat al 4 jaar niet gelukt is... en als je dan nog steeds loopt te blèren dat je de beste bent en wel eventjes gaat winnen.... dat kunnen we dat onder de noemer arrogantie plaatsen.....
    Vind ik leuk
    Cappie +6791
    woensdag 8 augustus 2018 om 08:54
    Jullie?
    Ik ben niet voor Ajax he...
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    woensdag 8 augustus 2018 om 09:00
    Nee want als je er ook de vijfde keer zelfverzekerd in gaat blijft het zelfverzekerd.
    Feit is dat de tegenstanders/rivalen die zelfverzekerdheid arrogantie gaan noemen.
    Dat bekt lekkerder op de een of andere manier, maar doet aan de mentaliteit van een zelfverzekerde ploeg, "wat jullie ploeg ook is" geen afbreuk. Zonder zelfverzekerd te zijn zou je niet eens aan de competitie moeten willen beginnen, dat geld eigenlijk voor alles.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:45
    Heb ik zojuist gedaan...heb je het moment weer gemist....dat schijnt de afgelopen 4 jaar een gewoonte te worden van jullie...
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    woensdag 8 augustus 2018 om 09:06
    4 jaar, pppffffttttttt zal ik dan weer 33 zeggen? Zodat stil bent, want dat je die discussie alweer verliest?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 09:08]
    Vind ik leuk
    Jajem +386
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:09
    Mooi gezegd
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:12
    @JUSTh. Jij bent denk ik degene die het verschil niet weet tussen zelfverzekerd en arrogant.

    Ik zal het je uitleggen in mijn eigen bewoording:

    Zelfverzekerd = vertrouwen hebben in je eigen kunnen zonder hierbij andere onderuit te halen.

    arrogantie: = jezelf boven de rest plaatsen. Jezelf beter vinden dan de rest.

    Sorry dat ik het moet zeggen, maar kick wilstra heeft gewoon gelijk.. Veelal zijn ajacieden niet zelfverzekerd maar puur arrogant.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:24
    Is de volgende vraag, wie plaatst zich dan boven een ander, en het gaat om voetballers he. Want die moeten het doen. We gaan het niet over mensen hebben die niet voetballen en maar wat roepen en die jij dan weer vereenzelvigd met de spelers op het veld
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:37
    In dit geval gaat het wel over ajacieden ( supporters) en daar hoor je op forums nou eenmaal het meeste over.

    Verder als we het over spelers hebben.. Je hebt binnen ajax natuurlijk wel de cultuur dat je van jongs af aan wordt bijgebracht de beste te zijn. In het verleden is hier goed mee gescoord.. tegenwoordig een stuk minder waardoor het meer een lachertje wordt
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:44
    Als we het over supporters hebben wordt het een gelijkspel. 4 jaar niks en de platte kar is net zo arrogant als we worden kampioen.
    En wat is het verschil nou echt allemaal 4 x tweede en 4 x eerste de laatste jaren waar gaat het over, het is vergelijkbaar. Tuurlijk kan je er allerlei rekensommetjes op los gooien. maar door de totalen zullen die Amsterdammers zelfverzekerd blijven roepen dat ze de beste zijn. En door die totalen hebben ze wel een punt.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:46
    Heeft geen zin om met justh te discussiëren....die jongeman is geïnstitutionaliseerd....
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:13
    Rare rekensom. Grappig bedoeld? Maar goed, je scoort er wel mee
    Vind ik leuk
    4everfcu +1599
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:13
    zelfverzekerd vinden ze het alleen in amsterdan in de rest van nederland vinden we het arrogant.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23866
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:25
    Met zelfverzekerdheid is uiteraard niets mis. Regelmatig zie je dat Ajacieden elkaar hier corrigeren. Dat zegt genoeg.
    Vind ik leuk
    Fr12.nl +47
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:37
    Ja jullie wachten ook al al 4 jaar op nr. 34
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:45
    Klopt maar dat doet niet echt pijn als je al 33 van die lelijke dingen heb, wat moet je er verder mee.
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:36
    Slechte reactie, je kan arrogant zijn, zeggen dat je de beste bent en al meer dan 30 jaar voorbij gestreefd bent door PSV in Nederland (landskampioenschappen) en al 4 jaar geen enkele prijs hebt kunnen toevoegen in Nederland, dan noemen ze dat arrogant
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:47
    Hou jij de totalen gewoon maar aan, want daar gaat het om ten alle tijde, zelfs de laatste 8 jaar hebben ze betere cijfers. Dus best wel een sterke reactie.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:07
    Dank je, dus je erkent de arrogantie... Zorg maar dat ze vanavond de Belgen verslaan, veel belangrijker
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:19
    Nee ik erken zelfverzekerd, de uitspraak arrogant komt van jou. Dat is het hele punt.
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:35
    En onderbouw hem, dus dat is het punt
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:53
    Moet jij weten wat je onderbouwd, ik noem het zelfverzekerd, en dat is het.
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:57
    Haha ik onderbouw het, jij niet maar nee meneer zijn mening is waarheid. Kom eens met de feiten waarom het zelfverzekerd is en niet arrogant als je roept dat je de beste bent. Je moet erg ver terug in de tijd, wil je kunnen zeggen, vanaf dat punt heeft Ajax meer kampioenschappen gehad dan PSV. Is het dan niet triest als je zegt, wij hebben vanaf onze oprichting meer kampioenschappen gewonnen, alleen de laatste, wat is het, 35 jaar niet? En de afgelopen 4 jaar ook geen enkele prijs?
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:01
    Het is moeilijk maar je komt niet over die 33 heen.
    En noem het arrogantie, ik noem het zelfverzekerd, en onder de streep is het 33.
    En onder de streep is het enige wat telt. Dat heet namelijk het totaal.
    Je kan rommelen met cijfertjes maar je kan het niet winnen. En de geschiedenis is ook niet te herschrijven, dat zijn de feiten. Dus doe je best om die 33 te halen en dan mag je weer mee doen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:20
    Het gaat om, toen was Ajax goed, tegenwoordig moeten ze PSV voor laten gaan. Messi zegt over 5 jaar toch ook niet, ik was toen zo goed, nu ben ik minder maar ik ben nog steeds de beste omdat ik zoveel gewonnen heb, terwijl hij zwaar onder doet voor spelers die hem ver voorbij zijn gegaan. Je kan roepen, Ajax heeft de meeste prijzen gewonnen, maar je bent nu niet de beste als je de cijfertjes er op na slaat. Tegenwoordig vallen jullie vies tegen, vooral de afgelopen 4 jaar en op basis daarvan is het arrogant als je zegt 'wij zijn de besten'. Ook mooi, toernooitje voetballen, van de 20 edities won je er een paar meer dan de rest maar de afgelopen 4 jaar geen deukje in een pakje met boter kunnen schoppen, wint degene die 4 jaar op rij wel wint en dan naar ze toe gaan en zeggen, maar wij zijn beter.... Zo werkt dat niet knul
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Bepaal jij dan maar wat toen was, reken wel naar jezelf toe dan slaap je beter. Als je de laatste 8 jaar 4 x 1ste wordt en 4 x 2de, mag jij geen deuk in een pak boter schieten noemen. Wat een waanzin zeg. Zelf dan scoor je beter dan iedere andere club. De mazel!.....KNUL.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:21
    En de laatste 12 jaar leg je het weer dik af, Haha grappenmaker. Arrogantie
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:28
    Daarom helpt gegoochel met cijfers niet. Want je komt uit op 33.
    En kan je het nooit winnen. haha Domme grappenmaker!
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    woensdag 8 augustus 2018 om 06:21
    Ga maar eens vergelijken, kampioenschap Eredivisie. Och nee teveel werk voor je en ook nog eens te moeilijk. En mij dan dom noemen, kleuter
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    woensdag 8 augustus 2018 om 08:36
    Ik hoef niet te kijken, leg je maar neer bij de feiten en de totalen. 33
    Vind ik leuk
    Just dekler +1296
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:02
    Alleen als jij het verschil tussen eens en is leert.....
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:08
    Als jij mij vertelt waar ik dat schrijf.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1296
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:16
    Leer het verschil is tussen arrogant en zelfverzekerd. Daar......
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:00
    Ben je schoolmeester ? Of heb je het vaak gespeeld?
    Reageer ander inhoudelijk bijdehand.
    Geen trek om door een groot stuk onbenul gecorrigeerd te worden!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 16:02]
    Vind ik leuk
    Just dekler +1296
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:51
    Anders niet ander.......

    Onbenul.......eerst zelf leren schrijven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 16:52]
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:02
    Ongevraagd iemand verbeteren, is voorbestemd voor heel nare mensen en zeer grote onbenullen!
    Vind ik leuk
    Just dekler +1296
    dinsdag 7 augustus 2018 om 18:34
    Aannames ook.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 18:37
    Nee het is zelfs bewezen, mensen die anderen ongevraagd corrigeren.
    Zijn heel nare mensen, en op zeker zeer grote onbenullen.
    Dag meester.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1296
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:13
    Bewijs of je lult maar wat....
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    Jij zegt het!
    Vind ik leuk
    Just dekler +1296
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:44
    Optie 2 dus........
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:31
    Wat jij wil, nare.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:17
    Ik zal je het verschil EENS leren... elk jaar roepen dat je kampioen wordt en dat dan vervolgens niet worden en allerlei kut smoesjes gaan verzinnen Dat is arrogant.... zeggen aan het begin van het seizoen dat je een goede kans hebt Omdat je een goede selectie hebt.... dat is zelfverzekerd
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:23
    Weer iemand die me iets wil leren.
    Weet je lees maar wat ik schrijf over zelfverzekerd en dat dat een zeer goede eigenschap is. Dat een ander kamp daar dan arrogant van maakt, kan je mij niet kwalijk nemen. Maar ik hoop dat mijn club 100% zelfverzekerd de competitie in gaat. Net als andere jaren. En als ze het niet redden gaan jullie weer lekker arrogant roepen.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:26
    Nee hoor.... Dan zeggen wij gewoon jullie hebben verdiend gewonnen want jullie hadden de meeste punten aan het eind van het seizoen... en verzinnen we gewoon geen k** smoesjes
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:18
    Dus bij jouw club zijn ze niet zelfverzekerd en gaan niet voor het hoogste? Sterkte!
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    woensdag 8 augustus 2018 om 06:28
    Wij lopen alleen niet van de toren te blazen voor de competitie dat we wel weer even eerste worden....dat wprden we meestal toch wel....haha....;-)
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    woensdag 8 augustus 2018 om 08:35
    Meestal, kan maar een club zeggen. haha
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:41
    JustH. Derksen is arrogant. Die zegt nooit "ik vind jou goed" tenzij hij voor de spiegel staat.
    Vind ik leuk
    Smash +2940
    dinsdag 7 augustus 2018 om 18:45
    Als je continue roept dat je de beste bent en je de laatste vier jaar niets hebt gewonnen, is dat arrogant en noem je het zeer zeker niet zelfverzekerd.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:21
    Nee want met 33 ben je de beste, daar is niets arrogants aan, maar een feit.
    Vind ik leuk
    Smash +2940
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:33
    Resultaten uit het verleden ..........
    Ik hoef hem toch niet af te maken hè!?

    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:02
    Maar we gooi de geschiedenis boeken niet weg. Want dan geld de laatste ook niet meer mee
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    Smash +2940
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:45
    Klopt! Elk seizoen moet je het maar weer opnieuw bewijzen. Ajax heeft nu redelijk ingekocht, maar moet het nog maar laten zien. Vanavond zie ik Blind het moeilijk hebben, terwijl Tadic wel uit de verf komt.

    Voor PSV geldt hetzelfde. Ze hadden een goede voorbereiding, wat ik er tegen Feijenoord niet uit zag komen. Het kan dus alle kanten op dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11171
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:06
    Hmm..

    33? Als dat de definitieve uitkomst is, dan voorspelt dat weinig goeds dan over de kampioenskansen voor je clubbie :P
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:22
    Wie heeft het over definitief?
    Als iets definitief is komt er voor niemand meer wat bij.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:13
    Leer jij dan het verschil eens tussen "eens" en "is".
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:25
    Leraar? Het is vakantie meester, muil houden!
    Vind ik leuk
    Gordito +149
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:08
    Jullie schreeuwen al vier jaar dat jullie makkelijk kampioen worden. Zelfverzekerd of Arrogant?
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:25
    Zelfverzekerd de strijd in gaan heet dat.
    Doet jouw club ook. Niks bijzonders een heel goede eigenschap. En als het niet lukt, als er een betere is, jammer, maar nog steeds niet arrogant.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:52
    Ach kom. Bij PSV lopen er lieden die jaarlijks zeggen dat de platte kar uit de stal kan blijven na carnaval. Niet allemaal. Neem het dus met een korreltje zout zou ik zeggen...
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6742
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:59
    Klopt. Maar op basis van de laatste jaren hebben die woorden nog enigszins een realiteitsgehalte. Na de verschillende aankopen heb ik hier al verschillende lieden horen roeptoeteren dat de titel op papier kan worden afgedaan.

    Korreltje zout vind ik prima. Dat zouden we vaker moeten doen bij reacties op deze site. Maar er hoeft maar een topic van één van beide clubs op de site te komen en men buitelt over elkaar heen om elkaars club de grond in te boren. Elke geboden kans wordt aangegrepen om te kleineren en te schelden. Deze mensen beseffen zich niet dat zonder de andere club er helemaal geen strijd, geen competitie is. We hebben elkaar broodnodig om er nog iets van te maken. ;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:03
    Dat is gewoon jammer inderdaad. Zelf heb ik geen problemen met aanhangers van welke club dan ook.

    In het algemeen verafschuw ik kuddegedrag en wens ook niet aangesproken te worden op gedrag van anderen.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:26
    Realiteit is dat die zelfverzekerdheid 33 schalen heeft opgeleverd.
    Vind ik leuk
    HanV +3704
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:07
    Als jullie er 33 in de prijzenkast hebben dan zou ik ze toch even op echtheid laten controleren, het moeten er maar 12 zijn. Een traditie hoeft niet oud te zijn.
    PSV 17, Feyenoord 3, AZ 1, Twente 1.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:09
    mooi, wil je landstitels horen, of 1ste, of beker?
    Allemaal plussen
    Vind ik leuk
    R2 +4888
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:57
    Ik zie weinig mensen zoveel onzin plaatsen als jij! Chapeau met deze prestatie die puur op basis van zelfverzekerdheid heeft kunnen plaatsvinden.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:05
    Ja maar dat snap ik heel goed. Als je er niet overheen kan, ga je schoppen en over onzin beginnen. Maar het gaat om de feiten. Ik zou misschien hetzelfde reageren, maar ik zit gelukkig aan de goede kant.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:29
    Jij bent vast geschiedenis onderwijzer...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:40
    De realiteit is dat die arrogantie al 4 jaar geen prijs heeft opgeleverd
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:45
    Die zelfverzekerdheid 33, weer verloren van Zanten ssstttt
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:51
    Arrogantie is misplaatste zelfverzekerdheid. Als je ondanks het budget dat Ajax al jaren tot zijn beschikking heeft, niet in staat bent om kampioen te wordeno of wat voor prijs dan ook te winnen, dan wordt die zelfverzekerdheid vanzelf misplaatst. Zoals nu al 4 jaar lang op rij is gebleken.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:56
    Ja maar jij gaat hier bepalen dat het arrogantie is, en dat bestrijd ik, Voetballers, overal moeten zelfverzekerd de strijd aan gaan, ook bij jouw club. Dat is overal hetzelfde, raar dat je het van Ajax dan arrogant noemt. Dat zou betekenen dat jouw club arroganter is omdat ze minder kampioenschappen hebben behaald dan Ajax? Hou er is over op, want het slaat nergens op.
    Geen een voetballer zegt we gaan verliezen.
    En stop is met die 4 jaar, als je er 8 van maakt ga jij je schamen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:03
    Ook in de afgelopen 8 jaar heeft PSV meer prijzen behaald dan Ajax.

    "Hou er is over op". Het is: hou er eens over op.

    En als ze bij FC Emmen vol zelfverzekerdheid zeggen dat ze Ajax wel even gaan verslaan, dan is dat ook niet realistisch. Ajax onderschat zijn tegenstanders continu en overschat zichzelf. Als dát geen les is die jullie de afgelopen 4 jaar niet geleerd hebben...
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:34
    Hou er IS over op, met mij ongevraagd te corrigeren.
    Daar zit ik, en niemand hier op te wachten.
    Dat corrigeren doen hele overheersende, en vervelende flapdrollen.
    Emmen moet zeer zeker zelfverzekerd de strijd aan gaan, anders hoeven ze niet te gaan voetballen.
    En als jij met je club over 4 x 1ste en 4 x 2de denkt heen te kunnen.
    Moet je je taal, waar je zo goed in bent gaan verruilen voor rekenen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:18
    Die geluiden hoor je pas na 10 punten voorsprong. De meeste supporters van Ajax roepen het ruim voor de start van de competitie. Een vergelijking van niks dus.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:28
    Ja... dat is gewoon een stukje Brabantse bier humor.... en natuurlijk ook een beetje feitelijke omstandigheden als je van de laatste 4 jaar drie keer kampioen wordt.... maar we houden er altijd rekening mee dat hij voor het einde van het seizoen toch wel eens terug de stal in zal moeten
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:56
    Wij zijn niet arrogant, wij zijn gewoon rijker en zouden dus een stuk beter horen te zijn. Dat de prestaties er niet naar zijn is mismanagement.

    Dit komt arrogant over, dat begrijp ik. Zeker als je toch al een gekleurde bril op heb.

    Laten we eerlijk zijn, 99% van de mensen die niet voor Ajax is, wordt voetballend opgevoed met de zin. Ajacieden zijn arrogant.

    Gaat er ook nooit meer uit, boeit ons ook helemaal niks hoor. We zijn niet van plan te veranderen.
    Vind ik leuk
    MR - +24
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:15
    Ik niet, ik kom uit Delft, en ben niet met een bepaalde club opgegroeid - pur op basis van het mooie voetbal ben ik fan van Ajax geworden
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:26
    Ja want de aanhang van de andere grotere clubs in NL stelt zicht altijd zeer objectief, realistisch en beschaafd op. Houd toch op man, het is hier toch altijd een over en weer van gelul van alle aanhang. Dat gelul dat Ajax supporters arrogant zijn of Ajax in het algemeen arrogant is slaat als een lul op een drumstel. Alle andere grote clubs (waarschijnlijk minder openlijk) voelen zich net zo goed de beste van NL. Kijk maar naar het lange neuzen halen als PSV of Feijenoord kampioen worden. Echt het meest kinderachtige geouwehoer wat er is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:35
    Je mag een andere mening hebben. Maar als een club zegt: "wij zijn Ajax, wij zijn de beste" dan straalt dat toch echt arrogantie uit. En dan is de lol bij PSV en Feyenoord echt wel groter als ze geen kampioen worden. Arrogantie vs leedvermaak.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:42
    Dank dat ik een andere mening mag hebben...
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 18:00
    Elders al gezegd : als je fan bent van een club, dan is dat omdat die club om meerdere redenen de beste voor je is. Het gemiauw hierover noem ik kleinzerig of kleinburgerlijk. Jij mag kiezen.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:35
    Volgens mij hebben een aantal van jullie geen plank voor hun kop maar een complete Tweede Wereldoorlog bunker.... kun je je nog herinneren het kampioenschap wat jullie verspeelden tegen de Graafschap.... in nagenoeg alle stadions bleven de mensen zitten tot het einde van de wedstrijd van ajax.... en het kampioenschap wat jullie verspeelden werd luid toegejuicht door alle andere clubs.... Ik meende zelfs te horen in de Kuip boeren boeren.... in Arnhem helemaal niets in Amsterdam....enz... misschien dat jullie toch een beetje debet zijn aan het imago wat jullie gekweekt hebben
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:34
    Liever arrogant dan achterbacks zoals veel Brabo's
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:36
    Weet niet uit welk ei jij bent gekropen maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je kan het niet winnen dus ga je maar wat doms roepen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:11
    Haha het is wel zo, het is algemeen bekend dat het volk uit het zuiden over het algemeen achterbaks is. Niet allemaal, maar veel wel. Dat is ook gewoon op te zoeken als je het niet gelooft.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1761
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:41
    Dat komt omdat men in het zuiden eerst nadenkt voordat men iets zegt. Bij jullie hebben de meesten een grote bek , maar vinden dan zelf dat ze direct en eerlijk zijn. Zomaar alles denken te kunnen zeggen is echter heel wat anders. Het zijn ,in het zuiden, de onopgevoede die ook zo denken
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:47
    Ja want nogmaals blijkt obv dit forum en mede jouw eigen commentaar dat de mensen in het zuiden veel beter over alles nadenken dan mensen in het noorden...Wel grappig dat je ook zegt dat men in het noorden denkt alles te kunnen zeggen, terwijl jezelf de "de meesten hebben een grote bek' opmerking plaatst (wat dat ook mag betekenen). Geeft ook blijk van een stevige portie nadenken voordat je reageert. Kortom jullie beider commentaren slaan echt als een lul op een drumstel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:43
    Ik ben benieuwd naar waar je dit kunt opzoeken. Is er een groot boek van achterbaksheid in het zuiden beschikbaar?
    Vind ik leuk
    GOAL! +230
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:04
    Beetje achterbakse opmerking 'ajax de trots van mokum'
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:38
    Of achterbaks arrogant zoals de Amsterdamse Duitsers van Nederland
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1547
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:47
    We dont care!
    Vind ik leuk
    Butsbal +13279
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:33
    Gek he ?
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:54
    Zeker wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:34
    Titel gaat tussen PSV en Ajax. Punt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:40
    En Feijenoord jongens, vergeet Feijenoord niet.
    Vind ik leuk
    MR - +24
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:18
    Zonder onderbouwing: geen punt :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:53
    Onderbouwing? Whahaha. Ik praat toch niet tegen een kleuterklas..
    Vind ik leuk
    MR - +24
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:58
    Daarom
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:35
    Nou ja, er zitten er wel een aantal bij die dat ook daadwerkelijk doen.
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:56
    Tja.

    Waar niet?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:25
    Ik heb in Friesland nog nergens gehoord dat we dit seizoen kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:43
    In Leeuwarden schijnt men zich te storen aan die van Heerenveen... In Groningen ook...
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:40
    Hoe zou dat komen denk je?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:36
    Daar moet je boven staan gap, de objectieve Ajacieden weten wel beter!
    Helaas blijven er van die personen die van alles blijven roepen waardoor de tegenpartijen denken dat alle Ajacieden zo zijn..
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:53
    Je hebt gelijk, maar ik vind wel dat dat gezegd mag worden.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:44
    Ik snap jou ook hoor, natuurlijk mag/moet dat gezegd worden.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:43
    Nee hoor...er zijn ook psvers die wel begrijpen dat er genoeg realistische adammers zijn
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:48
    Dat geloof ik ook zeker, hier op VP gaat het er vaak gewoon sneu aan toe. Over en weer hoor, dat is jammer...
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:54
    Hahahaha...ik laat me ook wel eens meeslepen hoor.... maar met een humoristische Amsterdammer elkaar een beetje af lopen te zeiken zonder dat je het meent vind ik helemaal prima.... veel van mijn collega's zijn Ajacieden.... dit jaar mag ik een beetje zeiken.... volgend jaar Zullen zij waarschijnlijk weer aan de beurt zijn;-)
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:15
    @ jozef. over massaal roepen.. Doen jullie veelal toch ook? Elk jaar zijn jullie weer overtuigd van jullie kunnen en zeggen jullie met 2 vingers in je neus kampioen te worden.. Ook dit jaar blaast Ajax en met name de supporters weer hoog van de toren. En ja op den duur zal het eens uitkomen dat je kampioen wordt. Dat is hetzelfde als dat je bij een zwangerschap bij iemand voorspelt dat het een jongen wordt.. als je het maar bij genoeg zwangerschappen blijft zeggen komt het vanzelf uit.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:22
    Waar blaast Ajax hoog van de toren?
    Jullie zijn overtuigd en zeggen met 2 vingers blablablabla.

    Ik lees niets anders als dat ik ook bij andere supporters lees. Generaliseren kan je goed, er zijn er zat die niet zo in elkaar zitten.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:40
    als je even kijkt naar het bericht waar ik op reageer van jozef dan zie je dat hij het heeft over "wij" dus dan reageer ik automatisch met jullie/ajacieden.

    Verder zijn uiteraard niet alle ajacieden zo ( er zijn er ook bij dit het wel snappen) maar helaas is het overgrote deel wel zo dat ze jaar in jaar uit grootspraak hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:50
    Jozef is ook niet zo. Helaas zijn er ook genoeg wel zo.
    Bij Ajax zelf heb ik ook nergens gehoord dat ze wel ff kampioen worden.

    Het lijkt wel een mythe die anti Ajacieden graag in stand houden.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:48
    Maat, hoezo praat je over ''jullie''?
    Spreek de mensen erop aan die zo praten en scheer niet elke Ajacied over één kam.

    En wat zegt Ajax, dat zij wel ''even'' kampioen worden?
    Volgens mij niet hoor, dat sommige supporters dat wel zeggen en zo hoog van de toren blazen wil niet zeggen dat alle Ajacieden zo denken of doen.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:52
    omdat "jullie" het als je het over ajax hebt ook over "ons" hebben. Dus dan wordt het automatisch jullie. Ook kan ik hier op het forum wel elk persoon taggen maar dan ben je wel erg lang aan het typen elk bericht. Verder wat ik al zei. het overgrote deel blaast toch echt hoog van de toren. Hun goed recht, maar dan ook mijn goed recht hier tegen in te gaan.

    Ook zullen de Ajacieden die neutraal en zelf kunnen nadenken ook zien dat veel mede supporters inderdaad zich arrogant opstellen en begrijpen dat andere supporters zo reageren hierop. Dat ik niet alle supporters bedoeld, dat kun je zelf uiteraard ook natellen.

    En als je je aangevallen voelt hierdoor dan zou ik niet op een voetbal forum gaan zitten ;)

    Ik ben zelf altijd netjes, ik zeg waar het op staat maar altijd vanuit neutraal oogpunt ( ook als het om mijn club ado gaat).
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 13:53]
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:59
    Ik begrijp jouw punt ook wel, maar voel mij toch aangevallen, zeg ik eerlijk.

    Het zou gewoon een hoop schelen als je bij zo'n reactie zegt ''voor al die wijsneuzen'' of zoiets, dan voel ik mij iig niet aangevallen.
    Snap je? ;-)
    Vind ik leuk
    MR - +24
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:23
    Met Ten Hag weet je sls Ajacied maar nooit of je het kampioenschap haalt, dus dat scheelt een hoop arrogantie :-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23866
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:20
    Genoeg Ajaxsupporters doen dat hier ook..
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:57
    Genoeg hier is nog altijd veel minder dan de rest van de Ajacieden...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22551
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:23
    Nou, ook als Derksen dat niet had gezegd, dan hoor en lees je zo'n uitspraken al genoeg hoor ;-).
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39746
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:30
    Lekker de druk verhogen op Ajax!
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:23
    Veel hoger kan de de afgelopen 4 jaar kan de druk niet zijn hoor... ;-)
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:54
    Niks doms aan, gewoon heel realistisch. Ik roep het al 4 jaar, door mismanagement en een noodlottig ongeval is het alleen (nog) niet zo.

    Zelfs Gerbrands voorspelt het.
    Vind ik leuk
    MR - +24
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:31
    Quote? / bron?
    (Niet dat ik het niet geloof hoor, maar heb het niet meegekregen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    Nol N. +2
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:59
    Dat doen Amsterdammers toch ook?! Schreeuwen alles ook al worden ze niet kampioen. OA Met die tekst wzawzdb.
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:06
    Wij zijn Ajax, wij zijn de beste.
    Dat de prestaties er niet naar zijn, daar kunnen wij supporters verder weinig aan doen toch.
    Vind ik leuk
    companen +831
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:25
    Dan ben je toch niet de beste maar Ajax is de afgelopen 4 jaren de 1e verliezer is ook knap.
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:35
    Dat is scorebord journalistiek. Kan ik weinig mee.
    Vind ik leuk
    MR - +24
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:33
    Was dit serieus ? :-)
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:56
    Natuurlijk. Ik vind mijn club de beste. Dus wij zijn Ajax wij zijn de beste. Lijkt me vrij logisch toch. Dat een ander het daar niet mee eens is, is leuk. Dat hij dan wijst op prijzen is ook leuk.

    Ik kan dan op jeugd, supportersschare, verdiensten, verkopen, talentontwikkeling wijzen, maar dat doe ik niet.

    In Eindhoven kijken ze alleen maar naar de schaal, leuk maar er staan er nog altijd meer in onze kast dan in die in Eindhoven, om over alle andere te winnen prijzen maar niet te beginnen.

    Dus ja, het was bloed serieus. Ik roep het niet zomaar, ik geloof er ook in. Die schaal die komt wel weer naar Amsterdam, de komende 5 tot 10 jaar is hij voor ons, zoals Derksen al zei.
    Vind ik leuk
    MR - +24
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:14
    Ik mis een beetje zelfreflectie 😉
    Ik ben ook voor Ajax, maar als ze slecht spelen of slecht beleid voeren, dan zeg ik dat gewoon
    En 5 of 10 jaar achter elkaar kampioen is niet zo'n realistische uitspraak (hoe vaak gebeurt dat nou?) Maar goed, mensen verschillen, en dit jaar geef ik Ajax wel een grote kans met deze selectie (Hoewel ik nog niet weet wat de invloed van Ten Hag zal zijn, hopelijk beter dan vorig jaar)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 21:21]
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:31
    in Schotland, Duitsland, Frankrijk is het vrij normaal dat de veruit rijkste club kampioen wordt. Dat het hier de afgelopen 4 jaar niet zo is geweest, is puur wanbeleid.

    Maar goed, wordt je het wel en speel je CL, dan wordt de afstand alleen maar groter. Als je beleid dan juist is, dan is het een schande als het niet zo is.

    Ten Hag is de zwakste schakel, dat ben ik zeker met je eens overigens.
    Vind ik leuk
    Nol N. +2
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:03
    Dat doen ajax supporters toch ook? Ook al worden ze geen kampioen dan nog roepen ze dat ze de beste zijn. Gevalletje plaat voor de kop.
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:07
    Gevalletje scorebord journalistiek.

    Voor mij/ons is Ajax de beste, ongeacht wat.
    Ik neem aan dat dit voor jouw met jouw club ook geld.
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:47
    Ach kom. Mijn vrouw is ook de beste. Er worden gewoon spijkers op laag water gezocht om de 'vijand' maar naar beneden te halen.

    Als ieder zijn cluppie nou maar de beste vind en niet zo zou omkijken naar een ander, dan zou voetbal nog veel leuker zijn.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +433
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:58
    Nou....ik vind jouw vrouw niet de beste hoor...heb betere gehad;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    woensdag 8 augustus 2018 om 07:58
    Ha, nou heb ik je precies waar ik wou.

    Als je er nu nog eens over nadenkt snap je mijn punt misschien.
    Vind ik leuk
    Nol N. +2
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:06
    Dat doen jullie ook!
    Vind ik leuk
    Wong Ho +100
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:28
    Precies Jozef, zo gaat het bijna altijd,wijsneuzen uit de media roepen maar wat ,al die voetbalsites nemen het over en vervolgens ,vooral als het niet uitkomt roept heel Nederland dat Wij Ajacieden die onzin verkondigd hebben.
    Ik ben Ajacied en denk dat er wel een goed reeks zit aan te komen,maar 10 jaar?... dat is een hele lange tijd vooral in de oportune voetbal wereld
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:57
    Als Ajax presteert, zal de afstand alleen maar groter gaan worden.
    Vind ik leuk
    Blitsbal +259
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:09
    Is toch ook xo
    Vind ik leuk
    La Foca +86
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:15
    Klopt, zelfde als afgelopen weekend met de supercup. Psv zou wel even winnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:32
    Nergens gehoord of gelezen. Is dus grote kletskoek.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13279
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:33
    Ik typte dat onder andere
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2734
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:03
    Netjes dat je dit dan ook gewoon even aangeeft als het zo is Butsbal.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2734
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:15
    Oh ja, dus als jij iets niet hebt gehoord of gelezen dan is het ook niet zo, sterker nog het is zelfs gelijk kletskoek.. Narcist!
    Sta je trouwens nog extra voor joker ook doordat je ongelijk direct door Butsbal bevestigd is.. Hahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:19
    Ik bedoel in het nieuws. Niemand bij PSV roept dat. Dat een paar supporters dat roepen heeft totaal geen waarde. Niet zo heetgebakerd amsterdammertje.
    Vind ik leuk
    Markieee +110
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:00
    Niemand van Ajax zelfs roept ook dat we zo even kampioen worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:38
    Niet?
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:08
    hahahaha, ernstige vorm van een selectief geheugen beste Kick. Wat een Ajax supporter roept heeft dus wel waarde, maar wat je eigen supporters roepen niet.

    Ok, ook prima.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3530
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:16
    Dit seizoen is de kans groot. Volgend seizoen ben je de jong, de ligt, neres alweer kwijt. Zie nog geen vervangers klaar staan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:22
    Eiting, Schuurs en Cerny.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3530
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:24
    Dat zeg ik!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:36
    Dan hoeft nu dan toch ook nog niet?
    Zorgen voor later.
    Vind ik leuk
    pim4ever +965
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:34
    Mazraoui, de Wit, Eikelenkamp enz enz
    Vind ik leuk
    Voebtal +3530
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:41
    Eikelenkamp vind ik de beste. Zou ik nu al willen zien in de basis.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:47
    Ajax heeft 2 goede inkopen gedaan en goede spelers kunnen behouden. Op het moment dat er 3 spelers uitblinken dan zal ajax wederom de hoofdprijs vragen en als ze nog wat meer geld uit durven geven dan dit jaar al gedaan dan kunnen ze volgend jaar weer een paar toppers halen! Dus wat dat betreft is ajax wel op de goede weg qua spelers en financieel.
    Vind ik leuk
    MR - +24
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:38
    Maar met de transferinkomsten moet er wel wat te "regelen" zijn... (je begint weliswaar weer iets lager in kwaliteit, en weer doorgroeien
    Vind ik leuk
    PRICE +25449
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:17
    Ja natuurlijk Derksen,zou er 10 jaar van maken,wat een onzin
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3905
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    Haha, ja stop maar met investeren!

    On; Groningen wordt de aankomende 10 jaar misschien ook wel kampioen.,
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:10
    Dat zegt hij niet. Hij zegt Ajax wordt de komende 5 jaar kampioen, misschien wel 10.

    Dus de komende 5 jaar zal Grunn het zeker niet worden.
    Vind ik leuk
    MR - +24
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:40
    Over de 2de zin: on? ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:29
    Klopt.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:32
    Ik vind het ook slap gelul van Derksen!
    Vind ik leuk
    Bertus +4503
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:36
    Bekijk het filmpje en je ziet direct dat Derksen veel te veel drinkt.
    Vind ik leuk
    Vak-T +279
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:08
    Derksen is geheel onthouder......
    Vind ik leuk
    Obl93 +2001
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:41
    VP snapt in deze de context niet waarin Johan dit zegt. Wat hij hier vooral wilt aangeven, is dat iets minder dan het kampioenschap ontslag betekent voor Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +374
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:52
    Die is goeddd🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +619
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:58
    Lekker de druk opvoeren bij Ajax, hoop als PSV-fan dat ze weer falen. In europa juich ik overigens wel voor ajax (en de rest)
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:00
    Mijn voorkeur gaat dan ook wel uit na Ajax, toch als voetbal liefhebber zou ik het niet eens willen dat wij elk seizoen 10 jaar op rij kampioen worden
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:49
    Nu lach je nog, over 5 tot pakweg 10 jaar niet meer.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7482
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:06
    Dit is een open deur die hij intrapt, Ajax zal de beste spelers blijven aantrekken en met minder als de schaal word niet langer genoegen genomen. Het is jammer voor de spanning van de ED maar tegen dit geweld wat is en nog komt kan de rest helaas niet in mee. Het word een verhaaltje Juve en Bayern in Nederlend
    Vind ik leuk
    Radaje +348
    dinsdag 7 augustus 2018 om 14:34
    Dan zal het wel bij 9 stoppen
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17688
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:27
    Er is in de voetbalhistorie nog geen enkele club ,in welk land dan ook, 10 x kampioen geworden. Vijf is al redelijk uniek. Dus statistisch si deze bewering al zeer moeilijk waar te maken. Komt bij dat Ajax deze selectie nooit langer dan 1 seizoen bijelkaar kan houden..dan is het dag de Ligt, dag de Jong, dag Ziyech ( misschien eerder ), dag Onana en nog wel een paar die uitblinken ( Eiting ) Dan altijd maar afwachten wat ervoor terugkomt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 17:31
    Nou, statistisch gezien is er veel kans dat deze uitspraak uit komt.
    Financieel is Ajax niet meer in te halen en met geld maak je geld (lees: goede spelers).
    Ik ga maar een seisoenskaart kopen de eerstvolgende 10 jaar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17688
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:12
    met geld, maak je geld...zeg dat maar tegen Anshi, Malaga, vitesse en noem ze maar op...geld maakt je nog geen 10 jaar kampioen. Daar heb je n team voor nodig...zeg maar wat PSV deed.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:37
    Dan heb jij zitten slapen, Reneetje, want ajax heeft Tadic en Blind gehaald. Wat er nu bij Ajax rondloopt, maakt Derksen een punt. Maar zelfs Aad de Mos kan dit voorspellen...
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:12
    Kijk, iemand die het snapt.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3051
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:13
    Gelukkig heeft Derksen het al jaren mis....
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1248
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:15
    ok, komende 15 jaar dan :P
    Hij kan er ook weleens naast zitten
    Vind ik leuk
    Polly11 +3051
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:04
    Haha, goede reactie, kan ik waarderen
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:15
    Ik niet, ik heb het al jaren juist voorspelt en zeg dat vanaf dit seizoen het lot ons weer toelacht.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:22
    Oja jij had zeker ook voorspeld dat PSV en Feyenoord kampioen zouden worden respectievelijk afgelopen seizoen en het seizoen daarvoor. Mag ik je eraan herinneren dat het iedere keer de "underdog" betrof. Maar ach borstklopperij is een Ajacied niet vreemd.
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:46
    Ja, dat heb ik voorspelt, wat klets je nou raar jongen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:11
    Nou ik geloof er werkelijk geen snars van aangezien je dan beide keren zo ongeveer de enige zou zijn geweest, maar mocht het daadwerkelijk zo zijn dan neem ik mijn woorden terug, zal ik je mijn excuses aanbieden en zorg ik dat ik april tm juni niet in NL ben en niks van wat er op de wereld gebeurt meekrijg.
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:17
    Je aannames zeggen alleen maar wat over jou en niks over mij...
    Vind ik leuk
    YC93 +168
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:23
    je zal inmiddels een geweldige auto kunnen rijden van al dat geld dat je met unibet hebt verdiend!!!
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14889
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:30
    Jij liep vorig jaar het beleid van Ajax tot op het bot af te branden. Je moet geen onzin verkondigen.
    Vind ik leuk
    PRICE +25449
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    Ze weten niks metvdie domme voorspellingen.
    Vind ik leuk
    Tweey +1905
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:13
    Er schijnt nog plek te zijn in "Huize Avondrood" in Grollo.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    PSVFU +4144
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:13
    Wat een gigantische lariekoek. En deze man loopt al lang mee in de voetballerij??? Lachertje
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:14
    Lastig he, dat je weet dat je club niet eens gaat meedoen om de titel.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5648
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:22
    Hou nou eens op met jezelf voor schut te zetten 😂

    Vind ik leuk
    Thobar +3734
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:23
    Heeft toch gewoon gelijk. In het hedendaagse voetbal regeert enkele uitzonderingen daargelaten het geld.
    In Nederland heeft Ajax veruit het meeste geld en de duurste selectie en elk jaar dus kampioenskandidaat nummer 1
    Probleem is natuurlijk dat ze het al 4 jaar niet waarmaken, maar daarom is wat Derksen zegt niet verkeerd.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    PSVFU +4144
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:01
    Het is volstrekte onzin. Ajax heeft een aantal goede verkopen gedaan en ok 1 goede aankoop met tadic, voor de rest is het gewoon middelmaat incl blind. Als psv lozano en bergwijn volgend jaar goed verkoopt komt er ook 80 miljoen binnen en als psv zich kwalficeert voor de cl dit jaar dan komt er nog 30/50 bij dus tja...
    Vind ik leuk
    Thobar +3734
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:08
    Als, als ,als, als
    Vind ik leuk
    PSVFU +4144
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:13
    Datzelfde kun je als reactie op dit gehele artikel schrijven.....
    Vind ik leuk
    Rvdh1994 +392
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:14
    Er ligt nu zoveel druk op ajax.. K moet t allemaal nog maar zien
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:14
    Komt niet geloofwaardig over
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:14
    Zeker! Over 5-10 jaar kent niemand Feyenoord of PSV meer.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    Manuel_s +87
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:16
    Daar heb je die gefrustreerde Ajax fan weer. Volgensmij gaat ie de kuip en Philips stadion verbranden als Ajax niet plaats voor CL
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:49
    Dat kan hij niet. Hij kan alleen onzin verkondigen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:14
    Waarom zegt hij dit als ook hij weet dat niets zeker is in de voetballerij. Er kunnen nog zoveel dingen fout gaan voor een club. Veel blessures, schorsingen, slecht beleid, slechte trainer, etc.

    Ajax heeft nu een heel goed team. Wie weet hoe dat volgend jaar is of daarna. Aannames over een kampioensschap kan je beter doen na de winterstop...
    Vind ik leuk
    cheeks +3355
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    Omdat het een domme onbeschofte lul is die ieder jaar weer blijk geeft er totaal geen kijk op te hebben.
    Vind ik leuk
    2cents +50825
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    Omdat Derksen altijd overdrijft. Daarmee steekt hij zelfs een aantal VP bezoekers naar de kroon.

    Na 1 goed jaar kun je zomaar de halve basis kwijtraken.
    Vind ik leuk
    2cents +50825
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:14
    VP, gemiste kans. Jullie hadden ook 10 seizoenen in de titel kunnen zetten...
    Vind ik leuk
    Quareck +6737
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:32
    Inmiddels aangepast haha
    Vind ik leuk
    2cents +50825
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:35
    Nice. Ik kan daar zo aan de slag als freelance koppenmaker.
    Vind ik leuk
    Aaltje93 +87
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:14
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    johnaz +15
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:14
    Derksen en sjakie paar apart
    Vind ik leuk
    Rk83 +65
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:14
    Wanneer klopte er iets van wat dhr derksen voorspelde?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:15
    66 alweer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:16
    Ze winnen ook 5 jaar de CL op rij hahaha
    Vind ik leuk
    ElStylisto +430
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:16
    Ga VI onderbroeken verkopen zeiksnor
    Vind ik leuk
    Butsbal +13279
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:16
    Misschien ook niet. Klinkt net zo zelfverzekerd als dat ze tevreden zijn met de tegenstander in de cl voorronde hoewel ze nog tegen Luik moeten. Zelfverzekerd of gewoon kutarrogant ? Zeg het maar.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2734
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:28
    Beide voorbeelden zijn hier gepubliceerd, echter geen beide komt van Ajacieden.. dus wie is er nu arrogant?
    Vind ik leuk
    Butsbal +13279
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:48
    VP = Ajax
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:04
    Wat doe je hier dan nog, ik ga toch ook niet de hele dag op PSV netwerk zitten als ze weer een forum krijgen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2734
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:05
    Dat ze hier Ajax georiënteerd zijn okay, maar dat maakt ze nog geen officieel Ajax kanaal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:17
    Wat een gelul, die is vergeten zijn medicijnen in te nemen.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4063
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:17
    Ajax zal de komende 10 jaar vast wel een keertje kampioen worden. Misschien zelfs twee keer. Vaker niet. Wanbeleid loopt al jaren, maar inmiddels trekken ze ook de bankrekening leeg. Gigantisch veel kapitaal op het veld, maar een pijnlijk incomplete selectie. Eén goeie CV, één goeie buitenspeler, geen goeie spits, geen capabele reserve-backs en alle gaten maar proberen te vullen met de gigantische hoeveelheid middenvelders. Wordt weer een deceptie in Amsterdam..
    Vind ik leuk
    Nummertien +2609
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    Whaha hoeveel onzin kan je schrijven in één bericht, lol
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:24
    Echt hè, ik zeg Tadic en Neres en dit verhaal kan al weer de prullenbak in.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2609
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:26
    Idd, Ajax heeft juist geleerd van de gemaakte fouten. En goede investeringen, geld raakt niet op, geld blijft binnen stromen veel goede sponsoren erbij, veel geld gespaard, veel geld op het veld De Jong, De Ligt, Neres enz.

    Dus ja slap verhaaltje was het zonder feiten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:28
    Ja dat zijn we wel gewend hier onderhand.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4063
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:34
    Mooi dat jullie het met elkaar eens zijn jongens, maar De Ligt is die ene goeie CV, Neres die ene goeie buitenspeler en Tadic en De Jong zijn middenvelders die waarschijnlijk uit positie moeten gaan spelen om de gaten op andere posities op te vullen. Prima dat jullie het niet met me eens zijn, maar kom dan met argumenten die mijn verhaal ontkrachten.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:40
    Volgens mij speelde Tadic en Neres gewoon op de vleugels.Blind heeft bij Utd prima een tijd CV gespeeld en als Ziyech vertrekt komt er misschien wel iemand.En daarbij breken er altijd wel weer in t lopende seizoen spelers door.Dus een beetje voorbarig allemaal wat je zegt.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4063
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:14
    Tuurlijk kan gedurende het seizoen nog van alles gebeuren, maar vooralsnog zie ik het dus somber in voor Ajax. Tadic kan inderdaad prima op de flanken spelen, maar is natuurlijk gehaald als vervanger voor Ziyech op het middenveld. Als Ziyech straks vertrekt, heb je Tadic en Labyad voor de posities van creatieve middenvelder en linksbuiten. Voor beide posities heb je dan geen waardige backup over. Bandé is geblesseerd tot de winterstop, en daarnaast verwacht ik niet al te veel van een knul die niet echt opviel bij een Belgische degradant. Frenkie zal op 6 komen, omdat Blind naast De Ligt komt, omdat Wöber niet voldoet achterin.. En wat gebeurt er als Tagliafico weer eens over de schreef gaat en tegen een schorsing aanloopt? Dan schuift Blind waarschijnlijk door naar links, De Jong naar CV en wordt het weer krap op 6. Veel geschuif, weinig vastigheid, dat is niet fijn voor de spelers.
    Ajax heeft een grote selectie met veel kwaliteit, maar als ik Overmars was, had ik toch zeker anders ingekocht. Of minstens het contract van Viergever verlengd, want met een CV annex LB had je al veel potentiële problemen opgelost.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:33
    Ik had ook nog liever een CV erbij gehad, maar als Tagliafico geschorst is, hebben we nog Bakker in de jeugd, Sinkgraven komt er weer aan.Op t middenveld heb je, Ziyech en Tadic niet meegerekend, De Jong, vd Beek,Schone, Eiting( die trouwens ook onverwachts kwam) en eventueel Sinkgraven kan daar ook spelen, zelfs Mazraoui.Op de vleugels Neres, Tadic en Labyad.in de spits Huntelaar( hij wordt idd wat ouder, maar komt nog altijd in scoringspositie), Dolberg met daarachter Sierhuis.En dan heb je nog Spelers als Veltman, Cerny,S de Jong.Je moet natuurlijk een beetje geluk hebben qua blessures, maar als die bij PSV en Feyenoord vallen hebben ze ook een probleem.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4063
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:44
    Cerny was ik helemaal vergeten ja! Weet jij toevallig hoe het met hem is? Dat vond ik altijd wel een leuke voetballer, die kan zeker extra breedte geven op de flanken.

    En natuurlijk heb je groot gelijk dat Ajax voor Eredivisiebegrippen uitstekende voetballers heeft, ik wil alleen maar zeggen dat het zeker niet zó goed is dat je alvast het museumplein kan reserveren, wat veel Ajacieden wel lijken te denken ;)
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:52
    Er zitten hier veel Ajacieden te trollen natuurlijk, Museumplein reserveren slaat nergens op! Vooral niet als je 4 jaar niks hebt gewonnen.Volgens mij komt Cerny er wel aan, was een enorm talent in de jeugd, maar heeft in t eerste nog maar weinig kunnen laten zien.Maar hij schijnt aardig gewerkt hebben in de sportschool, dus misschien komt ie er wel wat fysiek sterker uit.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2609
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:17
    3....2.....1.....
    Vind ik leuk
    The Genius +2948
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:19
    is meer dan normaal dat mensen hier commentaar op hebben. ik weet iet of je de 3,2,1 doet omdat je vind dat mensen altijd negatief zijn over ajax maar in deze is het volkomen logisch om te reageren met: ik denk het niet..;)
    Vind ik leuk
    Zultkop +3513
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    Nou Johan begint nu echt oud en seniel te worden. Misschien moet hij maar permanent naar een instelling.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    Die man moeten ze opbergen! Misschien dat 020 “een keertje” landskampioen wordt ( ik hoop het trouwens niet ! ) en deze dwaas zegt dat ze het 5 x worden de komende 5 seizoenen? Ik heb medelijden met zijn directe omgeving .....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18]
    Vind ik leuk
    stratumseind +146920
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    Is dit een filmpje uit het hiernamaals?
    Die derksen ziet er meer dood dan levend uit
    Vind ik leuk
    El Cazador +5357
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:19
    Zit in zijn dementerende fase
    Vind ik leuk
    The Genius +2948
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    hij moet snel maar weer op tv komen want die baard kan niet hoor!
    Vind ik leuk
    El Cazador +5357
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    Ben absoluut geen fan van deze bejaarde megalomane trol, maar nu heeft die een sterk punt. Voor PSV aanhangers, sterk spul he die fishermens
    Vind ik leuk
    Quareck +6737
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:33
    Je hebt wel zijn favoriete woordje overgenomen, megalomaan
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:18
    Is het dan al zeker dat Ziyech blijft?
    Vind ik leuk
    Dicky +18590
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:19
    Gelukkig, nu hij dit voorspeld heeft ben ik er zeker van dat dit niet gebeurd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:19
    En Fernando Alonso wordt de komende 3 jaar wereldkampioen F1.
    Vind ik leuk
    Thobar +3734
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:30
    Argument van Derksen is dat wie het grootste budget heeft kampioen wordt dus......Hamilton
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:40
    F*ck!! Ik duik onder. Maak me maar wakker in 2024 oid.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:19
    dit seizoen geef ik ze een grote kans, maar om te roepen 5 a 10 jaar aaneen is koffiedik kijken. je weet niet hoe Ajax er volgend jaar uit ziet en ook niet hoe de andere clubs zich ontwikkelen en inkopen. het is echter Derksen maar die dit zegt dus dat kan je sowieso niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:20
    Wg
    Gek, net zoals PSV de JC-schaal zou winnen. Wat een voetbalkennis hebben de heren van Voetbal-Inside. 😂😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:29
    Makkelijk zelfs zei derksen, met 3-1.
    Vind ik leuk
    Thobar +3734
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:41
    Het is dat Derksen nooit een collega scheidsrechter zou afvallen maar het was gewoon 1-0 voor PSV ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:20
    Zie je, die man heeft nog best verstand!
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:20
    Ah wat een lul man.....nu hoeven we de komende 5 jaar al niet meer naar het voetbal te kijken.
    Alle spanning is nu weg.
    Wat een spoiler....
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:20
    Johan, jongen, blijf nou eens van die drugs af.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5648
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:20
    Een beetje druk opbouwen. Niets anders dan de afgelopen jaren, waarin Ajax ook de grootste budgetten en volgens de 'kenners' de beste selectie had. Het is er de afgelopen jaren in ieder geval niet van gekomen, omdat PSV het vaakst gewoon de beste was.

    Ajax moet het dus eerst maar eens laten zien. Gaat het even niet zo lekker, dan zal het hangende zwaard van Damocles boven het hoofd van Ten Hag, vd Sar en Overmars ongetwijfeld genadeloos neerklappen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:24
    Ik voorspel over 5 jaar bestaat VI aan tafel uit Sjaak Swart, Louis van Gaal en Johan Derksen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3399
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:27
    Ik verwacht niet dat Sjaak dat nog gaat redden. Die praat er nu al voortdurend langs.

    De ajax narcist
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:30
    Dat zou echt geweldige televisie opleveren :)
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3399
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:25
    En toch ben ik ervan overtuigd dat het beste team kampioen wordt.

    Psv
    Vind ik leuk
    MR - +24
    dinsdag 7 augustus 2018 om 19:45
    Hoezo, doet de trainer er niet toe?
    (En er zijn nog wel meer factoren)
    Oa hoever je in Europa komt (kost ook energie, en punten)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:26
    Zou mooi zijn Johan, maar dit is wel erg voorbarig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:26
    Glazen bol van Derks, erg knap!!
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:28
    Ja Johan Derksen en zijn voorspellingen hahaha dat zegt al genoeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:29
    "Misschien"
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:30
    Derksen wordt seniel.......dachten ze de afgelopen 4 jaar ook. 5 prijzen naa Eindhoven en Rotterdam en helemaal niks in Amsterdam!!
    Vind ik leuk
    michelhx +3152
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:31
    Alleen: dat roepen allerlei mensen al 5 jaar lang!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:31
    Johan, hou jij je nou bij je muziek inspiratie's ,dan kom je nog een beetje geloofwaardig over!!!
    Vind ik leuk
    orion73 +1274
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:31
    Ai dat is geen goed nieuws voor de Ajax fans maar des te meer voor de Feyenoord en PSV fans.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:34
    Zou schandalig zijn als Ajax met deze selectie geen kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:35
    Derksen wil dat blaadje van hem verkopen
    Vind ik leuk
    G.Kopf +892
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:42
    Blaadje?
    Vind ik leuk
    Jafio +1559
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:35
    Volgend jaar zijn de Ligt en De Jong ook weg dus wat haal je ervoor terug.
    Blind is niet geweldig en Tadic is goed maar goede spelers heeft PSV ook en ik meen dat v Bommel een betere trainer is
    Vind ik leuk
    G.Kopf +892
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:41
    Ja v Bommel heeft zich al bewezen enzo.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:16
    Blind kon anders makkelijk mee in de PL. Het is dat Mourinho liever zijn eigen spelers koopt en niet met een erfenis van een ander wil werken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +519
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:39
    En de komende 5 jaar winnen ze ook nog 6 x de Champions League
    Vind ik leuk
    G.Kopf +892
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:41
    Komende 20 jaar welja ken mij het schelen.
    Vind ik leuk
    040Dazal! +237
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:41
    Met alle respect voor mijn prachtige club PSV, MOET Ajax gewoon kampioen kunnen worden met deze selectie. Eerlijk is eerlijk een prachtige selectie die zelfs ver in Europa kan komen als ten hag het goed doet. Ach volgend jaar weer een nieuwe kans. Uiteraard heb ik wel heel veel vertrouwen in Bommeltje, weet niet wat het is maar straalt enorm veel vertrouwen uit. Wordt weer een mooi jaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:42
    Wat een complete onzin en droeftoeter is die man.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    035 +4406
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:44
    Vorige week was JD 68 en nu 66. Toch knap van die ouwe.:-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 12:45]
    Vind ik leuk
    Just Nuts +164
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:45
    Idd misschien wel en misschien of zelfs ws niet !!
    Vind ik leuk
    Retweet +273
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:46
    Fijn dit soort nieuws iedereen gaat volle bak spelen tegen dat clubje uit Amsterdam!
    Vind ik leuk
    jvh93 +152
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:47
    Dit seizoen wellicht, maar als het tegenzit zijn ze komend seizoen groot deel van de selectie kwijt: Dolberg, Vd Beek, de Jong, de Ligt, Tagliafico, Neres .........
    Vind ik leuk
    R94 +1437
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:48
    Gelukkig horen we dat ook pas 10 jaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:50
    Gelukkig komen de voorspellingen van johan nooit uit ,dus dat scheelt.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1348
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:54
    Man man man, iedereen altijd maar weer van alles roepen. Laat het seizoen nou eerst gewoon eens beginnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:55
    Het met de transfer gemoeide bedrag is geen valide indicator cq graadmeter nadat de onbeholpen Davy Klaassen door het beursgenoteerde venduhuis verhandeld werd voor 27mio euro.

    Het gaat om chemie en het tapioca-effect.
    Vind ik leuk
    Horas +493
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:56
    Derksen heeft aandelen Ajax.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19375
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:06
    Daar wordt ie niet rijk van. Marktmanipulatie heeft dus geen zin.
    Vind ik leuk
    Boomwortel +314
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:57
    Aldus Derksen die nog nooit een voorspelling goed had. Hij riep afgelopen 4 seizoenen ook al dat Ajax kampioen zou worden. Lekker met de waan van de dag mee schreeuwen. Ik geloof ook niet dat Derksen weet wat er bij PSV allemaal aan talent aan zit te komen.
    Vind ik leuk
    Sudova +5
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:58
    En de druk word groter en groter. En de val en het hoongelach zal nog groter zijn.

    Een kampioenschap is logisch na de geldsmijterij, maar het mislopen zal de frustratie alleen maar groter maken.

    Om de zogenaamde bluf en zelfverzekerdheid van ajaxsupporters moet ik altijd erg lachen. Altijd roepen hoeveel ze gewonnen hebben en hoeveel ze gaan winnen. Terwijl hun enige verdienste is dat ze ooit een club gekozen hebben gekozen die het meest rijk en succesvol is. Poeh poeh knap hoor. Het lijkt me dat je wel heel onzeker moet zijn als je blindelings kiest voor een succesvolle club om vervolgens vol arrogantie en neerkijkend op anderen met de prijzen te koketteren. Wat dat betreft heb ik oneindig meer respect voor supporters van pak um beet NAC, Telstar of Sparta.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:07
    Ja als je in de buurt van Amsterdam wordt geboren kies je heel logisch voor Heerenveen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 12:58
    Ik ga bijna kapot van het lachen Ajax heeft het meeste geld en toch denkt 68%dat ze de komende 5jaargeen prijs gaan pakken 🤔😒
    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:25
    Jij begrijpt de poll niet. Lees nog eens goed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:00
    Pfff deze man heeft echt het verstand van een garnaal. Ajax word dit jaar kampioen en dan worden ze half leeg gekocht, zoals het al jaren gaat met de kampioen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:02
    Eerst zien dan geloven...
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:05
    Ppfffff die media hier. Ze lullen zo dat iedereen gehersenspoeld word dat Ajax zoö goed is. Dit roepen ze ieder jaar. Maar goed ze roepen maar. Ondertussen winnen ze niks 🤣🤣
    Vind ik leuk
    M477Y +479
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:06
    Nou dat is wel heel overdreven en ik zou als Ajacied ook graag spanning willen hebben dus ja. Tuurlijk graag kampioen worden maar het zou zeer ongezond zijn als dit uit komt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:07
    Ja daar is ie weer, het Orakel van Grollo (zo lang het duurt natuurlijk).
    Wat wil een 70-jarige nou met deze opmerking bereiken, leuk voor de supporters van de andeer clubs. Lekker neutraal Derksen. Maar ja we weten langzamerhand wel dat je niet serieus genomen wordt.

    Je pleegt karakter-zelfmoord.

    Weg met Derksen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 13:20]
    Vind ik leuk
    Ennou +82
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:08
    Ajakkes
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:13
    En nou? Wil je een lolly of een ijsje?
    Vind ik leuk
    Ennou +82
    dinsdag 7 augustus 2018 om 15:03
    Koffie en een peuk. Lekker man .
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:09
    Tuurlijk dat ze daar aan twijfelen na die geslaagde 4 jaar
    Vind ik leuk
    Jajem +386
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:10
    Wat een onzin Johan. Maak er maar 15 van
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:12
    Yeah right Derksen heeft vaak gelijk maar nu dus niet
    Vind ik leuk
    Mari +6551
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:24
    omgekeerd
    Vind ik leuk
    4everfcu +1599
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:12
    hahaha die derksen ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:12
    Altijd een pientere man gevonden
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:13
    We krijgen hier Duitse en Franse toestanden,
    ieder jaar de zelfde kampioen.
    Wie het meeste geld................
    Vind ik leuk
    Mari +6551
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:24
    hoop ik niet zeg. Waardeloos.
    Wat misschien wel een idee is, als het mag van de UEFA, om gewoon Ajax CL te laten spelen ipv de kampioen. (PSV/Feijenoord,XXX,YYY)
    Dan heb je meer kans dat je punten verzameld voor Nederland
    Vind ik leuk
    fc roodwit +627
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:14
    HA HA die Johan,dit word werkelijk ieder jaar geroepen ,vermakelijk oke,en in Amsterdam dromen ze hiervan,maar daar blijft het ook bij.
    Vind ik leuk
    fdegit +40
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:17
    Oftewel:lekker de druk leggen op de trainer. Hier zit natuurlijk meer achter.
    Vind ik leuk
    Mari +6551
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:21
    Maar geen centrumspits
    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:22
    Het Bayern van NL toch? Ongenaakbaar in eigen competitie?
    Ik heb het al eerder gezegd, hekje om grondgebied Arena en aan Duitsland verkopen. Kan ajax in de Bundesliga gaan concurreren met Bayern! Kunnen ze de groei ambitie ook Europees waar proberen te maken. Hier in NL blijven belemmert de groei. Ajax is te groot voor ons kikkerlandje....
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:34
    Hoezo is ajax te groot geworden voor de Nederlandse competitie? Volgens mij zijn ze de afgelopen 4 jaar al geen kampioen meer geworden dus dat zal wel meevallen lijkt me.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:40
    Met zoveel geld kunnen ze goede jonge spelers halen. In een betere competitie blijven die spelers dan langer omdat ze dan ook veel meer kunnen verdienen. Zo kun je bouwen aan een Europees subtopteam. Hier lopen spelers elk jaar weg, moet je elk jaar opnieuw bouwen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:25
    Nou die man neem ik ook niet meer serieus.
    Vind ik leuk
    14forever +8360
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:26
    Waar tekenen ww hiervoor?
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1340
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:26
    Misschien van de Keukenkastjes divisie?
    Vind ik leuk
    De fries +77
    dinsdag 7 augustus 2018 om 13:29
    Beetje stoken van die Johan Derksen; is nl geen liefhebber van ten hag !
    Vind ik leuk