Update: Courtois medisch gekeurd en zet handtekening onder zesjarig contract

    Update: Courtois medisch gekeurd en zet handtekening onder zesjarig contract

    donderdag 9 augustus 2018 om 13:20

    De kogel is door de kerk: Thibaut Courtois verruilt Chelsea voor Real Madrid. Dat bevestigen beide clubs. Mateo Kovacic bewandelt de omgekeerde weg.

    Chelsea en Real Madrid gaven woensdag een klap op de dubbeldeal. Courtois tekent voor zes seizoenen in Spanje. Hij keepte eerder drie seizoenen voor Atlético Madrid. Real Madrid en Chelsea doen er geen mededelingen over, maar met de transfer zou een slordige veertig miljoen euro gemoeid zijn. Courtois wordt donderdag om 13.00 uur gepresenteerd.

    Courtois (26) is de tweede aankoop van trainer Julen Lopetegui, die sinds begin juni de nieuwe trainer is bij Real. Eerder haalde hij Álvaro Odriozola naar de hoofdstad. Daar staat het vertrek van Cristiano Ronaldo naar Juventus tegenover. Door zijn terugkeer naar Madrid kan Courtois weer bij zijn twee kinderen zijn.

    Als onderdeel van de toptransfer maakt Kovacic de overstap naar Chelsea. De Kroaat wordt tot het einde van het seizoen gehuurd van Real Madrid, waar hij niet meer op de bank wilde zitten. Met Kepa Arrizabalaga, die overkomt van Athletic Bilbao, heeft Chelsea de opvolger van Courtois al bijna binnen.

    Update 9.8 13:20: Courtois heeft na de medische keuring zijn handtekening gezet onder een zesjarig contract bij Real. De transfer werd woensdag al door De Koninklijke aangekondigd. 

    Plaats een reactie

    woensdag 8 augustus 2018 om 21:09
    Eindelijk van het gezeur af!👍
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8766
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:11
    Hoezo gezeur? Dit is pas het eerste bericht over deze transfer...nou ja, de eerste sinds 21.00 uur vanavond
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
    Ik doelde meer op de situatie rondom Courtois.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 21:12]
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3423
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:16
    Deze deal is al 2 jaar bezig..
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8766
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:21
    Joh
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31456
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:29
    Gezeur?
    Kluivert was/is pas gezeur.
    Vind ik leuk
    Jozef +36973
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:04
    Ach gezeur...

    Hij bracht 18 miljoen op als talent en Courtois 40 miljoen als erkend topper.

    Een van de twee klopt voor mijn gevoel niet, maar beiden genoeg reden voor veel publiciteit. Indien iemand het niet interessant vind, is het natuurlijk altijd mogelijk om berichten te skippen...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31456
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:19
    True dat gaf maar een voorbeeld.
    Vind ik leuk
    SDMSIM +715
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:10
    Arme Navas...
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +935
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
    Hij wordt zwaar onderschat door Real Madrid fans.
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1215
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:26
    Zeker niet, ik vind het persoonlijk ook zonde van Navas. Hele belangrijke keeper voor Madrid!
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:10
    Ben dan benieuwd wat er met die keeper van Real gebeurt. Die was naar mijn mening echt wereldklasse.
    Vind ik leuk
    Boi +567
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
    Die is ook zeker goed, nog steeds, maar ik denk dat Thibaut toch net 2 klasses beter is...
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:20
    Waarop baseer je dat? 2? Geen aanval gewoin benieuwd!
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:23
    Betreft prijzenkast iig niet..
    Vind ik leuk
    010Fr +1030
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:44
    Hoe zou je keepers moeten baseren op de prijskast?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 21:44]
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1215
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:27
    2 klasses? Kijk jij wel wedstrijden van Madrid?
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +935
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
    Die keeper heet Navas.
    Vind ik leuk
    Streaker +3400
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:20
    Ik ben ook meer fan van Navas dan Courtois. De laatstgenoemde ziet er naar mijn optiek uit als een langerekte zak aardappelen ofwel geen uitstraling. Navas straalt positivisme uit. De kwaliteiten van beide heren is wel overduidelijk, daar waar Courtois zijn lengte mee heeft is Navas beweeglijker en extreem goede reflex. Eerlijk gezegd zie ik het een spannende concurrentiestrijd worden.
    Vind ik leuk
    010Fr +1030
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:46
    Ik ben juist van menig dat courtois beter is dan navas. Is toch altijd wel een stabiele factor geweest bij elke club terwijl navas vaak inschattingsfouten maakt.
    Vind ik leuk
    kerel +1978
    woensdag 8 augustus 2018 om 23:42
    Wordt geen concurrentiestrijd.. uitgemaakte zaak. Je haalt niet ff een reservekeeper voor dat geld en dat salaris..
    Vind ik leuk
    Streaker +3400
    donderdag 9 augustus 2018 om 07:03
    Zelfs Bale was niet onomstreden en die brak het clubrecord.
    Vind ik leuk
    kerel +1978
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:57
    Dat is ook geen keeper..
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:22
    Mee eens!
    Vind ik leuk
    Spekholz +532
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
    Kan die eindelijk naar zijn familie..
    Vind ik leuk
    Jajem +462
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
    Courtois als eerste en Navas als tweede keeper prima toch
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4220
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:16
    Denk niet dat navas daar mee in stemt. 3x champions league gewonnen die zal vast wel geen bank willen zitten
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:13
    Chelsea dan toch een goede werkgever lijkt mij
    Vind ik leuk
    Karel235 +218
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:14
    Mooie concurrentie strijd bij Real Madrid nu. Vind Courtois en Navas allebei topkeepers van ongeveer dezelfde kwaliteit. Wat een luxe
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1215
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:38
    Het lijkt me niet dat Navas nu wil blijven. Hij verdient het om altijd te spelen.
    Vind ik leuk
    Karel235 +218
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:45
    Ja dat zal inderdaad nog kunnen gebeuren dat Navas ontevreden wordt
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:15
    Goed voor die jongen, goed voor Real

