Voetbal International: Ajax begroot 90 miljoen en blijft PSV en Feyenoord voor

    Voetbal International: Ajax begroot 90 miljoen en blijft PSV en Feyenoord voor

    Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 15:20do 09-08-2018 om 15:20

    Ajax heeft de hoogste begroting in de Eredivisie. Dat blijkt uit onderzoek van Voetbal International. PSV is de nummer twee, gevolgd door Feyenoord. Fortuna Sittard en FC Emmen hebben de minste bestedingsruimte.

    De Eredivisie-clubs hebben samen voor ruim 430 miljoen euro begroot, aldus VI. De absolute nummer één: Ajax. De Amsterdammers begroten 90 miljoen euro. 'Met een gigantisch eigen vermogen van 175 miljoen euro en meestal winst is Ajax een van de gezondste clubs in Europa', schrijft VI. 'Nu rolt het Ajax-geld en is de begroting hoger dan die van alle rechterrijtje-clubs samen.'

    PSV kan volgens het weekblad 73 miljoen euro uitgeven komend seizoen. De inkomsten worden door de hogere sponsorinkomsten ingeschat op 77 miljoen. Als PSV de groepsfase van de Champions League haalt, gaat de teller richting de 100 miljoen. 'Dat is nog niet eens begroot', meldt VI. Feyenoord completeert als nummer drie het podium. De Rotterdammers gaan er enkele miljoenen op vooruit, maar zien de achterstand op Ajax en PSV groeien.

    Vitesse is met een begroting van 27 miljoen euro 'the best of the rest', terwijl Fortuna Sittard en FC Emmen het minst te besteden hebben. De twee promovendi moeten het doen met elk 6 miljoen euro. De derde promovendus, De Graafschap, heeft een begroting van 8 miljoen euro. Ter vergelijking: het totaal van alle Eredivisie-clubs is volgens VI ongeveer gelijk aan het budget van Liverpool.

    Check het hele geldklassement hier

    Plaats een reactie

    diekertjedap +4681
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:24
    dat bleven ze afgelopen 4 jaar ook, wat dat opgeleverd heeft hebben we gezien volgens mij.
    Vind ik leuk
    RWB013 +2014
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:26
    Een nog grotere begroting? :p
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    Snapje? +7619
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:30
    Komende 4 jaar is belangrijker dan de afgelopen 4 jaar 🤔. Ik kijk 8 jaar terug, Ajax beter dan PSV.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:49
    Ik kijk 35 jaar terug en zie ik dat PSV Ajax heeft ingehaald.
    PSV kan de komende jaren goede zaken doen. Vooral nu cl halen en de komende jaren zal er flink verdient worden aan verkopen van spelers waardoor het gat met Ajax weer kleiner zal worden en dat is hard nodig ook.
    Vind ik leuk
    snorrepof +1203
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:55
    Wat een logica weer. Nou ehm, ik kijk een dag terug. PSV heeft nog geen prijs gepakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:54
    Ik kijk 1 dag terug en vraag me af wie is er kampioen. Dus respect graag!
    Vind ik leuk
    Snapje? +7619
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:13
    Respect voor 33 titels graag!
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 07:25
    Oh je bedoeld dmeerderheid van titel, toen de eredivisie nog niets voorstelde. Dat is moedig zeg
    Vind ik leuk
    Snapje? +7619
    maandag 13 augustus 2018 om 19:53
    Toen Nederland nog wat voorstelde.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3264
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:52
    Ajax, omdat ze door hun naam bovenaan staan doordat de competitie nog niet begonnen is.
    Vind ik leuk
    buddha +9053
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:06
    gelukkig dat ado dan nog net een plaatsje hoger staat.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3264
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:33
    Je heb gelijk, nu voel ik me echt stom haha.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:59
    Logica weer. Welke prijs heeft Ajax al gepakt dan snorrepof of is knorrepot betere benaming na 4 jaar geen prijs?

    Beetje respect voor andere clubs mag ook wel vind ik
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:59
    Maar als Ajax CL haalt (die kans is bijna net zo groot als die van PSV) en je schiet er niks mee op. Bovendien is 175 miljoen nog wol een bedrag waar je ook met CL lang niet aan kan tippen.

    Voor de financiële kant van het verhaal zal PSV minstens 3/4 keer kampioen moeten worden de komende 5 jaar om Ajax bij te blijven.
    Vind ik leuk
    Gordito +806
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:20
    wat is bijblijven? Gaat het er nu ineens om wie de grootste begroting heeft of wie de prijzen pakt?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:16
    Het gat gaat kleiner worden doordat er flink verdient gaat worden aan spelers? Hoe zit het dan met het geld wat Ajax gaat verdienen met de verkoop van Spelers die bij Ajax onder contract staan, gaat Ajax dat geld aan iets doneren waardoor het gat verkleind gaat worden voor PSV?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:17
    lol... jij snapt er niet veel van he? Jij denkt dat Ajax geen spelers gaat verkopen de komende jaren? En die verkopen zullen het gat alleen maar vergroten.... helaas voor jullie. Sterker nog, als Ajax de komende 5 jaar 3 x kampioen wordt en ook nog eens deelname CL kan afdwingen wordt de kloof met de rest van de Eredivisie onoverbrugbaar in de komende 10 jaar
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:22
    Nou dat is leuk voor Nederland, steeds dezelfde arrogante club die kampioen wordt pfff
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:18
    is het niet zo dat eventueel de rest van Nederland zich moet optrekken aan het eventuele succes van 1 of 2 clubs in Europa? Of wil jij het liever andersom hebben: Ajax en PSV moeten maar minder snel groeien want anders wordt het gat te groot met de rest? Volgens mij is dat de omgekeerde wereld
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:23
    Laat Feyenoord er buiten. Leuk voor Nederland was het vanavond ook niet. Pfffff.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:33
    Natuurlijk gaat Ajax op deze voet door, maar nu heeft de concurrentie eigenlijk niks.

