Van Wolfswinkel treft Vitesse in allerlaatste minuut in het hart: winst Basel

    Van Wolfswinkel treft Vitesse in allerlaatste minuut in het hart: winst Basel

    donderdag 9 augustus 2018 om 21:51

    Vitesse moet volgende week in Zwitserland pieken om zich ten koste van FC Basel te plaatsen voor de Europa League-play-offs. De ploeg van Leonid Slutsky ging in de absolute slotfase ten onder tegen de Zwitserse topclub door een goal van Ricky van Wolfswinkel: 0-1. Op basis van de eerste helft is die uitslag onverdiend.

    Vitesse ging het Europa League-tweeluik als de underdog in, maar daar was in de openingsfase weinig van te merken. De mannen van Slutsky waren beter dan Basel en hadden al na twee minuten spelen op voorsprong moeten komen, maar Tim Matavz stuitte op doelman Omlin. Ook daarna was het eenrichtingsverkeer in Arnhem. Basel kwam er niet aan te pas en het leek een kwestie van tijd voor de verdiende 1-0 zou vallen.

    Die viel niet. Na een half uur ging de Arnhemse storm liggen en kon Basel aan aanvallen gaan denken. Na wat simpele kopballetjes van Van Wolfswinkel kreeg Albian Ajeti een grote kans op de 0-1. De aanvaller speelde doelman Eduardo uit, maar mikte naast. Daarna haalde Vitesse niet meer het niveau van het eerste half uur. 

    Ook in het begin van de tweede helft was Vitesse beter dan Basel, maar de ploeg kon de trekker maar niet overhalen. Beide ploegen namen steeds minder initiatief en leken zich neer te leggen bij een 0-0 einduitslag.

    Alles leek erop dat de wedstrijd ook daadwerkelijk in 0-0 zou eindigen, maar in de 93e minuut werd er alsnog gescoord. Uitgerekend Van Wolfswinkel trof zijn oude ploeg in extremis in het hart, waardoor Vitesse volgende week een stunt nodig heeft.

