Chelsea betaalt 80 miljoen en gaat Bask duurste keeper ooit maken

Chelsea betaalt 80 miljoen en gaat Bask duurste keeper ooit maken

Gepubliceerd: woensdag 8 augustus 2018 om 12:25wo 08-08-2018 om 12:25

Kepa Arrizabalaga, keeper van Athletic Bilbao, staat op het punt de duurste doelman ter wereld te worden. Zijn werkgever laat woensdagmiddag via de officiële kanalen weten dat de gelimiteerde afkoopsom in het contract van de Bask is gelicht. Prijskaartje: circa 80 miljoen euro. Hoewel Chelsea niet expliciet genoemd wordt, weten tal van media te melden dat de sluitpost onderweg is naar Londen. 

De 23-jarige Kepa, die één interland namens Spanje op zijn naam heeft staan, wordt bij Chelsea de vervanger van Thibaut Courtois. Hij staat op zijn beurt op het punt om naar Real Madrid te verkassen. In Spanje ligt er een zesjarig contract klaar voor de Belg. Real betaalt naar verluidt 35 miljoen voor Courtois. Die transfer is overigens nog niet bevestigd. 

De 80 miljoen die The Blues betalen voor Kepa, is een absoluut record. Eerder deze zomer zorgde Liverpool voor een nieuwe mijlpaal door circa 63 miljoen euro - exclusief bonussen - over te maken naar AS Roma voor Alisson Becker. De Braziliaan was daarmee een paar weken de duurste goalie ter wereld. 

Afgelopen zomer werd Kepa nog nadrukkelijk gelinkt aan Real Madrid. Die transfer ging toen niet door. 

Plaats een reactie

Yuri +3558
woensdag 8 augustus 2018 om 12:26
Knettergek.
Vind ik leuk
Jozef +44060
woensdag 8 augustus 2018 om 12:29
Dat druk je nog heel netjes uit.
Vind ik leuk
davidben +6482
woensdag 8 augustus 2018 om 12:50
Alsof er €25 miljoen voor een keeper uit ED zou worden betaald. Bizar!
Vind ik leuk
Jozef +44060
woensdag 8 augustus 2018 om 12:52
Over wie heb je het?
Vind ik leuk
davidben +6482
woensdag 8 augustus 2018 om 12:56
Alle keepers
Vind ik leuk
5697956 +3689
woensdag 8 augustus 2018 om 13:37
Tjelsie betaalt alles maar wint niks.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:53
Net als Ajax
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:29
En het erge is dat er mensen zijn die dit normaal vinden!
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 12:29]
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
woensdag 8 augustus 2018 om 12:35
Gefrustreerde Nederlanders in drie, twee, een...
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:38
waarom zouden Nederlanders gefrustreerd moeten zijn , als een Engelse club een spaanse keeper koopt
ik zie de connectie met Nederland ff niet
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
woensdag 8 augustus 2018 om 12:52
Je ziet de talloze verontwaardigde reacties voor het gemak over het hoofd?
Vind ik leuk
Mdlr +42
woensdag 8 augustus 2018 om 13:34
Die reacties hebben alleen helemaal niks met de nederlandse nationaliteit te maken.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
woensdag 8 augustus 2018 om 13:35
Werkelijk? Het zijn toch echt Nederlanders die reacties plaatsen op deze site.
Vind ik leuk
AVDV +1382
woensdag 8 augustus 2018 om 13:54
İk zie geen frustratie, wel verontwaardiging.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
woensdag 8 augustus 2018 om 14:02
Ik vraag me af waarom dat is.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:32
Misschien omdat je voor 80 miljoen ook een hoop kindjes educatie, medicijnen, voedsel enz kan faciliteren in arme landen... niet gek dat mensen verontwaardigd zijn toch?
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
woensdag 8 augustus 2018 om 17:17
Nee.
Vind ik leuk
AVDV +1382
woensdag 8 augustus 2018 om 15:57
Omdat het te veel geld is voor een keeper die nog niet zo heel veel bewezen heeft.
Vind ik leuk
Mdlr +42
donderdag 16 augustus 2018 om 19:08
Ja en daarom heeft de nederlandse nationaliteit hier niks mee te maken, dit is een nederlands forum, dus zijn alle reacties nederlands. Jij sugereert dat alleen nederlanders verontwaardigd reageren, wat niet het geval is.
Vind ik leuk
MaxFR010 +1488
woensdag 8 augustus 2018 om 13:54
Nederlanders zijn zeker niet het enigste volk die deze bedragen belachelijk vinden.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:36
Het is maar net hoe je het bekijkt. De keeper is eigenlijk gewoon net zo belangrijk als de spits. Dat hebben we de afgelopen CL finale wel gezien. Met een capabele keeper had de finale een stuk spannender geworden en misschien zelfs een andere uitkomst gehad.
Veel geld, natuurlijk. Maar goed, ik denk dat ik de 222 miljoen voor die jankbek nog wel belachelijker vind.
Vind ik leuk
goekie4 +1640
woensdag 8 augustus 2018 om 13:49
Lag aan zijn hersenschudding anders had hij er vast wel eentje gepakt... Net als de afgelopen weken.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 14:05
Die hersenschudding is gewoon een slap excuus om zijn onkunde recht te lullen.
Vind ik leuk
goekie4 +1640
woensdag 8 augustus 2018 om 14:10
Was ook sarcasme ;)
Laatste weken gaat het ook niet van harte bij hem namelijk.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:58
Zeg dat wel, ja !
Vind ik leuk
Fce9091 +2983
woensdag 8 augustus 2018 om 12:27
En we worden alsmaar gekker en gekker.
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1413
woensdag 8 augustus 2018 om 12:28
Lekker hoor voor een ballen plukker
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:29
De duurste keeper,nou voor hem maar hopen dat hij een goede verdediging voor hem heeft staan.
Vind ik leuk
Metsie +210
woensdag 8 augustus 2018 om 12:29
Wat zou Sergio Padt dan al moeten opbrengen🤔. Zal toch voor niet veel minder moeten gaan
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:33
Nee idd, twee nulletjes eraf is niet veel...
Vind ik leuk
|Ajax| +1317
woensdag 8 augustus 2018 om 12:29
Hoe wanhopig ben je dan op zoek naar een keeper...
Vind ik leuk
Smithsonian +43119
woensdag 8 augustus 2018 om 12:29
Gestoord.
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2967
woensdag 8 augustus 2018 om 12:29
Kepa, wie is dat ?
Vind ik leuk
LosBlancos +1163
woensdag 8 augustus 2018 om 12:47
Doe je research
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2967
woensdag 8 augustus 2018 om 12:49
Ik zie dat je werkloos bent, elke dag een jointje opsteekt en niks met je leven doet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 13:30]