    En inderdaad, eindelijk van het gezeur af!

    Who's next?
    Vind ik leuk
    Dj Storm +109
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:15
    Wat een arrogante schwanz !!! Wordt nog beloond ook voor zoj destructieve houding ! Aan zulke figuren ( en de BPL) gaat het voetbal kapot
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:41
    Hij mag idd niet klagen
    Vind ik leuk
    Arvin +3540
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:18
    Verkocht voor 40 en in (in mijn optiek) mindere vervanger gehaald voor 80 miljoen. Chelsea is echt de weg kwijt...
    Vind ik leuk
    Streaker +3400
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:22
    Courtois wilde niet bijtekenen.
    Vind ik leuk
    CanYouFeel +156
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:19
    Eindelijk
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:19
    En navas?
    Vind ik leuk
    Galacticos +1772
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:21
    Zo een onnodige transfer. Navas een wereld keeper die zovaak punten pakte voor Real. Had liever gezien dat ze dat geld in een extra spits als concurrent voor Benzema hadden geinvesteerd. Courtois natuurlijk geweldige keeper mischien iets beter dan Navas maar Navas verdient veeel meer Respect.

    Ook super jammer dat Kovacic vertrekt. Supersub maar wel begrijpelijk dat hij meer speeltijd wil. Wel slim dat hij alleen verhuurd word.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 21:27]
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:25
    Eigenlijk moest Chelsea Courtois wisselen voor oblak dan had Courtois zijn zin en Chelsea een goede keeper ik bedoel Courtois wou naar zijn familie in Spanje bij atletico kon dan... Want nu het Chelsea een shit keeper.. Ze zijn deze transfer periode flink achteruit gegaan en zeker met de verdedigers (keeper) en dan nog een die slechte spits van een morata en een slechte manager en ze zouden Mertens koulibaily oblak allemaal halen maar niks daarvan uitgekomen... Denk niet dat ik haat heb op deze club wat ik ben een Chelsea supporter
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3166
    woensdag 8 augustus 2018 om 22:15
    Kepa is een uitstekende keeper, misschien eens wat ander voetbal kijken dan de PL.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6587
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:29
    Mooi voor Courtois dit
    Bij Real kan hij echt om de prijzen spelen

    Ik verwacht nog een enorm vuurwerk de laatste dag op de transfer markt in Engeland
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31456
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:31
    Slim van die jongen.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5113
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:33
    Navas naar Napoli? Die zoeken nog een keeper, waarom Ochoa, doe het dan goed!
    Vind ik leuk
    power +5578
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:46
    Goede deal,,,,Beter voor beide spelers. Navas is wordt niet zo vrolijk van deze deal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 21:47]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12686
    woensdag 8 augustus 2018 om 22:15
    Navas vindt wel een andere club, prima keeper..
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9049
    woensdag 8 augustus 2018 om 22:54
    Momenteel de meest saaie keeper in het profvoetbal. Wat een droopy
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31456
    donderdag 9 augustus 2018 om 07:18
    Dag dag keylor navas.
    Vind ik leuk
    Luka123 +100
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:31
    Dit heeft Real toch maar weer slim gedaan. ;)
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1172
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:23
    Mooie transfer
    Vind ik leuk
    Soemitra +58
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:34
    Lekker boeiend
    Vind ik leuk
    Lvdd99 +523
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:39
    Navas moet maken dat-ie wegkomt daar. Veel te goed om tweede keeper te zijn. Zou Napoli niks voor m zijn? Reina is daar weg en geloof dat ze niet echt een goede keeper hebben. Napoli kan meestrijden om de titel en hij zal waarschijnlijk alles spelen, lijkt me wel een interessante transfer.
    Vind ik leuk
    Luka123 +100
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:31
    Ben heel erg benieuwd naar Courtois dit seizoen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Courtois medisch gekeurd en zet handtekening onder zesjarig contract