'Ten Hag speelt met de sfeer in de selectie door Van de Beek nu af te serveren'

    'Ten Hag speelt met de sfeer in de selectie door Van de Beek nu af te serveren'

    donderdag 9 augustus 2018 om 15:30

    Henk Spaan vindt dat Ajax-coach Erik ten Hag tactisch gefaald heeft tijdens het Champions League-duel met Standard Luik (2-2) op dinsdagavond. De Parool-columnist vindt dat Ten Hag éérder had moeten ingrijpen op het middenveld. 

    'Ook voor rust schoot het middenveld van Ajax verdedigend tekort. In de eerste twaalf minuten noteerde ik vier fouten van Schöne en in de laatste twee minuten voor rust twee keer ontstellend zwak verdedigen van De Jong', stelt Spaan donderdag. 

    'Bij 2-0 had Ten Hag de boel dicht moeten gooien. Zijn eerste wissel kwam na 73 minuten en sloeg nergens op. Waarom Labyad? Het was het centrale middenveld dat herstructurering nodig had.'

    'Bovendien', voegt Spaan toe, 'speelt de man met de sfeer in de selectie door Van de Beek zonder pardon af te serveren terwijl iedereen weet dat Schöne op dit niveau tekortschiet. Ten Hag ziet in Donny slechts een nummer 10. Die jongen speelt vanaf de C1 op 6 of 8. Wanneer grijpt Daley Blind in?'

    Lees ook: Gepasseerde Van de Beek: "Ik sta er nu wel anders in dan in het begin, zeker"

    Plaats een reactie

    donderdag 9 augustus 2018 om 15:31
    Goeie trainer Ten Hag,alleen op de verkeerde plek
    Vind ik leuk
    Trojan.22 +1387
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:44
    Ongeschikte trainer Ten Hag, maar wel op de goede plek.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17693
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:55
    op de perfecte plek
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:00
    Ik zou wel geschikt zijn als trainer van Ajax, dan hadden ze tenminste een kans gehad in de return. Nu vliegt Standard eroverheen met die geweldige aanval van ze.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1181
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:06
    Ten Hag ligt komende dinsdag onder vuur, na de uitschakeling van Ajax tegen Standard.
    Beter laat dan nooit.
    Vind ik leuk
    slaski +2184
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:16
    Goeie trainer die Spaan, alleen op de verkeerde plek.
    Vind ik leuk
    ruite083 +81
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:35
    Waarom ziet zo,n Spaan en vele andren het wel en ten Hag het niet, zorgelijk is het wel.
    Vind ik leuk
    slaski +2184
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:39
    Dat heeft met dat verhaal van de beste stuurlui te maken denk ik.
    Vind ik leuk
    Kroes +2
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:48
    Prima trainert voor Emmen
    Vind ik leuk
    ruite083 +81
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:59
    Ik denk, weet haast wel zeker dat Emmen niet wil ruilen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:31
    Ik had van Beek erin gelaten. Zorgt voor meer stabiliteit op Het middenveld. Met die frenkie op Het middenveld is echt riskant.. laat zijn man te veel lopen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    Guust +5299
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:43
    Frenkie is niet goed op het middenveld, dus dat hij er afging was logisch, maar Schöne kan ook niet, te traag en teveel fouten waardoor andere in de problemen komen.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:33
    Wanneer grijpt Daley Blind in??? Sinds wanneer is hij trainer?
    Vind ik leuk
    Mari +6561
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:46
    haha. Jij hebt zeker het artikel gelezen.
    Endt = onzin
    Spaan = nog meer onzin
    Mos = toppunt van onzin
    Vind ik leuk
    snorrepof +366
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:02
    Spaan wil eventjes weer iets controversieels brabbelen zodat hij even in de picture komt. Bij deze.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1001
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:17
    Maar hij heeft wel een punt. De hele tweede helft sloeg nergens op van ajax’ kant. En om dan in zo’n wedstrijd pas in de 74ste minuut te wisselen en Labyad erin te zetten ipv vd beek voor frenkie of lasse getuigt van geen idee hebben wat je aan t doen bent.

    Ik denk dat Ajax thuis wel veel sterker is, zeker met t publiek erachter. Maar tegen Kiev straks kost dit beleid je weer de kop.
    Vind ik leuk
    Joske1956 +99
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:34
    Nog zo'n lulhannes. Had Ajax MET deze wissels met 3 tegen 0 gewonnen, dan had ome Henk weer de loftrompet laten schallen voor Ten Hag.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:37
    Maar je vindt niet dat hij gelijk heeft? Het was toch ook slecht gewisseld? Waarom Labyat erin? Je zag Ajax na de eerste paar kansen in de tweede helft inzakken en dan komt hij met zo’n rare wissel
    Vind ik leuk
    Youri99 +8184
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:43
    Ja duuh logisch toch, als je verliest krijg je kritiek en als je winst lof. Gefeliciteerd met het intrappen van deze open deur.
    Vind ik leuk
    Sigma +2174
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:45
    Juist omdat dat niet gelukt is komt er kritiek....en laten we eerlijk zijn elke lulhannes kon het zien....behalve ten Hag....maar ja wij zijn enkel coach vanuit ons comfortabele bank met chips en bier.....
    Vind ik leuk
    ruite083 +81
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:08
    Nou mijn vrouw zag het zelfs , en die had geen bier of chips gehad.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3785
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:34
    Waarom Labyad? Omdat Labyad de oogappel is van Ten Hag.
    Labyad komt gewoon tekort voor dit Ajax. En dat wordt direct de valkuil van Ten Hag.
    Wil hij echt slagen had hij zijn holmaatje niet moeten aantrekken. Nu durft hij 'm niet op de tribune te zetten.
    Ten Hag gaat ten onder aan de onrust die hij zelf veroorzaakt met dit voortrekker gedrag,let maar op. De anderen die op de bank terecht komen gaan dit echt niet pikken.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1478
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:04
    Labyad oogde ook vreselijk traag, maar ik moet toegeven dat die Jongens van Luik wel erg rap zijn.

    Vind ik leuk
    Youri99 +8184
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:16
    Hmm interessant verhaal, je zou een boek moeten schrijven...
    Vind ik leuk
    Cada +23
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:36
    Deed hij vorig seizoen ook b8j Younes. Ten Hag moet gewoon oprotten
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:38
    Laat m toch lekker blijven.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23872
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:37
    Van de Beek lijkt niet in een geweldige vorm te steken. Maar Schone ook niet overigens.. Het lijkt erop dat ten Hag kiest voor ervaring momenteel.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21357
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:51
    En terecht. Hij is de kritiek inmiddels aardig gewend en zal toch zeker niet zich iets aantrekken van een clown als Henk Spaan. Met van de Beek als invaller werd het niet stabiel op het middenveld, maar ten opzichte van Shöne maakte dat geen verschil. Schöne was moe, dus Ten Hag beoogde nieuwe energie in te brengen.
    Het gekke is dat na de wedstrijd iedereen toch hartstikke overtuigd was van een goede prestatie van Ajax, dat de volgende ronde al lonkte, enz. En nu zou ineens door uitspraken van Henk Spaan alsnog Ten Hag de schuld moeten krijgen van ‘het gelijke spel?’ Het gelijke spel dat zoveel perspectief in de thuiswedstrijd biedt, kan niet tevens een uitslag zijn dat wijst op een fout wisselbeleid van Ten Hag. De trainer heeft ook nog te maken met het gegeven dat veel wedstrijden moeten worden gespeeld, dus hij heeft alle spelers nodig. Wat het inbrengen van Labyad betreft, natuurlijk heeft Ten Hag gehoopt dat hij een van zijn briljante ingevingen zou hebben in de korte tijd die er restte. Maar briljante ingevingen kun je niet oproepen, die zijn er om op te hopen. Verder deed Labyad niks af aan de teamprestatie, het gelijke spel. Twee doelpunten in een uitwedstrijd tenslotte, zijn op dit niveau echt een heel goede prestatie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23872
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:57
    Henk Spaan is al langer bezig met het zagen van de poten onder de stoel van ten Hag. Spaan kiest in alle gevallen voor de jeugd van Ajax ten opzichte van de gevestigde orde. Labyad viel prima in. Alleen inderdaad geen briljante ingeving dit keer. De keuze voor Schone voor van de Beek is momenteel te begrijpen. Je zou verwachten dat Spaan begrijpt dat Ajax meer gebaat is bij rust dan met stoken. Maar dat is ijdele hoop.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21357
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:06
    Je geeft een goede kijk weer op de situatie. In heel Nederland zitten we niet te wachten op weer een rotsituatie bij het begin van het seizoen voor Ajax. Rust bij alle clubs geeft niet alleen een eerlijker competitie, maar ook een heerlijke competitie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23872
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:04
    Ik heb veel zin in het nieuwe seizoen! Heel benieuwd naar onze FC!
    Vind ik leuk
    mcmodd +21357
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:42
    Nou en anders ik wel. Het leuke perspectief wordt nog versterkt omdat de aansluiting van wat (nieuwe) spelers van Jong Utrecht veel dichter op de A-selectie zit dan vorig jaar. Ik verwacht van Jong dan ook een betere positie in de Keukenschaaldivisie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23872
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:53
    Denk ik ook. Jong FC Utrecht had vorig jaar simpelweg te weinig kwaliteit. Nu zijn er ook voor Jong spelers aangetrokken die zuch eerst daar dienen te bewijzen.
    Vind ik leuk
    ruite083 +81
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:13
    Viel prima in? Mijn god waar heb jij naar zitten kijken, of misschien is labyad een vriendje ?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:58
    Mooi relaas, klopt ook nog. Klasse, leuk om te lezen mcmod ;)
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1001
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:21
    Gelul. Ten Hag moet in dit soort belangrijke wedstrijden niet afgaan op ingeving maar meer op zekerheid en dus niet Labyad maar Donny moeten brengen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21357
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:57
    Hiermee zeg je eigenlijk dat ze jou hadden moeten brengen Neuzekneus. Hoe kan jij het nu beter weten dan de trainer van je club?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1001
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:45
    Haha waarschijnlijk net zoals ons aller Sjakie het altijd beter weet 😁😉