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
woensdag 8 augustus 2018 om 13:15
De situatie die jij beschrijft klinkt fantastisch man.
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2967
woensdag 8 augustus 2018 om 13:29
Ik ben ook behoorlijk jaloers kan ik je vertellen.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:29
In huize Courtois kan de champagne ontkurkt worden.
Vind ik leuk
Jozef +44060
woensdag 8 augustus 2018 om 12:40
Haha, straks trekt real Madrid zich terug. Zitten ze voor een godsvermogen met twee keepers. Het zou de eerste sympathieke actie van Real ooit zijn...
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:41
Haha ja, maar die zijn vast niet zo gek om Courtois te laten lopen voor 35 miljoen. ;)
Vind ik leuk
Jozef +44060
woensdag 8 augustus 2018 om 12:44
Ah, dat wist ik niet...
Vind ik leuk
JDW1988 +3356
woensdag 8 augustus 2018 om 18:25
Dan volgend jaar maar gratis :p
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:30
Hadden ze beter Remco Pasveer op kunnen halen die kost maar 1250 euro
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:32
Wat een wanhoop daar in Londen.
Vind ik leuk
LosBlancos +1163
woensdag 8 augustus 2018 om 12:32
Ik hoor Courtois hier juichen
Vind ik leuk
Karel235 +214
woensdag 8 augustus 2018 om 12:35
Dan had je net zo goed 100 miljoen voor Oblak kunnen betalen
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:49
Ik schat Atletico Madrid momenteel hoger in dan Chelsea. Zie geen reden waarom Oblak zou willen verhuizen.
Vind ik leuk
MaxFR010 +1488
woensdag 8 augustus 2018 om 13:58
Hoger salaris?
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 14:16
De afweging tussen Europa league en champions league met een mogelijke finale in eigen stadion speelt ook zeker een rol. Plus het feit dat hij een van de topverdieners is bij Atleti.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 15:19]
Vind ik leuk
R94 +2043
woensdag 8 augustus 2018 om 12:36
Even voor de goede orde. Hij is de keeper van de huidige nummer 16 van Spanje met welgeteld 1, ja 1, interland achter zijn naam. Waar is die 80 miljoen in hemelsnaam op gebaseerd?
Vind ik leuk
Schaar +1524
woensdag 8 augustus 2018 om 13:22
Op een clausule in zijn contract. Real heeft vorig jaar nog interesse gehad, daarna heeft Athletic met Kepa verlengd.
Vind ik leuk
JCJWZ +14811
woensdag 8 augustus 2018 om 14:03
Wilde Psv die Kepa niet 1 of 2 jaar geleden?
Vind ik leuk
Schaar +1524
woensdag 8 augustus 2018 om 15:18
Geen idee, daar heb ik niks van gehoord.
Vind ik leuk
rotterdammm +1630
woensdag 8 augustus 2018 om 12:37
Lekker voor als Bijlow dit jaar de pannen van het dak keept. Dan gaat Feyenoord ook bakken met geld krijgen voor hem.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:37
Elke voetballer of keeper die op een WK of EK goed voor de dag komt is gelijk een vermogen waard en financieel binnen,en dat over een paar wedstrijden bekeken,waanzin
Vind ik leuk
klaasvaak +200
woensdag 8 augustus 2018 om 12:43
80 Mio hoeveel ballen mag je er dan maximaal doorlaten??
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 12:46]
Vind ik leuk
LosBlancos +1163
woensdag 8 augustus 2018 om 12:47
Inmiddels zijn dit normale bedragen, wen er maar aan.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:04
Boven de 6 tegen doelpunten gaat er bij elk tegen doelpunt 100.000 euro van zijn basis salaris af
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5561
woensdag 8 augustus 2018 om 12:45
Geen Cillessen of Zoet?
Vind ik leuk
LosBlancos +1163
woensdag 8 augustus 2018 om 12:47
Meen je die?
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 14:32
Cillessen doet niet onder voor deze kepa
Vind ik leuk
LosBlancos +1163
woensdag 8 augustus 2018 om 14:33
Cillessen is ook even oud als Kepa. Zit veel meer potentie in die jongen.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 14:49
Je betaalt voor cillessen natuurlijk ook 50 miljoen minder en dan heb je voor minimaal 3 jaar een even goede keeper
Vind ik leuk
LosBlancos +1163
woensdag 8 augustus 2018 om 14:52
Zou gek zijn om 80 miljoen te betalen voor een bankzitter ja!
Vind ik leuk
Johnny Cash +9943
woensdag 8 augustus 2018 om 12:52
Elke keer lees je een bericht en denk je gekker dan dit kan het niet worden. Dat heb ik nu ook
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 12:58
Matteklap heet dat...
Vind ik leuk
Plaotie +50
woensdag 8 augustus 2018 om 13:03
en dat te bedenken dat deze keeper 2 maanden geleden nog een clausule van ik meen 35 miljoen in zijn contract had staan.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:04
20 miljoen zelfs
Vind ik leuk
Plaotie +50
woensdag 8 augustus 2018 om 13:11
Je hebt helemaal gelijk en het was zeker ook geen 2 maanden geleden, maar ook nog eens tijdens de winterstop.