    Plaats een reactie

    X-Ray +538
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:51
    1e helft prima, 2e helft zwaar klote.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1406
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
    Ik kan wel janken!! Ricky je hebt weer bewezen een topspits te zijn!
    Vind ik leuk
    X-Ray +538
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
    Mag gewoon niet gebeuren in de 93e minuut.
    Maar als er toch iemand moet scoren, dan maar Ricky.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:00
    Wat een clown fiesta vandaag voor de Nederlandse clubs.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1406
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:13
    Uiteindelijk helemaal niks inderdaad. Maar ik heb een fantastische wedstrijd gezien! Wij in Ernum zijn we nog steeds trots. Dat is niet niks.
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:20
    Wat was er nou fantastisch aan deze wedstrijd? Vitesse kon niet en Basel wilde niet. Als je dan de wedstrijd in de laatste minuut weggeeft is het drama kompleet. Ik heb de halve wedstrijd van Feyenoord en de hele van Vitesse, 135 minuten dus zonder ook maar één NL doelpunt en met hemeltreurig spel, zonde van mijn avond. Basel gun ik de zege wel.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11666
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:34
    Hoezo Basel wel, gevalletje over de waal ?
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1406
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:26
    Reactie was niet nodig geweest DD. Als je niet snapt dat een supporter een wedstrijd fantastisch vindt omdat zijn cluppie heel dichtbij een overwinning was tegen een CL club als Basel, dan weet je niet wat voetbal liefde is. Vervolgens lopen zeuren dat hij geen doelpunt heeft gezien van een Nederlandse club moet je dat jongetje lekker laten gaan. Verdient geen reactie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 23:28]
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:35
    Maar door de Vitessebril heb je niet gezien hoe erbarmelijk het spel was. Je kan best fan van een club zijn maar moet de realiteit niet uit het oog verliezen. Fantastisch vond ik alleen de grasmat.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1406
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:47
    Door een vitessebril gezien? Leg uit! Ik denk dat je het verschil niet weet tussen, een fantastische wedstrijd en vitesse een fantastische wedstrijd heeft gespeelt. Alleen het punt dat vitesse tegen Basel speelt vindt ik al fantastisch. Laat staan dat ze ook nog eens een gelijkspel hadden verdient! 5 schoten op goal en Basel 3. Vitesse 55% balbezit en Basel 45%. Totaal aantal schoten was ongeveer gelijk. Vitesse 7 corners Basel 1. Nogmaals durf ik te zeggen dat ik zonder vitessebril spreek, dat ik een fantastische wedstrijd heb gezien tegen een grote tegenstander en dat vitesse het aan zichzelf heeft te danken dat ze hier verloren hebben!
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:55
    Laatste reactie van mij hierop: Een kinderhand is gauw gevuld.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1406
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:12
    Die zin doet me goed! Betekent dat je inhoudelijk verloren hebt. Waardoor je dus dit soort kinderachtige dingen gaat zeggen, slaaplekker. Je maakt deze avond toch weer een beetje beter voor me ;) ik hoop stiekem dat je hier nog op gaat reageren, en een kans krijgt je tegendeel te bewijzen. Hierdoor zou je alleen maar bewijzen dat je geen man bent van je woord en tegelijk zou je onze discussie weer levend maken. In beide geval ben ik winnaar! :)
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:27
    Goed ik zal toch nog reageren. Mijn vraag is, wat heb ik verloren? Denk je dat je mij overtuigd hebt dat Vitesse toch "fantastisch" gespeeld heeft. Nee jongen je kan mij niet overtuigen. Vitesse speelde tegen Basel dat zich langzaam opkrabbelt uit een slechte periode en nog lang niet in normale vorm speelt. Jij bent al uitbundig dat Vitesse tegen Basel "mag" spelen, de zg. CL-reus. Maar dat is Basel op het ogenblik niet. Door de verkoop van de beste spelers moet het team nog gevormd worden. En als Vitesse ondanks de 7 corners, enz. enz. dan nog van Basel verliest kan men het toch onmogelijk fantastisch vinden, ookal ben je een fan in hart en nieren. Dan moet je realistisch blijven. Je kan het hoogstens jammer vinden dat ze verloren hebben.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1406
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:50
    Jongen toch ... ik ga het nog 1 keer proberen, nogmaals ik heb niet gezegd dat vitesse een fantastische wedstrijd gespeelt heeft, want in dat geval hadden ze er meer uitgehaalt. Ik heb gezegd dat ik een fantastische wedstrijd heb gezien. Zit een verschil in! Neem een voorbeeld van paar jaar terug. Vitesse -southampton en southampton - vitesse. Vitesse totaal van de mat gespeeld maar een fantastische wedstrijd. Niet vergeten ik heb met vitesse nog naar degradatie voetbal zitten kijken, en nu zu zie ik mijn cluppie in de europa league vooronde goed spelen tegen een grote tegenstander.
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:41
    Smaken verschillen, wat jij fantastisch vindt, vinden anderen, waaronder ik, maar doorsneevoetbal, dat kan toch? Vandaar mijn reactie. Ik heb waarschijnlijk een gevoelige snaar getroffen, maar ik blijf bij mijn mening, of jij die nou goed vindt of niet.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11666
    vrijdag 10 augustus 2018 om 06:02
    Zegt iemand die geen club aanhangt, behalve Basel. Als jij een Nederlandse club geen succes gunt, ga dan lekker op een Zwitserse site lopen zeiken.
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:52
    Ook ik had liever gezien dat Vitesse die wedstrijd gewonnen zou hebben en in dat geval had ik het Vitesse van harte gegund. Nu Basel gewonnen heeft en, gezien mijn verbinding met Zwitserland, heb ik daar vrede mee en kan het hun ook gunnen. Niets meer en niets minder. De hele ophef is totaal onnodig. Jij hebt misschien ook een buitenlandse club die je graag ziet. Verder ben ik wat nederlandse clubs betreft helemaal neutraal. Mijn clubje speelt ergens in de tweede klasse en daar ben ik fan van.En ik wil ook dat de nederlandse clubs het erg goed doen in Europa, maar zoals nu blijkt is het ook dit jaar weer ijdele hoop en gaan alleen Ajax en PSV nog verder.En mag ik van jou zeggen dat ik hoop dat ze beide in de CL komen, of schop ik je dan weer tegen het zere been?
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:31
    Veel zuidelijker, ik ben zeer veel in Zwitserland, nu ook, en als er door een nederlandse club zo zwak gespeeld wordt tegen de zwitsers dan gun ik het hen wel. Kan Vitesse niet beter? Zo te zien krijgen ze afdankertjes uit Engeland. Daar win je zelfs in de ED de oorlog niet en Vitesse gaat op die manier geen grote rol spelen in het komende seizoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:58
    Jongen wat ben jij een azijnzeiker richting Vitesse zeg. Ze speelde gewoon best aardig en ook voor de neutrale supporter was het volgens mij gewoon een attractieve pot.