    Dat gedroom van als Ajax de komende 5 jaar.... dat gelul dat ze wel even kampioen zullen worden hoor ik al zo lang.

    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:16
    geen probleem, maar het issue is dat ze alles voetballend wil oplossen.
    Dat kan allang niet meer, middenveld staat al jarenlang uit het lood.
    Veel te veel aanvallend voetbal, een halve schijtbak, of urinoir zal meer kampioenschappen opleveren.

    Vind ik leuk
    PSVFU +4727
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:53
    Zelfs ajax is daar niet bij gebaat. Denk je dat er nog spelers naar nederland gaan komen als het zon saaie competitie gaat worden?? Maar kan je uit de droom helpen. Ajax had de laatste 4 jaar ook de zogenaamd sterkste selectie...de rest is geschiedenis..
    Vind ik leuk
    Guust +5794
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:47
    Misschien haalt Ajax het wel de CL en PSV niet, ( ik hoop beide wel) maar niet te vroeg rijk rekenen.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:49
    Ben er ook nog niet zeker van dat PSV de cl gaat halen. Altijd lastig zulke wedstrijden. PSV is het aan hun stand wel verplicht en ze kunnen het eigenlijk niet permitteren om dit mis te laten lopen. Ze hebben het geld nodig om Ajax bij te houden en de eredivisie spannend te houden.
    Het is toch te hopen dat er een paar mooie goede jaren aankomen voor het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    Guust +5794
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:36
    Zeker, als je Feyenoord ziet vanavond dan is dat zeker te hopen, man wat was dat slecht, deed zeer aan de ogen, dus hopen op Ajax en PSV.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:15
    Echter verkopen wij ook, en zal Ajax de komende jaren ook paar x CL halen. Verwacht dat het verschil juist groter wordt. Ook omdat er altijd meer wordt betaald voor spelers van Ajax dan andere nl clubs.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:43
    Dat zal maar PSV heeft nu niet veel te besteden, maar wanneer PSV de cl haalt en een lozano verkoopt volgend seizoen praat je al snel over een 50 milj. Nu heeft PSV een paar leuke talenten lopen die ook wel wat zullen opbrengen in de toekomst. Nee Ajax zullen ze niet snel inhalen maar al zal Ajax een 400 milj. Hebben en PSV een 100 milj. Verwacht ik toch dat een PSV het beter zal gaan doen dan Ajax omdat PSV een beter aankoopstysteem heeft.
    Verbaast me trouwens wel dat Ajax zo snel een blind en tadic binnengehaald hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:48
    En wij hebben een beter verkoopsysteem + de grotere talenten. En daarnaast verkoopt de naam Ajax veel beter.

    Effe terugluisteren wat ze hebben gezegd dan weet je het.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:51
    In het verleden had Ajax betere talent echter deed PSV toen nog niet mee. Bij PSV hebben ze ook een goede lichting.
    PSV deed in het betaalde voetbal ook pas veel later mee dan Ajax. PSV doet net een 40 jaar mee en kijk eens hoe.
    Vind ik leuk
    Ale +5001
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:33
    Welke spelers? Alleen Lozano brengt wat op.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:48
    Zoet en Pereiro zullen samen zeker wel een 15 miljoen moeten opbrengen en verwacht dat Pereiro dit hele seizoen gaat spelen en stappen zal gaan maken waardoor zijn waarde omhoog gaat.
    Malen is een groot talent en gaat zeker een 35 milj. Opleveren. Rosario en mauro zullen dit seizoen ook laten zien dat ze waarde hebben en verwacht dan hendriks volgend seizoen ook verkocht gaat worden voor een 20 milj.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:02
    De ligt rond 60 a 65m
    De Jong rond de 50M
    Neres rond de 50M
    Van de beek rond de 25m
    Onana rond de 20M
    Ziyech rond de 30m

    En ga zo maar door. Ook dan gaan jullie het niet redden.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:17
    Dat zal allemaal wel maar de afgelopen 4 jaar had Ajax ook zoveel meer geld maar geen resultaat.
    PSV daarin tegen zal wanneer ze wel een vermogen hebben veel meer inversteren en eruit weten te halen.
    Vind ik leuk
    Ale +5001
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:44
    Hendriks max 12 Malen moet ik nog zien heeft wel de beste opleiding gehad;)
    Zoet gaat nergens heen en die pino moet eerst maar eens 2 goede wedstrijden achter elkaar spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 21:46]
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +321
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:18
    Als ik de transferopbrengsten van Ajax iin de komende jaren op 50 mio per jaar schst, ben ik voirzichtig. Zie je serieus PSV in de buurt komen?