Volgens mij is er ook geen Spaanse speler voor meer getransfereerd dan Kepa en dat voor zo'n relatief onbekende keeper.
Vind ik leuk
Argento8523 +7260
woensdag 8 augustus 2018 om 13:09
Ze zijn echt wanhopig bij Chelsea met dit soort aankopen
Even 80 miljoen voor een keeper

Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:09
Wel leuk voor Atl. Bilbao, jackpot!
Lekker veel cash weten zij veel raad mee. Ben benieuwd wat Navas gaat doen als Courtois naar RM komt...
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 15:43]
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 19:00
Naar Bilbao dan maar he 😉
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:10
20 miljoen erbij en je had Oblak gehad...
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:14
Lekker man, prima keepertje die Kepa. Koopje voor Chelsea, op z’n minst conform de huidige markt.
Vind ik leuk
NvC +8470
woensdag 8 augustus 2018 om 13:16
Prima business van Chelsea. Hij is duur maar je ziet aan hem dat het een topper is. 23 jaar, kan nog minstens 15 jaar mee.
Vind ik leuk
Gu3rilla +16025
woensdag 8 augustus 2018 om 13:19
Ederson is een koopje
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 15:45
Nou hè? Pep heeft daar weinig voor betaald net als voor Sane
Vind ik leuk
Quim__ +57
woensdag 8 augustus 2018 om 13:27
GOEDe keeper! Maar 80 mil nee dat echt niet!
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 13:49
Over bedragen maar niet gesproken 😮. Maar waarom zo veel geld voor een keeper die nog niets heeft laten zien bij een topploeg. Het mag dan wel een groot talent zijn, maar je kan me niet vertellen dat hij meer waard is dan Alisson.
Vind ik leuk
AVDV +1382
woensdag 8 augustus 2018 om 13:56
En Courtois maar voor 35 miljoen weg, heeft maar een 1-jarig contract of wat?
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 14:38
Contract loopt inderdaad af in 2019 en hij wil niet bijtekenen (wil per se naar Madrid om dichtbij zijn kleine kinderen te wonen).
Vind ik leuk
Twente +354
woensdag 8 augustus 2018 om 14:06
Ze zijn gek geworden bij Chelsea. Voor veel minder geld kan je ook oblak bijvoorbeeld kopen, die vind ik persoonlijk beter dan kepa
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 14:37
Welnee, Oblak moet 89 miljoen pond kosten (Kepa betalen ze nu 71 miljoen pond voor).
Vind ik leuk
Twente +354
woensdag 8 augustus 2018 om 14:41
Sorry je hebt inderdaad gelijk, ik was vergeten dat hij een vorig jaar een nieuwe clausule had gekregen.
Vind ik leuk
VasTom +9
woensdag 8 augustus 2018 om 15:26
Ja, het is veel geld! Maar voor een 'sleutelrol' in een elftal snap ik deze investering in een 23-jarige doelman wel. Liever had Chelsea natuurlijk Courtois gehouden, maar dat blijkt tegenwoordig (met de macht aan de spelers) onhoudbaar te zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 15:27]
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 16:43
Hij keept natuurlijk al een tijdje best sterk, maar ben benieuwd of hij de druk aankan. Niet alleen verkast hij naar een veel grotere club, maar kost die ook 80 miljoen euro. De duurste keeper ooit
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 17:05
Eigenaardig dat ik kennismaak met deze keeper door dit bericht. Nooit van gehoord.
Vind ik leuk
Luka123 +118
woensdag 8 augustus 2018 om 17:24
Mag toch hopen voor Chelsea dat deze keeper het waar kan maken. En wat een druk op zo’n jongen, vervanger van Courtois en de duurste keeper ooit.
Vind ik leuk
Blac-ca +560
woensdag 8 augustus 2018 om 17:27
Paniek aankoop ,zal wel n goeie zijn maar heeft hij zich al op topniveau bewezen.wordt alleen maar gekker in deze voetbalwereld .
Vind ik leuk
Jorik1040 +449
woensdag 8 augustus 2018 om 23:01
Ik volg al een hele poos voetbal maar van deze keeper had ik nog nooit gehoord.. en dan 80 mil!! Bizar