    Waarom je nu over ‘afdankertjes uit Engeland’ moet beginnen weet ik niet. Weet ook niet waar je nu precies op doelt en met welk doel. Clarke-Salter is een gehuurde speler uit Engeland ja. Verder is onze Portugese keeper gehuurd uit Engeland: gewoon een prima keeper. Tot slot hebben we een Engelse rechtsback Clark gehaald, wat allerminst als een afdankertje gezien kan worden. De rest van de selectie komt niet uit Engeland of van Chelsea of wat dan ook.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1398
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:38
    Vitesse speelde de eerste helft prima. Zeker het eerste half uur was erg goed. Hier had Vitesse moeten scoren. Later werd het inderdaad wat minder.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:48
    100% met je Eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:50
    Ik vind totaal niet dat je de wedstrijd van Vitesse als ‘clown fiesta’ kunt omschrijven. Gewoon goed gespeeld en zelfs groot deel van de wedstrijd gedomineerd, tegen een sterke tegenstander.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11666
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:33
    Als hij een Vitesse hart had, dan had hij hem naast geschoten ;) Onbegrijpelijk trouwens dat ze hem rechtsbuiten zetten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:34]
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2934
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:51
    Leuk geprobeerd door Vitesse. Dit was tenminste nog een CL-achtste finalist.

    Nou ja, wéér een kloteseizoen. Of, we krijgen PSV - Ajax als CL-finale.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10202
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
    Helaas pindakaas, maar het is nog niet gedaan.
    Blijft voetbal.
    Vind ik leuk
    PRICE +25389
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
    Gaat europees weer lekker in Nederland.
    AZ al out,nu Feyenoord grote kans en misschien ook wel Vitesse
    Vind ik leuk
    Futre +2503
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:02
    Feyenoord en Vitesse liggen er gewoon uit, hoor. Hoe naief wil je nu nog zijn. En PSV krijgt het nog heel moeilijk.

    En zo zakt het Nederlandse voetbal steeds verder weg.
    Vind ik leuk
    PRICE +25389
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:05
    Klopt Futre,hopelijk is PSV nu gewaarschuwd.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
    Het is nog mogelijk. PSV en Ajax moeten zich eerst nog zien te plaatsen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3812
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:57
    CL wedstrijden leveren meer rankingpunten op dus we moeten gaan duimen.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12231
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:11
    Nee, is op zich niet waar.
    CL plaatsing levert 4 punten extra voor de Uefa lijst op, bij de EL plaatsing krijg je 2 punten cadeau, maar die vervallen bij het halen van de eerste 2 wedstrijdpunten.

    Elke poule wedstrijd in de EL en CL levert dezelfde punten op voor de Uefa lijst Winst - 2p gelijk 1p verlies 0p.

    Dus als een ploeg in de CL poule 2p (4 verlies 2 gelijk) haalt dan hebben we 6p voor de UEFA lijst.
    Als Ajax of PSV een EL poule wint met 4 gewonnen wedstrijden en 2 gelijk dan levert dat 10 punten op, plus de punten gehaald in de wedstrijden na kerst

    En Ajax en PSV loten in de CL uit pot 3 en in de EL dacht beide in pot 1. Dus in principe voor de UEFA lijst zou EL gunstiger kunnen zijn.

    Maar waar praten we na deze week nog over?
    2 Europacup plaatsen lijkt voor Nederland inmiddels al meer dan voldoende.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:15]
    Vind ik leuk
    yoshi38 +19
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:38
    Ruud mooi en helder uitleg bedankt. Hopen dat we zoveel mogelijk Nederlandse elftallen Europa in krijgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:43
    Levert het ook punten op als clubs winnen in de voorrondes of alleen in het hoofdtoernooi?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12231
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:49
    Ja voor rondes leveren ook punten op maar niet op basis van wedstrijden.
    AZ heeft 0,5 punt gehad voor het meedoen aan de vorige ronde, de winst in de thuiswedstrijd levert geen punten op.
    De ploegen die in deze ronde worden uitgeschakeld krijgen 1 punt ongacht de uitslagen van de wedstrijden.
    Ploegen die in de Play-offs worden uitgeschakeld krijgen 1,5 punt voor de lijst.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2934
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:59
    Klopt. Maar dit gaat natuurlijk nergens meer over. De toernooien zijn nog niet eens begonnen, en met een schepje pech heb je twee teams in de EL.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:01]
    Vind ik leuk
    Sigma +2164
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:02
    OF met helemaal geen enkele club uit Nederland...
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2934
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:05
    Hoezo? Ajax is geplaatst en PSV ook. Voor beide is het alleen de vraag of dat de EL of CL is.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:07
    Ajax kán nog fout gaan; Luik door in plaats van Ajax en vervolgens ook Play Off Europa League verliezen.
    PSV heb je gelijk in
    Vind ik leuk
    Strijp +10201
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:09
    Ajax is al verzekerd, ook met verliezen van Luik.
    Vind ik leuk
    Big Nibba +384
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:11
    Noemt zichzelf "de superkenner" terwijl hij niks weet...
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2934
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:15
    Snap er zelf ook niks van, maar zelfs de officiële Ajax Twitter zegt gewoon dat ze gekwalificeerd zijn, dus zal wel zo zijn dan.
    Vind ik leuk
    Big Nibba +384
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:21
    Volgens mij is het zo gedaan zodat clubs die de derde voorronde van de EL winnen niet tegen een veel betere ploeg moeten.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2934
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:26
    Klopt.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:12
    Leg ff uit alsjeblieft :)
    Vind ik leuk
    Strijp +10201
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:18
    Zoals hieronder geschreven, Ajax is al zeker van groepsfase EL
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:38
    Dat begrijp ik inmiddels wel;) maar waarom dan? Ze zitten toch nog niet in Play Offs?
    Vind ik leuk
    Strijp +10201
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:22
    Zou je even in de kwalificatie regelementen moeten opzoeken, heb daar niet direct het antwoord op.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:10
    Ajax is direct geplaatst als ze uitgeschakeld worden door Luik.
    Vind ik leuk
    Joey2000 +332
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:11
    Ajax is ook al verzekerd van de poule fase in EL;)
    Vind ik leuk
    Darter 876 +401
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:21
    Ajax is al geplaatst voor de poulefase EL.
    Vind ik leuk
    Sigma +2164
    vrijdag 10 augustus 2018 om 06:12
    ja klopt je hebt gelijk
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:06
    PSV sowieso. Zitten in de Play Offs, dus die hebben minimaal Europa League
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5347
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:18
    Ajax en PSV hebben allebei al EL.
    Maar maken ook allebei nog kans op CL.
    Als Ajax Standard uitschakelt is Kiev waarschijnlijk net iets lastiger dan Bate maar allebei gevaarlijke tegenstanders en vervelende uitwedstrijden. Dan is 2 goals scoren en gelijkspelen best goed haha.
    Vind ik leuk
    VZW291 +557
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
    Je kan Vitesse weinig kwalijk nemen, FC Bazel is gewoon een maatje te groot.
    Vind ik leuk
    X-Ray +538
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:02
    Psv en Ajax zijn de topploegen in Nederland.
    Die moeten het maar gaan doen.
    Vind ik leuk
    VZW291 +557
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:04
    Normaal gesproken had je Feyenoord ook wel een bijdrage mogen verwachten. De laatste jaren vlogen de Rotterdamers er eigenlijk alleen uit tegen tegenstanders die daadwerkelijk veel sterker waren.

    Maar goed, het gaat nu aankomen op Ajax en PSV. Nou toevallig ook net de ploegen zijn die het vorig seizoen lieten afweten. Hopelijk kunnen beide zich een beetje revancheren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:06]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3812
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:08
    Ik had het Feyenoord gegund dat ze bij de top 3 zouden horen maar op basis van hun materiaal schat Ik AZ en Utrecht hoger in.
    Vind ik leuk
    VZW291 +557
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:19
    En twee weken geleden zou AZ nog niet eens de play-offs voor EL voetbal halen dit seizoen. En nog zonder een officiele wedstrijd van FC Utrecht gezien te hebben moeten we die ook hoger inschatten dan Feyenoord?

    Het is allemaal oppertunisme, Feyenoord heeft echt ruim voldoende kwaliteit om minimaal 3de te worden.
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:25
    Alle punten die Ajax en PSV nog halen zijn nu nog slechts 2/5 waard. AZ, Feyenoord en Vitesse eruit maar tellen nog steeds voor de UEFAranking..Rapid Wien komt verder dus Oosterijk halen we niet meer in.
    Vind ik leuk
    Cazzy +1415
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
    Het gaat niet zo lekker met de Europese avonturen...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:57
    Zachtjes uitgedrukt. PSV moet Bate ook niet onderschatten...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
    Weer 2 ploegen uit Europa. Gaat goed met Nederland.
    Vind ik leuk
    Trojan.22 +1354
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
    We pakken nog maar een sloksky.
    Vind ik leuk
    VZW291 +557
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
    Een herhaling van vorig seizoen, dadelijk maar twee clubs in de hoofdtoernooien.
    Vind ik leuk
    RW1913 +1897
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
    Waarom niet de 0-0 koesteren? Zijn deze spelers zo dom?
    Vind ik leuk
    PRICE +25389
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:00
    Juist die 0-0 over de streep trekken. Was altijd beter geweest dan die 0-1 nu.
    Vind ik leuk
    Nuance +7989
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
    Wat een kutavond...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
    dit gaat lekker zo vooral voor jouw feyenoord is het een schande maar vitesse heeft in een basel nog een redelijke tegenstander dus helaas maar de eredivisie is nu eenmaal zo bedroevend
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
    Vitesse heeft prima gespeeld en kan (heel) misschien nog door. Feyenoord heeft gewoon hard gefaald.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 21:56]
    Vind ik leuk
    VZW291 +557
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:00
    Ja, alleen gaat het hier over Vitesse en niet over Feyenoord. Er komen nog talloze artikelen over de afgang in Slowakije waarin we los op Feyenoord kunnen gaan.

    Vind ik leuk
    Nuance +7989
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:10
    Ik had gehoopt dat Vitesse het wel zou klaarspelen. Maar veel beter gedaan dan wij.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39743
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
    Wat een kut voetbalavond :(
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
    Erg jammer, zeker als je zag dat Vitesse toch kansen heeft gehad (in de eerste helft). Ik had ook niet verwacht dat ze zolang een rol van betekenis zouden spelen deze wedstrijd. Dus daarom hebben ze mij wel positief verrast
    Vind ik leuk
    masterpsv +13876
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:53
    Dramatische avond voor Nederlandse ploegen.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5638
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:08
    Laten we er maar gewoon mee stoppen. Niet meedoen is belangrijker dan verliezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:53
    Ai ai ai ook nog Ricky die scoort. Wat een klote avond voor Nederland. Geen punten waardeloos dit.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11322
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:53
    Gaat weer goed met de Nederlandse clubs..
    Vind ik leuk
    Florian1987 +8992
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:53
    Lijkt erop dat alleen Ajax en PSV Europa in gaan het komende seizoen, het Nederlandse voetbal zakt steeds dieper weg.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13876
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
    Mag ik wel hopen florian :( slechte avond zeg.
    Vind ik leuk
    Florian1987 +8992
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
    Zowel Ajax en PSV spelen gegarandeerd Europees voetbal. Het is te hopen dat wij dan maar redelijk wat punten gaan halen voor Nederland, anders wordt het erger en erger!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3718
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:53
    Zonde, Vitesse speelde de eerste dertig minuten prima. Daarna ging het steeds iets minder maar speelde de Arnhemmers goed mee. Maar op het einde kwam Basel er steeds vaker er doorheen. Dat je op het einde dan een tegengoal incasseert is zuur maar typisch Nederlands. Langzaam aan is er niet een ploeg meer die op een normale manier in Europa kan spelen. Nederlandse clubs zijn denk ik de domste van Europa.
    Vind ik leuk
    Verratti +1830
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:49
    Echt zonde. Bij Vitesse had er meer in gezeten en ze hadden de laatste 10 minuten de boel op slot moeten gooien. Basel werd beter aan het einde dus...... Uiteindelijk jammer, maar heb een Vitesse gezien die veel gevarieerder speelde dan de afgelopen 2 jaar. Met een goede keeper, weer een uitstekende Serero en een goede Büttner. Van der Werf viel me 100% mee. Jammer dat R.v.W. de goal nog maakt.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3718
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:40
    Het is wel typisch Nederlands, zo'n laat tegen doelpunt. Af en toe lijkt het net alsof het kinderen zijn die nooit een wedstrijd met inzet hebben gespeeld.
    Vind ik leuk
    imho +315
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
    Gvd.

    Dat is de samenvatting voor deze avond.
    Vind ik leuk
    wil +930
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
    De competitie is nog niet begonnen of Nederlandse clubs staan al voor joker.
    Vind ik leuk
    Basschot +1904
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:02
    Net als vorig jaar. Net als Oranje
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
    Zo zonde dit maar opzich heb je nog best een kans zo goed vond ik Basel ook niet.
    Vind ik leuk
    NvC +2280
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
    Ricky NEKt vitesse.

    Jammer dit.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 21:54]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11666
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:44
    Beter als uitgeschakeld worden door Emmen in de play ofs .
    Vind ik leuk
    NvC +2280
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:52
    Dat is allang in het verleden man! 😉 Anders kan ik de uitslagen tegen Anzhi, Southampton en natuurlijk Petrolul er ook bij betrekken. 😉
    Vind ik leuk
    San Marco +325
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
    We hebben ons deze week europees weer op de kaart gezet. Zijn we in Nederland te naïef?? want zo goed zijn de tegenstanders niet helaas.
    Vind ik leuk
    Yuri +3731
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
    Godgloeiende godver
    Vind ik leuk
    Dezeun +3314
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
    Zuur
    Vind ik leuk
    Broes +995
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
    Nou dit is tenminste nog een normale uitslag, en Vitesse heeft haar huid duur verkocht. Dat Vitesse verliest kun je verwachten, maar in de laatste minuut is natuurlijk wel zuur ....
    Vind ik leuk
    Nummertien +2603
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
    Pfffff.... Laatste minuut ook..

    Er heerst een vloek op het Nederlands voetbal.. Mensen, bereid je maar alvast voor op een vrije val van het Nederlands voetbal......
    Vind ik leuk
    Broes +995
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
    Haha, ik weet niet hoor, maar hoe lang volg je het voetbal al?
    Vind ik leuk
    Nummertien +2603
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:53
    We staan nog dicht bij de directe CL plaats, scheelt één plekje.. Nu word definitief daar helemaal afscheid van genomen ik verwacht dat we veel plekken gaan zakken
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18034
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
    Zonde. Maar ik geef Vitesse nog wel kans in de return. Zal mooi zijn als er iig 3 ploegen Europa ingaan.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
    Elk seizoen hoop ik dat het beter zal gaan maar tis gewoon weer 3x niks met Nederlandse voetbal...
    Vind ik leuk
    wilheimus +1456
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
    Die Van Wolfshoven toch...
    Vind ik leuk
    Jozef +34381
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:57
    Nadat Vitesse uitgerend was zag je al wat er ging gebeuren. Vanaf dat moment was Basel beter en was het wachten op het doelpunt.

    Helaas.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3564
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:57
    Lekker dan, is onze hoop alleen nog gevestigd op Psv en Ajax hoewel ik Psv ook niet hoog heb zitten.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +645
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:57
    lekker hoppa
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
    Aah nee! Nou komop allemaal! Laten we hopen dat het nog goedkomt! Ze waren alles behalve kansloos! Gewoon 1-2 uit winnen. Ik houd de hoop!!!
    Vind ik leuk
    wil +930
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:00
    Hoop doet leven zullen we maar zeggen.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +308
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
    Hij mag hem ook gewoon naast peren.
    Vind ik leuk
    Farmer +11115
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:00
    Tja....

    Staan VIER man daar gewoon te pitten ofzo?

    Doen ze daar? Barbecue houden? Zomertent opzetten? GVD man....

    Je WEET dat die van Wolfswinkel dat kan, zo hebben ze m zelf nog weggestuurd, 2 jaar terug....

