Update: Courtois medisch gekeurd en zet handtekening onder zesjarig contract

Update: Courtois medisch gekeurd en zet handtekening onder zesjarig contract

Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 13:20do 09-08-2018 om 13:20

De kogel is door de kerk: Thibaut Courtois verruilt Chelsea voor Real Madrid. Dat bevestigen beide clubs. Mateo Kovacic bewandelt de omgekeerde weg.

Chelsea en Real Madrid gaven woensdag een klap op de dubbeldeal. Courtois tekent voor zes seizoenen in Spanje. Hij keepte eerder drie seizoenen voor Atlético Madrid. Real Madrid en Chelsea doen er geen mededelingen over, maar met de transfer zou een slordige veertig miljoen euro gemoeid zijn. Courtois wordt donderdag om 13.00 uur gepresenteerd.

Courtois (26) is de tweede aankoop van trainer Julen Lopetegui, die sinds begin juni de nieuwe trainer is bij Real. Eerder haalde hij Álvaro Odriozola naar de hoofdstad. Daar staat het vertrek van Cristiano Ronaldo naar Juventus tegenover. Door zijn terugkeer naar Madrid kan Courtois weer bij zijn twee kinderen zijn.

Als onderdeel van de toptransfer maakt Kovacic de overstap naar Chelsea. De Kroaat wordt tot het einde van het seizoen gehuurd van Real Madrid, waar hij niet meer op de bank wilde zitten. Met Kepa Arrizabalaga, die overkomt van Athletic Bilbao, heeft Chelsea de opvolger van Courtois al bijna binnen.

Update 9.8 13:20: Courtois heeft na de medische keuring zijn handtekening gezet onder een zesjarig contract bij Real. De transfer werd woensdag al door De Koninklijke aangekondigd. 

Plaats een reactie

woensdag 8 augustus 2018 om 21:09
Eindelijk van het gezeur af!👍
Vind ik leuk
Feye1908 +8926
woensdag 8 augustus 2018 om 21:11
Hoezo gezeur? Dit is pas het eerste bericht over deze transfer...nou ja, de eerste sinds 21.00 uur vanavond
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
Ik doelde meer op de situatie rondom Courtois.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 21:12]
Vind ik leuk
Tukkerland +3563
woensdag 8 augustus 2018 om 21:16
Deze deal is al 2 jaar bezig..
Vind ik leuk
Feye1908 +8926
woensdag 8 augustus 2018 om 21:21
Joh
Vind ik leuk
Smithsonian +41016
donderdag 9 augustus 2018 om 13:29
Gezeur?
Kluivert was/is pas gezeur.
Vind ik leuk
Jozef +42340
donderdag 9 augustus 2018 om 14:04
Ach gezeur...

Hij bracht 18 miljoen op als talent en Courtois 40 miljoen als erkend topper.

Een van de twee klopt voor mijn gevoel niet, maar beiden genoeg reden voor veel publiciteit. Indien iemand het niet interessant vind, is het natuurlijk altijd mogelijk om berichten te skippen...
Vind ik leuk
Smithsonian +41016
donderdag 9 augustus 2018 om 14:19
True dat gaf maar een voorbeeld.
Vind ik leuk
SDMSIM +704
woensdag 8 augustus 2018 om 21:10
Arme Navas...
Vind ik leuk
MaxFR010 +1493
woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
Hij wordt zwaar onderschat door Real Madrid fans.
Vind ik leuk
LosBlancos +1184
woensdag 8 augustus 2018 om 21:26
Zeker niet, ik vind het persoonlijk ook zonde van Navas. Hele belangrijke keeper voor Madrid!
Vind ik leuk
Spekholz +546
woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
Kan die eindelijk naar zijn familie..
Vind ik leuk
Jajem +501
woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
Courtois als eerste en Navas als tweede keeper prima toch
Vind ik leuk
Johnny Cash +8719
woensdag 8 augustus 2018 om 21:16
Denk niet dat navas daar mee in stemt. 3x champions league gewonnen die zal vast wel geen bank willen zitten
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 21:13
Chelsea dan toch een goede werkgever lijkt mij
Vind ik leuk
Karel235 +214
woensdag 8 augustus 2018 om 21:14
Mooie concurrentie strijd bij Real Madrid nu. Vind Courtois en Navas allebei topkeepers van ongeveer dezelfde kwaliteit. Wat een luxe
Vind ik leuk
LosBlancos +1184
woensdag 8 augustus 2018 om 21:38
Het lijkt me niet dat Navas nu wil blijven. Hij verdient het om altijd te spelen.
Vind ik leuk
Karel235 +214
woensdag 8 augustus 2018 om 21:45
Ja dat zal inderdaad nog kunnen gebeuren dat Navas ontevreden wordt
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 21:15
Goed voor die jongen, goed voor Real

En inderdaad, eindelijk van het gezeur af!

Who's next?
Vind ik leuk
Dj Storm +275
woensdag 8 augustus 2018 om 21:15
Wat een arrogante schwanz !!! Wordt nog beloond ook voor zoj destructieve houding ! Aan zulke figuren ( en de BPL) gaat het voetbal kapot
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 21:41
Hij mag idd niet klagen
Vind ik leuk
Arvin +6674
woensdag 8 augustus 2018 om 21:18
Verkocht voor 40 en in (in mijn optiek) mindere vervanger gehaald voor 80 miljoen. Chelsea is echt de weg kwijt...
Vind ik leuk
Streaker +3736
woensdag 8 augustus 2018 om 21:22
Courtois wilde niet bijtekenen.
Vind ik leuk
CanYouFeel +153
woensdag 8 augustus 2018 om 21:19
Eindelijk
Vind ik leuk
Wazzupp +625
woensdag 8 augustus 2018 om 21:19
En navas?
Vind ik leuk
Galacticos +1900
woensdag 8 augustus 2018 om 21:21
Zo een onnodige transfer. Navas een wereld keeper die zovaak punten pakte voor Real. Had liever gezien dat ze dat geld in een extra spits als concurrent voor Benzema hadden geinvesteerd. Courtois natuurlijk geweldige keeper mischien iets beter dan Navas maar Navas verdient veeel meer Respect.

Ook super jammer dat Kovacic vertrekt. Supersub maar wel begrijpelijk dat hij meer speeltijd wil. Wel slim dat hij alleen verhuurd word.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 21:27]
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 21:25
Eigenlijk moest Chelsea Courtois wisselen voor oblak dan had Courtois zijn zin en Chelsea een goede keeper ik bedoel Courtois wou naar zijn familie in Spanje bij atletico kon dan... Want nu het Chelsea een shit keeper.. Ze zijn deze transfer periode flink achteruit gegaan en zeker met de verdedigers (keeper) en dan nog een die slechte spits van een morata en een slechte manager en ze zouden Mertens koulibaily oblak allemaal halen maar niks daarvan uitgekomen... Denk niet dat ik haat heb op deze club wat ik ben een Chelsea supporter
Vind ik leuk
goedemorgen +3288
woensdag 8 augustus 2018 om 22:15
Kepa is een uitstekende keeper, misschien eens wat ander voetbal kijken dan de PL.
Vind ik leuk
Argento8523 +7024
woensdag 8 augustus 2018 om 21:29
Mooi voor Courtois dit
Bij Real kan hij echt om de prijzen spelen

Ik verwacht nog een enorm vuurwerk de laatste dag op de transfer markt in Engeland
Vind ik leuk
Smithsonian +41016
woensdag 8 augustus 2018 om 21:31
Slim van die jongen.
Vind ik leuk
Nummertien +4831
woensdag 8 augustus 2018 om 21:33
Navas naar Napoli? Die zoeken nog een keeper, waarom Ochoa, doe het dan goed!
Vind ik leuk
power +6934
woensdag 8 augustus 2018 om 21:46
Goede deal,,,,Beter voor beide spelers. Navas is wordt niet zo vrolijk van deze deal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 21:47]
Vind ik leuk
MojoRisin +14435
woensdag 8 augustus 2018 om 22:15
Navas vindt wel een andere club, prima keeper..
Vind ik leuk
Roodbergen +9591
woensdag 8 augustus 2018 om 22:54
Momenteel de meest saaie keeper in het profvoetbal. Wat een droopy
Vind ik leuk
Smithsonian +41016
donderdag 9 augustus 2018 om 07:18
Dag dag keylor navas.
Vind ik leuk
Luka123 +110
donderdag 9 augustus 2018 om 09:31
Dit heeft Real toch maar weer slim gedaan. ;)
Vind ik leuk
Utrecht FC +1154
donderdag 9 augustus 2018 om 13:23
Mooie transfer
Vind ik leuk
Soemitra +55
donderdag 9 augustus 2018 om 13:34
Lekker boeiend
Vind ik leuk
Lvdd99 +505
donderdag 9 augustus 2018 om 13:39
Navas moet maken dat-ie wegkomt daar. Veel te goed om tweede keeper te zijn. Zou Napoli niks voor m zijn? Reina is daar weg en geloof dat ze niet echt een goede keeper hebben. Napoli kan meestrijden om de titel en hij zal waarschijnlijk alles spelen, lijkt me wel een interessante transfer.
Vind ik leuk
Luka123 +110
donderdag 9 augustus 2018 om 22:31
Ben heel erg benieuwd naar Courtois dit seizoen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws