Van Wolfswinkel treft Vitesse in allerlaatste minuut in het hart: winst Basel

Van Wolfswinkel treft Vitesse in allerlaatste minuut in het hart: winst Basel

Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 21:51do 09-08-2018 om 21:51

Vitesse moet volgende week in Zwitserland pieken om zich ten koste van FC Basel te plaatsen voor de Europa League-play-offs. De ploeg van Leonid Slutsky ging in de absolute slotfase ten onder tegen de Zwitserse topclub door een goal van Ricky van Wolfswinkel: 0-1. Op basis van de eerste helft is die uitslag onverdiend.

Vitesse ging het Europa League-tweeluik als de underdog in, maar daar was in de openingsfase weinig van te merken. De mannen van Slutsky waren beter dan Basel en hadden al na twee minuten spelen op voorsprong moeten komen, maar Tim Matavz stuitte op doelman Omlin. Ook daarna was het eenrichtingsverkeer in Arnhem. Basel kwam er niet aan te pas en het leek een kwestie van tijd voor de verdiende 1-0 zou vallen.

Die viel niet. Na een half uur ging de Arnhemse storm liggen en kon Basel aan aanvallen gaan denken. Na wat simpele kopballetjes van Van Wolfswinkel kreeg Albian Ajeti een grote kans op de 0-1. De aanvaller speelde doelman Eduardo uit, maar mikte naast. Daarna haalde Vitesse niet meer het niveau van het eerste half uur. 

Ook in het begin van de tweede helft was Vitesse beter dan Basel, maar de ploeg kon de trekker maar niet overhalen. Beide ploegen namen steeds minder initiatief en leken zich neer te leggen bij een 0-0 einduitslag.

Alles leek erop dat de wedstrijd ook daadwerkelijk in 0-0 zou eindigen, maar in de 93e minuut werd er alsnog gescoord. Uitgerekend Van Wolfswinkel trof zijn oude ploeg in extremis in het hart, waardoor Vitesse volgende week een stunt nodig heeft.

Plaats een reactie

Cazzy +2008
donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
Het gaat niet zo lekker met de Europese avonturen...
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 21:57
Zachtjes uitgedrukt. PSV moet Bate ook niet onderschatten...
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
Weer 2 ploegen uit Europa. Gaat goed met Nederland.
Vind ik leuk
Heer Bommel +6585
donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
We pakken nog maar een sloksky.
Vind ik leuk
VZW291 +712
donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
Een herhaling van vorig seizoen, dadelijk maar twee clubs in de hoofdtoernooien.
Vind ik leuk
RW1913 +2934
donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
Waarom niet de 0-0 koesteren? Zijn deze spelers zo dom?
Vind ik leuk
Nuance +10722
donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
Wat een kutavond...
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
dit gaat lekker zo vooral voor jouw feyenoord is het een schande maar vitesse heeft in een basel nog een redelijke tegenstander dus helaas maar de eredivisie is nu eenmaal zo bedroevend
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
Vitesse heeft prima gespeeld en kan (heel) misschien nog door. Feyenoord heeft gewoon hard gefaald.
[Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 21:56]
Vind ik leuk
VZW291 +712
donderdag 9 augustus 2018 om 22:00
Ja, alleen gaat het hier over Vitesse en niet over Feyenoord. Er komen nog talloze artikelen over de afgang in Slowakije waarin we los op Feyenoord kunnen gaan.

Vind ik leuk
Nuance +10722
donderdag 9 augustus 2018 om 22:10
Ik had gehoopt dat Vitesse het wel zou klaarspelen. Maar veel beter gedaan dan wij.
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 21:52
Erg jammer, zeker als je zag dat Vitesse toch kansen heeft gehad (in de eerste helft). Ik had ook niet verwacht dat ze zolang een rol van betekenis zouden spelen deze wedstrijd. Dus daarom hebben ze mij wel positief verrast
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 21:53
Ai ai ai ook nog Ricky die scoort. Wat een klote avond voor Nederland. Geen punten waardeloos dit.
Vind ik leuk
MojoRisin +15145
donderdag 9 augustus 2018 om 21:53
Gaat weer goed met de Nederlandse clubs..
Vind ik leuk
Florian87 +12137
donderdag 9 augustus 2018 om 21:53
Lijkt erop dat alleen Ajax en PSV Europa in gaan het komende seizoen, het Nederlandse voetbal zakt steeds dieper weg.
Vind ik leuk
Shelbourne +5974
donderdag 9 augustus 2018 om 21:53
Zonde, Vitesse speelde de eerste dertig minuten prima. Daarna ging het steeds iets minder maar speelde de Arnhemmers goed mee. Maar op het einde kwam Basel er steeds vaker er doorheen. Dat je op het einde dan een tegengoal incasseert is zuur maar typisch Nederlands. Langzaam aan is er niet een ploeg meer die op een normale manier in Europa kan spelen. Nederlandse clubs zijn denk ik de domste van Europa.
Vind ik leuk
Verratti +2304
donderdag 9 augustus 2018 om 23:49
Echt zonde. Bij Vitesse had er meer in gezeten en ze hadden de laatste 10 minuten de boel op slot moeten gooien. Basel werd beter aan het einde dus...... Uiteindelijk jammer, maar heb een Vitesse gezien die veel gevarieerder speelde dan de afgelopen 2 jaar. Met een goede keeper, weer een uitstekende Serero en een goede Büttner. Van der Werf viel me 100% mee. Jammer dat R.v.W. de goal nog maakt.
Vind ik leuk
Shelbourne +5974
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:40
Het is wel typisch Nederlands, zo'n laat tegen doelpunt. Af en toe lijkt het net alsof het kinderen zijn die nooit een wedstrijd met inzet hebben gespeeld.
Vind ik leuk
imho +2007
donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
Gvd.

Dat is de samenvatting voor deze avond.
Vind ik leuk
wil +1324
donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
De competitie is nog niet begonnen of Nederlandse clubs staan al voor joker.
Vind ik leuk
Basschot +2256
donderdag 9 augustus 2018 om 22:02
Net als vorig jaar. Net als Oranje
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
Zo zonde dit maar opzich heb je nog best een kans zo goed vond ik Basel ook niet.
Vind ik leuk
NvC +8524
donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
Ricky NEKt vitesse.

Jammer dit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 21:54]
Vind ik leuk
Vak-DD +12393
donderdag 9 augustus 2018 om 22:44
Beter als uitgeschakeld worden door Emmen in de play ofs .
Vind ik leuk
NvC +8524
donderdag 9 augustus 2018 om 22:52
Dat is allang in het verleden man! 😉 Anders kan ik de uitslagen tegen Anzhi, Southampton en natuurlijk Petrolul er ook bij betrekken. 😉
Vind ik leuk
San Marco +430
donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
We hebben ons deze week europees weer op de kaart gezet. Zijn we in Nederland te naïef?? want zo goed zijn de tegenstanders niet helaas.
Vind ik leuk
Yuri +3558
donderdag 9 augustus 2018 om 21:54
Godgloeiende godver
Vind ik leuk
Dezeun +6300
donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
Zuur
Vind ik leuk
Broes +1054
donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
Nou dit is tenminste nog een normale uitslag, en Vitesse heeft haar huid duur verkocht. Dat Vitesse verliest kun je verwachten, maar in de laatste minuut is natuurlijk wel zuur ....
Vind ik leuk
Nummertien +4789
donderdag 9 augustus 2018 om 21:55
Pfffff.... Laatste minuut ook..

Er heerst een vloek op het Nederlands voetbal.. Mensen, bereid je maar alvast voor op een vrije val van het Nederlands voetbal......
Vind ik leuk
Broes +1054
donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
Haha, ik weet niet hoor, maar hoe lang volg je het voetbal al?
Vind ik leuk
Nummertien +4789
donderdag 9 augustus 2018 om 22:53
We staan nog dicht bij de directe CL plaats, scheelt één plekje.. Nu word definitief daar helemaal afscheid van genomen ik verwacht dat we veel plekken gaan zakken
Vind ik leuk
Maxx Jw +1454
donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
Elk seizoen hoop ik dat het beter zal gaan maar tis gewoon weer 3x niks met Nederlandse voetbal...
Vind ik leuk
wilheimus +1467
donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
Die Van Wolfshoven toch...
Vind ik leuk
Jozef +44551
donderdag 9 augustus 2018 om 21:57
Nadat Vitesse uitgerend was zag je al wat er ging gebeuren. Vanaf dat moment was Basel beter en was het wachten op het doelpunt.

Helaas.
Vind ik leuk
Hupfean +5322
donderdag 9 augustus 2018 om 21:57
Lekker dan, is onze hoop alleen nog gevestigd op Psv en Ajax hoewel ik Psv ook niet hoog heb zitten.
Vind ik leuk
dijkie87 +1354
donderdag 9 augustus 2018 om 21:57
lekker hoppa
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
Aah nee! Nou komop allemaal! Laten we hopen dat het nog goedkomt! Ze waren alles behalve kansloos! Gewoon 1-2 uit winnen. Ik houd de hoop!!!
Vind ik leuk
wil +1324
donderdag 9 augustus 2018 om 22:00
Hoop doet leven zullen we maar zeggen.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2130
donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
Hij mag hem ook gewoon naast peren.
Vind ik leuk
Farmer +14302
donderdag 9 augustus 2018 om 22:00
Tja....

Staan VIER man daar gewoon te pitten ofzo?

Doen ze daar? Barbecue houden? Zomertent opzetten? GVD man....

Je WEET dat die van Wolfswinkel dat kan, zo hebben ze m zelf nog weggestuurd, 2 jaar terug....

Nou is dit niet zo'n blamage als Feyenoord, maar ik acht de overlevingskansen van Vitesse nu wel minstens zo klein: Basel gaat dit thuis niet meer weggeven. Die drukken op 1 snelle goal, en gaan counteren..
Vind ik leuk
Jeroen77 +518
donderdag 9 augustus 2018 om 22:03
Hoe vaak gebeurt het niet, dat een ex speler scoort tegen zijn ex club. Heel jammer zuur de laatste minuut ook nog eens. Ik als Feyenoorder heb een moeilijke avond. En schaam me diep. Jullie hebben er voor gevochten.
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
donderdag 9 augustus 2018 om 22:03
Of het nou 0-0 is of 0-1 eindstand.
Zit niet zoveel verschil in Vitesse moest toch uit scoren.
Om misschien nog kans te maken om ronde verder te komen.
Laat we hopen maar de kans blijft voor mij het zelfde voor de Wedstrijd.
Vind ik leuk
VA1 +2905
donderdag 9 augustus 2018 om 22:11
Inderdaad. En een 1-2 zege in Basel is niet onrealistisch.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29726
donderdag 9 augustus 2018 om 22:06
Ai ai ai en dan ook nog uitgerekend Ricki van wolfswinkel.. Jammer!
Vind ik leuk
VA1 +2905
donderdag 9 augustus 2018 om 22:10
Geweldige spits die Matavz... en die scheidsrechter was super, petje af!
Vind ik leuk
013 +18
donderdag 9 augustus 2018 om 22:12
Ze doen hun best, in tegenstelling tot onze kameraden.
Vind ik leuk
Omam-Biyik +294
donderdag 9 augustus 2018 om 22:14
En 'wij' zijn Europees weer van start. Feyenoord met 4-0 er af, AZ is al klaar, Vitesse met 0-1 er af en Ajax dus 2-2.
En het dan gek vinden dat wij ingehaald worden door die zogenaamde kleine voetballanden op de coëfficiëntenlijst.
Vind ik leuk
Fritske01 +5131
donderdag 9 augustus 2018 om 22:16
Godver
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 22:25
helemaal kut.
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 22:26
Godskolere ik heb het niet gezien. Maar wie staat daar zo godsvergeten te pitten bij die goal?
[Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:26]
Vind ik leuk
JanTa48 +8076
donderdag 9 augustus 2018 om 22:26
Mag ik je er even op attenderen dat Ajax vorig jaar een excuus had vanwege het drama Nouri dat binnen de toch al jonge selectie ingeslagen was als een bom. Ieder weldenkend mens was daar van slag maar dat mag blijkbaar niet voor voetballers gelden. Was een rampjaar voor Ajax.
Vind ik leuk
Mo +12884
donderdag 9 augustus 2018 om 22:27
Welkom in Nederland waar zo’n wedstrijdverloop en scoreverloop al 10 jaren standaard is. Waarom het de laatste 10 minuten achterin openlag is mij ook weer een raadsel. Gooi de pot gewoon op slot en houd het op 0-0
[Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:28]
Vind ik leuk
Eddy T67 +2334
donderdag 9 augustus 2018 om 22:28
Beetje zuur. Maar goed. Als je zelf niet scoort.....Vitesse weet in ieder geval dat ze moeten scoren in Zwitserland. Verstoppen kan niet. Eerste helft Vitesse erg sterk. Tweede helft een stuk minder. Ben benieuwd hoe ze er zondag op staan.
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 22:35
Jammer boys! Ik ben trots op jullie gestreden tot het einde!
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 22:37
RICKY VAN WOLFSHOVEN DAMES EN HEREN
Vind ik leuk
Daaniet123 +409
donderdag 9 augustus 2018 om 22:38
Mooie goal Ricky. Vitesse blijven knokken in Basel, het is nog niet gedaan. We moesten minimaal één keer scoren, we moeten nog steeds minimaal één keer scoren.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1089
donderdag 9 augustus 2018 om 22:43
Wolf in schaapskleren
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 22:46
Vitesse wordt uitgeschakeld. Jammer venoeg. Weer geen punten. Blijft straks alleen nog Ajax en psv over. Daar gaan onze coëfficiëntie punten. Pffffff.
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 22:58
Toptransfer voor Berghuis. Hij gaat spelen in de Luxembrgse competitie
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 23:26
Ik ben trots op mn cluppie, prima wedstrijd gespeeld, helaas 1 foutje, kan gebeuren. Maar we waren beter dan de ploeg uit de cl.
Vind ik leuk
San Marco +430
donderdag 9 augustus 2018 om 23:38
Ondanks de nederlaag geef vitesse nog kansen, maar die Kashia weg is wel een aderlating
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 09:27]
Vind ik leuk
barry m +545
vrijdag 10 augustus 2018 om 02:47
jammer dat vitesse niet heeft gewonnen!
ik ging daar de eerste helft wel vanuit.
ze moeten nu winnen want feyenoord is helaas afgeschreven, dat komt denk ik niet meer goed volgende week al zou het wel leuk zijn voor nederland


[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 02:48]
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 07:05
Beter ricky bij oranje dan luuk....die dikke moeten ze nooit meer selecteren
Vind ik leuk
Caniggia +1219
vrijdag 10 augustus 2018 om 08:31
Europees heb je niets aan een helft goed voetbal of 2 helften.Het enige wat daar telt zijn de doelpunten die aan het eind op het bord staan.Vitesse gaat ook daar niet winnen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13544
vrijdag 10 augustus 2018 om 08:37
De voorhoede is niet het sterkste onderdeel van Vitesse.....
Vind ik leuk
merlijn +28