    Maar alle gekheid op een stokkie, ik hou het er maar op dat je het vanaf de bank waarschijnlijk anders ziet als op de televee. Dat zou wel verklaren waarom trainers dat soort (stomme) keuzes maken. Ik kan me nog een wissel van Robben herinneren door advocaat op een of ander toernooitje, weet je nog?
    Lijkt me dan de enige logische verklaring, aangezien ik het bijna niet mis kán hebben met de knowhow die ik heb van het spelletje 😇😇
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:38
    Het is zo lekker makkelijk om achteraf te zeuren dat hij verkeerd gewisseld heeft!
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1152
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
    Je ziet toch tijdens de wedstrijd ook dat je overlopen wordt? Dan Mazraoui en Tagliafico overlopen worden. Dat Neres en Ziyech verdedigend geen stap te veel zetten.
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:49
    Ben ik met je eens maar je zag ook dat ze voorin bijna 1 op 1 kansen bleven krijgen. Of ben ik nu te aanvallend?
    Vind ik leuk
    HupHolland +1478
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:11
    Twee keer zoveel doelpogingen van Luik. Ajax was zelfs in de eerste helft niet zo goed, en heeft puur mazzel gehad. De verdediging is zo lek als een zeef
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:35
    Erg goed is de verdediging met de Ligt niet maar als tegenstanders de ballen, net als Sturm Graz blijven verprutsen is het nog 0-0. Maar de kansen van Ajax waren groter dan die van Luik... zo leek mij.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1478
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:47
    Dat wel, maar toch blijft het gevaarlijk als je die jongens lekker laten schieten. Uiteindelijk was de eerste goal van Luik ook een afstands schot. Verdedigers (en middenvelders) moeten daar veel dichter en veller op zitten.

    Dit ligt trouwens niet aan De Ligt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:06
    Ik vind dat de Ligt moet uitkomen als er gevaar dreigt, dat koste Oranje ook de goal tegen Engeland, hij staat elke keer gewoon te kijken, als hij bij mijn Cambuur zou spelen zou ik hem verrot schelden, maar bij Ajax zien ze dat niet.

    Weet je nog Willem II, ook toen stonden ze mooi te kijken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:38
    Tja, als je al die talloze kansloze afstandspogingen mee gaat tellen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1478
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:52
    Die ballen gingen afentoe dicht langs het goal en eentje ging er zelfs in. Met een beetje meer kwaliteit had hun rendement hoger kunnen zijn. Ze staan vrij centraal net buiten het strafschop gebied en mogen zomaar uithalen. Dat is verdedigend zwak te noemen van Ajax. Daar moet ajax echt veel veller op zitten.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:09
    Eens dat Ajax dat beter had moeten verdedigen, maar er waren ook een flink aantal 'wanhoops'-afstandschoten bij. Zo van: we komen er niet doorheen, dan maar van afstand schieten.

    In de tweede helft bij een 0-2 stand kreeg Ajax meerdere dotten van kansen op de 0-3. Het leek wel of Standard het opgegeven had zo makkelijk kwam Ajax 1-op-1 op de keeper.

    Die aansluitingstreffer van Carcela kwam eigenlijk uit het niets en was ook gewoon houdbaar voor Onana (ook al was dat slecht verdedigend van Ajax). Daardoor kantelt de wedstrijd.

    Vind ik leuk
    HupHolland +1478
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:11
    Die kopbal tegen de paal kwam ook uit het niets en die strafschop ook. Precies dat is waar ajax iets aan moet doen, want dit soort dingen gebeuren niet alleen in deze wedstrijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:14
    Mazzel gehad eerste helft?? Alleen die bal achter zn standbeen was een kans... verder alleen schoten van afstand! Een wedstrijd analiseren is ook een vak
    Vind ik leuk
    HupHolland +1478
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:03
    Ik zei niet dat ze mazzel in de eerste helft hebben gehad. Dat heb je verkeerd begrepen.

    Ik zei dat Ajax zelfs in de eerste helft niet zo goed was ....., en heeft (over de hele wedstrijd) puur mazzel gehad.

    In de eerste helft schoot Carcela al twee keer net langs de goal, vanaf bijna dezelfde positie als dat hij in de 2e helft scoorde. Daarnaast inderdaad die bal achter het standbeen langs en in extra tijd een kopbal die erin had gekund.

    In de tweede helft kwam daar vervolgens nog een kopbal op de paal, een (mislukt) open schot vanaf elf meter, plus de twee goals en al het gerommel in de 16 meter van Ajax bij.

    Je zult als tegen argument geven dat het er bij ajax aanvallend goed uitzag, maar dit soort verdedigende momenten moeten er toch wel uit.

    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1152
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:04
    De 2e helft was Ajax nergens. Daar had de coach moeten ingrijpen. Daar had hij beter Neres/Ziyech wat eerder kunnen wisselen en had hij beter wat terughoudender kunnen gaan spelen, om de 2-0 wat meer veilig te stellen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:53
    Keizer bracht een back in en kreeg alles over zich heen.
    Ten Hag gokte op een goal voorin en krijgt ook kritiek.
    Dat is achteraf... is me te makkelijk.
    Met de Ligt achterin wil je niet de tegenstander dicht bij je goal hebben.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21357
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:08
    Ik vind helemaal niet dat de spelers die jij noemt werden overlopen. Mazraoui vond ik misschien wel de beste Ajacied in de eerste helft, maar misschien kijk je heel anders naar voetbal dan ik.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1478
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:13
    Mazraoui werd minder getest dan Tagliafigo, maar was zeker wel een paar keer zijn tegenstander kwijt en stond soms te aanvallend.

    Aanvallend is Mazraoui el aardig, maar verdedigend moet het beter.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21357
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:17
    OK, maar dat komt echt nog wel in orde met deze speler. Ik voorspel hem een betere carrière dan Daley Blind tot heden heeft gehad.
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:37
    Ze baseren op die ene actie van Mazra waar de penalty uit kwam denk ik.
    Ik vind die jongen ook een prima speler voor Ajax.
    Wat wel een zorg is dat je makkelijk het centrum in kan stomen... Tadic liet zijn man lopen. En de ligt laat dan anderen het vuile werk doen, die moet dat oppakken als CV !
    In balbezit zijn dat fijne spelers maar zonder bal?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    mcmodd +21357
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:42
    Tadic liep zo ongeveer 60 meter van zijn ‘werkgebied’ vandaan om mee te verdedigen. En juist de Ligt had in het midden de achterdeur moeten dicht zetten, maar hij stond nog steeds teveel op links geleund. Meelopen met de te verwachten baan van een schot is een onderdeel van de ruimtedekking. hierin was Tadic allang bezig om zijn verdediging te assisteren. Daarbij: hoe kan je Tadic een verdedigende fout op dat stukkie veld verwijten? Dat bestaat toch niet?
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:02
    Tadic liep voor de vorm mee, maar zonder overtuiging.
    En ik schreef ook al dat de Ligt elke keer geen verantwoordelijkheid pakt ook in Oranje laat hij anderen uitstappen om gevaar te stoppen, daar om ben ik geen fan van 3 achter, ze kijken naar elkaar en de Ligt doet dat elke keer.

    Ik neig er naar om je gelijk te geven wb Tadic, want ik geniet enorm van hem, ze denken in de hoofdplaats al jaren dat ze goede vleugels hadden... nu je Tadic ziet weet je dat Kluivert en Neres heel matig waren.

    Maar doen alsof je een blok zet werkt ook niet Mac. Weet je nog vorig seizoen tegen Willem II? Ook toen stond het hele spul te kijken toen de speler ging aanleggen.

    In Balbezit is het leuk, maar zonder ook? En als Ziyech weggaat dan zet ik Ajax op 3, dan zijn er 2 beter en breder en minder afhankelijk van 1 man.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
    Vooraf kan niet want dan heeft ie nog niet gewisseld .....
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
    Let maar op ten Hag wisselt altijd pas vanaf minuut 70, zelden eerder. Of het nou goed of slecht gaat maakt geen bal uit.
    En als ie gaat wisselen val je telkens weer van je stoel van verbazing. Wat gaat er in dat hoofd om ?
    De meest krankzinnige tovert ie uit de hoed. Labyad erin was zowieso vreemd. Neres laat ie staan. Schone laat ie staan.
    Zouden zijn assistenten het daar nu altijd mee eens zijn ? Kan het me niet voorstellen.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6915
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:56
    Inderdaad. Vooral die Schone maar blijven opstellen is onbegrijpelijk. Ja hij is zo goed voor de balans, hoor je dan. Aantoonbaar onjuist, hij heeft geen verdedigende kwaliteiten en ook aanvallend is het zeer magertjes. Dan kan hij wel "ervaring" hebben maar wat heb je daaraan als hij voetballend niet mee kan komen?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:11
    Maar toch snap ik Schone ipv van de Beek opstellen wel. Donny is al ruim een half jaar van de leg.
    Straalt zowieso niets uit.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6915
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:14
    En Schone straalt wel iets uit? VD Beek is de toekomst, Schone is het verleden. Je ziet toch al jaren dat het steeds verkeerd gaat met Schone in europese wedstrijden?
    Vind ik leuk
    HupHolland +1478
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:28
    De basis opstelling was al vreemd. Neres op links slaat nergens op. Dat doet Ten Hag zodat Ziyech op rechts kan. Nu speelt hij dus 3 spelers op onnatuurlijke posities. Neres gewoon op rechts, Tadic gewoon op links en Ziyech eventueel op het middenveld of op de bank.

    Dan de verdediging. Blind is net zo'n nep verdediger als Frenkie, maar frenkie bewijst zich al een tijdje daar. Waarom wil je dan ineens Frenkie naar het middenveld schuiven. Omdat je je verplicht voelt om Blind te laten spelen? Blind had dus gewoon op de bank gemoeten (dan had hij mooi in kunnen vallen waar dat nodig had geweest). Nu creeer je dus een onwennige situatie in de verdediging.

    Maargoed, nu gaat het geeikel nog een stap verder, want je bent het bijna verplicht om Frenkie te laten spelen. Tadic/Ziyech heb je dan al op het middenveld, dus voor eiting is er geen plaats meer en tot overmaat an ramp kiest Ten Hag dan voor trage Lasse ipv vd Beek.

    Je sp[eelt dus met zo'n beetje 5 spelers in 'nieuwe' posities. Geen wonder dat Ajax soms geen idee had wat ze aan die peilsnelle aanvallen van Luik moesten doen. Ze stonden erbij en keken ernaar.

    Het had natuurlijk veel logischer geweest als Frenkie gewoon achterin had gespeeld. Neres op rechts, met Tadic op links. Het middenveld had dan bestaan uit Ziyech, aangevuld met 2 andere middenvelders ( vd Beek en Lasse bijvoorbeeld). Op de bank heb je dan nog Blind, Eiting en Labyad, dus daar kun je dan aardig wat kanten mee op.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:30]
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1125
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
    We maken het toch thuis af..
    Vind ik leuk
    flipper +1480
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:41
    Dat vind ik ook . Toch heb ik ten hag niet hoog zitten.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1859
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:41
    Ik begrijp ook niet al zijn keuzes, maar er zal echt wel een gedachte achterzitten. Al had ik bij die ruststand voor zekerheid gekozen en Neres, Ziyech en Lasse eraf gehaald en Van de Beek, Eiting en Labyad op het middenveld erbij geknikkerd.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6915
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:58
    Gewoon Schone eruit halen en je bent al een heel eind. Dan hoeft er nog niet eens een ander voor in de plaats te komen
    Vind ik leuk
    mcmodd +21357
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:13
    En hoe had je dan bij een fatale blessure in de tweede helft met tien man verder willen spelen? En die spelers ‘erbij knikkeren’, waarbij? Je hebt er dan net drie afgeknikkerd. Ik zou zeggen: denk even na wat de consequenties zijn van jouw handelen als jij de trainer was geweest en dit had gedaan.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1859
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:11
    Dat risico loop je natuurlijk altijd. Ik had het misschien wat genuaceerder moeten brengen. Het valt mij op dat de laatste drie coaches van Ajax heel laat wisselen. Soms moet je iets omzetten in de rust. Ik heb, en dat heb ik ook laten weten tijdens de wedstrijd, gezegd dat ik verwacht had dat het uiteindelijk 2-2 zou worden en dat Luik de eerste helft behoorlijk goed en gevaarlijk was. Dan hoor je als trainer zijnde dat te signaleren en daar iets mee te doen.

    Ik had sowieso in de rust 1 wissel verbruikt en dan waarschijnlijk in de 60e/65e minuut 1 en de laatste in de 75e/80e minuut.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21357
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:47
    Ja, misschien had ik dat net zo gedaan als jij. Maar ik ken Ten Hag en weet waarom hij dit zo doet. Hij geeft zijn selectie veel vertrouwen en vraagt dat ook terug. Dat brengt dan ook met zich mee dat hij de in zijn ogen sterkste spelers zo lang mogelijk krediet geeft tijdens de wedstrijd, maar dat hij uiteindelijk naar de invallers het signaal afgeeft: ik vergeet je echt niet, jouw beurt komt ook. Dit ook met de gedachte dat er ongetwijfeld ook blessures komen met het voorliggende programma. Dan heeft hij die invallers als basisspelers weer hard nodig. Misschien zouden wij dat toch anders doen, maar hij heeft natuurlijk goede ervaringen met zijn manier van doen.
    Vind ik leuk
    Eanske +3893
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:42
    In de succesvolle EL campagne van Ajax onder Bosz was het inderdaad overduidelijk dat Schone in Europees verband totaal niet mee kan. Toen vd Beek er in belangrijke wedstrijden zoals Schalke in kwam liep het dan ook stukken beter. Aangezien die jongen ook nog eens de toekomst is van Ajax waar Schone nog max een jaar mee kan, misschien 2, is het echt dom om hem nu af te serveren.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:42
    Ten Hag moet alles winnen anders valt iedereen over hem heen. Benieuwd na 1e verlies hoe Ajax daarmee omgaat.
    Vind ik leuk
    Mari +6561
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:43
    VP bedankt.
    Ik zag de kop staan en dacht lezen.
    Wie komt er met zo'n onzin aan. Toen las ik in regel 1 Spaan.
    Gelijk gestopt met lezen. Duidelijker kan het niet
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:48
    Jammer Mari, ik heb je hoog zitten, maar je kan normaal prima onderbouwen en van een verhaal van Henk geen Spaan heel laten, lees die van mij eronder.
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:43
    Sorry Spaan maar dit is achteraf gelijk, als de spitsen daar voorin een paar bijprikken dan is het over met Standard, zet je er verdedigend een mannetje bij dan haal je Standard naar jouw goal toe, waar de matige de Ligt en Frenkie staan dat wil je toch ook niet, nee ik begreep die keuze wel, ik vond dat zelfs moedig van ten Hag.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    Mari +6561
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:52
    KLOPT volledig!! Spelers namen het te gemakkelijk op. Het ging ook gemakkelijk.
    Zyech met zijn techniek, had de bal kunnen aannemen en als de keeper spartelde op de grond de bal kunnen stiften.
    Nu heeft hij gedaan wat ik zou doen. haha
    Zo gemakkelijk dat ze in de studio al riepen spelers in brengen in de 60ste minuut.
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:30
    Weet je Mari, ik zag die backs elke keer meteen happen.
    Kap zo'n bal van ZIyech even terug en hij is je kwijt, zo'n Romario beweging, dan stuur je ze zo het bos in, mooie tip voor thuis straks.

    Niet 't Amsterdamse bos... :)

    Los daarvan die lef van vooruit blijven spelen hoort bij Ajax, 1 goal voorin meer is net zo fijn als een goal voorkomen.
    Vind ik leuk
    pos +8217
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:47
    Hehe wanneer grijpt Daley Blind in ? Die arme jongen wordt wel gezien als de verlosser he geloof ik.
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:47
    En daar hebben we Henkie, de soldaatjes staan om de beurt klaar om maar onrust bij Ajax te stoken.

    Man wat is iedereen bang dat Ajax het Bayern van Nederland gaat worden en misschien zelfs al dit seizoen iedereen helemaal zoek speelt, er is geen andere reden te bedenken dat zoveel figuren onrust proberen te stoken met al hun insinuaties.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:52
    hahahahaha wat een humor.. Het Bayern van Nederland.. Omdat ze ze Blind kopen, ja dan heb je een exact copy van wat Bayern achterin heeft staan..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:08
    Ja niemand zegt toch dat we het Bayern van Duitsland willen worden?
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:12
    Je hoeft je domheid niet zo tentoon te spreiden hoor, dat is helemaal nergens voor nodig.

    Als men het over het Bayern van Nederland heeft dan doelt men op de voorsprong die die club heeft op financieel gebied waardoor ze ook sportief domineren.

    Ajax heeft dat gat financieel al geslagen en nu zijn we bezig daar sportief de vruchten van te gaan plukken.

    Alleen een enorme trieste rukker roept zulke dingen zoals jij!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:29
    En het dan ook nog gaan uitleggen wat je bedoeld.. kostelijk
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:09
    Negatief = clicks
    Ajax = clicks
    En een compleet gebrek aan inzicht helpt ook
    Vind ik leuk
    Mjblinker +637
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:09
    Eens met je eerste zin maar de reden waarom zal zeker bij Spaan toch een andere zijn; wat het is bij hem weet ik niet, wellicht wil hij gewoon altijd maar zeuren of iets “slims” opmerken dat de “gewone man” (dus iedereen behalve Spaan zelf) nog niet had gezien...
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:14
    Die kerel is altijd een zuurpruim geweest, ik snap ook totaal niet hoe het kan dat die kerel na jaren van stilte weer zo nadrukkelijk aanwezig is, die kerel heeft er nooit wat van begrepen.

