Barcelona bevestigt Mina-transfer naar Everton en maakt transfersom bekend

    Barcelona bevestigt Mina-transfer naar Everton en maakt transfersom bekend

    donderdag 9 augustus 2018 om 17:59

    Het is officieel: Yerry Mina verruilt FC Barcelona voor Everton. De Catalaanse grootmacht ontvangt een forse transfersom uit Engeland: 30,25 miljoen euro.

    Dat bevestigt Barcelona donderdag, enkele minuten voor het verstrijken van de Engelse transferdeadline. Everton maakt een basisbedrag van 30,25 euro over naar Camp Nou en heeft Barça nog eens 1,5 miljoen aan bonussen in het vooruitzicht gesteld.

    De bevestiging uit Spanje markeert het einde van een lange periode vol geruchten rond Mina. De Colombiaanse verdediger speelde zich met drie WK-doelpunten voor Colombia deze zomer in de kijker. Ook Manchester United en Olympique Lyon hadden interesse.

    Mina kwam niet voor in de plannen van Barça-trainer Ernesto Valverde. De 23-jarige Colombiaan maakte weinig indruk in zijn eerste halfjaar nadat hij overkwam van Palmeiras. In januari kostte Mina nog twaalf miljoen euro.

    Plaats een reactie

    Ops +46
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:02
    Dit is toch bizar? Wat een team krijgen die zeg! Zouma, Mina, Richarlison, Bernard... Dat kan goed gaan lopen daar. Pickford, Mina en Zouma centraal. Wat gaat dat lekker samenwerken zeg.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2337
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:03
    West Ham , Everton , Wolverhampton en Fulham zijn echt van het niveau Arsenal dit jaar , let maar op. Wat hebben deze clubs een bootst gehad afgelopen maand
    Vind ik leuk
    Ops +46
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:04
    Dat worden echt dé verrassingen van het Premier League seizoen.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10202
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:13
    Samba voetbal bij Everton.
    Vind ik leuk
    HJR +6823
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:43
    Wolverhampton, Fulham en ja sorry toch ook West Ham, denk ik niet. Veel gespendeerd maar of het nou echt topspelers zijn die gelijk een team vormen denk ik niet. Zelfde geldt voor Everton maar die hebben beter materiaal.
    Gun het die clubs overigens wel hoor. We zullen zien :)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:04
    Komen alsnog te kort om het de 5 topclubs moeilijk te gaan maken denk ik. Misschien dat ze het Arsenal iets moeilijker maken, maar het zijn verder inderdaad goede aankopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:05
    Je doet net alsof ze Messi en cr7 hebben gehaald.. Allemaal middenmoot spelers joh, die Bernard gaat soweiso keihard falen tussen al die beulen daar in Engeland
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 18:05]
    Vind ik leuk
    Foebele +51117
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:05
    Vind het allemaal wat te vroeg om zulke uitspraken te doen, het moet allemaal nog maar blijken wat er van terecht gaat komen, ze hebben ook nog eens een nieuwe coach dus dat is altijd afwachten hoe zoiets uitpakt.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:10
    Op papiet ziet dat er aardig uit! Maar de PL begint zaterdag al en de spelers moeten nog ingespeeld raken. Maar Brands heeft alleraardigst ingekocht. Fulham, Wolves en West Ham zeker ook.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28861
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:48
    Zouma ook?!
    Vind ik leuk
    yoshi38 +19
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:44
    Idd enorme kwaliteitsinjectie, good job Brands! Ben overigens benieuwd hoe Cenk Tosun en Walcot gaan presteren met zoveel extra kwaliteit bij Everton.
    Vind ik leuk
    Foebele +51117
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:03
    Het zoveelste bewijs dat ze in Barcelona geen enkel idee hebben waar ze mee bezig zijn en je gewoon kan zien dat die club het heel zwaar gaat krijgen.

    Er zit geen enkel beleid in hun aankopen, deze jongen hebben ze net een half jaar geleden gekocht en heeft een goed WK gespeeld en toch wordt hij alweer geloosd.

    Ze hebben al heel veel middenvelder en toch zitten ze achter Frenkie aan, werd Pogba genoemd en gooien ze maar miljoenen richting spelers die helemaal niets te zoeken hebben bij die club zoals de oude Vidal.

    Nee, die club is echt intens triest bezig en het wordt daar echt tijd dat de fans weer de Blauwe Olifant van stal gaan halen, want als ze dat nu niet doen hebben ze daar nog vele jaren last (en spijt) van.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2337
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:05
    Hou toch op man , als je Mina voor 300 % van het aankoopbedrag kan verkopen dan doe je dat gewoon , Vidal is een type Paulinho die ze daar denken nodig te zijn en ze maken de selectie nu een stuk kleiner omdat ze waarschijnlijk nog een grote aankoop gaan doen en zo de kosten drukken. Worden weer kampioen dit jaar let maar op
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 18:05]
    Vind ik leuk
    Foebele +51117
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:09
    Ongelofelijk wat klets jij uit je nek zeg. Je doet het niet gewoon goed als je een speler na een halfjaar alweer verkoopt, dat is visieloos want ze kochten hem echt niet met het idee hem puur te verkopen met winst.

    Vidal is over de top met zijn 31 jaar, daar wordt je helemaal niet beter van.

    En de selectie wordt een stuk kleiner omdat ze inderdaad van alles kopen wat los en vast zit, zonder echte visie.

    De club heeft jaren geteerd op de harde kern van eigen jeugd spelers. Messi, Xavi, Iniesta, Busquets en Pique droegen het team, maar dat groepje wordt kleiner en kleiner en zodra ze Messi weg is is het helemaal klaar met die club, dus let jij nou maar op, misschien leer je nog eens wat over het spelletje.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2337
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:18
    Wellicht kochten ze hem niet voor deze reden maar als deze kans zich voor doet dan moet je dat gewoon doen , ook omdat hij minder goed is dan werd gehoopt.
    En als je denkt dat Arturo Vidal niets kan toevoegen aan Barça dan ben ik bang dat niet ik maar jij uit je nek kletst. Zowel bij juve als bij Bayern altijd een bepaalde scherpte aan het team gegeven waardoor zijn medespelers het voorbeeld volgden en een tandje extra liepen
    Vind ik leuk
    Foebele +51117
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:24
    Je zegt het goed, bij Juve en Bayern, toen hij nog een jonge god was, die gast is 31 jaar en dan ben je gewoon op je retour. Je prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst en je gaat volledig voorbij aan zijn leeftijd en het feit dat tegenwoordig er zo'n aanslag op het lichaam van topspelers gedaan wordt dat ze na hun 30e gewoon aftakelen.

    En succes en beleid draait niet om geld pakken wanneer iemand een bod doet, het gaat om het samenstellen van een team en dat kost altijd tijd. Je pakt nu wel geld, maar je moet ook weer een vervanger halen en die moet weer ingepast worden wat tijd kost en dus punten.
    Sowieso kun je gewoon niet ontkennen dat er geen visie achter zit, ze kopen gewoon maar lukraak dure en goede spelers, maar dat maakt nog niet een goed team.
    Er komt niet voor niets helemaal niks terecht van Dembele, die heeft belachelijk veel geld gekost en die moest ook maar ineens komen, maar iets toevoegen heeft hij nog steeds niet gedaan.

    Dus ja, dat jij het niet wil inzien is niet mijn probleem.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2337
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:34
    Albert Heijnstein , even voor de duidelijkheid : met 31 jaar ben je niet over je top heen , zie Ronaldo , zie Robben wk Brazilië, zie Buffon , zie Payet , zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je daarnaast enig interesse in voetbal had , dan had je geweten dat Mina bij Barça zelden speelde en dat dat punten verspelen door inpassen verhaal complete bullshit is.
    Vind ik leuk
    Foebele +51117
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:05
    Ronaldo is de uitzondering, dat kun je niet ontkennen, voor keepers werkt het totaal anders dan voor spelers, dat is altijd zo geweest, Robben is al jaren zeer blessuregevoelig, dus hij bewijst eerder mijn gelijk.

    Je lijstje zegt dus helemaal niks, zeker in deze tijd is het gewoon een feit dat spelers eerder opgerookt zijn, we hebben het gezien bij jongens als van der Vaart en dergelijke, terwijl in de tijd van Cruijff ze nog tot eind 30 door gingen op het hoogste niveau.