    Nou is dit niet zo'n blamage als Feyenoord, maar ik acht de overlevingskansen van Vitesse nu wel minstens zo klein: Basel gaat dit thuis niet meer weggeven. Die drukken op 1 snelle goal, en gaan counteren..
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +24
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:03
    Hoe vaak gebeurt het niet, dat een ex speler scoort tegen zijn ex club. Heel jammer zuur de laatste minuut ook nog eens. Ik als Feyenoorder heb een moeilijke avond. En schaam me diep. Jullie hebben er voor gevochten.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:03
    Of het nou 0-0 is of 0-1 eindstand.
    Zit niet zoveel verschil in Vitesse moest toch uit scoren.
    Om misschien nog kans te maken om ronde verder te komen.
    Laat we hopen maar de kans blijft voor mij het zelfde voor de Wedstrijd.
    Vind ik leuk
    VA1 +1747
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:11
    Inderdaad. En een 1-2 zege in Basel is niet onrealistisch.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:06
    Ai ai ai en dan ook nog uitgerekend Ricki van wolfswinkel.. Jammer!
    Vind ik leuk
    Dicky +18561
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:32
    Kut dat we verloren, kut dat het in 93ste minuut gebeurt. Maar als het dan toch gebeurt dan maar door de man die mij mijn mooiste dag in mijn voetballeven heeft bezorgd en niet door een onbekende Zwitser van Servische afkomst of zoiets.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:38
    Hopen op een klein wondertje volgende week!
    Vind ik leuk
    Dicky +18561
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:40
    Yep, er zit weinig anders op. Maar nu eerst Groningen.
    Vind ik leuk
    Dicky +18561
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:07
    Doodzonde, goede eerste helft, matige tweede. Dat je dan de deksel nog op de neus krijgt is jammer. Basel viel mij tegen. Maar als ze dan even aan de bal waren wordt het wel vaak gevaarlijk. Ik denk dat Vitesse wel klaar is. Al is 0-1 niet hopeloos natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11666
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:47
    Met 0-0 had je nog kans gehad, maar nu niet meer. Maar dat Basel viel inderdaad tegen, met een beetje geluk hadden we met 2-0 de rust in gegaan. En dan komt dat wereldtalent Gong er in, wat een pipo is dat dan. Er moet echt nog versterking bij komen vanuit Engeland.
    Vind ik leuk
    NvC +2280
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:59
    Waar uit Engeland?
    Vind ik leuk
    Dicky +18561
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:04
    Het is typerend te noemen. Op het moment dat je als team in een Europese wedstrijd met een begroting die 1/4e is van dat van de tegenstander in 92ste minuut nog op 0-0 staat zal een Roemeense, Kroatische, Portugese, Noorse, Belgische club er alles aan doen om die 0-0 veilig te stellen. Maar hier vinden we dat niet genoeg. Hier neemt een underdog nog alle risico's en krijgt het de rekening gepresenteerd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 23:05]
    Vind ik leuk
    Verratti +1830
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:55
    Zo simpel is het. Ongelooflijk. Het Nederlands voetbal heeft iets van grootheidswaanzin in zich. Zo onnozel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:09
    In de extra speeltijd de boel weggeven. Gebeurd toch echt te vaak met Nederlandse ploegen. Is toch echt een kwestie van mentaliteit. De ' over mijn lijk-mentaliteit ' is al enkele decennia overboord. Motivatie/teamspirit, realiteitszin, passie, wil om te winnen. Zijn allemaal dingen waar een trainer op kan en moet sturen. Ik zou echt ontploffen. Zeker na die absolute wanvertoning van Feyenoord. Voor straf de reis van alle supporters laten betalen en een de gemiste inkomsten van EL inkomsten gedeeltelijk laten terugbetalen. Snoeihard raken dit soort spelers
    Vind ik leuk
    VA1 +1747
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:10
    Geweldige spits die Matavz... en die scheidsrechter was super, petje af!
    Vind ik leuk
    013 +19
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:12
    Ze doen hun best, in tegenstelling tot onze kameraden.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:14
    En 'wij' zijn Europees weer van start. Feyenoord met 4-0 er af, AZ is al klaar, Vitesse met 0-1 er af en Ajax dus 2-2.
    En het dan gek vinden dat wij ingehaald worden door die zogenaamde kleine voetballanden op de coëfficiëntenlijst.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1290
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:16
    Godver
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:25
    helemaal kut.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:26
    Godskolere ik heb het niet gezien. Maar wie staat daar zo godsvergeten te pitten bij die goal?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:26]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3812
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:26
    Mag ik je er even op attenderen dat Ajax vorig jaar een excuus had vanwege het drama Nouri dat binnen de toch al jonge selectie ingeslagen was als een bom. Ieder weldenkend mens was daar van slag maar dat mag blijkbaar niet voor voetballers gelden. Was een rampjaar voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Mo +10968
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:27
    Welkom in Nederland waar zo’n wedstrijdverloop en scoreverloop al 10 jaren standaard is. Waarom het de laatste 10 minuten achterin openlag is mij ook weer een raadsel. Gooi de pot gewoon op slot en houd het op 0-0
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:28]
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1398
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:28
    Beetje zuur. Maar goed. Als je zelf niet scoort.....Vitesse weet in ieder geval dat ze moeten scoren in Zwitserland. Verstoppen kan niet. Eerste helft Vitesse erg sterk. Tweede helft een stuk minder. Ben benieuwd hoe ze er zondag op staan.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:35
    Jammer boys! Ik ben trots op jullie gestreden tot het einde!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:37
    RICKY VAN WOLFSHOVEN DAMES EN HEREN
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +267
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:38
    Mooie goal Ricky. Vitesse blijven knokken in Basel, het is nog niet gedaan. We moesten minimaal één keer scoren, we moeten nog steeds minimaal één keer scoren.
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +1276
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:42
    Slutsky wat is er andehanski? Viteski supporters wisten het zo zekerski.

    Kunnen we nu dat gejank om punten laten varen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:42]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11666
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:49
    Wat wisten wij zo zeker ?
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +1276
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:52
    Dat hij de verlosser was.. maar doelde op twee personen van gisteren. Die waren zou zeker van dat ze het beter zouden doen.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11666
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:58
    Nou ik hoopte op een klein wonder, maar wist natuurlijk ook dat Basel een maatje te groot is.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:43
    Wolf in schaapskleren
    Vind ik leuk
    flipper +1478
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:46
    Vitesse wordt uitgeschakeld. Jammer venoeg. Weer geen punten. Blijft straks alleen nog Ajax en psv over. Daar gaan onze coëfficiëntie punten. Pffffff.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:56
    Tja, toch Russisch roulette bij de Russische enclave.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:58
    Toptransfer voor Berghuis. Hij gaat spelen in de Luxembrgse competitie
    Vind ik leuk
    fons2018 +663
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:03
    Tja misschien kijk ik wel door de rood/witte bril maar wat miste ik de beleving en de wil om te winnen die utrecht vorig jaar op de mat legde. Tjonge wat een ramp weer voor het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    remakil +4859
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:04
    Typisch Nederlands voetbal... enorme kans missen in de 5e minuut en dat mag gewoon niet op dit niveau. Dat voel je altijd later in de wedstrijd nog een keer... wat dat betreft zullen we het nooit leren.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:26
    Ik ben trots op mn cluppie, prima wedstrijd gespeeld, helaas 1 foutje, kan gebeuren. Maar we waren beter dan de ploeg uit de cl.
    Vind ik leuk
    San Marco +325
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:38
    Ondanks de nederlaag geef vitesse nog kansen, maar die Kashia weg is wel een aderlating
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    barry m +33
    vrijdag 10 augustus 2018 om 02:47
    jammer dat vitesse niet heeft gewonnen!
    ik ging daar de eerste helft wel vanuit.
    ze moeten nu winnen want feyenoord is helaas afgeschreven, dat komt denk ik niet meer goed volgende week al zou het wel leuk zijn voor nederland


    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 02:48]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:05
    Beter ricky bij oranje dan luuk....die dikke moeten ze nooit meer selecteren
    Vind ik leuk
    Caniggia +813
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:31
    Europees heb je niets aan een helft goed voetbal of 2 helften.Het enige wat daar telt zijn de doelpunten die aan het eind op het bord staan.Vitesse gaat ook daar niet winnen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8193
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:37
    De voorhoede is niet het sterkste onderdeel van Vitesse.....
    Vind ik leuk
    merlijn +15