'Groningen krijgt zak geld na transfer van oud-speler: vraagprijs 5,3 miljoen'

    'Groningen krijgt zak geld na transfer van oud-speler: vraagprijs 5,3 miljoen'

    donderdag 9 augustus 2018 om 14:13

    Het is nog maar de vraag of Simon Tibbling deze zomer vertrekt bij Bröndby. Twee Franse clubs zijn in de markt voor de oud-speler van FC Groningen, maar de Deense club zit hoog in de boom.

    Het Zweedse Fotbollskanalen schrijft dat Montpellier en Saint-Etiénne azen op Tibbling, die in Denemarken een indrukwekkend seizoen achter de rug heeft. Daardoor is Bröndby niet van plan om hem zomaar van de hand te doen. Naar verluidt vraagt de club veertig miljoen kroon. Omgerekend is dat ruim 5,3 miljoen euro. Montpellier en Saint-Etiénne willen echter maar de helft van dat bedrag betalen.

    Daardoor moet nog worden afgewacht of het van een transfer gaat komen. Ondertussen kijkt FC Groningen met belangstelling toe. Toen Tibbling een jaar geleden verkocht werd, sprak de club een doorverkooppercentage af. Bij een transfer van Tibbling gaat er dus een bepaald bedrag richting het Hoge Noorden.

    Tibbling heeft bij Bröndby nog een contract voor vier jaar. Hij werd vorig jaar zomer voor anderhalf miljoen euro overgenomen.

    Poll

    Tibbling had voor Groningen van waarde kunnen zijn

    (986 stemmen)

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12696
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:14
    Begreep echt niet dat ze hem toen verkocht hebben, hele goede speler, maar Faber gebruikte hem verkeerd..
    Vind ik leuk
    RtdDub +13019
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:15
    Dat is bij Faber zo ongeveer op iedere speler van toepassing.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:16
    Die spits, weet bij god nie meer hoe die heet, maar die is ook naar scandinavie gegaan vorige zomer en deed het ook lekker. Niet iedereen doet het even goed in Nederland.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:19
    jij doelt op Sörloth
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12696
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:24
    Die ook..
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:47
    Idd.
    Vind ik leuk
    Koeien +2420
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:43
    Sorloth inderdaad. Gevalletje 7 miljoen mislopen dankzij Ernest Faber.

    Bij Tibbling was er geen twijfel dat dat een goeie spelmaker/controlerende middenvelder ging worden. Deze jongen was dé grote publieksfavoriet en kon zo een halve wedstrijd worden toegezongen. Hij werkte hard, raakte de bal niet kwijt en strooide goede passjes alsof het Sinterklaas was.

    Bij de fans en de directie leek het wel duidelijk, deze midmid gaat een paar jaar bij de FC spelen en daarna naar een grote club.

    Deed het prachtig bij de FC totdat Faber kwam, deze zag liever dat hij als valse buitenspeler tot aan de achterlijn doorsprintte om lange voorzetten door de lucht te geven.

    Kwam zo dus niet uit de verf en mocht een seizoen gaan bankzitten.

    Gatver ...ik ben echt nog steeds kotsmisselijk van die Faber, wat hij in 2 seizoenen eigenlijk kapot heeft gemaakt zou hem eigenlijk een levenslang trainersverbod moeten opleveren.

    Vind ik leuk
    jave +1553
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:57
    Begrijp het.. schrale troost: je bent niet de enige..
    Vind ik leuk
    Pkrzz +88
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:57
    Dat begrotingstekort van ons en de gemiste inkomsten moet Groningen eigenlijk verhalen op Faber.

    Die man heeft gewoon schade aangericht in de club en aan spelers. Fabertje moet gewoon alles inleveren. Nijland zit ook nog steeds door hem met een leeg stadion.

    Nijland durfde hem ook nog niet eens te ontslaan, want dat had nog meer centjes gekost. De rest van de staf had het beter gedaan dan Faber. Volgens hebben die het ook gedaan in de laatste wedstrijden van het seizoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:20
    als ik me niet vergis had Tibbling zelf een transferverzoek ingediend, omdat hij Heimwee zou hebben
    Vind ik leuk
    Farmer +11973
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:40
    Klopt, maar ik denk dat het geen geheim is dat Faber ook niet echt bepaald 'een vaderfiguur' was. Voor een jonge speler die 'zijn thuisland verlaat voor het buitenland: een vreemde omgeving', zijn dát soort banden wel erg belangrijk.

    Faber had ook wel banden, maar die zaten vooral onder zijn auto, in de kofferbak, en aan zijn fiets...
    Vind ik leuk
    Koeien +2420
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:47
    Tibbling heeft subtiel hier en daar aangegeven dat hij niet goed werd gebruikt en mocht vervolgens gaan bankzitten. Nadat Faber uitgesproken had dat Hiariej het komende seizoen de vaste keus zou zijn heeft Tibbling aangegeven verder te willen kijken.

    V.d. Looij wist hem goed te gebruiken, bij Faber werd hij verkwanseld.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +783
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:03
    niet om heimwee, Maar omdat ie uit t eltal wird gepest, terwijl hij duidelijk beter was. Faber en Marcel Groningers schuld.
    Vind ik leuk
    Jahike +195
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:06
    Klopt. Staat mij ook bij. Daarom hebben ze hem ook voor een habbekrats laten vertrekken uit menselijk oogpunt. Was wel jammer. In zijn eerste jaar een topper en het tweede jaar een tobber (door Faber??).

    Hopelijk pikt Groningen nu nog een graantje mee.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:49
    Geweldige voetballer (voor FCG) en ook ontzettend populair. Had zeker niet misstaan binnen de huidige selectie
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26166
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:04
    Type Harris Huizingh had ook niet misstaan in de huidige selectie van Groningen. Zulke spelers zie je helaas nog maar weinig.
    Vind ik leuk
    michelhx +3673
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:32
    Hennie Meijer!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26166
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:35
    Nog zo'n icoon uit het verleden. Mariano Bombarda schiet ook gelijk door mijn gedachten ;-)
    Vind ik leuk
    michelhx +3673
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:21
    Op zoek naar nog meer Groningen iconen kan ik eigenlijk alleen maar Jos Roossien noemen, haha.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26166
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:02
    Sjaak Storm. Prachtige naam ook.
    Vind ik leuk
    Poehee +81
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:10
    Henk Veldmate, Theo Keukens, Jan van Dijk, Azing Griever, Milko Djurovski, Fandhi Ahmad etc etc
    Vind ik leuk
    Hans Worst +783
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:56
    Erwin en Ronald Koeman, Robben, Magno Mocelin, Bud Brocken, Gary Brooke, Martin Drent, Piet Franssen, Rene Eijkelkamp, Romano Sion, John de Wolf,Peter Houtman,Edwin Olde Riekerink
    Vind ik leuk
    Poehee +81
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:05
    Bud Brocken, Steve Goble, Mark Verkuyl, Adri van Tiggelen, Roy Beukenkamp, Ronald Steenge, Tonnie van Leeuwen, Karel Hiddink, Walter Waalderbos, etc :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:31
    Harris misstaat nergens. Altijd inzet en overal voor te gebruiken. Van de groenvoorziening tot de keuken en als waterdrager of betweter!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8891
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:20
    Volg hem niet meer.
    Geen idee of z'n vorm van Groningen heeft kunnen benaderen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:27
    Sterker nog, hij ging niet voor 1,5 miljoen, maar slechts 7 ton naar Bröndby. Zonde, want hij was toen al - zeker in potentie -een prima speler voor Groningen... Faber zag dat seizoen wel meer verkeerd.
    Vind ik leuk
    jave +1553
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:58
    Gaber zag helemaal niks..
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:36
    Inhoudelijk een zeer slecht stukje tekst. Tibbling is voor 700.000 verkocht en dus niet voor 1,5 mln. Daarnaast is dit artikel enkele dagen geleden al geplaatst en wordt nu dus weer herhaald zonder enige nieuw toevoeging. Er wordt gesproken van doorverkooppercentage. Hoe hoog is dat percentage dan? Dat zou nieuwswaardig zijn!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:37
    Tibbling is de laatste tijd niet meer op de juiste manier gebruikt, maar hij is en blijft natuurlijk een voetballer die een veel hoger plafond had dan FC Groningen natuurlijk.
    Jammer dat ze hem hebben laten gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:44
    Ligt het aan de foto, of is hij een tikkeltje corpulent
    Vind ik leuk
    jave +1553
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:26
    Ligt aan jouw gezeik..
    Vind ik leuk
    jave +1553
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:24
    Stelling 100% juist!!
    Vind ik leuk
    DhkFey +31
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:55
    Het is Brøndby, geen Bröndby!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:24
    Faber de kapitaal vernietiger. Tibbling was nu zeker basis geweest onder Buijs. Helaas moeten we de schade voor lief nemen die pannenkoek Faber heeft gemaakt. Talent herkennen is niet zijn ding. Arme jeugd opleiding van PSV.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Groningen krijgt zak geld na transfer van oud-speler: vraagprijs 5,3 miljoen'