'Sol op weg naar Spanje: promovendus heeft beste papieren om spits aan te trekken'

    'Sol op weg naar Spanje: promovendus heeft beste papieren om spits aan te trekken'

    Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 12:16vr 10-08-2018 om 12:16

    Willem II beschikt nog altijd over Fran Sol, maar de vraag is voor hoe lang nog. Volgens het Spaanse Marca wil de Spaanse promovendus Rayo Vallecano de nummer 9 binnenhalen.

    Sol zou daarmee na twee jaar terugkeren naar zijn geboorteland. In Tilburg presteerde Sol uitstekend: in 62 wedstrijden scoorde hij 26 keer. Al langere tijd wordt de aanvaller gelinkt aan een terugkeer naar Spanje, zelfs Sevilla werd genoemd.

    Volgens Marca heeft Rayo Vallecano echter de beste papieren. Die club heeft met Javi Guerra maar één echte nummer negen en wil graag nog een doelpuntenmaker aan de selectie toevoegen. Volgens het Spaanse medium zal het de komende dagen tot een overeenkomst komen met Willem II. Sol, die zijn opleiding genoot bij Real Madrid, speelde in Spanje ook voor Real Oviedo en Villarreal, voor hij in 2016 transfervrij naar Willem II vertrok.

    Poll

    Is Rayo Vallecano een goede club voor Fran Sol?

    (1054 stemmen)

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +21956
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:20
    Had m graag bij een club als AZ gezien. Misscyien zelfs ado . Jammer dattie weg gaat
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:23
    hahaah die clubs kunnen hem niet betalen man.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:24
    Az wel
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:31
    Wat moet hij kosten dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:34
    Miljoen of 4-5 denk ik. Maar zal wel weer overdreven worden met transferbedragen.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:42
    Geen idee. Maar Ado kan hem natuurlijk niet betalen en AZ betaalde met tegenzin twee miljoen euro voor Johnsen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:57
    Sol heeft meer kwaliteit dan johnsen, als je 26 goals maakt in 62 wedstrijden bij Willem II doe je iets goed, ik had hem heel graag gezien bij AZ
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1323
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:35
    ADO? Dat is een stap opzij, niet omhoog. Wel een leuke club trouwens maar niet voor Sol
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:37
    Maar ze zoekennwel een spits
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1323
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:38
    Tja, die zoekt FC Dordrecht ook. Is dat ook een optie dan?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:41
    Ado heeft net geld gekregen 😹
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1323
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:46
    2 miljoen? Daar ga je het niet mee redden...
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:48
    Denk niet dat Willem Ii veel kan vragen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:56
    Ze kunnen vragen wat ze willen. 20 doelpunten bij een veredelde degradatie kandidaat , nog 2 jaar contract en hele jeugd van Real doorlopen. 4 miljoen moet met een beetje onderhandelen haalbaar zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:46
    Weet wel zeker dat WII veel kam vragen. Inderdaad is 5 miljoen al geboden door die club uit Mexico, waar hij tijdens het WK nog naar toe kon. Willem II hoeft hem niet te verkopen, schrijven niets meer met rood.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:24
    Spanjaarden eten geen Chinees.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33842
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:21
    Veel succes krijger.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1171
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:21
    Jammer dat we hem niet in de eredivisie kunnen houden. Leuke speler
    Vind ik leuk
    VZW291 +733
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:21
    Zou jammer voor Willem II zijn, die Sol was de beste spits in jaren in Tilburg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:57
    Na Dembele inderdaad beste spits die we gehad hebben.
    Vind ik leuk
    Janste +273
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:21
    Zou fijn zijn voor vvv als hij morgen al niet meer mee doet
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:22
    Jammer dat de top of subtop niet met de beste man aan de haal gaat. Zal zeker niet misstaan in de spits bij AZ. verrijking t.o.v. Friday lijkt mij?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:34
    Maar door de aankoop van Johnsen niet meer nodig. Blokkeert tevens de groei van Boadu.
    Vind ik leuk
    1UEU +163
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:12
    Had hem ook erg graag bij Utrecht gezien, maar blijkbaar wil Sol zelf ook liever terug naar Spanje.
    Vind ik leuk
    Robby G +1282
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:31
    Aderlating voor Willem 2
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:32
    Benieuwd wie willem2 als vervanger haalt. Wordt lastig zonder spits denk ik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:29
    Geloof mij maar dat er een lijstje met opvolgers klaar ligt, mag je ook wel verwachten uiteraard, want als je dit niet dag aankomen... ;)!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3898
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:33
    Mooie club, bijzonder stadion, lekker in Madrid....ik snap het wel....
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:41
    Dan mag willem 2 ook wel is versterkingen gaan halen lijkt me
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:43
    Prima spits voor een subtopper in de Eredivisie, had bijvoorbeeld prima bij AZ gepast ipv Johnsen. Maar Rayo is natuurlijk een prima club, in La Liga. Ik ben benieuwd hoeveel Willem II vangt voor hem, ik neem aan dat het enkele miljoenen betreft?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:46
    Hier is het een van de beteren, zou jammer zijn als ie weggaat......
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +641
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:46
    Gun deze kerel een leuke transfer.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:56
    Ik snap dus echt niet waarom AZ persé die Johnson wilde hebben en deze gewoon laten lopen. Volgens mij heeft die Sol ook een veel betere mentaliteit en intelligentie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:12
    Snap je gedachte wel. Sol heeft echter aangegeven het liefst naar Spanje te willen. Dat is ook de reden waarom hij Watford heeft afgezegd. Daarbij vraagt Willem II meer voor Sol dan Ado deed voor Johnson (waarschijnlijk gezien zijn contract duur).
    Vind ik leuk
    Mari +10153
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:10
    Hij past nu in de spits bij Ajax. Een meevoetballende spits, die ook nog kan scoren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:56
    Johnson of Sol halen denk dat ze bij AZ gezopen hadden. Die Johnson raakt geen pepernoot meer dit jaar let maar op. Hele matige speler
    Vind ik leuk
    Dunneke +182