    Van het duo Spaan en Vermegen was harry altijd de leuke en Henk altijd de vervelende zeur.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2250
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:47
    krijg er maar geen vertrouwen in met deze amateur
    Vind ik leuk
    pinkelman +4008
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:47
    Eerlijk is eerlijk die Belgen maken op mij een betere indruk.
    Verwacht dat dit nog een zeer zware kluif gaat worden want het middenveld wordt gewoon overlopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:48
    Blind staat in de basis en gelijk lijkt de verdediging erg zwak.
    Inderdaad slechte wissels. Schöne mag in mijn ogen bankzitter worden, te veel fouten en te traag om dit zelf te kunnen herstellen.
    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:57
    4-3-3
    ......................Onana.......................
    Mazraoui.de Ligt. Blind. Tagliafico
    ..............Vd Beek...de Jong..............
    ..................... ...Ziyech.......................
    Neres............. Huntelaar..........Tadic
    ( De Jong of Ziyech weg, daarvoor in de plaats Eiting op de plek van vd Beek en vd Beek op de plek van degene die is weggegaan.)
    Mijn voorkeur gaat naar 3-4-3, zeker in de Ned competitie tegen ,met alle respect, clubs uit het rechter rijdje.
    .....................Onana................
    ......De Ligt......Blind........ Tagliafico
    ...............Eiting .....de Jong............
    Vd Beek................................ Ziyech
    Neres............ Huntelaar......... Tadic

    Vind ik leuk
    13 +10517
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:00
    Hé VP, Vitesse en Feyenoord spelen straks Europees hè. Vandaag nog niet één topic over Vitesse.
    Vind ik leuk
    snorrepof +366
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:04
    Jaja dat zal allemaal wel. Vitesse en Feyenoord moeten maar even wachten, wij willen meer van Henk Spaan lezen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +146976
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:03
    Na bruggink is nu ook spaan de lul.... ach het zal wel iets milder worden als Ronald de boer aan het woord komt
    Vind ik leuk
    flipper +1480
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:38
    Zit je weer te zuipen mispunt. Hou je toch bezig met jou achter de ellebogen cluppie.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:04
    Niet vaak met hem eens maar hier raakt Spaan een gevoelige snaar.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +739
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:10
    Het is overigens wel enorm overdreven dat, als je er1 a 2 wedstrijden naast staat, je meteen afgeserveerd bent...

    Tuurlijk had ten Hag eerder moeten wisselen maar er wordt nu net gesproken alsof Donny geen toekomst meer heeft onder ten Hag...

    Ik verwacht dat Schöne binnen no time uit de basis is en dat Donny volop aan spelen toekomt..
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:59
    Eens, maar als ik lees dat Ten Hag niet ziet dat hij iets verkeerd heeft gedaan maar vertrouwen had in de jongens die er stonden. Dan speelt hij zeker hoog spel. Eiting en Van de Beek zijn niet achterlijk en krijgen dan blijkbaar niet het vertrouwen.
    Ik ben bang dat Ten Hag een langzame leerling is. Hij had tegen Luik een signaal af moeten geven maar dat heeft hij nagelaten. Ik hoop dat hij snel bij zinnen komt.
    Vind ik leuk
    snorrepof +366
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:05
    Wat is het ook altijd makkelijk achteraf hè Spaan. "Als dit... dan dat..."
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:06
    Zo'n idioot als Spaan kan toch onmogelijk goed zijn voor de naam van het Parool. Of alle lezers zijn ook zwakzinnig
    Vind ik leuk
    Robby G +634
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:10
    Schone is wel aan vervanging toe ja..topjaren zijn voorbij..
    Vind ik leuk
    heur es +335
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:10
    Daley kan niet ingrijpen, heeft de status niet. Alleen Tadic, Huntelaar en Ziyech hebben status.
    Vind ik leuk
    VA1 +1749
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:12
    Lachertje die Ten Hag
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:18
    Het gezeik begint nu al in Amsterdam. De zagen liggen alweer klaar. Wens ten Hag succes.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11331
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:25
    Spaan lult vaak maar wat dom, maar nu heeft hij wel gelijk..
    Eiting en Vd Beek hadden na rust moeten komen..
    Vind ik leuk
    michelhx +3152
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:26
    En het spel is op de wagen, de rioolratten en andere prive primeur krantjes zullen het komend seizoen druk gaan hebben met de kleedkamer verhalen van Ajax. De eerste stap is gezet door Ajax fan nr. 1 en Cruijff adept Henk Spaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:30
    KUT HENK SPAAN hij heeft helemaal geen verstand van voetbal
    donny van de beek is op dit moment niet bet er dan het middeveld wat er staat
    en ik vind dat je schöne nooit kan afserveren hij heeft heel vaak rust aan de bal en donny heeft dat minder bovendien straalt schöne leiderschap ui donny van de beek dat hij alles is maar dat is niet zo en henk spaan moet stoppen met het kijken naar ajax met zijn logica over voetbal kan je hem beter gebruiken bij een amateurclub maar die bakken er dan niet een iets van.
    Vind ik leuk
    renemar +487
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:36
    De sukkel speelt ook met de sfeer in het stadion.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:37
    Ha daar heb je Henkie Spaan weer. Die lulhannes heeft het nooit over de spelers die in de basis staan. In zijn ogen moet altijd een reservespeler in de basis. Natuurlijk is het jammer dat Donny nu even niet speelt maar vertel mij maar eens wie hij zou moeten vervangen. Als Lasse Schöne gepasseerd zou zijn dan had Spaan het voor hem opgenomen. Ik word soms zo moe van die man.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:37
    Ten Hag is de reden dat Ajax wat mij betreft nog geen favoriet is voor de landstitel.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19378
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:39
    Spaantje Spaantje....
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:44
    De selectie is prima. Ondanks dat TH het aardig doet vind ik wel dat hij fouten maakt. Ik zou schone ook zeker even laten banken in CL duels. Fantastisch speler natuurlijk maar idd wel traag.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:45
    Nog een geluk voor ajax dat tenhagje communicatief wel sterk is.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3812
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:56
    Henk heeft wel een punt, ook ik vond Schöne uitermate zwak spelen en had eigenlijk al snel gewisseld moeten worden door v/d Beek maar, hij moet niet te snel gaan zeuren als hij er een keertje naast staat. Ga je in de toekomst naar 1 van de grotere competities zal dat wel eens vaker gebeuren en dan moet je er ook mee om kunnen gaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:58]
    Vind ik leuk
    Kuip +6304
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:02
    Om echt aan te haken mist Ajax een sterke linksbenige cv en een krachtige diepgaande middenvelder. Met deze selectie komt Ajax tegen sterke tegenstanders altijd in de problemen.
    Blind is een prima speler maar in topduels niet in de achterhoede. Daar mis je een type Davinson Sanches. Op het middenveld een type pogba.
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:19
    De gretigheid in Amsterdam om Schone af te branden is bekend.
    Echt geaccepteerd is hij nooit. Ik vind hem een parel, die mogelijk misbruikt wordt op de verkeerde positie, het is net als met Sinkgraven... hem back zetten en dan roepen dat hij gewisseld moet worden. Soms snap ik Ajax mensen niet... of een deel ervan niet.
    Vind ik leuk
    Muscles +605
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:21
    Spaan is een notoire azijnseiker maar heeft hier een goed punt. Te laat ingegrepen in Luik......in return eens goed herbezien
    Vind ik leuk
    4everfcu +1599
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:35
    spaan zuch en maar blijven zagen aan ten hag zijn poten al vanaf dag een
    Vind ik leuk
    debacle +476
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:51
    Spaan mot zn bakkes houden
    Vind ik leuk
    Mjblinker +637
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:04
    Wat een genante comments weer van die debiel Spaan, zo erg slecht was het toch niet wat ajax liet zien tegen Luik; als het 0-3 was geworden was Spaan uiteraard lovend geweest (achteraf); Ten Hag moet echter vooraf enkele keuzes maken en kiest voor ervaring in Europese uitwedstrijd. Zo gek is dat niet en waarom serveert hij VdBeek daarmee af; hij passeert hem gewoon een keer en dat zal nog vaker gebeuren als iedereen (fit) blijft.
    Vind ik leuk
    Tfoe +1065
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:15
    Goh ik lees ook eens wat zinnigs......👍
    Vind ik leuk
    Pvm9 +720
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:29
    2x op de bank is tegenwoordig al afserveren.... Wat praat iedereen elkaar weer klakkeloos na
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:38
    Hahaha geen enkele reactie heeft met dit bericht te maken?

    Ik ben het roerend met spaan eens en in mijn ogen is ten hag niet de juiste man voor Ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:19
    Ben mijn hele leven ajax fan maar zo,n slechte zwakke en niks uitstralende trainer heeft ajax nog nooit gehad
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:21
    Iedereen kon zien dat het middenveld zwak is alleen met voetballertjes lukt het niet
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:29
    Ajax heeft alleen aanvallers op het middenveld. Nigel de jong heeft zich aangeboden en kon gratis worden gehaald . Maar Overmars en van der Sar hebben een andere visie.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:48
    Yep
    Tunnelvisie 😂
    Sorri kont ni laten 👍🏻