    Zie je de kansen voor PSV om verder dan Ajax in de CL te komen belangrijk groter?

    In de bestaande begroting wordt het verschil m.n. in de sponsorinkomsten gemaakt. Ik zie geen reden om te denken dat ook daar PSV dichterbij gaat komen.

    Ik zou het mooi vinden als het meer gelijkwaardig zou zijn, maar het lijkt me niet 'voordehandliggend'.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:22
    Jij snapt het.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:41
    Dit jaar lijkt het erop dat Ajax de betere papieren heeft voor het kampioenschap, maar dat hadden ze vorig seizoen ook toch? Toen riepen de meesten hier dat PSV voor plek 5 of 6 moet gaan omdat zelfs Vitesse, Utrecht en az verder waren dan PSV.

    PSV mist nu een goede middenvelder ( guadado / van ginkel), wanneer deze binnen is vind ik PSV zeker sterker dan afgelopen seizoen en dat moest natuurlijk ook.

    PSV heeft het vanaf 1997/1998 beter gedaan dan Ajax in de cl. Vaker meegespeeld en overwinterd. Om nu deel te nemen aan de cl denk ik dat de kans gelijk is. Ajax staat er goed voor en ze hebben het elftal al mooi optijd klaar.

    Ajax heeft natuurlijk nog altijd de naam mee en meer aanzien doordat ze in een grotere stad (hoofdstad) zitten (meer bedrijven) makkelijker hogere sponsor inkomsten.
    PSV daarin tegen is Philips dus hoofdsponsor stond altijd vast en betaalde niet zo heel veel. Nu Philips een stap terug doet komt er veel meer ruimte voor andere sponsors en dat heeft even tijd nodig naar gaat ongetwijfeld de goede kant op.

    PSV zal langzaam maar zeker steeds meer talenten naar voren schuiven en ook hier zullen de inkomsten zeker door gaan groeien.
    Vind ik leuk
    Jozef +39814
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:26
    Je vergeet voor het gemak dat Ajax in de afgelopen 25 jaar alle Europese bekers plus Wereldbeker erbij won?

    Natuurlijk haalde PSV Ajax niet in.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:43
    Is dat al weer zo lang geleden? Waar blijft de tijd?
    Vind ik leuk
    Jozef +39814
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:46
    Ach, het is weer een zo'n spelletje 'wat past mij het beste', dus ik doe ook een duit in het zakje.

    Nog zo een : Ajax loopt uit op PSV in de laatste 10 jaar...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 21:47]
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:57
    Wat wil je dan horen?
    Ajax is de beste in alles, er is geen club die in de buurt komt.

    Wat moeten we doen? Andere clubs oplaten houden te bestaan? Gaat Ajax met Duitsland mee doen of België?
    Zijn wij met alle Nederlanders voor Ajax. Alle Nederlandse talenten naar ajax.

    Zeg maar wat wil je??

    Feyenoord, az en PSV doen niks goed, mogen niks zeggen, dat ze iets goed doen want er is altijd een club die het beter gedaan heeft of beter doet en je mag ook niet over de laatste jaren praten want Ajax was er al veel langer en deed toen al mee. Pakte al prijzen voordat je club bestond of serieus ging mee doen om de prijzen.
    Vind ik leuk
    Jozef +39814
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:59
    Tuurlijk mag jij zeggen wat jij wilt en dan doe ik dat ook. Moet kunnen lijkt me.

    Afgesproken?
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:10
    Dat doe ik ook, wees niet bang.

    Ik kraak nergens Ajax af al is het totaal niet mijn club. Ze hebben in het verleden heel erg goed gedaan en nog doen ze dingen bijzonder goed.

    Ik heb gewoon veel meer met PSV. Timmeren laatste jaren veel harder aan de weg en hebben dacht ik een behoorlijke inhaalslag gemaakt en zijn ze nog steeds meebezig.
    Vind ik leuk
    Jozef +39814
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:37
    Tja.... inhaalslag...

    Ajax timmerde financieel enorm aan de weg sinds 2010.
    PSV deed het ook prima.

    Ik denk dat jij en ik die dingen wel gewoon zeggen... 😉
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4681
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:02
    volgens mij heeft psv dat kunstje al 2 x geflikt en ajax pas 1 x?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:30
    Tja, hoe gefrustreerd zal je zijn als je met zoveel geld al 4 jaar geen enkele prijs hebt gewonnen.
    Snap het wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
    Net zo frustrerend als jullie 4 jaar geen kampioen worden toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:43
    PSV daarvoor 6 jaar, vandaar misschien het medeleven.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:50
    PSV werd dan geen kampioen maar won nog wel een schaal en een beker.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:55
    Hiep hiep hoera! En daar waren ze blij mee zeg. Als jullie dat genoeg vinden de komende jaren neem ik er wel genoegen mee dat Ajax de titel pakt. Deal?

