Lof voor 'goede' speler' van Feyenoord: 'Blij dat hij niet hele wedstrijd speelde'

    Lof voor 'goede' speler' van Feyenoord: 'Blij dat hij niet hele wedstrijd speelde'

    donderdag 9 augustus 2018 om 22:32

    Ricardo Moniz tempert de euforie rond AS Trencin. De Nederlandse trainer van de Slowaken benadrukt het goede resultaat van zijn ploeg tegen Feyenoord, maar stelt ook dat er nog een uitwedstrijd naar Rotterdam op het programma staat.

    "We moeten nog naar De Kuip. Dat is schitterend voor de jongens en het publiek. Je moet altijd realistisch blijven", zegt Moniz tegen Voetbal Inside. "Als het euforisch is moet ik dat temperen, als het down is moet ik ze positief maken. Dat is een rol van een coach. We zijn er nog niet, maar dit is een schitterende uitgangspositie. In de voetballerij is alles mogelijk. Met beide benen op de grond blijven staan. Het was een geweldige wedstrijd, ook voor het publiek."

    Moniz vond Feyenoord zo slecht nog niet. "Ik vond ze er af en toe nog goed uitkomen. Ik was blij dat Boëtius niet de hele wedstrijd speelde. Dat vind ik een goede speler. Hij kreeg een aantal kansen. Daar kwamen we goed weg. Uiteindelijk moeten we tevreden zijn."

    Moniz lijkt niet te beseffen hoe groot de bom is die gebarsten is in Nederland na de 4-0 overwinning op Feyenoord. "Nederland in vuur en vlam? Echt waar, ja? We zijn niet meer zo goed als we denken. Als we samenwerken en meer methodieken verzamelen, dan komen we terug. Ik heb nog steeds een band met Nederland. Het doet mij ook pijn als wij niet aan de top staan."

    Plaats een reactie

    donderdag 9 augustus 2018 om 22:34
    Wat een leuke ploeg. Budget 2 miljoen en in Nederland slapen we verder.
    Vind ik leuk
    VZW291 +604
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:38
    En de kleine Nederlandse clubs maar klagen over te weinig inkomsten uit tv gelden. Deze club heeft veel minder te besteden, maar laat zien dat zelfs met beperkte middelen je goede prestaties kan neerzetten. Bij Trencin zit er een duidelijk plan en een duidelijke visie achter, iets wat bij veel Nederlandse clubs mist.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4032
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:52
    wat voor nederlandse spelers denk je dat je krijgt voor dat geld? en haal je dan buitenlandse spelers dan is het een vreemdelingen legioen. zo lust ik er nog wel een paar.
    Vind ik leuk
    VZW291 +604
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:09
    El Mahdioui en Sleegers bijvoorbeeld, die lieten vandaag zien dat het prima mogelijk is goedkope Nederlandse spelers te halen als je maar een beetje goed scout en een solide plan hebt. Voor de rest heeft Trencin een goede eigen jeugdopleiding, wat ook nog wel eens helpt.

    De kleinste Eredivisie clubs werken met een begroting van 6 miljoen euro, dat is ongeveer 3x zoveel als Trencin. Zelfs veel Jupiler League clubs hebben meer te besteden.

    Maar goed, klagen en niks doen is natuurlijk veel fijner dan hard werken en beleid maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:19
    Haagse Kubik kwam er vandaan. Uit het top elftal van FCDH onder van der Brom. Met Bully. Toen waren ze daar al goed bezig!
    Vind ik leuk
    Rodajc +12795
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:41
    Waarom lieten die Nederlandse spelers dat dan niet in de eredivisie zien? Verder ga je ook voorbij aan het feit dat de grootste talenten van Trencin van buiten de EU komen en in Nederland een godsvermogen zouden moeten krijgen. Verder moeten we nu niet gaan doen alsof Trencin een betere selectie heeft dan Feyenoord, dit was gewoon de overtreffende trap van onderschatting en laksheid, dan gebeuren dit soort dingen. Denk je bv ook dat Dinamo Minsk nu in de top van Rusland zou meedraaien omdat Zenit zichzelf toevallig een keer voor lul zet?
    Vind ik leuk
    VZW291 +604
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:59
    Misschien ook omdat veel clubs maar gewoon wat kopen zonder serieuze spelopvatting? Waarom halen clubs buitenspelers als ze jaarlijks met 4-4-2 spelen? waarom gaan ploegen die het van de fysieke strijd moeten hebben allerlei spelers halen die het op techniek moeten winnen? Waarom halen ploegen die willen voetballen allerlei beperkte voetballers die het van hun fysieke spel moeten hebben?

    Het zou wel eens lekker zijn als wat meer clubs een serieuze visie zouden neerzetten met een realistisch stappenplan. Niet gewoon blind een dozijn buitenlanders halen per transferperiode of alleen maar roepen dat je Europa in wilt met je club zonder goed stappenplan.



    Vind ik leuk
    Rodajc +12795
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:05
    Misschien omdat clubs soms van een speelwijze willen kunnen afwijken. Iedereen wil het liefst mooi voetballen maar als dat niet lukt kun je met fysieke kracht nog wat forceren. Technische en creatieve spelers heeft elke club nodig om verrassing in hun spel te houden, is ook logisch. Dat geldt zelfs voor fysieke ploegen.
    Ik snap je opmerkingen niet echt, op welke eredivisieclubs doel je precies?
    Vind ik leuk
    VZW291 +604
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:36
    Dan heb je dus wel degelijk een speelwijze, dan gebruik je namelijk een fysiek sterke spits (om maar iets te noemen) wanneer je achter staat. Maar helaas zie ik in veel gevallen dat bij heel veel trainers zo vaak gewisseld van tactiek wordt dat je soms wel eens denkt wat plan A nou eigenlijk is.

    Als je namen wilt waar naar mijn idee in de afgelopen jaren ze de kluts kwijt waren?
    Ajax, Feyenoord, NAC, Roda JC, Heerenveen, Groningen, NEC, FC Twente, Sparta en VVV om maar even wat namen te noemen. Daar kan ik nog wel uitgebreide toelichting op geven, maar alleen als daar behoefte aan is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 01:34
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    Spekholz +172
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:51
    Kom op man,Sleegers bakte er geen pepernoot van hier..
    Vind ik leuk
    Youri99 +8189
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:24
    En als die dat daar wel doet dan zal daar een reden achter zitten, of denk je dat dat gewoon puur toeval is?
    Succes komt je niet per toeval aanwaaien hoor ook al denken we dat in Nederland nog wel eens.
    Vind ik leuk
    Sigma +2214
    vrijdag 10 augustus 2018 om 06:34
    er is wel degelijk een duidelijke plan en duidelijke visie bij de Nederlandse clubs....maar die zijn nu al verouderd en achterhaald....vandaar dat wij nu overlopen worden door landen die het wel op tijd hebben weten te keren..
    Vind ik leuk
    RtdDub +10777
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:49
    Ik wil Trencin niks ontzeggen maar hun spel van gisteravond is voor het grootste deel te danken aan Moniz.
    Noem hem wat mij aangaat de Nederlandse Bielsa want hij kan ook vrij raar doen maar vrijwel overal waar hij heeft gewerkt speelden zijn ploegen aantrekkelijk en ver boven hun stand.
    Hij was ook de man die RB Salzburg op de kaart heeft gezet voordat ze Europees doorbraken.

    Dat NL clubs en de knvb liever de Streppeltjes en de Van der Looitjes contracteren dan deze man is een schande.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:43
    Lijkt verdomd veel op ten Cate. Hun vader heeft lopen snoepen en heeft niet de waarheid verteld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:43]
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:39
    Kwestie van voetbalverstand en slim inkopen. Excelsior doet dat al jaren.
    Vind ik leuk
    martinho +845
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:34
    Apeltje eitje in de kuip!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:38
    Inderdaad! Ik zeg 0-3
    Vind ik leuk
    VZW291 +604
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:34
    Zowaar de beste aan Feyenoord kant, maar dat was ook niet zo moeilijk met het niveau van zijn medespelers. Volgende week gewoon in de basis, want die Larsson bakte er echt niks van.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29224
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:37
    Alleen Larsson? Man... wat een bagger.
    Vind ik leuk
    VZW291 +604
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:42
    Niet alleen Larsson, maar dat is wel de speler die ten koste van Boetius zou moeten banken.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18035
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:45
    Gewoon een complete afgang dit. Joh ik zie nog liever Diks dan Nieuwkoop. Malacia is beter dan Verdonk. CV's waren drama. Heel het elftal was dramatisch.
    Vind ik leuk
    Gerro +5759
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:51
    Het was een gigantische blamage maar ze hadden er zelf ook minimaal 1 of 2 kunnen maken hebben een paar hele goede kansen laten liggen en dan had het er voor de thuis wedstrijd weer heel anders uit gezien in perspectief
    Vind ik leuk
    VZW291 +604
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:58
    Tja, ik heb me er begin van deze week nog mijn verbazing uitgesproken over het feit dat Malacia de concurrentiestrijd van Verdonk verloor. Ik las iets over trainen en motivatie ...

    Ik zou hem in ieder geval een nieuwe kans geven, hij maakte vorig seizoen een uitstekende indruk toen Haps afwezig was.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:47
    Larsson kan beter stoppen inderdaad.
    Vind ik leuk
    Nuance +8010
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:13
    Larsson wordt een tweede Lurling, heel pijnlijk voor deze jongen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:55
    Voelde zich al te goed bij Heerenveen. Nu zit hij op de blaren.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:34
    Voor een clubje met een begroting van maar 2 miljoen heeft Moniz er een leuke ploeg van gemaakt. Die spits bijvoorbeeld is prima.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:37
    Inderdaad! Feyenoord werd helemaal overlopen.
    Vind ik leuk
    Fc uuuuu +128
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:36
    Vol op de aanval volgende week en het beste ervan hopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:47
    Valse hoop
    Vind ik leuk
    Stranger +4391
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:00
    Beter valse hoop dan geen hoop.
    En dit heb ik getypt terwijl ik net een hoop aan het maken ben😂
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +164
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:10
    Haha zo staat de beste speler ook buitenspel!
    Vind ik leuk
    El Cazador +5390
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:37
    Nee, in NL denken jonkies meteen aan weg gaan of dat zij al rijp zijn voor een grotere club en willen gelijk miljoenen verdienen. Hopelijk zet dit iedere jeugdige talent weer met beide benen op de grond!!!
    Vind ik leuk
    SimonSays +5674
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:52
    Door dit niveau zou je juist zo snel mogelijk moeten willen vertrekken uit de Nederlandse competitie.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +351
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:37
    Helemaal eens ....
    Vind ik leuk
    Mr. O +851
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:56
    Klopt. Ik denk ook dat trainers niet tegen spelers durven zeggen waar het op staat. Zo’n amrabat met dat geroep? Van Bronckhorst moet dat in een gesprek meteen de kop indrukken.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3838
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:38
    Ik ben bang dat de poulefase niet gehaald zal worden maar deze schandvlek moet Feyenoord wel weggepoetst worden in de kuip.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:40]
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:41
    Gaat ze nooit lukken. Ze waren niks minder dan Feyenoord
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3838
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:47
    Feyenoord speelde de slechtste wedstrijd uit hun geschiedenis en deze ploeg steeg boven hun eigen kunnen uit. 3-0 of 3-1 moet te doen zijn. Ik plaag graag als het om de concurrenten gaat maar nu meen ik het, zo bijzonder waren die Slovenen nou ook weer niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:48
    Niks minder? Ze waren 100 keer beter.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:49
    Ook prima
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:51
    Heb jij wel gekeken?
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:53
    Pff ik heb geen zin om op jou te reageren en zal dat ook niet meer doen. Als je mn andere reacties ziet weet je een beetje hoe ik er over denk. Ik ga bier drinken. Doeiiii
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:57
    Proost kameraad
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3310
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:40
    Boetius de beste speler 😂 die kwam de rechtsback van het bij elkaar geraapte Zeeuwse elftal nog niet 1 x voorbij. Wat een armoe dit Feyenoord.
    Vind ik leuk
    PRICE +25876
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:42
    Onvoorstelbaar
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8606
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:41
    2 miljoen budget ook, die spits van hun heb morgen weer een mooi verhaal op z'n werk als hij weer op de steiger staat in de bouw
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:42
    Hahahah echt he
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8606
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:59
    Ja, triest is t gesteld met t NL voetbal.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4625
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:49
    Of in de snackbar, als van de Vaart.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:52
    Drink jij je cola nou maar op
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8606
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:00
    Raak kinder cola is t haha
    Vind ik leuk
    Slayerized +668
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:03
    Ik denk dat een club in Slowakije goed in staat is om jongens te halen voor een klein salaris omdat het een mooi en goedkoop land is. Ook veilig, en op bereisbare afstand van Nederland. Het gewone leven is daar ongeveer de helft van wat het hier kost.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8606
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:01
    Ja bier drinken voor 50 cent, I love it!
    Vind ik leuk
    stollie38 +17477
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:43
    Kan wel jaren duren voor je terug komt met samenwerking en methodieken red je het niet. Je moet een rijke eigenaar hebben die de beste spelers koopt en er een team van maken en beter trainen qua conditie. In Italië hebben ze labs hiervoor. Je zag het bij sommige spelers al die hebben moeite met snelle spelers of als ze naar Engeland gaan met de training.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:51
    Waarom lukt het Trencin dan wel met 2 miljoen?
    Vind ik leuk
    SimonSays +5674
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:58
    De mentaliteit hier is bijzonder slap en de spelopvatting zwaar verouderd. Stel dat er met 0-1 gewonnen werd van Trencin met parkeer-de-bus en 1 snelle counter, dan liepen we weer massaal te klagen dat het spel niet mooi was en dat voetbal voor vermaak hoort te zorgen. We moeten een winnaarsmentaliteit kweken en veel meer op fysiek, conditie en teamwork trainen in plaats van op (individuele) techniek.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8606
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:21
    Ja en we zitten nu in een identiteitscrisis hier in NL, moeten we aanvallen of verdedigen? We weten t niet meer.Begin ook zwaar te twijfelen aan de Nederlandse opleiding.Spelers komen geen lantaarnpaal voorbij tegenwoordig.Het is allemaal balletje aannemen veilig terug spelen, volgestampt met instructies en looplijnen en als je t niet goed doet wordt de laptop erbij gepakt om te laten zien hoe t wel moet.Ik zie weinig tot geen pleintjes voetballers meer hier in NL.Iemand die een overtal situatie creëert door een individuele actie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:19
    Ik weet het niet. Vorig jaar ging Ajax er tegen Rosenborg ook uit omdat ze te laf gingen spelen. Ze stonden 2-1 voor en creeerden kans op kans. Toen werd er door Keizer verdedigend gewisseld en de rest is geschiedenis
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8606
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:47
    Las net dat we ingehaald zijn op de Europese lijst door..... Denemarken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:21
    Niet zo minderwaardig over de Deense competitie hè? Van der Vaart speelt er 😉
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8606
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:25
    Haha das waar,die trekt met z'n pens t hele niveau daar omhoog!
    Vind ik leuk
    12345 +118
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:47
    Ze moeten gewoon 4-4-2 spelen met Van Persie en Berghuis voorin, Larsson heeft last van kuipvrees dus je kan hem beter verkopen, Boetius leuke speler voor het laatste half uur
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:48
    Overdreven dramatiek. De pandoering van vandaag kan er niet mee uitgewist worden maar Feyenoord dient in staat te worden geacht haar fabuleuze misstap recht te zetten in De Kuip.
    Vind ik leuk
    Wilex +613
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:09
    Je lijkt de commentator van vanavond op tv wel, die was ook nog zo lekker positief.
    Ik acht de kans met deze verdediging gezien te hebben zeer groot dat dit ploegje er ook in de kuip eentje 1 gaat prikken.
    Dan moet Feyenoord er 6 maken, zie ik niet gebeuren.
    Dramatisch voor het Nederlands voetbal dit helaas.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:26
    Ik schat jou wijzer in dan jouw reactie op de wedstrijd, Schwalbe...
    Vind ik leuk
    Raak +192
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:53
    Ach ja die man weet ook niet meer wat hij moet zeggen om het niet nog erger te maken voor Feijenoord.
    Die lacht zich achter de schermen helemaal rot om de onkunde van Feijenoord.
    Vind ik leuk
    slaski +2195
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:57
    Boetius goeie speler ? Haha die gast maakt 2 doelpunten per seizoen joh.
    Vind ik leuk
    R94 +1473
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:03
    Moniz zou helemaal geen verkeerde keus zijn voor een club uit NL, die lijkt er wel kijk op te hebben. Daarnaast snap ik ook niet waarom Boëtius niet begon. Larsson is nooit iets geweest en wordt ook nooit iets, Boëtius liet in 5 minuten al meer dreiging zien.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 23:04]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 01:26
    Met alle respect, maar Boëtius speelt in 99 van de 100 wedstrijden ook als een drollenvanger.
    Dit soort spelers haalt het niveau eerder omlaag dan omhoog.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:05
    Wat een sportman die Moniz.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:19
    'Moniz vond Feyenoord zo slecht nog niet.'

    Da's erg gemeen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:26
    Niets is gemener dan een ploeg,die zijn meegereisde supporters bedonderd.!!!!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:35
    Dat is de grootste belediging die je na een 4-0 nederlaag kan krijgen. Eigenlijk zegt hij: dit is gewoon de kwaliteit van feyenoord
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:22
    'Ik was blij dat Boëtius niet de hele wedstrijd speelde.'

    Zijn wij ook. Een helft is meer dan genoeg.
    Nee, da's te veel.
    Vind ik leuk
    Makis +1123
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:36
    Serieus Boëtius... die heeft er wel verstand van die Tsjechische van Hooijdonk
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 01:22
    Als hij Boëtius een goede speler vind, dan snap ik maar al te goed dat hij overal mislukt is als hoofdtrainer, op Trencin na dan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 01:24
    De meegereisde supporters verdienen een complete VIP behandeling in een skybox in de kuip voor de terugwedstrijd, als compensatie voor deze wanprestatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 03:32
    Tip voor Feyenoord, zet elf spelers te koop. Bij een club, AS Trencin, heb je betere spelers
    Vind ik leuk