    Maar goed, we gaan het niet eens worden, je verhalen zijn slap en we hebben het er nog wel over aan het einde van het seizoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:35
    Over Mina heeft die gelijk. Hij is nooit met de intentie gehaald van dat die ooit gaat doorbreken. Hij is gehaald als back up voor de back up vermaelen. Ze hebben die jongen geen enkele kans gegeven en het zou me dus ook niet verbazen als die gehaald is met de intentie om hem weer door te verkopen met een terugkoop clausule. Natuurlijk wisten ze ookal dat de wk erop zat te komen en hij natuurlijk veel zou gaan spelen

    De aankopen slaan sowieso nergens meer op, al jaren. Zijn zoveel aankopen die totaal niet nodig waren en niet goed genoeg zijn. Paulinho was ook een aankoop waarvan iedereen dacht waarom haal je hem nou. Ik had zelf altijd ookal gezegd van dat barca zo een type speler nodig had, maar niet iemand uit de chinese competitie. Toch had die het aardig gedaan en kwam die in sommige wedstrijden ecjt van nut. Ik ben nooit fan van Vidal geweest en ik vind hem ook nog eens overbodig, maar nu die er is, moeten we het wel accepteren. Hopen dat hij ook voor een verassing gaat zorgen, want tot nu toe zijn er een groot aantal mensen ontevreden met hem. Sowieso hoopte ik dat ze gewoon Arthur veel lieten spelen, want dat is echt een prachtspelertje. Kan zowel naast Busquets als op Iniestas plek spelen. Maar nu ook nog Vidal is gekomen, wordt dat een lastige opgave. Ben ook zeer en zeer teleurgesteld dat ze Vidal hebben gehaald

    Onder deze president zullen de aankopen ook niet doelgericht worden. Ik weet zeker dat als Laporta de baas was, dat hij meteen er een stokje voor had gestoken. Dat is meer een traditionele man dan Bartomeu. Er was ook een aantal jaar terug een petitie tegen Bartomeu gestart, maar daar kwam uiteindelijk niks van. De tijd van xavi&iniesta en Busquets op het middenveld is helaas over en zo een pracht middenveld gaan we nooit meer terug zien
    Vind ik leuk
    power +4977
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:24
    Visca 100% mee eens,Ik ben laatste paar jaar zeker teleurgesteld met aankopen van Barca, ik weet echte niet wat ze aandoen zijn ik denk dat het tijd is voor Laport terug te halen naar Barca op deze manier maken ze Barca langzaam kapot, ik snap helemaal niks van Mina transfer ik vind de jongen goed voor Barca hij heeft total niet zoveel kansen gehad ik denk Barca krijg spijt.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:42
    Barca heeft al een terugkoopclausule gezet op Mina. Dus ze zullrn hem zeker weer terughalen voor veel en veel duurder over een aantal jaar. Laporta had een aantal jaar terug ookal gezegd dat als hij zou terugkeren, hij weer bijvoorbeeld Unicef op barca's shirt zou laten zetten en de club weer terug zou brengen naar hun tradities. Hij ziet ook in hoe slecht het is bij ons tegenwoordig
    Vind ik leuk
    power +4977
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:48
    Hoop dat Laport terugkeert, ik wil graag onze oude Barca zien met.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1100
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:00
    Met pijn in mijn hart moet ik je helaas volkomen gelijk geven.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:11
    Nee nee atletico gaat dit jaar kamioen worden.. als messi over 2 jaar stopt / weggaat is het gedaan met de primera division en is het allem nog de premier league die heert
    Vind ik leuk
    Foebele +51117
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:26
    Ik denk dat Spanje inderdaad een dip gaat krijgen, ze hebben jaren hun hele voetbal opgeofferd zodat de grote clubs in Europa konden domineren maar ook dat houdt stukje bij beetje op, als dan Ronaldo en Messi beiden weg zijn is dat toch ook weer een flinke aantrekkingskracht minder.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:24
    Zowel Paulinho als Vidal zijn allebei niet van het niveau dat Barca moet nastreven. Middelmaat als Digne, Deulofeu, Mina en Gomes zijn verkocht. Barca moet inzetten op een hoger niveau, op meer kwaliteit. Vidal voor Paulinho is lood om oud ijzer.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28861
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:53
    Ik vind je reactie een beetje gechargeerd. Zeker ook omdat ik een aantal zaken teruglees die gewoon uit de koker van de leugenachtige media en broodschrijvers komen.

    Ook ik vraag me soms af waar ze mee bezig zijn als zo'n nieuwe speler het niet redt, maar ook al scout je ze helemaal stuk.... je weet het pas zeker als ze er zijn.

    Overigens denk ik dat ze met Vidal een prima vervanger hebben voor Paulinho en tegenwoordig spelen gezonde jongens met gemak tot hun 34e, 35e levensjaar door.

    Ook het komende seizoen gaat Barcelona de titel pakken.
    Vind ik leuk
    Foebele +51117
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:11
    Heel vreemd dat je beweerd dat ze tegenwoordig met gemak tot hun 35e doorspelen, want de realiteit is toch echt dat ze vroeger juist langer doorkonden en tegenwoordig eerder opgerookt zijn.

    Dat is heel logisch, want vroeger speelde ze veel minder wedstrijden dan tegenwoordig, maar dan ook echt heel veel minder. De topspelers moeten alles spelen, zowel bij hun clubs die ook vaak ver komen in alle toernooien, maar ook voor hun land tijdens kwalificaties of eind toernooien.

    Het is gewoon een feit dat ze tegenwoordig eerder op hun einde zitten en ik zie Vidal dan ook alleen maar minder worden.

    En waarom ik Barca beticht van wanbeleid is omdat er geen herkenbare visie in zit, zomaar geld neerleggen voor Dembele bijvoorbeeld of allerlei spelers halen die niet bij de speelwijze past.

    En sowieso is Barca's succes gebaseerd op een andere visie dan die er nu gevoerd wordt, de jeugdopleiding heeft de basis gelegd voor het succes, spelers als Messi, Iniesta, Busquets, Xavi, Puyol, dat soort gasten.

    Het is ook niet voor niets dat Real Barca zo enorm voorbij gestreefd is en 4 CL's in 5 jaar won (even iets heel anders, maar hoe dood is het toernooi als je 1 team 4x als winnaar hebt in 5 jaar en dat nummer 5 naar de andere club uit Spanje is gegaan).

    Nee, visieloos, zeker als je ziet hoe ze bewust alles kapot hebben gemaakt wat er onder Laporta is opgebouwd en wat tot de succesvolste periode uit de clubgeschiedenis heeft geleid, als je dan alles anders wil doen ben je per definitie een klein zielig mannetje met kleine piemel problemen, zo van, ik weet het allemaal beter...
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1232
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:04
    Prima aankoop van Brands. Heeft op het WK laten zien dat het een klasse verdediger is. Ze liggen te slapen in Barcelona!
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2809
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:07
    Al dat jouw ploeg wakker is 🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1232
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:26
    Zitten nu achter Icardi aan, volg jij Madrid wel? 😂
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2809
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:31
    Van Real volg ik enkel de Clasico's , en daar kon ik echt van genieten. Nu weet ik niet of het nog hetzelfde zal zijn zonder Ronaldo, Icardi is een topper maar geen CR. Hij maakte de meeste goals , en zeg mij nu niet dat je dit niet erg vind.
    Het wegvallen van Ronaldo is een grote aderlating, die hadden ze nooit mogen laten gaan!
    Vind ik leuk
    Arvin +2411
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:05
    Het geld Brands hem in z'n zak😂
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:08
    Prima team zo. Mooie stap.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:08
    Op naar bericht nummer 800
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11322
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:10
    Waarom verkopen ze hem ? Een beest van een verdediger..
    Vind ik leuk
    Mr bien +106
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:16
    "Everton maakt een basisbedrag van 30,25 euro over naar Camp Nou en heeft Barça nog eens 1,5 miljoen aan bonussen in het vooruitzicht gesteld"

    Erg laag basis bedrag.

    Vind ik leuk
    TomN10 +604
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:35
    Ik stond ook even raar te kijken. Die had ik ook nog wel kunnen betalen.
    Vind ik leuk
    Mr bien +106
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:36
    Dat had Feyenoord ook nog kunnen betalen..
    Zou een aanwinst geweest zijn
    Vind ik leuk
    TomN10 +604
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:38
    Dan was ik gelijk aandeelhouder geweest.
    Vind ik leuk
    Mr bien +106
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:57
    Hahahahaha
    De suikeroom van Feyenoord
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:58
    Aardig aan het ruimen bij Barca, nu Dembele nog. En dan hopen dat ze goed inkopen want daar gaat het aan de lopende band mis.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:13
    Haha dat Barca maar lachen, paar leuke WK potjes gespeeld en dik verkopen. Was wel echt goed op het WK.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Barcelona bevestigt Mina-transfer naar Everton en maakt transfersom bekend