    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:26
    Nee, natuurlijk niet. Maar beter iets dan niks. De beker is wel directe plaatsing el.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:44
    Hoezo? Waar zijn jullie dan nu vanavond voor aan het voetballen? Niks directe plaatsing
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:01
    We spelen om het kampioenschap. Meedoen is leuk maar je wil toch winnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:23
    En wat deden jullie het toen daar goed.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:44
    Er zaten zeker goede jaren tussen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:00
    Troostprijzen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:10
    Ja dacht dat t meer als tikje bedoelt was Haha.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:48
    Nee ajax heeft een luxe positie met zoveel cash.
    PSV moet roeien met de riemen die ze hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:11
    +\- 15m lees ik net? Valt wel mee dan toch? En in 2016 had PSV grotere begroting dan Ajax.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:20
    Pffff.. een groot aantal hier weet echt niet wat een begroting is .... dat is compleet anders dan een jaarrekening en een balans. eigenlijk stelt een begroting helemaal niets voor, het i hooguit een schatting van je inkomsten en uitgaven. Niets meer en niets minder
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:22
    Ja oké maar dan nog is de uitspraak “PSV moet roeien met de riemen die de heeft” onzin toch?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:35
    Dat klopt... PSV doet het verdomde knap als je minder geld ter beschikking hebt en toch zo creatief bent om zo n selectie samen te stellen... bijzonder vindingrijk en dat zonder sarcasme... Vraag alleen is of deze manier vol te houden is... je rendement bij verkopen is natuurlijk een stuk minder... Lozano verkoop levert PSV niet zoveel op als dat Ajax bv een Frenkie de Jong verkoopt... dat kan uiteindelijk wel eens het grote verschil veroorzaken
    Vind ik leuk
    MeAgain +6500
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:02
    PSV zat al langer achter Frenkie aan. Dus voor het zelfde geld was Frenkie nu gewoon een PSV-er.

    Ajax heeft altijd goed verdient aan zijn talenten. Iets waar PSV nu de laatste jaren ook hard mee aan het werk is gegaan en de vruchten zijn al licht zichtbaar denk ik.

    PSV weet denk ik verdomt goed dat het anders moet omdat spelers in rap tempo veel duurder zijn geworden. PSV heeft altijd al handel gedreven. Veel spelers gekocht. Dat heeft ze gemaakt wie ze nu zijn.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:25
    Ik denk ook dat je daar als Nederlandse club het meeste aan verdient... Een De Ligt is gewoon 100 % winst en bij verkoop Lozano gaat er natuurlijk bijna de helft af en daarnaast nog je aankoopbedrag.
    Klopt dus wat je zegt. Ik denk dat Frenkie juist daarom voor Ajax heeft gekozen... het opbouwen van achteruit, inschuiven en spelen op de helft van de tegenstander past wel iets beter bij zijn manier van voetballen. PSV speelde vorig seizoen natuurlijk wel iets meer vanuit de omschakeling, wat ze ook heel verdienstelijk deden met de snelheid van Bergwijn en lozano.
    Daarnaast denk ik dat Frenkie ook iets sneller een kans zou krijgen voor zijn debuut. Ik ben trouwens wel heel erg gecharmeerd van jullie jonge spits /links buiten Gakpo. Daarnaast beetje verbaasd dat Romero nog steeds aan de kant staat. Mist hij fitheid? Of valt hij toch iets tegen?
    Vind ik leuk
    PSVFU +4727
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:55
    Volgens veel ajacieden heeft ajax ook bijna 200 miljoen in kas. “Ze zeggen toch dat ajax 200 miljoen eigen vermogen heeft”......😂😂😂😂🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:59
    Ajax heeft helemaal geen 200 miljoen in kas... mensen lullen elkaar maar een beetje na... Ajax heeft een Eigen vermogen van 175 miljoen en ongeveer 35 a 40 miljoen courant (dus direct beschikbaar).
    Vind ik leuk
    PSVFU +4727
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:14
    Ja inderdaad.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:43
    Maar dat zeg ik als Ajacied... maar hou ervan om wel bij de feiten te blijven... papegaaien hier genoeg
    Vind ik leuk
    Guust +5794
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:52
    Roeien met de riemen de ze heeft, je doet alsof PSV zo zielig is, lees het nog een keer, dan zie je wat de begroting van PSV is. Daar zijn 16 andere clubs jaloers op, en dan alleen naar Ajax kijken en zielig doen. Grow up man, dat heet frustratie, kijk naar het positieve. Blijft lastig maar kan mooi zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:57
    Waar heb ik het over begroting?
    Ik zei cash.
    Vind ik leuk
    Guust +5794
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:38
    Ok. Dan heb je een punt id
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:02
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:11
    Oké. Gaat het?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:22
    Ben gewoon een atheïst en kom uit omgeving Arnhem, dus doe niet zo toer met je Joden. Zo onvolwassen en dom.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
    Soms moet je een stapje terug doen om er vervolgens 4 vooruit te doen...
    We zullen zien komend seizoen, moge de beste winnen! Succes iig
    Vind ik leuk
    RedNas +3466
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:31
    Als je bedoelt dat Ajax de afgelopen 4 jaar de hoogste begroting heeft gehad heb je het fout, dat was in ieder geval in 2016-1017 niet het geval.
    Ajax heeft al wel een jaar of 50 de hoogste omzet.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:38
    Haha wat jij ieder bericht roept is gewoon angst dat Ajax de komende jaren oppermachtig zal zijn
    Vind ik leuk
    R2 +5090
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:43
    Ajax had al 10 jaar het Bayern Munchen van Nederland kunnen zijn. Echter begin ik hem sinds deze transferperiode pas een beetje te knijpen. Desondanks heb ik veel vertrouwen in de creativiteit bij PSV.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:53
    Niet geremd door enige kennis van zaken. 10 jaar terug was het qua beleid en centen een stuk minder bij Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:25
    Ajax zal nooit het Bayern Munchen van Nederland kunnen worden, simpelweg omdat Ajax in tegenstelling tot Bayern nooit met de Europese zal kunnen concurreren. Altijd zullen spelers naar betere competitie willen, dus hou op met die onzin.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1084
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:20
    Even logisch nadenken...
    Bayern Munchen met afstand de toonaangevende club van Duitsland. Niemand heeft het over een status in europa, is hier niet relevant.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:37
    Ja en als supporter van PSV en Feyenoord zou ik mij daar wel degelijk zorgen om maken ja... worden wij 3 x kampioen de komende 5 jaar is definitief het gat geslagen
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:30
    Mooi zo te zien lopen we in op Ajax met alles!!! Geld, prijzen en zelfs de jeugd loopt naar Ons toe!!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:56
    Struisvogel!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:57
    Alle afdankers naar PSV bedoel je
    Vind ik leuk
    Guust +5794
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:41
    2 Spelers die Ajax niet wil, dus spelers hebben geen keus.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1594
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:08
    Tja , de rijkste niet altijd de beste. Vind de hoogte vd begroting PSV meest opmerkelijk zonder jeugd en mooie stad
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3604
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:18
    Dat is niet waar.. PSV had 2 seizoenen geleden nog 10 miljoen meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:18
    Kan je nagaan als we weer gaan winnen...
    Vind ik leuk
    Theoasv +11
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:57
    Inderdaad. ..en het resultaat mag er zijn.
    Paar jaar geen kampioen oke.
    Jammer.
    Komt wel weer.
    Maar ze staan er goed voor.
    Een van de gezondste clubs van Europa.
    Geen wonder dat er zoveel voetballer ervan dromen ooit bij ajax te spelen.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:25
    Ajax kampioen dan maar ⚽😂
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6718
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:25
    Ajax is de begrootste club van Nederland ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:29
    WZAWZDB? (Wij Zijn Ajax, Wij Zijn de Begrootste)
    Vind ik leuk
    HanV +4629
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:50
    Niet waar, alle clubs zijn begrootst.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30338
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:25
    PSV loopt wel erg ver achter met de begroting, 17 miljoen minder is nog al wat :)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:28
    ja maar het gat is groter geweest dacht ik
    Vind ik leuk
    Richard020 +13070
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:34
    2 jaar geleden was PSV juist aan het werk met 5 miljoen meer op de begroting dan Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:35
    PSV heeft nooit een hogere begroting als Ajax gehad , tenminste niet de laatste jaren
    Vind ik leuk
    Richard020 +13070
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:37

    Ajax was jarenlang de club met de hoogste begroting in de Eredivisie, maar volgens het Financieel Dagblad is de recordkampioen ingehaald. De krant claimt dat titelhouder PSV zijn begroting met 10 miljoen euro heeft opgeschroefd, waarmee het totaal op 85 miljoen euro komt. De begroting van Ajax bleef volgens het onderzoek voor dit voetbaljaar gelijk: 80 miljoen euro.

    2016!
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1813
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:44
    PSV heeft wel een eigen stadion.. Ajax moet die UFO ook ineens zo nodig moderniseren, dat gruwelijk lelijk stadion..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    Florian87 +11536
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:52
    Probleem dat het stadion wordt verbouwd? Overigens kost die verbouwing Ajax bijna niks, wordt allemaal betaald!

    Wist je trouwens dat Ajax spekkoper is met de Arena? Ze betalen maar 2.5 miljoen aan huur per jaar. PSV met het eigen stadion is dubbele kosten kwijt, 2,4 miljoen aan de Gemeente, ruim 2 miljoen aflossing aan de hypotheek wat op het stadion zit, en dan nog eens zelf het onderhoud betalen!

    Succes met jullie stadion, je hebt er alleen niet veel aan wanneer de grond en het stadion met een bedrag van 120 miljoen euro onder water staat :D
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1813
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:53
    Weet je, dat interesseert me geen ruk wat PSV betaald. Zolang het mij geen geld kost, boeit het mij geen anus
    Vind ik leuk
    Florian87 +11536
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:55
    Waarom maak je je dan wel druk over de Arena? En het boeit je geen anus, wauw wat een uitspraak, je bent een eng mannetje!
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1813
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:56
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:46]
    Vind ik leuk
    Florian87 +11536
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:57
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:36]
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1813
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:05
    lekker discriminerend..
    Vind ik leuk
    Mr. O +1084
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:25
    Waarom doe je dan stoer met ‘Jullie eigen stadion’?.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:06
    Heeft het zo hard geregend in Nederland dan?
    Vind ik leuk
    Sigma +2923
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:55
    Je moet je beter laten informeren voetbalkneus.....de gemeente heeft de grond onder het philips stadion en de trainingscomplex De Herdgang voor ca. 50 miljoen overgenomen van de club!! Dus psv heeft helemaal geen eigen stadion!!
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1813
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:56
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:46]
    Vind ik leuk
    Sigma +2923
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:58
    idioot!!! je moet nu oppassen!!
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1813
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:07
    Op wie?
    Vind ik leuk
    Sigma +2923
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:00
    en je hebt gelijk het stadion is van psv maar het grond er onder niet!!!

    Ik snap niet dat men zo persoonlijk wordt en gaan lopen schelden...ipv normaal reageren
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1813
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:03
    Dan moet je niet van die onzin verkondigen, Stadion is gewoon van PSV, beetje popi jopi mee lullen met de rest. en de feiten helemaal niet weten.
    Vind ik leuk
    Sigma +2923
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:14
    en dat geef jou de recht om te schelden!!! en zo'n onzin was het niet eens voetbalkneus...maar ja er mag niets negatiefs gezegd worden over psv...

    doe gewoon dan ben je al gek genoeg...
    Vind ik leuk
    Richard020 +13070
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:02
    Van de BANK, 75 miljoen aan hypotheek, zelfs al zouden ze dat stadion willen verkopen bij PSV, dan worden ze er financieel alleen maar slechter van. Het stadion is zonder de grond namelijk niet veel meer waard.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:27
    Inderdaad , wat een gruwelijk stadion is dat toch!
    Vind ik leuk
    michelhx +3779
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:29
    Daarom zou het fijn zijn als PSV dit jaar de CL groepsronde haalt, dan halen ze sowieso 25 miljoen euro op.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:01
    Minimaal 30 hoor.
    Vind ik leuk
    michelhx +3779
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:18
    Dat is toch ook minimaal 25?
    Vind ik leuk
    Just dekler +1810
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:49
    Daley blind was ongeveer 17 miljoen... dan valt het best mee.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30338
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:08
    Kluivert leverde 17.5 miljoen op, dus dat geld voor Blind valt best mee :)
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:26
    Netjes dat ze die begroting onhoog weten te krijgen. Een aantal jaar geleden leek het nog vrij vast rond de 65 te zitten.
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:27
    Vitesse hogere begroting dan AZ?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3907
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:39
    AZ zit qua begroting op een miljoen of 23.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30338
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:28
    '' De absolute nummer één: Ajax. De Amsterdammers begroten 90 miljoen euro. 'Met een gigantisch eigen vermogen van 175 miljoen euro en meestal winst is Ajax een van de gezondste clubs in Europa', schrijft VI. ''

    Gisteren werd ik nog voor gek verklaard toen ik zei dat Ajax een van de gezondste clubs in Europa is :)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    Niels92 +30338
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:44
    Haha, en daar moet jij een nieuw account voor aanmaken :)

    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:00
    Niks van aantrekken Niels toen ik voorafgaande aan 8 mei 2016 verklaarde dat psv kampioen zou worden verklaarden ze mij ook voor gek.

    Dan denk je ze zullen eindelijk wel iets van ouwe wijze stratum hebben opgestoken gebeurd het gewoon in april jl weer......

    Sommige zijn nou eenmaal hardleers
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1813
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:35
    Ik zou liever zien dat PSV de ongezondste club van Europa was en een rol van betekenis speelde in de CL.

    I.p.v. de gezondste club van Europa en voor spek en bonen meedoen.
    Vind ik leuk
    bartjeee +1080
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:28
    'Psv heeft geen geld'
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:42
    Alleen maar geld dat niet van hun is! En alle spelers ook niet! En zelfs de supporters kopen kaartjes met geleend geld!

    Zo alle onzin gehad, PSV en Ajax doen het beide netjes!
    Vind ik leuk
    bartjeee +1080
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:27
    Precies!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:02
    Een begroting is iets anders dan rijk zijn...
    Vind ik leuk
    SvL +356
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:29
    Waar is dat geld van Schuurs gebleven dan??
    Vind ik leuk
    Rodajc +15746
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:30
    Die van Fortuna geloof ik niet helemaal, het geld rolt daar best makkelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:34
    ja maar dat is misschien prive geld van de eigenaar , en dat zal niet in de begroting zijn opgenomen
    Vind ik leuk
    goekie4 +1663
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:33
    Het blijft me nog steeds verbazen dat Twente in het verleden en Vitesse zon grote begroting hebben. Ernaar presteren doen ze al jaren niet als je het vergelijkt met AZ en Utrecht voornamelijk.
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:54
    Vorig jaar won Vitesse de beker van AZ en afgelopen seizoen won Vitesse de Play-offs van Utrecht... Maar het kan en moet ook beter, ben ik zeker met je eens. En Ajax heeft het meeste geld maar al vier jaar geen kampioen. Dus...
    Vind ik leuk
    goekie4 +1663
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:26
    Daarom, dat bedoelde ik ook. Je zou verwachten dat het zou structureel moeten zijn.
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1276
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:41
    Op naar het kampioenschap!
    Vind ik leuk
    Bizzy +21405
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:43
    Typisch een rode lap onderwerp. Zucht...

    Zal me allemaal een rot zorg zijn.
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:52
    Ajax mag van mij nog meer uitgeven, al dat geld op de bank bah, tegen standaard luik door in de groepsfase eruit, kom rollen met die euro's
    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:56
    Leuk voor ze , hebben ze tenminste ook iets waarin ze ons voor blijven.
    Vind ik leuk
    Richard020 +13070
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:06
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:56
    Lachen als AZ wederom in de top 3 komt met hun eigen jeugdspelertjes.
    Al 4 seizoenen zegt in ieder geval die 3e en 4e positie niet alles over de begroting.
    [img]https://images4.persgroep.net/rcs/fJXgP1_PjmmZbnb6lXLHgc_7yso/diocontent/109970366/_fill/1350/900/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9[/img]
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:28]
    Vind ik leuk
    Pimman +6164
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:19
    Nou uh ...het is meer lachen om AZ op dit moment. Mogen blij zijn als ze 4e worden komend seizoen!
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:30
    Nee jho, die focussen zich toch weer net als vorig seizoen geheel op de competitie. Wie had toen ooit gehoord van spelers als Koopmeiners, Til, Ouwejan, Stengs, etc. En werd er vooral gelachen om bonenstaak Weghorst. Er komen dit seizoen weer wat namen opzetten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    Pimman +6164
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:45
    Ja oké maar alléén met die overigens goede jeugdopleiding ga je het écht niet redden, zie Ajax. Je zal routine met kwaliteit erbij moeten halen. Het stadion is mooi maar véél te klein om genoeg inkomsten te genereren evenals het gemis van de écht grote sponsoren. Oftewel om aan te haken bij de Top 3 of er zelfs overheen te gaan moét er meer gebeuren en dan sowieso véél geld. De gebroeders Molenaar en Scheringa waren daar een goed voorbeeld van..
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:00
    Komen grote talenten op zoals Stengs en Boadu dit seizoen.
    Dat soort spelers zie ik niet in Rotterdam rondlopen want we hebben het vandaag weer gezien na de afgang van Feyenoord dat daar totaal niets achter zit. AZ kan nog grijpen naar talenten die niet veel onderdoen voor de basisspelers.
    Financieel hebben ze in 3 seizoenen voor 80 miljoen verkocht zonder zelf grote aankopen te doen dus ook in dat opzicht klammen ze meer aan bij de top 2 dan dat de Rotterdammers dat doen.
    Enigste wat ze niet hebben is zo'n grote achterban en stadion. Maar al 4 seizoenen lossen ze dat op een of andere manier goed op gezien ze al 2x 3e zijn geworden en 1x 4e.
    Bijzonder knap met hun begroting maar ze flikken het daar op een of andere manier keer op keer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:04]
    Vind ik leuk
    Pimman +6164
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:19
    Jeugdopleiding is perfect en óók de goede verkopen. Nochtans zal je nóóit op deze manier ooit kampioen kunnen worden. Ajax, PSV en in mindere mate Feyenoord zijn gewoonweg te groot. Inderdaad een veel te klein stadion, te kleine achterban, sponsorgelden etc dáár ga je het helaas niet mee redden. Feyenoord was inderdaad zéér matig maar misten ook een half basiselftal en die komen er vaak weer bovenop. AZ speelt niet eens Europees volgend seizoen én zullen zéker Jahanbaks en Weghorst missen komend seizoen. Met alleen die jonge jongens ga je het echt niet redden. Ik bén voorstander van jeugd maar je moét genoeg routine hebben mét kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:57
    Feyenoord begroot geen Europees voetbal, PSV begroot groepsfase EL. Bij uitkomst in gelijke competities, ontloopt het elkaar niet veel. Met het aanstaande nieuwe stadion, kunnen we pas echt gaan doorpakken. Helaas duurt dat nog minimaal vijf jaar.
    Vind ik leuk
    ronnieb +584
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:59
    geld geld geld....kutgeld. voetbal gaat naar de klote.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22062
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:17
    En weer een topic verworden tot een potje ver pissen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:19
    Standaard Luik heeft een begroting van 30 miljoen. Het ligt er ook vaak aan, wat koop je voor je geld.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:25
    Met een goed bestuur en juiste trainers zou je toch denken dat ajax elk jaar kampioen moet kunnen worden en kwartfinale EL?
    Kunnen ze niet verhuizen naar de Bundesliga? NL werkt remmend op de expansiedrift en europese aansluiting.
    Vind ik leuk
    Zazu +186
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:34
    Psv is en blijft de voetbalhoofdstad van nederland.
    Ajax kan kopen wat ze willen maar hebben nu 10 middenvelders in de selectie voor 3 plaatsen.
    Er zal onrust komen met spelers over het salarishuis en bankzitters zullen lastig worden en weg willen.
    Erik ter Hag heeft geen aanzien in de groep,heeft als speler niks gepresteerd en langzaam zal zijn krediet afbrokkelen zowel in de club als in de media.
    Nu deze kapitaal injectie van Overmars niet zal werken zullen er koppen gaan rollen en Zal Overmars krom gaan staan en zichzelf aanbieden in de bestuurskamer aan Ter Hag die niet wil en Van de Sar wel toeslaat en denkt toch nog een prijs...en wat er volgt is wat stuiptrekkingen en Amsterdam zal in een diepe depressie verzeild raken.
    De ooit zo machtige club uit Amsterdam zal jaarlijks toe moeten kijken hoe Psv op de platte kar door Eindhoven rijd met feestende supporters die niet eens meer kwetsende liedjes zullen zingen richting Amsterdam uit medelijden..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:45]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:08
    PSV heeft te veel ingeleverd met het weggaan van Arias en van Ginkel die hebben vorig jaar PSV kampioen gemaakt en ze hebben daar geen vervangers voor, ik heb ze nog niet gezien!

    En de beslissing valt dit seizoen in Amsterdam 31-03-2019 AJAX-PSV
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 17:09]
    Vind ik leuk
    phritzzz +2930
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:39
    @ Zazu ......het 'Brabant' van Guus Meeuwis wordt tot voetbalvolkslied van Nederland verheven. PSV kruipt steeds dichter tegen clubs als Bayern München, Real Madrid, Juventus en Barcelona aan, terwijl Ajax zich jaar in jaar uit tevreden moet stellen met het kampioenschap in de Jupiler League.

    'Hoe heeft het zover kunnen komen' verzucht men in Amsterdam in 2029 en met weemoed wordt teruggedacht aan het armetierige team van Frank de Boer dat destijds het laatste kampioenschap voor Ajax heeft binnengehaald.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:37
    Ach ja liever wat minder geld te besteden,als een club waar de meeste spelers niet eens 3 seizoenen bij hun club blijven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:46
    Geld zegt niet alles, Ajax heeft al heel lang de grootste begroting,
    maar ook al 4 jaar geen titel meer.

    Na 31 augustus weten we meer als er niemand meer weggaat.
    Vind ik leuk
    Man U +20
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:53
    Stadion is van de gemeente Eindhoven
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:39
    Welk stadion? De JC arena?
    Vind ik leuk
    phritzzz +2930
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:40
    En PSV de regerend landskampioen :p
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:08
    Gaat PSV nou nog een paar goeie spelers kopen ??? Of is dit t ?? Met de ploeg die we nu hebben halen we de cl NIET . MAAR hoop van harte dat ik ongelijk heb . (P.S.V. FOREVVER) 💪💪🤘🤘👌
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4938
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:15
    Dat eigen vermogen zal wel flink afgenomen zijn door alle aankopen deze zomer. En als ze ooit het stadion willen terugkopen zal dat ook ten koste gaan van het eigen vermogen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:25
    Ik zou eerst even opzoeken wat 'eigen vermogen' betekent. En dan nog een keertje proberen.....
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4938
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:41
    Dat weet ik prima sukkel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 13:06
    Blijkbaar niet 'sukkel'.
    Anders zou je weten dat als ajax het stadion koopt , dat ook eigen vermogen is, en dat dus niet ten koste gaat van het eigen vermogen. SUKKEL!
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:21
    En dan OOK nog 10 milj van het TV-geld afpikken van Fortuna en Emmen en Graafschap en Excelsior... kom op tob-3 deel nou eens eerlijk.
    Dat geld kunnen die kleine clubs veel beter besteden dan jullie.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2930
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:21
    Zo'n verschil in budget en dan al 4 jaar op een rij geen kampioen. Sterker nog, PSV is deze eeuw al vaker kampioen geworden dan Ajax en dat mèt een kleinere begroting!!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:38
    Gefeliciterrd met de grootste begroting. Leuk voor de aandeelhouders, denk dat de supporters liever een prijs winnen.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11536
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:21
    Wat hebben de aandeelhouders eraan dat de begroting van Ajax het hoogst is?

    Ben benieuwd naar je uitleg :D
    Vind ik leuk
    F-Troop +58
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:43
    ...en? Wat wil je hier mee bewijzen V.I. ? V.I..vage instelling...vagina ingang...vreselijk idioot..

    Nu zitten we on same level..net als V.I..iedereens tijd verneukt met onbelangrijke shit...who fnckin cares...vorm van de dag is wat telt.
    Vind ik leuk
    Gerro +7347
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:40
    Volgens vi is bij psv CL niet begroot maar dat is bij Ajax ook niet het geval. Beide kunnen zich nog plaatsen wat betekent dat Ajax dan richting de 120 miljoen gaat.
    Vind ik leuk
    Axim +842
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:17
    90 miljoen en vast weer geen kampioen ....ach ja , gooi het maar over de balk !
    Vind ik leuk
    woensdag 3 oktober 2018 om 16:34
    ik heb genoten van ajax gisteren ik ben een voetbal liefhebber en vanavond komt mijn kluppie in actie. laten we hopen dat ze vanavond winnen.
    af en toe wel een slap gelul over elkaars clubje maar wel een feit is dat psv de laatste 30 jaar meer landstitels heeft gehaald dan ajax.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws