Gestopte Rutjes sprak met diverse andere clubs: 'Was het niet met Roda eens'

Gestopte Rutjes sprak met diverse andere clubs: 'Was het niet met Roda eens'

Gepubliceerd: woensdag 8 augustus 2018 om 08:43wo 08-08-2018 om 08:43

Nathan Rutjes en Roda JC maakten maandag bekend dat de 34-jarige cultheld per direct stopt als profvoetballer. De routinier kreeg vorig seizoen al in de gaten dat het einde eraan zat te komen. 

"Als je een hele tijd niet speelt, voel je natuurlijk aankomen dat het avontuur bij Roda op gaat houden. Toen ze bij de club zeiden dat ze niet met me verder wilden, was ik het daar niet mee eens. Maar ik respecteerde die keuze wel, er zit bij mij geen wrok", vertelt Rutjes in gesprek met de Limburger. 

Volledig stoppen als profvoetballer was in eerste instantie niet het plan. De Rotterdammer sprak met diverse ploegen uit de Keuken Kampioen Divisie. Het kwam uiteindelijk niet tot een nieuw avontuur. "Ik heb de keuze uiteindelijk gebaseerd op mijn gezinssituatie. Dat gaf de doorslag. We hebben het hier fijn en mijn zoontje Lavezzi zit op een fantastische school."

Rutjes gaat maatschappelijk werk verrichten namens Roda en focust zich op een carrière als trainer. Hij start met een trainerscursus en wordt assistent-coach van Roda O17. 

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +3666
woensdag 8 augustus 2018 om 08:49
Chaggerijnig zijn komt niet in zijn leven voor 😂
Vind ik leuk
Eimersweide +9121
woensdag 8 augustus 2018 om 08:54
Lavezzi Rutjes??? Kom op zeg haha
Vind ik leuk
wilheimus +1467
woensdag 8 augustus 2018 om 09:00
Ja ongelofelijk, en dan is die ook nog opgezadeld met zo'n zelfde mat in z'n nek...
Vind ik leuk
Bep Slatter +11763
woensdag 8 augustus 2018 om 09:07
Het is toch fijn te zien dat een mat in je nek niets over je karakter zegt. Mannen met baarden en geblokte overhemden zijn tientallen jaren uitgelachen en nu al een jaar of tig in de mode. Rutjes is een toffe vent en ooit loopt ineens heel nederland er weer zo bij.

Zulke kuddedieren zijn we nu eenmaal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 09:08]
Vind ik leuk
wilheimus +1467
woensdag 8 augustus 2018 om 09:47
Ik zeg ook niks over zijn karakter, het is een wereldvent. Maar laten we wel wezen, dat kapsel ziet er niet uit natuurlijk en de naam Lavezzi Rutjes klinkt ook nergens naar.
Is uiteraard maar mijn mening, zijn goed recht.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11763
woensdag 8 augustus 2018 om 09:50
Haha, ik vind het ook geen gezicht maar kan zijn eigengereidheid wel waarderen. Als je maar.lang genoeg jezelf blijft....

Tja die naam is in ieder geval geen Kevin in een dozijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 09:52]
Vind ik leuk
Cookee +12626
woensdag 8 augustus 2018 om 18:27
Zo is het precies Bep.
Ik moest van mijn vader naar de kapper en die schoor het haar dan op.... vreselijk het deed mij aan Nazi's denken.
En nu sinds Pelle... loopt iedereen hier vrijwillig met een Mussolini kop... bizar hoe dat met kuddegedrag werkt.
Veel mensen staat dat helemaal niet maar ze doen het toch.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11763
woensdag 8 augustus 2018 om 19:25
Helaas, vaak zijn we net schapen. Vreemde jongens dat mensenras.
Vind ik leuk
Cookee +12626
woensdag 8 augustus 2018 om 20:41
Ik was liever apart, dat hoorde bij mijn tijd, nu is men liever een kopie.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11763
woensdag 8 augustus 2018 om 21:23
Haha, dan moeten we een keer een sappie doen Cookee.
Vind ik leuk
Cookee +12626
woensdag 8 augustus 2018 om 22:37
Als het maar geen trendy drankje is Bep.. :))
Vind ik leuk
Bep Slatter +11763
woensdag 8 augustus 2018 om 22:42
In ieder geval geen gin tonic ;)
Vind ik leuk
Cookee +12626
donderdag 9 augustus 2018 om 14:18
HAHA, ik bestel wel:
" Heeft U iets wat niemand wil".
En voor mijn maat wat bijna niemand wil. :)
Vind ik leuk
Bep Slatter +11763
donderdag 9 augustus 2018 om 14:46
Black Russian.
Vind ik leuk
Koeroe +12380
woensdag 8 augustus 2018 om 10:22
Ik heb ergens gezien dat dat ventje dat zelf wilt. Neemt natuurlijk zn vader als voorbeeld maar wie is hij om zn kind t te verbieden haha
Vind ik leuk
Arvin +7417
woensdag 8 augustus 2018 om 11:13
https://www.google.nl/search?q=vrouw+nathan+rutjes&oq=vrouw+nathan&aqs=chrome.1.69i57j0l3.2318j1j7&client=ms-android-sonymobile&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=oTQPZQa_dsXfKM:

Kijk dan wat een helden.
Vind ik leuk
Eimersweide +9121
woensdag 8 augustus 2018 om 11:31
Daar zeg ik ook niks over, het is een aardige gozer. Maar is een voornaam verzinnen die een beetje bij een hollandse achternaam past nou echt teveel gevraagd?
Vind ik leuk
Cookee +12626
woensdag 8 augustus 2018 om 18:30
"Dutje" vind ik een leuke voornaam voor hem.
Vind ik leuk
mcmodd +26844
woensdag 8 augustus 2018 om 09:03
Een prettiger mens als voetballer ken ik niet. Ongelooflijk goed karakter, fatsoenlijk tot op het bot. Lavezzi mag blij zijn met zo’n leuke vader en zijn moeder ook. Hij was nooit een uitblinker, maar altijd voor honderd procent gemotiveerd en daarom ook betrouwbaar. Jammer dat zijn tijd nu gekomen is en geheel volgens verwachting blijft hij Roda JC trouw. Dat is trouwens ook heel verstandig van die club, deze jongen heeft meer in zijn mars.
Vind ik leuk
Rodapaus +6126
woensdag 8 augustus 2018 om 09:18
Vind Rutjes wel erg negatief hoor dit keer. Met zijn daar ben ik het niet mee eens...
Vind ik leuk
Arvin +7417
woensdag 8 augustus 2018 om 11:09
Haha ja, hè. Voor zijn doen.
Vind ik leuk
Cookee +12626
woensdag 8 augustus 2018 om 18:32
Ik ook, voor je het weet loopt dit uit de klauwen,
een reprimande is wel op zijn plaats.
Een minuut op de Stout-Stoel. :))
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws